Sivu: 15 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 483:sta
  1. #421
    Lainaa (Tohtori R @ Elo. 31 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (X-ray @ Elo. 26 2008,19:55) kirjoitti
    Näköjään taas tullu päivitys zumoon 4.40.

    Changes made from version 4.30 to 4.40:
    * ** Corrected shutdown during address search with SD card maps.
    * ** Enhanced GPI support.
    * ** Enhanced MadMaps support.
    onkos tätä ihmiset kokeilleet ja miten on pelannu? (jos itekki vaikka laittais)?!

    lähinnä mietin ku joku tuolla aikasemmin avautu että vetää laitteen ihan tukkoon ja paljon hitaammaks???
    Eilen tuli päivitettyä tuo versio ja tänään ajelin parinsadan kilometrin lenkin. Eipä tuossa huomannut toiminnassa eroa edelliseen. Ainoastaan ensimmäinen käynnistys päivityksen jälkeen oli hidas. Ja kaikki koneeseen asennetut kartat oli aktiivisena eli silloin kyllä näytön päivitys takkusi, kun oli kaksi maastokarttaa ja city navigator päällekkäin käytössä. Mutta kun otti ylim. kartat pois käytöstä niin jopa rupes toimimaan.
    <br /><br type="_moz" />
  2. #422
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Elo. 31 2008,16:26) kirjoitti
    Lainaa (Tohtori R @ Elo. 31 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (X-ray @ Elo. 26 2008,19:55) kirjoitti
    Näköjään taas tullu päivitys zumoon 4.40.

    Changes made from version 4.30 to 4.40:
    * ** Corrected shutdown during address search with SD card maps.
    * ** Enhanced GPI support.
    * ** Enhanced MadMaps support.
    onkos tätä ihmiset kokeilleet ja miten on pelannu? (jos itekki vaikka laittais)?!

    lähinnä mietin ku joku tuolla aikasemmin avautu että vetää laitteen ihan tukkoon ja paljon hitaammaks???
    Eilen tuli päivitettyä tuo versio ja tänään ajelin parinsadan kilometrin lenkin. Eipä tuossa huomannut toiminnassa eroa edelliseen. Ainoastaan ensimmäinen käynnistys päivityksen jälkeen oli hidas. Ja kaikki koneeseen asennetut kartat oli aktiivisena eli silloin kyllä näytön päivitys takkusi, kun oli kaksi maastokarttaa ja city navigator päällekkäin käytössä. Mutta kun otti ylim. kartat pois käytöstä niin jopa rupes toimimaan.
    ok!
    GSXR-1000 Limited
  3. #423
    Onkos kukaan testaillut empiirisesti mitä eroa on, jos vaihtelee asetuksissa ajoneuvoa; on rekkaa, taksia, yms.
    Samoin vältettävissä on kaksi, jotka ei oikein aukene: liikenne ja kimppakyydille?
    Ei ainakaan peruskäyttiksessä selvitetä.
    Taitaa olla vain softan mukana tulleita lisiä monipuolisemmista malleista *
  4. #424
    Lainaa (Äksjiiärrä @ Elo. 31 2008,16:26) kirjoitti
    Lainaa (Tohtori R @ Elo. 31 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (X-ray @ Elo. 26 2008,19:55) kirjoitti
    Näköjään taas tullu päivitys zumoon 4.40.

    Changes made from version 4.30 to 4.40:
    * ** Corrected shutdown during address search with SD card maps.
    * ** Enhanced GPI support.
    * ** Enhanced MadMaps support.
    onkos tätä ihmiset kokeilleet ja miten on pelannu? (jos itekki vaikka laittais)?!

    lähinnä mietin ku joku tuolla aikasemmin avautu että vetää laitteen ihan tukkoon ja paljon hitaammaks???
    Eilen tuli päivitettyä tuo versio ja tänään ajelin parinsadan kilometrin lenkin. Eipä tuossa huomannut toiminnassa eroa edelliseen. Ainoastaan ensimmäinen käynnistys päivityksen jälkeen oli hidas. Ja kaikki koneeseen asennetut kartat oli aktiivisena eli silloin kyllä näytön päivitys takkusi, kun oli kaksi maastokarttaa ja city navigator päällekkäin käytössä. Mutta kun otti ylim. kartat pois käytöstä niin jopa rupes toimimaan.
    Omakohtaiset kokemukset viittaa siihen, että on todella korjaantunut tuo sammumisongelma käytettäessä muistikortilla olevia karttoja. Elikkäs mullon muistikortilla ollut tuon Pietarin alueen karttoja ja nyt onnistuu navigointi kotiovelta ryssämmaalle ilman murheita... Aiemmin siis piti "sammuttaa" euroopan kartat ja käytellä pelkkiä Venäjän karttoja jos meinasi rajan tuolla puolen navigoida...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  5. #425
    Ostin Zumon alkukesästä ja ihan on OK.

    Tietsikalle mukana tuleva suunnitteluohjelma on erittäin hyvä.

    Navigaattorilla voi myös suunnitella reitin useilla kauttakulkupisteillä, matkan aikana, ilman suunnitteluohjelmaa.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  6. #426
    Lainaa (Matva @ Syys. 09 2008,19:42) kirjoitti
    Onkos kukaan testaillut empiirisesti mitä eroa on, jos vaihtelee asetuksissa ajoneuvoa; on rekkaa, taksia, yms.
    Samoin vältettävissä on kaksi, jotka ei oikein aukene: liikenne ja kimppakyydille?
    Eikös noi ajoneuvon vaihtamiset vaihda vaan ruudulla näkyvää ikonia?

    Vältettävistä arvaisin että "liikenne" kiertää pahimmat ruuhkarysät. "Kimppakyydille" kiertää kimppakyytikaistat (joita ei Suomessa ole).

    Tuosta liikenteen kiertämisestä en sitten tiä mitä tekee jos on erillinen lisävarustetrafiikkivastaanotin käytössä.
  7. #427
    Lainaa (Masa @ Elo. 30 2008,23:16) kirjoitti
    Siellä MapSourcessa ja itse Gepsun kartastossa ei ole luokiteltu täsmällisesti, mikä on päällystämätön- ja mikä yksityinen tie.
    On karttatiedoissa muitakin ihan outoja virheitä. Esim. Hikiältä Hyvinkäälle ajettaessa ehdottaa linkkitornin jälkeen ajamaan muutaman ison kiven yli metsätielle , jota ei autolla ole voinut ajaa kaiketi kymmeniin vuosiin. Päätie kuitenkin asfaltoitu 80 rajoituksella. Luulisi tuollaiset virheet olleet jo kauan tiedossa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  8. #428
    Lainaa (Talttapää @ Syys. 09 2008,21:34) kirjoitti
    Eikös noi ajoneuvon vaihtamiset vaihda vaan ruudulla näkyvää ikonia?
    Ei, ne on eri paikassa. *
  9. #429
    Lainaa (Tohtori R @ Elo. 31 2008,11:42) kirjoitti
    Lainaa (X-ray @ Elo. 26 2008,19:55) kirjoitti
    Näköjään taas tullu päivitys zumoon 4.40.

    Changes made from version 4.30 to 4.40:
    * ** Corrected shutdown during address search with SD card maps.
    * ** Enhanced GPI support.
    * ** Enhanced MadMaps support.
    onkos tätä ihmiset kokeilleet ja miten on pelannu? (jos itekki vaikka laittais)?!

    lähinnä mietin ku joku tuolla aikasemmin avautu että vetää laitteen ihan tukkoon ja paljon hitaammaks???
    noniin itseäni lainaten...

    asentelin joku aika sitten ton uuden 4.40 päivityksen ja nyt ku ekaa kertaa sillä navigoin ja omaan talliin sisään ajoin niin että zumolta katos signaali "lennosta" eli jäi näyttämään nopeutta jne niin menikin täysin jumiin eli mistään nappulasta ei tapahtunu mitään jne akun irrotus oli ainoa millä sen sai pimeeksi (se siis jähmettyi näyttämään sen hetkistä karttakuvaa kun ajoin talliin sisään) ja ihme kyllä lähti vielä pelittämään kun hetken päästä tuikkasin akun takas!

    tää nyt vaan kuullostaa ihan softa bugilta ja tämmöstä toi ei ole koko kesän kokemuksella vielä kertaakaan vanhoilla softilla tehnyt ja nyt uudella softalla heti...

    onko muilla vastaavia kokemuksia?
    GSXR-1000 Limited
  10. #430
    Lainaa (Tohtori R @ Syys. 10 2008,00:28) kirjoitti
    onko muilla vastaavia kokemuksia?
    On, mutta versiopäivitys ei ole multa tuota ongelmaa koskaan poistanut, ongelma ollut siis alusta alkaen, eli n. 1,5 vuotta mun tapauksessa.

    Tuntuu siltä, että ohjelma vaan syystä tai toisesta kaatuu sillon tällön...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  11. #431
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 10 2008,06:42) kirjoitti
    Lainaa (Tohtori R @ Syys. 10 2008,00:28) kirjoitti
    onko muilla vastaavia kokemuksia?
    On, mutta versiopäivitys ei ole multa tuota ongelmaa koskaan poistanut, ongelma ollut siis alusta alkaen, eli n. 1,5 vuotta mun tapauksessa.

    Tuntuu siltä, että ohjelma vaan syystä tai toisesta kaatuu sillon tällön... *
    Kappas tätä ominaisuutta minä en ole löytänytkään.
    Kesällä sen sijaan löysin uuden tavan sammutta laite, eli kun Ruotsissa ollessa yritin laittaa reittipisteeksi kahden tien risteystä (en muista teiden numeroita enää) laite kysyi tiet ja sen jälkeen mietti hetken ja sammui.
    <br /><br type="_moz" />
  12. #432
    Lainaa (Matva @ Syys. 09 2008,22:44) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Syys. 09 2008,21:34) kirjoitti
    Eikös noi ajoneuvon vaihtamiset vaihda vaan ruudulla näkyvää ikonia?
    Ei, ne on eri paikassa. *
    Jaajuu niinhän se olikin. Kaipa se sitten taksi-asennossa vetelee pitkin julkisen liikenteen kaistoja, "jalan" asennossa ohjaa kävelyteille jne.
  13. #433
    Lainaa (TeeVee @ Syys. 10 2008,06:42) kirjoitti
    Lainaa (Tohtori R @ Syys. 10 2008,00:28) kirjoitti
    onko muilla vastaavia kokemuksia?
    On, mutta versiopäivitys ei ole multa tuota ongelmaa koskaan poistanut, ongelma ollut siis alusta alkaen, eli n. 1,5 vuotta mun tapauksessa.

    Tuntuu siltä, että ohjelma vaan syystä tai toisesta kaatuu sillon tällön... *
    no just!

    pitää ilmeisesti laittaa mopottimen työkalupussiin zumon akunruuvin kokonen kuusiokoloavain!
    GSXR-1000 Limited
  14. #434
    Lainaa (Matva @ Syys. 09 2008,19:42) kirjoitti
    Onkos kukaan testaillut empiirisesti mitä eroa on, jos vaihtelee asetuksissa ajoneuvoa; on rekkaa, taksia, yms.
    Minulla on sellainen *täysin vahvistamaton* mielikuva että valittava ajoneuvo vaikuttaa mm. siihen arvioituun saapumisajan laskelmaan. Asetus ei vaikuta siihen millainen ajoneuvon minikuvake on Zumon näytöllä. Jos konffaan zumossa ajoneuvoksi dösän ja lähden himasta (Porvoon maaseutu) ajelemaan stadiin niin lähtiessä arvioitu saapumisaika tuttuun kohteeseen on ehkä 5-10 minsaa myöhempi kun jos ajoneuvoksi on valittu auto. Näin siksi että dösa saa ajaa korkeintaan satasta (paitsi siististi cool EB joka ohittelee minua sillointällöin vaikka ajaisin eniten kovaa kaikista).

    Yleensä pistän tuon bussiasetuksen päälle kun motarin talvirajoitukset alkavat, jolloin arvioidut saapumisajat heittävät hieman vähemmän (zumohan ei tiedä senhetkisen tien oikeata nopeusrajoitusta (tai ei ainakaan käytä k.o. tietoa hyväkseen)).

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  15. #435
    Lainaa (MarcusB @ Syys. 16 2008,15:59) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Syys. 09 2008,19:42) kirjoitti
    Onkos kukaan testaillut empiirisesti mitä eroa on, jos vaihtelee asetuksissa ajoneuvoa; on rekkaa, taksia, yms.
    Minulla on sellainen *täysin vahvistamaton* mielikuva että valittava ajoneuvo vaikuttaa mm. siihen arvioituun saapumisajan laskelmaan. Asetus ei vaikuta siihen millainen ajoneuvon minikuvake on Zumon näytöllä. Jos konffaan zumossa ajoneuvoksi dösän ja lähden himasta (Porvoon maaseutu) ajelemaan stadiin niin lähtiessä arvioitu saapumisaika tuttuun kohteeseen on ehkä 5-10 minsaa myöhempi kun jos ajoneuvoksi on valittu auto. Näin siksi että dösa saa ajaa korkeintaan satasta (paitsi siististi cool EB joka ohittelee minua sillointällöin vaikka ajaisin eniten kovaa kaikista).

    Yleensä pistän tuon bussiasetuksen päälle kun motarin talvirajoitukset alkavat, jolloin arvioidut saapumisajat heittävät hieman vähemmän (zumohan ei tiedä senhetkisen tien oikeata nopeusrajoitusta (tai ei ainakaan käytä k.o. tietoa hyväkseen)).

    /MarcusB
    Kiitos! Kuullostaa loogiselta Toivoin, että olisi ollut merkitystä, esim. sille, ettei vaikkapa rekka-asetuksella ja lyhimmällä reitillä olisi ajattanut kaikkien pihakatujen kautta *
    Aikaisemmin vastatttu taksi tms. kuullostaa myös loogiselta, osaa rampeilla tms. valita pelkastään ko. ajoneuvoille varattuja reittejä.
    Mutta täytyy vertailla ja vaikkapa kokeilla hälytysajoneuvoa, käskeekö ajamaan esim. ratikkakiskoilla * *
  16. #436
    No niin, Eurooppaa on kierretty Sumon opastuksella vajaa 9000 km joten yritänpä kirjata joitakin havaintojani jos ne ovat vaikka jollekulle hyödyksi tai huviksi.

    Toisaalta härveli aiheutti välillä hurjaa vi... sapetusta, toisaalta ei haluaisi kuvitella millaista olisi ollut sokkailla ympäriinsä niin, että joka risteyksessä olisi pitänyt pysähtyä paperikarttaa tavaamaan.

    Yksi erityinen ärsytyksen aihe ainakin minulle oli härvelin mieltymys joka kylän pienimpiin syrjäkujiin. Valitsi sitten nopeimman tai lyhimmäin reitin, se kulkee aina pitkin kaikkia 20-30 km/h rajoituksella varustettuja pihakatuja pitkin, joilla paikalliset alkuasukkaat tuijottavat peittelemättömän vihamielisesti ulkomaanpelleä rikollista moottoripyöräjengiläistä, joka terrorisoi heidän lintukotoaan.
    Jos osasi ajaa omin päin kylän läpi pääkatua pitkin, se oli paljon helpompaa ja nopeampaa mutta aina ei ehdi vauhdissa Sumoa zoomailemaan edestakaisin että olisiko suorempikin reitti olemassa.
    Jonkinlainen "selkein reitti taajamien läpi" -vaihtoehto olisi kiva, mutta ilmeisesti liian kova vaatimus tämän tasoiseen matolaatikkoon mahtuvalle teko"älylle".
    Lisäksi Euroopassa riittää omituisia, lähinnä teoriassa päällystettyjä vajaan kaistan levyisiä peltoteitä, joilla ilmeisesti ei ole määriteltyä rajoitusta (tai se on periaatteessa 80 tai 100 km/h) ja jotka siis ovat Sumon mielestä usein nopeampia kuin esim. saksalaiset moottoriliikennetiet, joilla normaalisti ajetaan 120-130 km/h. Käytännössä näillä kärrypoluilla joutuu katupyörällä kuitenkin ajamaan 30-70 km/h.
    Usein jos ajoi puolivahingossa jonkin pikkutien liittymän ohi ja jatkoi isompaa tietä pitkin, kun Sumo laski reitin uusiksi, saapumisaika aikaistui huomattavasti. Eli sikälikin Sumon laskelmat eivät vaikuta kovin luotettavilta.

    Usein jos valitsi jonkin kohteen ja antoi Sumon valita reitin, tuloksena oli jotakin omituista, kuten ajelua moottoritiellä liittymästä toiseen edestakaisin. Tai jos oli valinnut "vältä autobahneja/moottoriteitä", reitti saattoi olla kaksi kertaa pitempi kilometreissä ja kolme kertaa pitempi ajassa, kiertäen naapurivaltion kautta (näinkin kävi). Aina pitäisi muistaa syynätä etukäteen reitti, vaikka se olisi muka miten yksinkertainen pätkä naapurikaupunkiin.
    Käytännössä on parasta laatia päivän reitti etukäteen MapSourcella ja panna välietappeja tarpeeksi tiuhaan. Silloinkin Sumo laskee usein reittiä innolla uusiksi ja aiheuttaa mm. outoja "umpikujia" joissa pitää käydä kääntymässä ja palata takaisin omia jälkiään (vaikka olisi valittu "vältä U-käännöksiä"). Eli reitti pitäisi muistaa aina jo suunnitteluvaiheessa syynätä kiusallisen tarkasti vielä Sumostakin.

    Oletteko muuten huomanneet, että vältettävien listalla "autobahn" tarkoittaa kaikkia oikeita moottoriteitä, ja "moottoritie" itse asiassa moottoriliikenneteitä?

    Itselläni ei ollut tällä reissulla mitään ääniyhteyttä Sumoon. Käytännössä sitä ehti katsoa ihan riittävästi selvitäkseen jopa esim. ruuhka-aikaan vesisateessa Aachenin vanhan kaupungin mäkisillä mukulakivikaduilla. Ainoa ongelma oli se, että välillä sitä unohti aina katsoa ja ajoi onnensa ohi.
    Silloin seurasi joskus ongelmia, kun "korjausreittiä" laskiessaan Sumo kompastui omaan nokkeluuteensa, ja teki yhä uudestaan "paikkaa paikan päälle" jolloin reitissä ei ollut lopulta enää mitään tolkun hiventäkään, ja piti pysähtyä, valita kohde uudestaan ja laskettaa reitti kokonaan uusiksi.

    Ajoittain ohjeet olivat kiusallisen epäselviä ja jopa selvän virheellisiä.
    Silloin tällöin olisi pitänyt ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan, josta seurasi usein edellisessä kappaleessa kuvattuja sotkuja.
    Usein liikenneympyröissä "käänny x liittymästä" heitti pykälän verran ja oikea liittymä piti katsoa kuvasta suunnan mukaan.
    Välillä Sumo ilmoitti että seuraava käännös on esim 30 km päässä ja zuumasi kuvan näyttämään noin parin sadan neliökilometrin alueen, vaikka oltiin kaupungissa jossa katu käytännössä haarautui vähän väliä hyvin epäselvästi, eikä ollut aikaa räplätä kuvakulmaa sopivammaksi esim. liikenteen takia.
    Joskus monimutkaisten risteyksien ajo-ohjeista ei saanut mitään selvää kun ne olivat täynnä spagettimaista reittimerkintää ristiin rastiin.
    Käänny "sille-ja-sille-kadulle" -ohjeet eivät usein lämmitä, koska maanteilläkin on nähtävästi usein jokin nimi, jota ei tosin käytännössä näy missään. Enemmän kiinnostaisi tietää mitä opasteita pitää seurata, mutta sitä Sumo ei osaa kertoa, ja minulla on navigaattori sitä varten että minun ei tarvitse ulkoa opetella jokaista reitillä olevaa kylää etukäteen.

    No joo, eiköhän tuossa ollut tarpeeksi vuodatusta yhteen viestiin, myöhemmin tulee varmaan lisää vielä mieleen.

    Eli on siitä paljon apua tottakai, mutta ei se mikään yksiselitteinen oikotie onneen ole, vaan sen käyttö vaatii aika paljon paneutumista ja vaivannäköä, ja aiheuttaa silti aika ajoin harmaita hiuksia.
    Monet käyttäjät ovat tämän varmaan huomanneetkin, mutta näin ostoa harkitseville tiedoksi
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  17. #437
    Alkais olemaan takuuhuollon paikka, just ennen kuin kaks vuotta ostoksesta täyttyy.

    Vika 1. Aiemmin mainittua virran katkeiluongelmaa on ollut telineessä jonkin verran, mutta pienellä hieromisella kontakti on jälleen syntynyt. Välillä on liitokset puhdistettukin. Nyt virtapuoli meni täysin pimeäksi, ja silloinhan ei kulje myöskään äänet vaikka navigointi akuilla pelittääkin.

    Vika 2. Viime keväänä hommasin toiseen pyörään oman telineen. Siinä on alusta asti ollut ääniliittimen kanssa ongelmaa, ja syksyä kohti tultaessa piuhaa saa pyöritellä aina vaan enemmän jotta jotain kuuluis.

    Vika 3. Ei ole itse laitekaan ihan virheetön. Zumon kello lakkasi jostain syystä käymästä, vaikka akut ovat täys. Tämä vaikuttaa hidastavasti uudelleenkäynnistyksessä, kun aika on saatava satelliiteista ensin. Myös päivä/yöasetuksien säätämiseen menee useampi minuutti käynnistyksestä.

    Ehdinkin jo soitella RXTX-tuotteelle telineitten vioista, käskivät tuoda sinne vaihtoon. Kun menin, tulikin uudet ohjeet elikkä ei niitä kuulemma voikaan noin vaan vaihtaa vaan pitää jättää ne sinne, joku maahantuoja tms. instanssi tutkii ne sitten. No, kunhan tämä intiaanikesä loppuu niin pitää viedä koko paketti tutkittavaksi.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  18. #438
    Niin joo, pari juttua joita mietin matkalla.

    Miten pirussa kellonaikaa saa muutettua? Jotenkin en millään löytänyt, ärsytti kun oli väärällä aikavyöhykkeellä koko ajan.

    Kun Sumo on laskenut reitin, saako jostain näkyviin sen pituuden?
    Eli kun valitsee jotakin kohdetta, se mainittu etäisyyshän on linnuntietä ja todellinen reitti voi olla sitten moninkertainen, jos masiina oikein innostuu säveltämään.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  19. #439
    Lainaa (Tympeysmies @ Syys. 24 2008,21:22) kirjoitti
    Käytännössä on parasta laatia päivän reitti etukäteen MapSourcella ja panna välietappeja tarpeeksi tiuhaan. Silloinkin Sumo laskee usein reittiä innolla uusiksi ja aiheuttaa mm. outoja "umpikujia" joissa pitää käydä kääntymässä ja palata takaisin omia jälkiään (vaikka olisi valittu "vältä U-käännöksiä"). Eli reitti pitäisi muistaa aina jo suunnitteluvaiheessa syynätä kiusallisen tarkasti vielä Sumostakin.

    Oletteko muuten huomanneet, että vältettävien listalla "autobahn" tarkoittaa kaikkia oikeita moottoriteitä, ja "moottoritie" itse asiassa moottoriliikenneteitä?
    Samansuuntaisia kokemuksia minullakin kahden kesän käytön jälkeen kyseisestä laitteesta.

    Tuota ei voine liikaa korostaa, että aina MapSourcella tehdyn reitin Zumoon lataamisen jälkeen on tarkastettava huolellisesti miten reitti "toteutui", koska MapSourcen ja Zumon reitinvalinnan kriteerejä ei voi asettaa samanlaisiksi.

    Tuo Autobahns ja moottoritie päivitys oli selkeä parannus aikaisempaan, jolloin oli ainoastaan moottoritie. Silloinhan osa normaaleja maanteitä oli Zumossa luokiteltu moottoriteiksi ja vältettäessä moottoriteitä Zumo teki todella hulluja koukkauksia sivuteiden kautta. Kysymysmerkki lainatun virkkeen perässä lienee paikallaan, sillä minun kokemukseni mukaan nykyinen vältettävä moottoritiet ei vaikuta yksinään mitään mutta yhdistettynä Autobahn'siin Zumo pyrkii välttelemään myös ainakin yksinumeroisia pääteitä.

    Uusille tuleville käyttäjille voisi lohdutukseksi sanoa, ettei kannata alussa hermostua Zumon tekemiin outoihin valintoihin ja ihmetellä miksei se "tottele" kuuliaisesti käskyttäjäänsä. Näin kahden kesän jälkeen alkaa jo pikku hiljaa päästä hiukan jyvälle sen sielunelämästä, jota toki alkuun muutettiin melko aktiivisesti valmistajan toimesta, mutta kyllä se vielä ottaa aikaa, ennenkuin voi väittää osaavansa käyttää sitä.
    ” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
    "Not ugly anymore, now I have a Ducati."
  20. #440
    Lainaa (Tympeysmies @ Syys. 24 2008,22:11) kirjoitti
    Miten pirussa kellonaikaa saa muutettua? Jotenkin en millään löytänyt, ärsytti kun oli väärällä aikavyöhykkeellä koko ajan.

    Kun Sumo on laskenut reitin, saako jostain näkyviin sen pituuden?
    Kellonaika:

    Kiintoavain-paikallinen-kellonaika-24 tuntia-ok- ja tämän jälkeen voit valita aikavyöhykkeen

    Reitin pituus:

    Vasemmassa reunassa olevista painikkeista toinen alhaalta, jossa on neliö. Tätä painamalla saat reitin pituuden, itseasiassa milloin tahansa jäljellä olevan matkan kohteeseen.
    ” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
    "Not ugly anymore, now I have a Ducati."
  21. #441
    Lainaa (Tympeysmies @ Syys. 24 2008,21:22) kirjoitti
    Käytännössä on parasta laatia päivän reitti etukäteen MapSourcella ja panna välietappeja tarpeeksi tiuhaan. Silloinkin Sumo laskee usein reittiä innolla uusiksi ja aiheuttaa mm. outoja "umpikujia" joissa pitää käydä kääntymässä ja palata takaisin omia jälkiään (vaikka olisi valittu "vältä U-käännöksiä"). Eli reitti pitäisi muistaa aina jo suunnitteluvaiheessa syynätä kiusallisen tarkasti vielä Sumostakin.
    Toi on vika karttamateriaalissa. Huomasin saman Alppireissulla jossain Italia/Sveitsi välillä. Eli karttamateriaalin sopivassa maiden rajassa tms. on katko tiessä.

    Tuon katkon yli Zumotin sitten kieltäytyy navigoimasta vaikka kuinka jumppaisi, koska laitteen mielestä siinä parin metrin matkalla ei ole tietä. Ekan kerran kun törmäsin tuohon ihmettelin tien laidassa hetken kun laite yritti käskyttää tekemään U-käännöksen ja kiertämään viereisen passon kautta, vaikka omin silmin näin kuinka edessä aukesi baana haluamaani suuntaan.

    Ratkaisin probleeman pistämällä kaksi erillistä reittiä, kun suunnilleen näin missä ongelma luuraa. Toinen reitti piste A -> katko. Toinen katko -> piste B. Siis kun halusin oikeasti ajaa A->B.
  22. #442
    No nysse teki sen taas... Juma*auta...

    Zümo pimeni, eikä henkeekään enää... Sunnuntaina pitäs suunnata ryssälle, eikä Navista tietookaan... PRKL!
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  23. #443
    Ootko koittanut seinälaturilla elvyttää Zumoa?

    Tai akku pois minuutiksi ja takaisin?

    Reissussa huomasin että jos akku pääsee täysin tyhjäksi niin laite ei jaksa enää herätä vaikka olisi telineessäkin kiinni. Salzburgista löytyi onneksi Garmin-kauppa ja laturilla hetken latailun jälkeen pelasi taas OK.

    Notta suosittelen vahvasti muitakin Zumoilijoita pakkaamaan sen laturin matkasäkkiin.
  24. #444
    Täytyypä testata vielä noikin...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  25. #445
    Lainaa (Talttapää @ Syys. 25 2008,19:03) kirjoitti
    Tai akku pois minuutiksi ja takaisin?
    Tuo auttoi... Viimevuonna laite teki muuten samanlaisen tempauksen, mutta silloin ei auttanut tuokaan... Tälläkertaa onneksi auttoi... Venäjän reissu pelastettu!

    Kiitos vinkistä!
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  26. #446
    Onkos täällä kellään hyviä ideoita tuon Zumon 550 mp-telineen tiivistämiseksi? Olen aika varma, että omani hajosi kosteuden takia, joka oli selvästi ainakin päässyt sen usb-liittimen kautta laitteen sisään. Tuo usb-suojushan onkin tosi onneton ja kun pyörä seisoo ulkona koko kesän ja siihen reissut sateessa päälle niin ei mikään ihme, että kostuu. Teline herjaili pitkin kesää, että lisälaitetta ei tueta ja lopulta syksyllä sitten ei enää suostunut lataamaan ollenkaan. Virrat tuli telineelle asti, mutta ei enää navigaattorille ja navi taas latautui autotelineessä ok.

    No onneksi Garminilla takuu pelasi ja sain uuden telineen tilalle eli kiitos siitä Garminille.

    Pitäisikö tyrkätä silikoonia tai jotain elektroniikkarasvaa tuohon usb-liittimeen vai onko parempia ideoita? Onko muilla diagnooseja mistä se vesi pääsee tuon telineen sisään? Mitään lisälaitteita minulla ei ole telineessä kiinni niin ei sieltä reunan liittimistäkään vesi pitäisi päästä sisään.

    Oliko siinä zumo 500 mallissa sellainen mp-teline missä ei ole mitään muita liittimiä kuin tuo virtaliitin sekä navigaattorin nastaliitin? Voisi harkita sellaisen hankintaa niin kestäisi ehkä paremmin.
    "pyörätön"
  27. #447
    Ei siinä telineessä ole mitään vikaa...

    Mulla samat herjat laitteen ruudulle. Siihen on yksinkertainen lääke. Käy hakemassa esim. Motonetista Kontakti-spray:ta ja suihkuttele siihen piikkikoskettimeen sitä ainetta, samalla painellen neuloja alas.

    Laite toimii taas kuin unelma. Mulla se paranti olennaisesti kaikkia liittimen lävitsevietäviä signaaleita.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  28. #448
    Zumo ja telineet ovat nyt kuudetta viikkoa takuukorjausreissulla. Ei hirveän räväkkää touhua. Telineet joutaa olla vaikka kevääseen mutta navigaattorilla olis käyttöäkin.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  29. #449
    Lainaa (Masa @ Marras. 08 2008,23:57) kirjoitti
    Ei siinä telineessä ole mitään vikaa...

    Mulla samat herjat laitteen ruudulle. Siihen on yksinkertainen lääke. Käy hakemassa esim. Motonetista Kontakti-spray:ta ja suihkuttele siihen piikkikoskettimeen sitä ainetta, samalla painellen neuloja alas.

    Laite toimii taas kuin unelma. Mulla se paranti olennaisesti kaikkia liittimen lävitsevietäviä signaaleita.

    -M
    Kokeilin elektroniikan puhdistusainetta ja suoja-ainetta Bilteman versioina. Käytin noita piikkikoskettimeen ja siihen usb-liittimeen. En saanut noilla mitään parannusta ongelmaan ja ainakin itselläni usb-liitin oli selvästi harmaan vihreän hapettuman peitossa sekä sisältä että päältä mitä siitä nyt pystyy silmällä erottamaan. Piikkikoskettimet olivat taas ihan puhtaat.
    "pyörätön"
  30.  
  31. #450
    Lainaa (aapinen @ Marras. 08 2008,23:32) kirjoitti
    Pitäisikö tyrkätä silikoonia tai jotain elektroniikkarasvaa tuohon usb-liittimeen vai onko parempia ideoita? Onko muilla diagnooseja mistä se vesi pääsee tuon telineen sisään?
    Sähköä johtamatonta rasvaa ajattelin itse truutata nuo liittimet ja syvennykset täyteen. Saa sitten joskus puhalleltua poiskin jos haluaa, toisin kuin silikonimällit. Tai sitten vaan teippaan roudarinteipillä nuo liittimet tukkoon.

    Minullakin teline nro 2 tuli juuri takuuseen. Edellisessä oli muutakin filunkia kuin vain pinnien huono kontakti. Lakkasi lataamasta milloin missäkin ja erityisesti parin tunnin kaatosadeajelun jälkeen -> vahva epäilys että vesi jostain pääsee asiattomaan rakoon.



Sivu: 15 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ViimeinenViimeinen