Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Kun osa nyt jassaa hypettää tota Halti Cavityä, niin kertokoon sen ulkomitat pakattuna.

    Muistakin "hyvistä" teltoista voi pistää samaa infoo, ku se o itellä ainoo melkeen ainoo kriteeri teltan kanssa. Kyykkymopoon ei mahu kauheesti kamaa mukaan, varsinkaan kakspäällä.

    Kyl nykyinen Kärkkäisen 19.90 e telttaki o toiminu, kuhan ei sada.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  2. #32
    Cavityn mitat löytyy tuosta linkistä. Eli kaaripaketti määrittelee mitat. Cavityn absidi ei päätä huimaa ja itse ottaisin vaikkapa tuon Rejkan, tosin rahaa joutuu laittamaan lisää.

    Haltilta on kuulemma tulossa Bike&Hike II:sta Twin-versio jossa on kaksi absidia ja kaaripaketin koko 33cm

    Tuossa on nykyinen Hike&Bike II. H&B III:ssa kaaripaketin koko on 44cm, mutta tuosta II:sta en tiedä.



  3. #33
    Halti Cavity tuli ostettua ensi kesän reissuja silmälläpitäen. Vaihtoehtona olis ollut suurinpiirtein samanpainoinen Halti Rider, joka on kupolimallia, kun Cavity on tunnelimallinen. Rider olis ollut n. 30 eur kalliimpi. Fiksun oloinen teltta, joka riittää varmasti mun käyttöön !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #34
    WM-Arms

    Tuolla on kotimaisessa liikkeessä ihan pätevä jenkkien "sissiteltta". Hinta ei ole paha ja tuon kantaa heikompikin näreikköön mukanaan. Ei siis vie tilaa tai paina juuri mitään. Hauska pikku teltta pieneen tilaan.
  5. #35
    Olen pyrkinyt minimoimaan telttayöt prätkäreissuilla, mutta joskus on majoituttava telttaankin.

    Toissa vuonna ostin Haltin Cavityn Tanskan reissua varten ja minun mielestäni se "tunnelmallinen" on yhtä kuin perhanan pieni

    Ekalla reissulla heräilin sieltä teltasta aamulla ja ihmettelin, että tuntuupa "puristavan hartioista".

    Olin siellä teltassa sitten väärin päin, eli pääpuoli siellä matalassa päässä.

    Jalat edellä sinne kuitenkin illalla ryömin ja on kyllä täydellinen arvoitus miten siellä muka olisi mahtunut ympäri kääntymään yön aikana kaatamatta koko roskaa.

    Kontiorallissa taasen joko minä tai joku muu oli onnistunut yöllä katkaisemaan sen lyhyemmän tukikaaren ja aamulla herätessä oli ihan kun olisi paneutunut mukkumaan ja sitten vetänyt teltan päälleen kuin peiton

    Fim-rallissa sitä vissiin pitää taas muutama yö teltassa viihtyä.

    Muutoin ei koko telttailu kyllä kiinnosta yhtään.

    Joku armeijan puolijoukkueteltta olisi kyllä kiva, kunhan joku vaan raahaisi sen paikalle ja pitäis vielä kipinää...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  6. #36
    Lainaa (Vince TB @ Tammi. 08 2007,19:21) kirjoitti
    Muistakin "hyvistä" teltoista voi pistää samaa infoo, ku se o itellä ainoo melkeen ainoo kriteeri teltan kanssa. Kyykkymopoon ei mahu kauheesti kamaa mukaan, varsinkaan kakspäällä.
    Morot,
    Meillä oli jokin Hobby Hallin 2-4henk. teltta aikonaan reissussa, ja oisko mitat n. 50x25cm, eikä ollut minkäänlaisia ongelmia saada kamoja pakattua GSX-R 750;kaan selkään. Tankkilaukku, sellaset penkin päälle/alle laitettavat kangaslaukut ja loput takalipan päälle; teltta ja isohkot makuupussit + makuualustat. Et lähinnä pakkausteknillinen kysymys toi; "ei kyykkyyn saa kamaa mukaan"
  7. #37
    Lainaa (TaTsi @ Touko. 09 2007,10:01) kirjoitti
    Morot,
    Meillä oli jokin Hobby Hallin 2-4henk. teltta aikonaan reissussa, ja oisko mitat n. 50x25cm, eikä ollut minkäänlaisia ongelmia saada kamoja pakattua GSX-R 750;kaan selkään. Tankkilaukku, sellaset penkin päälle/alle laitettavat kangaslaukut ja loput takalipan päälle; teltta ja isohkot makuupussit + makuualustat. Et lähinnä pakkausteknillinen kysymys toi; "ei kyykkyyn saa kamaa mukaan"
    Jep. Nyt itsekin ymmärrän miksi porukat ovat moporeissuilla pääosin telttailua vastaan. Eikä mikään ihme, jos mukaan mahtuu vain joku haltin cavity. Voin kuvitella, että itse soittaisin taksin hakemaan siinä vaiheessa kun pitäisi kaatosateessa repiä releitä veks tuollaisessa putkessa. Vaellushommat on erikseen.

    Itsellä oli viime reissulla mukana joku Haltin halpiskupoli, 4 henkilölle. Vähän turhan pieni se on, mutta onneksi risahtaa sitä tahtia, että pian saa hyvällä omallatunnolla sijoittaa uuteen telttaan. Tai itse teltta on suhteellisen siedettävän kokoinen, mutta toimivaa absidia on ikävä. Hilleperskuleet sun muut uskaltaisi pystyttää tunturiinkin, mutta maksavat kohtuullisen raikkaasti, ehkäpä sitten Haltin alfa-sarjasta joku, vaikka en ko. merkin suurin fani olekaan.

    Ainiin, tuo 4hlön kupoliteltta painaa jotain 3-4 kilon välille. Mopo jaksaa kantaa sen vallan mainiosti.



  8. #38
    Mulla on EVEREST TIBET teltta, helvetin hyvä tuuletus, pitää vettä ja on sisä- ja ulkokuorella. teltta menee pieneen tilaan ja on kevyt , mutta sen huonoja puolia on sen muoto suppeneva kaartio, siksi että sinne jalkopäähän ei tahdo mopolla liikuttaessa mahtua tavarat. puhumattakaan jos siellä kaksi immeistä olisi. ja sitten teltan korkeuteen kiinnitän erityisesti huomiota seuraavaa ostaessani, nimittäin vittumainen kyyristellä teltassa kun sataa vettä, kyllä siellä pitää pystyä selkä suorassa istumaan. telttapatja on hyväkeksintö, olisi pitänyt se itekkin tajuta kun olin viikon yksin norjassa ajelemassa, meni pikkasen välillä unet ohi suun ja mukavat mustelmat lonkkiin
    VOITIN ALKOHOLISMIN JA HUUMEONGELMAN!!!
    -AIKA HUONOT PALKINNOT-
    KAWASAKI Z1000
  9. #39
    Moro!

    http://www.intersport.fi/

    Kevät -07 kuvastosta sivulta 23 löytyy Mc Kinleyn 2 hengen pineen pakkaukseen menevä teltta Enduro Ultralight, painoa vain 1 kg. 119 EUR, suosittelen!
    **M1800R & B-King**
  10. #40
    McKinley solo, mahtuu kuski ja kamat saman katon alle. Ei ahdista pidemmälläkään miehellä(194 cm)
  11.  
  12. #41
    Exped Auriga Mesh (kupoli) tuli itse hommattua. Mahtuu sivu- tai takalaukkuun varsin helposti. Painoa teltalla romppeineen on aika tarkkaan kolmisen kiloa. Hinta puolestaan toimitettuna n. 270 euron luokkaa. Sisällä mahtunee tarvittaessa jumppaamaan nahkojenkin kanssa sillä sisäkorkeus on 110cm korkeimmasta kohdasta.

    Juttua ja muutama kuvatus: http://munhiekkis.fi/?p=563



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12