Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Olen hankkimassa yleispyörää kaksi päällä ajeluun. Mikä matkaenduroista sopii matkailuun kahdelle parhaiten? Budjetti on alle 8000€. Siihen hintaan löytyy V-strommeja, Transalpia, Varaderoja vähemmän.

    Matkaenduroissa viehättää pysty asento, vai pitääkö budjetin ja kaksi päällä ajelun takia hankkia esim. 1200 Bandiitti.

    Mitä olette mieltä??
  2. #2
    Minä en mistään mitään tiedä mutta tuolla matkaendurofoorumilla on nuista juttua enemmän: Matkaendurot
    Jälleen suzukisti
  3. #3
    Entäs Hondan Africa Twin tai BMW1100GS? Enemmän enduroita kuin v-stromit yms. mutta toisaalta niihin saa kunnon laukut matkan ajaksi ja kuitenkin voi ajaa 2-päälläkin. GS varsinkin on hyvä 2 päällä!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #4
    Lainaa (makke71 @ Loka. 08 2006,16:44) kirjoitti
    Olen hankkimassa yleispyörää kaksi päällä ajeluun. Mikä matkaenduroista sopii matkailuun kahdelle parhaiten? Budjetti on alle 8000€. Siihen hintaan löytyy V-strommeja, Transalpia, Varaderoja vähemmän.

    Matkaenduroissa viehättää pysty asento, vai pitääkö budjetin ja kaksi päällä ajelun takia hankkia esim. 1200 Bandiitti.

    Mitä olette mieltä??
    tässä peli joka menee minne vaan ja on idioottivarma. ei paras missään, mutta hyvä kaikessa. transalp
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  5. #5
    Yksi tykkää tyttäresta,toinen tyttären äidistä.
    Ääni Varaderolle,hyvä yleispyörä kunhan pysyy poissa tosi pehmeäl
    tä alustalta
    .Taipuu kyllä GT-kartan mustilla viivoilla ihan kivasti.
    kestää kuormaa hyvin ja kone vääntää mukavasti.
  6. #6
    Eip se rosmokaan huono vaihtoehto ole... mutta ei se kyllä ole matkaendurokaan...

    Jos matkaenskaa olisin itse hankkimassa niin taipuisin Varaderon puolelle... ja joutuisin lisäämään budjettiin euroja...
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  7. #7
    Voin suositella matkaenskaa, esim. Triumph Tiger 955i. Tiikeri on vallan erinomainen matkajuhta: terhakka kone, luotettava tekniikka, maltillinen kulutus, erinomaisen suuri kantavuus, näppärä ja hauska mutkaisillakin teillä, kulkee osaavissa käsissä (ja asianmukaisella rengastuksella) huonohkoistakin paikoista, hyvät tilat kuskille ja matkustajalle, mukava ajoasento, lisävermeitäkin aika hyvin saatavissa jne.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  8. #8
    Löytyykö kokemusta Bmw F650GS endurosta? Budjetti ei tahdo riittää Varaderoon, mutta F650gs ja Transalp mahtuvat budjettiin. Kumpi parempi asfaltilla päristelyyn, kumpi parempi kaksi päällä ajoon`?
  9. #9
    Lainaa (makke71 @ Loka. 17 2006,19:50) kirjoitti
    Löytyykö kokemusta Bmw F650GS endurosta?
    Käyppä ajaa mamman kanssa; eiköhän kirkastu...
    ... jotain piti muistaa
  10. #10
    Lainaa (seku @ Loka. 17 2006,20:26) kirjoitti
    Lainaa (makke71 @ Loka. 17 2006,19:50) kirjoitti
    Löytyykö kokemusta Bmw F650GS endurosta?
    Käyppä ajaa mamman kanssa; eiköhän kirkastu...
    Onkhan minulla aivan väärä ajatus, mutta jotenki tuntuu että kaks päällä ei ehkä kaikkein mukavin pitkillä matkoilla...?

    Tämä vain tämmönen toistakymmentävuojen takanen muisto, kun endurotyyppisillä "matkpyörillä" on kaks päällä menty muutampi päivä Kreetaa eestaas...ja silloin senthän oli nuori ja viriili...nyt on pelekästhän...muistais vaan
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  11. #11
    V-stromi vaikka tonnisella koneella. Taipuu pieneen, jaksaa kantaa ja on hyvä ajaa. Jos on testosteronia vielä pari yliannosta niin ne saa pois vaikkpa sadan kilometrin metsäautotielenkillä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  12. #12
    Lainaa (toimeve @ Loka. 17 2006,20:46) kirjoitti
    Onkhan minulla aivan väärä ajatus, mutta jotenki tuntuu että kaks päällä ei ehkä kaikkein mukavin pitkillä matkoilla...?
    Ei minusta todellakaan olisi, mutta jos ajat luonnostaan pyörää optimaalisella tehoalueella ja olet tarkistanut, että kantavuus riittää, mamman lisäksi, kaikkeen siihen, mitä laukuissa kulkee, ni miks ei…

    Toi kantavuus on monelle yllätys: siis paljonko painoa, pyörän oman massan lisäksi+matkustajat, eli se ilmoitettu, noi vähennettynä. Sitten on se teho puoli…
    ... jotain piti muistaa
  13. #13
    OT: Tietäänkö kukaan onnistuuko pyörän rahtaaminen vaikka Rovaniemelle junassa ja onko sikamaisen kallista? Olen joskus ajatellut että tällä tavalla jäisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä päristellä perillä, kun ei mehut hupene siirtymätaipaleella eteläsuomesta...
    Englannintorvi
  14. #14
    Lainaa (bumppa @ Loka. 18 2006,08:43) kirjoitti
    OT: Tietäänkö kukaan onnistuuko pyörän rahtaaminen vaikka Rovaniemelle junassa ja onko sikamaisen kallista? Olen joskus ajatellut että tällä tavalla jäisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä päristellä perillä, kun ei mehut hupene siirtymätaipaleella eteläsuomesta...
    ...itte kyselisin rekkafirmoilta, net kun huitelee eestaas ihanaa kotimaatamme ja voisin kuvitella, että jos muuttokuormat mennee ns. "paluulastissa" niin eikhän aina pyörän mentävää aukkoa löyvy. Ja on luultavasti paljon edullisempaa ja ehkä myös joustavampaa sen paikan suhthen minne pyörän haluaa toimitettavan.

    Siihen, että voiko siirtymätaipale olla rasittava, niin en sano yhthän mithän *

    nimim. Satakunnan mutkapätkille tuhannen kilometrin siirtymä



    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  15. #15
    Lainaa (bumppa @ Loka. 18 2006,08:43) kirjoitti
    OT: Tietäänkö kukaan onnistuuko pyörän rahtaaminen vaikka Rovaniemelle junassa ja onko sikamaisen kallista?
    On se, kallista. Maksoi muinoin saman, kun auto. Sitä ennen puolet.
    Kato VR:n sivuilta.
    ... jotain piti muistaa
  16. #16
    Jos 650cc pyörään taivut niin osta V-Strom. Siinä taitaa olla alle 700cc matkaenduroista eniten tehoa ja vääntöä. Lisäksi loistava ajaa ja emännällekin tosi hyvä lintulauta. Ruma kuin mikä mut matkapyöränä hyvä.
  17. #17
    Lainaa (TTA @ Loka. 18 2006,10:58) kirjoitti
    Jos 650cc pyörään taivut niin osta V-Strom. Siinä taitaa olla alle 700cc matkaenduroista eniten tehoa ja vääntöä. Lisäksi loistava ajaa ja emännällekin tosi hyvä lintulauta. Ruma kuin mikä mut matkapyöränä hyvä.
    Tai sitten se TransAlp, mihin budjetinkin mainittiin venyvän. Sellaisella olen emännyksen kanssa poikennut Norjassa pisimmillään ja ihan mukavasti jaksaa niissäkin mäissä lykkiä. Pidemmälle reissulle TA:ssa ja V-Strommissa olisi kaksisylinterinen mottori, joka tarjoaa selvästi yksisylinteristä mukavammat kyydit ja enemmän voimaa. Lapissa jos eksyy metsäautoteille, jossa kiven nurkat pilkottaa soran läpi, niin korostaisin TransAlpin pinnavanteiden merkitystä. Muutenkin, kun isolla kuormalla painopiste siirtyy melko taakse, niin 21" etupyörästä on etua soralla. Tuo Strommi olisi muuten varmaan ihan loistava allroadpyörä, mutta rengastus pilaa muuten hyvän konseptin.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  18. #18
    Pyörästä/merkistä riippumatta iso bensatankki ei ainakaan ole pahitteeksi lapin etäisyyksillä...

    Helppo huollettavuus ei myöskään liene huono ominaisuus keskellä korpea, pystyykö esim renkaan korjaamaan suht näppärästi ym...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  19. #19
    Lainaa (bumppa @ Loka. 18 2006,08:43) kirjoitti
    OT: Tietäänkö kukaan onnistuuko pyörän rahtaaminen vaikka Rovaniemelle junassa ja onko sikamaisen kallista? Olen joskus ajatellut että tällä tavalla jäisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä päristellä perillä, kun ei mehut hupene siirtymätaipaleella eteläsuomesta...
    Vuonna 2002 pyörän rahtaaminen autojunassa maksoi ilmeisesti noin puolet autopaikasta. Matka Helsingistä Kolariin maksoi muistaakseni hiukan yli satasen ja siihen sisältyi myös petipaikka makuuvaunussa. Ne harvat kerrat, mitä olen Lapissa pyöräreissuilla käynyt, oli tuo ylivoimaisesti miellyttävin tapa päästä täältä etelästä pohjoiseen. Tarinaa kyseisestä reissusta.


    Tuossa loppukesästä käytiin Rovajärven suunnalla ajelemassa ja vietiin kaksi pyörää (SXC ja Dominaattori) peräkärryssä leiripaikalle.
  20. #20
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Loka. 18 2006,12:21) kirjoitti
    Pidemmälle reissulle TA:ssa ja V-Strommissa olisi kaksisylinterinen mottori, joka tarjoaa selvästi yksisylinteristä mukavammat kyydit ja enemmän voimaa.
    Nykyisn ei kyllä TA:ssa ole enemmän voimaa kuin yksisylinterisissä F650:ssä tai XT660:ssa, ainakaan englantilaisen Bike-lehden mukaan. Transu jää bemarille ja jammulle kiintyvyydessä, huppunopeudessa samoin mitatuissa tehoissa ja väännössä. V-Stom on sitten jo selvästi rehokkaampi. F650 oli testilenkin nopein.
  21. #21
    Lainaa (bumppa @ Loka. 18 2006,08:43) kirjoitti
    OT: Tietäänkö kukaan onnistuuko pyörän rahtaaminen vaikka Rovaniemelle junassa ja onko sikamaisen kallista? Olen joskus ajatellut että tällä tavalla jäisi enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä päristellä perillä, kun ei mehut hupene siirtymätaipaleella eteläsuomesta...
    215 euroa per suunta mopolle ja kuskille. Tuli kesällä sitä kokeiltua, ja oli mukava vaikkakin kallis tapa. Pirteänä Kolarista(Rovaniemi muistaakseni saman hintainen) matka jatkui Norjan puolelle Kautokeinoon jne...



    XRV -97
  22. #22
    ehdottomasti africa twin
    R1 -06
  23. #23
    AfricaTwin. Tuohon 8kEUR budjettiin vaan saattaa olla vaikea saada. Toinen vaihtoehto Suzuki DR800 BIG.

    Riku
  24. #24
    Africa Twin.

    Olin itse vahvasti sitä mieltä, että TransAlp on helpompi käsiteltävä ja kevyempi ajettava kuin AT (joka näytti norsulta tällaiselle hernekepille kuin minä), mutta kun koeajelimme viime kesänä kaverin kanssa Transua ja Twiniä "rinnakkain", oli molempien valinta yksiselitteisesti Twin. Niinpä alle ilmestyi kesän aikana kaksonen. Matkanteko on vaivatonta olipa kuormaa tai ei ja alusta sora tai asfaltti. Ja jos ei aivan täydellä lastilla lähde, niin maastossakin kulkee kivasti, osaavan käsissä varmaan kuormankin kanssa.

    Kyllä hyviä kaksosia saa alle 8000 €, jos jaksaa vaan etsiä. Ja kun löytää sen yksilön, tekniikka on tunnetusti kestävää ja huolettomia kilometrejä mamman kanssa tai ilman edessä.

    Twin win!
  25. #25
    Itsekkin olen nuita afrikkalaisia katsellut ja onhan noita 8kEUR ja alle olevia näkynyt. Ei ainakaan tällaisella 183cm lyhyellä tyypillä ole mitään ongelmia korkeuden kanssa. Ylettyy molemmat kantapäät maahan.
    Jälleen suzukisti
  26. #26
    Eikä ongelmia tälläiselle 176cm pituisella korkeammalla touratechin penkillä varustettunakaan ole. Jousi ei tosin ole viritettynä ihan maximiin. Loistava lähes jokapaikanpeli kahden vuoden kokemuksella.
    XRV -97
  27. #27
    Lainaa (makke71 @ Loka. 08 2006,16:44) kirjoitti
    Olen hankkimassa yleispyörää kaksi päällä ajeluun. Mikä matkaenduroista sopii matkailuun kahdelle parhaiten? Budjetti on alle 8000€. Siihen hintaan löytyy V-strommeja, Transalpia, Varaderoja vähemmän.

    Matkaenduroissa viehättää pysty asento, vai pitääkö budjetin ja kaksi päällä ajelun takia hankkia esim. 1200 Bandiitti.

    Mitä olette mieltä??
    No kaverin kanssa käytiin lapissa kesällä, mulla Daytona ja sillä Triple...
    Ei ongelmia joten eiköhän se ole melkoisen sama kun vain sopii "käteen"
    F = dp / dt
  28. #28
    Totta. Ja paljonhan valinta riippuu myös minkäläisilla teillä(poluilla) tahtoo suhailla.
    XRV -97
  29. #29
    Ykköseksi yleispyöräksi on noussut Suzukin V-strom 650. Varmasti hyvä pyörä myös tuo Africa-twin, mutta samalla rahalla saa muutaman vuoden uudemman Suzukin. Tarinoitten mukaan hyvä ajella niin yksin kuin kaksinkin. Ja pyöräkin on katsottuna, joten ei kun kevättä odottelemaan.
  30.  
  31. #30
    Joko se mopo on hankittu?
    Lähinnä kiinnostaa mimmonen se V-Storm on päästellä...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen