Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 115:sta
  1. #31
    Lainaa (mart-t @ Helmi. 22 2007,19:34) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Helmi. 22 2007,08:50) kirjoitti
    Täysin vertailuttta muihin voin kehua että Liikennekoulu Paananen on mielestäni hyvä.
    Täältä ääni kans Karille! *

    Yksi ääni lisää Karille!



    Honda Vfr Vtec '04
  2. #32
    Mä olen kanssa aikeissa ajaa kortti että pääsee miehen takaa välillä ohjaimiinkin. Oon kyselly sähköpostilla lähinnä Vantaalaisista autokouluista hintajo ja haarukka on ollu 663-787€ kaikkiin lisätään ne viranomaiskulut... Vielä en ole päättäny mihin menen. Halvin oli My Way Tikkurilassa. Harmittaa kun en käyny sitä aijemmin kova oli kyllä aikomus, nyt se on sitten noin saamarin kallis...
  3. #33
    Jep suosittelenpa minäkin Liikennekoulu Paanasen mopo-opettajaa Karia. Viime kesänä heillä oli kalustona Kawasaki ER5 ja BMW 650 GS. Kurssin suoritin itselleni sopivalla tahdilla (eli muutamassa viikossa) ja opetus oli asiallista sekä teoriatunneilla että liikenteessä.



  4. #34
    Lainaa (Jazu79 @ Helmi. 23 2007,09:33) kirjoitti
    Lainaa (TommY-76 @ Helmi. 23 2007,07:23) kirjoitti
    Vuonna 2005 keväällä oli pohjois-pohjanmaalla A-kortin hinta 300€ + viranomaiskulut, oli edullisin ja yllättäen ko. autokoulu veti tulevia motoristeja puoleensa 100km säteellä, halpaa niinku saippua
    Jos tarkoitat Ruukin autokoulua, niin olihan se halpa joo.. Kävin vuotta aiemmin ja hinta tais olla 200 +-50e.
    Ukko sano suoraan, että ei viitti rahastaa tällä touhulla, kun ei oikein sitä osaa opettaakkaan

    Eli opetuksen taso oli todella surkea, eikä naisia päästänyt ison pyörän ohjaimiin (koska joku oli kaatanut uuden pyörän heti ekalla harjoituksella) vaan ajatti kevarilla niin pitkään että älysivät lopettaa siellä käymisen. Eipä kyllä niiltä mitään sitten perinytkään..
    Minulle kyllä passasi ihan hyvin -> elokuvistahan sitä ajotaidot oppii ja saipahan halvalla.
    Tämä nyt oli taas vähän tämmönen riskialtis kommentti - näinä aikoina - mutta onhan se hyvä ihmisillä tietää että hinta voi mennä laadun kanssa käsikädessä -> Helsingin hinnoista en tiedä mitään!
    Sepä se, hupanen opettajahan se oli vaikka välillä huudettiin toisillemme molemmat päät punaisena, kait johtuen jonkinsortin erimielisyyksistä
    Päivät ei ainakaan olleet tylsiä kun sen juttuja kuunteli..."katellaan sit niitä ojanpenkkoja, voi sarvikuono tulla pusikosta" Mielestäni opetuksen taso oli ihan OK, eikä ole kokemusta muista...
  5. #35
    mä ajoin kaksi vuotta sitten A-kortin Pasilan Autokoulussa(Autokoulu Pasila ) , hyvä ja rento opettaja, olikohan sillä 30 vuotta mopoilua takana...messukeskuksen pihasta oli hyvä aloittaa ja hommasivat ER-5:een matalamman satulankin kun meitä 'pitkäkoipisia' naisimmeisiä oli silloin useampi.
    Tais olla silloin perustasoa hinnaltaan, mopo ratkaisi, et mistä yletty jalat maahan...
    Honda Hornet 600-99, Yamaha R6-03,Honda CBR 600 F-06...
  6. #36
    Ylästön autokoulu, Vantaalla Jumbon vieressä. Homma kävi nopeasti ja hinta oli edullisin minkä löysin.
    CBR1100XX ´99
  7. #37
    Itsekin suosittelen Haagan autokoulua, ei ollut mitään vanhoja fabuja opettamassa ja rento asenne joka toi vähän uskottavuuttakin niihin opettajiin. Eikä ollut pahan hintainenkaan (tosin tarkkaa summa en muista, mutta jossain 600e paikkeilla.. muistelisin).
  8. #38
    Lainaa (veenelonen @ Helmi. 23 2007,11:04) kirjoitti
    Lainaa (mart-t @ Helmi. 22 2007,19:34) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Helmi. 22 2007,08:50) kirjoitti
    Täysin vertailuttta muihin voin kehua että Liikennekoulu Paananen on mielestäni hyvä.
    Täältä ääni kans Karille! *

    Yksi ääni lisää Karille!
    Täältä myös!! *
    cb1300f
  9. #39
    Tuli varattua kurssipaikka tonne Hgin nuorisoasiainkeskuksen moottoripyöräkouluun joka alkaisi kylläkin vasta huhtikuussa, mutta jos käy niinkuin viime vuonna niin talvi menee melkein toukokuun puolelle

    Vielä 47 päivää odotusta..
  10. #40
    Oma ääni menee Maunulan Autokoululle, yllättäen se on siis Maunulassa.

    Koulupyöränä on Yamaha FZ6 ja pikkupyöränä joku endurotyyppinen piikki, ei jäänyt mieleen yhden ajokerran perusteella merkkiä tai tyyppiä.

    Ihan asiallinen paikka, tunnit sai sovittua joustavasti ja muutenkaan ei mitään pahaa sanottavaa - työkaveri kävi tuolla myös ja kehui.

    t.Ville
  11. #41
    Autokoulun hinta ei ole kiveen kirjoitettu. Ainakin täällä Itä-Suomalaisessa pikkukaupungissa hinta tippui jokaisessa koulussa tinkimällä 50-100€, kun vähän aikaa sitten vaimolle kyseltiin. Konttorin täti kertoo listahinnan, eikä pysty siitä laskemaan ja bossin kanssa neuvotellaan todellinen hinta.

    Halvin jäi alle 500€.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #42
    B12: Homma on ihan pikkusen eri täällä pk-seudulla missä kurssit on järjestään hyvin täyden tuntuiseksi buukattuja, voi olla eri juttu sitten jossain perähikiällä missä löytyy kurssille 5 henkeä per kylä..



    K7 750 kisseri
  13. #43
    Lainaa (Sassu @ Maalis. 01 2007,14:59) kirjoitti
    Homma on ihan pikkusen eri täällä pk-seudulla...
    Mutta on täällä tarjontaakin. Ei se ole yhtään huono ajatus neuvotella vähän hinnastakin...

    ... ilmankos mun Alepa-käynnit kestää aina niin pitkään...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  14. #44
    Niin.

    Oliko muistaakseni viime vuonna kun A-kortin saamiseen oikeuttavien ajotuntien määrät lisääntyivät.
    Muistaakseni tuplaantuivat. Samalla nousi luonnollisesti hinta.
  15. #45
    Hei moi.. mä oon vähän vielä pihalla ja kaikkee mutta.. Mä oon nyt ajamassa A1-korttia. Iskä sano että kannattas ajaa varmaan samalla B ku ikä riittäs jo että saisin alottaa sen ajamisen. Mutta mä en oikeen tiedä, mitä mun kannattas tehdä tai mitä haluisin tahdä tän jutun kaa. Alkuperänen suunnitelma oli että ajan nyt vaan sen An ja katotaan Btä ens vuonna sitte.. Ois ehkä halvempaa ajaa ne kerralla mutta en jaksais. No joo antakaa jotain uusia näkökulmia pulmaan jonka vain minä voin ratkaista.. (ärsyttää vaan että jos ajan Bnki niin A1stä on kuitenki tehty jo paprut ja kaikkee)

    Pitääks lääkärintodistus ja passikuva viedä pollariasemalle vai sinne autokouluun?
  16. #46
    Vähän asian vierestä. Tiedoksi vaan, että jos on vaikka oma pyörä muttei korttia ja polte on kova, niin kortitta ajelusta napsahtaa kortin korotuskielto vuodeksi.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  17. #47
    Loimaalla kortti 570 € (autokoulun osuus). Tänään puolen päivän aikaan inssi... siellä sataa
    Kawasaki ZXR 750 j -92

    Nyt: Kawasaki ZX-6R 636 -03
  18. #48
    Lainaa (Louferi @ Maalis. 27 2007,22:01) kirjoitti
    ajamassa A1-korttia. Iskä sano että kannattas ajaa varmaan samalla B ku ikä riittäs jo että saisin alottaa sen ajamisen. Mutta mä en oikeen tiedä, mitä mun kannattas tehdä tai mitä haluisin tahdä tän jutun kaa.

    Pitääks lääkärintodistus ja passikuva viedä pollariasemalle vai sinne autokouluun?
    Ajamalla sen A1B kerralla, säästät jonkin verran rahaa ja aikaa.

    Se, minne paperit pitää viedä, selvinnee parhaiten omasta autokoulustasi. En varmaksi muista, mutta joko vein ne autokouluun tai sain autokoulusta valmiiksi osoitteella täytetyn kuoren, jonka postitin. Enivei muistan, etten ainakaan joutunut miettimään mitä lappusille tekisin, kun käytännössä autokoulu huolehti sen.

    Inssaaminen sateella tai liukkaalla. Tais vaikuttaa tarvittaessa jarrutusten pituuksiin ja ehkä väistöjen nopeuksiin. Ei siitä pitäis kuitenkaan mitään ongelmia tulla, että on märkää.
  19. #49
    lääkärintodistus ja korttihakemus kuvien kanssa käskettiin viemään nimismiehen kansliaan
    Kawasaki ZXR 750 j -92

    Nyt: Kawasaki ZX-6R 636 -03
  20. #50
    Viime viikolla aloitin A- kurssin helsingin nuorisoasiainkeskuksessa ja toiseksi viimeinen teoritunti on takana. Paljon liipa laapaa ja jonkun verran asiaakin. Kurssi oli ihan täyteen buukattu, mutta valtaosa oli ajamassa A1 korttia ja meitä ison A:n ajajia on 4 (yllättävää sinänsä kun ottaa paikan huomioon).

    Ensimmäisellä tunnilla opettaja toteaa, että teitä on nyt niin paljon että saatte olla oikein onnekkaita jos saatte kortin juhannukseen mennessä

    Juhannuksen jälkeen töötätään kun tavataan
  21. #51
    Ajoin A:n viime kesänä juuri tuolla nuorisoasiainkeskuksessa. Mulla sen kortin saaminen venyi niin, että siinä meni lopulta melkein kolme kuukautta! Kävin ihan sen minimimäärän tunteja ja kaikki kokeet meni ekalla läpi, mutta ei vaan ajotunteja saatu sovitettua kalenteriin. Tais olla jopa jossain vaiheessa melkein kuukauden väli ettei ollut yhtään tuntia.. Että saattahan se kestää, jos ei niitä ajotunteja saa.
  22. #52
    Ennen kuin valitsee sen mopokoulun niin kannattaa myös kysyä miten nopeasti kortti on mahdollista saada eli miten nopeasti voi ne ajotunnit pitää, jotta pääsee teoria- ja käsittelykokeeseen ja sitä kautta varaamaan sitten sen inssin. Itse vuonna 2004 yllätyin kun koko hommassa meni 1,5 kk. Tosin mulla oli kiire kun oli pyörä jo tallissa
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  23. #53
    Aloittelen juuri kurssia Ylästön autokoulussa, 660+viranomaiskulut tulee hintaa.
    Toivottavasti saisi ajot alkamaan pian, intoa on vähän liikaakin.
  24. #54
    Täältä ehdottomasti äänet Vaarnan Karille Liikennekoulu Paanaselle.
    Todella miellyttävä ote opettamiseen ja muutenkin rento meininki. Olen ajanu siellä kaikki korttini, kotilo ja kuorma-auto sekä viimeisimpänä muttei vähäisimpänä moottoripyörä kortti. Suosittelen
  25. #55
    Nostan nyt vanhan ketjun, kun en kovin tuoretta vastaavaa onnistunut löytämään. Kortin ajaminen olisi siis ajankohtaista nyt kevään kuluessa ja mielellään sitä kuulisi tuoreita kokemuksia seudun ajo-opetuksesta. Halpa hinta on sinällään bonus, mutta olen valmis investoimaan laadukkaaseen ja kärsivälliseen opetukseen semminkin kun entuudestaan löytyy vain B-kortti ja mopoilu jäänyt kokonaan välistä.

    Haagan autokouluun tuli tutustuttua MP-messuilla ilmaisten teoriatuntien muodossa ja ihan asialliselta vaikutti. Näyttäisi useammalla autokoululla olevan korttien hinnat siinä 500-600 euron haarukassa.
  26. #56
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jörghaim kirjoitti Katso viesti
    Olen valmis investoimaan laadukkaaseen ja kärsivälliseen opetukseen semminkin kun entuudestaan löytyy vain B-kortti ja mopoilu jäänyt kokonaan välistä.
    Opetus on enemmän tai vähemmän samanlaista jokaisessa autokoulussa, niissä kauheita eroja ole. Ja ovatkin enemmän sitä teoria painoitteista, parkkipaikka pyörittelyä ja liikennesääntöjen kertaamista.

    Mutta kun kortin olet saanut taskuun ja ostanut oman pyörän, suosittelen tulemaan Ajotaito II koulutukseen.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  27. #57
    No niin, pieni henkilökohtaiseen vierestä seuraamiseen perustuva havainto.
    Katselu paikka on siis harjoitus-&koepaikka, Helsinki Tattarisuo.
    Lähestytään takaperin, tätäkin.

    Siis Ajotaito II on hyvä ja ehkä myös Ajotaito I siihen ensin. Toki aikaisempi kokemus jne.

    Teoriapainotteinen liikennesääntöjen kertaaminen siirtyi opiskelijalle itseopiskeluksi 01.07.2018.
    Kun on joku moottorikäyttöisen ajoneuvon ajo-oikeus niin ei ole yhtään pakollista teoriatuntia.
    Vain teoriakoe.

    Parkkipaikka pyörittelyä.
    Kyllä. Kun on viisi tehtävää käsittely kokeessa ja viisi(5)x50min aikaa harjoitella.
    Ei taida yleensä paljon muuhun aika riittää? Kun siis ei ole ensimmäinen ajokortti. Alla vaikka T=traktori.
    Jos on ensimmäinen niin on myös neljä(4)x45min EAS teoriaa. Nämä eivät sisällä mp;llä ajamisen erityisosaamista.
    Ajo-opetus siis sama myös nyt.

    Opetus samanlaista.
    Juu kyllä, kun on aina samat tehtävät.
    Lopputulos näyttää hiukan vaihtelevan kuitenkin.
    Verrataan kolmen eri kouluttajan opetuksen lopputulemaa ja kaikki ovat siis hyväksyttyjä käs kokeita.
    Kaikissa on tarkkailussa vain yksi tehtävän osa-alue, jarrutus. Ja kaikki väh. B kortista 'korottajia'. Siis A2 tai A.

    Koe A. Jarrutukset 40km/h ns. stop&go ja tehokkaampi 50 km/h homma ok. Ei lukkiutumista, ei ABS.
    Koe B. Muuten sama tulema, pyörässä ABS eikä 'rutinaa jarruista' etu&taka. Siis ABS ei aktivoitunut.
    Koe C. Molemmat tehtävät alusta loppuun asti ABS rutisten ja lopussa molemmissa voimakas horjahdus!

    Viimeiseen tutvo sanoi: Hyväksytty käsittely koe, oletko jo pyörän hankkinut?
    Oppilas; Kyllä.
    Tutvo; Onko siinä ABS jarrut?
    Oppilas; Ei ole???
    Tutvo; Sitten sinun täytyy opetella omalla pyörällä jarruttaminen kokonaan uudestaan.

    Ja nämä havaitut tapahtumat eivät ole yksittäisiä vaan toistuvat saman kaltaisina kouluttaja kohtaisesti.
    Vuodesta toiseen...
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  28. #58
    Itselläkin edessä kortin hankinta tänä keväänä. Pyörä on jo tilattuna ja toimituspäiväkin sovittu, joten menen niin sanotusti perse edellä puuhun. Mihin aikaan keväällä yleensä Helsingissä pystyvät autokoulut aloittamaan ajotunnit? Olettaisin, että huhtikuun alussa suunnilleen?
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  29. #59
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Itselläkin edessä kortin hankinta tänä keväänä. Pyörä on jo tilattuna ja toimituspäiväkin sovittu, joten menen niin sanotusti perse edellä puuhun. Mihin aikaan keväällä yleensä Helsingissä pystyvät autokoulut aloittamaan ajotunnit? Olettaisin, että huhtikuun alussa suunnilleen?
    Ovat muuten sitten haluttuja nuo huhtikuun alun ajotunnit
  30.  
  31. #60
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Mihin aikaan keväällä yleensä Helsingissä pystyvät autokoulut aloittamaan ajotunnit? Olettaisin, että huhtikuun alussa suunnilleen?
    Jos sulla olis joku tuttu tai tuleva uusi tuttu, joka voisi opetusluvalla opettaa... tai sitten jos sinulla on paikka, missä voit harjoitella näitä käsittelykoetehtäviä. Oppineeko niitä autokoulun vähäisten ajotuntien puitteissa...? Tai kai niitä tunteja voi ottaa ylimääräisiäkin?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen