Sivu: 3 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 975:sta
  1. #61
    Maailma on täynnä paskapäitä ja ruikuttajia joiden hipiä ei kestä mitään. Onnea käräjille, toivottavasti järki voittaa.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  2. #62
    Ottamatta ko. caseen kantaa on pakko sanoa että jos tuo mene läpi (mikä voi olla ihan täysin mahdollistakin) niin pistää miettimään mitä kenestäkin tai mistäkin kannattaa kirjoitella.

    Muistelen taannoin Bomber -foorumilla tapahtuneen tapauksen (kirjoittelusta), siitäkin napsahti useita kunnianloukkaussyytteitä... en tiedä miten niiden jatkossa kävi.

    Mitenköhän tuollaisessa tapauksessa menis sit korvaukset, mikäli joutuu korvausvelvolliseksi? Jokaisesta myymättömästä pyörästä kate tms? Ja mihin tuo case perustuu. Ei halua edes ajatella. Jenkeissähän tuosta joutuis maksamaan miljoonia!

    Yhden mopon olen CW:stä ostanut ei pahempia valituksia yrityksen toiminnasta, se mitä sovittiin toimitettiin. Sen mopon tuhosi sittemmin kolmion takaa tullut auto. (R.I.P.)

    No, en ole kaikista oikeuden koukeroista selvillä joten omalta osaltani olkoon asia tässä.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  3. #63
    On kyllä vaikeaa laskea kuinka paljon asiasta pitäisi korvata. Eikös asianomistajan pidä ilmoittaa vaativansa korvauksia. Jos ei ilmoita on tuomio sitten sakkoa tms valtiolle maksettavaa.

    Eiköhän suurin motiivi ole ihka aito kosto.
  4. #64
    Lainaa (attes @ Marras. 10 2006,14:25) kirjoitti
    On kyllä vaikeaa laskea kuinka paljon asiasta pitäisi korvata. Eikös asianomistajan pidä ilmoittaa vaativansa korvauksia. Jos ei ilmoita on tuomio sitten sakkoa tms valtiolle maksettavaa.

    Eiköhän suurin motiivi ole ihka aito kosto.
    Mielestäni on melko uskomatonta väittää, että minun muutama kirjoitukseni täällä on vaikuttanut jotenkin CW:n myyntiin tai maineeseen.

    Kirjoittamani tekstit CW:stä ovat kuin "pisara meressä" kun verrataan koko siihen määrään, mitä CW:stä on täällä kirjoiteltu.

    Ja edelleen se tärkein; yrityksen toimintaa kritisoimalla ei voi syyllistyä kunnianloukkaukseen.

    Kiitos kuitenkin myötätunnosta jo tähän mennessä. Palaute on ollut minun kannaltani enemmän kuin positiivista!

    Käräjille lähdetään puolustamaan sananvapautta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #65
    Mä ostin pyörän kans Cycleworldista toissakeväänä.

    Kaasuvaijeri oli asennettu täysin väärin, sillä seurauksella että 750cc pyörän kaasu hirtti kiinni juuri ennen mutkaa. Olisi voinut käydä ihan helvetin pahasti, sillä ko. tie on saakelin kapea ja kohtuu vilkkaasti liikennöity. Olisin ihan hyvin voinut olla bussin alla vastaantulijoiden kaistalla.

    Cycleworldin kommentit: "ei me tollaselle mitään mahdeta".

    Ei vaikuttanut lainkaan siltä että pyörää olisi tsekattu kummemmin, vähänkin osaavampi myyjä/ostaja olisi tuon huomannut heti. Itselläni kyseessä oli ensipyörä, joten huomasin vasta vian ilmettyä.

    Ekan kerran jälkeen vika sitten löytyikin: kaasuvaijeri oli asennettu niin tiukalle että saattoi milloin vain hirttää kiinni kun tankoa käännetään (lähes) ääriasentoon.

    Lisätietoa privaatisti tai tällä foorumilla.

    Lisäys: Ai niin, kun kävin tuon kaatumisen jälkiä korjaamassa Hailacilla Klaukkalassa, sillä reissulla katkesi ketjut suoralla tiellä ja pyörä alkoi työntämään öljyä pihalle kun katkennut ketju raapaisi konetta. Ei ollut kulunut kahta viikkoa pyörän ostosta...

    (Muistuttaisin vielä tapaus Lehtovaarasta, ravintola haastoi oikeuteen asiakkaan joka kommentoi (syystä) saamaansa erityisen heikkoa palvelua verkossa. Mies muistaakseni vapautettiin syytteistä)



  6. #66
    Yhtä minä ihmettelen.

    Mistä se CW on saanut nuo kaikki piilovikoja vilisevät hengenvaaralliset ritsat, joista täällä vähän päästä kerrotaan?

    Ei kai kukaan rehellinen motoristi sellaista ole antanut vaihdossa? Saati virheen huomattuaan pannut eteenpäin! Eihän?
  7. #67
    Minäkin tunnustan kirjoittaneeni ko. firman toimintaan liittyvää tekstiä tänne. Olisin kirjoittanut lisääkin, mutta jossain vaiheessa muuttui käytäntö siten, että piti olla tietty määrä viestejä lähetettynä ennen kuin pääsi antamaan risuja tai ruusuja.

    Olisin ehkä kenties voinut jättää menemättä liikkeeseen vuonna 2003, jos olisin lukenut kaikki nämä viestit ja ymmärtänyt lukemani.

    Tämän topicin aloittajakaan ei saanut päätäni kääntymään silloin...
    Ensam ryttare.
  8. #68
    Lainaa (hra1150 @ Marras. 10 2006,11:08) kirjoitti
    Älkää nyt saivarrelko. Kunnianloukkaus on toki asianomistajarikos. Syyttäjä EI SAA syyttää, vaikka rikos olisi tapahtunutkin, jos asianomistaja ei tee rikosilmoitusta: "ilmoita rikosta syytteeseen pantavaksi"
    Niin, aivan juuri tuota olen tässä koko ajan yrittänyt tolkuttaa. Että semmoista saivartelua.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #69
    No huh huh...

    Luuleeko tuo CW vai mikä nyt sitten onkaan, tällaisen parantavan mainettaan tai sitten pelastavan jotakin.

    H***tin tyhmää, tällainen saa vaan kaikki loputkin provosoitumaan kyseistä firmaa kohtaan.

    Minulla ei ainakaan ollut mitää ko. firmaa vastaan, mutta nyt on... (kuulostaa järkevältä touhulta lähteä haastamaan nettisaitille kirjoittavia "virtuaali"henkilöitä oikeuteen. No asianajajat jossain nauravat partaansa ja tulevat olemaan ainoat voittajat tässä kisassa).

    Paljon paremmin olisi toiminut esim. jokin rehellinen selvitys asoista / kunnollinen sanallinen kädenvääntö suoraan täällä, sehän se on tapana täällä virtuaalimailmassa, missä biteillä "ihmisiä" loukataan.

    Joudunko minä esim. oikeuteen jos laitan tähän perään konekiväärihymiön ja sen perään vielä tekstin CW tai saanko ko. paikasta kirjekuressa rahalähetyksen kun laitan hyppyläpsyhymiön ja sen perään tekstin CW.

    No minä toivotan onnea kaikille valitsemallaan tavalla toimia...
  10. #70
    En ole ikinä Cycle Worldissa käynyt, enkä tule koskaan kyseiseen firmaan astumaan jalallani. Kyseisellä firmalla on niin huono maine moottoripyöräpiireissä, ettei mulla oo mitään tarvetta asioida siellä. Tähän huonoon maineeseen on vaikuttanut lukuisat huonosti hoidetut asiakassuhteet.
    Nimimerkki Tylyttäjä ei ole kohdallani vaikuttanut mitenkään päätökseeni olla asioimatta Cycle World nimisessä liikkeessä, vaan sen ovat tehneet useat huonosti kohdellut asiakkaat joilta olen asioita kuullut.
  11. #71
    Lainaa (Jooney @ Marras. 10 2006,16:15) kirjoitti
    En ole ikinä Cycle Worldissa käynyt, enkä tule koskaan kyseiseen firmaan astumaan jalallani. Kyseisellä firmalla on niin huono maine moottoripyöräpiireissä, ettei mulla oo mitään tarvetta asioida siellä. Tähän huonoon maineeseen on vaikuttanut lukuisat huonosti hoidetut asiakassuhteet.
    Nimimerkki Tylyttäjä ei ole kohdallani vaikuttanut mitenkään päätökseeni olla asioimatta Cycle World nimisessä liikkeessä, vaan sen ovat tehneet useat huonosti kohdellut asiakkaat joilta olen asioita kuullut.
    Näet kuitenkin kertomisen tärkeyden, vaikka ei omakohtaisia kokemuksia olekkaan. Minä ihmettelen, kuinka mielipiteiden mukaan kaikki olisi haastettu oikeuteen kirjoittamisistaan. Syyte koskee ainoastaan tylyttäjää, ei hyökkäystä koko foorumia kohtaan. Näen tuonkin tylyttäjään kohdistuvan hyökkäyksen, niin aiheeton kuin se onkin syiden olevan aivan jossain muualla. Ehkäpä se on epäonnistuneen yrittäjän purkaus, jolla haetaan konkretisointia syyhyn. Uskon tylyttäjän
    selviytyvän kastumatta jutusta ja jopa sitä toivonkin. Olen kuitenkin aikaisemmin kirjoittanut näistä vaihtopyöristä. Jos niissä on selkeä vika, onkohan edellinen omistaja jättänyt asian
    kertomatta. Jostakinhan ne romut ovat nurkkiin kertyneet. Ei varmaan jokaisen vaihtopyörän katteet kestä koneremonttia.
    Kuitenkin kammoksun palautteen antamista joka ei perustu omiin kokemuksiin, vaan jonkin kolmannen osapuolen väitteisiin.
    Kukapa ne hevosmiesten tietotoimiston jutut todeksi aina todistaa. Voihan sen palautteen antaa suoraan vaikkapa kauppiaalle. Moni pieni ja vähän isompikin asia saattaa korjautua asiallisella keskustelulla. Ei kuulopuheiden eteenpäin
    saattaminen korjaa mitään asiaa. Tämä ei nyt koske cw:n tapaa hoitaa kaupantekoa, vaan koko alaa. Monet haluavat
    pahaa mieltänsä ensin purkaa foorumissa ja vasta sen jälkeen
    asianosaisten kanssa. Saattaa siinä vaiheessa asian oikaisu olla pitkässä kuusessa. Asiallinen saa asiallisen kohtelun vai mitä.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  12. #72
    Kaikkea hyvää ja lykkyä pyttyyn!!

    kesä on motoristin kulta-aikaa
  13. #73
    Nevada puhuu täyttä asiaa.
  14. #74
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 09 2006,21:37) kirjoitti
    Tämän topikin tarkoitus on selvittää, olenko minä kirjoituksillani aiheuttanut CW:n huonon maineen, vai onko siihen muut syyt.
    Et ole. Ihan itse osaavat liata oman pesänsä, ja sen sanon kokemuksella: ostin sieltä aikoinaan pyörän, jonka rekisteröimisessä mulla oli ongelmia. Sen tarinan voin tulla kertomaan oikeuteen – onkohan se CW:n kotipaikalla vai Tylyttäjän?

    Lukekaa toi tässäkin ketjussa jo mainittu MP Maailma nro 3.06, sivut 130-134. Siinä nämä CW:n pyöritykset jälleen kerran.
  15. #75
    No huh huh..

    Tsemppiä tylyttäjä

    CW
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  16. #76
    Lainaa (7kurkoa @ Marras. 10 2006,19:33) kirjoitti
    Lukekaa toi tässäkin ketjussa jo mainittu MP Maailma nro 3.06, sivut 130-134. Siinä nämä CW:n pyöritykset jälleen kerran.
    Ei taida tuo lehti olla enää lehtipisteissä, joten löytyiskö joltain tiivistelmä tai jotain mitä siinä sanottiin?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #77
    Lainaa (suzufani @ Marras. 10 2006,14:09) kirjoitti
    Maailma on täynnä paskapäitä ja ruikuttajia joiden hipiä ei kestä mitään. Onnea käräjille, toivottavasti järki voittaa.
    samat sanat!!
    R1 -06
  18. #78
    Lainaa (wekkuli @ Marras. 10 2006,19:52) kirjoitti
    Lainaa (7kurkoa @ Marras. 10 2006,19:33) kirjoitti
    Lukekaa toi tässäkin ketjussa jo mainittu MP Maailma nro 3.06, sivut 130-134. Siinä nämä CW:n pyöritykset jälleen kerran.
    Ei taida tuo lehti olla enää lehtipisteissä, joten löytyiskö joltain tiivistelmä tai jotain mitä siinä sanottiin?
    Lehden suoraan lainaamiseen pitää olla lupa, mutta tässä just ne asiat joihin mäkin aikoinaan törmäsin:

    CW Helsingin MP Maailman koeajoon & testiin antama pyörä oli seisontavakuutuksessa. Siis pyörän omistajan seisontavakuutuksessa, ei missään CW:n vakuutuksessa. Se selvisi, kun toimittaja soitti AKEen.

    Myyjä oli kehunut, että moottori on erään alan velhon virittämä. Toimittaja soitti hänelle: ei ollut. Eikä ruiskua ollut säädetty seoksiltaan slipariin sopivaksi.

  19. #79
    Hankala homma jos yksi yritys pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan kirjoitteluun ja sen sävyyn muuten hyvällä ja informatiivisella palstalla.

    Olettaen että syyte yksilöi tämän keskusteluryhmän tuon syytteen syyksi niin silloin myös moderaattorit jar .org ry on mukana joko suoraan tai välillisesti.

    Sananvapauden nimissä .org:n kannattaisi ehkä harkita tällaisen ennakkotapauksen ajamista niin että jäsenistö tietäisi että voiko täällä avoimesti keskustella esim. jonkun liikkeen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

    Tässähän on selvä pelote että jos nyt kirjoittaa negatiivisesti jostain nimeltä mainitsemattomasta liikkeestä niin syyte voi napsahtaa. Tuo ei voi olla sallittu toimintatapa Suomessa jossa on sananvapaus vaan pelotteen tulee toimia toiseenkin suuntaan niin että asiasta ja sen edistymisestä raportoidaan.

    Luulisi jonkun journalistinkin kiinnostuvan asiasta, sen verran on mielenkiintoinen topicci. Kyseessähän eivät ole moottoripyörät vaan autot, ruoka, vaatteet eli ihan kaikki mitä kaupasta saa ja niihin liittyvä sananvapaus netissä.

    Kerro tyly minkätyyppistä apua tarvitset prosessin aikana ja yritän autella jos pystyn ja samaa varmaan tekevät monet muutkin.
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  20. #80
    Lainaa (petrik @ Marras. 10 2006,20:57) kirjoitti
    Hankala homma jos yksi yritys pyrkii toiminnallaan vaikuttamaan kirjoitteluun ja sen sävyyn muuten hyvällä ja informatiivisella palstalla.

    Olettaen että syyte yksilöi tämän keskusteluryhmän tuon syytteen syyksi niin silloin myös moderaattorit jar .org ry on mukana joko suoraan tai välillisesti.

    Sananvapauden nimissä .org:n kannattaisi ehkä harkita tällaisen ennakkotapauksen ajamista niin että jäsenistö tietäisi että voiko täällä avoimesti keskustella esim. jonkun liikkeen tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.

    Tässähän on selvä pelote että jos nyt kirjoittaa negatiivisesti jostain nimeltä mainitsemattomasta liikkeestä niin syyte voi napsahtaa. Tuo ei voi olla sallittu toimintatapa Suomessa jossa on sananvapaus vaan pelotteen tulee toimia toiseenkin suuntaan niin että asiasta ja sen edistymisestä raportoidaan.

    Luulisi jonkun journalistinkin kiinnostuvan asiasta, sen verran on mielenkiintoinen topicci. Kyseessähän eivät ole moottoripyörät vaan autot, ruoka, vaatteet eli ihan kaikki mitä kaupasta saa ja niihin liittyvä sananvapaus netissä.

    Kerro tyly minkätyyppistä apua tarvitset prosessin aikana ja yritän autella jos pystyn ja samaa varmaan tekevät monet muutkin.
    Kaikenlainen apu kelpaa. Moni on lupautunutkin jo todistajaksi!

    Käsittääkseni minun kannattaa oikeudessa osoittaa, että minä en ole vähäisillä kirjoituksillani CW:tä koskien kenenkään kunniaa loukannut. Kertaakaan en ole nimellä maininnut yhtään henkilöä CW:n henkilökunnasta, joten miten se voisi olla edes mahdollista?

    Tämän todistamiseen tarvitaan nimenomaan forumin käyttäjiä. He kirjoitusten "yleisönä" taitavat olla parhaita arvioimaan, onko kritiikkini ollut erityisen loukkaavaa tai silmiinpistävää. Tämän topikin perusteella ei siltä näytä, enkä itsekään tietenkään ole sitä mieltä.

    Lisäksi yritän osoittaa, että lukuisat kritisoivat kirjoittelut forumissa ovat seuraus todellisista tapahtumista, eivätkä ole keksittyjä juttuja. En nyt siis nyt tarkoita niitä muutamaa omaa kirjoitustani, vaan yleensäkin sitä kritiikin ryöppyä, joka on kyseistä yritystä kohtaan tullut.

    Tätä varten olisi erittäin tervetullutta, että kaltoin kohdellut asiakkaat tulisivat myös todistamaan. Eli _syy_ kritiikkiin pitää selvittää käräjäoikeudelle. Näin käräjäoikeudellekin tulee selväksi se, mistä negatiivinen maine on peräisin. Ei suinkaan kritiikistä; se on _seuraus_ todellisista tapahtumista.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #81
    Tsemiä - en ymmärrä, että tällasta tarvitsee käräjille viedä. Sananvapauden pitäisi taata, ettei !

    Jotenkin surullista, että hieman herkkä yrittäjä kaivaa jonkun henkilön ja aloittaa prosessin. Se mielestäni osoittaa, että ei savua ilman tulta.
    Noh en ole ko. liikkeessä asioinut, mutta olen törmännyt liian moniin negatiivisiin palautteisiin joista olen muodostanut käsityksen, että en asioikkaan.

    En siis perusta käsitystäni tähän threadiin tai muihin missä olet ollut mukana vaan yleiskuvaan jonka yrityksen asiakkaat ovat tuoneet julki.

    Tällainen vapaus tuoda kokemuksia julki kun ne perustuvat faktoihin on mielestäni erittäin arvokas ja jokainen joka näitä lukee suhtautuu asioihin lähdekritiikillä.

    Tässä maassa on jo myyty kuluttajan oikeus ostamaansa äänitteeseen ja valinnan vapaus millä hän sitä soittaa. Toivoisin, että kuluttajan oikeudet jatkossa paranisivat ja kilpailu hoitaisi elinkelvottomat yritykset.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  22. #82
    Tylyttäjälle tsemppiä. Siis todella uskomatonta että nostetaan syyte moisesta asiasta... Eikö oikeuslaitoksella olisi jotain muuta vähän "tärkeämpää" tekemistä
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  23. #83
    Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 10 2006,21:27) kirjoitti
    Käsittääkseni minun kannattaa oikeudessa osoittaa, että minä en ole vähäisillä kirjoituksillani CW:tä koskien kenenkään kunniaa loukannut. Kertaakaan en ole nimellä maininnut yhtään henkilöä CW:n henkilökunnasta, joten miten se voisi olla edes mahdollista?
    Tuossa on on asian ydin. Oikeuskäsittelyssä ei puida sitä, että onko/oliko CW p*ska firma vai ei. Se ei ole oleellinen asia tässä, eikä kannata asiaa siihen suuntaan kuljetellakaan, sotkee vain. Tylyttäjä joutui hankalaan paikkaan tässä vain siksi, että sattuu olemaan kilpailijaksi katsottavan yrityksen osakas. Korost(ett)akoon sitä, että ko. kirjoittelut ovat pääosin ajalta ennen osakkuutta, sekä sitä, että T. ei ole lainkaan mainostanut osakkusyritystään, ja varmasti 99? % foorumilaisista saivat nyt vasta tietää koko asiasta.

    ..Mikäli maallikon mielipide on sen kahden sentinkään väärti.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  24. #84
    Minä muodostin mielipiteeni kesällä 2004, kun katsoin vieressä kaverini murheita CWstä tilaamansa pyörän takia joka;
    - Tuli kaksi kuukautta myöhässä
    - Oli väärän värinen
    - Vaihtoi rahoitusyhtiötä
    - Käsiraha tuplaantui
    - Kaatui väärinasennetun osan takia.

    Toivon tsemppiä Tylylle, ja sitä, ettei kyseinen yritys saa jatkaa liiketoimintaansa millään muulla nimellä, aiheuttaen mielipahaa ja vaarallisia tilanteita ihmisille.

    KOROSTAN, että tämä on henkilökohtainen mielipiteeni, eikä moderaattorin statukseni eikä www.moottoripyora.org liity siihen mitenkään.



  25. #85
    Lainaa (ST1050 @ Marras. 10 2006,21:44) kirjoitti
    Tylyttäjälle tsemppiä. Siis todella uskomatonta että nostetaan syyte moisesta asiasta... Eikö oikeuslaitoksella olisi jotain muuta vähän "tärkeämpää" tekemistä *
    samaa mieltä asiasta .... eiköhän sitä oikeuslaitoksilla ole tärkeempiäkin asioita!
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  26. #86
    Lainaa (holifild @ Marras. 10 2006,23:56) kirjoitti
    Lainaa (ST1050 @ Marras. 10 2006,21:44) kirjoitti
    Tylyttäjälle tsemppiä. Siis todella uskomatonta että nostetaan syyte moisesta asiasta... Eikö oikeuslaitoksella olisi jotain muuta vähän "tärkeämpää" tekemistä *
    samaa mieltä asiasta .... eiköhän sitä oikeuslaitoksilla ole tärkeempiäkin asioita!
    Jep, tsemppiä Tylyttäjälle. -sananvapaus kunniaan, täytyy yritysten kestää kritiikkiäkin.
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  27. #87
    Tämähän on ihan amerikan meinikiä... Tylyttäjälle tsemppiä!
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  28. #88
    Lähtökohta: Tylyttäjä on syytön kunnes toisin osoitetaan, velvollisuus osoittamiseen on toisella osapuolella.

    Siis ymmärsinkö maallikkona oikein; Syyte tuli siksi että tylyttäjä (v.k.) on kumitassu oy:n osakas ja syytteen nostaja katsoo että tylyttäjä on liiketoiminnallisten syiden takia kirjoittanut haitallisesti hänen yrityksestään ? ... ei niinkään tylyttäjän persoonan takia, vaan hyödyn tavoittelun takia.

    Tämä kai muuttaa tilannetta merkittävästi sananvapauden suhteen. Mielenkiintoinen tilanne, voiko nimimerkin takana kirjoittavan yksityishenkilön rinnastaa yritykseen ?

    Tylyttäjän pitää varmaankin osoittaa että kirjoittelu ei ole ollut tarkoitushakuista ja että sillä ei ole pyritty hyödyntavoitteluun vaan että se on tapahtunut yksityishenkilönä.

    Kumitassu Oy:n pitää varmaan varmuuden vuoksi todeta ettei se ole ollut mukana tai tietoinen kirjoittelusta ja että se ei ole pyrkinyt hyödyntavoitteluun.

    Moderaattorin (.org) pitää varmaan todeta että se on toiminut tehtävänsä mukaisesti ja puuttunut kirjoitteluun aina kun sen tietoon on tullut valituksia. Mikäli moderaattori ei tätä tehtävää ole tehnyt niin silloin .org:lla on potentiaalinen ongelma.

    Tässä tapauksessa kai väitettiin että kirjoittelu on jatkunut pidempään, joten moderaattorin todistusaineisto on varmaan aika painavaa. Tietosuojan takia .org ei kuitenkaan voi varmaan asiasta julkisesti kirjoittaa ?

    Tylyttäjän kannattaa kuitenkin pyytää mahdollisimman pitkälti myös yksityisviestihistoriaa .org:lta ja ottaa todistusaineistoksi se että häntä ei ole pyydetty aiemmin korjaamaan kirjoituksiaan (tai jos on niin reaktiot niihin).

    Voidaanko esim. nimimerkillä lehteen kirjoittava pakinoitsija haastaa kilpailijan arvostelusta hänen artikkeleissaan ... sananvapaus, sananvapaus, ... ei ole kirjoittajan vastuulla vaan median vastuulla. Vähän aikaa sitten taisi myös internet medioiden vastuut selkeytyä, joten tässä asiassa .org:lla on suuri vastuu.

    viestien poistaminen tässä vaiheessa saattaa jopa pahentaa .org vastuuta jollei sitten valituksen tehnyt taho tätä vaadi. Siinä tilanteessa .org voi vedota sananvapauteen ja ottaa riskin ja pitää viestit tai sitten poistaa ne ja palauttaa oikeuskäsittelyn jälkeen jolloin valituksen nostanut taho menettää enemmän kun asiasta nousee uusi julkinen käsittely. kanteen nostanut osapuoli kyllä on kaiken printannut, joten poistaminen ilman erillistä vaadetta olisi käsittääkseni ihan turhaa.

    Mielestäni tämän palstan sananvapauden vaaliminen on .org asia enemmän kuin tylyttäjän asia ? Liiketoiminnallisen hyödyn tavoittelun pätemättömyyden osoittaminen on enemmän kumitassu:n asia ?

    Yleensähän näissä tilanteissa tehdään vastasyyte, eli tutkitaan missä tilanteissa toinen osapuoli on loukannut syytettyä. Nyt näitä osapuolia joiden liiketoimintaa tällainen mahdollisesti haittaa on kolme; tylyttäjä, .org ja kumitassu jotka voivat nostaa vastasyytteen.

    loppuun disclaimer joka nähtävästi pitää lisätä jokaiseen kirjoitukseen jatkossa: tämä yllä oleva siis kirjoitettu mielipiteenä täysin maallikkona ilman juridista ymmärrystä ja ilman liiketoiminnallisia intressejä. kyseinen mielipide edustaa vain omaa näkemystäni. lisäksi korostan että tämän ei ole tarkoitus loukata ketään, vaan enemmänkin kannustaa avoimeen kommunikaatioon. jos tämä tai joku muu kirjoitukseni loukkaa jotain lukijaa pyydän häntä kirjoittamaan tälle palstalle oman kantansa jonka lupaan pyrkiä ottamaan huomioon jatkokirjoittelussa. tätä kirjoitettaessa ei vahingoitettu eläimiä.



    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  29. #89
    Lainaa (petrik @ Marras. 11 2006,12:05) kirjoitti
    Siis ymmärsinkö maallikkona oikein; Syyte tuli siksi että tylyttäjä (v.k.) on kumitassu oy:n osakas ja syytteen nostaja katsoo että tylyttäjä on liiketoiminnallisten syiden takia kirjoittanut haitallisesti hänen yrityksestään ? ... ei niinkään tylyttäjän persoonan takia, vaan hyödyn tavoittelun takia.

    Tämä kai muuttaa tilannetta merkittävästi sananvapauden suhteen. Mielenkiintoinen tilanne, voiko nimimerkin takana kirjoittavan yksityishenkilön rinnastaa yritykseen ?

    Tylyttäjän pitää todistaa varmaankin että kirjoittelu ei ole ollut tarkoitushakuista ja että sillä ei ole pyritty hyödyntavoitteluun vaan että se on tapahtunut yksityishenkilönä.

    Kumitassu Oy:n pitää varmaan varmuuden vuoksi todeta ettei se ole ollut mukana tai tietoinen kirjoittelusta ja että se ei ole pyrkinyt hyödyntavoitteluun.

    Moderaattorin (.org) pitää varmaan todeta että se on toiminut tehtävänsä mukaisesti ja puuttunut kirjoitteluun aina kun sen tietoon on tullut valituksia. Mikäli moderaattori ei tätä tehtävää ole tehnyt niin silloin .org:lla on potentiaalinen ongelma.

    Tässä tapauksessa kai väitettiin että kirjoittelu on jatkunut pidempään, joten moderaattorin todistusaineisto on varmaan aika painavaa. Tietosuojan takia .org ei kuitenkaan voi varmaan asiasta julkisesti kirjoittaa ?

    Tylyttäjän kannattaa kuitenkin pyytää mahdollisimman pitkälti myös yksityisviestihistoriaa .org:lta ja ottaa todistusaineistoksi se että häntä ei ole pyydetty aiemmin korjaamaan kirjoituksiaan (tai jos on niin reaktiot niihin).

    Voidaanko esim. nimimerkillä lehteen kirjoittava pakinoitsija haastaa kilpailijan arvostelusta hänen artikkeleissaan ... sananvapaus, sananvapaus, ... ei ole kirjoittajan vastuulla vaan median vastuulla. Vähän aikaa sitten taisi myös internet medioiden vastuut selkeytyä, joten tässä asiassa .org:lla on suuri merkitys.

    viestien poistaminen tässä vaiheessa saattaa jopa pahentaa .org vastuuta jollei sitten valituksen tehnyt taho tätä vaadi. Siinä tilanteessa .org voi vedota sananvapauteen ja ottaa riskin ja pitää viestit tai sitten poistaa ne ja palauttaa oikeuskäsittelyn jälkeen jolloin valituksen nostanut taho menettää enemmän kun asiasta nousee uusi julkinen käsittely. kanteen nostanut osapuoli kyllä on kaiken printannut, joten poistaminen ilman erillistä vaadetta olisi käsittääkseni ihan turhaa.

    Mielestäni tämän palstan sananvapauden vaaliminen on .org asia enemmän kuin tylyttäjän asia ? Liiketoiminnallisen hyödyn tavoittelun pätemättömyyden osoittaminen on enemmän kumitassu:n asia ?

    Yleensähän näissä tilanteissa tehdään vastasyyte, eli tutkitaan missä tilanteissa toinen osapuoli on loukannut syytettyä. Nyt näitä osapuolia joiden liiketoimintaa tällainen mahdollisesti haittaa on kolme; tylyttäjä, .org ja kumitassu jotka voivat nostaa vastasyytteen.

    loppuun disclaimer joka nähtävästi pitää lisätä jokaiseen kirjoitukseen jatkossa: tämä yllä oleva siis kirjoitettu mielipiteenä täysin maallikkona ilman juridista ymmärrystä ja ilman liiketoiminnallisia intressejä. kyseinen mielipide edustaa vain omaa näkemystäni. lisäksi korostan että tämän ei ole tarkoitus loukata ketään, vaan enemmänkin kannustaa avoimeen kommunikaatioon. jos tämä tai joku muu kirjoitukseni loukkaa jotain lukijaa pyydän häntä kirjoittamaan tälle palstalle oman kantansa jonka lupaan pyrkiä ottamaan huomioon jatkokirjoittelussa. tätä kirjoitettaessa ei vahingoitettu eläimiä.
    Se on tehty alunperin selväksi, ettei KT:lla ole asian kanssa mitään tekemistä meidän puolestamme.

    Yksityishenkilönä olen tänne koko ajan kirjoittanut, ja jatkanut sitä sen jälkeen ihan samaan tapaan, kun ole KT:ssa osakkaana ollut (alkuvuodesta 2005).

    Yrityksen muu porukka ei edes tiennyt koko hommasta mitään ennen kuin soitto tuli. Sen jälkeen kun ole osakkaana KT:ssa ollut, en ole sitä luonnollisesti täällä mainostanut. Olen pitänyt yksityishenkilön ja yrityksen mahdollisimman hyvin erillään, ja ilmeisesti onnistunutkin siinä, koska moni sai tietää siitä vasta nyt.

    Juttua ajetaan nimenomaan kunnianloukkauksena ja minua vastaan henkilönä. Kunnianloukkauksen pitää olla kohdistunut henkilöön, ja vieläpä tämän toimiin muilla alueilla kuin liiketoiminnassa.

    Ymmärtäisin paremmin, jos olisin todella hyökännyt henkilöä vastaan. Kaiken tämän kritiikin vyöryn keskellä CW:tä kohtaan, käsittääkseni omat muutamat kirjoitukseni ovat vähäpätöisiä. Tämän topikin perusteella moni muukin on samaa mieltä.

    Jos (toivottavasti) tästä hommasta selviän, niin minä en mitään vastajuttuja nostele. En lähde niin naurettaviin hommiin mukaan ollenkaan. Mielestäni niin yksityishenkilön kuin yrittäjänkin pitää kestää kovaakin kritiikkiä, varsinkin jos se tulee edes vähänkin aiheesta. Niistä pitää oppia eikä hyökätä vastaan. Ennemmin sitten jutellaan naamakkain, jos jää hampaankoloon jotain. Oikeusjutut tälläisistä asiosta ovat minusta täysin ajan ja rahan haaskausta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Jassu @ Marras. 09 2006,21:21) kirjoitti
    Lainaa (RRRami @ Marras. 09 2006,21:17) kirjoitti
    Joopa joo. Noita CW:tä koskevia kirjoituksia on tullut luettua ja ihmettelen että miksi erityisesti tämän topicin aloittajaa kohtaan on tuollaisia syytöksiä esitetty. Tuota liikettä kritisoivia kommentteja oli niin monelta eri nimimerkiltä/henkilöltä että eipä oikeastaan muistu mieleen että mitä kukakin on sanonut.
    Seuraava on 100% omaa olettamustani, ei siis mitään hajua onko asian näin:

    Tässäkin ketjussa linkkinä mainitussa threadissa löytyy seuraavanlainen ilmoitus CW:lta, jonka huomasin aloittaneen tämän tutkintaprosessin :

    Lainaa (Cycle World @ Loka. 15 2005,13:44) kirjoitti
    Arvoisat motoristit,

    Yhtymämme toiminnasta on kirjoitettu tällä foorumilla paljon, enimmäkseen negatiiviseen sävyyn. Olemme pyrkineet saattamaan keskustelua asialinjalle tuloksetta, ja nyt olemme pakotetut ottamaan äärimmäiset keinot käyttöön saatuamme tietoomme, että eräillä nimimerkeillä on ollut motiivi lietsoa negatiivista kirjoittelua yhtiömme toimintaa kohtaan ja että tämä toiminta on tarkoitushakuisuudellaan täyttänyt rikoksen tunnusmerkit.

    Nimimerkki Tylyttäjä eli V. K. Helsingistä, joka toimii Kumitassu Oy:ssä osakkaana, on omaksunut kyseenalaisen markkinointitavan, johon sisältyy aktiivinen muiden kauppiaiden haukkuminen ja oman liiketoiminnan kehuminen. Olemme tehneet asiasta tutkintapyynnön Helsingin poliisille sekä pyytäneet heitä tutkimaan myös moderaattorin vastuuta em. kaltaisissa tilanteissa ja itse kukin voi nimimerkkinsä takana miettiä, keiden kirjoittelusta on tehty tutkintapyyntö herjausrikoksesta. Yleisesti ottaen katsomme, että nimimerkin taakse kätkeytymällä on erittäin helppo esittää väitteitä, joilla ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä.

    Nimimerkki hvi1093:lle kiitokset objektiivisesta asenteesta, joka tuntuu olevan välillä kateissa täällä Orgissa. Pyrimme vastedeskin palvelemaan Sinua parhaiten.

    Tarkoituksenamme on vain ja ainoastaan saada keskustelu asialliseksi ja sisällöltään faktiseksi.

    Hyviä kauden viimeisiä kilometrejä kaikille,

    CYCLE WORLD OY
    Okku Granlund
    Lähde: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=40816
    Tais tulla Cycle Worldin kautta ilmaista mainosta Kumitassu Oy:lle. En olis edes tienny edes tienny kyseistä firmaa olemassakaan ellei Okku olis tuossa sitä maininnu
    Mut tsemppiä tylyttäjälle eiköhän tässä tapauksessa oikeus voita!
Sivu: 3 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen