Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 115:sta
  1. #1
    terve.
    päätin vihdoin ja viimein ajaa Akortin.
    asun helsingissä ja kokemusta pyöräilystä ei liiemmin ole.
    alla on b.
    eli:mihin kouluun kannattaa hakeutua ja miksi
    mielipiteitä ja kokemuksia jos sais.
    kiitos
    pekka
  2. #2
    ilmoittakaapa ihan mielenkiinnon vuoks mitä maksaa A-kortti kaikkineen hesassa. pohjois-pohjanmaalla sen saa 600eur.
  3. #3
    No lainaanpa minäkin tätä topicii, niin ei tarvii uutta aloittaa.
    Eli vaimo ajaa A-kortin tänä keväänä, B-kortti on alla.Missä olis halvin täällä pk-seudulla. Ainoa mitä netistä löytäny hinnan kanssa oli toi 600€.Tuntuu melko kalliilta jos kerran on jo toi B
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Rahastusta toi perkeleen touhuhan jokatapauksessa on, ite ajoin A:n vuonna -95, alla oli BC ja sillon lysti makso muistaakseni 2400 mk. Et ei ne hinnat hirveesti oo 12 vuodessa noussu..

    Saharin autokoulussa Töölössä silloin Suzukin piikkisellä ajeltiin. Pikkasen kuumotti, kun himassa odotteli 650 Z Kawa..
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  5. #5
    Haagan autokoulu on ainakin hyvässä maineessa. Kyllä se varmaan siellä 500-600 eurossa pyörii kaikkine viranomaismaksuineen. Mut hei, ei tässä hommassa voi euroja laskea. Toi on loppujen lopuks aikasta pieni menoerä tässä harrastuksessa...


    edit: typo



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  6. #6
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen moottoripyöräkoulu on hyväksi havaittu ja on halvimmasta päästä pk-seudun vaihtoehdoista, koska kyseessä ei ole kaupallinen toiminta. Laatu ja ajomäärät ovat kuitenkin parasta tasoa. Kurssit menevät ajoissa täyteen, joten ei kannata viivytellä jos tuonne haluaa mukaan.



    1000
  7. #7
    Kari on pätevä prätkäkouluttaja, suosittelen.

    LINKKI_Autokoulu_Paananen
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  8. #8
    Mut hei, ei tässä hommassa voi euroja laskea. Toi on loppujen lopuks aikasta pieni menoerä tässä harrastuksessa...
    juuri näin ajattelen itsekkin asiasta.
    nuorisoasiainkeskus kuulostaa hyvältä, mutta miten ikärajat (28v).
    soitan huomenna karille ensin,koska se oli ainoa opettaja joka nimeltä mainittiin.
    lisää mielipiteitä saa laittaa.. kiitos jo tulleista

    pekka
  9. #9
    Lainaa (Koris @ Helmi. 21 2007,23:04) kirjoitti
    Kari on pätevä prätkäkouluttaja, suosittelen.

    LINKKI_Autokoulu_Paananen
    Karilla on hyvä ja kannustava ote "Se on ratikka. Sitä kannattaa väistää."
  10. #10
    autokoulu treeni on kanssa hyvä paikka, hinta taisi olla ilman mitään muuta korttia 690e, mutta tuosta saa sen 100-200e alennusta, jos on b-kortti alla, soittamalla se selviää.
    http://www.treeni.com/
    Happy with what you have to be happy with.
  11. #11
    Itse ajoin pari vuotta sitten Lassen autokoulussa itiksessä... Opetus oli asiallista ja hinta taisi silloin pyöriä 500e nurkilla ja mulla oli myös B-kortti pohjalla. Alkutreenit ajeltiin itiksen parkkihallissa hieman ennen lumien sulamista ja pari kertaa liikenteessä ennen inssiä.

    Kaikkialta mistä silloin kyselin niin listahinnoista tultiin hieman alaspäin eli pieni tinkiminen kannattaa, omaan valintaan vaikutti sijainti ja kurssin alkamispäivä. Reilu pari viikkoa kesti että kortti oli taskussa.

    Lassen autokoulu
    ex: gsxr 750, Busa, fz1n, Bandit1200n, drz400sm, cb1300n, zx10r, 600hornet
  12. #12
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 21 2007,21:59) kirjoitti
    Haagan autokoulu on ainakin hyvässä maineessa. Kyllä se varmaan siellä 500-600 eurossa pyörii kaikkine viranomaismaksuineen. Mut hei, ei tässä hommassa voi euroja laskea. Toi on loppujen lopuks aikasta pieni menoerä tässä harrastuksessa... *


    edit: typo
    Itse ajoin Haagassa kanssa. Hyvät ja KÄRSIVÄLLISET ajo-opettajat. Muutenkin lämmin fiilis koko toiminnassa. Suosittelen.

    Vinkki alkavalle:
    Älä säästä paria kymppiä ja valitse huonoa autokoulua.
  13. #13
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Helmi. 22 2007,07:33) kirjoitti
    Vinkki alkavalle:
    Älä säästä paria kymppiä ja valitse huonoa autokoulua.
    Joo, pakko kompata; helposti voi saada harrastuksesta väärän kuvan, jos joutuu aloittelemaan "ei-niin-miellyttävässä" autokoulussa.


    En osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, mutta täytyy ihmetellä tuota pk-seudun hintaa. Eräs ystävä joka B-pohjalta on ajamassa A-korttia kyseli tarjoukset täältä Jyväskylästä ja yllättäen kaikilla puljuilla oli 800e +-20e. Pitänee kehoittaa tarkastamaan myös pk-seudun putiikit.
  14. #14
    ite vedin viime keväänä leppävaaran autokoulu elossa ja jäi hyvät muistot opettajasta kenen nimeä en just nyt muista mutta herra oli ollut suunnittelemassa uutta käsittely koetta jne...eli tiesi mistä puhutaan ja kärsivällisyyttäkin riitti.

    nykyään taitaa olla vaikeeta löytää alle 600e hintoja koska viime vuoden maaliskuussa opetusmäärät kasvoivat muistaakseni ajokertojen suhteen eli jos mä selvisin 2x1,5h teorialla ja 4x25min ajoilla niin oisko se menny niin että ajokertojen määrä ois tuplaantunu ellei triplaantunu vaikka on b alla kun menee kouluun..

    jotain mulle höpistiin että sillä varmistetaan että alokas varmasti oppii enemmän kuin perusteet pyörällä ajosta ja siitä tulee jo vähän luonnollista ennen kuin mennään inssiin jännittämään liikaa..
    KooTeeÄm
  15. #15
    Lainaa (ax-tac @ Helmi. 22 2007,07:44) kirjoitti
    ..Eräs ystävä joka B-pohjalta on ajamassa A-korttia kyseli tarjoukset täältä Jyväskylästä ja yllättäen kaikilla puljuilla oli 800e +-20e. ...
    Lähetäppä niille autokouluille eiliset uutiset koneen saamasta kartellisakosta *



    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  16. #16
    Lainaa (flamedragon @ Helmi. 22 2007,08:27) kirjoitti
    Lähetäppä niille autokouluille eiliset uutiset koneen saamasta kartellisakosta
    Jep, eikös nuo Lahden seudun autokouluyrittäjät puineet raastuvassa asti, miten on hinnat niin kivasti linjassa... 15 yrittäjää ja (yli)hinnoissa markka-aikaan vajaa satanen eroa!

    Pisti miettimään ja oli toisaalta yksi syy lisää ajo-opetusluvan hankkimiseen. Halvaksi tuli...



  17. #17
    Lainaa (puupää @ Helmi. 21 2007,20:23) kirjoitti
    päätin vihdoin ja viimein ajaa Akortin.
    asun helsingissä ja kokemusta pyöräilystä ei liiemmin ole.
    alla on b.
    eli:mihin kouluun kannattaa hakeutua ja miksi
    mielipiteitä ja kokemuksia jos sais.
    Sulla on tuon ensimmäisen viestin perusteella sama tilanne kuin minulla tuossa muutama syksy sitten. Kokemukset helsinkiläisistä auto- ja pärräkouluista rajoittuvat vain yhteen. Täysin vertailuttta muihin voin kehua että Liikennekoulu Paananen on mielestäni hyvä. MP-kouluttaja ajelee itse pärrällä eikä autolla ajoharjoitteluissa. Teoriaopetus onnistui olemaan mukaansatempaavampaa kuin b-korttia ajaessa kakkosvaiheessa jossain muualla. Miksi sitten itse valitsin tuon. Sijainti sattui sopimaan, kaveri suositteli ja ajoin niin myöhään syksyllä, että muilla oli jo mopot seisonnassa. Yritin itseasiassa syksyllä mailitse varata paikkaa kevään ekalle kurssille ja sain vastauksen tyyliin, et enkö tulisi heti, kun huomenna alkaisi viimeinen.



  18. #18
    Itse ajoin A-kortin ylästön autokoulussa heti alkukeväästä hintaan 390e+ viranomais,lääkärintodistus(20e),kirjallinen(50e).
    Kokonaisuudessaan tuli maksamaan viitisensataa.

    Tässä linkkinä: YlästönAutokoulu
  19. #19
    Jokaisen kokemuksethan on suhteelliset, mutta oma kokemus juurikin tuosta Lassen autokoulusta on erittäin negatiivinen. En tiedä mikä opettajan hermoille kävi (mun pärstäkerroin, se että olen nainen vai se että en ole enää pompotettava teini), mutta hermoille kävi ja big time. Ekalla ajotunnilla maikka kysyy "mikä toi on?" tarkoittaen kytkintä ja kun en tiennyt (ekaa kertaa minkään muun kaksipyöräisen kuin fillarin selässä) oli komento että "ota selvää". Justiinsa. Ja mä kun aina luulin että autokouluun mennään nimenomaan oppimaan näitä asioista opettajan johdolla... Itäväylälle mentiin niin, että etujarrun käyttö oli vielä ollut kiellettyä. Kentällä, jolla käytiin harjoittelemassa, oli valtavasti muuta läpikulkuliikennettä, runsain mitoin muita juuri samassa pisteessä olevia harjoittelijoita, puhumattakaan siitä hiekan määrästä mikä esti mm. jarrutus ja väistö -tehtävän harjoittelemisen. Oma kokemus siis aivan kaamea, mutta toivon että olin poikkeus joka vahvistaa säännön.

    Jaa niin, haastetaankohan mut nyt oikeuteen tästä asiattomasta viestistä?
  20. #20
    Ite kävin autokoulusymppis:ssä. helapaska miliisikuluineen 500e. B-kortti alla.
    Rento kouluttaja, asia meininki.
  21. #21
    Kovilta hinnat kuulostaa mut onhan ajotunnitkin lisääntyny!

    Ite ajoin kortin toissa kesänä täällä "pohjoisessa"
    autokoulu 350€ + 100€ muut kulut päälle.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  22. #22
    Ite ajoin n. 1.5vuotta sitten länsirannikolla sekä A- että C-kortin samaan aikaan (eli B oli jo ennestään) niin hintaa kertyi tasan 600€+ viranomaiskulut. Pelkkä A tais olla 300€ eli puolet tosta kortista... Kallista on teillä siellä Helsingissä! Mut toisaalta, eiks ne hinnat noussut just viime keväänä (tai siis jo vuoden 2005 lopulla)?



    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
  23. #23
    Lainaa (tsj @ Helmi. 22 2007,08:50) kirjoitti
    Täysin vertailuttta muihin voin kehua että Liikennekoulu Paananen on mielestäni hyvä.
    Täältä ääni kans Karille!
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  24. #24
    Itse myös ajamassa A-korttia ja tuo B-kortti on jo pohjalla. Asun helsingissä ja ajattelin että täällä ajaisin kortin myös liikkuvan työni takia. Pistin vissiin n.6-7 eri autokouluun kyselyn kurssien hinnoista ja alin hinta oli 650e + poliisimaksut ja ylin taisi olla 787e + poliisimaksut . Karilla hinta taisi olla 690e + pollari.
    Rupee vietävästi harmittamaan noi hinnat mitä täällä on mainittu (300-500e). Huokeat hinnat täytyy sanoa!!
  25. #25
    Kokemukset autokouluista rajoittunevat useimmilla yhteen.
    Vai onko joku ajanut kortin useammin kuin kerran?

    Lainaa (Rosa @ Helmi. 22 2007,20:52) kirjoitti
    Itse myös ajamassa A-korttia ja tuo B-kortti on jo pohjalla. Asun helsingissä ja ajattelin että täällä ajaisin kortin myös liikkuvan työni takia. Pistin vissiin n.6-7 eri autokouluun kyselyn kurssien hinnoista ja alin hinta oli 650e + poliisimaksut ja ylin taisi olla 787e + poliisimaksut . Karilla hinta taisi olla 690e + pollari.
    Rupee vietävästi harmittamaan noi hinnat mitä täällä on mainittu (300-500e). Huokeat hinnat täytyy sanoa!! *
    Kannattaa muistaa, että opetusuudistus tuli voimaan vasta viime vuoden helmikuussa.
    Sitä enne pääsi huomattavasti halvemmalla.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  26. #26
    Jep. Plus se että nyt on kovasti yleistynyt A:n hankkiminen
  27. #27
    Vuonna 2005 keväällä oli pohjois-pohjanmaalla A-kortin hinta 300€ + viranomaiskulut, oli edullisin ja yllättäen ko. autokoulu veti tulevia motoristeja puoleensa 100km säteellä, halpaa niinku saippua
  28. #28
    Lainaa (Jeppe Jääkarhu @ Helmi. 22 2007,07:33) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Helmi. 21 2007,21:59) kirjoitti
    Haagan autokoulu on ainakin hyvässä maineessa. Kyllä se varmaan siellä 500-600 eurossa pyörii kaikkine viranomaismaksuineen. Mut hei, ei tässä hommassa voi euroja laskea. Toi on loppujen lopuks aikasta pieni menoerä tässä harrastuksessa... *


    edit: typo
    Itse ajoin Haagassa kanssa. Hyvät ja KÄRSIVÄLLISET ajo-opettajat. Muutenkin lämmin fiilis koko toiminnassa. Suosittelen.

    Vinkki alkavalle:
    Älä säästä paria kymppiä ja valitse huonoa autokoulua.
    Multa pisteet myös Haagalle. 3 vuotta sitten oli halvin stadissa. Muistan että ajatti mua silloin aikoinaan 45min ilmaiseksi kun ei ollut opella kiire seuraavaan tuntiin
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  29. #29
    Itse ajoin viime kesänä Helsingin Liikennekoulussa Etelä-Haagassa. Maksoin muistaakseni ~700€ kaikkine kuluineen. B-kortti oli pohjalla. Ajotunteja tosiaan on nykyään tuo 12x25min. Tuolla pyöränä oli/on Honda CBF600S, jos sillä nyt jotain merkitystä on.
    gsxr600
    ---------
  30.  
  31. #30
    Lainaa (TommY-76 @ Helmi. 23 2007,07:23) kirjoitti
    Vuonna 2005 keväällä oli pohjois-pohjanmaalla A-kortin hinta 300€ + viranomaiskulut, oli edullisin ja yllättäen ko. autokoulu veti tulevia motoristeja puoleensa 100km säteellä, halpaa niinku saippua *
    Jos tarkoitat Ruukin autokoulua, niin olihan se halpa joo.. Kävin vuotta aiemmin ja hinta tais olla 200 +-50e.
    Ukko sano suoraan, että ei viitti rahastaa tällä touhulla, kun ei oikein sitä osaa opettaakkaan

    Eli opetuksen taso oli todella surkea, eikä naisia päästänyt ison pyörän ohjaimiin (koska joku oli kaatanut uuden pyörän heti ekalla harjoituksella) vaan ajatti kevarilla niin pitkään että älysivät lopettaa siellä käymisen. Eipä kyllä niiltä mitään sitten perinytkään..
    Minulle kyllä passasi ihan hyvin -> elokuvistahan sitä ajotaidot oppii ja saipahan halvalla.
    Tämä nyt oli taas vähän tämmönen riskialtis kommentti - näinä aikoina - mutta onhan se hyvä ihmisillä tietää että hinta voi mennä laadun kanssa käsikädessä -> Helsingin hinnoista en tiedä mitään!
    -

    Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen