Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 73:sta
  1. #1
    En provoo tällä kellekkään, mutta tuli mieleen että jos ostat jonkun fiksun talvilaturin jolla tankkailet akkua pitkin talvea. Akku on tyytyväinen. Se akkulaturi maksaa varmaakin sen 50-100€ vähintään. Toinen vaihtoehto. Käytät jotain bilteman tai Himuran halpis akkua niin kauan kuin toimii. Keväällä kerran lataat Liidelin tai Bilteman 9 € laturilla ja pärrä tulille. Todellinen pelimies ei edes lataa vaan auttaa autonakulla liikkeelle, jos ei muuten lähde. Porukka tuntuu näkevän vaivaa kauheasti akkunsa vuoksi. Itse viimetalvena käytin pärrän 3 kertaa flektille. Akkua en kertaakaan ladannut ja hyvin pelitti. Jatkossa aion käyttää samaa systeemiä. Mielestäni aivan perseestä pitää jotain akkua koko talven kytkettynä johonkin purkaa-lataa laitteeseen. Mulle on muuten kanssa sanonut Vartan akkumyyjä että kaikkein paras paikka talvella akulle on pakkasessa. Muija tykkäis hyvää. Siispä asian ytimeen. Jos akku on keväällä paskana(pieni todennäköisuus), osta uusi 40-55€. Saat 2kpl sillä älykkään talvilaturin hinnalla



    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  2. #2
    Itse hankin Shopista mp- laturin jolla paahdan ydinvoimaa Yasaan kaiken talvea, näin säästän myös luontoa (ei likaa vuoden vanha, pakkasukon halkoma/ ajan hampaan sulfatoima lyijyakku maisemaa). Voi tätä ilon päivää
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  3. #3
    Ja teki sitten niin tai näin niin akun keskimääräinen elin-ikä on siinä 2-4 vuotta, tosin hyvällä tuurilla reilusti pidempäänkin. Tosiasiahan on se, että nykypäivän akut on hieman heikommin tehtyjä kuin parikymmentä vuotta sitten eli tuo kennostojen kestävyys ei ole aivan yhtä hyvä, mutta toisaalta yleensä kestävät koko elinkaarensa moitteetta ja sitten "hyytyvät" kokolailla kerrasta. (näin ainakin mulla pari autonakkua on tehnyt)
    Toisaalta hyvä konsti on muistaa ottaa syksyllä se miinusnapa akusta irti niin ei kellot, hälyttimet sun muut kuluttajat tyhjennä sitä ja sitäkautta mene se akku sököksi. Sillä jos akku tuolla tavalla tyhjenee niin voi olla että ei edes enään laturilla herää siitä eloon.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  4. #4
    itse en ole lataillu enkä edes käyttäny mopoa talven aikana ja kyllä siinä patterissa on virtaa vielä 5-6kk talvehtimisen jälkeenkin.aina lähteny käyntiin,tai jos ei niin vika löytyy yleensä muualta.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Itse olen käytellyt omaa pyörääni n. kuukauden välein talvella.
    Akkua en ole vielä koskaan täten toimien joutunut vaihtamaan.

    Omassa pyörässä on akkuna tuollainen hyytelöakku, jonka hinnalla saa kaksi "älykästä" laturia, mutta en ole nähnyt tarvetta sellaisen laturin ostoon.

    Pyörän orggis akku on nyt iältään 5v.
    Katsotaan mitä talven aikana tapahtuu.

    Tuli muuten heitettyä just tänään n.200km lenkki mopolla.
    Kyllä oli vapauttava kokemus, yksi mutka tuli hieman silmille, mutta siitäkin selvittiin.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  6. #6
    Hyvässä moottoripyörässä on kyljessä sellainen pieni reikä, johon voi törkätä töpsykän. Siihen töpsykkään laitetaan virtaa 60 euron ruåtsalaisesta smadagrinterävästä akkulaturista. Silloin kaikki on hyvin. Ei ole huolta, ei murehetta saati kiinni palanutta starttirelettä.

    Rahaa on jokaisella moottoripyöränomistajalla lähtökohtaisesti liikaa. Liika raha on tälle harrastukselle välttämätön, tosin ei riittävä, ehto.

    Ehkä pääsen elämäni ehtooseen ilman, että joudun talvella tekemään vertailevaa kustannuslaskentaa akun todennäköiseen tekniseen käyttöikään suhteutetun hankintamenon ja laturin hankintahinnan ylittävän tavoitellun rajahyödyn välillä.
  7. #7
    Lainaa (Ron Jeremy @ Loka. 26 2006,19:19) kirjoitti
    En provoo tällä kellekkään, mutta tuli mieleen että jos ostat jonkun fiksun talvilaturin jolla tankkailet akkua pitkin talvea. Akku on tyytyväinen. Se akkulaturi maksaa varmaakin sen 50-100€ vähintään. Toinen vaihtoehto. Käytät jotain bilteman tai Himuran halpis akkua niin kauan kuin toimii. Keväällä kerran lataat Liidelin tai Bilteman 9 € laturilla ja pärrä tulille. Todellinen pelimies ei edes lataa vaan auttaa autonakulla liikkeelle, jos ei muuten lähde. Porukka tuntuu näkevän vaivaa kauheasti akkunsa vuoksi. Itse viimetalvena käytin pärrän 3 kertaa flektille. Akkua en kertaakaan ladannut ja hyvin pelitti. Jatkossa aion käyttää samaa systeemiä. Mielestäni aivan perseestä pitää jotain akkua koko talven kytkettynä johonkin purkaa-lataa laitteeseen. Mulle on muuten kanssa sanonut Vartan akkumyyjä että kaikkein paras paikka talvella akulle on pakkasessa. Muija tykkäis hyvää. Siispä asian ytimeen. Jos akku on keväällä paskana(pieni todennäköisuus), osta uusi 40-55€. Saat 2kpl sillä älykkään talvilaturin hinnalla
    Harvinaisen samaa mieltä. Vähän samaan kategoriaan menee kehoitus nostaa pyörä pukille, kun kumit ei tykkää siitä, että on pitkään sama kohta kosketuksissa maahan. Jos et ole ihan totaalinen sunnuntaimotoristi, niin ei ne gummit kuitenkaan kestä kahta ajokautta pidempään. Eli mitä väliä...

    Koko talvisäilytysvaahtoaminen on aivan yliammuttua normaalimotoristin näkökannalta. Pesu ja huolto syksyllä öljynvaihtoineen, tankki täyteen bensansäilöntälitkuilla ja käy pari kertaa talvessa käyttämässä lämpimäksi. Kaikki muu on ajan haaskausta.

    ...ellei sitten se "hifistely" ole koko homman juju. Sitähän se monelle motoristille on. Vehkeen räpläily on yhtä tärkeää kuin sen oikea käyttö.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #8
    Itseltä pärränkorjauksen ylipapin eli Hanski Jokisen sanaan luotan eli ei muuta kuin keväällä pärrä autonakulla käyntiin * jos temppuilee
    Sen verran tarkennan ettei hän sanonut keväästä mitään mutta sanoi että pärrän akkua voipi auttaa auton akulla kunhan ei anna kytkennän pitkää olla kiinni.



    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  9. #9
    paitsi että nykypärrät tahtoo särkee regulaattorin (paskana maanantaina mahollisesti jotai muutakin) jos saa äkillisen jännitepiikin. et kyllä mä mielummin lataan sen patterin vaikka vuorokautta aiemmin ennen käyttöönottoa.

    mutta, turhahan näistä laitteista on huolta pitää.. vaihtoon vaan ja isolla välirahalla uus alle. Wash & Go.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #10
  11. #11
    Pöh. Joka aamu napista käyntiin ja töihin.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  12. #12
    Juu enpä minäkään oo mitään itseäni viisaampia latureita käyttänyt ja se ei oo paljoa se.

    Talvella oon käyttänyt kerran/1-2 kk ja keväälläkin mopotin tulille ilman mitään apuvirtoja.

    Jaa mut ei aina noin nätisti ole mennyt. Cbr1000f vaati toisen akullisen virtaa ennen käynnistymistä. Omituinen hontaksi...
  13. #13
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 26 2006,21:34) kirjoitti
    paitsi että nykypärrät tahtoo särkee regulaattorin (paskana maanantaina mahollisesti jotai muutakin) jos saa äkillisen jännitepiikin. et kyllä mä mielummin lataan sen patterin vaikka vuorokautta aiemmin ennen käyttöönottoa.

    mutta, turhahan näistä laitteista on huolta pitää.. vaihtoon vaan ja isolla välirahalla uus alle. Wash & Go. *
    Onneks 12v prätkänakkuun ei tule jännitepiikkiä 12v autonakusta
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Lainaa (Salmon @ Loka. 26 2006,20:32) kirjoitti
    itse en ole lataillu enkä edes käyttäny mopoa talven aikana ja kyllä siinä patterissa on virtaa vielä 5-6kk talvehtimisen jälkeenkin.aina lähteny käyntiin,tai jos ei niin vika löytyy yleensä muualta.
    Samaa mieltä! Aina ottanut vaan akun navat irti, ei kertaakaan talven aikana pyörä käynnissä. Keväällä navat kiinni 3.sekunnin pyöritys ja kone käy. Näin on käynyt jokaisella pyörällä. Hondasta vaihdoin aikoinaan akun 6 vuoden tällaisen käytön jälkeen

    Välilataukset ja käynnistelyt
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  15. #15
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 27 2006,08:35) kirjoitti
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 26 2006,21:34) kirjoitti
    paitsi että nykypärrät tahtoo särkee regulaattorin (paskana maanantaina mahollisesti jotai muutakin) jos saa äkillisen jännitepiikin. et kyllä mä mielummin lataan sen patterin vaikka vuorokautta aiemmin ennen käyttöönottoa.

    mutta, turhahan näistä laitteista on huolta pitää.. vaihtoon vaan ja isolla välirahalla uus alle. Wash & Go. *
    Onneks 12v prätkänakkuun ei tule jännitepiikkiä 12v autonakusta *
    juu, ei siihen akkuun tulekaan. mähän puhuin regulaattorista. oma kokemus puhuu, et ei aloteta insinöörivääntöä koska multa puuttuu tutkinto.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  16. #16
    Lainaa (MagnaMan @ Loka. 26 2006,22:24) kirjoitti
    Jaa mut ei aina noin nätisti ole mennyt. Cbr1000f vaati toisen akullisen virtaa ennen käynnistymistä. Omituinen hontaksi...
    Mulla kyllä lähti keväällä heti toisella startin painalluksella käyntiin, enkä ollut talven aikana kertaakaan konetta käyttänyt tai akkua lataillut.

    edit: Tietty käynnistyminen johtuu monista eri asioista ja yksilöitähän nämä kuitenkin ovat



    CBR 1000
  17. #17
    jeps turha keuhkota talvisäilytyksestä liikoja! Mun rutiinit menee näin ...Sitä mukaan kun jotain hajoaa tai rikkoutuu tai kuluu loppuun niin sitten ostetaan uusia kaupasta!!
    Tottakai pientä säätöö ja öölit sun muut täytyy vaihtaa ja välillä silitellä mopotinta mut EI LIIKOJA ettei kulu!
    Ja aina on lähteny keväällä käyntiin....hinkkailijat tehköön niin kuin haluaa!!
    * ZX-9R
  18. #18
    Lainaa (mic @ Loka. 27 2006,08:46) kirjoitti
    Keväällä navat kiinni 3.sekunnin pyöritys ja kone käy.
    Näinhän sen pitäisikin aina käydä - ruikkukoneella. Mutta kun aika monella on vielä ne tavalliset mehumaijat joista tuo menovesi tuppaa haihtumaan talven aikana = kohot lojuu kammioiden pohjilla, kuivahtaneita kalvoja, sakkalaskeumia jne. ongelman tynkää pukkaa. Ja vaikkei nyt ihan vielä mitään rikkikään olisi, niin jollain tapaahan ne kohot pitää taas kelluviksi saattaa. Yleisin tapa lienee startilla pyöritellen => heikkolatinkinen akku useinkin kyykähtää ennen kuin on nestepinnat kohillaan = akku tarttee latinkia vähintää sen kerran keväällä ennen tuota starttiyritystä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  19. #19
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 27 2006,09:05) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 27 2006,08:35) kirjoitti
    Lainaa (JaZZo @ Loka. 26 2006,21:34) kirjoitti
    paitsi että nykypärrät tahtoo särkee regulaattorin (paskana maanantaina mahollisesti jotai muutakin) jos saa äkillisen jännitepiikin. et kyllä mä mielummin lataan sen patterin vaikka vuorokautta aiemmin ennen käyttöönottoa.

    mutta, turhahan näistä laitteista on huolta pitää.. vaihtoon vaan ja isolla välirahalla uus alle. Wash & Go. *
    Onneks 12v prätkänakkuun ei tule jännitepiikkiä 12v autonakusta *
    juu, ei siihen akkuun tulekaan. mähän puhuin regulaattorista. oma kokemus puhuu, et ei aloteta insinöörivääntöä koska multa puuttuu tutkinto. *
    No eipä tule reguunkaan 12v autonakusta jännitepiikkiä 12V = 12V.

    Ja sitten jos kytket autonakun prätkänakkuun, niin mites se tuohon reguun liittyy Sehän on laturin ja akun välissä tasaamassa jännitettä

    Ei ole insinöörivääntöä, vaan perusasiaa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Itse en edes irrota akkua pyörästä talveksi, en ole koskaan irrottanut. Käyn käyttämässä pyörää noin kerra pari kuukaudessa aivan kuumaksi, hyvin ovat akut kestäneet ei ole tarvinnut ostaa uusia tai ladata keväällä.
    Kun analogiset lähetykset loppuvat...
    ... siirrymmekkö oralogisiin???
  21. #21
    Lainaa (mic @ Loka. 27 2006,08:46) kirjoitti
    Hondasta vaihdoin aikoinaan akun 6 vuoden tällaisen käytön jälkeen

    Välilataukset ja käynnistelyt
    Mulla on -97 blackbirdissä ALKUPERÄINEN yuasan huoltovapaa akku jonka valmistus päivämäärä on 08/96 hyvin tuntuu vieläkin toimivan,vaikka onkin jo yli 10-vuotias! kylmäkäynnistyksetkin monen päivän ulkona seisomisen jälkeen ovat sujuneet moitteetta yritän vielä ens kesänkin tuolla pärjätä




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  22. #22
    Lisäystä vielä ^ edellisessä -95 cbr 900 rr:ssä oli myös akku vuodelta miekka ja kirves, koko minulla olo ajan en kertaakaan tehnyt akulle yhtään mitään ja laakista lähti joka kerta käymään, myös seisonnan jälkeen. pyörässä oli jännitteensäädin vika melko pitkään eikä sekään vaikuttanut akun toimivuuteen mitenkään, vaikka välillä akku jopa kiehui

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  23. #23
    Lainaa (666F @ Loka. 27 2006,11:27) kirjoitti
    Lisäystä vielä ^ edellisessä -95 cbr 900 rr:ssä oli myös akku vuodelta miekka ja kirves, koko minulla olo ajan en kertaakaan tehnyt akulle yhtään mitään ja laakista lähti joka kerta käymään, myös seisonnan jälkeen. pyörässä oli jännitteensäädin vika melko pitkään eikä sekään vaikuttanut akun toimivuuteen mitenkään, vaikka välillä akku jopa kiehui *
    Mulla oli kans vm. -92 600 Cebarissa orkkis akku vuoteen 2002 asti. Toimi se siis ainakin sen 10v, ja oli ihan hyvässä iskussa silloinkin kun pyörän myin. Eli en tiedä vaikka vieläkin olis sama akku.

    En lataillu sitä talvella, kävin käyttämässä n. 1kk välein.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #24
    Mukavaa, ettette hirveesti pingota, ettekä hermoile akkujenne kanssa. Olen yhden hyytelöakun ostanu ja sain sen verraten edullisesti. Siihen meni muistaakseni kuitenkin yli 70 egee.

    Yritin vanhaa latailla, mutta se oli förbi. Tuli sen pyörän mukana, joten en tiennyt huoltohistoriaa. Silloin perehdyin hivenen näiden akkujen sielunelämään ja hämmästyttävästi minulla oli vielä oppimista. Opin erityisesti lähinnä sen, että ”älä jätä hyytelöakkua purkautuneena talvisäilytykseen”.

    Customissa on orkkis hyyteköakku ja se on vm. 1998. Se on mun huoltama ja olen perin hämmästynyt, jos se vörkkii vielä vuoden 2007, mutta ei oo oireita poismenosta ja sillä pyörällä ajetaan vähän.

    Akkuliikkeet kertovat mielellään akkujen erityispiirteistä. Älykkäät akkulaturit ovat erittäin hyödyllisiä huoltovapaiden akkujen kanssa. Litkuakut futaa kyllä sillä Bilteman 500 mA versiollakin, mutta jos olet jättänyt hyytelöakun huonolla varauksella seisomaan, on asiaa akkukauppaan.
    ... jotain piti muistaa
  25. #25
    Kyllä se 60e maksava c-tech on ihan järki ostos, kun se on aika pommin varma toimimaan jos vertaa 20e halvimpiin normaali latuireihin. Näitä olen korjannut jo puolenkymmentä kertaa kun on tinaus irti tai jotain muuta pientä aina sillon kun pitäs saada auton tai traktorin akku lataamaan. C-tech hoitaa kaikki vekuttimet ja vielä on ainakin toiminut hyvästi joten omalla kohdalla se on ollut hyvä ostos.
    Pyörän akkua en sillä(kään) lataa koko talvea, laitan sen sitten joskus keväämmällä kiinni kun ei akkukaan sitä tarvi jatkuvasti.

    Paljon on ollut puhetta että uusia autoja/pyöriä ei sais laittaa apuvirralla käyntiin mutta en vielä tällä sähkömiehen koulutuksella kyllä usko siihen että jos laitetaan akun plus ja miinus napaan toinen akku rinnalle se mitään polttas. Moni kyllä tätä kertoo mutta yhtään en tiedä jolle ois näin käynyt.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  26. #26
    Lainaa (seku @ Loka. 27 2006,14:21) kirjoitti
    Akkuliikkeet kertovat mielellään akkujen erityispiirteistä. Älykkäät akkulaturit ovat erittäin hyödyllisiä huoltovapaiden akkujen kanssa. Litkuakut futaa kyllä sillä Bilteman 500 mA versiollakin, mutta jos olet jättänyt hyytelöakun huonolla varauksella seisomaan, on asiaa akkukauppaan.
    Eikös tuossa uusimmassa juntin raamatussa (=Tekniikan Maailma) ollut kanssa joku laturitesti ja muutenkin hiukka selvitelty lyijyakun sieluelämää. Tuohon testiin oli kerätty läjä näitä halpis-latureita ja verrokkilaturina oli Ctek 3600, ikäänkuin esimerkkinä kuinka sen laturin pitää toimia oikeaoppisesti
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #27
    Lainaa (Ron Jeremy @ Loka. 26 2006,19:19) kirjoitti
    En provoo tällä kellekkään, mutta tuli mieleen että jos ostat jonkun fiksun talvilaturin jolla tankkailet akkua pitkin talvea. Akku on tyytyväinen. Se akkulaturi maksaa varmaakin sen 50-100€ vähintään. Toinen vaihtoehto. Käytät jotain bilteman tai Himuran halpis akkua niin kauan kuin toimii. Keväällä kerran lataat Liidelin tai Bilteman 9 € laturilla ja pärrä tulille. Todellinen pelimies ei edes lataa vaan auttaa autonakulla liikkeelle, jos ei muuten lähde. Porukka tuntuu näkevän vaivaa kauheasti akkunsa vuoksi. Itse viimetalvena käytin pärrän 3 kertaa flektille. Akkua en kertaakaan ladannut ja hyvin pelitti. Jatkossa aion käyttää samaa systeemiä. Mielestäni aivan perseestä pitää jotain akkua koko talven kytkettynä johonkin purkaa-lataa laitteeseen. Mulle on muuten kanssa sanonut Vartan akkumyyjä että kaikkein paras paikka talvella akulle on pakkasessa. Muija tykkäis hyvää. Siispä asian ytimeen. Jos akku on keväällä paskana(pieni todennäköisuus), osta uusi 40-55€. Saat 2kpl sillä älykkään talvilaturin hinnalla
    Samaa mieltä oon minäkin. ExYammusta oli akku väsähtänyt viime talven aikana (en tehnyt sille parina talvena mitään ja kesät vaan ajoin), eikä herännyt toimimaan lataamalla. Kiroilin hetken, kunnes huomasin että Piilteemasta saa huoltovapaan akun em. pyörään hintaan 14€... Paskaakos noita akkuja huoltamaan ja hyysäämään! Jos kestävät parikin vuotta ilman sen kummempia hoiteluja, niin keskityn mieluummin johonkin muuhun talvella kuin akun tilan miettimiseen. Uus akku kun vanha kyrvähtää! Ei mun harrastus parinkympin investointiin per pari-kolme vuotta kaadu... Tähän mennessä on jo pyöräkin tuossa ajassa vaihtunut...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  28. #28
    Lainaa (Pave. @ Loka. 26 2006,20:24) kirjoitti
    Ja teki sitten niin tai näin niin akun keskimääräinen elin-ikä on siinä 2-4 vuotta, tosin hyvällä tuurilla reilusti pidempäänkin.
    Tuon voin allekirjoittaa. Viime talvena moponi akku oli 3 kesän ikäinen.
    Irti pyörästä, 2-3 latausta/ talvi oli perinteinen hoito-ohjelma. Koska jo syksystä akku osoitti voipumisen merkkejä, ajattelin säilöä ja huoltaa sen okein hartaudella. Asiasta ymmärtävät kertoivat, että varastointi viileässä ja latauksia lämpimässä vaikka kerran kuussa. Siinähän se talvi kului. Uusi, riittävän pienellä virralla lataava "ajatteleva" laturikin piti ostaa. Vaan kuinka sitten kävikään. Keväällä, kun oli aika lähteä vappuajelulle. Dööd. Akku oli täysin hengetön. Toista se oli ennen. Ei tarvinnut 70-luvulla akuista murehtia, kun RD-350 Jammulla ajeli.
    Savu vaan pöllysi. Ei renkaista, vaan pakoputkesta.



    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  29. #29
    Oon joskus sillon tällön laittanut ton Ctek 3600 sen kiinni ja jättänyt päiväksi pariksi.

    Meni sitten edellisen mopon mukana se liitinjohto ja en nyt muista kumpi maahantuoja suomessa sanoi, ettei kyseinen johto kuulu maahantuonti ohjelmaan... Vaikka Ctek.se sivuilla se lisävarusteena on.
    Laitoin e-mailin Ruåttiin ja vastaus oli, että ei ole onkelma postitamme sen piuhan sulle. Ei mennyt päivääkään niin kyseinen maahantuoja pahoitteli sekaannusta.

    No jokatapauksessa laturi on hyvä ja sillä nyt latailee muitakin kun mopoja.
    Ctek.se ansaitsee kiitoksen - piuha tuli vantaalle utan kostnad

    Mvh
    Jussi



    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  30.  
  31. #30
    Kautta aikain ensimmäinen hyytelöakkuni on säilynyt pari talvea paikallaan pyörässä, maajohto irroitettuna, lämpimässä tallissa. Noin kuukauden välein johto kiinni ja koneen käyttö lämpimäksi. Sama tapa on käytössä tänäkin talvena, tuskinpa se nytkään pilalle menee...
    Try again. Fail again. Fail better.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen