Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Onko 9r kansi niin kova halkeilemaan kuin mitä olen kuullut? Käytännön kokemusta ei tästä mallista vielä ole. Foorumeilta olen lukenut että ysin tyyppivika olis kannen halkeeminen. Tietysti minkä tahansa kannen saa halki mutta tästä mallista erityisesti olen kuullut. Tiedä sitten.. Vaihdettiin juuri vanhaan zxr:ään 9r -96 b-mallin kone ja tämän vuoksi kiinnostaa onko esim. 9r kansi heikompi kuin zxr750 j-mallin kansi..?
  2. #2
    Tietyissä vuosimalleissa on heikkous... vanhemmissa, joku viisaampi kertokoon....



    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  3. #3
    Minulla on ratapyörä zxr 750 r -92, jonka kone on täysin ratavarusteltu. Viime vuonna laitoin tilalle 9r:n koneen (-96), johon laitoin Wisecon 950-männät (13:1). Kaasarit on zxr:n suoravedot ja putki 750:n racing-Termignoni. Toimii erinomaisesti.

    Ostaessani 9r:n moottorin purettuna, tiesin sen kannessa olleet halkeamat. Laitatin kannen kuntoon (hitsaus+seetien vaihdot); ei ollut aivan halpa!

    Viime kesänä ajoin radalla noin 2 000 km. Vauhti on kohtuullista (Motopark 1.34,44), joten testi on kova.

    Tarkoitukseni on ottaa kansi pois vuoden vaihteen jälkeen ja katsoa, onko se kestänyt. Ajossa en ole huomannut ongelmia. Samalla harkitsen 750-koneen kannen laittamista tilalle. Se on nimittäin kilpakäyttöön laitettu kansi, jossa on muotoillut kanavat jne.

    Pauli
  4. #4
    Ostitko koneen kotkan suunnasta? Jos niin, niin varmaan multa. Ainakin jonnekin pohjoiseen päin yhden -9r:n koneen myin purettuna. Siitä oli kakkospytyn venojen välistä ainakin lähtenyt halkeamaan. Uutta kantta kun silloin etsiskelin, niin törmäsin useampaan vastaavaan tapaukseen... Ei tämä mikään urbaanilegenda ole.
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  5. #5
    On muuten varmaankin aika hauska peli ZXR 9R:n koneella
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  6. #6
    Ostin koneen Hellssingistä päin. Hieman mietitytti minkälainen pommi on kyseessä kun tosta motista ei tiennyt mitään muuta kuin mitä päältäpäin uskalsi arvioida. Pyörä on jo sen verran nipussa et pääsin viime lauantaina koittaan ja hyvinhän se toimi. Ei tehty tässä vaiheessa muuta ku säädettiin venttiilit ja uudet öljyt luonnollisesti. Tiet oli sen verran jäässä et kiihdytyksistä ei tullu mitään mut tulipahan kokeiltua vaihteet ja muut ajossa ettei keväällä kun ajokausi alkaa ni tuu isompia yllätyksiä. Ylimääräisiä vuotoja ja ääniä ei huomattu (muuta ku se kawan oma rouskutus). Eron vanhaan huomas kyllä siitä hetkestä kun lähti käymään. Ens talvena olis tarkotus purkaa konetta enemmän osiin ni saa katottua sen kannen samalla kun ei ihan turhan takia viitti availla. Paulil jo kirjottelikin noista suoravedoista ja wisecon ylikoista. Samanlaisia suunnitelmia olis ens talveks.. Ajokelejä ja jotain muita ideoita pyörään odotellessa..

    Ja jos joltain löytyy zxr tai 9r kokoputkisto ni tarjotkaa ihmeessä!
  7.  
  8. #7
    Ostin koneen Tampereelta.

    ZXR:n alkuperäinen kone on kilpakäyttöön viritetty, joten sen käyttöalue on 8000 -13 500 r/min välillä; tehoja kylläkin mitattu yli 140 hv.

    950 cm3:iin porattu 9r:n kone edellä kerrotulla kaasarilla ja putkella varustettuna tuottaa tasaisesti tehoa ja vääntöä jo 4000 lähtien. Erittäin mukava ajaa. Tehoja on mitattu yli 145 hv.

    Tilasin juuri APElta uudet ruostumattomasta tehdyt tasapohjaiset venttiilit. Ne ovat samanlaiset kuin viritetyn koneen kittiventtiilit. Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, minulla on nyt periaatteessa monta vaihtoehtoa kanneksi 9r:n koneeseen:

    A *Nykyinen eli 9r:n kansi vakioventtiileillä ja omilla nokilla; hiukan kanavia muotoillen

    B *9r:n kansi + vakioventtiilit + zxr:n kittinokat

    C *9r:n kansi + uudet rst-venttiilit + zxr:n kittinokat

    D *zxr:n työstetty kansi + uudet rst-venttiilit + kittinokat

    Kannet ovat muutoin samat, paitsi nokkapyörät ovat erilaiset. Olen juuri teettämässä 9r:n ketjuun soveltuvia säädettäviä nokkapyöriä, jotka asennan kittinokkiin.

    Pauli