Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 157:sta
  1. #61
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kaikki eteläeuroopan turneet oon tehny nahat päällä, takki ollu perferoitu.
    Helteellä nahkojen alla, erillinen selkäpanssari ja tekninen lyhythihanen t-paita ja lyhyeet silkkikalsarit.

    Oon ollu yli viikonkin kestävis lähes +40 c helteis, enkä oo kuollu tai saannu lämpöähalvausta, tai ainakaan en oo viel huomannu et oisin kuollu...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  2. #62
    http://shop.hostettler.de/productdet...&itemno=X73010

    Tämmöinen tuli ostettua FC-motosta, ja toimi tosi hyvin Italian helteissä.
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  3. #63
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    "Helteestähän" taisi olla puhe .
    Kun Gore-Suomikansa halvaantuu toimintakyvyttömäksi vaikka munasillaan jo +25:ssa, ei oikeasti ole
    helteestä tietoakaan.

    Siinä kohti kun liikutaan (ei siis puhuta pelkästä ajamisesta, vaan sillä LIIKKUMISESTA) kunnolla
    yli kolmenkympin ja tuolla neljänkympin kahta puolta lämmöissä..... silloin on helle.
    Siellä myös pyöritään tuntitolkulla.... eli aamusta iltaan.... reissussa.

    Koittaa vaan itse kukin ihan oikeesti "pyöriä päivä" ajellen pisin poikin ja ihan hyviäkin
    pätkiä siinä seassa "liota" esikaupunkien pysähdyksissä.... kun mittari naputtaa 40

    Siinä alkaa tulla hieman samanlaista oivallusta "sopivasta ajovarustuksesta" kun muissa jutuissa
    siinä kohtaa kun "shit hits the fan"..... eli asiat alkaa oikeesti konkretisoitumaan .
    Taas kerran ei tuosta Bonen ajatuksen juoksusta oikein saanut kiinni,mutta olen ajanut prätkällä esim.Istanbulissa +50 lämpötilassa( ja ajoin sinne Suomesta omalla pyörällä,ilman mitään Niinivirtoja ja Air Berlinejä ja monet teistä ajeli silloin kolmipyörällä hiekkalaatikolla).Silloin oli nahkapuku jo liikaa ja kypärän käyttökin oli vähän siinä ja siinä.... Nykyisin komppaan D-Iiviliä,ilman kunnon varusteita en tien päälle lähde oli keli mikä tahansa. Laadukas GoreTex ei sitä paitsi ole yhtään kuumempi kuin farkutkaan, kunhan muistaa ottaa lämpövuorin irti,näitä Hipora yms. tuotteita ei kannata verrata jos ei ole aitoja kokeillut.
  4. #64
    Lämminhän se tulee väkisin pysähtyessä kun on ajokamat päällä. Kyllä kevlarfarkut hiostaa melkein yhtä paljon kuin gorehousut. Ja vedenpitävä goretakki saman verran kuin huonosti vettä pitävä ajotakki. Nahoista kokemusta ei ole toistaiseksi kertynyt. Oliskohan niin, että ne EI hiostavat ajovaatteet kuuluu samaan luokkaan kuin hiljaiset kypärätkin: ei ole vielä keksitty? Ensi kaudelle luultavasti taas uutta vähän parempaa ja tietty kalliimpaa tarjolla... Kehitys kehittyy
    CB K R
  5. #65
    Jos on huonosti matkatavaroille tilaa ja tietää menevänsä helvetilliseen noidankattilaan pahimman paahteen aikana, niin hyvä on kunnon läpituuleva puku ja sateen tullessa päälle joku kaksiosainen helposti puettava sadepuku. Toinen vaihtoehto on hyvin lävitse tuuleva ajoasu, jossa on veden ja tuulen pitävän gore tex -vuori. Ei niin näppärä viriteltävä sateen sattuessa, mutta mukavampi kuin muovipussi puvun päällä. Mitkään pintakankaaseen tai nahkaan laminoidut kalvot eivät oikeasti ole kauhean hyviä tosi kuumalla, kun ei sitä tuuletusta vaan ole, mutta muuten hyviä. Ja juoda pitää.

    Itse käytän enimmäkseen lähipiirissä pörräillessä hybridipukua, jossa on nahkat tärkeimmissä paikoissa ja verkkomainen kangas muualla. Sisälle saa vedenpitävän kalvon tarvittaessa - mitä en tosin ole juuri käyttänyt. Nyt alkaa olla taas niin kuuma, että pitää tuostakin tinkiä ja takkina on tuommoinen epäilyttävän ohut verkkokankainen ajotakki epäilyttävillä suojilla + ajofarkut, sekä lyhytvartiset perferoidut kengät.
    Dixi et animam levavi
  6. #66
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Itse käytän enimmäkseen lähipiirissä pörräillessä hybridipukua, jossa on nahkat tärkeimmissä paikoissa ja verkkomainen kangas muualla. Sisälle saa vedenpitävän kalvon tarvittaessa - mitä en tosin ole juuri käyttänyt. Nyt alkaa olla taas niin kuuma, että pitää tuostakin tinkiä ja takkina on tuommoinen epäilyttävän ohut verkkokankainen ajotakki epäilyttävillä suojilla + ajofarkut, sekä lyhytvartiset perferoidut kengät.
    Nykyään lykätään hybridiä joka paikkaan, on autoja, pyöriä... ja ajoasuja Tuollanen nahan ja kankaan yhdistelmä kuulostaa aika kiinnostavalta mutta onko niitä vielä kauheasti tarjolla tai sitten en ole vaan osannut etsiä. Onko ne niin hyviä miltä kuulostaa: nahan ja tekstiilin hyvät puolet yhdistetty, entäs ne huonot puolet? Niin ja kyllähän se hintakin ihan kiinnostava seikka on... Taitaa kuitenkin olla niin ettei kaikkea saa samassa paketissa, eri puku pitää olla kylmille ja kuumille keleille
    CB K R
  7. #67
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Nykyään lykätään hybridiä joka paikkaan, on autoja, pyöriä... ja ajoasuja Tuollanen nahan ja kankaan yhdistelmä kuulostaa aika kiinnostavalta mutta onko niitä vielä kauheasti tarjolla tai sitten en ole vaan osannut etsiä. Onko ne niin hyviä miltä kuulostaa: nahan ja tekstiilin hyvät puolet yhdistetty, entäs ne huonot puolet? Niin ja kyllähän se hintakin ihan kiinnostava seikka on... Taitaa kuitenkin olla niin ettei kaikkea saa samassa paketissa, eri puku pitää olla kylmille ja kuumille keleille
    Katso useita postauksia taakseppäin, siellä on kuva sellasesta takista minkä ostin viime vuonna. Osa nahkaa ja osa tuulen läpäisevää kangasta. Kuuma sekin on sitten kun on oikeesti kuuma, mutta on sentään kunnolla suojaava. Vettä se ei pidä yhtään, ilman sitä sisäosaa ainakaan mut ajaessa on hyvä. Paikoillaan kuumassa kaupungissa liikennevaloissa on kuuma jokatapauksessa vaikka ajais shortsit ja lenkkarit jalassa, ja sittenkin palaa ainakin mulla nilkat kun kone puhaltaa kaiken kuuman ilman suojaamattomille kintuille. Ajofarkuissa on kevlar ja farkku päällekkäin osittain eli ne on ihan yhtä kuumat kun noi ajohousut mitkä mulla on. Joku sellainen kangashousu suojilla voisi olla viileämpi.
    ZZR1400
  8. #68
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Taas kerran ei tuosta Bonen ajatuksen juoksusta oikein saanut kiinni,mutta olen ajanut prätkällä esim.Istanbulissa +50 lämpötilassa( ja ajoin sinne Suomesta omalla pyörällä,ilman mitään Niinivirtoja ja Air Berlinejä ja monet teistä ajeli silloin kolmipyörällä hiekkalaatikolla).Silloin oli nahkapuku jo liikaa ja kypärän käyttökin oli vähän siinä ja siinä.... Nykyisin komppaan D-Iiviliä,ilman kunnon varusteita en tien päälle lähde oli keli mikä tahansa. Laadukas GoreTex ei sitä paitsi ole yhtään kuumempi kuin farkutkaan, kunhan muistaa ottaa lämpövuorin irti,näitä Hipora yms. tuotteita ei kannata verrata jos ei ole aitoja kokeillut.
    Nyt on ihan pakko todeta, että jos ihminen pitää laadukkaintakin Gorea todellisessa helteessä
    "hengittävänä".... Siinä on uskossa ja tunteessa sellaista lujuutta jota tinkimättömimmätkin
    hengenmiehet taipuvat kontilleen kunnioittamaan..... Tämä kaikella kunnioituksella subjektiivista
    tuntumaa kohtaan . Voi herran pieksut sentään

    Jos Pupu ei kuole liotessaan viikon ajonahkoissa +40 asteessa, voi siihenkin todeta, ettei se
    "Sauna-Simokaan" kuollut

    Ajatuksen juoksusta muutama juttu....

    Ajatus on yksinkertaisesti "kirvoittaa" aiheesta oikeasti erilaisia mielipiteitä, kokemuksia ja
    PERUSTELUJA niille mielipiteille.

    Palstoilla kun tahtoo olla ongelmana, että muutama itäisen maan tietäjä heittää että
    "hauki on kana".... aivan... hauki on kana .

    Sitten "reilukerho" siihen kuorossa..... "NII ONKII" .

    Eikäpä siitä mene kauaa, kun joku sitten murheellisena itkee:

    Ihan tässä vaan koitin tehdä munia ja pekonia..... laitoin hauen alle oikein tyynynkin,
    että sen olisi mukava muutama munanen aamuksi pyöräyttää......

    Mutta nyt on mennyt viikko.... haju vaan muuttuu pahemmaksi.... eikä viddu....
    ei munan munaa ole hauesta tullut .

    Viittaan tuolla monessa yhteydessä ja eri asioissa "esiintyviin"..... "turvallisuuden maximoijiin".

    "Mopolla ei voi mennä farkuissa ja lenkkareissa snagarille"..... mutta melkein perse paljaana
    voi hyvin räkä rinnuksilla valuen vetää kevyenliikenteen väyliä fillarilla pääosin kovempaakin.....
    lasten-koirien-mammojen ja pappojen seassa". IHAN VITUN HIENOA LOGIIKKAA!

    Noissa ajovarustehommissa / turvallisuudessa... ihan mopoillessa toimii turhan monella tuo vastaava....
    uskomaton logiikka.

    Turvallisuutta painotetaan ja sen maksimointi ratkaisee kaiken.

    "Vasen käsi" sanoo, että mitää olla materiaalia joka kestää laskea asvalttimäkeä 300kmh.....
    pitää olla niin ja niin testivoittajasuojat.... jotka pitää vielä pysyä paikoillaan!!!!!

    HALOJA HALLOO !!!!!!

    "Oikea käsi" kuitenkin väittää, että löysät tix-texit joiden sinällään hyvät suojat ovat missä sattuu...
    miten sattuu jo siinä vaiheessa kun vermeitä puetaan päälle.... suojaavat hyvin.....
    SIELLÄ MISSÄ SATTUU, MITEN SATTUU... Oikeesti hei !

    Jatkuu..... Sitten niistä "lepattavista tix-texeistä" vielä availlaan molemmilta puolilta
    puolisen tusinaa vetskaria "TUULETUSTA PARANTAMAAN"

    WOE HYWÄ JYSSÄYS KUITENNII .

    Ajatelkaas nyt asiaa.... noista lähtökohdista.... ihan aikuisten oikeesti....

    Aletaan sen jälkeen.... jos ihan pikkusen edes lamppu vilkahtaa.....
    puhumaan "turvallisista ajovarusteista".... jookosta joo ?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #69
    Eilen +31 C. Ajossa päällä BMW Air-flow puku, ohuet nahkahanskat suojilla, avopotta ja Daytonan ajosaappaat. Totta kai oli lämmin, mutta hiki valui vähemmän kuin koiran kusetuslenkillä shortseissa, hihattomassa t-paidassa ja crockseissa.

    Edellisviikonloppuna tuli heitettyä 1700 kilometriä itärajalla helteessä, joista 400 kilometriä hiekkateitä pitkin Rukka Edison päällä. Ei tuntunut pahalta ja oli mukava tietää, että ukkosmyrskyn mahdollisesti sattuessa kohdalle, ei vaikuttaisi menoon millään tavalla. Tekninen paita ja kalsarit olivat aivan kuivat 12 tunnin ajonkin jälkeen. Tauolla ymmärrän ottaa rotsin pois päältäni

    Käytän aina edes jotenkin suojaavia ajokamoja kelistä huolimatta. Näen Mr. Murphyn kanssa mielessäni sen hetken, kun jätän esim. kerran hanskat pois ja otan matalan punnerrusasennon karkeasta asfaltista 80 km/h nopeudessa

    En missään nimessä halua ottaa kantaa muiden pukeutumiseen, mutta mulla nämä käyttämäni kamat toimii.
    Viimeksi muokannut: Kookymppi; 24.07.2014 klo 03:59.
  10. #70
    Mie lähen myöhemmin tänään tien päälle (1000-1500km vkl aikana).
    Nahkapuku, avokypärä, kypärähuppu ja ajolasit, kunnon pitkävartiset hanskat, Sidi B2 saappaat.
    Alle tulee joku Rukan teknisen kerraston pitkät kalsarit ja yläosaan verkkoTee-paita.

    Iltaa varten kerraston pitkähihainen paita, kauluri ja huivi tankkilaukkuun.
    Jos kaupungissa pitää pitkiä jaksoja könöttää liikennevaloissa, niin tulee lämmin, mutta tien päällä on juuri hyvä.
    Pitkät kalsarit siksi, koska en tykkää, kun nahkapuvun sisäpuoli tuntuu nahkealta ihoa vasten.
    Avokypärä on kyllä paras hellevaruste. Itse olen tykästynyt siihen niin kovasti, että sille ei pärjää edes avattava shuubertti. Nykyään shuupertti "eksyy" päähän vain, jos on tiedossa reilua vesisadetta tai pakkasta.
    Aika paljon porukka ajaa paljain käsin, jota ihmettelen kovasti. Itse pidän hanskoja aina sen takia, että nivelsäryt pysyy poissa.

    Sitten kun mennään kaupungille jätskille tai muuta vastaavaa korttelipyöritystä, niin silloin ajovarusteet on avokypärä, hanskat, tukevat kengät, shortsit ja Tee-paita
  11. #71
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti

    WOE HYWÄ JYSSÄYS KUITENNII .
    Kun lukee tuon Bonen novellin rauhallisesti, niin kylla siita selvan saa. Ja voin todeta olevani aivan samaa mielta. Niin tietajista kuin logiikastakin...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  12. #72
    Kyllä itseäni on henkilökohtaisesti alkanut mietityttämään rimppakinttujeni vahvuus verrattuna tuon varttitonnia painavan virtahevon osiin. Ja tämä siis ihan kaupunkivauhtia ajatellen. Ei minuakaan hirmupaljon hirvitä fillarilla kaatuminen, vaikka kovaa silläkin pääsee. Se ei murskaa ihan kaikkia jalkaterän luita jos päälle kaatuu.
    Converseen voi tulla isompi lommo jos se jää Puimurin sylinterin ja asfaltin väliin.
    Sen takia itse ajan kamat päällä kaupungissakin.

    Ja kyllä, olen ajanut fliparit/shortsit/T-paita suojavarustuksellakin useilla mopoillani. Nykyään arvostan eri juttuja arkipäivän haasteina.

    Jokainen tyylillään ja tyylittömyydellään.
  13. #73
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Ajakaa vaikka munasillaan. Mulla ei oo ollu mitään lämpöhalvauksia vaikka aina ajankin nahat päällä. Alla on tekinen alusasu.

    Nopeammin ton yksiosaisen nykäisee päällensä kuin erilliset suojat ja niiden päälle verkkopaitaa tms.
    Joku 36 plussaa Etelä-Euroopan ruuhkissa ehkä vielä menee - jos vaan liikkeellä pysyy.. Tuskaa se kyllä on ja lämpöhalvauksenkin vaara on todellinen. Itse en tuohon pysty nahkoilla ja teknisillä alusasuilla, jostain tixtexeistä puhumattakaan.

    Route 66, heinäkuussa 2006 (itse asiassa tasan 8 vuotta sitten olimme Santa Fe:ssä. Jos silloin rakas exäni sattuu tämän lukemaan, niin tulee ehkä muistoja mieleen)

    1. päivän jälkeen katosivat nahkat jokaisen kuskin ja matkustajan päältä. Joka päivä ~45 ja pahimmillaan >50 "lämmintä". Yöllä oli tosin viileämpää, muistan Vegasissa naapurihotellin lämpömittarin näyttäneen vain 42 astetta, kello oli 02.

    Noissä lämpötiloissa tuuli ja ajoviima eivät enää jäähdytä, vaan tuntuu kuin olisi joutunut jättiläismäisen kuumailmapuhaltimen käsittelyyyn. Tilannetta ei paranna haarojen välissä tulikuumana hohkaava ilmajäähdytteinen V-twini. Voi hyvä luoja, että siellä oli kuuma, ihan sairaan kuuma ja aivan helvetin kuuma.
    Sitä kuumuutta ei voi käsittää, ennen kuin sen kokee.. Jos helvetin esiportti on olemassa, niin se tuli nähtyä. Tuohon vuodenaikaan en enää lähtisi mopomatkalle Jenkkeihin mistään hinnasta.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 24.07.2014 klo 15:47.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #74
    Sellainenkin ajoasu on kehitetty, joka on kylmalla lammin ja kuumalla viilea seka pitaa vetta ja suojaakin aika hyvin. Mm NASAn ja Venajan vastaavan organisaation suhareilla niita nakee kaytossa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  15. #75
    http://www.sweepfashion.com/prod/swe...lle/sweep_air/

    Tuommoinen tuli pari vuotta sitten ostettua ja ollut ehkä paras moottoripyörävälineostos. Tullut pidettyä työmatka-ajossa joka kerta kun 20 astetta menee mittarissa rikki päällä. Harmi vain että tuohon ei ole yhtä hengittäviä housuja saatavilla. Itse olen käytätnyt Sweepin kalvottomia reisitaskuhousuja, jotka löysyytensä puolesta on kuumalla vähän mukavammat kuin normaalit ajohousut.

    Sweepin tuotteista muute sanottakoot, että mielestäni muuten ok, mutta vetoketjujen laatu on ala-arvoinen. Omistan 2x heidän takkia ja 2x housut ja kaikissa on ihan renat vetoketjut, jotka eivät meinaa mennä helposti vetämällä kiinni. Minkään muun merkin kanssa ei ole ollut samaa ongelmaa.
  16. #76
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Sellainenkin ajoasu on kehitetty, joka on kylmalla lammin ja kuumalla viilea seka pitaa vetta ja suojaakin aika hyvin. Mm NASAn ja Venajan vastaavan organisaation suhareilla niita nakee kaytossa.
    Tässäpä sellaisen replica, hintaa vain 9500 $

    http://www.hilavitkutin.com/2008/11/...ein-kuin-aito/
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #77
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä sellaisen replica, hintaa vain 9500 $
    Selkäsuojakin näkyy tulee mukana.
    Kawasaki Versys 650
  18. #78
    On tää muuten kummallista, tavallaan. Viikonloppuna ajeltiin kaverin kanssa venäjän puolella, minä Bemarin Rallye-kamoissa ja paikalliskollega AirFlowssa. Minä kaikki lävet auki takkia myöten, joten kuten tuli toimeen paitsi pysähtyessä hiki virtasi niin viimeisen päälle.

    AirFlow toimi hienosti - tahtoo.

    Sitten kun kiertelen kaikki pääkaupunkiseudun kaupat läpi, eipä ole Airflowta, edes Rukan Air-sitä-sun-tätä-mallistoa _missään_ (sori, heinolla yksi kerrastollinen versio).

    Kysellessäni myyjiltä, eikös kannattaisi pitää kelin mukaisia kamoja hyllyssä, joku saattaisi ostaakin, tuli huumoria takaisin - "no kun me ei olla uikkarikauppa"

    Ihmekkös jos porukat ajelee kalsareissa ja aluspaidoissa, kun kellään ei ole myydä niille kelvollisia kamoja tällaisiin keleihin.
  19. #79
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Kun lukee tuon Bonen novellin rauhallisesti, niin kylla siita selvan saa. Ja voin todeta olevani aivan samaa mielta. Niin tietajista kuin logiikastakin...
    Helppo olla mieltä...samaa tai eri...kun parissa viestissä on samaa ja eri mieltä kaikesta... silleen kuulijavastuulla...vielä...mitään ehdottamatta kuuman kelin varusteeksi...ja ajellaanhan sitä kylmälläkin ja potkukelkalla alamäkeen...joskus ylämäkeenkin...kun tietäisi milloin ajatus alkaa...tai loppuu...mielipide...tai logiikka...Väyrynenkin on aina oikeassa...ennemmin tai myöhemmin
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  20. #80
    [QUOTE=J@ck;6315096]Tässäpä sellaisen replica, hintaa vain 9500 $

    Näkyy tuollaisia reppusysteemejä olevan ihan mp-käyttöönkin.



    lisää tietoa tuolla. http://www.veskimo.com/
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  21. #81
    joo onhän näitä http://www.hmsmotorsport.com/store/r...t/full-systems
    onko jollain tollasta, saattais olla hyväkin.
    ZZR1400
  22. #82
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    On tää muuten kummallista, tavallaan. Viikonloppuna ajeltiin kaverin kanssa venäjän puolella, minä Bemarin Rallye-kamoissa ja paikalliskollega AirFlowssa. Minä kaikki lävet auki takkia myöten, joten kuten tuli toimeen paitsi pysähtyessä hiki virtasi niin viimeisen päälle.

    AirFlow toimi hienosti - tahtoo.

    Sitten kun kiertelen kaikki pääkaupunkiseudun kaupat läpi, eipä ole Airflowta, edes Rukan Air-sitä-sun-tätä-mallistoa _missään_ (sori, heinolla yksi kerrastollinen versio).

    Kysellessäni myyjiltä, eikös kannattaisi pitää kelin mukaisia kamoja hyllyssä, joku saattaisi ostaakin, tuli huumoria takaisin - "no kun me ei olla uikkarikauppa"

    Ihmekkös jos porukat ajelee kalsareissa ja aluspaidoissa, kun kellään ei ole myydä niille kelvollisia kamoja tällaisiin keleihin.
    RM Heino ainaki tilaa sulle sinne vermeet sovitusta varten, jos haluat.

    Noita kalliita kuuman kamoja on vähän riski pitää hyllyssä, kun saattaa hyvin tulla kesä jolloin ei tule kertaakaan kelejä noille. Tosin olen itsekin moista ideologiaa vastaan ja mielestäni tavaraa pitäisi aina löytyä hyllystä. Tosin se ihmetyttää vielä enemmän, että miksi monessa paikassa ei ole edes niitä halpoja.
  23. #83
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Joku 36 plussaa Etelä-Euroopan ruuhkissa ehkä vielä menee - jos vaan liikkeellä pysyy.. Tuskaa se kyllä on ja lämpöhalvauksenkin vaara on todellinen. Itse en tuohon pysty nahkoilla ja teknisillä alusasuilla, jostain tixtexeistä puhumattakaan.

    Route 66, heinäkuussa 2006 (itse asiassa tasan 8 vuotta sitten olimme Santa Fe:ssä. Jos silloin rakas exäni sattuu tämän lukemaan, niin tulee ehkä muistoja mieleen)

    1. päivän jälkeen katosivat nahkat jokaisen kuskin ja matkustajan päältä. Joka päivä ~45 ja pahimmillaan >50 "lämmintä". Yöllä oli tosin viileämpää, muistan Vegasissa naapurihotellin lämpömittarin näyttäneen vain 42 astetta, kello oli 02.

    Noissä lämpötiloissa tuuli ja ajoviima eivät enää jäähdytä, vaan tuntuu kuin olisi joutunut jättiläismäisen kuumailmapuhaltimen käsittelyyyn. Tilannetta ei paranna haarojen välissä tulikuumana hohkaava ilmajäähdytteinen V-twini. Voi hyvä luoja, että siellä oli kuuma, ihan sairaan kuuma ja aivan helvetin kuuma.
    Sitä kuumuutta ei voi käsittää, ennen kuin sen kokee.. Jos helvetin esiportti on olemassa, niin se tuli nähtyä. Tuohon vuodenaikaan en enää lähtisi mopomatkalle Jenkkeihin mistään hinnasta.
    Joo, voin uskoa että noilla lukemilla se kuumuus on ihan jotain muuta kuin nää kotimaan kolmen kympin superhelteet joista itselläni on kokemusta.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  24. #84
    Miksiköhän pääosa ajovarusteista on mustia? Siis ainakin täällä Suomessa myytävät. Musta väri kun suorastaan imee kuumuutta auringonpaisteesta. Oma nahkapuku, joka on sini-valko-harmaa, ei ole kovin hiostava ainakaan kotimaisilla helteillä. Mustaa gorepukua en edes yritä käyttää >= +20C lämpötiloissa.
    Toisaalta vaalea tai monivärinen ajopuku näkyy paremmin liikenteessä.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  25. #85
    Tämä ei ole varmaan poliittisesti korrektia tällä palstalla, mutta ajoin tänään 150+ km T-paita, sortsit ja sandaalilt varustuksessa. Harvoin on tällainen helle Suomessa. Ulkomailla ajan aina kevyessä varustuksessa, kun lämpöä on yli 25.

    Come what may :-)
  26. #86
    Sweepillä on ajotakki jonka pitäisi sopia kuumille ja erittäin kuumille keleille.
    http://www.eurobiker.fi/mp-tekstiili...i-p-10290.html
    Toi on nimittäin "perferoitu" eli täynnä reikiä. Ajoviima menee tuosta läpi samalla tavalla kuin verkkopaidasta!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  27. #87
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti

    Ajatuksen juoksusta muutama juttu....

    Ajatus on yksinkertaisesti "kirvoittaa" aiheesta oikeasti erilaisia mielipiteitä, kokemuksia ja
    PERUSTELUJA niille mielipiteille.?
    Itsellä myös vaikeata saada näistä mitään tolkkua saati perusteltua mielipidettä. Mikä on siis mielestäsi oikea kuuman kelin ajoasu? Ilman välilyöntejä ja kolmeakymmentä hymiötä?

    Vähättelet täällä ajovarusteissa ajavia motoristeja. Miksi? Kuka tahansa voi ja uskaltaa ajaa prätkällä shortseissa ja t-paidassa. Mitä siinä on niin ihmeellistä. Sehän on yksi valinta muiden joukossa. Toisaalta turha jälkikäteen sitten itkeä ihonsiirtojen määrää tai muuta mielipahaa.

    Entä se kaveri joka sitten päättää ajaa ajoasussa (olkoon nahka tai tekstiili). Mitä sitten? Voi tulla kuuma.

    Otat kahdessa eri viestissä esiin polkupyöräilyn. Eri laji, eri varusteet, eri riskit.

    Sitten itse päivän kysymykseen eli kuuman kelin ajovarustukseen. Tässä on kaksi ongelmaa. Vaihtelevat keliolosuhteet ja persaukiset motoristit. Pidemmällä reissulla säät vaihtelevat, joten ei voi välttämättä lähteä sillä yhdessä kelissä toimivassa asussa (kuumuus, kylmyys, vedenpitävyys...) Joten jonkinlaisiin kompromisseihin on tyydyttävä tässäkin asiassa. Toinen juttu liittyy tähän köyhyyteen. Eli jos meillä kaikilla olisi mahdollista ostaa kolmet neljät eri nahat erilaisiin olosuhteisiin, niin ongelma ei olisi niin suuri.

    Ei minulla ole mitään oikeaa vastausta kuumaan keliin. Itsellä käytössä nahat, joissa tekstiilisosia, jotka hengittävät. Eilen tuli taas kuuma, mutta minkäs teet. Jos olisi varaa niin ostaisin lisäksi perforoidun asun.
  28. #88
    Sehän näissä foorumikeskusteluissa on aina ongelma, että osa puhuu aidasta ja osa aidanseipäistä. Suomen "helteet" ja etelän helteet kun ovat eri asioita. Samoin nämä riskinottotekijät, osa haluaa ja kykenee ottamaan enemmän riskejä, kuin toiset, eli osa on valmis ajamaan ilman suojavarusteita, osa haluaa pukea ton avaruuspuvun päälleen. Eihän meillä ole kuin kypärä pakollinen varuste, maailmalla ei aina edes se.

    Mutta takaisin asiaan. Yksi ehdokas hellekelille, jos varusteita haluaa päällään pitää, on http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1501
    Ilma kulkee mukavasti läpi ja kyynär-, olka- sekä selkäsuojat löytyy. Jonkinlaista suojaa antaa, jos nurin menee, eikä varmasti ole niin kuuma, kuin esim. goretekstiilit. 40 asteen kelissä tulee kuuma auringossa seistessä, vaikka olisi munasillaan. Mutta pitempää matkaa ajellessa on kiva pitää edes jotain päällään.

    Ja tuosta olen samaa mieltä, että miksi ihmeessä motovarusteissa päävärin pitää olla musta??!?

    Ja vielä, kaikille keleille sopivaa varustusta ei minun tietääkseni ole vielä keksitty. Joten valinta on aina kompromissi turvallisuuden ja lämpöhalvauksen/helvetillisen kylmän välillä.
    FJR -04 -> FJR -13
    A-AL-B-BIH-CH-CZ-D-DK-EST-F-FIN-FL-GB-H-HR-I-IRL-L-LT-LV-MC-MK-MNE-N-NL-PL-RKS-RSM-S-SK-SRB-T-UA-VN
  29. #89
    Ei kertakaikkiaan pysty millään sortsi/t-paita meiningillä ajelemaan, on kyllä senverran alaston olo noilla. Nahkaa taikka gorea on aina päällä. Saattaa joskus vähän kuuma tulla mutta sounot.
    ...
  30.  
  31. #90
    Valkoiset ajovarusteet olisivat parhaat lämpöisillä keleillä, mutta kun valkoiset ajokamat luokitellaan pikkasen "homosteluksi" sanan täydessä merkityksessä. Näin ainakin yksi kaveri meinas valkoisista ajovarusteista.

    Kävin tankaamassa pyörän ja lämpöä oli nyt illasta 26,5 C ja meinas tulla jo vähän kylmä vaikka jalassa oli farkut ja kalvoton takki päällä. En olisi kyllä tarjennut ajaa pelkällä t-paidalla ja shortseilla, vaikka moni muu näyttikin tarkenevan. Tosin olen hikoillut koko päivän kuumassa toimistossa ja kotonakin tarkenee hyvin.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen