Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Rakkaat kanssaveljet ja -sisaret! Nyt miusta tänään tuli se oikein ässien ässä
    Tuli törttöiltyä tuolla Jyväskylässä. Olimma palaamassa Tuurista kotia kohden ja siinä tien nro 23 päättyessä Jyväskylässä tapahtui kummia. Siinä moottoritien kiihdytyskaistalla vilkaisin peiliin ja vielä taakse päin ettei autoja tai mitään muita kulkuneuvoja tule takaa. Siitä sitten siirryin kiihdytyskaistalta motarille ja kas kummaa, taas olin kiihdytyskaistalla. No, siitä taas vilkaisu peiliin ja olan yli. Sellanen harmaa Nissan tai Toyota oli melko lähellä siinä takana, mutta mielestäni vielä ihan sopiva kolo siinä oli vaihtaa kaistaa motarille. Ajattelin kyllä, että onhan se melko lähellä takaa tuleva auto, mutta vaudin ollessa jo sen mitä oli ohjeistettu, päätin vaihtaa kaistaa motarin puolelle. Vielä vilkaisin peiliin ja näytti siltä, että takana tuleva auto teki tilaa. No, siinä sitten rauhallisesti ajeltiin Jyväskylä läpi ja saavuttiin ABC:lle. Siinä asetellessani pyörää parkkiin syöksyi siihen viereen naisimmeinen jotain höpöttäen. Otin sitten kypärän päästä, korvatulppia en kerennyt ottaa, kun kyselin kyseiseltä rouvalta, että mitä sanoitte. Sieltä rupesi tulemaan vuodatusta, että miten oli miulla ollut hengenlähtö lähellä. Siinä sitten hölmönä kysyin, että missä kohdassa. Täti selitti suu vaahdossa, että hän tuli moottoritietä pitkin ja mie vaan siihen hänen eteen ajoin. Siinä sitten rauhallisesti kysyin, että minkälaisella autolla ajelet, jotta pääsin kärryille, että mistä kohdasta oikein oli kyse. Täti selitti auton ja kohdan ja sanoi piipanneensa ja vaikka mitä. Kysyi vielä, että et tainnut huomata. Sanoin kyllä huomanneeni, mutta en viitsinyt sitten ruveta selittämään sen enempää. No, pulputus jatkui ja toistin uudestaan, että huomasin kyllä hänet. Seuraavaksi täti tuumasi miulle, että miun kannattais opetella ajamaan ja katsomaan peileistä. Siinä vaiheessa kyllä (tämmönen tumma ja tulinen kun olen) käämit kärähti ja sanoin tädille, että aja seuraavalla kerralla sitten yli!
    Että olen nyt sitten pilannut meidän motoristien mainetta erään naisimmeisen silmissä! Sorry Minunhan olisi pitänyt vaan rauhallisesti todeta, että anteeksi että olen Teidän päivänne pilannut vastuuttomalla ajotavallani ja kiitos, että säästitte henkeni...
    Autoilijan silmin katsottuna, niin saattoihan se näyttää siltä, että joku pösilö naismotoristi vielä kurvasi röyhkeästi siihen hänen eteensä niin, että meinasi mennä p...t housuun! Ehkä jo seuraavan kerran osaan! Vai täytysköhän miun myydä mopotin? Ehkä joku jyväskyläläinen vois neuvoo, et miten siinä kohdassa oikeesti pitäis ajaa...
    Suzuki GSF650S Bandit
  2. #2
    Kannattaa ajella niin, ettei kukaan yllätä takaa päin
  3. #3
    Lainaa (Ässä @ Syys. 03 2006,19:07) kirjoitti
    Ehkä joku jyväskyläläinen vois neuvoo, et miten siinä kohdassa oikeesti pitäis ajaa...
    Antaen riittävästi hanaa
    No totta puhuen ko. paikka on joskus mullekin aiheuttanut vähän harmaita hiuksia, vaikka sitä nyt tuleekin ajettua, kun täällä asun. Kiihdytyskaistalta kiihdytyskaistalle, melkosen erikoinen ratkaisu tien tekijältäkin jo. Yleensä tulee siinä vaan katsottua riittävän hyvin tuleeko ketään sivulta ja sitten reipas kiihdytys. Toiselle kiihdytyskaistalle onkin sitten jo sopiva kyyti valmiiksi, ja jos näyttää, että ahdasta on, kiihdytetään vähän lisää (tai himmataan, tilanteesta riippuen). Itsekin on siis joskus tullut ko. kohdassa hieman toilailtua, kun ei vaan ole nähnyt takaa tulevaa autoa. Ois pitänyt kääntää päätä lisää. Mutta kukaan ei ole kyllä tullut ABC:llä huutelemaan vielä
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  4. #4
    Lainaa (Ässä @ Syys. 03 2006,19:07) kirjoitti
    Ehkä joku jyväskyläläinen vois neuvoo, et miten siinä kohdassa oikeesti pitäis ajaa...
    siinä kuuluu vetää suoraan aivan vasemman puolimmaiselle kaistalle ja vaijeri kireelle. oot ennättäny juoda jo kaffet abc baarissa ennenkuin kukkahattu tyrmää sinut.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  5. #5
    Lainaa (waiski10 @ Syys. 03 2006,20:35) kirjoitti
    Lainaa (Ässä @ Syys. 03 2006,19:07) kirjoitti
    Ehkä joku jyväskyläläinen vois neuvoo, et miten siinä kohdassa oikeesti pitäis ajaa... *
    siinä kuuluu vetää suoraan aivan vasemman puolimmaiselle kaistalle ja vaijeri kireelle. oot ennättäny juoda jo kaffet abc baarissa ennenkuin kukkahattu tyrmää sinut.
    *kukkis*, *pilkunviilaaja*
  6. #6
    piti lukea ihan uudelleen.. Kukkahattujen kruunaamaton kuningatar on kiilannut törkeästi kotilon eteen?? Ajatteles jos olisit ajanut vähän kovempaa motarilla, niin ei olis muija pysynyt perässä, ja sun päiväs olis huomattavasti parempi
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  7. #7
    Onkohan tämä liittymä? kyseessä jossa Rantaväylä liittyy Vaajakosken moottoritiehen? En oikein muuta tuohon kuvaukseen osuvaa liittymää heti äkkiä keksinyt. Tuossahan tosin jo Jyväskylän ohi on jo melkein ajettu

    Mutta ei minusta tuossa liittymässä nyt mitään niin ihmeellistä ole? *Kunhanvain päätään kääntää ja kahvaa tarvittaessa että pääsee sopivaan rakoon tai sit hidastaa että pääsee se auto menemään. Tietysti voihan se olla kun sitä niin monesti on sahannut ettei erikoisena osaa pitää...?

    Mut siis tuolleinhan siinä tietty pitää ajaa miten ajoit.



    <br />
  8. #8
    Lainaa (pronka @ Syys. 03 2006,21:10) kirjoitti
    piti lukea ihan uudelleen.. Kukkahattujen kruunaamaton kuningatar on kiilannut törkeästi kotilon eteen?? Ajatteles jos olisit ajanut vähän kovempaa motarilla, niin ei olis muija pysynyt perässä, ja sun päiväs olis huomattavasti parempi
    Täytyypi liimata sellainen kukkatarra kypärään *
    Suzuki GSF650S Bandit
  9. #9
    Lainaa (waiski10 @ Syys. 03 2006,20:35) kirjoitti
    siinä kuuluu vetää suoraan aivan vasemman puolimmaiselle kaistalle ja vaijeri kireelle. oot ennättäny juoda jo kaffet abc baarissa ennenkuin kukkahattu tyrmää sinut.
    Täytyy ens kerran ajella sit kovempaa, nyt kun olen selvittänyt senkin, että missä kohden ne "valvovat silmät" ovat
    Suzuki GSF650S Bandit
  10. #10
    Lainaa (Samiv @ Syys. 03 2006,22:58) kirjoitti
    Onkohan tämä liittymä? kyseessä jossa Rantaväylä liittyy Vaajakosken moottoritiehen?
    Mahdollisesti, koska näin jälkeen päin muisteltuna tais täti vuolaan selityksen lomassa mainita Vaajakosken.

    Onnistuin ilmeisesti säikyttämään ko. tädin pahanlaisesti, vaikka itse ajelin tyytyväisesti läpi Jyväskylän ymmärtämättä aiheuttaneeni minkäänlaista vaaratilannetta. Noo, täytynee ottaa opiksi ja ajella vieläkin rauhallisemmin ens kerralla.

    Mutta hyvää alkavaa syksyä teille kaikille! Ajellaan, vielä toistaiseksi...
    Suzuki GSF650S Bandit
  11. #11
    Samanlainen case kävi itellä pari päivää sitten Lohjalla. Liityin valtatie 25:lle Rautian liittymässä jossa on tietyömaa ja nopeus tämän ansiosta 80 ---> 60 ... Noh katselin siinä autoletkaa ja huomasin että sieltä tulee väli johon busalla ehtii varsin helposti ku kiihtyvyyttä löytyy hyvin...

    Pääsinki tähän ko. väliin helposti ja takaatulevaan jäi vielä reilusti tilaa kun pääs vähä yli tavoitenopeuteen. Sit ku kitfallin Essolle pysähdyn tankkaamaan ni yks kuukunen hyppää volvostaan ja tulee kitarisat porvoossa asti laulamaan mulle kuinka mä ajan hengenvaarallisesti ja otti rekkarin ylös ja kaikkea. Tarpeeks kauan seisoin hiljaa tankkaamassa kunnes sanoin tälle tonnin keijukaiselle: "Mä olin ihan yhtä vaarallinen kuin sä olet viehättävä." Siinä se vielä jotain mussutti mutten kuunnellu vaan lähin menemään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #12
    Lainaa (PrivateeR @ Syys. 06 2006,03:30) kirjoitti
    Sit ku kitfallin Essolle pysähdyn tankkaamaan ni yks kuukunen hyppää volvostaan ja tulee kitarisat porvoossa asti laulamaan mulle kuinka mä ajan hengenvaarallisesti ja otti rekkarin ylös ja kaikkea.
    Suzuki GSF650S Bandit
  13. #13
    Lainaa (PrivateeR @ Syys. 06 2006,03:30) kirjoitti
    Samanlainen case kävi itellä pari päivää sitten Lohjalla. Liityin valtatie 25:lle Rautian liittymässä jossa on tietyömaa ja nopeus tämän ansiosta 80 ---> 60 ... Noh katselin siinä autoletkaa ja huomasin että sieltä tulee väli johon busalla ehtii varsin helposti ku kiihtyvyyttä löytyy hyvin...

    Pääsinki tähän ko. väliin helposti ja takaatulevaan jäi vielä reilusti tilaa kun pääs vähä yli tavoitenopeuteen. Sit ku kitfallin Essolle pysähdyn tankkaamaan ni yks kuukunen hyppää volvostaan ja tulee kitarisat porvoossa asti laulamaan mulle kuinka mä ajan hengenvaarallisesti ja otti rekkarin ylös ja kaikkea. Tarpeeks kauan seisoin hiljaa tankkaamassa kunnes sanoin tälle tonnin keijukaiselle: "Mä olin ihan yhtä vaarallinen kuin sä olet viehättävä." Siinä se vielä jotain mussutti mutten kuunnellu vaan lähin menemään.
    Yllättävän paljon löytyy vielä autoilijoita, joilla ei ole sitten niin minkään maailman käsitystä MP:n dynamiikasta.. Ei tajuta tipan tippaa, että sillä mopolla TODELLA ehtii hiukka paremmin ja helpommin mihin hyvänsä rakoihin ja niistä poiskin.

    Tosin, toisaalta monet autoilijat tuntuu kuvittelevan, että mopo pysähtyy kuin seinään jos vaan edes hiukan matkaa on välissä, niin eikun eteen vaan risteyksestä.

    Outoa.

    Autot kun ei kiihdy oikeastaan ollenkaan vaikka pysähtyykin tarvittaessa rivakasti.

    TV:ssä olisi syytä olla tietoiskuja aiheesta...
    Smoto, voiskoshan organiseerata kiitos..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  14. #14
    Lainaa (Ässä @ Syys. 04 2006,09:33) kirjoitti
    Onnistuin ilmeisesti säikyttämään ko. tädin pahanlaisesti, vaikka itse ajelin tyytyväisesti läpi Jyväskylän ymmärtämättä aiheuttaneeni minkäänlaista vaaratilannetta. Noo, täytynee ottaa opiksi ja ajella vieläkin rauhallisemmin ens kerralla.
    Täällä meillä on paljon em ummetustautisen takakireitä autoilijoita jotka kyllä tietävät kuinka PITÄÄ AJAA * Kyseisellä motarilla näkee joka ikinen päivä universumin rajoja rikkovia ajosuorituksia, ehkä kyseistä Pirkkoa vaan harmitti kun sä kurvasit keulille ja veit huomion eikä hän päässyt rajojaan hakemaan *
    "Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
  15. #15
    Ethän vaan tullut vielä VENKULOINEEKSI siinä samalla

    Joillakin ihmisillä tuntuu olevan "lieviä" ennakkoluuloja mopotistejä kohtaan.Kesällä yritti muuan naisihminen ajaa väkisin yli ja protestoi niin tuimasti että piti ihan kääntyä ja tarkistaa kummalla se etuajo-oikeus oikein olikaan...arvatahan tuon saattaa...
    And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him.
  16. #16
    Provosoitua ei saisi, vaikka aivan liian usein siihen tulee syyllistyttyä.
    Niinä harvoina kertoina, kun pystyy klaaraamaan tilanteen "asiakasta" kuunnellen, saakin selville, että kenkä puristaa aivan jostain muusta kohtaa, kuin äsken liikenteessä sattuneesta. Hetken kun jaksaa puhuttaa ja kuunnella, kuulee kummallisia juttuja.
    "Asiakkaan " pitää saada vaan ensin puhua suunsa puhtaaksi.
    Sitten seuraa hetken *tyyntyminen ja joskus vähäinen katumiskin sanomisesta.
    Joskus saattaa tämä kuunnelluksi tullut toivottaa hyvää matkaakin.
    Voi kun pystyis useammin toimimaan *toisin, kuin luonnostaan toimii..
    Siitä oli jälkikäteen paljon enemmän iloa.
    "Avaa suusi kun olet suuttunut niin pidät parhaan puheen, mitä ikinä kadut."



    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  17. #17
    Lainaa (karikoo @ Syys. 10 2006,20:07) kirjoitti
    "Asiakkaan " pitää saada vaan ensin puhua suunsa puhtaaksi.
    Sitten seuraa hetken tyyntyminen ja joskus vähäinen katumiskin sanomisesta.
    Peesaan. Yleensä "Keskustelun" pahimmankin sontiasmolottajan kanssa voi päättää tyylikkäästi kysymällä oliko vielä muuta asiaa vai jatketaanko matkaa tahoillemme.

    Aina vaan ei kykene tuohon ja tulee reviteltyä takaisin. Olen myös muutaman kerran itse laukonut valikoituja totuuksia, tosin mielestäni ihan asia- ja faktapohjalta.

    Viimeksi tuli sanottua yhdelle tupelolle seta ipitsa kuskille pari sanaa kun a) tööttäili kaupan pihassa kun annoin tietä ruudusta peruuttavalle b) parkkeerasi autonsa kahdelle invapaikalle ja silti nousi autosta vaivattomasti omin jaloin.

    En niin millään voinut olla ehdottamatta invakortin noutamista mielenterveystoimistosta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18.  
  19. #18
    Lainaa (karikoo @ Syys. 10 2006,20:07) kirjoitti
    Provosoitua ei saisi, vaikka aivan liian usein siihen tulee syyllistyttyä.
    Niinä harvoina kertoina, kun pystyy klaaraamaan tilanteen "asiakasta" kuunnellen, saakin selville, että kenkä puristaa aivan jostain muusta kohtaa, kuin äsken liikenteessä sattuneesta. Hetken kun jaksaa puhuttaa ja kuunnella, kuulee kummallisia juttuja.
    "Asiakkaan " pitää saada vaan ensin puhua suunsa puhtaaksi.
    Sitten seuraa hetken *tyyntyminen ja joskus vähäinen katumiskin sanomisesta.
    Joskus saattaa tämä kuunnelluksi tullut toivottaa hyvää matkaakin.
    Voi kun pystyis useammin toimimaan *toisin, kuin luonnostaan toimii..
    Siitä oli jälkikäteen paljon enemmän iloa.
    "Avaa suusi kun olet suuttunut niin pidät parhaan puheen, mitä ikinä kadut."
    No nyt se selvis mihin sitä matkasohvaa tarvitaan. Sehän toimii psykiatrin sohvana. Täytyykin pitää tästälähtien kuittivihko mukana, jos joutuu antamaan tienpäällä psykiatrista apua.