Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Otsikon mukainen "Cam chain tensioner stopper tool"-työkalu on kuulemma tarpeen, kun Hondasta tarkistaa venttiilien välykset. Näin siis Hondan oman service manuaalin mukaan. Osaisikohan joku kertoa mitä kyseinen vekotin tekee? Lukitseeko nokkaketjun kiristimen yläasentoon (siis löysälle) vai jättääkö kiristimen siihen kireyteen missä sattuu sillä hetkelle olemaan ?

    Jos "Cam chain tensioner stopper tool" jättää nokkaketjun löysälle, voinkohan ohittaa tuon vaiheen irroittamalla koko kiristimen ennen välyksien tarkistuksia ja laittaa lopuksi täysin uuden kiristimen.

    Pyörä on siis 929 Fireblade ja on jo Hondamaiseen tapaan uuden kiristimen tarpeessa.
    Harrikka
  2. #2
    Oisko täällä jotain vinkkiä?
    Ville / Honda XL 600V -95
  3. #3
    Googlettelin kyllä itsekin ja päädyin myös tuolle sivulle. En kuitenkaan ainakaan pikaisesti löytänyt vastausta kysymykseen, että löysääkö kiristimen vai tekeekö kenties muuta.
    Harrikka
  4. #4
    se tensioner tool on periaatteessa pienehkö tasapäinen ruuvari.

    tuo nokkaketjut kiristäjä haluaa kiristyä koko ajan, jos vain ketju antaa löysää. tuolla tensioner toolilla pidetään kiristintän kiristymästä. kun avaa ensimmäisen 8-10 millisen mutterin säätimestä, niin sen alta paljastuu pieni tasapäisen meisselin menevä kolo, josta voi kiertää kiristintä löysemmälle. jos päästät meisselin pois, niin kiristin kiristyy takaisin.

    helppoa kuin heinän teko, ei siinä mitään speciat tooleja tarvita.

    JakeT.

    " voinkohan ohittaa tuon vaiheen irroittamalla koko kiristimen ennen välyksien tarkistuksia ja laittaa lopuksi täysin uuden kiristimen"

    et voi, koska kiristin kiristyy heti täyteen kireyteensä, ellei sitä pidä sillä toolilla asentamisen ajan kiristymästä.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Minä kiitän. Tämä selvensi asiaa suuresti ja nyt on jonkinlainen kuva mitä on odotettavissa tallille päästyäni.

    Eli tuollainen "Cam chain tensioner stopper tool" muodostuu vaikka Jeesus-teipistä ja pikkuruukkarista? Nyt vasta ymmärsin ohjeet, joissa käsketään vissiin kääntää "kiristimen nostin" ääriasentoonsa ja lukita se. Käännän siis meisselillä ruuvin auki, pidän meisselin edelleen ruuvin kannassa ja vedän sen teipillä vaikka lohkoon kiinni?
    Harrikka
  6.  
  7. #6
    vaikka niin. Mutta en tiedä kyllä missä kohtaa sitä kiristintä pitää pitää auki, jos tarvitsee esim nokkia asentaa, niin voi ruuvata koko kiristimen pois sieltä. Asentaa sitten takas, kun on sen aika.

    tietysti pitää olla varovainen, ettei putoa sieltä alarattaalta jos kovin löysänä sitä pitää.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050