Pitääpä vaihtaa omaankin -05 malliin Castrolit nykyisen Honda GN4 öljyn tilalle. Ainakin omassa pyörässäni kytkimen toiminta heikkeni selvästi Hondan öljyllä, jotka 6000 km:n huollossa koneeseen laitettiin.(samppazx6r @ Kesä. 19 2007,19:54) kirjoitti
tänään tuli sitten haettua eka pyörä ja se on sit just se hianoin.. :P eliggäs -03 ninja ja mustana tottakai..![]()
Öljyjenvaihto tuottaa ongelmia usein kun merkkiä vaihdetaan, esim ennen oli shellin öljyt ja sitte castrollin öljyt tilalle ja huomataan ettei laatikko enää pelitä yhtä hyvin. Tämän huomaa erityisen hyvin märkäkytkimessä, koska vanhaa öljyä jää aina laatikkoon ja kytkimeen öljynvaihdon jälkeen. Eli paras vaihtoehto on kun käyttää ainoastaan sitä saman merkin öljyä. Ja merkin vaihtaesssa kannattaa, vaikka huuhdella uudella öljyllä eli pari desiä laatikon ja kytkimen läpi propun kautta pois. Kovin ovat suositelleet castrollin öljyjä, mutta itse olen käyttänyt itse shellin tavaraa ja ollut tyytyväinen lopputulokseen.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Mulla oli kanssa edelliset öljyt castrolin gps, mutta nyt keväällä vaihdoin shelliin kun sitä täällä oli ainakin joku kehunu hyväksi kawassaan. Varsin tyytyväinen olen ollut vaihdokseen, laatikko pelaa paremmin. Castrolin öljyillä löyty muutaman kerran välivapaa mutta shellin litkuilla ei ole vastaavaa ilmennyt.
Kyllä onkin outoa ajaa tolla kawanakilla Koulun 37kW jälkeen.. nooo mut kai kaikkeen tottuu...
Melkoisesti mulla käsiin ottaa mut siihenkin kuulemma tottuu.. Et nyt vaan odotellaan et olis aikaa ajella ja totutella moottoripyöräilyn ihmeelliseen maailmaan noin niinkun kuskin paikalta.. Takaritsi kun on jo tuttu ollut monta vuotta..
Millainen tuo uusi 599cc on verrattuna 636cc? Lähinnä kiinnostaisi että onko väännöt kärsinyt tuosta tilavuuden pienentämisestä. Käsittääkseni yksi ZX-6R:n valteista oli tuo hyvä vääntö verrattuna muihin kuussatkuihin.
"Hidas mutta kankee"
aijjai... tunnin päästä alkaa inssi..toivottavasti pääsis läpitte et pääsee ajelehtimaan kawalla sit.. ^^ ei pitäis kovin vaikee olla..
![]()
Nyt oisi renkaan vaihto ajankohtainen ja kyselenkin, että onko kellään kokemusta renkaasta koossa: 190/50ZR17? Itseä mietityttää miten menee huggerin kanssa, kun nykyinen rengas on kooltaan 180/55ZR17..
-Mahtuuko vanteelle?
-Entä tuleeko ongelmia huggerin kannalta?
Pikaista vastausta kiitosh![]()
Auttakaa tyhmää.
Tilasin sliparin -05 malliseen 636 ninjaan, mutta alkuperäisessä pöntössä on kiinni se säätöpalikka johon tulee pari vaijeria, mutta kun sliparissa ei ole tätä palikkaa joten voiko sitä laittaa paikalleen vai mitä pitäisi tehdä?
Kannattaa mennä liikkeeseen kysymään mist saa sen laipan moottorin virrattomaksi ja vaijerit voi sitte väliaikaisesti irrottaa.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Leveämmän renkaan mahtumisesta en tiedä, mutta olisi myynnissä kasa renkaita edullisesti(JWH @ Kesä. 21 2007,10:40) kirjoitti
Linkki
Vaijerit irti vaan, jos, siis JOS, FI valo syttyy niin sieltä pitää yks johto irrottaa ecusta, Aratan sivulla oli ohjeet tähän.(jomela @ Kesä. 21 2007,18:48) kirjoitti
Niiden vaijerien virka on käänellä sellasta läppää siellä putkessa jonka avulla pienennetään päästöjä että se euro 3 täyttyisi ja sademetsät säästyisivät.
Hirvee ninjapomperi
Juu nyt alko ohjeita löytymään.
Onko ketään muten kokeillut kyseistä "viritelmää"
http://www.i-hacked.com/content/view/165/45/
Kokeile nostaako keulaa ykkösellä kun kiihdytät lähes nollasta kaasu pohjassa, jos tassu nousee niin ainaki samanverran tehoa on ku mulla.(samppaa @ Kesä. 19 2007,19:31) kirjoitti
Kaikkeen kyllä tottuu helposti, varsinki pyörän tehoihin. Sentakiahan pyörällä kuuluukin tehä jotain muutaki ku ajaa suoraa tietä.
ainahan ne vähän osuu
Ei tarvi tehdä euromalleihin. Rajoitus koskee ainoastaan jenkkimalleja.(jomela @ Kesä. 22 2007,10:26) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Kellään kokemusta Micronin tekeleistä pakoputki puolella?
Onko kellään kokemusta semmosta ruiskunsäätö laatikosta ko Rapid Bike, taitaa olla vastaava ku Power Commader?
Oisi tuo rapid bike hieman edullisempi mitä commanderi ja tuolla rabid bike:lla voi säätää samalla sytystä ainakin esitteen mukaan...![]()
"Tässähän tämä opetellessa."
Vaihtakaa pyöroon sen 65 profiilisen eturenkaan tilalle 70 profiilinen. Voin kokemuksesta kertoa että ero on ku norsulla ja kepartilla kääntymisessä![]()
Hirvee ninjapomperi
Kerkesin jo viime viikon torstaina ostaa sen takakumin reliatec:ista metzeler Z6 koossa 190/50ZR17.(Hansk1 @ Kesä. 24 2007,22:17) kirjoitti
Alkuun vähän epäröin sen mahtumista, mut pienen mittailun jälkeen päätin ostaa ja eipä tarvii katua, kun mahtuu pyörimään ongelmitta huggerin kanssa eli sekin on nyt testattu.
Kävin noi sivut katsomassa ja sen rengas onlinen tiesin jo entuudestaan. Kiitos vastanneille![]()
Myytävänä todella hyvä 6R:
http://www.nettimoto.com/viewVeh....rch=Hae
Ostakee ostakee!!
Ninja forever, man!
Tulipahan asennettua 06 malliseen pyörään leo vincen hyväksytty hiilari slipari (josta db killeri pois) ja pitää kyllä todeta että ny se kuullostaa pyörältä ja käytös muuttu ihan erilaiseksi kun aikaisemmin.
Tuntuu vetävän huomattavasti paremmin kun orggis putkella, mutta nyt tuntuu hieman lämpimämpänä käyvän (motari nopeuksissa näyttäis olevan 3 astetta lämpimämpi)
Miten pakollista tuo säätäminen oikein on? Eli mistä tietää käykö toi "laihalla" tms?
kannattaa käyttää penkissä, ei sitä oikein muuten saa selville onko seokset kohallaan.
rotta
Kyllä se kuulemma alkaa liian laihalla käymään kun sliparin vaihtaa, väittävät viisaat(fisu @ Kesä. 26 2007,22:29) kirjoitti
Käytä penkissä vaan niin tulee säädöt kohilleen ja kutitteleevat samalla motista kaikki pollet laitumille!
Ninja forever, man!
Osaakos joku kertoa mistä tuo liian laihalla käyminen ilmenee (vai onko nää kaikki viisaat Esson baarissa)? Kun vetää kuitenkin huomattavasti paremmin kun orggis, eikä röpötä osakaasullakaan.(juike1 @ Kesä. 27 2007,11:15) kirjoitti
Ja voikos tuota kawan ruiskua säätää jotenkin, vai onko sitten ostettava Commander tai vastaava jos seokset ei ole kohdillaan (tai vaihdettava orggis putki takaisin)
Niin joo, ja missä noita penkkejä on pääkaupunkiseudun ympäristössä? Viaber löytyi haulla, mutta siellä on aikaa joskus elokuun lopussa (ehkä mahdollisesti jos silloinkaan)
Ittellä kanssa vince 06:ssa. Ei käy laihalla sen kanssa ainakaan ittellä, mutta jokainen pyörä on tietenkin oma yksilö... Ei kyllä oo läheskään välttämättömyys säätää.(fisu @ Kesä. 26 2007,22:29) kirjoitti
edit: jos ruiskua haluut säätää on ostettava commanderi.
kiitos infosta.(Kaldu @ Kesä. 27 2007,21:42) kirjoitti
Mukavan kuulla että jollain muullakin on vince kiinni ilman ongelmia. Näin kanssa ymmärsin että Kawan ruiskua ei säädetä muuten kuin ulkoisella palikalla (mutta jos käy laihalla niin ruiskua on käi säädettävä?).
Silti kiinnostaisi tietä mistä tämän "laihalla" käymisen huomaa. Kun nämä Esson baarin jutut että männät sulaa ja kone leikkaa kiinni jne ilman säätämistä pistävät kuitenkin hieman mietityttämään
Tervehdys tiimiläiset!
Ittelläni on ZX6R 2005:nen Akran sliparilla varustettuna, joten onko kellään kokemuksia moisesta yhdistelmästä seosten säätöjen osalta? Eli Käyköhän se liian laihalla? Pähkäilen kanssa tässä et tartteeko sinne penkitykseen nyt oikeesti mennä. Mulla ei ole power comanderiakaan siinä kiinni eli se pekitysvetokin jäis vaan tarkastukseksi.
Tuota.. ymmärän kyllä että ääntä saa sliparilla, mutta miksi laittaa rahansa tuohon, jos ei laita komentajaa?? Itselläni -05 6R Yoshin sliparilla, KN filtterillä ja komentajalla. Penkityksen jälkeen keskiteho(kin) aivan toista maata ja muutenkin nykimiset jäi pois. Fuchsin dyno näytti 116,5 hp takaselta. Suosittelen sliparin omaaville komentajaa/penkitystä.
Tiedoksi vielä, että vaihdekaavion kääntö onnistuu ilman tappisarjaa. Evääksi tarvitaan vain muutama prikka pakista.
tere ku suomi24 ei saa kunnon vastauksia ni viittiikö joku kertoo kuinka usein pitäs vaihta öljyt kawa zx-6r vm:97:aan![]()
ei kai öljyjä ikinä liian usein vaihda, mut 6 tonnia taitaa olla ohjekirjassa vaihtoväli
rotta