Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 115:sta
  1. #61
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Opetus on enemmän tai vähemmän samanlaista jokaisessa autokoulussa, niissä kauheita eroja ole. Ja ovatkin enemmän sitä teoria painoitteista, parkkipaikka pyörittelyä ja liikennesääntöjen kertaamista.

    Mutta kun kortin olet saanut taskuun ja ostanut oman pyörän, suosittelen tulemaan Ajotaito II koulutukseen.
    Anteeksi osallistumiseni tähän soppaan, mutta oma kokemus on täältä enemmän pohjoisesta.
    Eka kerta koululla heti mopon sarviin, ajelin harjoittelurataa tunnin. Sitten heti liikenteeseen, keskustaan, siellä vajaa tunti ja koululle. Opettaja sanoi että et näy nuorisokoulutusta tarvivan. Eli ei teoriaa, vain ajot 3x n.2tuntia.
    Teoriakoe piti suorittaa toisella paikkakunnalla ja inssiä piti odottaa pari viikkoa että osallistujamäärä täyttyi.
    Hintaa koko paketille 500€ + viranomaiskulut, lääkärintodistus ja tietenkin pakolliset kulkemiset.
    Sanottakoon että BEC-kortti ollut lähes 30v ja kilometrejä takana varmaan useampi miljoona.
    Jätän kertomatta paikkakunnan ja autokoulun nimen. Opetus kyllä ansaitsisi sen kertoa.
  2. #62
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    Ovat muuten sitten haluttuja nuo huhtikuun alun ajotunnit
    Voin kuvitella - pitää vaan sitten laittaa sopimaan oma kalenteri niiden mukaan.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  3. #63
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Jos sulla olis joku tuttu tai tuleva uusi tuttu, joka voisi opetusluvalla opettaa... tai sitten jos sinulla on paikka, missä voit harjoitella näitä käsittelykoetehtäviä. Oppineeko niitä autokoulun vähäisten ajotuntien puitteissa...? Tai kai niitä tunteja voi ottaa ylimääräisiäkin?
    Ajokoulun kautta ajattelin hoitaa kyllä. Jos ei pakollisten tuntien puitteissa opi riittävästi, niin sitten pitää ottaa lisätunteja. Uskon kyllä, että nuo 5 tuntia riittää. Mukana on toki myös ajokoe, mutta en usko että siinä tulee haasteita.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  4. #64
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Ajokoulun kautta ajattelin hoitaa kyllä. Jos ei pakollisten tuntien puitteissa opi riittävästi, niin sitten pitää ottaa lisätunteja. Uskon kyllä, että nuo 5 tuntia riittää. Mukana on toki myös ajokoe, mutta en usko että siinä tulee haasteita.
    Itse ajoin oman A kortin Marraskuussa, ihan ensimmäistä kertaa moottoripyörän puikoissa, ei ollut edes mitään mopo/piikki taustaa, ne ajotunnit ovat todella vähäiset, käsittelykokeen testejä myös hinkattiin, eipä niistä muuta oikeastaan tarvinnut hinkata kuin se helvetin kahdeksikko.
    Ekalla meni läpi käsittelykoe ja inssi, niitten vähimmäis ajotuntien jälkeen, olin jo siinä paikkeilla että olisin ottanut lisä tunteja mutta se sitten jäi.

    Kuuntelet vaa mitä se opettaja sanoo ja teet niin, niin hyvin menee.
  5. #65
    Lainaa Nubnub kirjoitti Katso viesti
    helvetin kahdeksikko


    Kun liittyy tämmöttii porukoihin, niin se se on ööö "tulikaste" tai jotain...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #66
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Itselläkin edessä kortin hankinta tänä keväänä. Pyörä on jo tilattuna ja toimituspäiväkin sovittu, joten menen niin sanotusti perse edellä puuhun. Mihin aikaan keväällä yleensä Helsingissä pystyvät autokoulut aloittamaan ajotunnit? Olettaisin, että huhtikuun alussa suunnilleen?
    Täälläkin on pränikkä jammu tilattu ja ajovarusteet ostettu, mutta olennaisin, eli kortti puuttuu

    Uskaltaakohan Helsingissä jo maaliskuun puolella katsella aikoja ajotunneille?
    n00b
  7. #67
    Lainaa Vipstaakkeli kirjoitti Katso viesti
    Täälläkin on pränikkä jammu tilattu ja ajovarusteet ostettu, mutta olennaisin, eli kortti puuttuu

    Uskaltaakohan Helsingissä jo maaliskuun puolella katsella aikoja ajotunneille?
    En tiedä - pitää kysyä ajokoulusta. He varmaan kyllä kertovat sitten kun niitä voi varata. Hyvällä todennäköisyydellä onnistunee jo silloin ainakin käsittelyharjoitukset. Millaisen Jammun ostit - aloittelijana itse pohdin MT-07 / MT-09 ja kävin messuilla tutkimassa. Duke 790 oli kuitenkin sitten se valinta. Itsekin olen ostanut jo ihan riittävästi varusteita - pitää vähän hillitä ostelua ja ostaa sitten seuraavalle kaudelle lisää jos olen tehnyt vääriä varustevalintoja. Kypäräkin on tilattuna, joten enää sen ja pyörän toimitus puuttuu.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  8. #68
    Ainakin Lappeenrannassa alkavat ajattamaan heti kun kelit sallivat.
  9. #69
    Harjoitusten alkamisen katselun voi tehdä itsekin.
    Kysyy valitsemastaan koulutus paikasta missä harjoitukset ja kokeet tehdään.
    Sitten kevään edetessä katselee kulkiessaan miten on lumet sulaneet ja mahdolliset
    hiekat poistettu.
    Lisäksi Helsinki&Vantaa koe paikalla (Tattarisuo) on talvella kuplahalli.
    Toivottavasti purkavat sen ajoissa!?
    No voihan sen kokeen tehdä vaikka Espoossa, Järvenpäässä, Porvoossa jne.

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  10. #70
    Lainaa Vipstaakkeli kirjoitti Katso viesti
    Täälläkin on pränikkä jammu tilattu ja ajovarusteet ostettu, mutta olennaisin, eli kortti puuttuu

    Uskaltaakohan Helsingissä jo maaliskuun puolella katsella aikoja ajotunneille?
    Ajotunneista en tiedä mutta 2018 pääsin aloittamaan ajokauden sulalla asfaltilla Stadissa vasta huhtikuun puolivälissä. 2016 ja -17 jo 11.3.
  11. #71
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    En tiedä - pitää kysyä ajokoulusta. He varmaan kyllä kertovat sitten kun niitä voi varata. Hyvällä todennäköisyydellä onnistunee jo silloin ainakin käsittelyharjoitukset. Millaisen Jammun ostit - aloittelijana itse pohdin MT-07 / MT-09 ja kävin messuilla tutkimassa. Duke 790 oli kuitenkin sitten se valinta. Itsekin olen ostanut jo ihan riittävästi varusteita - pitää vähän hillitä ostelua ja ostaa sitten seuraavalle kaudelle lisää jos olen tehnyt vääriä varustevalintoja. Kypäräkin on tilattuna, joten enää sen ja pyörän toimitus puuttuu.
    MT-07 tilasin. Kokeilin myös tota Dukea, mutta jammun ajoasento tuntu vähän mukavammalta. On kyllä malttamaton fiilis
    n00b
  12. #72
    Lainaa Vipstaakkeli kirjoitti Katso viesti
    MT-07 tilasin. Kokeilin myös tota Dukea, mutta jammun ajoasento tuntu vähän mukavammalta. On kyllä malttamaton fiilis
    Sama homma fiiliksen suhteen. Ajokausia tulee vielä paljon ja tämä on tällainen poikkeuskausi ensinmäisenä. Toivottavasti kevät tulee ajoissa. Itselle MT-07 taas oli ajoasennoltaan jotenkin ahdas. MT-09 oli parempi, mutta pyörä tuntui jotenkin kolholle muuten. Dukessa jotenkin itsellä jalat ja kädet osuivat heti kohdalleen ja ei tuntunut ahtaalle tai isolle. Muita ominaisuuksia on turha lähteä vertaamaan koska pyörien hintalaput ovat myös kovin erilaiset.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  13. #73
    Kevät etenee väkisinkin ja tulevat viikot alkavat näyttää hyvälle. Itse olen teoriat suorittanut ja myös teoriakokeen jo viime kuun puolella hoitanut kuntoon. Nyt lähinnä odottelen, että ajotunnit alkavat oletettavasti hyvinkin pian. Paras motivaattori on se, että pyörä voitaisiin toimittaa tulevana viikonloppuna ja sitten kun se seisoo pihassa, niin kuume vaan pahenee.

    Sellaista kuulin autokoulusta, että käsittelykokeen johonkin osaan saattaa olla tulossa lievennys 1.4.2019 alkaen. Lisäksi itse kokeen aikataulutus muuttunee niin, että ensin varataan käsittelykoe ja jos se menee lävitse niin sitten varataan vasta aika ajokokeeseen. Ilmeisesti viime vuonna on tullut niin paljon hylsyjä käsittelykokeesta, että ajokoeaikoja on mennyt hukkaan reippaasti - koska ne on tehty putkeen.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  14. #74
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti viime vuonna on tullut niin paljon hylsyjä käsittelykokeesta, että ajokoeaikoja on mennyt hukkaan reippaasti - koska ne on tehty putkeen.
    Liekö tää syynä siihen, että Lahdessa niitä ei voinut viime syksynäkään suorittaa samalla kertaa. Itselläkin käväisi mielessä, että mites sitten, jos ei käsittelykoe menekään läpi. Siihen hyvä lääke oli lisätä käsittelykoeharjoittelua. Hankalin osa on ehkä siinä hidasajossa kahdeksikon tekeminen. Helpotusta toisi, jos sallittaisiin tilaa yksi metri enemmän.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  15. #75
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Liekö tää syynä siihen, että Lahdessa niitä ei voinut viime syksynäkään suorittaa samalla kertaa. Itselläkin käväisi mielessä, että mites sitten, jos ei käsittelykoe menekään läpi. Siihen hyvä lääke oli lisätä käsittelykoeharjoittelua. Hankalin osa on ehkä siinä hidasajossa kahdeksikon tekeminen. Helpotusta toisi, jos sallittaisiin tilaa yksi metri enemmän.
    Itse ajoin kortin viime kesänä ja käsittelykokeen jälkeen joutui odottamaan pari päivää vaille 3 viikkoa ajokoetta. Ainakin Lahden ajovarmalla oli vajausta miehityksessä kun hakivat juuri silloin kokeen vastaanottajia. Hidasajoa oli vain se suora osuus, vaikka se olikin yhteen putkeen sen pujottelun kanssa. Ainakin mä sain tehdä sen kovemmalla nopeudessa mikä helpotti sitä kasin tekoa huomattavasti.
  16. #76
    Mikäli käsittelykokeen jälkeen tulisi merkittävä viive ajokoeajan saamiseen niin silloin voi hakea harjoittelulupaa. Tuo mahdollistaa itsenäisen harjoittelun liikenteessä.

    https://ajokortti-info.fi/ajokortin-...-harjoituslupa
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  17. #77
    Toi on ihan tosi homma, siis tuo harkkalupa.
    Voi ajella omalla 'mopolla' liikennekoetta odotellessa
    Ja Ajovarmakin saa muutaman euron lisää(=lupamaksu) jos&kun eivät pysty sopivan nopeasti liikennekokeita järjestämään.
    Niin ja Traficom tiedotti että esitetyt käsittelykoe helpotukset tulevat voimaan

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  18. #78
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Toi on ihan tosi homma, siis tuo harkkalupa.
    Voi ajella omalla 'mopolla' liikennekoetta odotellessa
    Ja Ajovarmakin saa muutaman euron lisää(=lupamaksu) jos&kun eivät pysty sopivan nopeasti liikennekokeita järjestämään.
    Niin ja Traficom tiedotti että esitetyt käsittelykoe helpotukset tulevat voimaan

    T: Antti R.
    Ainut mitä itse jäin pohtimaan on esimerkiksi kaskovakuutuksen voimassaolo harjoitttelulupa tapauksessa. If puhuu ehdoissaan ajokortista kun taas osa yhtiöistä puhuu ajo-oikeudesta. Käsitykseni mukaan harjoittelulupa antaa luvallisen ajo-oikeuden, joten ehto täyttyy siltä osin kyllä. Ajokortti tuo ei kuitenkaan ole, vaikka viranomainen luvan on myöntänytkin.

    Onko tuo Traficomin päätös ja helpotukset jossain luettavissa? Voimaan ilmeisesti 1.4?
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  19. #79
    Olette ostaneet pyörät valmiiksi, mutta ette ole edes ajaneet niillä? Vai ymmärsinkö väärin Itse kävin koeajamassa useamman pyörän sen jälkeen kun sain kortin ennen kuin edes osasin päättää mitä haluan. Tosin kaksi pyöräähän niissä on kaikissa
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  20. #80
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Niin ja Traficom tiedotti että esitetyt käsittelykoe helpotukset tulevat voimaan
    T: Antti R.
    Tiedotti kenelle? Linkkiä kaivataan, kun omilla taidoilla tuollaista tiedotetta ei löydy! Mustaa valkosella tarvitaan ennenkuin suomalainen uskoo. Tai onko tuossa kysymyksessä vain sisäinen tiedonanto tutkinnon vastaanottajille, että olisivat armollisempia kokelaita kohtaan?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  21. #81
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Olette ostaneet pyörät valmiiksi, mutta ette ole edes ajaneet niillä? Vai ymmärsinkö väärin Itse kävin koeajamassa useamman pyörän sen jälkeen kun sain kortin ennen kuin edes osasin päättää mitä haluan. Tosin kaksi pyöräähän niissä on kaikissa
    On vain kaksi tapaa keittää kahvia, nimittäin oikea ja väärä.
    Onneksi moottoripyöräilyä voi lähestyä useammasta suunnasta...
  22. #82
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Olette ostaneet pyörät valmiiksi, mutta ette ole edes ajaneet niillä? Vai ymmärsinkö väärin Itse kävin koeajamassa useamman pyörän sen jälkeen kun sain kortin ennen kuin edes osasin päättää mitä haluan. Tosin kaksi pyöräähän niissä on kaikissa
    Muutama vuosi sitten tuli hankittua MT-07 ensimmäiseksi pyöräksi, vaikka kortti oli vielä suorittamatta.
    Kyseinen pyörä oli erinomainen alkuun, enkä usko että kortin saamisen jälkeen olisin ollut sen viisaampi hankinnan suhteen. Toki kupletin juoni muuttuu kummasti, jos ollaan hankkimassa vanhempaa pyörää.
    ZZR1400
  23. #83
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivusto-, jäsen- ja kauppavaravastaava oskarik:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi May 2018
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Olette ostaneet pyörät valmiiksi, mutta ette ole edes ajaneet niillä? Vai ymmärsinkö väärin Itse kävin koeajamassa useamman pyörän sen jälkeen kun sain kortin ennen kuin edes osasin päättää mitä haluan. Tosin kaksi pyöräähän niissä on kaikissa
    Itekki vetäsin liipasin pyörän kohalla noin reilu kuukausi ennenkuin oli kortti taskussa. Tuli viime kevään lopulla lähettyä niin myöhään korttia suorittamaan, että nettimoton suosikkilista alko melkein ehtymään kun yksi kerrallaan pyörät menivät "Myyty" -tilaan. Tuli pelko että kaikki hyvät ja sopivat menee myydyksi joten pari kaveria joilla kortti niin mukaan toteamaan että pyörä on siinä kunnossa kuin olettaa ja itse lähinnä istuin päälle että ergonomiat oli edes jokseenkin kohillaan. Duunin parkkihallissa sitä säilytteli sitte varmassa tallessa.
    Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
    ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
    ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
  24. #84
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    On vain kaksi tapaa keittää kahvia, nimittäin oikea ja väärä.
    Onneksi moottoripyöräilyä voi lähestyä useammasta suunnasta...
    Niinpä. Nyt kun rupesin miettimään, niin olenhan mä kaksi autoakin ostanut ilman koeajoa. Toisen ostin kuvien perusteella Saksasta ja kun hain sen paikan päältä, niin suoraan liikkeestä moottoritiellä 240 km/h. Toinen oli sen verran uusi ja vähän ajettu auto, että Youtube videot riittivät vakuuttamaan
    ..aargh ja hain Monsterinkin alle suoraan terminaalista. Alkaa vaan muisti näköjään pätkiä
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  25. #85
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    https://areena.yle.fi/1-4664682

    Kohta 02.40.

    Samasta sarjasta löytyy muutakin mielenkiintoista https://areena.yle.fi/1-4664690


    No, onneks ei mitkään signaalit tehoo meikäläisen oveen. Ja kunhan nämä rosmot vähitellen oppivat uusavuttomiksi, niin pönkä oven edessä riittää.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  26. #86
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Olette ostaneet pyörät valmiiksi, mutta ette ole edes ajaneet niillä? Vai ymmärsinkö väärin Itse kävin koeajamassa useamman pyörän sen jälkeen kun sain kortin ennen kuin edes osasin päättää mitä haluan. Tosin kaksi pyöräähän niissä on kaikissa
    Kyllä - juuri näin tuli tehtyä. Itsellä oli 7 mallin short list ja kävin tutustumassa ja koeistumassa ne MP-messuilla (en tosiaan koeajanut) ja niistä sitten tein valinnan. Voihan sen sitten myydä pois ja vaihtaa ensi vuodeksi toiseen, jos sattuisi olemaan pettymys - mitä en usko. En kuitenkaan lähtenyt ostamaan ihan liian "nössöä" pyörää alkuun, koska se menisi vaihtoon sitten kuitenkin itseni tuntien.

    Ja mitä tulee harjoituslupaan niin sain itse kirjallisen vahvistuksen IFistä, että vakuutukset ovat voimassa normaalisti myös siinä tapauksessa, vaikka ehdoissa puhutaankin ajokortista.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  27. #87
    Traficom julkisti 'päivityksen'. https://www.youtube.com/watch?v=X-ft7OrUETw
    Siis tuossa kahdeksikko ja 30 km/h 'portit' tehtävässä on tilaa lisätty.
    Ja siten helpompi tehdä hyväksytty suoritus.
    Henk.koht en ole kokenut tarvetta, mutta yleisön pyynnöstä ;)
    Video siis sama, mitat päivitetty.

    T: Antti R.
    Ps. Toisille tulee tiedotteet toisille ei
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  28. #88
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Traficom julkisti 'päivityksen'. https://www.youtube.com/watch?v=X-ft7OrUETw
    Siis tuossa kahdeksikko ja 30 km/h 'portit' tehtävässä on tilaa lisätty.
    Ja siten helpompi tehdä hyväksytty suoritus.
    Henk.koht en ole kokenut tarvetta, mutta yleisön pyynnöstä ;)
    Video siis sama, mitat päivitetty.

    T: Antti R.
    Ps. Toisille tulee tiedotteet toisille ei
    TrafiCom ei ole saanut aikaan tietenkään laittaa siitä mitään nettisivuilleen. No verorahoilla on kiva puuhastella.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  29. #89
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    TrafiCom ei ole saanut aikaan tietenkään laittaa siitä mitään nettisivuilleen. No verorahoilla on kiva puuhastella.
    Itseasiassa pdf-dokumentti, josta käy ilmi käsittelykoetehtävät, on kadonnut kokonaan heidän sivuiltaan. Googlessa näkyy hakutuloksissa, mutta ei trafin tahi traficomin sivulla.

    Edit:

    Hidasajo + kahdeksikko: Kahdeksikossa annetaan tilaa 0,5 metriä enemmän kuin aikaisemmin, mikä kyllä helpottaa tehtävää jonkin verran.

    Kaarreajo: 5,5 metriä sivussa olevan tötsän kiertämiseen annetaan nyt matkaa 16m, ennen 15m. Vastaavasti tötsältä takaisin ajolinjalle paluuseen annetaan tuo 1m enemmän.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  30.  
  31. #90
    Tässä on laajempi ajokoeohje https://ajokortti-info.fi/filebank/2...e_1_7_2018.pdf
    Mp asiat alkaa sivulta 21. Tehtävässä 6.1 on kääntötilaa lisätty +0.5m=talutettu kääntöympyrä +1.5metriä.
    Ja 6.3 on lisätty matkaa kohteeseen +1metri siis 15m->16m.
    Muut tehtävät ja ohjeet pysyvät samoina.

    Antti R.

    Ps. tässä päivitetty versio https://ajokortti-info.fi/filebank/a...7SaOaPYwg1IdJw
    Mp asiat alkaa sivulta 23.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen