Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Gpz-Nikke
    Elikkä pyörän vaihto olis viimestään ens keväänä edessä ja mielessä on käyny myös kyseinen Honda. Vuosimalli tulis rahatilanteesta johtuen varmaankin oleen joku n. 10 vuotta vanha malli. Itellä ei oo ko. pyörästä kylmien tyyppien lisäks mitään kokemusta / tietoa, joten josko vastaavan fillarin omistava / omistanut setä tai täti vois valistaa tietämätöntä? Onko luotettava, helppohuoltonen, tyyppivikoja ym. ym...?
    Kiitoksia etukäteen!
  2. #2
    Itse olen nyt ajellut -99 seven fiftylläni pari tuhatta kilsaa kuukauden aikana ja olen kyllä tykännyt erittäin paljon pyörästä. Helppo ajaa, ainakin mulle mieleinen ajoasento....tehoahan ei ole mitenkään kauheasti (75 heppaa ) mutta riittää mulle. Vääntöä löytyy sen verran, ettei mutkateillä kaksinkaan ajellessa tarvi juuri vaihteita käyttää. 80 kympistä onnistuu ohitukset isoimmalla vaihteella ihan komeesti.
    Tyyppivikoja ei tietääkseni pitäisi olla, tekniikka ja konehan ovat peruja takavuosilta....lastentaudit ovat loppuneet aikaa sitten. Plussana vielä hydraulinen venttiilikoneisto....ei tartte venttiilejä säädellä...

    Kaikenkaikkiaan leppoisa ja käsittääkseni erittäin varma peli.....hinta-laatusuhde kohdallaan. Uskallan suositella näinkin lyhyen kokemuksen perusteella.
  3. #3
    Hyvä perus pyörä se on vaikka isompaan vaihdoinkin aika nopsasti. Senkun mennä louskuttaa ja satatonnii ei ole kovinkaan iso lukema tuollaisen mmittarissa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  4. #4
    Oma Sevenfifty on ekaa vuosikertaa eli -92 ja mittarissa tällä hetkellä 101500 km ( itse olen ajanut siitä runsas 50 tkm vuodesta 2002 lähtien ). Kulutusosien lisäksi olen joutunut vaihtamaan pyörien laakerit ( sopii ns. maatalouslaakeri ) + stefat n. 80 tkm kohdalla sekä etuteleskooppien stefat. Ainoa isompi remontti tuli 2005 keväällä, kun pakkasaamun työntökäynnistys aiheutti laturi/startin käyttöketjun kiristäjän rikkoontumisen; korjaus tehtiin omatoimisesti ja osat maksoivat n. 250 euroa ( kiristäjä + alapään tiivistesarja ). Kuviakin tuosta rempasta löytyy "honda talk" -osiosta...
    Vehje on peruspyörä parhaimmillaan; ei missään loistava ( paitsi tuossa luotettavuudessa ), mutta käyttökelpoinen kaikessa. Omalla pelillä olen ajanut normaalin nurkkapyörityksen lisäksi pari ulkomaan keikkaa, IronButt SS1000:n ja käynyt tänäkin kesänä 7 eri kertaa radalla ajamassa. Soratielläkin pärjää hyvin, montulla en ole vielä käynyt kokeilemassa . EAK -koulutuksissa yms. CB on painostaan huolimatta helppo hallita ja jarrut kohtuuutehokkaat/helppokäyttöiset. Mutkatiellä tuontapainen pyörä vaatii enemmän "viemistä" kuin sporttisemmat mallit, mutta sehän antaa vain hienoa tunnetta. Moottorissa riittää puhtia normaaliajoon, vasta radalla tehonpuute tulee esille. Matkustajakin istuu penkillä mukavasti ja laukkusarjasta huolimatta ei polttoaineenkulutus juurikaan nouse normaalista 5 litraa/100km. Tankki on 20 + 3,5 litraa, joten yli 400 km menee tankillisella. Huolto on simppeliä hommaa myös kotioloissa: öljyn + suodatinpatruunan vaihto 6000 km välein ja tarkistukset, ilmanputsari, tulpat yms. harvemmin, muuta ei juuri tarvitse säännöllisesti tehdä. Nakupyörässä ei irroitettavia peiteosia juurikaan ole, istuin/sivupaneelit/tankki on irti tarvittaessa muutamassa minuutissa pyörän omilla työkaluilla.
    Miinuspuolia on lähinnä istuimen pehmeys/muoto pitkällä matkalla ( tarkoittaa yli 500 km päivämarsseja ), kaikille nakupyörälle ominainen suojattomuus ilmavirralta kovemmissa nopeuksissa ja iskunvaimennuksen rajallisuus esim. radalla. Jonkun mielestä varmaan myös liian kesy ääni ja moottorin "munattomuus" kiihdytyksessä ( ei varsinaista tehopiikkiä ). Käytännössä käyttöalue 2000-5000 rpm kattaa kotimaiset liikenneolot, taajamassakin voi ajella isolla vaihteella. Radallakin meno on jouhevampaa pyörää huudattamatta, esim. 4.vaihdetta käyttäen.

    Markkinoilla on tällä hetkellä aika paljon tarjolla eri-ikäisiä Sevenfiftyjä, teknisesti vuosimallit ovat pysyneet muuttumattomina muutamaa väritysseikkaa lukuunottamatta. Lisäksi Saksasta tuodaan tullitilaston perusteella aika paljon ko. mallia ( sieltä itsekin pyörän aikanaan löysin ). Hintatasosta voi olla montaa mieltä, aika kovia pyyntöjä näkee. Kaveri ilmoitteli heinäkuussa omaa -94 malliaan, en tiedä saiko myytyä ( pyynti taisi olla 4600 euroa n. 40 tkm ajetusta siististä pelistä ). Tuoreimmat yksilöt kilpailevat 6000-7000 euron luokassa jo uusien 600:sten peruspyörien kanssa ja kyllähän ne ovat kuitenkin jo ajettavuudeltaan/moottoriltaan ihan eri pyöriä... Sevenfiftyssä on sitä nostalgiaa ja ehkä jonkinmoista perinteisen moottoripyörän näyttävyyttä. Umpirautaa vehje on tekniikaltaan jos vähänkin huoltaa ja osia löytyy hyllystä sekä alkuperäisenä että tarvikkeena ( myös kohtuuhintaisia ). Tekniikkaa voi myös päivittää, omassani olen vaihtanut takaiskarit ( Bitubo ) ja etujarruletkut Goodridge:n teräspunosversioihin. Etupumppuihin voi myös vaihtaa sisäjousen + laadukkaat keulaöljyt. Kahvalämmitys on myös nakupyörässä kelpo lisävaruste ja jonkinmoinen pikku pleksi auttaa tuohon ajoviimapuoleen. Laukkutelinettä ja -satsia löytyy monelta valmistajalta.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  5. #5
    Ei lisättävää
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  6. #6
    Gpz-Nikke
    Tulipahan pikaisesti aika tyhjentävää infoa!
    Saattaa Kawa vaihtua Hondaan näillä tiedoilla...
    Kawa-setä kiittää!
  7. #7
    Sevenfifty on helpposti itse huollettava kampe. Tyyppivikoja ei taida olla. Kyllähän sillä ajelee, jopa ihan reipastakin vauhtia, mutta suuria kiksejä on turha odottaa. Itse ajoin tuollaisella 10 tkm viime kesänä.
  8. #8
    Melko kattava selostut tuossa jo tulikin, itsellä semmonen oli vuosimallia -96. Ajoin laitteella 50tkm, siinä matkassahan joutuu jo kulutusosia vaihtelemaan eikä siihen sen lisäksi vaihdettu kun kytkimeen jäykemmät jouset. Siihen loppui lievä kytkimen luistaminen. Kun Hondan annoin pois vaihdossa oli mittarissa 73 tkm, todellisista ajetuista kilometreistä ei ole tarkempaa tietoa, saksan tuontia kun oli. Itse olin oikein tyytyväinen Sevenfiftyyn.
  9. #9
    Moi, tuossa olisi "SevenFifty" -97 ajettavaksi km~36tkm, kuvat ja lisää infoa täältä:
    asko.pasanen@nokia.com
    SevenFifty-97, CBR XX-02
  10.  
  11. #10
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    -Hyvä tietää että ihan kelpo pyörän ostin....
    -Ei vanha enää tarvitse mitään raaseria, rauhallista kruisailua vaan....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912