Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kokemuksia kyseisestä pyörästä kaivattaisiin. Nykyinen pyörä on DR-Z ja ja tekis mieli vaihtaa isompaan. Huski kiinnosti jo sen verran että kävin kokeilemassa SM 610:ä, joka on muuten sama peli mut katukumeilla. Laitteessahan pitäisi olla 50 heppaa, mut lähdöissä ei tuntunut juurikaan eroa suzukiin, eikä keulakaan noussut kun kytkimellä ja rajoitin tuntui olevan pirun alhaalla ja katkaisi vedon just kun alkoi tapahtua. Onko kyse vain koeajo pyörän ominaisuudesta vai onko ihan yleistä? Tuntuu vaan hölmöltä vaihtaa painavampaan ja samantehoiseen pyörään josta rajoitin karsii hauskuuden pois ja vielä maksaa muutama tonni väliä.
  2. #2
    Jos Suzukia vaivaa tehonpuute niin se on helppo korjata. Meneekö rahaa enenemmän vai vähemmän kuin pyöränvaihdossa niin se on jo eri asia.

    Vakiona DRZssa on noin 35rwhp. 40rwhp maksaa noin 1200€ ja 47rwhp noin 2000€. 55rwhp on jo lähellä 4000€.
    KTM950SE
  3. #3
    Oudolta kyllä kuullostaa. Olisko ollu kuristettu? Kyllä hussen noilla kuutiolilla pitäis ampua aivan eri tahtiin.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  4. #4
    Lainaa (Sledgehammer @ Syys. 01 2006,14:27) kirjoitti
    Oudolta kyllä kuullostaa. Olisko ollu kuristettu? Kyllä hussen noilla kuutiolilla pitäis ampua aivan eri tahtiin.
    Samaa mieltä. Hussen sivujen http://www.husqvarnausa.com/2006/06_TE610.html mukaan potkua pitäis olla noin 53hp=46rwhp eli reippaasti enempi kuin vakio-dertsissä.
    KTM950SE
  5. #5
    Koeajoin Hussen supermoton täällä Tampereella. Tosi kiva leikkikalu. Ostin kuitenkin halvemman Suzukin.

    Husse on soratielläkin kiva laite. Moottorista sen verran, että se tärisee vähemmän kuin vastaava KTM LC4-koneella.
  6. #6
    Joo, kyllä siinä hussessa hyvääkin oli, meinaan tärinät ei haitannu ja äänet oli vakionakin hyvät. Ens viikolla kuitenkin käyn kokeile super enduroa, ei pitäs siinä ainakaan voimasta tulla puutetta, mutta saattaa tarvita vähän aukeampaa maisemaa kun mitä yleensä tulee ajettua. Siitähän tuon sitten näkee mihin päätyy...
  7. #7
    Lainaa (-MOTARI- @ Syys. 02 2006,17:18) kirjoitti
    Joo, kyllä siinä hussessa hyvääkin oli, meinaan tärinät ei haitannu ja äänet oli vakionakin hyvät. Ens viikolla kuitenkin käyn kokeile super enduroa, ei pitäs siinä ainakaan voimasta tulla puutetta, mutta saattaa tarvita vähän aukeampaa maisemaa kun mitä yleensä tulee ajettua. Siitähän tuon sitten näkee mihin päätyy...
    Superenduro on hieno ja tehokas laite, mutta painonsa vuoksi se vaatii kokeneen ja määrätietosen kuljettajan.
  8. #8
    Super enduro tuli kokeiltua, oli semmonen kapistus että on hankittava kuhan kasvaa isoksi Mutta päätin kuitenkin sijoittaa rahani tässä vaiheessä dr:n viritykseen, käytin mopon vakiona penkissä jotta saisin vertailu pohjaa virityksille, sieltä irtos takapyörältä 32hv ja 33nm. Epäily oli että vähemmän karkealla kumilla ois antanu muutaman hepan enemmän.. Nyt on jo wisecon 440cc pytty paikallaan ja talven aikana pitäs etsiä isompi kaasari, putki tulikin tehtyä jo viime kesänä. Pitää nyt ajella vakiokaasarilla hieman sisäänajoa, ja käyttää sit keväällä uudelleen penkissä. Laitan sit käppyröitä näkyville jos ne on sen arvoisia.
  9. #9
    Joo mä en kanssa ymmärrä tuota motohommaa, mm. lehtiartikkeleista lukenut että prkl ku menee ja todellista nopeutta 180 km/h jne., sitten eräs tuttu kävi koeajamassa moisen (Molitor Turku, ei kuulemma ollut kuristettu) ja totesi täysin hengettömäksi. Oiskohan tuo TC/TE610 sitten kuitenkin eri koneella, tai siis varmaan onkin.

    Mutta onhan tätä valinnanvaraa jos on ns. massi kunnossa, Hussen 570 tjsp., no se isoin kisaenska tai siis sen motoversio, menee täysin eri tahtiin ja huoltoväliksi katukäytössä muka 5000 km? Tiedä sitten. Husabergin -07 mallistoon on kuulemma tulossa parannuksia huoltoväleihin, liian aikasta sanoa. Ja sitten tietty tuo Aprilia mikä on vähän kysymysmerkki, tai onhan siitä Ameriikoista jotain kokemuksia jo foorumeilla.
  10. #10
    Tuosta hussen 450/510 huoltovälistä kysyin maahantuojalta, ja se on 5000km ja takuunkin saa valkokilpi pyörille, ainoa varjopuoli on, että 10tkm huollossa pitää vaihtaa melkein kaikki rojut koneeseen, jos haluaa takuun jatkuvan. Huollossa vaihdetaan ainaki laakerit, kiertokanki, mäntä ja venttiilit, hintaa tuntu tulevan n.3000e. Mutta harvempi noilla mopoilla ajaa 10tkm kahteen vuoteen, joten takuusta ei tarvii murehtia ja huoltohan on vain varo toimenpide.. Uskoisin, että noissa kone kestää katukäytössä hajoamatta sen 20tkm.
  11. #11
    Ameeriikan foorumilla joku kehui ajaneensa Hussen SMR510:llä >20tkm katukäytössä ilman koneen laukeamista.
  12. #12
    Millasia kilometrejä 610:lle lupaillaan katukäytössä??

    Se tuskin tarvii mäntää ja laakereita ihan 10tkm välein...

    Hengettömyyden tunne johtunee mahdollisesti alipainekaasarista ja sen laihoista vakiösäädöistä, putkesta ja sytkäkäyrästä jos siinä on samanlainen "keulimisen rajotin" kuin Suzukeissa..

    Eihän nyt katumopon sovi alkuunkaan tuntua yhtä kiukkuselta ja ripeeltä kuin kunnon kisapyörän..karkaa pian käsistä muuten aloittevalla motoristilla..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  13. #13
    Jos husselta haluaa sellasen moton mikä räjähtää niin suosittelen valitsemaan SM 510 R noilla vehkeillä ne ajaa kisaakin tuolla supermoto puolella... tuo TE610 on tehty hieman löysemmäksi!
  14. #14
    Onko kellään ihan oikeaa faktaa noitten uusien huoltoväleistä... esim.Husqvarna SM610 Supermotosta..? Ja tyyppivioista olisi kiva kuulla(vanhojenkin). Öljyvuotoja ym?



    I/Ö-Turbo fighter, Dnepr MT-09 vm.-73 sivuvaunulla jaKTM 380SX -01.
    Entiset:KTM EXC500 , Suzuki GSX-R 1000Turbo K1,KTM SMC690, Suzuki GSX-R 1000"PV" ,GSX-R 1000 K1 , Turbo GSX-R, Hayabusa ,625 SMC, GSX-R1200turbo, Suzuki GSX-R1000 K5 ,CBR600pc25, TZR
  15. #15
    Lainaa (drzjar1 @ Syys. 01 2006,11:07) kirjoitti
    Vakiona DRZssa on noin 35rwhp. 40rwhp maksaa noin 1200€ ja 47rwhp noin 2000€. 55rwhp on jo lähellä 4000€.
    Millä kuutioilla nuo tehot tulee? Sehän tullee jo kireämmäksi kuin KTM 525EXC, Husabergit ym. joissa on tiheämpi huoltoväli eli jos näin on niin senhän ei pitäisi kestää sen kummemmin kuin ne vakiona?? Tiedän ainakin yhden vakio DRZ enduron, josta kiertokanki meni alle 2000 km, mutta ehkäpä se oli yksilövika.
    KTM EXC ovat osoittautuneet kohtuulujiksi, öljyä pitää vaihtaa tiheään koska tilavuutta on vain vähän toista litraa, mutta se on helppo homma. Nokkaketju, nokka-akselin laakerit ja mäntä kestää 10.000 km paikkeille ktmtalk.com foorumin mukaan. KTM-Sommerilla väittivät, että jopa 20.000 km voi mennä ilman mitään remppaa. Itse en ole niin paljoa ajanut, että olisi tarvinnut muuta tehdä kuin öljyä vaihtaa ja kerran katsoin venttiilit 2003 mallista. SX:ssä on titaaniventtiilit ja niitä ehkä pitää vaihtaa joskus.
    KTM LC:stä tiedän pyörän, jolla oli ajettu 180.000 km, mutta en tiedä mitä siihen oli tehty. Väittivät ettei mitään, mutta se oli matka-ajossa ollut. LC on vakiona huomattavasti kesymmän tuntuinen laite verrattuna EXC/SX:ään niinkuin varmaan myös tuo Hussen 610. Vanhemmissa kireämmissä Husseissa meni kuulemma kiertokangen alapään laakeria, mutta kaulaa suurennettiin muistaakseni 2005.

    Pasi, tuon muuten ensi vkl Sommer-doorit...
    H-D CVO Street Glide, BMW S1000XR, KTM 1290SD ja SA1290R, Kawa H2 ja H2SX SE, pari Ducatia
  16. #16
    Kesäovet löyty sovitusta paikasta.

    55rwhp dertsistä edellyttää huomattavaa panostusta mm. 475cc, FCR41, isommat venttiilit + kansitöitä, jyrkät nokat ja kunnon putkisto. Alkuperäisestä jää jäljelle lähinnä alakerta pl. kampiakseli.



    KTM950SE
  17.  
  18. #17
    Olen suunnitellut kyykkypyörän vaihtoa enskaan ja nettimotosta sattui eteen juurikin Husqvarna TE 610, vuosimallia 1997. Onko tuollaisen pyörän hankinnassa enää järkeä, mikä on näiden hieman vanhempien Husqvarnojen luotettavuus. Tuleeko tällaisen pyörän ylläpitäminen ja huoltaminen kalliiksi? Hakusessa olisi pyörä hiekkateille ja ehkä hyväkuntoisille metsäpoluille näin alkuun.