Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moottoripyöräilijä loukkasi jalkansa kolarissa

    Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat tiistai-iltana Karjasillalla. Moottoripyöräilijä oli tulossa Lintulammentietä keskustasta päin kun Solistinkadulta kärkikolmion takaa tullut auto kääntyi hänen eteen.
    Moottoripyöräilijä loukkasi jalkansa ja hänet vietiin sairaalaan tutkimuksiin. Niin auto kuin moottoripyöräkin vaurioituivat kolarissa.
    Triumph Tiger XC 800
    Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
    Suzuki B-King
    Suzuki Intruder 1400
    Yamaha Virago535
    Honda CB125
    -Jaska Kuuskajaskari-
  2. #2
    Kuskin kuulumisia: Jalkapöydästä kolme luuta katki, yksi varvas myös. Ei onneksi sen suurempaa loukkaantumista. Kipsiin toki kinttu polvesta alaspäin, luutumista odotellessa.

    Pyörän kunnosta vain ei-harrastajan tietoja, että yhtenä kappaleena mutta kovin kärsineenä on.

    Auto oli päättänyt 'sittenkin mennä tästä vielä kun ei ketään tule'.
    Jokea ylittäessä on hyötyä vain siitä melasta, joka on veneessä.
  3. #3
    tuosta autoilija saa taas jonkun hassut 9 päiväsakkoa liikenteenvaarantamisesta kun toinen nilkuttaa puol vuotta ja sitten kun joku vaarallinen pömperi ajaa 160 tyhjällä maantiellä otetaan kortti pois puoleksi vuodeksi ja lätkäistään hirveät sakot saisi mennä p*rkele toiste päin
  4. #4
    Se on käsittämätön tuo autoilijan "ei ketään tule"
    Itse näen pyörän kaukaa jo...liekö jotain tekemistä sen kanssa, että osaa ajatella, ettei kaikissa ajoneuvoissa todellakaan ole kahta lamppua???
    Miten se voi olla, ettei ne näe-lue noteeraa-pyärää miksikään?
    Tää on ihan liian yleistä...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  5. #5
    Lainaa (ArcticEli @ Elo. 24 2006,19:00) kirjoitti
    Se on käsittämätön tuo autoilijan "ei ketään tule"
    Itse näen pyörän kaukaa jo...liekö jotain tekemistä sen kanssa, että osaa ajatella, ettei kaikissa ajoneuvoissa todellakaan ole kahta lamppua???
    Miten se voi olla, ettei ne näe-lue noteeraa-pyärää miksikään?
    Tää on ihan liian yleistä...
    Sen jälkeen, kun hommasin pyörän tai aloin haaveilemaan omasta niin pyörien bongaaminen on muuttunut helpommaksi.
    Kai se on, että jos ei vaan osaa niin ei osaa.
    Samaan kategoriaan kai kuuluu myös "mix p*rkeleessä toi rekka ei osaa kiihdyttää!"
    Asenteet ei muutu ennen kuin omalle kohdalle sattuu.
    Hieman kärjistäen! Jos on vain b-kuski niin ei voi tietää pyöristä/rekoista.
    Lainaa (vuohi @ ) kirjoitti
    tuosta autoilija saa taas jonkun hassut 9 päiväsakkoa liikenteenvaarantamisesta kun toinen nilkuttaa puol vuotta ja sitten kun joku vaarallinen pömperi ajaa 160 tyhjällä maantiellä otetaan kortti pois puoleksi vuodeksi ja lätkäistään hirveät sakot *saisi mennä p*rkele toiste päin
    Väitätkö että ylinopeudella ajaminen kehenkään osumatta on vähemmän vaarallista kuin päälleajo tai jopa kuolemantuottamus? :sarkasmia:
    Edit: krijoitus vihre



    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #6
    Lainaa (ArcticEli @ Elo. 24 2006,19:00) kirjoitti
    Se on käsittämätön tuo autoilijan "ei ketään tule"
    Itse näen pyörän kaukaa jo...liekö jotain tekemistä sen kanssa, että osaa ajatella, ettei kaikissa ajoneuvoissa todellakaan ole kahta lamppua???
    Miten se voi olla, ettei ne näe-lue noteeraa-pyärää miksikään?
    Tää on ihan liian yleistä...
    Itsestä tuntuu että monesti edelleen on se että yksilamppuista ei mielletä lähellä olevaksi moottoripyöräksi, vaan kaukana olevaksi valoksi. Toinen voi olla yksinkertaisesti se että ei edes etsitä silmillä autoa pienempiä kappaleita. Kolmantena se että ei edes katsota kunnolla, vaan vilaistaan vain nopeasti ja tähän yhdistyy kohdat 1 ja 2.

    Viimeksi eilen tuli itselle Keravan ja vanhan Lahdentien (140) risteyksesssä, jossa valot vilkulla, rekka jarruttamatta kolmion läpi suoraan eteen. Onneksi tuli katseltua tarpeeksi paljon sivuille että sain ennakkovaroitusta siitä että rekka tuli sellaisella nopeudella ettei se pysty enää pysähtymään kolmion kohdalle ennen kuin itse olen risteyksessä. Leivoin liinat kiinni. Itse ajoin ajoin rajoituksen mukaista nopeutta, tai itse asiassa pudotin nopeutta jo ennakolta jo kun näin rekan tulevan. Kaikki pyörän valolaitteet toimivat asianmukaisesti, risteys valaistu ja lyhyet valot kytkettynä.

    Rekka ei missään vaiheessa jarruttanut tai yrittänyt pysähtyä. Pysähtymättömyyden syy selvisi, kun pysähdyksistä sitten katselin vihaisesti sinne Lahden suuntaan kääntyvän rekan koppiin. Kuskilla oli niin kiire sytyttää tupakkaa, ettei kerinnyt katselemaan tarkemmin että tuleeko sieltä ketään..

    Olen minä kuullut että tupakointi tappaa, mutta en arvannut että tälläkin tavalla. Toisaalta paljonko tuo olisi hampaita naurattanut jos olis päätynyt märäksi läiskäksi siihen rekan kylkeen.

    Kannatti taas kerran noudattaa sitä sääntöä että ajaa niin kuin olisi näkymätön.

    Ei tekisi ollenkaan pahaa löytää konsti näyttää myös suomen televisiossa tätä Englannissa pyöritettyä MP-videota:

    http://home1.gte.net/res0ak9f/mc-crash2.mpg

    Hyvin voisi näyttää ensi keväänä kun pyörät tulevat liikenteeseen, eikä se varmasti pahaa tekisi näyttää sitä nyt syksyllä kun tulee harmaat ja sateiset syyskelit.

    Ainakin minusta tuosta videosta olisi paljon enemmän hyötyä kuin liiketurvan "suojateitä kaikkialle" mainoksesta. Saisiko liiketurvan maksamaan mainoksen pyörittämisen? SMOTO? Kaikkihan ovat huolissaan pyöräilijöiden onnettomuuksista..



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  7. #7
    Lainaa (Xtreem @ Elo. 24 2006,19:24) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ ) kirjoitti
    tuosta autoilija saa taas jonkun hassut 9 päiväsakkoa liikenteenvaarantamisesta kun toinen nilkuttaa puol vuotta ja sitten kun joku vaarallinen pömperi ajaa 160 tyhjällä maantiellä otetaan kortti pois puoleksi vuodeksi ja lätkäistään hirveät sakot saisi mennä p*rkele toiste päin
    Väitätkö että ylinopeudella ajaminen kehenkään osumatta on vähemmän vaarallista kuin päälleajo tai jopa kuolemantuottamus? :sarkasmia:
    Eikös tuossa pointtina ollut se rangaistuksen erilaisuus.
    En tiedä millaisia rangaistuksia tuosta kolmion takaa eteen tulosta jaetaan mutta se on fakta että ei ne ole yhtään sen lievempiä asioita kuin ylinopeus.

    Toinen tulee kolmion takaa eteen, niin kyllä se ihan tahallinen teko on, kuten ylinopeuskin. Olisiko ylinopeus vähemmän paha juttu jos syynä ylinopeuteen on "en nähnyt sitä nopeuskylttiä".
  8. #8
    Lainaa (wolvie @ Elo. 24 2006,18:52) kirjoitti
    Toinen tulee kolmion takaa eteen, niin kyllä se ihan tahallinen teko on, kuten ylinopeuskin. Olisiko ylinopeus vähemmän paha juttu jos syynä ylinopeuteen on "en nähnyt sitä nopeuskylttiä".
    Väität siis, että ajoi tahallaan motoilijan päälle? Se on silloin törkeä varomattomuus, siitä lähtee zetti ja voipi tulla ihan kovaa häkkiäkin. Kysymys ei liene siitä, näkikö kärkikolmion, vaan siitä, huomasiko lähestyvän pyöräilijän.
  9. #9
    Yhdeltä ulkomaiselta foorumilta lueskelin, kun yksi naimisissa oleva vitun hetero jenkkituomari oli saanut neljä vuotta ehdotonta käytettyään penispumppua mekkonsa alla oikeudenkäynneissä. En tiedä kuinka yleistä tuo penispumppujen käyttö mekon alla on vitun heteroiden keskuudessa, mutta neljä vuotta on sitten varmaan kohtuullinen rangaistus vitun heteron harrastuksista. Tuossahan konkrettisesti vaarannetaan kaikki, mitkä liikkuu ympärillä, joten lienee oikea tuomio. Oli jäänyt kiinni, kun yksi toinen vitun hetero oli kuvaillut tuomarin mekon alle joistakin woosh-äänistä kiinnostuneena. Lisäksi vitun heterot olivat kaivellet lattiasta ja vitun heterotuomarin mekosta todisteita ja jotain siemeniä todisteeksi - hyi helvetti.

    Joten ihan linjassa tuo 9 päiväsakkoa varmaan on tässäkin tapauksessa - nyt meni vaan jalka, eikä kenenkään mieli järkyttynyt jonkun heteron mekon alle kurkistelusta.
    Dixi et animam levavi
  10. #10
    Lainaa (ek@ @ Elo. 24 2006,19:32) kirjoitti
    Lisäksi vitun heterot olivat kaivellet lattiasta ja vitun heterotuomarin mekosta todisteita ja jotain siemeniä todisteeksi - hyi helvetti.
    Tarkoitatko siis, että homoilta ei siemeniä irtoa, vaiko että ne pitää kaivaa esiin jostain muualta kuin mekosta..?
  11. #11
    En, mutta jonkunhan pitää koittaa keskustelun tasoa laskea.

    Itse olin armeijassa 11kk (mitä lienee palvelusajat nykyään). Jos ajattelee yli nelinkertaisena sen ajan ja vielä vankilassa, niin onhan tuommoinen neljä vuotta ehdotonta lusimista ihan järjetön rangaistus jostain penispumpusta viitan alla, joten kyllä niitä järjettömiä rangaistuksia muistakin asioista voipi saada.
    Dixi et animam levavi
  12. #12
    Lainaa (vuohi @ Elo. 24 2006,18:04) kirjoitti
    tuosta autoilija saa taas jonkun hassut 9 päiväsakkoa liikenteen vaarantamisesta kun toinen nilkuttaa puol vuotta ja sitten kun joku vaarallinen pömperi ajaa 160 tyhjällä maantiellä otetaan kortti pois puoleksi vuodeksi ja lätkäistään hirveät sakot saisi mennä p*rkele toiste päin
    +1 tälle.

    Veit sanat suustani.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  13. #13
    Lainaa (jannep @ Elo. 24 2006,19:33) kirjoitti
    Lainaa (ArcticEli @ Elo. 24 2006,19:00) kirjoitti
    Se on käsittämätön tuo autoilijan "ei ketään tule"
    Itse näen pyörän kaukaa jo...liekö jotain tekemistä sen kanssa, että osaa ajatella, ettei kaikissa ajoneuvoissa todellakaan ole kahta lamppua???
    Miten se voi olla, ettei ne näe-lue noteeraa-pyärää miksikään?
    Tää on ihan liian yleistä...
    Itsestä tuntuu että monesti edelleen on se että yksilamppuista ei mielletä lähellä olevaksi moottoripyöräksi, vaan kaukana olevaksi valoksi. Toinen voi olla yksinkertaisesti se että ei edes etsitä silmillä autoa pienempiä kappaleita. Kolmantena se että ei edes katsota kunnolla, vaan vilaistaan vain nopeasti ja tähän yhdistyy kohdat 1 ja 2.
    Se on tuo juurikin kun autoilijat ei osaa katella noita pyöriä. Ne jotka harrastaa tai ovat muuten vain kiinnostuneita pyöristä niin osaa katella liikenteen seasta noitakin. Itelläkin on kyseisessä risteyksessä käännytty monesti eteen. Ihme vain ettei vielä oo rysähtäny. Tuosta syystä oonkin alkanu käyttään noita turvaliivejä ajopuvun päällä että näkyis paremmin tuolla liikenteessä. Huomattavasti vähemmän sen jälkiin tullu noita läheltä piti tilanteita kun liivejä aloin pitään.

    Mutta aiheeseen liittyen niin hyvä ettei oo kuitenkaan tuossa tilanteessa tuon pahemmin käyny. Tuollaisista tilanteista vois kyllä rangaistus käytäntöä vähän tiukentaa kun aika mitättömillä sanktioilla selvitään noista että saatetaan aiheuttaa tuollasella pienellä teolla jopa pysyviä vammoja toiselle. Sakot huomattavasti isommat ja kortti poies vähäksi aikaa jo tuollaisistakin.
  14. #14
    Lainaa (ek@ @ Elo. 24 2006,20:32) kirjoitti
    Yhdeltä ulkomaiselta foorumilta lueskelin, kun yksi naimisissa oleva vitun hetero jenkkituomari oli saanut neljä vuotta ehdotonta käytettyään penispumppua mekkonsa alla oikeudenkäynneissä. En tiedä kuinka yleistä tuo penispumppujen käyttö mekon alla on vitun heteroiden keskuudessa, mutta neljä vuotta on sitten varmaan kohtuullinen rangaistus vitun heteron harrastuksista. Tuossahan konkrettisesti vaarannetaan kaikki, mitkä liikkuu ympärillä, joten lienee oikea tuomio. Oli jäänyt kiinni, kun yksi toinen vitun hetero oli kuvaillut tuomarin mekon alle joistakin woosh-äänistä kiinnostuneena. Lisäksi vitun heterot olivat kaivellet lattiasta ja vitun heterotuomarin mekosta todisteita ja jotain siemeniä todisteeksi - hyi helvetti.

    Joten ihan linjassa tuo 9 päiväsakkoa varmaan on tässäkin tapauksessa - nyt meni vaan jalka, eikä kenenkään mieli järkyttynyt jonkun heteron mekon alle kurkistelusta.
    *REPS + huutonaurua*
    hyvää läppää
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  15. #15
    Lainaa (ek@ @ Elo. 24 2006,20:32) kirjoitti
    Yhdeltä ulkomaiselta foorumilta lueskelin, kun yksi naimisissa oleva vitun hetero jenkkituomari oli saanut neljä vuotta ehdotonta käytettyään penispumppua mekkonsa alla oikeudenkäynneissä. En tiedä kuinka yleistä tuo penispumppujen käyttö mekon alla on vitun heteroiden keskuudessa, mutta neljä vuotta on sitten varmaan kohtuullinen rangaistus vitun heteron harrastuksista. Tuossahan konkrettisesti vaarannetaan kaikki, mitkä liikkuu ympärillä, joten lienee oikea tuomio. Oli jäänyt kiinni, kun yksi toinen vitun hetero oli kuvaillut tuomarin mekon alle joistakin woosh-äänistä kiinnostuneena. Lisäksi vitun heterot olivat kaivellet lattiasta ja vitun heterotuomarin mekosta todisteita ja jotain siemeniä todisteeksi - hyi helvetti.

    Joten ihan linjassa tuo 9 päiväsakkoa varmaan on tässäkin tapauksessa - nyt meni vaan jalka, eikä kenenkään mieli järkyttynyt jonkun heteron mekon alle kurkistelusta.
    Wau!! Hienoa.. tossahan oli yks lause ilman "vitun hetero"- sanoja.... Sähän päätit oikein tohinalla tulla "ulos" ton homo-topicin jälkeen.. .

    P.S. ..ja ei..minulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta sulla on ilmeisesti pahoja traumoja heteroista. Mä heterona voisin loukkaantua tuollaisista kirjoituksista, mut en nyt kuitenkaan taida jaksaa, koska mulla ei ole mitään vitun homoja vastaan..


    edit: Mut ihan helvetin hyvä tarina toi kyl oli.. ..*reps*



    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  16. #16
    Lainaa (Kawa600 @ Elo. 29 2006,03:26) kirjoitti
    P.S. ..ja ei..minulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta sulla on ilmeisesti pahoja traumoja heteroista. Mä heterona voisin loukkaantua tuollaisista kirjoituksista, mut en nyt kuitenkaan taida jaksaa, koska mulla ei ole mitään vitun homoja vastaan..
    No ei mulla kyllä mitään traumoja heteroista ole, senkun touhuatte mitä tykkäätte. Aika moni tuntemani hetero on ihan jees. Mulle on ihan sama, mitä kaksi aikuista ihmistä värkeillään tekee, kunhan pysytte erossa lapsista, ruumiista ym....
    Dixi et animam levavi
  17. #17
    Lainaa (kaasunalle @ Elo. 24 2006,22:45) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Elo. 24 2006,19:32) kirjoitti
    Lisäksi vitun heterot olivat kaivellet lattiasta ja vitun heterotuomarin mekosta todisteita ja jotain siemeniä todisteeksi - hyi helvetti.
    Tarkoitatko siis, että homoilta ei siemeniä irtoa, vaiko että ne pitää kaivaa esiin jostain muualta kuin mekosta..?
    * *



  18. #18
    Aika hyvin tuo juttu on kiertäny auto-moottoripyörä kolarista homo-hetero siemen keskusteluksi

    Ihan off-topic, satuin olemaan paikalla ku ambulanssi haki sen moottoripyöräilijän, josta tässä keskustelussa puhuttiin alunperin...
    "Ole nöyrä ja naura!"
  19.  
  20. #19
    Lainaa (jannep @ Elo. 24 2006,19:33) kirjoitti
    Ei tekisi ollenkaan pahaa löytää konsti näyttää myös suomen televisiossa tätä Englannissa pyöritettyä MP-videota:

    http://home1.gte.net/res0ak9f/mc-crash2.mpg

    Hyvin voisi näyttää ensi keväänä kun pyörät tulevat liikenteeseen, eikä se varmasti pahaa tekisi näyttää sitä nyt syksyllä kun tulee harmaat ja sateiset syyskelit.

    Ainakin minusta tuosta videosta olisi paljon enemmän hyötyä kuin liiketurvan "suojateitä kaikkialle" mainoksesta. Saisiko liiketurvan maksamaan mainoksen pyörittämisen? SMOTO? Kaikkihan ovat huolissaan pyöräilijöiden onnettomuuksista..
    Aivan varmasti saisi monen miettimään. Todella havainnollistava pätkä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi