Sivu: 49 / 62:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1441:stä 1470:een 1837:sta
  1. #1441
    Itsellä lakkasi yhtäkkiä tankin korkki toimimasta - 08 vuoden zetasta. Ei siis aukea. Onkohan muilla samanmoisia ongelmia ollut? Mitäköhän tuolle tekisi? Laittelin sinne nyt ainakin wd-40 yön yli muhimaan josko auttaisi. Ei tosiaan liiku juuri ollenkaan mihinkään suuntaan
  2. #1442
    Terve Z1000-miehet!

    Nyt olen yrittänyt löytää kiloseen passelia täysputkistoa, mutta löytyy toistaiseksi Arrowilta, Akralta ja Devililtä. Nyt kyseleisinkin teiltä, millaisia ratkaisuja olette tähän tehneet, koska haaveissa on enempi voimaa ja moottorille luonnetta. Pyöränä Z1000 vm2012.
  3. #1443
    Moro!
    Stongan vaihto edessä tällä viikolla ja www:stä olen lueskellu vähän "kompastuksista". Hankalin vaihe lienee reijän poraaminen sähkökamppeiden nastalle (ilmeisesti siellä sellainen on..). Kysymys tietäville olisikin, että minkä kokoinen kaira tuohon tarvittaisiin? Halvallahan noita teräsarjoja saa, mutta jos ostaisi yhden oikeankokoisen ja kunnollisen. Kyseessä siis gen1 zeta..
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  4. #1444
    Lainaa rollaattori kirjoitti Katso viesti
    Itsellä lakkasi yhtäkkiä tankin korkki toimimasta - 08 vuoden zetasta. Ei siis aukea. Onkohan muilla samanmoisia ongelmia ollut? Mitäköhän tuolle tekisi? Laittelin sinne nyt ainakin wd-40 yön yli muhimaan josko auttaisi. Ei tosiaan liiku juuri ollenkaan mihinkään suuntaan
    Kawan virtalukko ja tankinkorkki on kyllä melko pilipali, itselläni oireilee myöskin -10 z1000 korkki ja välillä virtalukkokin. Hondassa ja sukisukissa ei ollut vastaavia ongelmia.
    Suzuki GSX-R 750 (1998) -> Suzuki SV 1000 (2003) -> Honda VFR 800 (2008) -> Kawasaki Z1000 (2010) -> Honda VFR 1200F (2010)
  5. #1445
    Lainaa CTD kirjoitti Katso viesti
    Moro!
    Stongan vaihto edessä tällä viikolla ja www:stä olen lueskellu vähän "kompastuksista". Hankalin vaihe lienee reijän poraaminen sähkökamppeiden nastalle (ilmeisesti siellä sellainen on..). Kysymys tietäville olisikin, että minkä kokoinen kaira tuohon tarvittaisiin? Halvallahan noita teräsarjoja saa, mutta jos ostaisi yhden oikeankokoisen ja kunnollisen. Kyseessä siis gen1 zeta..
    Itse itselleni vastaten: 5mm on vallan hyvä koko siihen hommaan. Kairausta helpottamaan tein muovisesta putkiliittimestä "jigin" poraamalla reijän ensin siihen ja sitte teippaamalla liittimen stongaan kiinni oikeaan kohtaan. Ei lähtenyt terä vaeltemaan ja reijästä tuli nätin pyöreä. Nyt on uusi, leveämpi ja matalampi tanko paikallaan ja meno maistuu.
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  6. #1446
    Isot pojat Esson baarilla ovat huudelleet että Z1000 tulppien vaihto olisi vittumainen operaatio. Kovimmat kummitusjuttujen kertojat ovat pelotelleet että moottori pitäisi tiputtaa jotta mahtuisi vaihtamaan. Itse en näitä kummitusjuttuja uskonut ja päätin kokeilla. Täytyy todeta että kyllä siinä vähän hommia saa tehdä, mutta loppujen lopuksi aika simppeli operaatio. Samalla tulee jäähdytysnesteet vaihdettua jos on jäänyt muuten välistä. Ainoa mikä pitää varmistaa on että pyöräntyökalusarja on tallessa ja sieltä löytyy tulppa-avain. Sellainen nivelletty versio että mahtuu pujottamaan paikalleen.
    Ei siis kannata uskoa kummitusjuttuja.
    Kawasaki Z1000 -08
  7. #1447
    Onko kokemuksia yleisesti OSCO-ketjuöljyristä?

    Ajattelin moisen laittaa Z1000:een (vm-11). Mielellään haluaisin vinkkejä mihin kohtaan sen lykkäisi kiinni
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  8. #1448
    Lainaa Kalle Tolonen kirjoitti Katso viesti
    Terve Z1000-miehet!

    Nyt olen yrittänyt löytää kiloseen passelia täysputkistoa, mutta löytyy toistaiseksi Arrowilta, Akralta ja Devililtä. Nyt kyseleisinkin teiltä, millaisia ratkaisuja olette tähän tehneet, koska haaveissa on enempi voimaa ja moottorille luonnetta. Pyöränä Z1000 vm2012.
    Ensinnäkin kuinka paljon voimaa ja toiseksi paljon siihen on rahaa laittaa. Näillä perus putkistoilla ja commandereilla ei pitkälle mennä, kartat saahaan vähä parempaan kuosiin kylläkin. Ennoo perehtyny ton ikäseen zetaan, että löytyykö sieltä ykkös kakkos vaihteella minkäälaisia rajottimia.

    Ei oo mitään halpaa lystiä jos halutaan alkaa vaparista repimään isompia tehoja irti, turbottamalla edullisemmin.
    Kawasaki Z1000 vm. 06
  9. #1449
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia yleisesti OSCO-ketjuöljyristä?

    Ajattelin moisen laittaa Z1000:een (vm-11). Mielellään haluaisin vinkkejä mihin kohtaan sen lykkäisi kiinni
    Laitoin omaani -14 malliin OSCON kiinni. Suuttimen laitoin eturattaan taakse tiputtamaan alaketjun sisäpintaa voitelemaan. Lohkoissa oli käyttämätön 6 mm kierre juuri rattaan takana. Siihen sai väkerrettyä setin mukana tulleen peltiluiskan suutinta pitelemään. Säiliön sijoitin takajarrusäiliön taakse viistoon äänenvaimentajan kiinnityspultin alle kiinnitettynä.
    Toimii hyvin eikä vanteelle juurikaan leviä. Ajosta helppo vetää mäntää kuumalle ketjulle.

    Jos tuossa -11 mallissa on lohkoissa kierre tuossa kohtaa, homma onnistunee.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  10. #1450
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Laitoin omaani -14 malliin OSCON kiinni. Suuttimen laitoin eturattaan taakse tiputtamaan alaketjun sisäpintaa voitelemaan. Lohkoissa oli käyttämätön 6 mm kierre juuri rattaan takana. Siihen sai väkerrettyä setin mukana tulleen peltiluiskan suutinta pitelemään. Säiliön sijoitin takajarrusäiliön taakse viistoon äänenvaimentajan kiinnityspultin alle kiinnitettynä.
    Toimii hyvin eikä vanteelle juurikaan leviä. Ajosta helppo vetää mäntää kuumalle ketjulle.

    Jos tuossa -11 mallissa on lohkoissa kierre tuossa kohtaa, homma onnistunee.
    Kiitos Jim neuvosta Täytyy tarkistaa onko omassa mopottimessa myös tuo kierre valmiina
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  11. #1451
    Lainaa Z1K06 kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin kuinka paljon voimaa ja toiseksi paljon siihen on rahaa laittaa. Näillä perus putkistoilla ja commandereilla ei pitkälle mennä, kartat saahaan vähä parempaan kuosiin kylläkin. Ennoo perehtyny ton ikäseen zetaan, että löytyykö sieltä ykkös kakkos vaihteella minkäälaisia rajottimia.

    Ei oo mitään halpaa lystiä jos halutaan alkaa vaparista repimään isompia tehoja irti, turbottamalla edullisemmin.
    Unohtakaa nyt ne commanderit noissa uudemmissa zetoissa ja säädättäkää omat ecut tulee varmasti paljon parempi.
    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  12. #1452
    Onko muilla ollut ongelmia Z1000 kytkimen kanssa?

    Itselläni oli aikoinaan uutena ostettu vm 2009 Z1000, johon vaihdettiin uutena kytkin takuuseen ja ongelmat poistuivat. Nyt hiukan samaa kytkinvaivaa on havaittavissa uudessa ylivuotisessa Z1000SX mopottimessa (vm. 2011).

    Oireet:
    * Liikkeelle lähdettäessä kytkin ei luista tasaisesti vaan saattaa hiukan "nyppiä" (varsinkin kylmänä)
    * Moottorijarrussa kytkin ei luista tasaisesti vään "täryttää".
    * Lisäksi 2009 mallissa aikoinaan oli kytkimen luistoa havaittavissa isoilla vaihteilla kun avasi kaasua reippaasti.

    Nykyisessä 2011 mallissa ongelma pieni ja koneen lämmetessä oireita ei aina edes ole.

    Edit: Öljyt Belray EXP 10w40, ensihuolto tehty.
  13. #1453
    Nyppimistä liikkeellelähdössä en oo huomannu, itellä 2012 ja mittarissa 24tkm. Tuota toista oirettasi en ihan ymmärrä, eihän näissä mitään luistokytkintä ole???
  14. #1454
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyppimistä liikkeellelähdössä en oo huomannu, itellä 2012 ja mittarissa 24tkm. Tuota toista oirettasi en ihan ymmärrä, eihän näissä mitään luistokytkintä ole???
    Joo ei ole luistokytkintä. Kun vaihtaa pienemmälle ja sen jälkeen päästää kytkimen niin se ei ota kiinni tasaisesti vaan takertelee.. Tosiaan koneen lämmetessä oire poistuu lähes kokonaan. Aikaisemmassa 2009 mallissa kytkin oli niin sökö, että huoltomiehen ei tarvinnut pitkää lenkkiä heittää todetakseen, että vaihtoon menee. Anyway.. täytyy käyttää diagnosoitavana kun kausi on ohi
  15. #1455
    Lainaa RR80 kirjoitti Katso viesti
    Joo ei ole luistokytkintä. Kun vaihtaa pienemmälle ja sen jälkeen päästää kytkimen niin se ei ota kiinni tasaisesti vaan takertelee.. Tosiaan koneen lämmetessä oire poistuu lähes kokonaan. Aikaisemmassa 2009 mallissa kytkin oli niin sökö, että huoltomiehen ei tarvinnut pitkää lenkkiä heittää todetakseen, että vaihtoon menee. Anyway.. täytyy käyttää diagnosoitavana kun kausi on ohi
    Tän illan lenkillä yritin seurata tarkemmin tuota kytkimen toimintaa, ja kyllä tuo mulla ottaa erinomaisen pehmeästi myös moottorijarrulla pienempää pykältäessä. Toki normaaleilla "katukierroksilla" vaan testailin, eli tuskin kävi kierrokset missään kohtaa yli viiden tonnin pienemmälle pudottaessa.

    Mutta jos tuossa pelissäsi on takuu voimassa, niin ajokauden päätteeksi on hyvä aika reklamoida. Toki sen verran täytyy muistaa, että jos on vaarana ongelman paheneminen tai lisävahingot, niin sittenhän siitä pitäisi ilmoittaa heti tai voi joutua itse maksumieheksi.

    Edit: Itsellä öljyksi tuli juuri huollossa Castrolin GPS 10W40.
  16. #1456
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tän illan lenkillä yritin seurata tarkemmin tuota kytkimen toimintaa, ja kyllä tuo mulla ottaa erinomaisen pehmeästi myös moottorijarrulla pienempää pykältäessä. Toki normaaleilla "katukierroksilla" vaan testailin, eli tuskin kävi kierrokset missään kohtaa yli viiden tonnin pienemmälle pudottaessa.

    Mutta jos tuossa pelissäsi on takuu voimassa, niin ajokauden päätteeksi on hyvä aika reklamoida. Toki sen verran täytyy muistaa, että jos on vaarana ongelman paheneminen tai lisävahingot, niin sittenhän siitä pitäisi ilmoittaa heti tai voi joutua itse maksumieheksi.

    Edit: Itsellä öljyksi tuli juuri huollossa Castrolin GPS 10W40.
    Ongelma esiintyy vain pienillä kierroksilla.
  17. #1457
    Moro!
    Mikäköhän voisi aiheuttaa sirisevän/kilisevän äänen jossain moottorin etuosassa (kai) kun kierrokset nousevat yli 6500rpm? Onko kysessä ominaisuus vai mahdollisesti oire alkavasta viasta? En tiedä koska tuo on alkanu kuulua, mutta eilen siihen vasta kiinnitin huomiota. Pyörä on vm2004 ja ajettu reilut 53000.
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  18. #1458
    Lainaa CTD kirjoitti Katso viesti
    Moro!
    Mikäköhän voisi aiheuttaa sirisevän/kilisevän äänen jossain moottorin etuosassa (kai) kun kierrokset nousevat yli 6500rpm? Onko kysessä ominaisuus vai mahdollisesti oire alkavasta viasta? En tiedä koska tuo on alkanu kuulua, mutta eilen siihen vasta kiinnitin huomiota. Pyörä on vm2004 ja ajettu reilut 53000.

    Pakosarjan mutterit vois olla yksi potentiaalinen vaihtoehto, ne kun tahtovat löystyä ja voivat sitten aiheuttaa ylimääräsiä ääniä.
    ZH2 2020
  19. #1459
    eikös näissä ole tuo moottorin kiinnitys pulttien löystyminen ollut tyyppivikana. En kyllä tiedä aiheuttaa kyseistä oiretta sitten..
    2022- Honda CBR900RR 1997
    2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
    2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
    "don´t ride faster than your guardian angel can fly"
  20. #1460
    Tuossa pari kuukautta sitten hankkimassani Z:ssa on renkaina Pirellin Diablot. Nyt kun mittariin on tullut itse ajettua n 2500 km on luottamus noihin renkaisiin heikko

    Ajoa on kuivilta ja märiltä mutkilta sekä pari kertaa radoilta. Tuntuma on että jopa kuivalla sekä märällä kelillä takanen ajoittain pyrkii nuljahtamaan tai tekee ainakin omiaan. Kuivalla radalla taas ajo ollut paljon luotettavampaa ainakin kun kierroksia tullut useampi.

    Nyt mietinnässä uusien renkaiden hankinta. Takaseksi mietin 55 sarjan renkasta.

    Onko muilla Z1000 kuskeilla kertoa kokemuksia mitä renkaita käytössä ollut ja miten toimineet

    Niin ja mopotin on 2010 vuosimallia
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  21. #1461
    Mä olen ajanut 2011 isolla Zetalla monta kautta Pirellin Diabloilla.
    Toimii kadulla ja radalla, tosin sadekelillä harvoin ajan.
    Pari viime kesää olen ajanut enimmäkseen rataa, keskiryhmän keskinopeuksia.
    Diablo toimii hyvin, varoittaa pehmeästi, ei lähde yllättäen alta, ei repeile ja kuluu erittäin tasaisesti.
    (ratapaineet takana ja edessä 2,1-2,2 lämpimänä)

    Jostain syystä Diablo toimii mun alla erittäin hyvin.
    Alastaron kesäpävillä vaihdoin taas uuden alle, 1 uusi odottaa varastossa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  22. #1462
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Mä olen ajanut 2011 isolla Zetalla monta kautta Pirellin Diabloilla.
    Toimii kadulla ja radalla, tosin sadekelillä harvoin ajan.
    Pari viime kesää olen ajanut enimmäkseen rataa, keskiryhmän keskinopeuksia.
    Diablo toimii hyvin, varoittaa pehmeästi, ei lähde yllättäen alta, ei repeile ja kuluu erittäin tasaisesti.
    (ratapaineet takana ja edessä 2,1-2,2 lämpimänä)

    Jostain syystä Diablo toimii mun alla erittäin hyvin.
    Alastaron kesäpävillä vaihdoin taas uuden alle, 1 uusi odottaa varastossa.
    Mitä paineet normiajossa? Itselläni ohjekirjan mukaisesti edessä 2,5 ja takana 2,9 (kylmänä).
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  23. #1463
    Liikenteessä etu 2,5 ja taka 3,0.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  24. #1464
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Liikenteessä etu 2,5 ja taka 3,0.
    Kiitos tiedoista. Kävin nyt iltapäivällä kokeilemassa kurvailua Porkkalanniemellä. Hyvinhän nuo ringulat nyt toimi

    Olisikohan minulla vain ennakkoluuloa Diabloa kohtaa kun ed. mopossa olleet Misukan PP 3:set oli mielestäni todella hyvät.
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  25. #1465
    Lainaa CTD kirjoitti Katso viesti
    Moro!
    Mikäköhän voisi aiheuttaa sirisevän/kilisevän äänen jossain moottorin etuosassa (kai) kun kierrokset nousevat yli 6500rpm? Onko kysessä ominaisuus vai mahdollisesti oire alkavasta viasta? En tiedä koska tuo on alkanu kuulua, mutta eilen siihen vasta kiinnitin huomiota. Pyörä on vm2004 ja ajettu reilut 53000.
    Sirinän aiheuttaja löytyikin lähempää: vasen peili resoinoi, jolloin itse peililasi kilisee kehystä vasten . Hankala oli ajaessa paikantaa, mutta paikallaan kierroksia nostamalla ja ylimääräinen korvapari apuna "vika" saatiin paikallistettua. Ei onneksi tuon kummempi ongelma ja ajot jatkuu.
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  26. #1466
    2 viikkoo ajeltu zetorilla tykkään pyörästä kovasti vihreä vuosimallia 2008 ois kysymys noista Ebaysta myynnissä olevista ohjaus iskareista, miksi noi aasian tuotteet on niin paljon halvempia jopa 30€ halvimmat tekeekö niillä mitään? vaikka maksas tullimaksut ja verot niin tulis silti kai halvemmaksi kuin EU maista tilatut, voisko joku selventää asiaa
  27. #1467
    no on merkittömiä kopioita jostain tuoteesta ei tule merkkilisää ja materiaaleissa voidaan säästää voi sieltä hintaansa nähden saada ihan hyvääkin kamaa kuten jarru ja kytkinkahvat kokeilemalla se selviää onko mistään kotosin jos ei paljoa odota niin voi jopa olla ihan tyytyväinen ostokseen
    zzr1400
  28. #1468
    OK no täytyy harkita tilaako sit
  29. #1469
    Lainaa CTD kirjoitti Katso viesti
    Sirinän aiheuttaja löytyikin lähempää: vasen peili resoinoi, jolloin itse peililasi kilisee kehystä vasten . Hankala oli ajaessa paikantaa, mutta paikallaan kierroksia nostamalla ja ylimääräinen korvapari apuna "vika" saatiin paikallistettua. Ei onneksi tuon kummempi ongelma ja ajot jatkuu.
    jaa se oli se peilin perkele. itsekkin etsinyt äänen lähdettä, mutta tuloksetta. kuulosti ajossa että tulis jostain keulan / moottorin suunnilta.

    pakosarjan pultit aiheutti kilinää kun mopon ostin, olivat sormin pyöriteltävissä aluksi vain kilisi silloin tällöin tietyillä kierroksilla, sitten alkoi jo pakokaasut tulla läpi kun olivat niin löysällä, silloin vasta tajusin että ne pultit oli löysällä.
  30.  
  31. #1470
    Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun. Uusi Zetan omistaja, ensikertalainen prätkähommissa, ilmoittautuu. Kävin jo tuonne kawasaki racin sivulle rekkaamassa, mutta kovin hiljainen foorumi tuntuu olevan. No pistetään samat lätinät tännekin

    Jes. Eli ikää vähän päälle kolkyt, pyöräkortti tarkotus ajaa vielä tänä syksynä kun kouluun aika jo varattuna. Ei aiempaa kokemusta kaksipyöräisistä jos ei mopoja lasketa. Haaveena viimeset 15 vuotta oma moottoripyörä ja viime viikonloppuna sen toteutin.

    Hankin ensipyöräksi Kawasakin Z1000 vuosimallia 2006, hyvinhän tuo tuntui kulkevan Pyörällä ajettu about 17 tkm.

    Mitään en pyöristä tiedä, vielä, pahoittelut siitä. Tuossa on ilmeisesti hieman vakiota leveämpi takakumi, Powercommander, speedohealer ja Yoshimuran lyhennetyt sliparit, Renthalin ohjaustanko vakiota leveämmällä otteella, pienet vilkut edessä/takana, peilit vaihdettu, takapenkin tilalla ducktail?. Mukaan sain myös pussillisen pikkutilpehööriä, mut niihin en ole vielä perehtynyt.
    Viimeksi muokannut: tuomaz-z1000; 19.01.2015 klo 16:23.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
Sivu: 49 / 62:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39474849505159 ... ViimeinenViimeinen