Sivu: 99 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109149 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2941:stä 2970:een 4602:sta
  1. #2941
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 25 2011,10:04) kirjoitti
    missä muilla on lämmöt pyöriny? itellä voi mennä sinne yli 115asteeseen ja sitte alkaa palaa se moottorin ylilämpövalo... flekti ei paahda kokoaikaa vaan sellanen minuutin ja sitten taas sammuu minuutiks jne vaikka lämmöt olis 115asteessa. jotenkin tuntuu aika isolta toi lämpö kun vanhassa pyörässä pyöri _aina_ siinä 80-90 hujakoilla. tuli mielee et olisko termari menny mut vanha omistaja sano et se oli sen vaihtanu...
    Mikä vuosimalli?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #2942
    Jaahas kävipä sellane asennusvahinko että kalahti työkalu tankkii ja lähtihä siitä sitte nuppineulan kokoinen pala maalia pois vit**..

    Kattelin et pyörän värikoodi olis *" 617 Lime Green ". Ongelmana vaan että mistähän moista saisi tilattua? Sellaisen korjauskynän tai vastaavan ku sais nii ois kyl kiva.

    Edit: Löytyi Ebayn syövereistä





    636 -06
  3. #2943
    Osaako muuten joku jedimestari kertoa, mitä eroa on Pirellin Diablo
    Rosso Corsalla ja Rosso II:ella?

    Hintaeroa on ~kakskymppiä, eikös perinteisesti Corsat ole enemmän radalle tarkoitettu?
    Bikes don't leak oil, they mark their territory.
    636 Ninja '05
  4. #2944
    Samaiselta Pirellin sivuilta löytyy tollasta lätinää *
    Rosso 2 ja Rosso Corsa



    ZH2 2020
  5. #2945
    Lainaa (markketo @ Huhti. 23 2011,20:40) kirjoitti
    Lainaa (Yazaku @ Huhti. 22 2011,15:55) kirjoitti
    Pysähyin bussipysäkille ja sammutin koneen. Vähän ajan jälkeen laitoin virrat päälle ja sitten painoin starttia. kone tärähti pikkaisen jonka jälkeen hävisi virrat kokonaan.
    Työnsin mopon mäen päälle ja yritin mäkistarttia, koska ajattelin että akku kuoli, mutta moottori "rykäsi" aina vähän silloin tällöin.
    Sitten tarkistin sulakkeet jotka olivat kunnossa.
    Sain hommattua apuvirtaa ja kun virran kytki akkuun niin kaikki toimi niin kuin pitääkin ja jopa moottori lähti käyntiin.
    Heti kun apuvirran otti pois niin moottori sammui.
    Joten mikä kyseisessä Kawasaki ZX-6R F1 -95 voisi aiheuttaa tommoisen käytöksen? Löytyykö tähän malliin jostakin sähkökuvia? Itse veikkasin laturia, mutta kun yritin mäkistarttia, niin jopa valot välkkyivät aina kun tapahtui sytytys.
    Mittaa latausjännite kun pyörä käy apuvirralla. Jos ok, niin pelkästään akku sökö. Eli uudella akulla takas tien päälle.
    Kun pyörä käynnissä niin jännite oli 14.3v joten ei siinä ollut kuin akku hajalla.
    Kummasti se hajosi.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  6. #2946
    Tärinä ja muu vastaava raju liike tekee mopojen akut helpommin antautuviksi kuin esim autoissa.

    Hyytelöakku on hyvä, mutta vaatii tarkempaa hoitoa, kuin perinteinen akku.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  7. #2947


    Täytyypi tuo road trippi kuva lisätä... Eikä oo muuten mitään asettelua. *

    Jaa... ei sitte suostu näyttää tota ketjussa



  8. #2948
    Oikeaa hiiren nappia ja properties ja copy pastea sourcesta uuteen selaimen ikkunaan ja saa hienon kevätpäiväpörriäis kuvan auki.

    Hieno kuva poketopi

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  9. #2949
    Lainaa (poketopi @ Huhti. 27 2011,10:28) kirjoitti


    Täytyypi tuo road trippi kuva lisätä... Eikä oo muuten mitään asettelua. *

    Jaa... ei sitte suostu näyttää tota ketjussa *
    Pistä ihan vaan linkkinä:
    http://img688.imageshack.us/i/valokuva0010.jpg
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #2950
    Osaako joku sanoa, mistä johtuu nopeusmittarin sekoilu? Pesun jälkeen on sekoilua, mutta tänään ihan "kuivana" alkoi sekoilemaan eli näyttää lukemia 0-200 vaikka todellinen nopeus olisi tasainen 60km/h. Ja nopeus vaihtuu todella tiheästi useita kertoja sekunnissa. Pyörässä on myös gipron vaihdenäyttö, joka sekoaa myös samalla kun nopeusmittari sekoilee. Pyörään asennettu myös speedohealer. Itellä mopo ollu vasta muutaman kk joten ei hirveesti kokemusta. Pyörä siis 03 636.
    ZX-6r -04
  11. #2951
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 25 2011,14:00) kirjoitti
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 25 2011,10:04) kirjoitti
    missä muilla on lämmöt pyöriny? itellä voi mennä sinne yli 115asteeseen ja sitte alkaa palaa se moottorin ylilämpövalo... flekti ei paahda kokoaikaa vaan sellanen minuutin ja sitten taas sammuu minuutiks jne vaikka lämmöt olis 115asteessa. jotenkin tuntuu aika isolta toi lämpö kun vanhassa pyörässä pyöri _aina_ siinä 80-90 hujakoilla. tuli mielee et olisko termari menny mut vanha omistaja sano et se oli sen vaihtanu...
    Mikä vuosimalli?
    se olis vuosmallia 2001... maantiellä on sellasta alle 100 mut hetikun vauhti hyytyy alle 60km niin lämmöt nousee 115 aika nopeesti.. menee 120asteeseen ja ylikin eli aika kuumana käy... en haluu ees tietää mite ruuhkassa käy

    kierrokset kuitenkin kokoajan alle 5000km paitsi kiihdytyksissä
  12. #2952
    Lainaa (636r @ Huhti. 27 2011,21:00) kirjoitti
    Osaako joku sanoa, mistä johtuu nopeusmittarin sekoilu? Pesun jälkeen on sekoilua, mutta tänään ihan "kuivana" alkoi sekoilemaan eli näyttää lukemia 0-200 vaikka todellinen nopeus olisi tasainen 60km/h. Ja nopeus vaihtuu todella tiheästi useita kertoja sekunnissa. Pyörässä on myös gipron vaihdenäyttö, joka sekoaa myös samalla kun nopeusmittari sekoilee. Pyörään asennettu myös speedohealer. Itellä mopo ollu vasta muutaman kk joten ei hirveesti kokemusta. Pyörä siis 03 *636.
    tuolla ratkottu enkuks

    Elikkäs huoltoo ja testerii... tai mittari vaihtoo jos ei korroosio ongelmaa piuhoissa.
  13. #2953
    Lainaa (Vineksi @ Huhti. 24 2011,21:08) kirjoitti
    Tuli ratalipat ja nyt pitäisi löytää osia, josko saisi pyörän vielä kuntoon. Alkuviikosta pitää käydä vakuutustarkastajan juttusilla, josko sieltä saa mitään.
    Etu-ja takavanne hakusessa. Onko kellään tietoa, sopiiko -05 mikään muun merkin vanteet, koska kawa vanteet tuntuvat olevan kiven alla.
    Löytyykö keltään etuyläkatetta ja takahäkkiä ja takakatetta ?


    Kawa zx-6r -05
    bike-teile on saksalainen sivusto jossa on koottuna useiden saksalaisten purkaamojen purkuosat. Todella kätevä palvelu, pari vuotta sitten ostin moottorin hondaan tätä kautta.
  14. #2954
    Lainaa (hessu75 @ Huhti. 27 2011,07:44) kirjoitti
    Tärinä ja muu vastaava raju liike tekee mopojen akut helpommin antautuviksi kuin esim autoissa.

    Hyytelöakku on hyvä, mutta vaatii tarkempaa hoitoa, kuin perinteinen akku.

    -Hessu-
    Millaista huoltoa se hyytelöakku tarvitsee?
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  15. #2955
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 27 2011,22:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 25 2011,14:00) kirjoitti
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 25 2011,10:04) kirjoitti
    missä muilla on lämmöt pyöriny? itellä voi mennä sinne yli 115asteeseen ja sitte alkaa palaa se moottorin ylilämpövalo... flekti ei paahda kokoaikaa vaan sellanen minuutin ja sitten taas sammuu minuutiks jne vaikka lämmöt olis 115asteessa. jotenkin tuntuu aika isolta toi lämpö kun vanhassa pyörässä pyöri _aina_ siinä 80-90 hujakoilla. tuli mielee et olisko termari menny mut vanha omistaja sano et se oli sen vaihtanu...
    Mikä vuosimalli?
    se olis vuosmallia 2001... maantiellä on sellasta alle 100 mut hetikun vauhti hyytyy alle 60km niin lämmöt nousee 115 aika nopeesti.. menee 120asteeseen ja ylikin eli aika kuumana käy... en haluu ees tietää mite ruuhkassa käy

    kierrokset kuitenkin kokoajan alle 5000km paitsi kiihdytyksissä
    Ekana ehkä tarkastaisin siltikin sen termarin/veden kierron.
    Onnistuu esim silleen ett kone käymään ja käsi jäähyttimen päälle oikeeseen ylänurkkaan.
    Pitäis pysyy "kylmänä" siihen asti ett lämpömittari näyttää 58-62C jolloin termari rupee aukeen ja vesi kiertään (aivan täysin auki termari on vasta 95 asteessa).
    Eli siinä vaiheessa se jäähdytin lämpenee muutamassa sekunnissa ihan selkeästi.

    Flektin pitäis lähtee pyörimään 96-100 asteessa, ja sammua ~91 asteessa.

    Flektin käynnistysanturi on jäähdyttimessä.
    vs
    Ja lämpömittarin anturi on "lohkossa".
    Joten se että flekti ei lähe pyöriin vaikka lohkon lämpö huitelee pitkälti yli sadan; viittais vahvasti siihen että vesi ei todellakaan virtaa jäähdyttimeen kunnolla, jolloin flektin anturi ei saa lämpöö jolloin se ei käynnisty.

    Eli ota termari pois kokonaan, ja kokeile pelittääkö ilman.
    Jos ei vieläkään, niin tod näk vesipumppun impelleri paska/"irti" akselista.

    Yks kaukaa haettu vois olla kans ilmalukko. Muistelisin että jollain on ollut vastaava lämpöongelma/vesi ei kierrä, mopon kaatamisen jälkeen(?).

    Vielä kauempaa, lisätty väärää jäähdytysnestettä ja neste soosiintunu ja ei kierrä sen takia.

    Ja voihan se lämpömittarin anturikin olla paskana. Ett jäähytys toimii ihan ok, kun ei oo kerran keittäny(?), mut mittari vaan näyttää mitä sattuu.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #2956
    Lainaa (Yazaku @ Huhti. 27 2011,22:42) kirjoitti
    Lainaa (hessu75 @ Huhti. 27 2011,07:44) kirjoitti
    Tärinä ja muu vastaava raju liike tekee mopojen akut helpommin antautuviksi kuin esim autoissa.

    Hyytelöakku on hyvä, mutta vaatii tarkempaa hoitoa, kuin perinteinen akku.

    -Hessu-
    Millaista huoltoa se hyytelöakku tarvitsee?
    Mutu:
    Mä suosittelisin AGM-tyyppistä akkua joita kaippa kaikki perus mopoakut on, paitsi tietty geeliakut. Suurin osa orkkisakuistakin taitaa olla AGM-tyyppisiä.
    AGM ei oo niin herkkä normaalin korkeelle latausjännitteelle kuin geeliakku.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #2957
    AGM on jees.

    Geeli/ hyytelöakku on vain ronkelimpi, jos menee ihan tyhjäksi. Ei välttämättä enää vastaanota latausta ja on siten käyttökelvoton.
    Pitää siis olla talvisin älykkäässä laturissa kiinni koko ajan.

    Vastaavasti sitten virran tuotto ja käynnistyskesto on aivan eri luokkaa verrattuna normi vesiakkuihin.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  18. #2958
    -04 636:sen eturattaan mutterin kiristysmomentti? 125Nm?
  19. #2959

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 27 2011,22:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 25 2011,14:00) kirjoitti
    Lainaa (sasaa @ Huhti. 25 2011,10:04) kirjoitti
    missä muilla on lämmöt pyöriny? itellä voi mennä sinne yli 115asteeseen ja sitte alkaa palaa se moottorin ylilämpövalo... flekti ei paahda kokoaikaa vaan sellanen minuutin ja sitten taas sammuu minuutiks jne vaikka lämmöt olis 115asteessa. jotenkin tuntuu aika isolta toi lämpö kun vanhassa pyörässä pyöri _aina_ siinä 80-90 hujakoilla. tuli mielee et olisko termari menny mut vanha omistaja sano et se oli sen vaihtanu...
    Mikä vuosimalli?
    se olis vuosmallia 2001... maantiellä on sellasta alle 100 mut hetikun vauhti hyytyy alle 60km niin lämmöt nousee 115 aika nopeesti.. menee 120asteeseen ja ylikin eli aika kuumana käy... en haluu ees tietää mite ruuhkassa käy

    kierrokset kuitenkin kokoajan alle 5000km paitsi kiihdytyksissä
    Eihän olisi vaan kannentiiviste/kansi mennyt? Kupliiko syylärissä neste kun pyörä käynnissä?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  20. #2960
    Lainaa (willik @ Huhti. 28 2011,10:08) kirjoitti
    -04 636:sen eturattaan mutterin kiristysmomentti? 125Nm?
    Jep, 125Nm.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #2961
    Tullut ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, tuntuu takkuilevan vielä kun kone kylmä/ei kauheasti lenkkiä vedetty. Välillä sammahtaa liikennevaloihin kun lyö ykkösen vapaalta silmään? Pyörä on siis 2004 ruisku.
    Kun pyörällä vähän jo ajettua ja kone lämmin, niin ei tunnu olevan enää noita ongelmia. Mistäköhän voisi johtua?

    P.S. öljyt vaihdoin talviseisonnan jälkeen (600km sitten). Silloin luulin, että johtui vanhasta ja seisseestä 95 bensasta. Vähään aikaan näitä ongelmia ei ilmennyt, kunnes nyt taas ruvennut temppuilemaan.



    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  22. #2962
    Ruiskuista hirveesti tiedä, mutta autossani ainakin, kun teki samaa kylmänä, oli tuo kylmäsyöttöpiiri tjsp viallinen. Eli, ei osannut säätää ruiskua kylmänä oikein ja sammutteli tosiaan kylmänä.

    Pistin purkaamolta saadut kaikki ruiskuosat uusiksi, loppui vittuilu siihen paikkaan. En alkanut edes arvailemaan mistä osasta johtuu.

    Se bensiini on voinut imeä kosteutta. Riippuen sun talvisäilytyspaikasta.

    Myös suuttimet voisi olla bashaiset ja pa- suodatin voisi olla kanssa vaihtokunnossa.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  23. #2963
    Lainaa (SMRacing @ Huhti. 18 2011,01:56) kirjoitti
    Lainaa vilhov,Huhti. 14 2011,22:18 kirjoitti
    ..
    Pitkä jatkovarsi niin lähtee kyllä. Halpahalli kompuralla+pulttipyssyllä ei varmasti lähde. Tietysti isolla kompuralla ja tehokkaalla pyssyllä pitäs irrota myös. Lämmitys esim. kuumailmapuhaltimella voi auttaa, jos on kierrelukitetta. Jos jatkovarrella vääntää niin takajarrua vasten vaihde vapaalla.

    Paljonko on nykyään kawalla rullattu? Oisko ollu 51tkm 2008vuonna vieläkun kyseisen yksilön omistin.
    Joo, kyllä se siitä lähti. Pitkä jatkovarsi jolla väännettiin ja vanha puolukkanuija renkaan ja takahaarukan väliin niin ettei eturatas pyörähä ja sitten kuulu iso pamahus ja irti oli

    61 ja 62 välissä ollaan nyt menossa, viime kesänä ei tullu ku ~7tkm lisää mittariin. Jospa tänä kesänä enemmän
    Kawasaki ZX-6R -98
    EX Honda CBR 125R -04
  24. #2964
    Lainaa (Olkka @ Huhti. 28 2011,13:56) kirjoitti
    Tullut ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, tuntuu takkuilevan vielä kun kone kylmä/ei kauheasti lenkkiä vedetty. Välillä sammahtaa liikennevaloihin kun lyö ykkösen vapaalta silmään? Pyörä on siis 2004 ruisku.
    Kun pyörällä vähän jo ajettua ja kone lämmin, niin ei tunnu olevan enää noita ongelmia. Mistäköhän voisi johtua?
    Paljoko tyhjäkäyntikierrokset? Seilaako ne ees taas?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #2965
    Kylmänä, kun käynnistää, niin alle 1k - vähän päälle 1k. Ja juu, kyllä seilailee.
    Tosiaan kun ajoa jo vähän takana ja kone jo lämmin (joku >70c), niin tuntuu pelittävän normisti. Tuntuu aina aluksi hieman vaativan kierroksia.



    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  26. #2966
    mulla pitää olla vähintään 1300rpm että pysyy käynnissä.tällähetkellä itellä 1400-1500rpm
    Suzuki RM-Z250 "13
    Suzuki RM-Z450 "06
    ZZR1400 "06 ABS
    ZX-10R "04 * *
    ZX-6R 636 "05
  27. #2967
    Lainaa (Olkka @ Huhti. 28 2011,18:49) kirjoitti
    Kylmänä, kun käynnistää, niin alle 1k - vähän päälle 1k. Ja juu, kyllä seilailee.
    Tosiaan kun ajoa jo vähän takana ja kone jo lämmin (joku >70c), niin tuntuu pelittävän normisti. Tuntuu aina aluksi hieman vaativan kierroksia.
    -04 normi tyhjäkäyntikierrokset on 1300+-50. Ts ruuvaa ruuvista hieman lisää. Ruuvi löytyy satulan vasemman etunurkan alapuolelta, takakäkin välistä.

    Onks siin PC?



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  28. #2968
    kiitti hyvistä vinkeist scuuba! katon noitten ohjeiden mukaan viikonloppua jos löytäisin syytä vikaan
  29. #2969
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 28 2011,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Olkka @ Huhti. 28 2011,18:49) kirjoitti
    Kylmänä, kun käynnistää, niin alle 1k - vähän päälle 1k. Ja juu, kyllä seilailee.
    Tosiaan kun ajoa jo vähän takana ja kone jo lämmin (joku >70c), niin tuntuu pelittävän normisti. Tuntuu aina aluksi hieman vaativan kierroksia.
    -04 normi tyhjäkäyntikierrokset on 1300+-50. Ts ruuvaa ruuvista hieman lisää. Ruuvi löytyy satulan vasemman etunurkan alapuolelta, takakäkin välistä.

    Onks siin PC?
    Okei. Tänään kun katoin pienen lenkin jälkeen, jolloin kone jo lämmin, niin näytti tyhjäkäynti noin sen 1300 rpm olevan. Pitäiskö sieltä sitten kuitenkin jotain ruuvailla?
    Se rpm tosiaan jonkin aikaa seilailee, kun kylmänä käynnistää, mutta eikös sen ruiskun pitäisi ne "optimaaliset tyhjäkäyntikierrokset" osata hakea, kunhan vaan jaksaisi odotella jonkin aikaa?

    Commanderi löytyy, en tosin ole siihen koskenut.
    2004 Kawasaki Ninja ZX-6R
    2007 Suzuki GSX-R 1000
  30.  
  31. #2970
    Lainaa (Olkka @ Huhti. 29 2011,00:17) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 28 2011,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Olkka @ Huhti. 28 2011,18:49) kirjoitti
    Kylmänä, kun käynnistää, niin alle 1k - vähän päälle 1k. Ja juu, kyllä seilailee.
    Tosiaan kun ajoa jo vähän takana ja kone jo lämmin (joku >70c), niin tuntuu pelittävän normisti. Tuntuu aina aluksi hieman vaativan kierroksia.
    -04 normi tyhjäkäyntikierrokset on 1300+-50. Ts ruuvaa ruuvista hieman lisää. Ruuvi löytyy satulan vasemman etunurkan alapuolelta, takakäkin välistä.

    Onks siin PC?
    Okei. Tänään kun katoin pienen lenkin jälkeen, jolloin kone jo lämmin, niin näytti tyhjäkäynti noin sen 1300 rpm olevan. Pitäiskö sieltä sitten kuitenkin jotain ruuvailla?
    Se rpm tosiaan jonkin aikaa seilailee, kun kylmänä käynnistää, mutta eikös sen ruiskun pitäisi ne "optimaaliset tyhjäkäyntikierrokset" osata hakea, kunhan vaan jaksaisi odotella jonkin aikaa?

    Commanderi löytyy, en tosin ole siihen koskenut.
    No se ruuvi vaan nostaa tai laskee tyhjäkäyntikierroksii. Siin on semmonen musta muovinen nuppi, erottuu kyllä.

    Mulla kävi commanderin kans silleen, ett se rikasti tyhjäkäyntiä liikaa/turhaan (oli ihan säädetty PC-dynossa kylläkin), ja ongelma oli just toi tyhjäkäynti/sammuminen kylmänä.
    Otin kartan ulos, nollasin siitä alimmat kierrokset/kaasut, ja pistin kartan takas.
    Ongelma poistu.
    Ts antaa ecun hoitaa ihan rauhassa noi tyhjäkäynnit, ilman että pc sotkee niitä yhtään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 99 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109149 ... ViimeinenViimeinen