Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
    Eli aloitetaan, kone jumissa ja lähtee maahantuojalle. Toistaiseksi en suosittele kenenkään käyttävän Garminin "POI Loader" ohjelmaa.
    Miten sait jumiin, tarkentaisitko? Mulla ollu vähän ongelmia sen POI-ominaisuuden kans, mutta oon saanu buutattua aina virtanapista.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Ei sen kummempaa ku ladattu läjä POI pisteitä, ohjelma ilmoitti että succesful. Sen jälkeen kone jumissa eikä mitenkään enään navigointi tilaan. Maahantuojan kommentti että oot lataillu sinne jotain paskaa.
    Jep, Garminin omalla softalla, tottakai =)

Tietenki siellä Garminin sivuilla jossain lukee, että POI Loaderia käytetään omalla vastuulla blaa blaa jne...
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Epäluotettava laite. Esim Ranskan liikenneympyröissä joita oli välillä kaksikin ihan peräkkäin, laite opasti ainoastaan ensimmäisen ympyrän poistumisen. Kun toinen ympyrä olikin heti lähellä laite rupesi laskemaan uudestaan ja uudestaan koska ympyrässä ei oikein voi pysähtyä. Haluan palauttaa tuotteen mutta tämä italovestern joka on laitteen myyjä ei edes halua keskustella kanssani joten olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen jonka kanssa käymämme keskustelun perusteella laite on nyt toista kertaa maahantuojalla ja jos se vielä tilttaa tulen ehdottamasti vaatimaan kaupan purkua. sillä siisti
    Tuli uusi kone tilalle, vaihdettu takuuseen. Eli sillä POI Loaderilla ei ollut mitään tekemistä koko asian kanssa. Uusi laite tuntuu muutenkin olevan nopeampi kuin se vanha. Oli varmaan jotenkin viallinen se ensimmäinen alunalkaen.
    Näyttäis olevan tossa uusimmassa POI loaderissa semmonen bugi että kaikille poille tulee etäisyys hälytys 400m. Tietääkös joku jonkun muun konstin kuin laittaa manuaalisesti kaikkiin hälytys 0m?
    Todellakin turha laite,ei toiminut oikeestaan koskaan kunnolla,koko laite jumiin vähintään kerran tunnissa ja viimein sitten lopullisesti tänään aamulla...laitoin virrat päälle ja hai ihan tiltissä koko PASKA,ainoa nappi mihin reagoi oli virtanappi ja silti aina uudestaan samaan jumiin!!
    Tässä siis sellaisen 300km kokemus Questistä jonka jälkeen menikin hermo ja kävin vaatimassa rahat takaisin,kaikkea ne perkeleet kehtaavat myydä vit..!

Eli älkää missään nimessä ostako ainakaan ko.laitetta!!

Lainaa (random hero @ Heinä. 19 2006,21:07) kirjoitti
    Todellakin turha laite,ei toiminut oikeestaan koskaan kunnolla,koko laite jumiin vähintään kerran tunnissa ja viimein sitten lopullisesti tänään aamulla...laitoin virrat päälle ja hai ihan tiltissä koko PASKA,ainoa nappi mihin reagoi oli virtanappi ja silti aina uudestaan samaan jumiin!!
    Tässä siis sellaisen 300km kokemus Questistä jonka jälkeen menikin hermo ja kävin vaatimassa rahat takaisin,kaikkea ne perkeleet kehtaavat myydä vit..!

Eli älkää missään nimessä ostako ainakaan ko.laitetta!!
    Heh, mulla ollut joitakin tuhansia matkassa, motskassa ,autossa ja metsässä. Eipä ole ollut mitään ongelmia.Maastokarttojakin on melkein koko suomi kapulassa.
    HD flht . KTM Adventure 1190 R
    Ajelin Quest2:n kanssa reilun viikon verran Suomessa ja Ruotsissa. Laitteessa valmiiksi ladattu kartta sisällä ja Ruotsin leirintäalueet POILoaderilla dumpattuna.

Laite toimi ilman suurempia ongelmia koko reissun. Ohjasi joka kerta perille eikä mitään kaatuilua tapahtunut. Reissun aikataulu oli aika tiukka ja laite oli kyllä huomattavasti matkustusta nopeuttava/helpottava kapistus, kun ei tarvinnut jokaista ruoka- ja pysähdyspaikkaa alkaa erikseen etsimään. Tuota oli myös kiva käyttää iltaisin apuna reittejä paperikartan kanssa suunnitellessa.

Ainoa miinus välillä hiukan hitaahkosta uudelleenlaskennasta minkä ilmeisesti muutkin ovat huomanneet. Tämä haittaa, jos ajaa väärin tiheärytmisessä risteyshässäkässä. Itsellä tosin reitit olivat aina useamman sadan kilometrin mittaisia, pitänee joskus kokeilla olisiko lyhyempien reittien uudelleenlaskenta nopeampaa.

Tosin, kun huomasi risteyksiä lähestyttäessä vilkaista näyttöä, niin tiesi kuinka jatkossa edetään vaikka laite ei sitä ehtisikään kertomaan. Tämä auttaa myös mikäli ladattu kartta ei ole ihan viimeisten tiemuutosten mukainen (tyyliin: uusia ohjeita ei tule -> uudesta liikenneympyrästä suoraan). Mutta itselleni tuo laskennan hitaus oli vain hyvin marginaalinen ongelma.

Hyvä laite kaikin puolin. Mukana tulleen autotelineen kanssa sille löytyi käyttöä myös kotilosta.
    No eipä oo alkuvaikeuksien jälkeen sitten ollukkaa ongelmia. Nyt oli lomareissulla 2300km käytössä yhtäsoittoa, eikä yhtään ropleemaa ajoittain hidasta piirtoa lukuunottamatta. Oisko se softapäivitys sitten auttanu, en tiedä.

Toi uusin PC:n POI-softa taitaa sitten bugata niiden proximity alerttien kans. Luulin kyllä, että olin vaan ite kädettäny ne hälytykset päälle kaikille, kun prkl jokainen alko ja bensa-asemakin hälytti ;)
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Juu uusimmassa POILoaderissa on bugi. Kannattaa käyttää versiota 2.2.1. Löytyy alla olevasta linkistä (vaikka nimi viittaakin 2.0 versioon).

http://www.gpsinformation.org/perry/POILoader_20.exe
    Minulla niitä ongelmia on riittänyt. Laite oli 3-4 viikkoa maahantuojalla. Saatuani laitteen takaisin testailin sitä tutuilla teillä viikonlopun ajan. Jumiinhan se taas meni. Ensin se pelasi normaalisti. Sitten alkoi laskeminen hidastua entisestään. Sitten alkoi satelliittien haku keskellä kirkasta päivää eikä mitään tapahtunut. Myyjä väittää kuluttaja-asiamiehelle etten osaa käyttää laitetta ja kehuu laitetta erinomaiseksi eikä halua purkaa kauppaa vaikka laite tilttasi jo kolmannen kerran.
    En missään tapauksessa oman kokemukseni perusteella voi suositella laitetta ainakaan moottoripyöräkäyttöön.
    Kotka, spesifioipa vähän, miten käytät laitetta? Lataatko paljon POI-pisteitä, omia waypointeja tahi karttoja jne? Ois kiva vähän haarukoida, millainen käyttö kyykyttää tuon laitteen, kun itselläni ei mitään ylitsepääsemätöntä tuon kans oo (vielä) tapahtunu.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Tulipa uutta infoa maahantuojalta. Nyt on sitten vika pyörässä. Kuulemma rocketti täristää liikaa ja virrassa voi olla
    jotakin vikaa. En ymmärrä näistä taajuuksista tai muista mitään. Arekalta ostin tämän pyörätelineen, eikä siinä ollut mitään vaimentimia. Se on kyllä paskapuhetta että Rocketti täristää liikaa. Jos laite tehdään moottoripyöräkäyttöä varten, pitäisihän se sitten tehdä sellaiseksi, että se kestää moottoripyörässä ilman ostajan tekemiä omia virityksiä.Tässähän taas yritetään siirtää vastuuta ostajan kannettavaksi. Suomeksi sanottuna Vituttaa!!!!!
    Lainaa (Ulpe @ Elo. 09 2006,14:17) kirjoitti
    Kotka, spesifioipa vähän, miten käytät laitetta? Lataatko paljon POI-pisteitä, omia waypointeja tahi karttoja jne? Ois kiva vähän haarukoida, millainen käyttö kyykyttää tuon laitteen, kun itselläni ei mitään ylitsepääsemätöntä tuon kans oo (vielä) tapahtunu.
    En ole mitään siihen lataillut mistään. Olen vaan suunnitellut reitin pisteestä A pisteeseen B. Samoin olen etsinyt paikkoja find menetelmällä. Lisäksi olen vanhoja reittejä säännöllisesti poistanut.
    Lainaa (kotka @ Elo. 09 2006,14:19) kirjoitti
    Tulipa uutta infoa maahantuojalta. Nyt on sitten vika pyörässä. Kuulemma rocketti täristää liikaa ja virrassa voi olla
    jotakin vikaa. En ymmärrä näistä taajuuksista tai muista mitään. Arekalta ostin tämän pyörätelineen, eikä siinä ollut mitään vaimentimia. Se on kyllä paskapuhetta että Rocketti täristää liikaa. Jos laite tehdään moottoripyöräkäyttöä varten, pitäisihän se sitten tehdä sellaiseksi, että se kestää moottoripyörässä ilman ostajan tekemiä omia virityksiä.Tässähän taas yritetään siirtää vastuuta ostajan kannettavaksi. Suomeksi sanottuna Vituttaa!!!!!
    No onhan tuo perseestä, kun ei mitään vastuuta myynti/maahantuojapäässä suostuta ottamaan. Jos (moottoripyöräkäyttöön tarkoitettu) laite ei toimi tietynlaisen mopon kanssa, niin ei kai syy ole asiakkaan? Mitenkähän tällaisessa tilanteessa tuo lainopillinen puoli? Pitäiskö ohjekirjassa olla maininta, että laite ei välttämättä toimi kunnolla, jos pyörä väristää tai täristää tietyllä tavalla?

Ton virran vaikutuksen voi kyllä testata iisisti, että lataa vermeen kämpillä täyteen ja ajelee telineen johdot irti akusta. Hyvinhän toi on mahdollista, että raketti pukkaa herkälle laitteelle liikaa jännitettä tjsp niin tykkää jumahtaa. Jos laitteen kontakti telineessä on heikko, niin se syöttövirta voi pätkiä käytössä ja laite ei välttämättä siitäkään tykkää.

Ihan vaan arvailuja nää on, ei mitään faktatietoa sitten taustalla.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Itellä oli saksan reissussa käytössä peli. Välillä vähän hitaasti toimi esim kun oli motareilla 2 poistumista peräkkäin niin ei se ehtinyt näyttää minne toisesta piti mennä. Sitten reittisuunnitelussa laitoin 10 kohdetta reittiin niin laitteen käynnistyksen jälkeen kone oli tiltissä. Tuossa reittisuunnittelussa on ainakin mulla bugi että kun laittaa useamman kun 2 pistettä niin questi ei näytä koko reitti kartalla vaan on zuumannu jonnekin atlantin valtamerelle ja joka kerta sama homma vaikka eri reittejä laittelisikin. Miten muuten laitteesta saa äö:n?
    busanistit +200mph club finland
    Ei oo skandeja eika taida tarviakaan. Korvaa vaan a:lla tai ö:llä.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Itellä ollut navigaattori hankinnassa, mutta tuntuu nämä navigaattorit ainakin mp-käytössä olevan kehityksessä aika alkutekijöissään.. toisessa foorumissa on pitkät litanniat Tomtomin ongelmista. Luulisi kyllä tuolle hinnalle saavan jotain vastinettakin (=toimiva laite). Eli taidan itse vielä odotella toimivampia ratkaisuita.
    https://reissu.org
    Minulla tuo romu tilttas ihan ilman mitään,eli en itse sitä sotkenut!
    Ja tärinää ei voi syyttää ainakaan tässä tapauksessa,ja muutenkin koko laite tuskasen hidas,mitä tekee semmoisella gps laitteella mp/auto käytössä joka ei pysy mukana kuin EHKÄ kävely vauhdissa!
    Lainaa (random hero @ Elo. 09 2006,21:16) kirjoitti
    Minulla tuo romu tilttas ihan ilman mitään,eli en itse sitä sotkenut!
    Ja tärinää ei voi syyttää ainakaan tässä tapauksessa,ja muutenkin koko laite tuskasen hidas,mitä tekee semmoisella gps laitteella mp/auto käytössä joka ei pysy mukana kuin EHKÄ kävely vauhdissa!
    Hyvä, etten ole ainoa. Minua loukkaa myöskin se että myyjä eli italowestern pitää minua jotenkin tyhmänä ja kuluttaja-asiamiehelle vihjailee, etten osaa käyttää laitetta. Tulen ehdottomasti vaatimaan rahat takaisin. Asiahan on jo kuluttaja-asiamiehellä
    Minulla on käytössä Quest 1 eikä toiminnassa ole ollut mitään huomauttamista. Ja kiinni se on ollut useinmiten Kotarin SXC:ssä, joka ei minun mielestäni erityisesti tärise mutta kuitenkin varmasti enemmän kuin useimmat katupyörät. Liekö kehitystyössä tapahtunut joku perustavaa laatua oleva virhe, kun kakkos-questeissa noita ongelmia näyttää riittävän.
    Mulla on kotarissa Questin oma teline.
    Ei ole pätkinyt eikä mennyt jumiin.
    Tuosta laskenta hitaudesta olen huomannut sen että jos asetukset on että suosi pikkuteitä ja lyhyin reitti, niin silloin kun ajelet isoja teitä ja kone ohjaa pikku tielle, ja et noudata sitä.
    silloin ilmenee tuota hitautta kun tekee uutta reittiä.Ilmeisesti kun ottaa kaikki metsätiet huomioon(onneksi..
    HD flht . KTM Adventure 1190 R
    Sama juttu "perus" Quest käytössä jo vuoden päivät eikä pienintäkään ongelmaa. Prätkässä se on ollut kiinne n. 6000 km sateessa, tärinässä ja paisteessa. Loistava peli. Sehän ei ole questin vika, jos ei näytä perättäisiä liikenneympyröitä. Niin kävi muutaman kerran Itävallassa Zell Am Seen seuduilla. Ne ympyrät oli tulleet siihen kartta softan julkaisun jälkeen. Ques tiin on saatavilla uudet kartat jotain 100€, mutta en ole hommannut.
    Lainaa (Taikeri @ Elo. 10 2006,10:44) kirjoitti
    Sama juttu "perus" Quest käytössä jo vuoden päivät eikä pienintäkään ongelmaa. Prätkässä se on ollut kiinne n. 6000 km sateessa, tärinässä ja paisteessa. Loistava peli. Sehän ei ole questin vika, jos ei näytä perättäisiä liikenneympyröitä. Niin kävi muutaman kerran Itävallassa Zell Am Seen seuduilla. Ne ympyrät oli tulleet siihen kartta softan julkaisun jälkeen. Ques tiin on saatavilla uudet kartat jotain 100€, mutta en ole hommannut.
    Mulla kyllä piirsi sen toisenkin ympyrän, mutta ei tiennyt mistä piti lähteä pois vaan rupesi laskemaan ja laskemaan.
    Lainaa (kotka @ Elo. 10 2006,15:09) kirjoitti
    Lainaa (Taikeri @ Elo. 10 2006,10:44) kirjoitti
    Mulla kyllä piirsi sen toisenkin ympyrän, mutta ei tiennyt mistä piti lähteä pois vaan rupesi laskemaan ja laskemaan.
    No sithän sulle meinasi käydä niinku ruotsalaiselle kadunlakaisijalle Toi on kyllä huonompi homma.
    Tossa perus Questissa suurin ongelma on väri ja pinta. Kun aurinko sopivassa kulmassa takaviistosta paistaa niin se questi peilaa kuin heikkopäinen. Ei tahdo nähdä mitään. Mp käytössä ehdottomasti musta tms. ja mattapintainen.
    Euroopan kierros (8000 km) ja muutama tuhat Suomessa takana ja Quest 2 on pelittänyt ihan hyvin, MUTTA jumittunut muutaman kerran, kun tarjoaa simulointia ja kun sitä ei halua (kestää yhtä kauan kuin ajo) niin ei tapahdu mitään. Jäi esimerkiksi Ruotsissa totaalisesti jumiin eikä auennut ennen kuin virta loppui.
    Toinen vika on reittiä piirrettäessä siirtyminen päiväntasaajalle Afrikan edustalle. Vierittämllä saa kyllä oikealle paikalle kun ensin zoomaa karkeimmalle (800 km). On maahantuojan mukaan ominaisuus, ei vika.
    Kahta peräkkäistä käännöstä/liikenneympyrää ei aina ehdi laskea, mutta asetuksilla siihen voi hiukan vaikuttaa laittamalla laslkennan nopeammalle.
    Maahantuojan mukaan laite kaipaa päivitystä, yritin tehdä ohjeiden mukaan , ei onnistunut, ei onnistunut myyjäliikekään eli olisi pitänyt lähettää maahantuojalle. En ole vielä vienyt, koska se on siellä varmaan loppukauden.
    Kiinni laite on moposani todennäköisesti tärinättömimmällä paikalla eli autosatsin imukupilla tankin etureunassa. Pysyy ja on hyvässä paikassa, eikä käänny tangon mukana. En muutakaan paikkaa Pannarista löytänyt.
    Eli laite muuten OK, mutta kun osaisi vain tehdä päivityksen.
    Vehkeen ostin toukokuussa ja siinä pitäisi olla uusin karttaohjelma.
    Tee se nyt, huomenna voi olla.....
    Lainaa (hojare @ Elo. 11 2006,17:35) kirjoitti
    Mikä siinä päivityksessä mättää? Mulla on ollut Quest kohta kaksi vuotta (siis Quest 1) ja tehnyt siihen ongelmitta kaiketi kolme päivitystä ja yhden kielipakettipäivityksen.
  30.  
    Lainaa (Anttoo @ Elo. 11 2006,23:28) kirjoitti
    Lainaa (hojare @ Elo. 11 2006,17:35) kirjoitti
    Mikä siinä päivityksessä mättää? Mulla on ollut Quest kohta kaksi vuotta (siis Quest 1) ja tehnyt siihen ongelmitta kaiketi kolme päivitystä ja yhden kielipakettipäivityksen.
    Quest1 uusin päivitys (Unit Software Version 4.00) tuli viikko sitten ja pelittää hienosti kuten on tehnyt jo 2 kesää. Ihan uutena softa oli buginen mutta jo eka päivitys auttoi asiaa eikä ongelmia ole ollut.

Kaikki Garminin laitepäivitykset

Quest2 päivitykset,
    näyttää uusin tulleen 7.8.2006 (Ver. 2.80) ja POI-loaderista on tullut uusi versio 4.8.2006 (Ver. 2.3.2).
    Lainaa kirjoitti
    Changes made from version 2.70 to 2.80:

Fixed the avoid highways setting.
    Added support for considering time restricted roads when calculating a route.

Changes made from version 2.60 to 2.70:

Changed map space allocation to support the North America City Navigator V8 map (SEE WARNING ABOVE).
    Corrected problem with waypoints that have multiple categories associated with them so they appear under the correct categories.
    Corrected problem with the recent finds list not showing the correct point review page.
    Corrected problem with off-road navigation to a single point so that a bearing line is shown on the map.
    Corrected problem with custom waypoint symbols not displaying right.
    Corrected shutdown that would occured when adding a via to an off-road route.

Changes made from version 2.50 to 2.60:

Added support for Topo Great Britain maps.
    Fixed lock-up that would occur on avoidance setup page when the street name was too long.
    Added missing characters used in the cardinal direction display on the map page.
    Changed contour line colors to be different then the path color.
    Fixed problem with correct elevation units not being used on the map after switching to meters.
    Corrected problem with not being able to search by name on dealer database maps.
    Sped up scrolling on Recent Finds list.
    Fixed lockup introduced in version 2.50 software on the custom color setup page.
    Garminin Quest 1 päivitystiedostot

Nuo ohjelmaversiot kannattaa tarkistaa, löytyy sieltä Asetukset -> Tietoja Questistä -> SYS Software Version (ainakin Quest1). Vaikka laite olisi ostettu heinäkuussa on siinä vanha softa jo nyt, ja onhan se voinut olla myyjän varastossa puolikin vuotta...

Resoluutio asetukset -> kartta-asetukset -> Ulkoasu -> Kart yksit. on myös suuri vaikutus kartan päivitysnopeuteen ajossa, itsellä asetus "Lisää" riittää vielä hyvin mutta "Eniten" aiheuttaa ongelmia hitautena.

Peräkkäisissä liikenneympyröissä ranskassa ainakin itsellä pelitti hyvin mutta jos ajo väärään suuntaan niin sittenhän tuo lähtee laskemaan uusiksi kerta ollaan pois reitiltä. Mikäli ääniopastusta ei käytä kannattaa se laittaa asetuksista pois päältä Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> ääni opastus -> vain painikkeet jolloin ei mene laskentaikaa siihen turhaan reitin huuteluun...minulla siis laitteena Quest1 mutta luulisin että 2:kin on samat asetukset?

Jos sähkö ongelma on tuo helppo eliminoida, laite vaikka tankkilaukkuun ja pois telineesä niin eipä sähköjen (lataus tahi mikään muukaan) pitäisi sitten häiritä kerta piuhat on irti.
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen