Ajokengät hajos joten pitää saada äkkiä uudet. Neljän päivän päästä edessä pitkä reissu. Ajattelin että kysytääs ny Motsikastakin ja melkein itkunsekaisin kyynelin kuuntelin puhelimesta nauhoitettua viestiä "Soititte Motsikkaan. Olemme lomalla. Kiitoksia soitosta".
No, kiva sentään että kiittivät soitosta. Tuli hyvä mieli. Ehkä fiksumpaa olis ollut laittaa viestiin ajankohta minkä aikaa ovat lomilla. Nyt en tiedä onko loma juuri alkanut vai päättyykö ehkä jo huomenna.
Noh, tuon ko. firman henkilöitymä on saanut sen sijaintipaikkakunnalla jo vankan maineen. Kerran oli herra Motsikka puhunut jälleen pitkää puhelua tiskin takana kun toisella puolella oli normaaliin tapaan useita asiakkaita odottamassa. Puhelun lopuksi oli herra Motsikka paiskannut puhelimen nurkkaan kauhealla kolinalla. Ehkä kannattaisi harkita itsensä hillitsemistä asiakaspalvelutilanteessa.
Aika normaaliahan on että tiskin takana seisoo usean asiakkaan jono mutta herra Motsikka joko a) puhuu puhelimessa ja ohi kuunnellessa huomaa että vastapuoli on joku hyvä kaveri ja asiakin taitaa olla enemmän kesälomareissun muisteloa kuin jotain bisneksiin liittyvää b) tiskillä on joku herra Motsikan hyvä kaveri jonka kanssa turinoidaan niitä näitä ja aihekin ehtii vaihtua useasti. Molemmissa tapauksissa liikkeessä on useita asiakkaita odottamassa palvelua.
Kerran olin itsekin jopa ostamassa ko. liikkeestä pyörää. Kävin koeajamassa sen ja koska kyse oli enemmän 20 kiloeuron laitteesta kuin kymmenen niin halusin olla varma että pidän pyörästä. Sovin toisen koeajon mutta ennen sitä järjestin rahoituksen niin että pitäessäni pyörästä olisin voinut pistää nimet paperiin siltä seisomalta ja iskeä tiskiin ison pinon seteleitä. Tietty hinta ei ollut ihan täysin se mitä kuvittelin pari tuhatta ajetun koeajopyörän hinnaksi verrattuna täysin uuteen mutta silti olin ko. pyörää ostamassa. Sovin puhelimessa tietyn kellonajan tiettynä päivänä milloin tulen ajamaan pyörän. Sain vakuuttelun että jos pyörä ei ole juuri silloin liikkeen pihassa hän käy sen hakemassa kotoaan jossa säilytti sitä. Saavuin liikkeen pihalle mutta ovet olivat lukossa. Pihalla oli kaksi muutakin asiakasta ihmettelemässä miksi liike on kiinni eikä missään ole mitään tietoa miksi. Aikamme siinä seisoskeltuamme ovi yhtäkkiä aukesikin ja herra Motsikka astui ulos. Ensitöikseen hän mainitsi minulle "Ei ole pyörä täällä, hitonmoista kiirettä", marssi toisen asiakkaan pyörän luo, ajoi sen huoltohalliin ja veti ovet kiinni perässään. Kolmas asiakas vähän aikaa katseli josko liike vielä aukenisi mutta kun mitään ei tapahtunut lähdimme pois.
Sattuu niitä tietysti vahinkoja muillekin; alunperin ennen tätä Motsikan koeajoa olin sopinut koeajon Riku-Motoriin Lahteen. Ajoin eräs lauantaipäivä liikkeen pihaan ja kyselin jotta missäs se pyörä luuraa niin Riku itse totesi antaneensa pyörän jollekin toiselle koko viikonlopuksi koeajoon. Alkuun asia ns. vitutti mutta kun Riku oli todella pahoillaan, työnsi takahuoneeseen kahville ja pyysi saapumaan hänen kustannuksellaan vaikka junalla joku toinen päivä ajamaan pyörää niin eipä asia jaksanut kovin pitkää harmittaa. Noh, koska matkustaminen arkipäivinä on aina vähän aikaa vievää niin ajattelin testata siis tuota Motsikkaa ylläolevin seurauksin.
Tämän kaiken rumban seurauksena soitin lopulta Riku-Motoriin ja kyselin jotta mitäköhän pyörä maksaisi siellä. Välillä myyntipäällikkö soitti itse Rikulle jonnekin Amerikkaan ja kohta ilmoitti hinnan jota jouduin harkitsemaan jopa täydet viisi sekunttia. Motsikassa ei pyörän parin tonnin koeajokilometrit olisi pudottanut pyörän hinnasta juuri mitään ja päälle uhattiin vielä toimituskulut. Ihmettelin mistä ne toimituskulut muka koostuu kun pyörähän on jo toimitettu, kilvissä ja koeajossa. Rikulla taas pyörän kilometrimäärä huomioitiin heti hinnassa ja kun mukana tuli vielä julmetusti tehdaslisävarusteita niin valinta oli selvä.
Ajattelin etten jaksa mitenkään mainostaa/mollata näitä yrityksiä mutta kun jälleen on tullut todettua joidenkin liikkeiden palvelutaso niin olis kiva kuulla muiltakin onko palvelu ollut kenties loistavaa vai ala-arvoista.
Motsikasta ei ole minkänlaista kokemusta.
Riku Motorilla olen asioinut vain kerran, ja siitä kerrasta jäi hyvä kuva. Menin ostamaan kypärää ja pyörän sadesuojaa, mutta em. kamojen mukaan tarttui myös ketjuöljyä, ajohanskat ja jarrulevylukko. Vaikka liike oli kiireinen, sujui varusteiden sovittaminen rivakasti ka koko satsille saatiin vieläpä oikein mukava asevelihinta.
Olin pyörällä liikkeellä, joten kuljetus meinasi muodostua ongelmaksi. Tavaroiden säilytys tiskin takana onnistui, kävin vaihtamassa kotilon alle ja hain tavarat kotiin. Näin.
Motsikassa on oikeesti huonoo palvelua!! Kävin keväällä testaamassa kypäriä ko. liikkeessä. Kysellessäni hintaa ym. tietoja tuotteesta kaveri tokas hinnan pikaseen ja sano et hyvä se on. muuta keskustelua oli turha odottaa näytti kiinnostavan enemmän tietokone ja sanomalehti. liikkeessä ei ko. hetkellä ollut muita asiakkaita, ilmeisesti tajunneet mennä jonnekkin muualle. Ihme äijä sanon minä.![]()
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Missä kohtaa valtakuntaa tämä "ihme" Motsikka sijaitsee ?
Että tiedän kiertää kaukaa![]()
Kookkeli näytti Lappeenrantaa. Vassokuu(leijona59 @ Kesä. 21 2006,21:57) kirjoitti
![]()
*kukkis*, *pilkunviilaaja*
Sijaitsee mun entisessä kotikaupungissa lappeen Rannassa. Kyseisen mestan palvelu tason ei voi sanoa ainakaan laskeneen, sama ylimielinen "vittuuks täällä norkoilet" meininki oli päällä jo mun piikkiaikoina yli 15 v sitten.
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
ei ollut kovin asiakaspalveluhenkinen äijä kun kävin kesällä varusteita katsomassa. en kyllä enää asioi kyseisessä liikkeessä. onneksi muitakin on![]()
Onneksi on aina Harp Motor. Lappeenrannan paras mp-liike, ehdottomasti. Kone Koskimies on ihan asiallinen, mutta liian usein saa odottaa palvelua turhaan. Motsikka=(adez @ Syys. 18 2006,20:40) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
totta. juuri harpista itselleni uuden pyörän ostin kevääksi(teude @ Syys. 18 2006,21:12) kirjoitti
Itellä kävi kerran silleen kun olin motsikassa jotain ketjutöhnää vai oliko öljyä ostamassa.. kun vihdoin puolentunnin jonottamisen jälkeen sain maksettua ostokseni ja olin poistumassa kaupasta niin jossain vaiheessa ulko-ovi olikin laitettu lukkoon(olin ainut asiakas, sisällä) ja ulkona oli muutamia asiakkaita nykimässä ovenkahvaa. Noh nakhkanuppi("myyntitykki") hyökkäs jostain hyllyjen takaa ja päästi mut pihalle mutta ei edes vaivautunut sanomaan ulkona odottaville miksi ovet on lukossa... sulkemisaikaan oli muutama tunti
K750 -61