Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Nyt on Nolaniinkin saatavissa firmware päivityksellä universal intercom ominaisuus.
    http://www.n-com.it/site/index.php?o...g=en&brandid=1
    Itse tein päivityksen äskön mutta en ole vielä ehtinyt kokeileen kuinka pariutuu esim. Scala RIderin kanssa.
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  2. #32
    Google Playsta löytyi Nolan N-Com sovellus android puhelimille. Ainakin B4:sen kanssa tuntuu toimivan.

    https://play.google.com/store/apps/d...om.t3lab.nolan


  3. #33
    Onko kukaan kokeillut paritella n-comia muun merkkisten kypäräpuhelimien kanssa?
  4. #34
    Uusin versio pitäs toimia muidenki laitteiden kans. Ootko ajellu uusimmat päivitykset sisään? Mutulla sanoisin että ohjelmapäivityksellä ekan mallin B4 alkaa yhdistyyn muihin merkkeihin.
  5. #35
    Juu, uusin softa päivitetty. Just yritetään parittaa kaverin Midland BTX2:sen kanssa, laihoin tuloksin.
  6. #36
    Sanokaas nyt tyhmälle mitä mun pitää tilata kun mulla on N90:ssä ilmeisesti se basic kit eli kuulokkeet piirilevy ja mikki, tahdon kuunnella pelkästään musiikkia puhelimesta johdolla eli en tarvitse bluetooth yhteyttä, eli vissiin tarvitsen nyt vaan tuon vahvistin/akkupaketin mutten löydä sitä mistään irrallaan, pelkästään näitä BT versioita ja en kyllä noin paljoa siitä maksa varsinkaan kun tosiaan se Basic kir jo löytyy. Jos jollain on käytettynä turha niin olen kiinnostunut.

    Ketuttaa kun ei Stormin myyjä mulle aikoinaan maininnut tavullakaan että siihen tarttis vielä jonkun vahvistimenkin, totesin systeemin kelvottomaksi juuri mitättömän äänenvoimakkuuden takia ja unohdin koko systeemin, minkinkin irrotin ja hukkasin. Mut jos sen saa toimimaan jollain vahvarilla niin hyvä, ilmeisesti tulee sen luukun tilalle tämä boksi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #37
    Itse itselleni vastaten: basic kit +intercom kit joka siis sisältää sen eeboksin laturin akun ja kaapelit. Lahen stormilta löytyy vielä hintaan 119, ostan uuen koska akku. yritin ebaystä kattoa mut stanan sakemannit eikä italiaanot viitti opetella englantia ja erilainen laturi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #38
    NONNI! NYMMÖKÄÄ!!! Tuli sisustakin pestyä että kunhan kuivuu on potta valmiina ensi kesän kruisinkeihin. Ja jos tahtoo pelkkää musiikkia kuunella ei mikrofonin tarvitse näköjään olla kytkettynä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  9. #39
    Kyllä mulla vaan mielestäni basic kit riitti musiikin soittamiseen kaapelilla (omasta kännykästä lähti tarpeeks ääntä) korvatulppien kanssa. Ekan kauden jälkeen lisäsin BT-kitin ja nyt saan kaksi äänilähdettä käyttöön yhtaikaa. En ainakaan enää muista että olisin mitään muuta tuohon settiin alunperin tarvinnut.

    Käytössä siis N90, basic kit+multimeediokaapeli ja myöhemmin se bt-kit...olisko ollu 3?
    ex-Monster M750, nyt pyörätön
  10. #40
    Onko näissä N-comeissa suoraan mahdollista laittaa 3,5mm liitännällä olevat nappikuulokkeet alkuperäisten kaiuttimien tilalle? Senassa tälläinen mahdollisus ilmeisesti on, mutta kun kiinnostaisi ostaa ens kesäksi X-liten kypärä, johon N-com kypäräpuhelin istuisi aika nätisti.
  11. #41
    Tietääkö kukaan onko N-com b4:ssä mahdollista yhdistää useampi kuin 2 kypärää toisiinsa, niin että esim 3 tyyppiä voi höpöttää samaan aikaan?

    Mulla, emännällä ja kaverilla on b4:set ja nyt voi jutella ainoastaan jommankumman kanssa kerrallaan.
  12. #42
    Nolan N91S+N-Com B3+iPhone

    Oli helppo asentaa kypärään, parittaa ja toimii loistavasti.

    B3 postimyynnistä 165€.

    Suosittelen.
    Viimeksi muokannut: JK62; 29.08.2015 klo 14:47.
    Zippa da Duida
  13. #43
    Itse ostin n-com B1 tupla pakkauksen ja kypärinä n91s ja n86 classic. Puhelin lumia 920 ja 735. Asennus tosi helppo tumpeloltakin. Musiikki kuuluu hienosti reilulla motarivauhdilla ☺tulpat korvissa. Puheluun ei tule huminaa laisinkaan 100 vauhdissa.
    Akun kestosta ei voi vielä sanoa mitään kun se on nyt ollut vasta 5 tuntia päällä ja ei vielä suostu lataamaan ollenkaan ☺☺☺
    Suosittelen...
    Ja ihan suomesta ostettu http://www.storm-motor.fi/ajovaruste...rap-twin-pack/
    Viimeksi muokannut: katito; 29.08.2015 klo 21:38.
  14. #44
    Nolan ncom b4 ja sena fm5 paritus universal intercomilla on syvältä tai sitten en vaan osaa.....
    Eli joka kerta ajoon lähtiessä vietävä molemmat paritustilaan ja jos matkalla sammuttaa yhteyden niin sama homma että yhteys pelaa.
    Eli ei säilytä muistissa paritusta?, scala riderilla onnistuu
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  15. #45
    Lainaa katito kirjoitti Katso viesti
    Akun kestosta ei voi vielä sanoa mitään kun se on nyt ollut vasta 5 tuntia päällä ja ei vielä suostu lataamaan ollenkaan ☺☺☺
    mulla oli 11h tuntia päällä yhteen menoon B5:sen radio kun lapista tulin takas eteläsuomeen... pari puheluakin tuli. Mielestäni erittäin hyvä kyl

    sais vaan keksiä jonkun equalisaaattorin radiolle/tuohon ncomiin, että saisi kontrasteja tapettua pois, tulee niin pirun korkeella jotkut saundit , varsinkin jos lujaa kuuntelee.
    androidin googleplay:sta jos musaa soittaa niin siinä onkin säädöt tuolle equlle ja on parempi kyl heti.

    ehkä tulpat korvissa vaimentaisi kovimmat kontrastit pois...
    ***
  16. #46
    Myydään uudenveroinen Nolan N44+ Ncom B5.
    Kaikki liput, laput ja härpäkkeet mukaan.
    Noutohinta 399€, ei postitusta.

    Koko Mimage.jpg
    Zippa da Duida
  17. #47
    Käytetäänpä vanhaa ketjua hyväksi Elikkäs tuli hankittua X-Liten 702GT kypärä, jossa olis valmius N-Comin kypäräpuhelimelle. Stormilla ois nyt alepäivät ja ilmeisesti kohtuuhintaan (229) tuo Bx5. Onko tuo hintansa väärti, jos haluaa pidemmillä matkoilla kuunnella musaa, navia tai puhua puhelimessa? Saako helposti otettua pois, jos joskus sattuu kypärää uusimaan, tai haluaa toiseen (vaimokkeen) kypärään laittaa?

    Tuon 702GT:n kanssa yhteensopivuuden vuoksi tämä siis ykkösvaihtoehto, mutta toki voi muutakin ehdottaa, mikäli joku on paremman setin löytänyt ja asentanut
    EX: Kawa Z750 -06
  18. #48
    Lainaa LazzeL kirjoitti Katso viesti
    Käytetäänpä vanhaa ketjua hyväksi Elikkäs tuli hankittua X-Liten 702GT kypärä, jossa olis valmius N-Comin kypäräpuhelimelle. Stormilla ois nyt alepäivät ja ilmeisesti kohtuuhintaan (229) tuo Bx5. Onko tuo hintansa väärti, jos haluaa pidemmillä matkoilla kuunnella musaa, navia tai puhua puhelimessa? Saako helposti otettua pois, jos joskus sattuu kypärää uusimaan, tai haluaa toiseen (vaimokkeen) kypärään laittaa?

    Tuon 702GT:n kanssa yhteensopivuuden vuoksi tämä siis ykkösvaihtoehto, mutta toki voi muutakin ehdottaa, mikäli joku on paremman setin löytänyt ja asentanut
    Mulla on ollut tän kauden Nolanin N104 kypärässä ncom B5 käytössä, ja olen ollut tyytyväinen. Kerran olen kaverin Intercomin kanssa parittanut, ja silloin ainakin toimi ok myös sen kanssa. Muuten olen yksikseni ajellut ja käyttänyt radiota, kännykän kanssa spotifya, kännykän kanssa navigoinut, ja lähinnä vastaillut puheluihin, jos ajon aikana on joku soitellut. Ongelmia ei ole ollut. Akunkestokin on kyllä hyvä. Helppo asentaa ja ottaa tarvittaessa pois, ainakin siis tähän mun avattavaan malliin. Tuo Bx5 pitäis olla sama verme, mutta X-Lite yhteensopiva...
    Kawasaki KLV 1000 -05
  19. #49
    Hyvin on toiminut minullakin N40 potassa. Akun kestokin on ollut riittävän pitkä päivän reissuille.
    Semmoinen huomio että radiokanavista kuuluvat hyvin (ainakin maaseudulla) vain vaakasuuntaan polaroidut asemat kuten YLE, Aalto ja Nova. Johtunee siitä että antenni on potan kuoressa vaakasuunnassa.
    Tietoa asemista: https://www.viestintavirasto.fi/taaj...tsuomessa.html
    Pystysuuntaan polaroidut ehkä kuuluvat päätä (tai mopoa) riittävästi kallistamalla...
    NT700V Deauville
  20. #50
    Mulla Nolan N 104 Evossa on B5 käytössä. On ollut pelkästään naviin yhdistettynä mutta ei ole kerrassaan mitään moitittavaa.Vähän aluksi mietiskelin akun kestoa,olen tänävuonnakin ollut kolmeen kertaan Venäjällä ja navi käytössä kaiken aikaa.Eipä ole ollut akun kanssa ongelmia.Alunperin pidin tärkeänä Ncom B5 täydellistä sopivuutta kypärään jota se onkin.Hiukan vierastan ajan mittaan repsottavia tarvikeasennuksia,ehkä olen väärässä tämän suhteen mutta silti.
    Irrotus ja siirto toiseen kypärään onnistuu näppärästi mitään rikkomatta.Jokin aika sitten selvitin mahdollisuutta yhdistää kaverin Schubertin C3 vastaava bluetooth toisiinsa mutta jätin sikseen kun täällä joku totesi mahdottomaksi.
  21. #51
    Bx5 on x-lite x-661 kypärässä käytössä. Toistelee kivasti musat puhelimesta ja ohjeet tomtommista. Äänenlaatu omaan makuun ihan hyvä, ei tosin ole kokemuksia muista kypäräpuhelimista. Omani tilasin FC Motosta, oli heinäkuun alussa alle kaksi sataa.

    Reissussa oli tarkoitus jutustella kaverin kanssa "Intercom" toiminnolla, mutta BX5 kytkeytyi kaverin Sharktoothiin matkapuhelinmoodiin eli hän ei voinut puhelimestaan musiikkia kuunnella. Kantavuus oli kanssa suhteellisen heikko.

    http://www.n-com.it/site/index.php?o...id=1&brandid=1 "N.B.: It may be that the intercom system connected to N-Com prevents the simultaneous connection to a mobile phone."

    Sharktooth on ilmeisesti Interphone omissa kuorissaan. Jos oikea Intercom yhteys on tärkeä, satsaisin Interphoneen.
  22. #52
    Tuli hankittua tuo Bx5 Stromilta, kun oli kertynyt kantisalennusta jo reilu satku eli laitteelle jäi lopulta hintaa vain n. 120e, joten kohtuu edullisesti tuon sain.

    Toimii kyllä näin lyhyellä testauksella aivan moitteetta ja äänenlaatu on mielestäni ihan kohdillaan, myös puheluissa, eli myös linjan toiseen päähän kuuluu puhe hyvin. Radiotakin testailin ja siinä tosiaan tahtoo olla niin, että vain ylex kuului siedettävän hyvin.

    Intercomia ei ole vielä päässyt testaileen, mutta eiköhän sekin tule piakkoin kokeiltua.
    EX: Kawa Z750 -06
  23. #53
    Lainaa JK62 kirjoitti Katso viesti
    Nolan N91S+N-Com B3+iPhone

    Oli helppo asentaa kypärään, parittaa ja toimii loistavasti.

    B3 postimyynnistä 165€.

    Suosittelen.
    Moro


    Viestisi oli kyllä muutaman vuoden vanha, mutta kerrotko miten sait yhdistettyä iPhonen B 3 puhelimeen? Mulla on ongelmia sen toimivuuden kanssa. Löytyikö appi Storesta?

    Kiitollinen olisin
  24. #54
    Lainaa Birre kirjoitti Katso viesti
    Moro


    Viestisi oli kyllä muutaman vuoden vanha, mutta kerrotko miten sait yhdistettyä iPhonen B 3 puhelimeen? Mulla on ongelmia sen toimivuuden kanssa. Löytyikö appi Storesta?

    Kiitollinen olisin
    En omista B3 mallia mutta toiminta on samanlainen kuin B5.. Eli kun B3 on sammutettu paina sen jälkeen (N) nappia noin 4sec että valot rupeaa vilkkumaan sen jälkeen puhelimen bluethoot asetuksiin ja etsi sieltä N-Com ja yhdistä siihen.

    Myös puhelimeen saa N-com apin ladattua storesta ja n-comin sivuilta N-Com wizard jolla päivittää Firmware
  25. #55
    Herätellään lankaa pitkästä aikaa henkiin. Tuli hankittua Nolan n80 kypärä ja nyt oli tarkoitus hankkia siihen kypäräpuhelin. Ncom tietenkin ensimäisenä mielessä kun saisi integroitua mutta mutta.. Kävin motonetissä katselemassa b902 mallia ja todettiin ettei pakkauksen mukana tule adapteria n80-8 mallille. Kyseessä siis ongelma joka johtaa juurensa siihen että puhelinmalli on vanhempi kuin kypärä, ja loppuvuodesta -21 valmistetuissa puhelin pakkauksissa tuo adapteri olisi mukana. Täytyy vielä tiedustella motonetistä saavatko hankittua tuota adapteria siihen heillä olevaan kypärään.

    Onko kokemusta esim. Motonetin myymistä senan puhelimista, tai muista luureista jotka olisivat hyviä käytössä ja saisi laitettua jotenkin edes tuohon Nolanin uudempaan malliin?
    Cbr Xx -98
  26. #56
    Lainaa TimoTei kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemusta esim. Motonetin myymistä senan puhelimista, tai muista luureista jotka olisivat hyviä käytössä ja saisi laitettua jotenkin edes tuohon Nolanin uudempaan malliin?
    Käsittääkseni kaikki myytävissä olevat motikat saa teipattua kypärään kuin kypärään, joko 3m tarralla taikka sitten ihan velcrolla taikka pultattua kiinni mukana olevilla pihtipuristinhässäköillä.

    https://store.teknavi.fi/fi/1411828/...iABEgIRrPD_BwE

    Tuollaisen itse laiton jo vissiin 3-4 vuotta sitten ja edelleen akku kestää koko päivän ajot. Saksata jouduin tilaamaan 3,5mm kuuloke adapterin kun ei suomesta sitä saanut ja näin sain kunnon kaiuttimet kypärään, noiden paketissa mukana olevien millin paksuisten läppänöiden tilalle. Tuostakin on jo uusia versuksia tullut, vanhempaa saa halvemmalla ja muitakin merkkejä on tosiaan tyrkyllä.

    Joku saattaa pitää noita kypärän sivussa olevia motikoita ikävänä tuulen vastuksena, mutta ei tuo minun menoa ole haitannut milleen. Musiikit / puhelut ja navi kuuluvat kaikki, mopojen välisistä jutuista ei ole tietoa kun harrastan vain omassa parhaassa seurassa.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  27.  
  28. #57
    Tuli ostettu uusi X-Lite X-1005 Ultra Carbon 20v vanhan X-1001 Elegancen tilalle ja B902 X -puhelinjärjestelmä siihen.

    Tuli mieleen että, jos hommaa tohon systeemiin vara akun, niin mitenköhän sitä saisi erikseen ladattua?
    2007 Honda CBR 1100 XX Limited Tour Edition
    - VFR 800 Cliponit, kirkkaat etu- ja takavilkut, LED-takavalo, Top Sellerie -penkki, K&N vapaavirtausuodatin
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12