Sivu: 7 / 7:sta EnsimminenEnsimminen ... 567
Tulokset 181:st 207:een 207:sta
  1. #181
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    menee kyll mielestni vhn turhan ydinfysiikaksi, jos on silytysljyt erikseen. Vaikea nhd myskn, miss kohti siin tulee sst... (vaan enhn ole pssyt siitkn jyvlle, miten traktoriljyt, mitk kustantaa vhemmn, mutta joita sitten vaihdellaan joka toisissa liikennevaloissa, tuovat sst )
    Eip se sst tuokkaan, mulla sattuu olemaan vain tuommonen purkki pyrinyt jaloissa kun joskus vanhaan autoon sit laatikkoljyksi hommasin(Saabin lootaan sopii hyvin). Auto sitte siirty eteenpn ennenko kerkesin vaihtaan.
    Honda CB600F Hornet -00
  2. #182
    Tosi asia, miksi ljyt vaihdetaan talveksi on beben kunnossapito ja mukavan harrastuksen yksi muodoista.

    ljy, lhinn sen mukana kulkevat eptoivotut ainesosaset, tosin kuluttaa ja syvytt kemistin vakiolla kerrottuna jokaista kymment asettta kohden tupla nopeutta. Jos silytt babea kuivassa ja kondesoimattomassa paikassa talven yli, ei teoriassa ole kuitenkaan mitn syyt vaihtaa niit uusiin (lue moottoriljy).

    Kesll kuumassa ruuhkassa 140 oC:een nouseva ljyn lmp kuluttaa konetta 2^12 = yli 4000 kertaisella nopeudella, verrattuna siihen ett bebe seisoo +20 oC lmptilassa paikallaan. Lukematta joukkoon viel runko- ja veivin laakereissa tapahtuvaa paineen kohoamista, kun annetaan oikeasti happea koneelle.

    Tm on harrastus ja ljyjen vaihto tuo mielihyv talveksi, jotta bebe jaksaa taas kevll, vaikka se on teoreettisesti ihan turhaa.

    -Masa
    ZZR 1400-09

    "Pin helvetti menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
  3. #183
    Pyr kannattaa sil tyhjikaappiin talveksi
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  4. #184
    Motorg ry:n hallituksen jsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Tosi asia, miksi ljyt vaihdetaan talveksi on beben kunnossapito ja mukavan harrastuksen yksi muodoista.

    ljy, lhinn sen mukana kulkevat eptoivotut ainesosaset, tosin kuluttaa ja syvytt kemistin vakiolla kerrottuna jokaista kymment asettta kohden tupla nopeutta. Jos silytt babea kuivassa ja kondesoimattomassa paikassa talven yli, ei teoriassa ole kuitenkaan mitn syyt vaihtaa niit uusiin (lue moottoriljy).

    Kesll kuumassa ruuhkassa 140 oC:een nouseva ljyn lmp kuluttaa konetta 2^12 = yli 4000 kertaisella nopeudella, verrattuna siihen ett bebe seisoo +20 oC lmptilassa paikallaan. Lukematta joukkoon viel runko- ja veivin laakereissa tapahtuvaa paineen kohoamista, kun annetaan oikeasti happea koneelle.

    Tm on harrastus ja ljyjen vaihto tuo mielihyv talveksi, jotta bebe jaksaa taas kevll, vaikka se on teoreettisesti ihan turhaa.

    -Masa
    Just nin.
    Mit ihmett motoristi tekisi syksyn pimess ellei voisi omaa mopoaan kynia ja puunata?

    Melkein tekisi mieli intin tapaan touhuta... "pura ja kokoa"...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  5. #185
    Onko noi moottoriljyn sekaan laitettavat puhdistusaineet pahaksi kytkinlevyille?
    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-7114
    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-8089
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  6. #186
    Puhdistusaineissa ei ole mitn jrke jos vaihtaa ljyt riittvn usein. Kone on aina puhdas sislt.

    Long life vehkeiss pit puhdistuksia kytt, koska homma ei ole kestvll pohjalla.

    "Lukematta joukkoon viel runko- ja veivin laakereissa tapahtuvaa paineen kohoamista, kun annetaan oikeasti happea koneelle." siell veivin laakereissa ei ole mitn kulumista kesll. talvella se kuluma tulee, kun ljykalvo pett ja laakeri hitsaa kaulaan kiinni.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  7. #187
    rjhtks mun piano kun se (taas) seisoo ulkona, lpp vaihtamatta. hh?
    Ujo puna/hopea TAce
  8. #188
    Lainaa NN_542 kirjoitti Katso viesti
    rjhtks mun piano kun se (taas) seisoo ulkona, lpp vaihtamatta. hh?
    Jos ei.... l ainakaan myy kaverille.
    Broidille toki voi aina myyd .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #189
    Lainaa NN_542 kirjoitti Katso viesti
    rjhtks mun piano kun se (taas) seisoo ulkona, lpp vaihtamatta. hh?
    Mun pyr ei ole kyll rjhtnyt vaikka on seisonut viimeiset 7 vuotta parkkipaikalla joka talvi talvisilytyksess muutaman kuukauden pressun alla. Vaikka en ole edes ljyj vaihtanut syksyll.
    Nyt sill viel ajelen, mutta kun ensi lumi tulee, siis pysyv, niin kai se pit jtt tuohon parkkipaikalle taas talvehtimaan muutamaksi kuukaudeksi.
    Kilometrej on mittarissa vasta 196.000 km ja hyvin toimii edelleen.
    Pekka
  10. #190
    Saattaahan tuo ljyjen vaihto(ainakin jo ljyill on ajettu vain tonnin pari) olla turhaa koneen kestvyyden kannalta.Se on varmaan silloin ihan hyv asia, kun ljyt muutenkin on asiallista vaihtaa ajettujen kilometrien perusteella. Toisalta homma on helppo tehd. Hifistelijhn toimii niin, ett vaihtaa ensin ljyt syksyll ja taas uudestaan kevll, eihn sit voi ajaa mopolla, jonka mootorissa ljyt ovat seiseet kyttmtt yli puoli vuotta, seassahan saattaa olla muutama tippa kondenssivett. Noin sit ennen muuten toimivat autoilijat, jotka pistivt autonsa talviteloille, siis joskus 50- ja 60-luvulla, kun auto oli oikein ylellisyyskapine.
  11. #191
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Noin sit ennen muuten toimivat autoilijat, jotka pistivt autonsa talviteloille, siis joskus 50- ja 60-luvulla, kun auto oli oikein ylellisyyskapine.
    Senks takia noihin silloin tehtiin koneremppaa 40000 vlein? Siihen aikaan autoista petti kone ja tekniikka, nykyn kori lahoaa alta, pahimmillaan ennen ekaa ljynvaihtoa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #192
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Pyr kannattaa sil tyhjikaappiin talveksi
    Itse upotin mopot talveksi delvaciin niin kevll laatikko ja kytkinkin ovat taas uutta vastaavia.
    Tuono 1100RR
  13. #193
    Mopoon vaihdetaan jarruneste jokaisen kovemman jarrutuksen jlkeen, kevt- ja syysvaihdon lisksi.
    Jhdytysneste vaihdetaan vhintn kerran vuodessa ja tietenkin tislattuun veteen sekoitettuna.
    Renkaiden typpi pit vaihtaa jokaisen (omasta mielest) rajumman kanttailun jlkeen.
    Nm siis ljyvaihtojen vlill
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  14. #194
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Itse upotin mopot talveksi delvaciin niin kevll laatikko ja kytkinkin ovat taas uutta vastaavia.
    muista avata tankki samalla taikka bensaa tyteen piripintaan asti, ettei pse kondenssia syntymn..
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyr, mutta kuka sen viittis pest...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #195
    Aivan ja konetta pit pyrytt vlill, jotteivt mnnnrenkaa tee painaumaa sylinteriin....niin tai R bemussahan niihin ei mitn jlke j ...jaa no ehk kaiken varalta kuitenkin
    R1200GSA ext F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  16. #196
    Renkaisiin kannattaa ehdottomasti laittaa Teboilin tavallista ilmaa. Kevll sitten vaihtaa Shellin paineilmaan, kulkee paljon kevyemmin.
  17. #197
    Paljonko on paljon.... ja mik on riittvsti?

    Siihen ei lydy absoluuttista totuutta.

    Lytyyk joku valop, joka selitt aukottomasti, miten ja miksi esim. kuraljyill hankeen talveksi
    siltty mopo on paremmassa... tai edes yht hyvss kunnossa olennaisin osin....
    vaikka 15 vuoden ja 150 tkm: jlkeen.... kun sellainen joka on siltty
    koko historiansa kuivassa, lmpimss ja lpt on vaihdeltu sen mukaan kuin ne on
    "saanut kyyti".... kuitenkin vhintn laitteen huolto-ohjelman mukaisesti.

    ...Joku? ......Jossain?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #198
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Paljonko on paljon.... ja mik on riittvsti?
    Liika on liikaa, mutta kohtuudella on liian vhn. Tm mulle on joku joskus opettanut.

    Nm taitaa olla samanlaisia uskomuksia, joita maailma on pullollaan. Riitt kun yksi uskottava henkil sanoo takuu varmaksi faktaksi, ett pit aina vaihtaa ja joku sen uskoo nielemtt. Tmn jlkeen ihmismielen jykkyydest johtuen mielipiteen muuttaminen ei tahdo oikein milln onnistua, vaikka olisi faktoja esitt.

    Itse kun vein pyrn huoltoon, niin todettiin ett viimeisest huollosta on niin vhn aikaa ja ljyt on hyvss kunnossa, joten ei vaihdeta. Mynnn. Tuli henkillt, johon luotan mit moottoripyrien huoltamiseen tulee varauksetta. Kun en itse paremmin tied...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lhett shkpostia osoitteeseen knaku(t)moottoripyora.org tai sihteeri(t)moottoripyora.org
  19. #199
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Paljonko on paljon.... ja mik on riittvsti?

    Siihen ei lydy absoluuttista totuutta.

    Lytyyk joku valop, joka selitt aukottomasti, miten ja miksi esim. kuraljyill hankeen talveksi
    siltty mopo on paremmassa... tai edes yht hyvss kunnossa olennaisin osin....
    vaikka 15 vuoden ja 150 tkm: jlkeen.... kun sellainen joka on siltty
    koko historiansa kuivassa, lmpimss ja lpt on vaihdeltu sen mukaan kuin ne on
    "saanut kyyti".... kuitenkin vhintn laitteen huolto-ohjelman mukaisesti.

    ...Joku? ......Jossain?
    Eli pyrn voi sil hankeen, jos vaihtaa talven aikana ljyt riittvn useasti? ljytnk se mys ulkoa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #200
    aaaaaaaaaaaaaahhhhh mz-:n avatar
    Liittyi Jul 2013
    pks
    MotOrg ry jsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ljytnk se mys ulkoa?
    Armeijan tyyliin. Siellhn ljyttiin rautakangetkin.
  21. #201
    Sattumoisin on tullut tehty jokunen koneremppa tss viime vuosina.

    Ratapyriss koneet ovat sislt puhtaita, koska niihin vaihdetaan ljyt usein.

    Katupyriss, mit huolletaan hyvin, koneet ovat kohtuullisen puhtaita.

    Katupyriss mit ei huolleta kovinkaan hyvin koneet ovat sislt tolkuttoman paskaisia. Yhdest moottorista nki sislt miss kohtaa oli ljynpinta ollut edellisen talvena, koska siin meni paskasen ja puhtaan raja. Kone piti pest SISLT liuottimella ett viitsi ruveta laittamaan sinne uusia osia. Tss kohtaa ei tarvinne mainita ettei koneessa ollut juurikaan ehji laakereita tuon likaisuuden takia. Pyrll oli ik alle 10 vuotta ja kilsoja reilu 60k, joten siit se ei ollut kiinni. Pelkstn omistajan huolimattomuudesta ja laiskuudesta oli kyse.

    Eli vaihdelkaa niit ljyj vaan, nykypivn alle 50:n sijoitus ei varmaan ket tapa, mutta moottorin se voi pelastaa ja kyttik list huomattavasti.



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6r ja BSA A7SS caferacer

    https://www.facebook.com/pages/Eronenbros/216050551738408

    https://www.facebook.com/tuukkaTTkorhonen

  22. #202
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    No s net yhteiskunnan nurjan puolen tossa hommassa, ihan niin kuin poliisit. Jos ne lpt vaihtaa vaikka vhintn kerran vuodessa/ hieman alta vaihtovlin, jos tulee kilsoja enempi, niin ei vahinkoa tehne.

    Ai niin joo. Jos ne lpt vaivautuu vaihtamaan, niin vaihtakaa se filsu kanssa. Mit sit paskaisen filsun lpi uusia liukkaita liruttelemaan.

    Satuin ihan tnn lukemaan ern ameriikan "kolleegasi" kirjoitusta Apriliafoorumilla. Se meni nin:

    All I have to go o is the experience of working on 'em for a living. Apparently you'd be amazed at how many I see (regardless of brand) with no air in tires,low/dirty oil,won't start/no gas and loose/corroded/melted battery terminals. I got to ride a Vincent Black Shadow for an hour that the guy couldn't get to run 'cause it had no gas.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #203
    ljy on halpaa ja vaihtaminen helpoimpia huoltotoimenpiteit mit voi itse tehd. Toki siit voi vnt netin puolilleen, mutta tuore ljy on parempaa kuin kytetty ljy. Niken sanoin, just do it.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  24. #204
    Lainaa mz- kirjoitti Katso viesti
    Armeijan tyyliin. Siellhn ljyttiin rautakangetkin.
    Meiklisen ajalla 70-luvulla fillarilenkin jlkeen fillarit pestiin ja varsinkin lokasuojien sispinnat ljyttiin - ja huolella, herra luutnantti valvoi.
    <p>.</p>
  25. #205
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    ljy on halpaa ja vaihtaminen helpoimpia huoltotoimenpiteit mit voi itse tehd. Toki siit voi vnt netin puolilleen, mutta tuore ljy on parempaa kuin kytetty ljy. Niken sanoin, just do it.
    Ninp, mulla on menossa suitsan suicide testi Motonetin Motox 15W-40 mineraaliljyll. Maksaa 14,90 5 litran pnikk, eli on huomattavasti Delvaccia halvempaa. Olen kyll vaihtanut ton 4000 vlein, koska on tullu kuitenkin tuolla radalla huudatettua vanhaa konetta ihan huolella sen kymmenisen ratapiv, vai mit niit nyt tuli. Jostain syyst purkin kyljess lukee, ett vhent ljynkulutusta, ja pako mynt ett niin se tuntuu tekevn . Luokitukset on ljyll pikkasen turhan hyvt (SL) ja selvsti huomaa ett kytkin liimaantuu vhemmn kuin vaikka Delvakilla, tarkoitan ett viikon seisonnan jlkeen kytkin pohjaan vaihteella ja kun tnsee mopoa niin juurikaan vastusta ei tunnu ennen kun kytkin irrottaa. Mutta eip ole kytkin luistanutkaan. Saa nhd kuinka on talven jlkeen.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  26. #206
    Seuraavan linkin takaa lytyvll sivustolla on ihan mielenkiintoista setti ljyist, suotimista jne.

    http://motorcycleinfo.calsci.com/

    Osa tekstist voi olla kuraa mutta ainakin filsujutut oli ihan kiinnostavia. Mm. BMC:n vapari-ilmansuodin ja Hi-Flo ljynsuodin lytttiin. Championin muille tekemt ljynsuotimet oli hyvi...
    Viimeksi muokannut: Juhana N; 13.03.2015 klo 01:25.
    Team Tystuho
  27.  
  28. #207
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Tosi asia, miksi ljyt vaihdetaan talveksi on beben kunnossapito ja mukavan harrastuksen yksi muodoista.

    ljy, lhinn sen mukana kulkevat eptoivotut ainesosaset, tosin kuluttaa ja syvytt kemistin vakiolla kerrottuna jokaista kymment asettta kohden tupla nopeutta. Jos silytt babea kuivassa ja kondesoimattomassa paikassa talven yli, ei teoriassa ole kuitenkaan mitn syyt vaihtaa niit uusiin (lue moottoriljy).

    Kesll kuumassa ruuhkassa 140 oC:een nouseva ljyn lmp kuluttaa konetta 2^12 = yli 4000 kertaisella nopeudella, verrattuna siihen ett bebe seisoo +20 oC lmptilassa paikallaan. Lukematta joukkoon viel runko- ja veivin laakereissa tapahtuvaa paineen kohoamista, kun annetaan oikeasti happea koneelle.

    Tm on harrastus ja ljyjen vaihto tuo mielihyv talveksi, jotta bebe jaksaa taas kevll, vaikka se on teoreettisesti ihan turhaa.

    -Masa
    Totta.
    <p>Suzuki Intruder</p>
Sivu: 7 / 7:sta EnsimminenEnsimminen ... 567