Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 203:sta
  1. #151
    noniin..nyt vihdoin sain uudet vaimentajat paikoilleen,laitoin pyörään Leovince (alum.) evo2 oval vaimentajat,jotka on tarkoitettu Yamaha r1:seen vm.07-08,pienellä sovittamisella ja väliputken pätkillä tuli toimiva kokonaisuus,yläkinnitys osui vanhoihin paikkoihin,sopivan lyhyet ja tosi hienot äänet ilman killereitä,ja mielestäni pieni tukkoisuus katosi täysin,vastaa nykyisin huomattavasti terhakkaammin kaasuun,jolloin koneen mahtava vääntö pääsee oikeuksiin,ja paino tippui aika roimasti peräpäästä,on muuten painavat ne alkuperäiset savustuspöntöt..samalla laitoin pyörään mv agustan f4:sen kilpitelineen(new label,storm motor)



  2. #152
    Olisko kuvaa perästä
  3. #153
    onhan siitä ..katsokaa www.bikepics.com,sieltä-> motomorini ->500 strada..oli pakko laittaa sinne kun eivät corsaroa tunteneet
    Jos joku osaa tehä linkin suoraan niin kiitoksia etukäteen...

    ps.onko joku löytänyt tarvikeosana öljyn/ilmansuodatinta??..tai vapaavirtausilmanputsaria



  4. #154
  5. #155
    Lainaa (devillismo @ Kesä. 05 2008,18:34) kirjoitti
    Kovassa menossa eka jarrutus on aika täristävä, sen jälkeen tasoittuu melko lailla. Levyissä ei silmämääräisesti tarkasteltuna näy mitään poikkeavaa.
    Käy levyjen niitit läpi, rouvan Trumpassa sama juttu. Levyt eivät kellu. Puhdistus ja tarpeen vaatiessa vaikka 6mm pultti läpi niitistä ja akkukoneella pyörimään. Kaikkien niittien kuuluu pyöriä helposti, kokeile käsin ekaksi. Itse levyissä ei välttämättä ole mitään vikaa, eli turha vaihto kun vika on muualla.

    -t
  6. #156
    Tarkastakaa muuten ihan huviksenne kytkinneste. Itse tein kuukausi sitten ihan satunnaisen tarkistuksen. Nestettä ei ollut, vaan se oli harmaata hyytelöä. Huuhtelin DOT5.1:llä ja uusi neste sisään. Parin viikon päästä siitä katsoin nesteen ja taas oli harmaata, muttei niin "hyytylömäistä. Samat toimenpiteet taas ja viimeviikolla kurkkasin, niin taas hyytelö väheni. Kytkimen toiminta muuttui aivan mielettömästi kun on kunnon lillingit sisässä.
    Tiistaina 10tkm huoltoon. Jalkatapeista, kaikista muista paitsi oik. taka on maalit kadonnu. Vas etuvilkun lasi kadonnut ja mittariston ainoa nappi jumissa. Muuten jytää Velocy hyvin.
    Rock!
  7. #157
    mistäpäin morinia löytyisi dynoluuppi?veisin ihan mielenkiinosta mopon penkkiin kun on 15000km linssissä.jos ehkä talven aikana sais putket ja commanderin laitettua olisi tuloksia mukava vertailla keskenään.
    kynä,paperi ja kuivaa alle.
  8. #158
    Ai stana!!! Kävin ajamassa lenkin raskaan työviikon päätteeks, ku oli kuivaa ja tyyntä ja aurinkokin vielä metsäntakaa vilahteli. Oli järjettömän hauskaa!!! Tottunu kelaamaan työmatkoja jo jonkun aikaa litrasella bensanpihistelyautolla, oli mahtavaa vaihteeks tuntea että tapahtuu ku vääntää kaasua!! Räyh!! Täydellinen pyörä!!!

    Onneks pian on taas kesä.
    devillac.com
  9. #159
    Moto Morini uusi superbike. Kaunis kuin mikä.

    http://www.motorcyclenews.com/upload....NIO.jpg

    Jos jollain on lisätietoja, pistäkää tulemaan.
    .
  10. #160
    Moi!

    Nyt tarviis perusteluja miksi kannattaa, tai ei kannata, ostaa Corsaroa. Kaupat ois enemmän kuin lähellä. :-D

    Mihin kannattaa eritoten kiinnittää huomio käytettyä Corsaroa ostettaessa?

    Miten normi huoltoon tarvittavien osien saanti (suodattimet lähinnä). Saako muualta kuin maahantuojalta? Saako korjauskäsikirjaa mistään (olen tottunut itse huoltamaan moponi)?

    Huoltoväli ilmeisesti 10tkm?

    Ne jotka ajelleet enemmän (yli 20tkm) Corsarolla, heittäkäähän tuntojanne tänne luettavaksi!

    Kaikki tieto Corsaroa koskien tervetullutta,

    -Janne
  11. #161
    Viime kesänä 8000km ajaneena voin suositella,sopiva erikoisuus suomen teille,varaosat tosiaan kivenalla,ite olen maahantuojalta hommanu (esim.öljynsuodatin 18€)ja toimittanu huoltofirmaan osat,ei niin pahan hintaisia 10tkm:n välein...hyvä ajaa ja hyvin vääntöä,en voi moittia.
    Laittakaahan muutkin osien hintoja tänne ja paikkoja mistä olette hommanneet kyseiset osat,niin siitä olisi apua meille kaikille Morinisteille



  12. #162
    Lainaa (jvhy @ Tammi. 14 2009,16:37) kirjoitti
    Moi!

    Nyt tarviis perusteluja miksi kannattaa, tai ei kannata, ostaa Corsaroa. Kaupat ois enemmän kuin lähellä. :-D

    Mihin kannattaa eritoten kiinnittää huomio käytettyä Corsaroa ostettaessa?

    Miten normi huoltoon tarvittavien osien saanti (suodattimet lähinnä). Saako muualta kuin maahantuojalta? Saako korjauskäsikirjaa mistään (olen tottunut itse huoltamaan moponi)?

    Huoltoväli ilmeisesti 10tkm?

    Ne jotka ajelleet enemmän (yli 20tkm) Corsarolla, heittäkäähän tuntojanne tänne luettavaksi!

    Kaikki tieto Corsaroa koskien tervetullutta,

    -Janne
    Hola!

    Jos haluat pyörän, joka on parempi ajaa kuin mikään muu markkinoilla tällä hetkellä oleva, ja missä on luonnetta ja persoonallisuutta, Corsaro on sinun valinta. Alusta on täydellinen, katteettomuus tekee ajamisesta hauskaa laillisillakin nopeuksilla.

    Olen itse ajanut mun 2006 Corsarolla nyt noin 30tkm. Joka talvi tekee mieli ostaa harrikka, mut kun ekalle lenkille lähtee keväällä, moiset hupsutukset unohtuu jo tallista ulos peruutellessa. Huollot oon takuun takia teettänyt aina liikkeessä, sieltä kautta on tullut suodattimet. Takuu menee vihdoin tänä keväänä umpeen, jonka jälkeen teen itse öljynvaihdot ja muut pikkusäädöt. Mulla on pdfnä tehtaan oma merkkikorjaamokäsikirja, joten periaatteessa tietoa löytyy mihin tahansa huoltoon, mutta toisaalta moni toimenpide vaatii mm. erikoistyökaluja, joten eiköhän jatkossakin asiaa myös huoltoon tule. En ole viel uutta stormin kataloogia selaillut, että joko sieltä löytyisi koodit Corsaron suodattimille ym., jarrupalat sieltä jo viime vuonna ostin, joten niitä ainakin saa. Tietty, kun on Brembot, samoja käyttää varmaan aika moni eurooppalainen merkki... Lienee suodattimissa sama homma, kun vain tietäis, mitkä.

    Käytettyä ostaessa itse ainakin selvittäisin, onko ECU päivitetty versio, jolla alkusarjojen tyhjäkäynti- ja kylmäkäynnistysongelmat poistuvat. Pieni lenkki paljastaa asian, stumppaako lämpimänä valoissa.

    Nyt saa muuten jo Termignonin kokoputkistoakin ilman kattia
    termignoni
    devillac.com
  13. #163
    Lainaa (tripla @ Touko. 24 2008,23:18) kirjoitti
    Terve Morinin ystävät
    Talven aikana tuli laitatettua Corsaroon QD:n putket, power commander ja katti pois. Tehot ennen laittoa takarenkaalta 131,94hp ja 118,92nm. Jälkeen 137,22hp ja119,47nm. Kaupunkiajossa vaivannut nykiminen loppui melkein kokonaan. Ja ne ÄÄNET *! Mahtavat nois killerien kanssa. Ilman niitä ei kyllä aja erkkikään. Niin ja tällä viikolla se kävi jo kyljellään kun parkissa auto peruutti eturenkaaseen . Pyörä kaatu vasemmalle kyljelle . Peili rikki, tangon pää ja takakate naarmuilla. Kuski lupasi maksaa korjaukset. Saa nähdä miten käy. Kuskin tiedot ja todistajia on.
    Moro!

    Muhevaa vääntöä!!!
    Käytin myös omaa -07 Corsaroa penkissä.
    Tehoa takapyörästä 136hp/127Nm. Prätkässä Race Ecu, Termignonin mökäpöntöt ilman dB-killereitä.
    Vaikuttavaa oli se, että n.4100 kierroksen kohdalla vääntöä oli jo noin 117Nm!!! 3000kierroksen kohdalla n. 103Nm. Oletteko kokeilleet ajaa 98E-oktaanilla tai Shellin V-power bensalla?
  14. #164
    Tere,

    En ole huomannut 98:lla tai V-powerilla muuta eroa kuin hinnan 95:een verrattuna vakio corsarossa.
  15. #165
    Terve vaan kaikki, uusi Morinisti liittyi joukkoon 1,5 viikkoa sitten.
    Ei noita italian pojan ihmeita voi vastustaa!
    1000km mutkapätkiä takana ja kyllä on leikkisä peli
    Ei tosin ihan niin napakka kuin Factory Mille, mutta menee erittäin nätisti.

    Olen tottunut lankarullien käyttöön takapukkien kanssa, mutta Corsaron takahaarukassa ei ole valmiina kierteitä. Oletteko vain työntäneet putken taka-akselista läpi vai onko muita kikkoja käytössä?
  16. #166
    Norjan vuoristoisilla mutkateillä tuli käytyä kruisailemassa. Mukavasti kyllä pystyy Corsarolla vetään pitempiäkin matkoja.
    Reissun aikana jännitteensäätäjä sanoi sopimuksen irti. Nyt ajettu 18000 km. Jännitelukema tipahti 11 volttiin, mutta jännite riitti kuitenkin käynnistämään koneen. Normaalisti latausjännite pitäisi olla aika lähellä 14V. Mittasin yleismittarilla jännitteensäätäjän, joka on pelkääjän penkin alla. Siinä oli yksi ensiöpuolen johto ja toisiopuolen maa (-) oikosulussa keskenään. Soitin maahantuojalle nuo mittauslukemat ja he laittoivat uuden heti tulemaan postissa. Vaihdoin sen ja rupesi toimiin normaalisti. Maahantuoja ilmoitti, että jännitteensäätäjiä ei olisi mennyt vielä kenelläkään rikki.
    No, nyt se on pelannut ihan hyvin.

    Takarenkaita kyllä menee, sillä neljäs rengas jo paikallaan. Edessä vielä alkuperäinen kumi paikallaan (Pirelli Diablo). Renkaita tähän mennessä järjestyksessä kokeiltu seuraavaa: *Pirelli Diablo, Metzeler Sportec M1, Michelin Pilot Power2CT ja nyt paikallaan Dunlop Qualifier II.
    Misukka tähän mennessä paras rengas mitä olen kokeillut. Hyvä pito ja toimii radalla. Renkaan kulumisen näkee renkaan yli menevistä urista. Qualifier II:sta ei ole vielä kokemusta kun se on siinä vasta laitettuna paikalleen.
  17. #167
    Pari viikkoa morinilla takana... Keula tuntui alkuun vähän löysältä mutta nyt sääsin pikkasen kireemmälle ja nyt toimii paremmmin. Tosi kiva pyörä ajella eikä pyörä ole ihmeissään mutkissakaan.

    Onkos kellään muita pönttöjä kiinni kuinTermignonia?

    Eipä oikein pitä paikaansa tuo "huiput" mittari... sain mielenkiintoisia lukemia aikaiseksi.
  18. #168
    Millaisia matkatavarankuljetusratkaisuja (huhhuh mikä sana) morinistit ovat pyörissään käyttäneet kun on pitänyt (=saanut) viipyä reissussa pidempään?
    Vai onko menty vain reppu selässä?

    Bags Connectionin tankkilaukun kiinnityssysteemi on mitä mainioin kapistus (käytössä koestettu Hondassa), mutta ei näyttäisi olevan tarjolla Moriniin. Ja magneettikiinnitteiset ovat pois laskuista...


    Takajakkaralle varmaan saa verkolla jotain kiinni?
  19. #169
    Lainaa (boele @ Elo. 25 2009,13:28) kirjoitti
    Millaisia matkatavarankuljetusratkaisuja (huhhuh mikä sana) morinistit ovat pyörissään käyttäneet kun on pitänyt (=saanut) viipyä reissussa pidempään?
    Vai onko menty vain reppu selässä?

    Bags Connectionin tankkilaukun kiinnityssysteemi on mitä mainioin kapistus (käytössä koestettu Hondassa), mutta ei näyttäisi olevan tarjolla Moriniin. Ja magneettikiinnitteiset ovat pois laskuista...


    Takajakkaralle varmaan saa verkolla jotain kiinni?
    Pari pidempää ulkomaille suuntautunutta reissua tehneenä kokemuksen mukaan passeli varustus on: tankkilaukku, reppu ja pieni teltta mustekaloilla takapenkille. Sitten vain miettimään, että mitä kamaa tarvitsee, ja jättää niistä sit puolet pois... Ajaminen on kuitenkin Corsarolla matkaillessa se nautinnollisin asia, joten kannattaa ottaa mahdollisimman vähän roinaa mukaan, jopa vielä sitäkin vähemmän.

    edit: Niin, siis tankkilaukku kannattaa hommata sellainen, jonka saa hihnoilla kiinni; helppo kiinnittää runkoputkiin. Mulla Moto Morinin oma laukku.



    devillac.com
  20. #170
    Lainaa (Duk3 @ Elo. 24 2009,23:38) kirjoitti
    Pari viikkoa morinilla takana... Keula tuntui alkuun vähän löysältä mutta nyt sääsin pikkasen kireemmälle ja nyt toimii paremmmin. Tosi kiva pyörä ajella eikä pyörä ole ihmeissään mutkissakaan.

    Onkos kellään muita pönttöjä kiinni kuinTermignonia?

    Eipä oikein pitä paikaansa tuo "huiput" mittari... sain mielenkiintoisia lukemia aikaiseksi.
    Joo, mäkin käytin pyörää tehopenkissä ja prätkässä nopeusmittari tallensi muistaakseni huippuja 254 kun tehopenkin nopeusnäyttö oli 238, kun kierrosrajoitin rupes pätkiin.
  21. #171
    Ovat pistäneet tuotantolinjat kiinni, sulki, poikki ja pinoon ostajaa odotellessa. Todella sääli mikäli jatkajaa ei löydy ja tämä olisi lopullinen niitti *
    <br />
  22. #172
    No nyt on Silvion velipoika Paolo Berlusconi ostanut Moto Morinin tehtaan... saas nähä mitä siitä seuraa?!?!

    Klik
  23. #173
    Lainaa (-Japi- @ Huhti. 15 2010,19:33) kirjoitti
    No nyt on Silvion velipoika Paolo Berlusconi ostanut Moto Morinin tehtaan... saas nähä mitä siitä seuraa?!?!

    Klik
    Eipä saanut Berlusconi -vetoinen Garelli ostettua Morinia, *ammattiliiton vastustuksesta johtuen. Toissapäivänä julistettu konkurssiin joten se oli sitten siinä.
    Todellinen harmi, jollen tätä ole jo sanonutkin..
    <br />
  24. #174
    Harmi.
    Yksi mielenkiintoinen merkki pois markkinoilta. Mitenkähän varaosahuolto pelittää?
    Toivottavasti joku ostaisi vielä tuotemerkin ja jatkaisi tuotantoa(kiinalaiset)....
  25. #175
    Lainaa (kaippari @ Touko. 27 2010,10:34) kirjoitti
    Harmi.
    Yksi mielenkiintoinen merkki pois markkinoilta. Mitenkähän varaosahuolto pelittää?
    Toivottavasti joku ostaisi vielä tuotemerkin ja jatkaisi tuotantoa(kiinalaiset)....
    Nii-in, Garellin tarjous koski ilmeisesti koneita ja merkkiä, ilman kiinteistöjä, joten Kiinaan kait se tuotanto olisi tuossakin tapauksessa mennyt. Toivotaan nyt vielä parasta, joku kait ne laitteet huutokaupassa ostaa...
    <br />
  26. #176
    Jos jotain kiinnostaa niin tarjolla olisi corsaroon power commander, koko putkisto ilman kattia ja termignonin pöntöt
  27. #177
    Lainaa (miikkas @ Touko. 29 2010,18:53) kirjoitti
    Jos jotain kiinnostaa niin tarjolla olisi corsaroon power commander, koko putkisto ilman kattia ja termignonin pöntöt
    Paljon olis pyynti koko setille?
  28. #178
    Eipä ollutkaan tullut aiemmin luettua Moto Morini juttuja... sinänsä jännä juttu tuo konkurssi, että maahantuoja möi ja esitteli vielä täyttä häkää ko. merkkiä Petrol Circuksessa * . Olisi kait korrekti kaupankäyntitapa ainakin kertoa, että varaosien saanti saattaa tökkiä jonkin ajan kuluttua *
    Toutes sort affaires

    Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
  29. #179
    Ei kannata vielä hätääntyä, eiköhän ne jotain keksi Ja Kiina ei ole vaihtoehto, se on maapallon perseläpi! Kyse on kuitenkin edelleen markkinoiden parhaasta nakusportista, vaikka malli onkin jo muutaman vuoden vanha. Eipä ole yksikään kilpailija vielä pystynyt yhtä kovaa laitetta kehittämään. Tosin sillä ei tietenkään välttämättä ole tekemistä riittävän myynnin kanssa...
    devillac.com
  30.  
  31. #180
    Joo, ei noilla muillakaan ole kovin häävisti menny (Buell, MV Agusta, Ducati), mutta aina ne jollain opilla ovat pulpahtaneet uudestaan pintaan.
    Mutta hei nyt alkaa olemaan ketjut finaalissa ja pitäs vaihtaa uudet ketjut ja rattaat. Onko kukaan kokeillut hieman tiuhemmalla välityksellä? Käyttiksen mukaan alkuperäinen välitys olisi 17/40. Jos taakse saisi kaksi hammasta isomman niin yltäneekö ketju pyörimään? Jos etuhammasratasta taas joutuu ketjun sopivuuden vuoksi pienentämään, niin sitten ajaminen voi tulla aika perkeleen repiväksi. * Mielenkiintoinen ajatus kuitenkin...
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen