Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
    Lainaa (zuha @ Syys. 18 2006,11:29) kirjoitti
    viime kesän pölyisissä olosuhteissa hiekanpöly kulkeutui myös visiirin sisäpintaan. Ilman juoksevaa vettä puhdistaminen on vähän kuin hieroisi vesihiomapaperilla muovin pintaa. Varsinkin jos visiiri ei ole näppärästi irti lähtevää mallia. Krossimallinen lippa vasta -aurinkoon ajaessa teki juuri sen tarvittavan varjon silmien eteen eikä pöly haittaa näkemistä. Se nyt tarvitsee sitten kokea jos ei muuten usko
    On varmaan ajeltu eri reittejä. Itse ajelen pyörätyypistä johtuen 99,98 prosenttia ajoista kestopäällysteellä, vajaa 10 000 km on kertynyt. Ei ole ollut pölyongelmia koko kesänä. Ei tosin valu vesikään Arain sisäpuolelle missään oloissa. Tällä kaudella olen toistaiseksi pessyt visiirin sisäpuolen peräti kaksi kertaa, enempään ei ole ollut tarvetta. Ulkopuolen putsaan vähintään kerran päivässä, ötököitä on kuitenkin riittänyt.

Eli en usko kun en ole kokenut, onneksi.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (NOx @ Syys. 18 2006,16:14) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Syys. 18 2006,11:29) kirjoitti
    viime kesän pölyisissä olosuhteissa hiekanpöly kulkeutui myös visiirin sisäpintaan. Ilman juoksevaa vettä puhdistaminen on vähän kuin hieroisi vesihiomapaperilla muovin pintaa. Varsinkin jos visiiri ei ole näppärästi irti lähtevää mallia. Krossimallinen lippa vasta -aurinkoon ajaessa teki juuri sen tarvittavan varjon silmien eteen eikä pöly haittaa näkemistä. Se nyt tarvitsee sitten kokea jos ei muuten usko
    On varmaan ajeltu eri reittejä. Itse ajelen pyörätyypistä johtuen 99,98 prosenttia ajoista kestopäällysteellä, vajaa 10 000 km on kertynyt. Ei ole ollut pölyongelmia koko kesänä. Ei tosin valu vesikään Arain sisäpuolelle missään oloissa. Tällä kaudella olen toistaiseksi pessyt visiirin sisäpuolen peräti kaksi kertaa, enempään ei ole ollut tarvetta. Ulkopuolen putsaan vähintään kerran päivässä, ötököitä on kuitenkin riittänyt.

Eli en usko kun en ole kokenut, onneksi.
    jep, kyse kuitenkin siitä että joissain olosuhteissa siitä lipasta on oikeasti hyötyä, ei siitä kenen mielipide on 100% oikein. Oli visiirissä sitten hyttysiä tai pölyä
    KTM
    Lainaa (zuha @ Syys. 18 2006,18:18) kirjoitti
    jep, kyse kuitenkin siitä että joissain olosuhteissa siitä lipasta on oikeasti hyötyä, ei siitä kenen mielipide on 100% oikein. Oli visiirissä sitten hyttysiä tai pölyä
    Jep jep, yritin vain tuoda esiin vain sitä näkökulmaa, että puhdas visiiri on aina kaikista paras ratkaisu. Lippojen ja poppakonstien sijaan voi myös miettiä mikä on paras konsti putsata visiiri reissussa. Mikäänhän ei estä pohtimasta/käyttää vaikka molempia.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (Guest @ Elo. 17 2006,11:10) kirjoitti
    Onko kukaan kokeillut tällaista?
    www.super-visor.com
    Onkohan saatavana Suomessa?

Taas oli aamulla märkä tie, visiiri autojen nostaman vesisumun peitossa, ja aurinko paistoi matalalta silmiin. Olisi ehkä ollut lipasta hyötyä.
    Taas o ollu teollinenmuotoilija amiksen Tero vauhdissa...

edit: ehdotonta taustakuvamatskua.

Heinäpään Härkä, zx-10r
    Kivoja ehdotuksia, mutta lippa on mun kokemuksen mukaan ainut mikä toimii.

Aamulla ennen klo 6,30 kun ajan seiskatietä kohti Kotkaa 30 km ja aurinko paistaa niin matalalta kun voi, on ihan sama miltä näytän, kunhan näen.

Mulla on nyt suupertti S1.

Lippa varjostaa sen osan visiiristä minkä läpi katson ja se on tärkeää.

Teippi visiirissä, aurinkolasit ja aurinkovisiirit estää silmien häikäisyä mutta ei auta niin paljon kuin lippa itse näkemiseen.

Kokeilkaa laittamalla vasen käsi lipaksi.
    Jos ei auta niin turha sitä lippaa sit on ajatella.

Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    Vihdoinkin löytyi ainakin pari keskusteluun osallistujaa, jotka ovat ymmärtäneet lipan hyödyn. Mistä olet "buddha" löytänyt S1:een sopivan lipan?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Ja mihin lipan saa umpikypärässä kiinni? Kannattaako se kiinnittää suoraan visiirin yläreunaan?
    Ilman lapsia ei ole huomista.
    Olen tehnyt lipan itse.
    Se ei todellakaan ole kaunis.

Lippa on irroitettava ja palat mihin se tulee kiinni on liimattu visiirin ylareunaan. S1:ssä on hyvin tilaa visiirin yläreunassa.

Mulla on kaksi visiiriä..hehheh..

Olen harkinnut super-visor.com:sta tilaamista, mutta se on aina jostain syystä jäänyt.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    Lainaa (buddha @ Syys. 22 2006,14:03) kirjoitti
    Olen tehnyt lipan itse.
    Se ei todellakaan ole kaunis. *

Lippa on irroitettava ja palat mihin se tulee kiinni on liimattu visiirin ylareunaan. S1:ssä on hyvin tilaa visiirin yläreunassa.

Mulla on kaksi visiiriä..hehheh..

Olen harkinnut super-visor.com:sta tilaamista, mutta se on aina jostain syystä jäänyt.
    Sinä - kuten muutkin lipan puolesta puhuneet ovat täysin oikeassa. Taisi olla joskus 90-luvun loppupuolella kun meikäläinen kyllästyi häikäisyyn ja viritti tämmöiseen tavalliseeen umpikypärään omatekoisen lipan. Olen ajanut sen kanssa nyt reippaat 100'000 km ja sitä ilman en lähde ajamaan vasten aurinkoa. Mitkään aurinkolasit ja teippiviritykset eivät häikäisyyn auta kun visiiri taittaa valon.

Jos joku tilaa USA:sta tuota lippaa niin voisin tulla kimppaan mukaan.
    Lainaa (Hannula @ Elo. 17 2006,13:30) kirjoitti
    Riittävän hyvä tulee kun teippaa visiirin yläreunaa sopivalta matkalta. Vaikka sitä mustaa sähköteippiä tai jotain, eikä maksa juuri mitään.
    Tätä köyhän miehen suuperttia on tosiaan tullut joskus käytettyä, ja toimii. Tosin lopputulos oli vielä rumempi kuin tuo lippa...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Lainaa (Guest @ Elo. 17 2006,22:16) kirjoitti
    Kaikki nämä toimivat, kun visiiri on puhdas ja kuiva, mutta vain visiirin ulkopuolella oleva lippa auttaa näkemään vastavalossa likaisen tai märän visiirin läpi.
    Hmmm... Tuo on kyllä totta, tuossa taannoin juuri kokeilin kädellä varjostaa, ja kyllä se hyvin auttoi.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Täytyy kyllä sanoa etten ollenkaan edes ymmärrä tämän ketjune perusteita. Joo, likainen visiiri on ongelma, valon taittuminenkin voi olla ja tottahan toki häikäisy itsessään on iso ongelma. Oma lähtökohta on puhdas, naarmuton ja kunnollinen visiiri sekä oikeat aurinkolasit optikkoliikkeestä.

Lippa on varmaan mukava parannus, mutta se ei ole oikea ratkaisu ongelmiin. Likainen visiiri on likainen visiiri, lippa ei sitä puhdista. Jos lipalla lähtee ratkomaan näkemäongelmia, niin mitäpä tehdään yllättävässä tilanteessa kun esim. aurinko osuu kulmasta missä lippa ei auta, vastaan tulee xenon-valoilla varustettu auto, edelläajavan auton katto tai takalasi heijastaa auringon tms? Ensin on pistettävä perusasiat kuntoon ja sitten ehkä voi nauttia lipan tuomasta mukavuuslisästä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    täytyy kyllä yhtyä tuohon edelliseen."kannanottoon" ei oikein
    jaksa käsittää mitä tässä(kin) ajetaan takaa.

asiahan on tullut jo tuolla ketjun alkupäässä aika selväksi,mutta aina joku jaksaa jauhaa samaa asiaa,totuushan on kuitenkin ettei ainakaan näin syksyllä visiiri pysy puhtaana kun hetken,ja
    aurinko on harvinaista kyllä paistanut lähes joka päivä koko
    kesän.

kuten tuolla ketjun alussa mainitsin tuosta SUNAX plexistä on
    se lähes ainoa vaihtoehto,jollei kypärässä ole jo uutena ko:
    aurinko plexiä,harvoissa niitä on,ja olen koko tämän kauden
    sitä käyttänyt ja testannut,ja se tosiaan TOIMII.

ja koska kesä oli kuuma,tuli myös "ulkoilutettua" avokypärää
    mutta jos vähänkin ajaa esim. moottoritie nopeuksia on tuo
    avopotta aika surkea kapistus,minulla siinnä lippa sydeemissä on jotkut tuulen ohjaus "tunnelit jotka alkavat 100:sen jälkeen
    sellaisen konsertin ettei sitä huvikseen kuuntele.

mitä tulee tuohon visiirin teippaukseen,saattaa olla ettei toimi
    ihan samalla lailla,kun että tuo häikäisysuoja on visiirin sisäpuolella (tämä on vaan oletus ei fakta).

mutta jos tämän ketjun aloittanut haluaa ehdottomasti lipan
    niin laita hyvä ihminen sellainen,sillä jokainen olemme yksilöjä
    ja on joskus hyväkin että joku kulkee massasta poiketen,eikä
    käytä sitä mitä muut käyttää,mutta tuohon väitteseen ettei
    mikään muu kuin lippa poista häikäisyä pistän kyllä HAISEVAN
    vastalauseen,kokeile esim tuota SUNAX homma ja kerro
    sitten siitä mikä on sinun kanta,taitaa vaan olla tämän(kin)
    kannanoton jälkeen ennakkoasenteesi sitä luokkaa että miinukselle menee.
    Lainaa (phyx @ Syys. 02 2006,00:09) kirjoitti
    Jos ei suu-perttiä halua niin suosittelen GPA Storm kypärää double screen visiirillä, eurobikeriltä saa ja vieläpä suht halvalla...

edit:SUPO/CIA oli siirtänyt näppäimieni paikkoja, perskeles
    Täytyypä sanoa että tuo GPA:n halpiskypärän aurinkovisiiri on täys paska. Teippasin omasta sen läpinäkymättömäksi niin siitä oli niin surkeat näkymät ulos joka tapauksessa. Nykyään kypäränä S1 ja on kyllä hyvä aurinkovisiiri.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (jarijii @ Elo. 17 2006,14:44) kirjoitti
    katoppa Louis:sin katalookista löytyy sellainen kun
    SUNAX tai suoraan www.sunax.de,itelläni tuollainen
    tämän kauden käytössä,alkuun tuntui vähän oudolta mutta
    kun tottuu en pois ota.
    Mites tuota käytetään, toisin sanoen saako tuon vauhdissa hanskat kädessä laitettu eteen?
    KTM 990 Adventure
    Lainaa (t.t.tammi @ Kesä. 21 2007,10:19) kirjoitti
    Mites tuota käytetään, toisin sanoen saako tuon vauhdissa hanskat kädessä laitettu eteen?
    Idea taitaa olla että se on siellä koko ajan paikallaan.
    HJC on kanssa tuonut markkinoille potan, jossa on tuo integoitu systeemi...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
    Tuosta lipasta täällä jo väännettiin puolesta ja etupäässä vastaan muutama vuosi sitten. Kyseinen lippa tuli sitten hommattua jo pari vuotta sitten ja tänä kesänä vihdoin otettua käyttöön ja kokemusta on nyt muutaman tuhannen kilometrin verran.

Tällainen Supervisor:

Ruma?
    - Ehkä on, mutta ei haittaa
    Lisää melua?
    - Kyllä, mutta ei liikaa
    Lisää ilmanvastusta, repimistä?
    - En ole huomannut
    Korvaa täysin aurinkovisiirin/aurinkolasit?
    - Ei
    On hyvä lisä aurinkovisiirille?
    - ON!

Nyt näkee ajaa kohti auringonlaskua, vaikka visiiri ei olisikaan täysin puhdas.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Mistä noita saa? Kiinnitetäänkö visiiriin?
    IsoPoika
    R1200GS"ADV" -05
    Yhdistin osan 1 ja 2 koska käsittelee tasan samaa aihetta.

http://super-visor.com/mcart/
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    Lainaa (IsoPoika @ Elo. 21 2011,13:32) kirjoitti
    Mistä noita saa? Kiinnitetäänkö visiiriin?
    Ei saanut ihan läheltä, Arizonasta asti tilasin.
    Linkki kauppapaikkaan näkyy olevan tuossa edellisessä viestissä.
    Visiiriin kiinnitetään.

SUZUKI DL650A
  22.  
    Suomessa saa ajaa niin hiljaa että ei paljon lipat haittaa. Enskakypärällä se huomaa oikeasti miten hyvä juttu lippa on. Jos ei ole ihan niin paljon urheilumieltä että vetäisi kyykyllä krossipotta päässä (ei toimi, kokeiltu on) niin sitten noita dual sport -kypäriä eli on lippaa mutta myös isoa visiiriä on hyvin saatavilla, ja hyviähän ne ovat kuin mitkä.

Autobaanalle tai porukan epäviralliselle pikikselle on syytä ottaa se aerodynaamisesti fiksumpi malli sitten.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12