Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Niin tämä asia on askarruttanut minua ko kymmenen vuotta. Olen kerran nähnyt tällaisen rakennetun pyörän, valmiita tällaisia ei ole. Olen omistanut customia ja vaikka minkälaista turbokyykkyhärveliä mutta aina ajatus palaa tähän.. 10v sitten näkemäni pyörä oli aika lähellä ajatustani ja rakennettu cb 750 koneen ympärille. Muutama asia millainen pyörän pitäisi olla:

    -4 syl rivikone yli 750cc ja min 100hp
    -moottori kallistettu voimakkaasti eteenpäin
    -matala ja suht pitkä muttei mikään kopteri
    -suora leveä tanko ja jalkatapit aika edessä
    -musta (matta) ja sopivasti kromia
    -leveä takanakki
    -yksipaikkainen
    -pinnavanteet
    -pelkistetty
    -ajettava eli myös go eikä show

    Eli siis jonkinlainen madallettu rottafatboy powercustomi 900 cbr koneella..

    Onko kukaan nähnyt kellään tällaista? Kaikki tieto tervetullutta, tällainen pitää alkaa rakentamaan..
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  2. #2
    Näin jossain ruåttalaisessa prätkälehdessä jutun jonkun suomalaisen kaverin rakentamasta pyörästä, jossa oli nimenomaan 900 cebarin kone. Kaveri kertoi kyllästyneensä vanhojen Trumppien epäluotettavuuteen ja rakensi todellisen monsteripitkäkeulan... Tässä härskissä mattamustassa pyörässä oli sikapitkä keula ja muistaakseni auton takarengas. Sen lisäks se oli aivan helvetin matala. Ei tainnut tosin olla ihan laillinen Suomessa. Tää stoori oli tehty viime vuonna eli ei ihan vanha siis. Vaikuttava pyörä joka tapauksessa!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  3. #3
    Honda X4 ??

    Itse pidän sitä rumana kuin Helsinki joulukuussa, enkä keksi myöskään mitään käyttötarkoitusta laitteeelle. Nuo kriteerit se täyttää kuitenkin.
  4. #4
    V-Max?

    Lisäksi tämmönen on tullut netissä vastaan
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  5. #5
    V-maxissa ja X4:ssä on jotain haluttuja piirteitä mutta molemmissa liian korkealla tankki kuten tuossa eximaken pyörässä varsinkin. Jotain kiihdytyspyörämäistä oli ainakin siinä pyörässä minkä näin 10v sitten..
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  6. #6
    Nuo molemmat esimerkit on ainakin mun silmään liian korkeita.
    Oon kans haaveillu jostain helvetin matalasta, suora/leveä stogasesta, jalat sopivasti edellä ja kunnon läskirenkaat omaavasta rottaprätkästä, yksipaikkaisesta totta kai. Mattamusta tai sitte ruosteessa/mukavasti naarmuilla sais olla paikat.








    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  7. #7
    Sitten on tietysti tämä Kimin vekotin, mutta sekin on v-kakkonen.
  8. #8
    Lainaa (SuzukiV2 @ Helmi. 12 2007,15:04) kirjoitti
    Sitten on tietysti tämä Kimin vekotin, mutta sekin on v-kakkonen.
    No tuo on just ihan sairaan magee, ei tarttis vaan olla noinkaan pitkä keula.
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  9. #9
    Tollasen voisin kyllä ottaa sunnuntaipäristelyyn...

    Pain is just weakness leaving the body
  10. #10
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 12 2007,14:05) kirjoitti
    Niin tämä asia on askarruttanut minua ko kymmenen vuotta. Olen kerran nähnyt tällaisen rakennetun pyörän, valmiita tällaisia ei ole. Olen omistanut customia ja vaikka minkälaista turbokyykkyhärveliä mutta aina ajatus palaa tähän.. 10v sitten näkemäni pyörä oli aika lähellä ajatustani ja rakennettu cb 750 koneen ympärille. Muutama asia millainen pyörän pitäisi olla:

    -4 syl rivikone yli 750cc ja min 100hp
    -moottori kallistettu voimakkaasti eteenpäin
    -matala ja suht pitkä muttei mikään kopteri
    -suora leveä tanko ja jalkatapit aika edessä
    -musta (matta) ja sopivasti kromia
    -leveä takanakki
    -yksipaikkainen
    -pinnavanteet
    -pelkistetty
    -ajettava eli myös go eikä show

    Eli siis jonkinlainen madallettu rottafatboy powercustomi 900 cbr koneella..

    Onko kukaan nähnyt kellään tällaista? Kaikki tieto tervetullutta, tällainen pitää alkaa rakentamaan..
    Saisko Rockettia väännettyä noihin puihin... Tosin käy vaan kolmella poikittain...




    F = dp / dt
  11. #11
  12. #12
    Lainaa (wizard11 @ Helmi. 12 2007,15:30) kirjoitti
    kolmella poikittain...
    ..pitkittäinpäs
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  13. #13
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Ois! Väri vaan uusiin puihin!
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  14. #14
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Ei kai tuosta voi kun pitää.. Haaveena olisi joskus opetella rakentamaan harrastepyörä. Tyylinä voisi olla jotain tuollaista.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  15. #15
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  16. #16
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tää on kyllä ihan HELMI!!!
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  17. #17
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 13 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    B-magazinessahan oli juttua tosta mopottimesta joku numero sitten... En just nyt muista missä numerossa se oli.
    Pain is just weakness leaving the body
  18. #18
    Lainaa (mekanik @ Helmi. 13 2007,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 13 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    B-magazinessahan oli juttua tosta mopottimesta joku numero sitten... En just nyt muista missä numerossa se oli.
    Soon nätti kawa.
    Löytyy myös tuolta ---> KLIIIKS

    Ei tosin ole myynnissä.



    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  19. #19
    Lainaa (Decies @ Helmi. 13 2007,22:09) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Helmi. 13 2007,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 13 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    B-magazinessahan oli juttua tosta mopottimesta joku numero sitten... En just nyt muista missä numerossa se oli.
    Soon nätti kawa.
    Löytyy myös tuolta ---> KLIIIKS

    Ei tosin ole myynnissä.
    Tarkoitat varmaan tätä? On kyllä aivan perhanan hieno!



    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  20. #20
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 13 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    Ei mitään tietoa, mutta luulisin tuolta japsiraudasta saavan tietoa ko pyörästä. Ei muutakuin mailii tahi soittoo ja kyselemään.



  21. #21
    Lainaa (Pressa @ Helmi. 13 2007,12:55) kirjoitti
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Tuossa on jo paljon oikeita elementtejä, nyt alkaa olemaan takarenkaassa kokoa niinku pitää!!

    Kenellä tuollainen on ja onko itse rakentanut?
    Pelin on rakentanut eräs Juuso K joka myös itse ajelee sillä. Pyörässä on paljon hienoja yksityiskohtia, piilovilkut, luotimutterit, hammaslääkärinpeili, sirkkelinterän muotonen jarrulevy, sivu ja perälippa sekä sitsi muunmuassa. Kaikki on itsetekemää, erottuu kaupan tingelitangeleista pyörän päälle kasatuista härpättimistä. Ainoa ei Kawasakin osa on Magnan putket, jotka on modifiotu Kawan omiin juuriin.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  22. #22
    Tosi hieno! Yksinkertaisen kaunis. Minun makuun ehkä keulan voisi laittaa loivempaan.
    Onko pakko olla 4-sylinterinen? Järeä S&S 2-pyttyinen tai Ducatin koneet kuulostaa ja tuntuu vielä paremmalta (tiedän, makuasia).
    kattokaapa myös www.highland.se ja sieltä se flat track pyörä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  23. #23
    Lainaa (TaTsi @ Helmi. 12 2007,15:31) kirjoitti
    Oisko tosa;

    BigBoss
    Asiaaa!!!
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  24. #24
    Lainaa (SuzukiV2 @ Helmi. 12 2007,14:27) kirjoitti
    Honda X4 ??

    Itse pidän sitä rumana kuin Helsinki joulukuussa, enkä keksi myöskään mitään käyttötarkoitusta laitteeelle. Nuo kriteerit se täyttää kuitenkin.
    No enpä nyt tiedä....
    Kerhossa on yks tuollainen ja omistaja on kyllä tyytyväinen.
    Sen ympärillä kyllä porukka kokkareissa pyörii ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  25. #25
    Toistakymmentä vuotta vanha ketju mutta muutama suosi sitten tuli rakennettua kuvan pyörä vanhasta ajatuksesta, tosin scrambler-suuntaan mentiin lopulta ja tehosta joutui hieman tinkimään jne mutta aika paljon niitä elementtejä mitä aikanaan olen listannut.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  26. #26
    Jos jotain peruspyörää etsii projektin pohjaksi, niin Yamahallahan oli sellainen Vmax-tyylinen FZ700(?) USAn markkinoilla ja Kawalla vastaavan kokoinen Eliminator-malli. Joskus 90-luvulla muistaakseni.
    Siellähän oli Ronny Raygunin aikana tuontilulleja isommille Japsipyörille lähinnä H-D:n pyynnöstä ja siksi sieltä löytyy näitä alikokoisia 750:sia
  27. #27
    Jenkkimarkkinoilla pikku-Max oli Fazer 700. Moottorin koko verotuksellisesta syystä mainittu, jota tuotiin Suomeen sitten mallina FZX750. Miedommat nokat kuin FZ750:ssä, jolloin teho 94 hepoa paremmalla alaväännöllä. Kohtalaisesti kulkua eikä juurikaan jarruja.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  28. #28
    Tuo 700 kuution raja on perua 80-luvulta, HD:n silloin ollessa käytännössä konkurssikypsä.

    Japsivalmistajat tekivät liian hyviä ( laatu ) ja liian edullisia isoja pyöriä, mikä johti osaltaan HD:n myynnin voimakkaaseen alamäkeen.

    Liittovaltio tuli tuolloin apuun määräämällä suuret lisätullit kaikille USA:n tuotaville yli 700 kuutioisille pyörille.

    Japsivalmistajat muuttivat silloin suurimman osan 750 kokoluokan mallistoaan 700 kuutioiseksi.

    Kyseiset lisätullit ja toki HD:n puitteissa tapahtuneet uudistukset ja järjestelyt auttoivat merkin uuteen nousuun konkurssin partaalta.
  29. #29
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Jos jotain peruspyörää etsii projektin pohjaksi, niin Yamahallahan oli sellainen Vmax-tyylinen FZ700(?) USAn markkinoilla ja Kawalla vastaavan kokoinen Eliminator-malli. Joskus 90-luvulla muistaakseni.
    Siellähän oli Ronny Raygunin aikana tuontilulleja isommille Japsipyörille lähinnä H-D:n pyynnöstä ja siksi sieltä löytyy näitä alikokoisia 750:sia
    Kawasaki ZL-sarjaa joka Eliminaattorinakin tunnettaan on lukuisia kuutiotilavuuksia:

    EL125 Eliminator (itse asiassa ei ZL-sarjaa, mutta mainitaan kuitenkin, yksipyttyinen, tehty pitkään)
    EL175 Eliminator (Intia, ???)
    EL250 Eliminator (Eli ei ZL, mutta varmuudeksi mukana, parallel twin)
    ZL400 Eliminator (86-91, 400cc, 4-sylinterinen)
    ZL500 Eliminator (86-87, 500cc, 4-sylinterinen)
    ZL600A Eliminator (86-87, 600cc, 4-sylinterinen)
    ZL600B Eliminator (95-97, 600cc, 4-sylinterinen, pinnavanteet ja vesitetty ulkonäkö Eliminaattorilookkiin nähden)
    ZL750 Eliimnator (86-89, 750cc, 4-sylinterinen)
    ZL900 Eliminator (85-86, 900cc, 4-sylinterinen, the Aito ja Alkuperäinen)
    ZL1000 Eliminator (86-87, 1000cc, 4-sylinterinen)
    Lisäksi VN250 on joskus kai myyty Eliminator-nimellä.

    ZL500 on ilmeisesti varsin harvinainen mutta näinpä tänä kesänä yhden Suomessa myynnissä ja toisen Jämsän Patalahdella parkissa. ZL900 perustuu kardaanilla varustettuun GPZ900R koneeseen ja ZL1000 1000RX / ZG1000 (GTR / Concourse) moottoriin. ZL1000 moottorissa huomionarvoisesti ei ole tasapainotusakselia.

    10 vuotta haaveilin Eliminaattorista ja 10 vuotta sitten sellaisen hommasin. Todella kierrosherkkä, lyhyet välit, hyökkää aivan sairaasti ja ajo-ominaisuudet mutkissa lähellä silitysrautaa. Lysti peli! Alakerta kajahti kuutisen vuotta sitten ja siitä asti on odottanut vaihtomoottori inspiraatiota.

    Ainakin ZL900 ja ZL1000 on paljolti rakennettu jenkeissä sijaitsevilla tehtailla. Tällä on päästy tuontitulleista. Nebraskassa on Kawasakin tehdas.

    Täältä mainiota kuvaa 900:sta.
    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...saki_zl900.htm

    itse asiassa ZL1000 ei ole ihan hirvittävän kaukana siitä mitä alussa haettiin vuosia takaperin, paitsi että kone ei ole kallistettu (vaikea muuttaa), jalat ovat keskellä (helppo muuttaa) ja takarengas on peruskauraa (mutta Mean Streak vanne menee heittämällä joten saa jykevämpää).


    Lopuksi vielä respectiä kirjoittajalle siitä, että ajatus on säilynyt vahvana mielessä ja se on jopa toteutettu.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  30.  
  31. #30
    Näyttäs olevan muutama ZL tarjolla. Mietin tuossa, että tuleekohan 2 kuvan "toiletson" kaupan päälle?

    https://www.nettimoto.com/kawasaki/zl/2478845
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>