Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 203:een 203:sta
  1. #181
    Moro!

    Jos on morinisteja kuulolla, niin askarruttaa 1200 velocessa toi race-ecu. Eli jos otan termeistä killerit pois, niin meneekö liian laihalle ilman sitä?
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  2. #182
    Moro,

    Ite ainakin olen ajellut ilman killereitä normi ECU:lla eikä ole ollut ongelmia. Taitaa muutenkin käydä aika rikkaalla morinit, joten en usko että menee liian laihalle seokset.
  3. #183
    Kiitti vastauksesta!

    Sitten jatkokysymys. Oon miettinyt, joskos teettäisi tällaiset välimallin killerit termeihin. Koneistaja varmaan tekisi samalla vaivalla useammat, mikäli jollain muullakin on tarve.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  4. #184
    Ei varmaan huono ajatus teettää tai modata alkuperäiset killerit tuon mukaan. Ilman killereitä meteli on aika jäätävä, mutta pysyypähän mummot pois tieltä kun päästää tuppinurin menemään *

    Oliko tuossa viestiketjussa kuvia niistä killereistä.... ei ainakaan minun silmiin osunut? Jos oikein ymmärsin niin killerin pienet sivulla olevat reiät jätetty pois ja itse killerin putki jätetty avoimeksi?

    Mitähän tuossa viestissä tarkoitetaan TPS:n vaihdolla?
  5. #185
    Ei ollut kuvia, mutta tuon sanallisen kuvauksen perusteella juurikin noin. Leveämpää suoraa putkea niistä päätylaipoista.

    Ilmeisesti huollossa ovat tuon ketjun kaverille resetoineet tps:n . Näistä mitään ymmärrä, mutta liekö tarpeellista...
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  6. #186
    Tuolla foorumilla oli paljon hyviä vinkkejä. Harmi *kun ei ole aikaisemmin tullut vastaan. Sieltä löytyi myös juttua tuosta TPS:n resetoinnista (kaasuläppien asentojen "kalibrointi") joka olisi hyvä tehdä jos vaihtaa ECU:n.
    Huollossa tosiaan pystyvät sen resetoimaan, mutta tuolta foorumilta löytyy ohjeet jos haluaa hankkia itselle diagnostiikka ohjelman ja kaapelit niin sen saa myös sitten itse tehtyä + tietenkin paljon muutakin pyörän diagnostiikkaa pystyy katsomaan.
    Täytyy melkein itsellä pistää hankintaan nuo diagnostiikka vermeet.
  7. #187
    Joo, tuossa osoitteessa on aika paljon juttua Morineista.
    Sieltä kun avaa foorumin, niin alkaa löytymään kaikkea moriniin liittyvää asiaa.

    http://www.morini-riders-club.com/

    Oletteko vielä vaihtaneet ketjuja ja rattaita Corsaroon tai Veloceen?
    Ketjut on helppo saada, mutta rattaat onkin sitten toinen juttu, ainakin Corsaroon ja Veloceen.
    Alkuperäiset rattaat maksaa n. 180eur.
    JT-Sprocketsilta kyselin , mutta en halua ruveta sorvaamaan Gagiva Raptorin takahammasrattaan sisäkehää milliä suuremmaksi. Koneistamossa kyllä varmaan onnistuu, mutta jokuhan sen Morinillekin ne rattaat on tehnyt, joten pieni netistä kaiveleminen helpotti ajatusta hieman, sillä http://www.motoracingshop.com/
    löytyi juuri oikeat rattaat.
    Ja hintakin toimituskuluineen 67 eur.

    Hammasrattaiden mitat tuossa alla:

    Front sprocket is 17 teeth
    - Thickness is 13mm ( thickness is 7mm plus offset 6mm)
    - Teeth to teeth inner side is 22mm (opposite teeth) and 25mm(opposite groove)
    - 14 teeth in inner side (Z14)

    Rear sprocket is 40 teeth
    - Inner diameter 121mm
    - fixing hole diameter 10,5mm (6pcs fixing holes)
    - Distance from fixing hole center to opposite fixing hole center is 140mm




    Ketju on Morini Corsarossa alkuperäiseltään Regina 525 137ZRP, 104 lenkkiä (ainakin vm. 2007 Corsaro)

    Tuo ketju venyi mulla ja hajoitti sitten etuhammasrattaan kun pyörässä 27tkm mittarissa.

    No, suomessa ja vähän ympäri maailmaa suosittelivat käyttämään D.I.D 525 ZVM-X, 104 lenkkistä ketjua. Meinasivat laadun ja kestävyyden olevan kohdallaan. Tämä ZVM-X malli on ilmeisesti aikalailla vasta tullut markkinoille.
    Tämä on vahvistetuin nykyversio, mitä DID:ltä löytyy tuosta 525-sarjasta.
    Aika useassa paikassa ovat ihmetelleen muutenkin Morinin ketjuvalintaa tällaiseen vääntökoneeseen. 530-sarja olisi kestävempi, tosin onhan se raskaampi, mutta voisi muuten kestää paremmin.

  8. #188
    Olen ajanut 12tkm Velocella joten ei ole vielä tullut tarvetta vaihtaa ketjua/rattaita.

    Hieno homma että olet selvitellyt noiden tarvikkeiden saatavuutta
    osien vaihtaminen on kumminkin jossakin vaiheessa itselläkin edessä.
  9. #189
    Onko kellään tietoa, saako 09 veloceen power commanderia? Itse olen nopealla googlettelulla löytänyt speksien mukaan ainoastaan 06-07 -malleihin sopivan. Käyköhän tuo kuitenkin myös 09 vuosimalliin?
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  10. #190
    Eiköhän se käy sama power commanderi myös -09 malliin. Lähes samoista palikoista rakennettu pyörät vuosimallista riippumatta. Jos jaksaa nähdä vähän vaivaa niin Corsaron oman ECU:n karttoja pystyy myös muokkaamaan mieleisekseen. Se vaatii muutaman softan lataamista koneelle ja diagnostiikka kaapeleiden ostamisen.
  11. #191
    Tämmöinen tuli vastaan netissä. Löytyy hyvin tietoa Moto Moriniin mm. korjaamokäsikirja, tehdaspäivitykset ja kytkentäkaaviot

    MotoMorini
  12. #192
    Sattuisko kellään olemaan ylimääräisenä tai muuten tiedossa mistä saisi ilman kattia olevaa y-haara putkea?
  13. #193
    Mielenkiintoiset hetket käsillä. Morini on huutokaupassa tänään , mutta ainakaan vielä ei ole tietoja tihkunut. Joskos tällä kertaa ostaja löytyisi.

    googlen translatorilla pääsee kärryille täältä.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  14. #194
    "Moto Morini purchased at auction
    by two entrepreneurs in Milan"

    kliks

    Ostettu huutokauppaa varten perustetun firman (eagle bike ) nimiin. Ilman tehdasta ja koneita. Saas nähä mitä käy.
    Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
  15. #195
    Toivottavasti tehdas menee kaupaksi ja alkaa tuotaan pyöriä.
    kiitoksia linkistä manuaali tulee tarpeeseen.

    mikä mahtaa olla venttiilisäätöpalan halkaisia? ei osunut silmiin.
  16. #196
    Manuaalin sivulla 516 on venttiilien välysten tarkistus, mutta ei siellä taida olla mainintaa säätöpalan halkaisijasta.... ainoastaan paksuudet 1,9mm...2,7mm saatavana 0,025mm välein.
  17. #197
    Joo sillähän niistä,mutta eiköhän tuo jostakin selviä.

    Kelit kohdillaan vois lähtee pärryyttelemään.
  18. #198
    Vieläkö Suomessa on Morinilla ajavia? Itse hankin sellaisen pari vuotta sitten ja pidän kovasti
    http://www.ital-web.de/forum/viewtopic.php?t=5929
  19. #199
    Hep. Minut jo tunnetkin, ja Runner67 varmaankin ilmiantaa kohta itsensä. Olenkin ollut teihin molempiin yhteyksissä emailin kautta, ja saanut kyllä paljon hyviä vinkkejä.
    Moto Morini 9 1/2
    Kawasaki zx12r (lunariin x2)
    Kawasaki ZRX 1100 (löytyy vielä tallista)
    Honda cbx 650 Nighthawk
  20. #200
    Lainaa MrWilson kirjoitti Katso viesti
    Hep. Minut jo tunnetkin, ja Runner67 varmaankin ilmiantaa kohta itsensä. Olenkin ollut teihin molempiin yhteyksissä emailin kautta, ja saanut kyllä paljon hyviä vinkkejä.
    Katsohan vaan, on mennyt tämä viesti kokonaan ohi. Mulla loppui Morinilla ajot viime viikonloppuun kun vaihdoin allekirjoituksen customiin. Kiva pyörähän tuo Morini on mutta kun ei ole varaa pitää montaa pyörää niin oli pakko luopua. Kilometrejä ehti tulemaan mittariin 40 tkm. Nyt siis ajellaan jalat edellä vaihteeksi
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  21. #201
    Jep. Mulla tällä hetkellä kaverin tallissa edelleen 2006 uutena ostamani Corsaro. Reilut 50t mittarissa, viime vuosina kertynyt aika vähän kilsoja, koska lapsi+talonrakennusprojekti.

    Lainaa VesaII kirjoitti Katso viesti
    Vieläkö Suomessa on Morinilla ajavia? Itse hankin sellaisen pari vuotta sitten ja pidän kovasti
    http://www.ital-web.de/forum/viewtopic.php?t=5929
    devillac.com
  22. #202
    Itse menin ja hain tuon Runner67:n Corsaron omaan talliin projektiksi 😅 Saas nähdä mitä tästäkin tulee 🙈
    "I'm not driving fast, I'm just flying low"


    -Suzuki PV 5-v -87
    -Honda NSR 125 -91
    -Suzuki GSX-R 1000 -02
    -Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
    -Kawasaki ZX12-R -04
    -Moto Morini Corsaro Veloce -07
  23.  
  24. #203
    Laitan tähän ilmoituksen, voi tavoittaa paremmin kun ei hautaudu myyntiosioon.
    Löytyisi 1 kpl käytettyjä ilmanputsareita Moto Morini Corsaroon. On siis pestävä malli ja tämä on pesty ja täysin ehjä. Olisko hinta 10,- hyvä ? Postit päälle jos tarvitsee lähettää. Voi tietenkin noutaakkiin.
    Pienellä korvauksella kulkee satunnaisesti Lahden suuntaan ja Treellekin.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567