Vähän samantyylistä täälläkin päin, tosin "arkiajossa" siinä metrin kohdalla jo vähän hölläilen ja ennen rajotinta mielellään päästän jo alas...![]()
'03 ZX6R
Siinä kohtaa yleensä täytyy höllätä kaasua tai painaa takajarrua kun rekkarikilpi raapii maata.. Kauhee ääni meinaan.(Tryffeli @ Kesä. 09 2009,15:43) kirjoitti
636 -> 998
Tai sitten koitat vaan kestää ja kattella tän kesän tuota orkkispersettä ja talvella sitten säästät ja hommaat kunnollisen underin. Tulee kerralla kunnolla kuntoon eikä jää harmittamaan. Ite en ainakaan lähtis tekee mitään "rautasaha"-versiota, mahdollisuudet ryssimiseen ovat aika hyvät. Jos yhtään helpottaa niin orkkismuovihässäkällä minäkin ajelen. Hiljaa hyvää tulee ja tosi hiljaa tosi hyvää(mazaas @ Kesä. 06 2009,11:32) kirjoitti
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Tarvii se alkuperänen kilpiteline todennäkösesti sahailla sitä underia varten muutenkin...Mut on tossa pointtia.
'03 ZX6R
hahaaa!(Jarrujälki @ Kesä. 11 2009,19:23) kirjoitti
joo taitaa tää kesä mennä kyllä normi perseel, harmittaa vaan ne takana tulevat ku joutuvat sitä katella..;D
prkl, justii pääsin keulimisen makuun niin sitte kytkin rupes luistaa sen verra että hauskuus loppu.. noh, maanantaina menee huoltoon muutenki niin saavat sielä kattoo kuntoo.
Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->
Z750S -05 ---->
Yamaha R6 -04/05
Mitäs eturengasta kannattaisi -04 vuosimallin ninjaan laittaa? Taakse just laitoin Bridgestonen bt021-gummin. Suunnittelin vastaavaa eteen, mutta rengasliikkeessä sanoivat sen etupäässä kuluvan epätasaiseksi *Nykyinen bt10 on kyllä kulunut siten, että tuntuu "pomputtavan"
Suosittelivat continentalin road/sport attackia, sitä ei kuitenkaan näytä olevan 120/65 profiililla. Onkohan millainen vaikutus jos laittaa esim. 60:sen tuon 65:sen tilalle?
ZX-6R -04
Ehdottomasti kannattaa laittaa 120 / 70 etunen tuon tilalle. Renkaaksi esim. Misukan Pilot Power 2CT tai Road 2.(ruzina @ Kesä. 12 2009,14:20) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
120/65->120/60 = 6mm "pienempi"(ruzina @ Kesä. 12 2009,14:20) kirjoitti
Eli matalampi profiili, keula laskee, etujättö pienenee, ohjauskulma pienenee, muuttuu rauhattomammaksi, ohjaus herkempi.
Määrät tosin subjektiivisia; eli joku ei ehkä huomaa yhtään mitään, joku taas tuumaa ett moposta tuli "mahdoton" ajettava.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
...ja tota 70-sarjalaista voi kompensoida tuomalla putkia 3mm yläkolmion päälle. Ajettavuuden pitäis pysyä suht samana, itelläkin tommonen on mut talven aikana tuli tehtyä niin paljon ettei voi eritellä mikä vaikuttaa mihinkin...
Hyvin ainakin pelittää.![]()
'03 ZX6R
Jäin ihmettelemään, kun kysyin eräästä myytävästä pelistä (vuosimallia 1999) että millos säädetty venttiilinvälykset. Sain vastaukseksi: "Pyörässä hydrauliset nostimet, eli ei tarvi tarkistaa venoja"
Onkos muilla kokemuksia, että onko tollanen mahdollista/toimivaa?
Olis yks pyörä ostettavana. Ihan hyväkuntonen ulkosesti ja ajettu 22000km. Venttiilit säädetty 17000km kohalla, mutta kun ei tiedä,että onko. Tosin 24000km huollossahan se sitten selviäisi.
Osta multa pyörä, saat takuuvarmasti toimivan ja luotettavan pelin(Ztuge @ Kesä. 12 2009,19:09) kirjoitti
Pitäis ennen heinäkuuta saaha myydyks![]()
Missäpäin asut, pyörän hinta ja kilometrit jne.. Laita sähköpostia vallu@netti.fi(SB2 @ Kesä. 12 2009,19:54) kirjoitti
Vastattu sähköpostiin. *(Ztuge @ Kesä. 12 2009,20:21) kirjoitti
Edit. niin, asun pk-seudulla. Unohtu s-postissa mainita
Omassa ei ainakaan ole. Loputkin huollot teen itse, eikä oikein jaksa dokumentoida. Kai joku edes uskoo kun kaikki pultit on ollut irti ja kuviakin siitä on.(Ztuge @ Kesä. 12 2009,18:58) kirjoitti
![]()
'03 ZX6R
kyllä itse vein aikanaan oman vm99 24tkm huoltoon ja venttiilit sanovat säätäneensä tosin eihän sitä nää muualta kun laskusta(salmiakki @ Kesä. 12 2009,19:07) kirjoitti
![]()
No ei tod ole hydraulisia nostimia, aika asijantuntija tahi sitten ihan törkee huijari. Legendaarista(salmiakki @ Kesä. 12 2009,19:07) kirjoitti
![]()
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Tulipa sitten hankittua tommonen 2003 636:nen. Hauskalta värkiltä tuntuu, moottorista kuuluvat äänet kyllä hieman huolestuttaa. Nokkaketjun rallatus kuitenkin ilmeisesti kuuluu asiaan, eikä sitä edes >6k rpm kuule ;) Vaihteistokin tuntuu aika kovaa käsittelyä vaativalta, eipä paljon ole referenssikokemsta että mikä on normaalia ja mikä ei.
Edellinen omistaja kertoi juuri laittaneensa nää mystiset delvacit koneeseen. Mikä öljy on hyväksi havaittua ko päristimessä, eli kippaanko delvacit mäelle vai lisää samaa tavaraa perään?
08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
Kunhan vaihdat ne useammin kuin 6000km välein jos myyjä ei muistanu siitä mainita.(iirot @ Kesä. 14 2009,10:59) kirjoitti
Itse vaihtaisin muuhun, mutta kukin tavallaan![]()
Kuullostaa niinku omalta pyörältä(iirot @ Kesä. 14 2009,10:59) kirjoitti
Ja Just oon vaihdatuttamassa nokkaketjua+kiristintä joka kuitenki jäi pelkkään kiristimen vaihtamiseen ku saatanan INSINÖÖRIT on kehitelly sinne kiinteän akselin alapäähän ja kiinteä ketju jota ei vaihdeta semmoseen minkä voi katkaista. Koko vitun mopon joutuu lyömään tuhanne pillun päreihin jos haluaa vaihtaa se nokkaketjun
Löytysköhän joltako räjäytyskuvia/omia kuvia et jos tuo jatkaa vielä rallatusta niin talvella menee purkuun tuo paskaläjä. Kertaalleen on kiristetty jo aiempaa kiristäjää itse..
Toivotaa et se on ominaisuus enemmänku vika..
pidä vaan devalcit koneessa niin katotaan kestääkö se tosin jos sillä on ennenkin ajettu sillä niin sitten se kestää. itsellä ei ainakaan tarvii lisätä öjyä kun vaihdon n.5tkm väliein.. mut nyt laitoin itselle 15w-50 vaikka ohjekirjahan suosittelee 10-40 onkohan tällä mitään väliä?(iirot @ Kesä. 14 2009,10:59) kirjoitti
![]()
Hifistelymutu; ehkä turhan jäykkää tavaraa rauhalliseen maantieajoon varsinkaan suomen kesälämmöissä, mut sit taas sopivaa tavaraa rata-ajoon. Käytännössä ehkä eroa saman verran ku 95 ja 98:lla. Eli molemmilla toimii ok ja mitään eroa ei huomaa.(Wii @ Kesä. 14 2009,13:12) kirjoitti
Itellä on delvacit koneessa, ja sopivan vaihtovälin rata-ajossa huomaa siitä kun 1-2-välistä alkaa vauhista löytyyn välivapaa. Käytännössä ollu joku 3000km.
Tossa yks triidi aiheesta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=delvac
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Nonii.. Nyt oon omistanu vuoden 05 ninjan noin viikon ja tänään sytty FI-valo mittaristoon. Vaikka sammutti pyörän ja laitto takas päälle niin ei vaikuttanu. Noh ajelin rauhassa syömään ja noin puolen tunnin päästä laitoin pyörän käyntiin ni valo ei enää palanu. Slipari tohon on vaihdettu muuta ei kai oo tehty mikä vois vaikuttaa tohon. Toivottavasti ei mitään vakavaa!
Kun slipari vaihdetaan niin servomoottorin päälle (yleensä) ruuvataan metallinen palikka joka rajoittaa servon liiketta, vastaavasti ku orkkis sliparilla se venttiilin liikerata rajoittaa. Omassa pyörässä servo hajosi vähän ajan kuluttua (muutama hammas rattaasta irti) ja siksi pääse liikkumaan "yli rajojen". Tämä sytyttää Fi valon ja antaa kaksi vikailmoitusta koskien servon liikettä. Itse hommasin servomoottorin eliminaattorin (120€) eikä tarvinnut enää katsella Fi valoa...toki se sit syttyy jos jossain muualla on vikaa(diskis @ Kesä. 14 2009,20:23) kirjoitti
![]()
iirot: ääntä se moottori tosiaan pitään, ei ole tarkotuskaan olla Honda.Laatikosta osaan sanoa sen verran, että omassa vaihteet menee päälle miltei pelkällä puhumisella, mutta riippuu tietysti mihin vertaa.
Hane08: lohkojen halkominen ja pyörä takasin nippuun on kahen päivän homma. Itse en tosin jaksanut ketjua siinä samalla tietenkään vaihtaa...
'03 ZX6R
Dodii, nyt sain vihdoinkin aikaiseksi asentaa nuo kaatumatatit ja kyllähän se onnistui hyvin oli vaan oikean puoleinen pultti ryytyny jumiin...Kiitokset scuuballe ja Goofy S:lle neuvoista. Tuos olis vie kuva tatista http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C0...97518-full.jpg *
![]()
ZZR-600 -93
ZX-6R -05
- - - - - - - -
Jees jees! Ajattelinkin, että jokin tossa mättää(JaL3 @ Kesä. 14 2009,00:57) kirjoitti
![]()
Kiristimen vaihtaminen on kýllä turhaa hommaa, ei se uudella samanlaisella parane. Rallatus palaa takaisin aina, kun kiristin ei vielä ihan jaksa hypätä seuraavaan loveen...ehkä noin 20 tkm:n välein näin käy. Joko kuuntelee sitä rallatusta muutaman tkm:n tai sitten kiristää käsin pykälän verran...(Hane08 @ Kesä. 14 2009,11:26) kirjoitti
zx-6r 636 -03