Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Millaisia kokemuksia moottoripyörän varashälyttimistä on ? Onko jokin osoittautunut varmaksi ja toimivaksi systeemiksi, ilman enempiä vahinko hälytyksiä ?

    Defa näyttää tarjoavan MC Security, autoissahan tuo on tunnettu entäs mopoissa ? Onnistuuko asentaminen kohtuudella itse ?

    Toinen mielenkiintoinen näyttäs olevan Spyball, erityisesti tuon johtosarjansa takia, oletettavasti ei tarvitse pelleillä aina niin luotettavien rosvoliittimien kanssa.
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  2. #2
    spyballin hälyt tuntuis pelaavan, tosin ei oo itellä kokemuksia. Kaverin pyörään asennettiin se pari-kolme vuotta sitten ja hyvin toimii. Samoin asensin sedän pyörään moisen, mutta se pyörä on myyty ajat sitten, jäi kokemukset vähäisiksi. Defan mp -hälyistä en tiedä, mutta autohälyihin en koske pitkällä tikullakaan. Tosin niistäkin on kokemuksia vain kolmesta kappaleesta, mutta niistä ei toiminut yksikään.
  3. #3
    Defan mopohälyjä on tullut muutama asenneltua eikä se mitään ruudin keksimistä sekään ollut. Tosin Hondien kanssa on saanut aina tapella kun homma ei menekään kuten ohjeissa on sanottu vaan aina joutuu hiukka debuggaamaan pyörän johtoja, mutta kyllä nekin lopulta on saatu wörkkimään Noin käyttömukavuuden puolesta en kyllä Defan nappia oikein voi suositella - jotenkin vaikuttaa hankalalta, etenkin jos virta-avaimen kanssa samassa on esim. perälaukun avain Tästä syystä radiokaukkari on selvästi näpsäkämpi käyttää = hälyn saat tasan silloin päälle/pois kun itse haluat, ilman hälysuunnittelijan parhaaksi päättelemää "logiikkaa" kuten esim. juuri Defassa on. Joissain peleissä tuo vielä integroituu näpsäkästi tavaratilan omaan radiokaukkariin = et edes tartte omaa kaukkaria hälyä varten

    Ja jos sitten se hintalappu tuntuu raskaalta, ei tuollainen radiokaukkarilla ja tärinätunnistimella varustettu, ei-VAT-hyväksytty malli esim. eBaysta montaa kymppiä maksa. Silti se tuo sen saman pelotteen pyörän suojaksi kuin kalliimpikin laite ja jos sitten joku sen pyörän oikeasti haluaa viedä niin nehän vie sen vaikka olisi titaanikettingillä maahan ankkuroitu
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #4
    Hälyttimistä:
    Tuossa
    Tuossa
    Tuossa
    Tuossa

    Spyball löytyy omasta moposta ja hyvä on ollut! Suosittelen!
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #5
    Spyballille multakanssa yks ääni...Viime kesästä oppineena laitoin uuteen mopoon niin saa nukkua yönsä rauhassa...Tai ainakin herää jos joku yrittää mopoon kajota.
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  6. #6
    Mulla on Laserline ja hienosti pelittää. Se on tuo alimmainen Laserline 850-malli. En tiedä kuka suomessa edustaa. Mulla kuitenkin suomi-pyörä, joten kyllä niitä jostainpäin meiltäkin saa.
  7. #7
    Mulla oli edellisessä pyörässä spyball ja olihan se ihan ok. Käynnistyksenestoa en siinä kuitenkaan ikinä kytkenyt (ihan turha ja vaikea kytkeä)

    Uuteen pyörään olen himan miettinyt jos ostais <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Scorpio-SR-i500SE-Two-way-Motorcycle-Alarm-System_W0QQitemZ130063019249QQihZ003QQcateg

    oryZ34284QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Scorpio</a> hälyttimen. Tuossa ei taida olla käynnistyksenestoa mutta siinä on sensori joka tunnistaa jos joku tulee lähelle



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  8. #8
    Asensin viime keväänä pyörääni Gemel hälyttimen, eikä voi moittia. Ei ole turhia hälytellyt, ja muutenkin toiminut varmasti - ainakin silloin, kun on noussut *pyörän päälle eikä hälytintä ole kytketty pois.

    Tuossa Gemel e587:ssä on mielestäni kaikki ominaisuudet, mitä mopohälyltä vaaditaan. mm. ajonesto, asennontunnistus, 2 hälytinpiiriä esim. sivuseisontatuelle, kaukosäädin...

    Noiden asennuskin on helpohkoa, mikäli jättää ajonestot kytkemättä.

    Eipä tarvi olla enää niin huolissaan pyörän puolesta kotona tahi reissussa.
  9. #9
    Mitäs vaikeaa on käynnistykseneston kytkemisessä? Samalla vaivalla senkin laittoi toimintaan.

    Spyballin mallikohtaisen johtosarjan kannattaa unohtaa kättelyssä. Todella helpppo asentaa, mikä tarkoittaa vielä nopeampaa purkamista. Maahantuoja EI suositellut sen käyttämistä. Tinaa ja kutistesukkaa peliin, eikä mitään rosvoliittimiä.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  10. #10
    Spyball saa kyllä täältä kans kehut. Viime kesänä asennutin Hornettiin. Ei mitään pahaa sanottavaa.
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  11. #11
    Pitäis kehittää semmonen ultraäänitunnistin tms. eli kun tietyn etäisyyden päähän moposta menee sörrimään niin antais pienen varoitusmerkin. Kaks kertaa on käyny niin (ulkomailla) että uteliaat menny istumaan pyörän päälle ja laukassu hälyn. Pien vilkkuva punainen valo ei kiinnitä tarpeeks huomiota.

    Yhessä harrikassa (v-rod) oli sellanen häly että kun vähänkin hipas pyörää vingahti se kerran muttei vielä antanu kunnon hälyä.
  12. #12
    Lainaa (TTA @ Joulu. 29 2006,17:16) kirjoitti
    Pitäis kehittää semmonen ultraäänitunnistin tms. eli kun tietyn etäisyyden päähän moposta menee sörrimään niin antais pienen varoitusmerkin. Kaks kertaa on käyny niin (ulkomailla) että uteliaat menny istumaan pyörän päälle ja laukassu hälyn. Pien vilkkuva punainen valo ei kiinnitä tarpeeks huomiota.

    Yhessä harrikassa (v-rod) oli sellanen häly että kun vähänkin hipas pyörää vingahti se kerran muttei vielä antanu kunnon hälyä.
    Eli puhut tuollaisesta josta mainitsin aikasemmin, scorpiosta.

    "The Perimeter sensor uses high frequency microwave technology to detect mass density movement around the motorcycle. The signal can transmit through the seat, fiberglass, leather and plastic, but not metal. It is recommended to place this sensor under the seat as close as possible to the center of the motorcycle. With the provided Velcro, you can mount this sensor on top of the battery or any flat surface, making sure that the top side of the sensor is facing upwards. Place Perimeter sensor as far away as possible from the MCM."

    "Once the sensor detects movement the siren will begin to chirp slowly. If you back away from the motorcycle the siren will stop chirping."

    http://www.bikebone.com/PDF/SR-i500S...nsv.5(Web).pdf



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  13. #13
    Lainaa (Jooney @ Joulu. 28 2006,18:10) kirjoitti
    Mulla on Laserline *ja hienosti pelittää. Se on tuo alimmainen Laserline 850-malli. En tiedä kuka suomessa edustaa. Mulla kuitenkin suomi-pyörä, joten kyllä niitä jostainpäin meiltäkin saa.
    Komppaan tätä. Minulla on ollut Laserline kahdessa eri pyörässä ja hyvin ovat pelanneet. Kumpaakaan pyörää ei varastettu

    Asennus tehtiin määräaikaishuollon yhteydessä, joten itseasennuksesta ei ole kokemusta.

    CBR929RR- pyörässä minulla oli Hondan oma hälytin. Myös se toimi ja pelitti oikein hyvin.
    .
  14. #14
    Mulla Spyball yhen kesän käytössä. Ylivertanen häly, suosittelen vahvasti. SK-Autosound Vantaalla asensi. koko setti asennuksineen tuli maksamaan tasan 400 e.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  15. #15
    Lainaa (Nomad @ Joulu. 29 2006,09:28) kirjoitti
    Asensin viime keväänä pyörääni Gemel hälyttimen, eikä voi moittia. Ei ole turhia hälytellyt, ja muutenkin toiminut varmasti - ainakin silloin, kun on noussut *pyörän päälle eikä hälytintä ole kytketty pois.

    Tuossa Gemel e587:ssä on mielestäni kaikki ominaisuudet, mitä mopohälyltä vaaditaan. mm. ajonesto, asennontunnistus, 2 hälytinpiiriä esim. sivuseisontatuelle, kaukosäädin...

    Noiden asennuskin on helpohkoa, mikäli jättää ajonestot kytkemättä.

    Eipä tarvi olla enää niin huolissaan pyörän puolesta kotona tahi reissussa.
    Gemel tuli munkin Shadowiin asennettua jo silloin kun sen ostin talvella -03, eikä ole ollut ainuttakaan häiriötä eikä vikahälyä koko aikana. Asennuksen teki systerin poitsu joka on jonkinmoinen autosähkökipinäasentajamikälie koulutukseltaan ja hyvinhän tuo sen on kytkenyt. On ajonestot ja kaikki tunnistimet kohillaan.....Helppoa on tuon "Serpi Starin" kanssa elellä.

  16. #16
    Lainaa (sjobbe @ Joulu. 29 2006,07:00) kirjoitti
    Mulla oli edellisessä pyörässä spyball ja olihan se ihan ok. Käynnistyksenestoa en siinä kuitenkaan ikinä kytkenyt (ihan turha ja vaikea kytkeä)

    Uuteen pyörään olen himan miettinyt jos ostais <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Scorpio-SR-i500SE-Two-way-Motorcycle-Alarm-System_W0QQitemZ130063019249QQihZ003QQcateg


    oryZ34284QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Scorpio</a> hälyttimen. Tuossa ei taida olla käynnistyksenestoa mutta siinä on sensori joka tunnistaa jos joku tulee lähelle
    Kiitti vinkistä, pitää laittaa vakavasti Scorpio harkintaan...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  17. #17
    Lainaa (CJ200 @ Joulu. 31 2006,14:24) kirjoitti
    Lainaa (sjobbe @ Joulu. 29 2006,07:00) kirjoitti
    Mulla oli edellisessä pyörässä spyball ja olihan se ihan ok. Käynnistyksenestoa en siinä kuitenkaan ikinä kytkenyt (ihan turha ja vaikea kytkeä)

    Uuteen pyörään olen himan miettinyt jos ostais <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-Scorpio-SR-i500SE-Two-way-Motorcycle-Alarm-System_W0QQitemZ130063019249QQihZ003QQcateg






    oryZ34284QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Scorpio</a> hälyttimen. Tuossa ei taida olla käynnistyksenestoa mutta siinä on sensori joka tunnistaa jos joku tulee lähelle
    Kiitti vinkistä, pitää laittaa vakavasti Scorpio harkintaan...
    Tarkkana sitten mallin kanssa. Kaikissa noissa ei ole liiketunnistinta. SR-i500SW mallissa taitaa olla ja onkin noista kallein ($320)
    JC-motors on erittäin hyvä ja luotettava kauppa: http://search.stores.ebay.com/JC-Moto....QsofpZ0

    <a href="http://cgi.ebay.com/NEW-SCORPIO-SR-i500SW-TWO-WAY-MOTORCYCLE-ALARM-FM-PAGER_W0QQitemZ130025300362QQihZ003QQcat

    egoryZ35557QQcmdZViewItem" target="_blank">SR-i500SW</a>

    Edit: Olisikohan niin että tuo S mallinimessä tarkoittaa tätä sensoria



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  18.  
  19. #18
    Lainaa (kulkijan varjo @ Joulu. 30 2006,23:20) kirjoitti
    Lainaa (Nomad @ Joulu. 29 2006,09:28) kirjoitti
    Asensin viime keväänä pyörääni Gemel hälyttimen, eikä voi moittia. Ei ole turhia hälytellyt, ja muutenkin toiminut varmasti - ainakin silloin, kun on noussut pyörän päälle eikä hälytintä ole kytketty pois.

    Tuossa Gemel e587:ssä on mielestäni kaikki ominaisuudet, mitä mopohälyltä vaaditaan. mm. ajonesto, asennontunnistus, 2 hälytinpiiriä esim. sivuseisontatuelle, kaukosäädin...

    Noiden asennuskin on helpohkoa, mikäli jättää ajonestot kytkemättä.

    Eipä tarvi olla enää niin huolissaan pyörän puolesta kotona tahi reissussa.
    Gemel tuli munkin Shadowiin asennettua jo silloin kun sen ostin talvella -03, eikä ole ollut ainuttakaan häiriötä eikä vikahälyä koko aikana. Asennuksen teki systerin poitsu joka on jonkinmoinen autosähkökipinäasentajamikälie koulutukseltaan ja hyvinhän tuo sen on kytkenyt. On ajonestot ja kaikki tunnistimet kohillaan.....Helppoa on tuon "Serpi Starin" kanssa elellä.

    Renkaita katellessa huomasin, että joku Gemelin malli oli aika edukkaasti myynnissä Rajamotorilla.
    Suzuki RF600R -93 --> Kawasaki z750 -06 --> Suzuki GSX-R1000 K4 --> Triumph Speed Triple -07 / Honda CX500 -81 / Yamaha XS650 -81