Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Elikkäs pari päivää sit hankin Suzuki GS500E:n ja tietämättömyyttäni pidin bensahaa PRI-asennolla. Moottorin käydessä asento oli ON:lla.

    Onkohan tuosta tullut jotain haittaa, googletin hieman niin jotkut puhuivat että bensaa voi sekoittua öljyihin jos pitää tuolla PRI-asennolla.
  2. #2
    jos vaan neulaventtiilit ovat pitäneet niin ei pitäisi bensan karata kohokammioita pidemmälle... mutta iso riskihän se on, ei kannata leikkiä bensahanalla.

    kokeilepa avata öljykorkki ja nuuhkaise, tuntuuko bensan hajua.
  3. #3
    Älä vaan käynnistä ennen kuin ole varma, ettei myllyssä ole bensaa. Jos epäilet, vaihda öljyt.

    -hh-
  4. #4
    Todennäköisesti ei mitään vaivaa. Itse jouduin ajamaan vanhalla XJ900:sella kolme kuukautta hana koko ajan auki kun ei Arwidosn onnistunut toimittamaan hanaa Suomeen. Lopuksi hermostuin ja rakensin toisen hanan osista hanani kuntoon.
    Pikkasen epävarma tunne kyllä silloin tuli kun tuon pakko auki olon jouduin Nordkappissa tekemään. Ajattelin sitä samaa jos jokin neulaventtiili pettää, mutta hyvin kävi.
  5. #5
    Eipä tuosta ole koskaan mitään ongelmaa ollut...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  6. #6
    Jos alipainehana on kunnossa, niin hanaa ei tartte väännellä kiinni. Bensaa ei tule kaasareihin ilman alipainetta, itesellä ollut kesät talvet hana auki.
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  7. #7
    Tsekkaa öljytaso (määrä mittatikusta tai silmästä). Jos on ok, unohda koko juttu. Kyllähän ne neulaventtiilit yleensä pitävät. Jos ihan vähän olis bensaa lurahtanut öljyn joukkoon, se kyllä haihtuu sieltä nopeasti.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  8. #8
    Lainaa (Titaani @ Loka. 06 2006,18:29) kirjoitti
    Jos alipainehana on kunnossa, niin hanaa ei tartte väännellä kiinni. Bensaa ei tule kaasareihin ilman alipainetta, itesellä ollut kesät talvet hana auki.
    Se PRI-asento on ohitus, eli pensaa virtaa vaikkei oo alipainetta. Kohokammioiden neulaventtiilit vain pysäyttävät virtauksen, toimintansa mukaan.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  9. #9
    Omassa GS:ssä aikanaan unohdin talvella viikoks siihen asentoon ja no harm done ...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  10. #10
    Mulla on ollut koko kesän hana auki kun ei tosiaan Japaniasta saa noita osia niin helposti. Mikuneissa on ylivuotoputket tulvan varalle. Jos neula jumittaa (on joskus tehnyt) ,tuli ainakin silloin ylimääräiset pois sitä kautta.
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
  11. #11
    unohdin kerran yöksi prille tankin irroituksen jälkeen, ja eikö vana ollut useampikin neulaventtiili jumissa.

    tulos:
    kolme sylinteriä täynnä bensaa, ja kampikammio täynnä bensaa.

    kun öljypropun otin pois, niin ~8litraa nestettä sieltä tuli. ja tulpan reiät muistutti geysiriä, kun pyöräytin...
  12. #12
    Jep. Kiitti neuvoista, mitään vahinkoa ei kerenny tapahtuun

    Eilen tosin pelästyin kun kun alko kaasu röpöttään. Bensa oli onneks vaan loppunu Kilometrejä (mailimittari hieman hämäs) tullu ja kaasuakin välillä annettua niin ihmekkös tuo jos bensaa kuluu.
  13. #13
    Lainaa (Titaani @ Loka. 06 2006,18:29) kirjoitti
    Jos alipainehana on kunnossa, niin hanaa ei tartte väännellä kiinni. Bensaa ei tule kaasareihin ilman alipainetta, itesellä ollut kesät talvet hana auki.
    no eihän alipainehanassa edes ole off-asentoa.

    ja tuossa pri asennossa bensiini nimenomaan tulee ilman alipainetta
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  14. #14
    Kyllä ainakin Sussukin hanasta löytyy auki, kiinni ja PRI asennot.
    Ja eihän siitä tosiaankaan tule ropleemia PRI-asentoon jäännistä jollei neulaventtiilit vuoda.
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  15. #15
    Lainaa kirjoitti
    no eihän alipainehanassa edes ole off-asentoa.
    Mulla muuten on alipaineen vaativa bensahana TA:ssa ja asennot on ON/OFF/RES. Ja RES on "varatankki".
    Meinas harmittaa kun velipoika tyrkkäs 12tkm huollon jälkeen alipaineletkun vahingossa hanassa olevaan "väärään nippaan" (oisko ollut "alipaineen korvausnippa"). Ja koneesta loppu pensa apout puolen kilsan jälkeen kun lähin koeajolle... Iski pieni ketutus kun joutu lykkimään mopon kotio ja loppumatkassa on vielä jyrkähkö ylämäki. *
    No eipä ollu sentäs iso vika kun pääsi taas tallin valoon tutkimaan, mikä on homman nimi. Tulipahan testattua että ilman alipainetta sieltä ei menovettä heru. *



    Ville / Honda XL 600V -95
  16. #16
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 10 2006,09:57) kirjoitti
    Kyllä ainakin Sussukin hanasta löytyy auki, kiinni ja PRI asennot.
    Ja eihän siitä tosiaankaan tule ropleemia PRI-asentoon jäännistä jollei neulaventtiilit vuoda.
    ööhh... mikä vm?

    -hh-
  17. #17
    ja vm. on 2000
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  18. #18
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 10 2006,11:45) kirjoitti
    ja vm. on 2000
    -05:ssä kyllä hanamalli ON-RES-PRI

    -hh-
  19. #19
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 10 2006,09:57) kirjoitti
    Kyllä ainakin Sussukin hanasta löytyy auki, kiinni ja PRI asennot.
    Ja eihän siitä tosiaankaan tule ropleemia PRI-asentoon jäännistä jollei neulaventtiilit vuoda.
    jaa, voipi olla aivan mahdollista, itsellä on kokemusta kahdesta suzuki:sta 125 t vm.70jotain ja 500gs e vm.-93

    molemmissa asennot pri on res

    btw:onko bensamittari kun ei varatankkia ole?
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  20. #20
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 10 2006,14:35) kirjoitti
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 10 2006,11:45) kirjoitti
    ja vm. on 2000
    -05:ssä kyllä hanamalli ON-RES-PRI

    -hh-
    Oikeessa olette. Löytyy ON-, PRI- ja RES-asennot.
    Äkkiä sitä unohtaa
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  21. #21
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 11 2006,08:53) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Loka. 10 2006,14:35) kirjoitti
    Lainaa (Aapeli @ Loka. 10 2006,11:45) kirjoitti
    ja vm. on 2000
    -05:ssä kyllä hanamalli ON-RES-PRI

    -hh-
    Oikeessa olette. Löytyy ON-, PRI- ja RES-asennot.
    Äkkiä sitä unohtaa
    Sattuuhan sitä kun yhden kerran vuodessa (keväällä) tarvii manuaalisen kosketuksen koko kyseiseen objektiin
  22. #22
    Kuka oikeesti jaksaa sen bensahanan sulkea joka ajokerran jälkeen?
  23. #23
    Lainaa (pajazo @ Loka. 11 2006,20:59) kirjoitti
    Kuka oikeesti jaksaa sen bensahanan sulkea joka ajokerran jälkeen?
    Samaa kysyy hän..
    EU:n pohjoisin Motoristi!
  24. #24
    Kertokaas mulle viisaammat, kun mulla ei ole koskaan ollut pyörää, missä on tällainen PRI asento bensahanassa, että a) miksi ovat japsit tuollaisen asennon hanaan pykänneet ja b) varsinkin miksi, kun näyttää olevan vielä mahdollisuudet näinkin dramaattisiin kämmeihein, jos jää pitemmäksi ajaksi väärään asentoon.

    Enää muutamaan vuoteen, kun ei ole ollut minkäänlaista hanaa omissa pyörissä, niin tällaiset perusasia rupeavat unohtumaan, mutta, kun tuon tekniikan sielunelämä kuitenkin vähän kiinnostaa.

    Viimeksi bensahanalla varustettu pyörä oli Hornetti, siinäkin bensahana oli aina auki tai RES puolella, eikä mitään murheita koskaan ollut.
  25. #25
    Pri-asento on kätevä jos on talveksi tai rempan ajaksi (tai ihan ajamalla tien päällä) tyhjentänyt kaasarit ja pitää saada kohokammoihin uutta täytettä. ei tarvii vinguttaa moottoria alipainetta varten...

    tai jos pitää kaverille järjestää bensaa tien päällä...

    tai jos pitää tyhjentää tankki...
  26. #26
    Lainaa (kirin @ Loka. 11 2006,22:47) kirjoitti
    Enää muutamaan vuoteen, kun ei ole ollut minkäänlaista hanaa omissa pyörissä,
    ei minkäänlaista?? oletko varma. ei edes tankin alla sellaista ruuvitaltalla käytettävää mallia??
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  27. #27
    Lainaa (mika69 @ Loka. 12 2006,20:16) kirjoitti
    Lainaa (kirin @ Loka. 11 2006,22:47) kirjoitti
    Enää muutamaan vuoteen, kun ei ole ollut minkäänlaista hanaa omissa pyörissä,
    ei minkäänlaista?? oletko varma. ei edes tankin alla sellaista ruuvitaltalla käytettävää mallia??
    Mihin sitä hanaa tarvitaan? Uudemmissa ruiskupyörissä kyllä bensansuodin, pumppu ja sähkösuuttimet pitävät huolen siitä, että mitään tahatonta tulvimista ei tapahdu.
    <p>2002-2014</p>
  28. #28
    Lainaa (mika69 @ Loka. 12 2006,20:16) kirjoitti
    ei minkäänlaista?? oletko varma. ei edes tankin alla sellaista ruuvitaltalla käytettävää mallia??
    Jaa-a, varma en ole, mutta mitään sellaista hanaa ei ole ollut, jonka käyttö olisi opastettu user manualissa. Kyllä minä niitä sivusuojiakin olen joskus aukoillut, mutta en minä mitään hanaksi tunnistettavaa ole sieltä löytänyt. Pyörät ovat olleet FJR ja k12s.

    Joskus olen miettynyt, että mitenhän olisi toimittava jos pitäisi tankki irroitta. Olisi ihan mukava, jos joku hana löytyisi, jolla syötön bensaletkuihin voisi sulkea. No toistaiseksi isommat huollot on tehty ammattilaisten toimesta (tai ainakin sellaisten, jonka työ on veloitettu em. periaatteella).
  29. #29
    Lainaa (kirin @ Loka. 12 2006,21:06) kirjoitti
    Lainaa (mika69 @ Loka. 12 2006,20:16) kirjoitti
    ei minkäänlaista?? oletko varma. ei edes tankin alla sellaista ruuvitaltalla käytettävää mallia??
    Jaa-a, varma en ole, mutta mitään sellaista hanaa ei ole ollut, jonka käyttö olisi opastettu user manualissa. Kyllä minä niitä sivusuojiakin olen joskus aukoillut, mutta en minä mitään hanaksi tunnistettavaa ole sieltä löytänyt. Pyörät ovat olleet FJR ja k12s.

    Joskus olen miettynyt, että mitenhän olisi toimittava jos pitäisi tankki irroitta. Olisi ihan mukava, jos joku hana löytyisi, jolla syötön bensaletkuihin voisi sulkea. No toistaiseksi isommat huollot on tehty ammattilaisten toimesta (tai ainakin sellaisten, jonka työ on veloitettu em. periaatteella).
    Ainakin uudemmissa (2000-luvun) Bemareissa bensatankilta tulevat letkut on varustettu pikaliittimillä, jotka sulkeutuvat automaattisesti estäen bensan valumisen.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Onko tää joku vitsi, mulla on aina hana auki, ollut jo 20 vuotta, niin kuskilla kuin mopossakin
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen