Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 483:sta
    Lainaa (Talttapää @ Kesä. 15 2007,15:17) kirjoitti
    Onko muilla Zumomiehillä muuten se mopotelineen liittimen kosmeettinen pölysuojakumiluttura vielä ehjä? Mulla alkoi pahemman kerran 2-3kk käytön jäliltä hapertua siitä taitekohdasta ja eilen jäi puolikas käteen.

Eipä sinänsä, maahantuoja kyllä lupasi uuden pistää postissa tulemaan. Vaikuttaa että kumiseos ei tuossa ole ihan vimpan päälle auringon ja jatkuvan taittelun kestävää laatua.
    Kuluneelta näyttää, mutta eipä sitä tarvita.
    Lainaa (arikorho @ Kesä. 17 2007,23:50) kirjoitti
    ...kosmeettinen pölysuojakumiluttura...
    No eipä ei muuten, mutta tiedä sitten tuon liittimen roisketiiviydestä sateella ilman suojusta.
    Lainaa (Talttapää @ Kesä. 18 2007,09:28) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Kesä. 17 2007,23:50) kirjoitti
    ...kosmeettinen pölysuojakumiluttura...
    No eipä ei muuten, mutta tiedä sitten tuon liittimen roisketiiviydestä sateella ilman suojusta.
    No pääosin mulla on ainakin aina Zümo paikallaan. Jos sade keli iskee ja navi on poissa vaikka sen takia että pyörä on parkissa niin vedän pienen muovipussin päälle. Takalaukussa pikkupussi kulkee aina mukana.
    No minun Zumosta se kumisuoja putosi parin kuukauden käytön jälkeen tielle. Ei tosiaankaan UV-säteilyn kestävää materiaalia. Tuo oli hyvä tieto, että maahantuoja lupasi uuden. Taidanpa laittaa sähköpostia Lohjalle.
    Minua nämä navigaattorihommat jaksavat riivata. Zumo toimi erinomaisesti alkumatkan. Kun sitten lähdettiin Bushmillsin viskitehtaalta eteenpäin, rupesi hyytymään. Loppumatka ajettiin perinteisesti kartoilla. Suomessa ammattimies totesi, että telineessä täytyy olla vika. Nyt teline sitten on Erätukun Oulun toimipisteessä.
    Lainaten vanhaa Sleepy Sleepers-hokemaa:"Paskan möivät..."
    (poistettu tili)
    Lainaa (Gari @ Kesä. 27 2007,11:41) kirjoitti
    Niinpä-

Nysse kuoli.

Ekaks ei vaan ladannu missään telineessä. Nyt ei lähde edes päälle. Kesti 3 kk.
    Lainaa (ek@ @ Touko. 01 2007,10:20) kirjoitti
    Alkoi tuo Zumo oikeasti kiinnostaa, kun Rider hajosi, eikä takuukuitti kävele vastaan.
    Laite ei ole muistaakseni ollut markkinoilla edes kahta vuotta, mikä on ko. laitteen takuuaika. Kuitista ei siis voi tehdä kynnyskysymystä tai jos joku tekee niin nostaisin metelin.

Itselle tuollainen navigaattori on ainakin sen verran iso sijoitus, ettei viitsi tuoretta vehjettä romukoppaan heittää...

Lainaa (movaap @ Heinä. 17 2007,21:45) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Touko. 01 2007,10:20) kirjoitti
    Alkoi tuo Zumo oikeasti kiinnostaa, kun Rider hajosi, eikä takuukuitti kävele vastaan.
    Laite ei ole muistaakseni ollut markkinoilla edes kahta vuotta, mikä on ko. laitteen takuuaika. Kuitista ei siis voi tehdä kynnyskysymystä tai jos joku tekee niin nostaisin metelin.

Itselle tuollainen navigaattori on ainakin sen verran iso sijoitus, ettei viitsi tuoretta vehjettä romukoppaan heittää...
    Joo ja ainakin jos on maksanu pankkikortilla niin tiedot näkyy kaupassa. Itse maksoin Zumon koikopista saamilla seteleillä, mutta erätukun ihanainen tyttö merkkas kyllä mun tiedot vielä koneelle takuukuitin lisäksi. Vaikka ei olis tietoja niin aina kannattaa ainakin yrittää...
    XRV -97
    Joo meni takuusen. Eivät kyselleet kuittia. Olin rekisteröitynyt tompan sivuille ja asia hoitui sitä kautta. Kätevästi sai tulostettua UPS:lle lähetesivun ja hakivat laitteen kotoa. Korjattu laite tuli takaisin viikossa, joten on hyvä palvelu.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 16 2007,21:14) kirjoitti
    Niinpä-

Nysse kuoli.

Mulla kuoli kanssa muutamaksi tunniksi. Jouduin odottamaan yhdessä tietyömaa kohdassa Wolfsburgin yläpuolella pitempään ja lämmöt näytti auringossa yli 40 astetta. Siinä odotellessa laitoin Wolfsburgin Autostadtin hakuseen ja kun siitä lähdin liikkeelle niin huomasin ettei näytä enään mitään. Ei totellut virtanäppäintä eikä mitään muutamakaan ja ajattelin että kiva kun kesti n. 4 kuukautta ja vähäistä käyttöä ennen tätä lomaa. Illalla kuitenkin laite kiinnosti sen verta vielä että painelin kaikkia nappuloita ja sitten vielä kakhta nappulaa samaan aikaan ja avot johan taas rupesi pelittään. Nyt on taas toiminut ihan OK monta päivää.
    (poistettu tili)
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 22 2007,21:13) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 16 2007,21:14) kirjoitti
    Niinpä-

Nysse kuoli.

Mulla kuoli kanssa muutamaksi tunniksi. Jouduin odottamaan yhdessä tietyömaa kohdassa Wolfsburgin yläpuolella pitempään ja lämmöt näytti auringossa yli 40 astetta. Siinä odotellessa laitoin Wolfsburgin Autostadtin hakuseen ja kun siitä lähdin liikkeelle niin huomasin ettei näytä enään mitään. Ei totellut virtanäppäintä eikä mitään muutamakaan ja ajattelin että kiva kun kesti n. 4 kuukautta ja vähäistä käyttöä ennen tätä lomaa. Illalla kuitenkin laite kiinnosti sen verta vielä että painelin kaikkia nappuloita ja sitten vielä kakhta nappulaa samaan aikaan ja avot johan taas rupesi pelittään. Nyt on taas toiminut ihan OK monta päivää.
    Pöh. Usean päivän päästä saivat huollossa Zumoni henkiin.

Tuli 30e lasku turhasta huoltokäynnistä. Milläs sitä todistaa että silloin kun jätin huoltoon se ei tosiaankaan ottanut latausta mistään telineestä eikä laturista.
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 22 2007,21:13) kirjoitti
    Nyt on taas toiminut ihan OK monta päivää.

Täytyypä vielä miettiä hankintaa...
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
    Sen verran kuitenkin tuntuu Zumoja pimentyneen, etten tuota 30 euron laskua mukisematta lähtisi maksamaan. Tai voisin maksaa ja riitauttaisin asian, niin paljon tämän tyyppinen palvelu ottaa henk.koht. päähän. Jos asiakas ilmoittaa laitteen pimentyneen / ei lataudu ja vaivautuu huoltoon toimittamaan, niin en usko että laite on tällöin toiminut normaalisti. Mikäli on huoltoon oltu yhteydessä, eikä tällöinkään huollosta ole osattu antaa vinkkiä millä laite saadaan toimintakuntoon, on kyseessä mielestäni takuuhuolto, vaikka saavat huollossa kikkailemalla toimimaan (tälläinen kikka voisi olla esim. akun irroitus, jota ei ole älytty asiakkaalle neuvoa, tai käyttöohjeessa mainitsematta jätetty resetointi).

Laskutuksen ymmärtäisin, mikäli laitetta on itse räpelletty (softaa tai rautaa) ja tämän takia saatu toimimaan epävarmasti. Suomessa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus sellainen ajattelu, että asiakas on täysi tomppeli kun laitteeseen tulee vika. Vika saatetaan yrittää väkisin kääntää asiakkaan mokaksi ja lasku seuraa välittömästi jos ei esim. satunnaisesti toistuvaa vikaa huollossa havaita. Myöhemmin vika toistuu ja sama homma jatkuu surkean huollon takia, joka ei vikaa havaitse. Luulisi, että täälä korkeita hintoja tuotteista maksamalla saisi palvelua, mutta eipä näin näytä aina olevan. Saksalaisten kanssa on muuten takuuasiat minulla sujuneet mallikkaasti, postikulut joutuu ottamaan omaan piikkiin, mutta ovat yleensä kyllä alle 30 euroa No onneksi löytyy asiallisiakin firmoja, joissa palvelu pelaa. Pitää vain löytää oikeat tahot kenen kanssa kauppoja tekee.

Oliko muuten Erätukku vai Navcor kyseessä?
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Summa summarum. Zumoa en ainakaan osta. Olen tossa jo pidempään pähkäillyt jotai sopivaa, ja toi oli yx vaihtoehto, mut ei oo enään.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
    Valinta on tietty sinun. Itse olen ko. aparaattiin ollut erittäin tyytyväinen vaikka taustavalo-bugi napapiirin yläpuolella v-käyrää nostikin. Onneksi Garmin sentään päivittää aparaattejaan kohtuu hyvin.

Oma värkkinikin kuoli kertaalleen, mutta palasi elävien kirjoihin painamalla power-nappulaa ja plussaa samaan aikaan (reset) kuten ohjeet informeeraavat.
    Käväisin Munchenin TOURATECH:ssa hakemassa telinettä Rider1:seen... kun se sitten tapahtui? Nimittäin, menin ja ostin ZUMO 550:sen + pakettiin kuului myös Touratechin teline - koko paketti hintaan 739 €!

Päätökseeni vaikuttivat:
    a) Ziljoona kertaa parempi compuutteri-ohjelma, jolla voi suunnitella ja ladata reittejä zumoon (kuin TomTom Riderissä)
    b) Zumoon integroitu MP3-soitin
    c) Ajoreitti-login + tietojen tallentuminen automaattisesti ja reitin tarkastelumahdollisuus jälkeenpäin (mm. maksiminopeuden voi tsekata zumon näytöltä)

Nyt on herännyt yksi kysymys, johon tarvitsisin vastauksen (ohjekirja CD-rompulla ja sen lukeminen tällä pda:lla ei oikein onnistu).
    KUINKA saan / TAI onko se yleensäkään mahdollista saada Zumossa näkymään 'jäljellä olevat kilometrit'? Kun teen reittisuunnitelman - Zumo näyttää kokonaiskilometrit. Mutta, kun lähden ajamaan niin se näyttää KELLONAJAN, jolloin olen oletetusti perillä - ei kilometrejä.

Onko tätä mahdollista 'tuunata' jotenkin, että näkisi kilometrit ajannäytön sijasta?

PS. Mikäli tähän on jo vastaus jossakin aiemmin tässä taikka toisessa ketjussa, pyydän etukäteen nöyrästi anteeksi niiltä 'nettipoliiseilta', jotka ovat aina ja kaikkialla innokkaasti ensimmäisenä kertomassa, että 'käytä hakua'. Mieluummin vastaus tähän perään - vaikka sitten linkkinä.
    En ole myöskään jäljellä olevia kilometrejä saanut esille muuten kuin näpyttelemällä "opastuskenttää".
    sieltä tulee matka seuraavaan käännökseen ja sitä seuraavaan...jne.
    Viimeisessä näkyy sitten jäljellä oleva matka ja matka-aika siihen saakka.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Heinä. 29 2007,08:50) kirjoitti
    En ole myöskään jäljellä olevia kilometrejä saanut esille muuten kuin näpyttelemällä "opastuskenttää".
    -Sergei-
    2:lla painalluksella ainakin löytyy, eli
    paina näytön yläosassa olevaa opaspalkkia ja seuraavassa näkymässä "näytä kartalla", niin näkyy jäljellä oleva matka ja aika.

-japa-
    TZR125 --> TZR250 --> FZR600 --> FZR1000 --> YZF-R1 --> FJR1300 -->K1600 GTL
    (poistettu tili)
    Lainaa (movaap @ Heinä. 27 2007,00:08) kirjoitti
    Oliko muuten Erätukku vai Navcor kyseessä?
    Ostin sen Marineasta. Navcor laskuttaa kuulemma heitä.

Oli vaan sen verran töykeää palvelua, etten jaksanut jäädä vänkäämään. pitivät siis täysidioottina, vaikka olen vaan puolikas.
    Kiitos yzf-r1! Vinkkisi todella toimii, eli parilla näppäilyllä saa kilometrit näytölle (en tosin ymmärrä miksi ne ei ole näkyvillä koko ajan niinkuin TomTomissa?!)

Kiitokset, koska nyt laite vaikuttaa jokseenkin täydelliseltä - suosittelen!

-gosox-
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 27 2007,02:20) kirjoitti
    Valinta on tietty sinun. Itse olen ko. aparaattiin ollut erittäin tyytyväinen vaikka taustavalo-bugi napapiirin yläpuolella v-käyrää nostikin. Onneksi Garmin sentään päivittää aparaattejaan kohtuu hyvin.

Oma värkkinikin kuoli kertaalleen, mutta palasi elävien kirjoihin painamalla power-nappulaa ja plussaa samaan aikaan (reset) kuten ohjeet informeeraavat.
    Kyselin tänään Navcorista tuota pohjoisen pöivitystä ja toivekkaasti odottavat jo mahdollisesti perin viikon sisään. Katsotaan saanko ennen Norjan reissua uuden softan.
    Onko muilla Zumomiehillä muuten se mopotelineen liittimen kosmeettinen pölysuojakumiluttura vielä ehjä? Mulla alkoi pahemman kerran 2-3kk käytön jäliltä hapertua siitä taitekohdasta ja eilen jäi puolikas käteen.

Eipä sinänsä, maahantuoja kyllä lupasi uuden pistää postissa tulemaan. Vaikuttaa että kumiseos ei tuossa ole ihan vimpan päälle auringon ja jatkuvan taittelun kestävää laatua.
    Joo, minäkin soitin tänään Navcor oy:n huoltoon samasta asiasta.
    Hetken juteltiin, ja kerroin mistä ja koska olen Zumoni ostanut.
    Tyyppi puhelimessa keskusteli esimiehensä/kollegansa kanssa
    hetken ja sanoi sitten "ei tehdä tästä asiasta vaikeampaa kuin se on",
    ja pyysi minulta osoitetiedot.

Lähettävät uuden kumisuojan mp-telineeseen, ei vaatinut ostokuittia
    tai mitään muutakaan.
    -- sjm
    (poistettu tili)
    Lainaa (sjm @ Heinä. 30 2007,18:24) kirjoitti
    Lähettävät uuden kumisuojan mp-telineeseen, ei vaatinut ostokuittia tai mitään muutakaan.
    Mahtaako kestää yhtään pidenpään? Sama vika täälläkin...
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Heinä. 29 2007,08:50) kirjoitti
    -Sergei-
    Paina ruutu näppäimellä kompassinäyttö päälle, oikeassa reunassa näkyy matka kohteeseen (saavut tjsp. km).
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 30 2007,18:37) kirjoitti
    Lainaa (sjm @ Heinä. 30 2007,18:24) kirjoitti
    Lähettävät uuden kumisuojan mp-telineeseen, ei vaatinut ostokuittia tai mitään muutakaan.
    Mahtaako kestää yhtään pidenpään? Sama vika täälläkin...
    Nooooh, olisivat aika tyhymiä, jos jakavat ihmisille uusia samanlaisia?
    Eipä tuota sitten näe kuin ajan kanssa. Ehkä ajokauden loppuun
    mennessä paljastuu, kestääkö uusi kumilirpake paremmin. :-)
    -- sjm
    Joo, uusi kumilärpäke tuli tänään postissa.
    Ihan nopeaa toimintaa maahantuojalta, soitin sinne eilen iltapäivällä.
    Laitoin paikalleen. Sormituntumalta on kyllä vaikea sanoa, onko
    materiaali muuttunut. Ehkä hieman. Aika näyttää, kestääkö.
    -- sjm
    Lainaa (sjm @ Heinä. 31 2007,23:39) kirjoitti
    Joo, uusi kumilärpäke tuli tänään postissa.
    Ihan nopeaa toimintaa maahantuojalta, soitin sinne eilen iltapäivällä.
    Laitoin paikalleen. Sormituntumalta on kyllä vaikea sanoa, onko
    materiaali muuttunut. Ehkä hieman. Aika näyttää, kestääkö.
    Samoin täällä. Ei voi kuin todeta että se tuli nopeasti. Katsotaan sitten kesto.
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 30 2007,14:55) kirjoitti
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 27 2007,02:20) kirjoitti

Kyselin tänään Navcorista tuota pohjoisen pöivitystä ja toivekkaasti odottavat jo mahdollisesti perin viikon sisään. Katsotaan saanko ennen Norjan reissua uuden softan.
    Toisella foorumilla oli joku käynyt pohjoisen ajelulla ja Zumo ei ollut enään pimentynyt->taisi loppua yötön yö ennen uutta päivitystä
  30.  
    Perhana, tänään alkoi sitten murheet täällä Zümon kanssa. Päivällä ajolenkillä zümo "sammu" eikä ole sittemmin enää käynnistynyt, ei edes tuon "resetoinnin" avulla. Ei tunnu olevan mitään eloa koko pas*assa.
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen