Nyt tarttis tietoo kuka hitsaa Tampereen seudulla titaania? Olis alkukäyrässä pieni ratkein.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Kannattaa soittaa johonkin metallipajaan tai putkiliikkeeseen. Jos tavoitat vaan ammattihitsarin niin hän kyllä tietää.
Eihän se järvikään soutamisesta kulu!
Kuulemma titaaneja on erilaisia.
Näin mulle kerrottiin, kun olin hankkimassa meille vihkisormuksia.
Toisia on tosi hankalaa työstää, toisia vain hankalaa...?
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Olen muutamalta pajalta kysynyt, eikä tietoa tunnu olevan. Putkissa on hitsaussaumoja jo olemassa, eli hitsauksen pitäisi onnistua. Mutta tietoa vielä tarvitaan jos joku tietää paikan mistä voisi kysyä.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
kai tää on tyhjää parempi.. eli oon skolessa kerran hitsannut tigillä titaani palasta. Tigissä oli joku jaksotus toiminto ja lanka oli toki kyseiselle aineelle tarkoitettua. Lisäs tulis mieleen että pitäskö sinne putken sisään saada suojakaasu kanssa?? Meniskö pelkkä pieni halkeama vaan sulattamalla sen umpeen ?=? Jos se sopivasta langasta jää riippumaan työ.(joo en oo tosiaan tig-miehiä)
autotalli heppuja kiinnostanee techno weldin mainos.
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Tää "jaksotustoiminto" oli varmaan vaihtovirta, joka rikkoo oksidikalvon titaanin pinnasta, samoin kuin alumiinissa? Putken sisään voi laittaa suojakaasua myös, parantaa sisäpuolen saumaa.(mkoo @ Heinä. 11 2006,14:01) kirjoitti
Ja technoweld tosiaan näyttäisi toimivan titaanillakin, sitä voi kokeilla ihan autotallivehkeilläkin. Saattaa toimia pienessä halkeamassa jopa paremmin kuin hitsaus, koska lämpötilasta johtuvia muutoksia ei tule niin paljoa sauman reuna-alueille kuin hitsauksessa.
soita petkos erikoishitsausliikkeeseen, siellä oon aluminia hitsaillut. joskus ongelma on siinä, että tigillä ne saa aineen hitsattua, mutta puuttuu täytelanka kyseiselle titaanille yms aineelle, eli voi joutua esim toisesta vastaavasta putkesta leikkaamaan siivuja joita sitten syöttää siihen täyteäaineeksi.
petkos
itse oon tuolla alumiinihommia hitsauttanut, se on kangasalalla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vaatii onnistuakseen pulssittavan TIG koneen... Siis sarjassa ammattipelit.
Jyväskylässä taitaa Rautatyö Gröger tehdä putkijuttuja, mutta titaania hitsaamaan, niin en tiedä...
Ei taida löytyä hitsaria tuohon hommaan, kaikki vain pyörittelee päätään ja sanoo helevetin vinnumaiseksi hommaksi...
Hitsasin GSXR1000 alkukäyrän Argonkaasulla ja TIGillä. Putket yhtä lukuunottamatta tukkoon, Argonia reilusti käyrästöön, viimeinenkin putki tukkoon ja hitsauskohta alimmaiseksi. Ei ollut TIG-hitsausta kummempaa.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Titaanin hitsauksessa ei ole mitään erityisen ihmeellistä. TIG:illä hitsaus on helppoa ja itse hitsasutapahtuma on helposti hallittavissa. Ainoa vaikeus on erittäin tiukat puhtausvaatimukset, sillä kuumennettu titaani reagoi hanakasti kaikenmaailman aineiden kanssa. Hapettuu myös herkästi ja siitä syystä kaasusuojaus on tarkkaa myös juuren puolelta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Löytyiskohän Itä-Suomesta firmaa joka tekee titaanihitsauksia. Oli päässyt äänenvaimennin murtumaan putkien kiinnityskohdasta kun ei ollut takakiinnike paikoillaan. Eli jos jollakin tietoa firmasta/henkilöstä joka osaa kyseiset murtumat korjata niin pikaisesti tarvitsisin tietoa, että pääsisi ajelemaan kun kunnon kelitkin tulivat vähäksi aikaa.
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
Onko kellään ylipäätään kokemusta koko asiasta? Ottaa päähän kun hyvät ajokelit menee ohi tällasen ongelman takia![]()
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
Mulla löytyy ainakin titaanisia putken paloja, joita voit ostaa hitsaustarkoitukseen.. Esim. 16€ + postik. setti
Leikkaat rautasahalla vaikka tuosta yhdestä putkesta soiron ja kävelet näiden tarvikkeiden kanssa normaaliin TIG hitsausta suorittavaan pajaan ja ilmoitat haluaako joku kokeilla titaanin hitsaamista
Saat mukana harjoittelukappaleen (titaanisen kammiovaimentimen kammioputket) johon ko. herra voi soirolla lasetella...
Tämän jälkeen kun herra ikionnellisena on selvinnyt testistä, niin ajat pyörän parkkiin ja jatkatte siitä...
Kannattaa todellakin muistaa se suojakaasu.. Lisäksi titaani EI tartu muihin metalleihin..
Laita PM, jos kiinnostaa Titaanin hitsauksen harjoittelupaketti
Niin siis vaatiko se nyt sen ''pulssittavan'' koneen vai ei?(B12 @ Heinä. 14 2006,09:31) kirjoitti
Pitäis mennä ihan tasavirralla.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Tuolla olen hitsauttanut titaani käyrästöä... ammattimiäs!
http://www.btobpro.fi/query?w....rA%3DGS
Toimiikohan toi linkki... eli erikoishitsaus raatikainen. Taitaapi olla vieläpä siellä nurkilla.
t. Mikko
edit. olin parivuotta myöhässä mutta tuolla se onnistuu edelleenkin...
Joku erikoishitsaamo on teollisuusalueella. Nimi vaan ei tule mieleen. Jotain kevutvalua kerran hitsautin.(akuko @ Kesä. 29 2008,15:59) kirjoitti
Kysäse öljypisteen äijiltä. Muistaakseni sama omistaja kummallakin puljulla.
Tarkoitatko nyt Joensuuta. Siellä ainakin pitäisi olla sen niminen firma kun Sontitan, mutta kun 013- suuntainen numero ei ole käytössä ja kännykkänumerostakaan eivät ole vastanneet. Liekkö lomalla... Varkaudesta sainkin jo yhdestä firmasta miehen kiinni ja lähetettyä kuvankin sinne, mutta eipä ole sieltäkään kuulunut vastausta vaikka tänään piti tulla. No vielä on päivää jäljellä...(jäykkä @ Heinä. 02 2008,03:41) kirjoitti
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
Enpä viittis ihan harjoittelumeiningillä hoitaa tätä 1200 euron vaimenninta kuntoon(juky2200 @ Heinä. 01 2008,19:22) kirjoitti
![]()
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
Itse hitsailin aikoinaan titaaniseen pakoputkeen laipan takaisin kiinni Kuopion AMK:lla. Heillä oli ainakin silloin pulssitoiminnolla varustettu TIG. Ei se muuta tarvii ja ei ole juurikaan tinaamista kummempaa hommaa. Paljon helpompaa kuin esim. alumiinin hitsaaminen. Kysy vaikka sieltä apuja.(akuko @ Kesä. 30 2008,14:22) kirjoitti
...
Tältä kaverilta kannattaa kysyä. Tekee hommia mm. kiihdytysajajille ja kilpamotoristeille:
Erikoishitsaus - Jäähdytinhuolto Raatikainen I Tmi
Nahkatehtaantie 10,37830 VIIALA
Puhelin: 03 5435180
Itse hitsaustin alumiinisen moottorin kyljen ja jälki oli mainiota. *
Saattaa olla ajoittain vaikea tavoittaa, mutta hyvää kannattaa odottaa. *![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Konepaja Kopar Parkanossa valmistaa mm.titaanisia vedenpuhdistuslaitteita,eli titaanin hitsaus hanskassa,eri asia sitten ehtivätkö töiltään..soita kopar/Myllymäki ja kysy...
Kuulemma ei Suomesta löydy montaa hitsaria titaanille (3)?, mutta ainakin Kotkan Putkityö nimisessä firmassa on ollut tällainen heppu.(akuko @ Kesä. 29 2008,15:59) kirjoitti
Ducati 999 2006
Titaanin hitsaus on aika samallainen tapahtuma kuin ruostumattomassa.
Kolvissa pitää olla jälki kaasukenkä erona rosteriin.
Kaasua menee ainakin puolta enempi, verrattuna normaaliin rosteri putkihitsaukseen.
Jos joku tuttu, tekee teollisuuden putki töitä, siellä onnistunee helpoiten / halvimmalla.
Moi !
Vähän faktaa titaanin hitsauksesta.
Tasavirralla, TIG-menetelmällä, Ei tarvitse pulssia, suojakaasu: Argon / Helium
Erittäin tarkka puhdistuksen suhteen ja kuten sanottua vain muutama hitsaaja löytyy suomesta.
Jos tarviitte TITAANIN hitsausta, niin tässä olisi yksi niistä muutamista.
Ei muuta kun yhteyttä minuun, niin asia hoituu varmasti, minulta löytyy kaikki tarvittavat välineet kyseisen materiaalin hitsaukseen.
t.
Jari Hautamäki
Opettaja, vastuuopettaja, insinööri AMK
SEDU, koulutie
Koulutie 16 A, 63700 Ähtäri
Puh. 040 8680297
E-mail: jari.hautamaki@sedu.fi
Itä-Suomen suunnalta tuo vois olla yksi vaihtoehto Matsomix tai sitten Joensuussa Protig. En löytänyt tuolle Protigille omia nettisivuja. Mopon osien hitsausta kannattaa myös tiedustella MP-mestalta, jos eivät itse hitsaa niin luultavasti osaavat neuvoa oikean paikan.
<br /><br type="_moz" />
toivottavasti kaveri on tämän 3.5v aikana löytänyt titaanihitsarinsa ettei oo kaikki mopokesät menneet sivu suun *![]()
FZ1-N
Kajaanin suunnalla onnistuu takuuvarmasti titaanin hitsaus koneistamo Almilla, koska tekevät meille kaikki titaaniosat joissa myös hitsauksia. En ole varma tekevätkö yksityisille, mutta kannattaa ainakin kysyä. Samoin kaikkien titaanien koneistus onnistuu.
www.koneistamoalm.fi
katos mokomaa(mango @ Helmi. 17 2010,20:26) kirjoitti
mutta olettehan kuulleet sanonna parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
<br /><br type="_moz" />