Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    kokemuksia kaivataan mikä olisi paras eturengas 1100 paniin(-00).metzeler z6 /z4/me880 marathon vai kenties joku muu?takana uusi michelin pilot power.
  2. #2
    Riippuu mitä ominaisuutta haet eniten. Jos haet kestävyyttä, Michelin Pilot Road on hyvä. Hyvät sadekelin ominaisuudet. Ihmettelen miksi sinulla on Poweri takana, minulla ainakin Road on riittänyt ihan täysin pelin muut ominaisuudet huomioon ottaen. Z6 on hyvä, mutta kulutuskestävyys selkeästi heikompi kuin Road. Jenkeissä monet Metzelerillä ajavat käyttää yhdistelmää Marathon takana, Z6 edessä (Z6 ei kestä takana).
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  3. #3
    Lainaa (harttana @ Maalis. 12 2007,16:36) kirjoitti
    kokemuksia kaivataan mikä olisi paras eturengas 1100 paniin(-00).metzeler z6 /z4/me880 marathon vai kenties joku muu?takana uusi michelin pilot power.
    Avonia eikä MeZ4:ää ei tule minun pannariin niin kauan, kun se minulla on. Kestävyys ongelmana, mulla meni molemmat aika pian pykälille. Me 33 Laseriin olin tyytyväinen ajon ym. ominaisuuksien puoleen, aika matala kuvio vaan.

    Bridgestone Exedra G547:a on minulle suositeltu, itseasiassa joku tyyppi kertoi vakaumuksen syvällä rintaäänellä Exedrojen olevan ainoat oikeat renkaat pannariin! G548 oli hänellä takanakkina. Tarjosi pyöräänsä koeajoonkin, mutta jäi sillä kertaa.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  4. #4
    Huononlaiset kokemukset MeZ4:sta. Tosin vain yksi mutta kallis kokeilu. Sievällä ajolla vähän yli kahdeksan tonnia ja rengas totaalisen kaput. Muuten ajettavuudeltaan en voi ko. rengasta moittia.
  5. #5
    Olen ehtinyt ajaa jo monta eturengasta loppuun Pan Europaen'lla ja eniten olen pitänyt Metzelerin Laser -renkaasta ja Pirellin Dragon MTR -renkaasta, mutta sen valmistus on lopetettu. Siispä tyydyn edullisiin Metzeler'hin.
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
  6. #6
    Marathon 880 b-malli toiminut kivasti takana.
    Lasertec takapyöränä vaikutti kans ihan asialliselta.

    Z4 (110 ja 120) edessä, uutena tosi hyvä ajaa mut ei kestä.Kuluu sivut kuin sorvissa.
    Z6 b-versio kuluu jo tasaisemmin, mut hieman samaa oiretta esiintyy siinäkin.
    Taitaa olla Bridgestone seuraava minkä alle laitan....



    Itse huomannut, et kandee laittaa hieman ohjetta korkeammat ilmanpaineet.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  7. #7
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 13 2007,19:53) kirjoitti
    Itse huomannut, et kandee laittaa hieman ohjetta korkeammat ilmanpaineet.
    Minä olen huomannut, että huollon jälkeen on toisinaan laskettu ilmanpaineet ohjearvoista -0.5. Syytä en tiedä, enkä ole kysynyt. Vai olisiko vajenneet itsekseen, katsovatko huollossa edes moisia?
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  8. #8
    Ohjetta korkeammilla paineilla ajelen minäkin, 3.2 - 3.3 ==> huomattavasti paremmin kestää ja kuluu tasaisemmin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  9. #9
    Renkaan valinta pyörään on todellakin vähän "arpapeliä", mutta karrikoiden voidaan kai väittää, että sen minkä pidossa voitat niin matkassa häviät !
    Pannarihan on ihan oikea matkamoottoripyörä, jolla ajetaan "suora-ajoa" enemmän kuin "kyykkypyörillä", joten mutkassa pito ei välttämättä ole se kaikkein tärkein ominaisuus. Mutta, mutta...kyllä tälläinen reilu mutka-ajo tekee pyörän renkaille pelkää hyvää!(muoto pysyy hyvän, ei kantteja)
    Lisäksi renkaan kestävyys on hyvin suhteellinen käsitys...sekä myös se seikka, että ne kuluvat yllättävän nopeasti kevällä täällä suomessa nastarengaiden karhentamalla tiellä vrt. ulkomaat/syksyinen kuiva asvaltti. Ja tietenkin se renkaan ilmanpaine olisi hyvä olla vähintään se suositus...
    Itselläni on kokemusta yllä mainituista Brigestonen G-mallin renkaista sekä Metzerel Z4 että Z6 malleista.
    Pidon osalta ei suuria eroja puoleen ei toiseen, mutta "pers tuntumalta" Z 6 on pitävin (siis kaarreajossa).Kestävyyden kannalta kaikilla on päästy yli 14 tkm mutta parhaimmillaan yli 18 tkm (Z 4) josta yli puolet ajettu keski-euroopassa ja ei keväällä Suomessa.
    Muita huomioita: Z 4 edullinen ostaa (nettikaupasta koti/ulkomaat), mutta "vaatii" välillä ajoa "mutkateillä" ettei kulu "kantikkaaksi"....Z 6 ei tätä ongelmaa.Pitkille matkoille kannattaa todellakin laittaa vähän ylipainetta renkaisiin...
  10. #10
    pannarin mittarissa 28tkm,eturenkaana bridgestone g547,alkuperäinen!pintaa vielä on mutta kantikas alkaa olla.takarenkaaksi vaihdettu pilot road,oisko eturenkaaksi pilot road 2 hyvä valinta?toisena vaihtoehtona bridgestone bt 021,kolmantena dunlop 220 st vai jatkaakko g 547:lla(halvin)
  11. #11
    misukka on edessä ja ei pahaa sanottavaa
  12. #12
    Kokemuksia : Bridge G547 oli edelliset renkaat ja kestivät 10.000 km. Etunen kului "laikuille" sivuilta ja takanen tiiliskiveksi keskeltä. Nyt 9000 km ajettuna BT021 renkaat ja etunen kulunut enemmän sivulta kuin keskeltä ja takanen taas suunnilleen tiiliskivi.
    Biken testissä tuo Micheliinin Pilotroad 2 sai kehuja, mutta ei taida löytyä kuin eteen käypä koko pannariin ?
    Onko jollain hyviä ideoita tuon takarenkaan suhteen. Käyn pari kertaa vuodessa radalla hakemassa tuntumaa ja kaikki reissut pyrin ajamaan suurimmaksi osaksi mutkateitä. Rengas saisi siis olla toimiva myös muulloinkin kuin suorilla.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  13. #13
    minulla on kokemusta vain metzlereistä. näissä keskusteluissa ihmettelen sitä, ettei z4 toisilla kestä ajoa. nyt alla olevalla takarenkaalla on ajettu 14tkm ja hieman se on kantikas ( kulunut keskeltä ), mutta pintaa vielä riitävästi. eturenkaan ( z6 ) juuri vaihdoin uuteen vastaavaan, kun alppitiet veivät siitä sivut ja alkoi tuo olla jo muutenkin lopuillaan. rengaspaine suositusten mukainen ( 2.5 / 2.9 ) ja yksin matkassa. pito-ominaisuuksia on vaikea kommentoida kun se on niin paljon riippuvainen tien pinnasta, lämpötilasta, ajotavasta. näppituntuma on, ettei näin painavalla pyörällä kannata kovin hirveästi, kyykkymiesten perässä mutkia repiä. varsinkin, kun ne renkaat kuitenkin ovat enemmän tätä touring - tyyppiä.
    liekö metzler ainut rengasvalmistaja, joka tekee vain mp renkaita?
  14. #14
    Itsellä on pannari 1100 *-92 *.Renkaina minulla on bridgestone edessä G547 ja takana G548.Renkailla on nyt ajettu 12,3 tkm.Pintaa kyllä olisi vielä,mutta pyörä kummasti nypyttää pienellä vauhdilla *
    Ilmeisesti vika on renkaissa,sillä pyörään vaihdoin keulapään stefat ja uudet öljyt.Nypytys tuntuu nyt pahemmin ,kun ennnen stefojen vaihtoa.Onko muilla ollut vastaavaa ilmiötä *
    Uudet renkaat pitää ilmeisesti hankkia,mutta vaihdanko merkkiä *
  15. #15
    Noilla samoilla renkailla alkoi etupyörän pomppiminen jossain 8000 km jälkeen. Eturengas kuluu epätasaisesti niiden "salmiakkikuvioiden" osalta. En tykännyt noista Bridgen 547/548 renkaista enkä kyllä ole tyytyväinen noihin 021:siinkään. Eteen seuraavaksi olisi tarkoitus ostaa Pilot road 2 ja taakse pitäisi löytää jotain sopivaa. On vain tuon vanhan pannarin rengaskoot hieman harvinaisia.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  16. #16
    Kertokaahan minkä merkkisiä renkaita teillä on pannarissa,ja miten on kestänyt,ja miten toimii
  17. #17
    Alkuperäinen BT020- sarja kesti takana 19tkm, silloin oli juuri kulunut varoittimeen asti, etunen kesti 28tkm, se oli jo sakkorengas mutta paikallisen honda-diilerin mukaan bridgestonella oli toimitusvaikeuksia saada maahan uutta tilalle, huhtikuussa tilasin ja heinäkuussa sain, oli jo muuten aika liukkaan tuntuinen sateella. Toinen takarengas (BT020) kesti 13tkm, nyt alla tämä uusi BT021, näyttäis siltä että kestää vähintään 20tkm, nyt 9tkm ajettu.

    Todennäköisesti seuraava sarja on muuta merkkiä kuin bridge, kovin pehmeärunkoinen on myös tämä uusi 021.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  18. #18
    Edelleen liputan Misukoiden puolesta. Alla toinen sarja Pilot Road:ia. Pitoa minulle ainakin ollut ihan tarpeeksi ja varsinkin sateella hyvä. Ekalla koko sarjalla takanakki 18.000, etunakki 24.000. Tokalla sarjalla on nyt takasella 17.000 ja etusella 20.000 ==> meinaan tuossa heittää vielä BB1500 menemään näillä kumeilla. Painetta pitää olla 0.2 - 0.3 yli ohjeen, silloin ajokäytös vakaampi ja kuluu tasaisemmin. Itse odotan mielenkiinnolla Pilot Road 2:n saamista alle, on kuulemma vieläkin parempi !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  19. #19
    Lainaa (hondamania @ Elo. 16 2007,20:23) kirjoitti
    Edelleen liputan Misukoiden puolesta. Alla toinen sarja Pilot Road:ia. Pitoa minulle ainakin ollut ihan tarpeeksi ja varsinkin sateella hyvä. Ekalla koko sarjalla takanakki 18.000, etunakki 24.000. Tokalla sarjalla on nyt takasella 17.000 ja etusella 20.000 ==> meinaan tuossa heittää vielä BB1500 menemään näillä kumeilla. Painetta pitää olla 0.2 - 0.3 yli ohjeen, silloin ajokäytös vakaampi ja kuluu tasaisemmin. Itse odotan mielenkiinnolla Pilot Road 2:n saamista alle, on kuulemma vieläkin parempi !
    Mutta löytyykö tuota misukkaa pannariin,koska renkaan koko on edessä 110/80-18 ja takana 160/70-17Ainaski omassa pannarissa on toi rengaskoko(oma pannari 92-)
  20. #20
    Miten hemmetissä te saatte ajettua aivan hirveitä määriä samoilla renkailla. Hieman alle 10 tkm maksimi minkä olen päässyt ja silloin molemmat renkaat aivan finaalissa.
    Yksi BT 021 meni etusena jotain 3-4 tkm
    Paineet oli silloin ohjekirjan mukaiset, nykyään 0,3-0,5 yli.
    Tällä hetkellä on Pilot Road 2 edessä ja ME 880 takana, jokohan pääsisi yli 10000 km ...
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  21. #21
    Yksi ääni Mezeler Z 6 puolesta. Hyvin on toiminut ja kestänyt minun matka-ajossa koti ja ulkomailla. Paineet olleet 0.2-0.3 yli suosituksen eli 2.7-2.8 eteen ja 3.1-3.2 taakse (etu 120/70-18 ja taka 160/70-17) eli pyörä on abs-malli.
    Olen kirjannut vaihtohetket huoltokirjaan sekä mittarilukeman....ja todellakin edellinen vaihto tapahtui 18 tkm ajettuna. Nyt ajettu 10 tkm ja pintaa näyttää olevan, mutta ei varmaankaan kestä ihan noin paljon....Ja etunen näyttäisi kuluvan joka kerta loppuun ennen takarengasta....
  22. #22
    Lainaa (Skeleton @ Maalis. 12 2007,19:34) kirjoitti
    Lainaa (harttana @ Maalis. 12 2007,16:36) kirjoitti
    kokemuksia kaivataan mikä olisi paras eturengas 1100 paniin(-00).metzeler z6 /z4/me880 marathon vai kenties joku muu?takana uusi michelin pilot power.
    Avonia eikä MeZ4:ää ei tule minun pannariin niin kauan, kun *se minulla on. Kestävyys ongelmana, mulla meni molemmat aika pian pykälille. Me 33 Laseriin olin tyytyväinen ajon ym. ominaisuuksien puoleen, aika matala kuvio vaan.

    Bridgestone Exedra G547:a on minulle suositeltu, itseasiassa joku tyyppi kertoi vakaumuksen syvällä rintaäänellä Exedrojen olevan ainoat oikeat renkaat pannariin! G548 oli hänellä takanakkina. Tarjosi pyöräänsä koeajoonkin, mutta jäi sillä kertaa.
    Me33 Lasertec on kestänyt edessä jo 19 000 km, eikä kovin pykälillä edes. Pito kyllä alkaa olla vähissä, vaikka kuviota vielä vähän onkin. Hyvä rengas ainakin minun köröttelyyn.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  23.  
  24. #23
    Lainaa (unnah @ Elo. 17 2007,14:15) kirjoitti
    Mutta löytyykö tuota misukkaa pannariin,koska renkaan koko on edessä 110/80-18 ja takana 160/70-17Ainaski omassa pannarissa on toi rengaskoko(oma pannari 92-) *
    laita 120/70-18 ja 170/60-17
    Niitä ainakin löytyy Misukalta