Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 93:sta
  1. #1
    Mua askarruttaa, kun loma pakkaa päälle ja alla polttelee vasta hankittu ZX-10... *
    Miten kummassa mukaan reissuun saa kaiken tarvittavan? Mulla on kolme isoa laukkua, mutta minne te olette teltan ym. romppeet kiinnittäneet?
    Jos ihan nopeasti laskee, niin mukaan tarvitaan teltta, 2 makuupussia, 2 makuualustaa, omat vaatteet ym. kamat...

    Kun mulla on 8 vuotta sitten ollut edellinen ikioma pyörä, niin tärkeintä oli, että oli tarpeeksi olutta matkassa... * Nyt tarvitaan nitrot ja tukisukat...
    Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa!
  2. #2
    Kylähän tollasella pyörällä pitää riittää Visa povariin ja sitten vaan

    Nojoo, reppu ja tankkilaukku on riittänyt ittelle, telttahässäkkää en ole edes yrittänyt ottaa mukaan, hotellit roks. Ajopuvun alla on tullu pidettyä vanhoiksi jääneitä vaatteita ja sitten aina heittänyt käytön jälkeen menemään. Kivasti matkan edetessa reppu kevenee. Mutta kieltämättä inhottava ongelma tuo kamojen mukaansaanti näillä kyykyillä on. Ei tuollaiseen mitään kiinteää laukkusarjaakaan viitsi ruveta virittämään. Täksi kesäksi hommasin oxfordin pehmeät laukut, mutten kyllä tiedä tuleeko niitä kuitenkaan otettua käyttöön, sen verran niissä on aina virittämistä...
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, CBR1000RR -08, Super Magna -87, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  3. #3
    Rouvan kanssa olemme havainneet Lousin "kompressiopussit" erinomaisiksi, kun täytyy saada välttämättömät vermeet mukaan pienehköihin laukkuihin. Eli ilmatiiviisti suljettavissa säkeissä on venttiili, jonka avulla saa ilmat rutisteltua pois pussista. Vaatteet menevät siten yllättävän pieneen tilaan.
    Nordisk Kompressionspacksäcke
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  4. #4
    Moro.
    Itsellä on käytössä semmonen "merimiessäkki" joka suljetaan päästä taittamalla ja semmosella klipsulla.
    Säkki mustekaloilla takajakkaran päälle kiinni, säkkiin sitten makuupussi ja teltta mustekaloilla kiinni.
    Lisäksi tarvittaessa tankkilaukku ja reppu.
    Näin siis yksin matkustellessa.
    Suzuki GSX-R 750 Anniversary 2005 #1519
    ex. Kawasaki Z750 2004
    ex. Cagiva Supercity 125 -94
    ex. Honda CRM 125 -94
  5. #5
    mulla taitaa pyörässä olla enemmän tilaa, kaiken saan helposti mahtumaan mitä tarviin. kaksi pientä sivulaukkua ja takatelineeseen sateenkestävä suuri putkula, takapenkkiin kiinni teltta ja makuualusta. vielä jää keulaankin tilaa pienemmälle tavararullalle. *ai miten niin liikaa kamaa*
    ****************
    VT750C2 -2000
  6. #6
    Teltta, makuupussit ja -alustat ovat isoja tilanviejiä, mutta selkeitä sidottavia. Kannattaa miettiä vaihtoehtoja, joko yksi iso rulla kaikista, tai monta pientä rullaa. Takalaukun tilallle voi kiinnittää isonkin tavararullan, tai sitten sitoa pieniä rullia laukkujen päälle. Sitoessa on hyvä tehdä välillä koeistunta, kaksi henkeä kaipaa kuitenkin hyvin tilaa, ahdistavassa kolossa ei ole kiva matkustaa.

    Minä olen ratkaissut tilaongelman toisella tavalla. Pyörän perään reilun viidensadan litran umpikärry, jossa on lisäksi taakkateline kannen päällä isomman tavaran kuljetukseen.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  7. #7
    Ittellä ollu vähän samaa ongelmaa tolla firebladella, reppu vielä menee mutta matkan edetessä alkaa sekin jo painamaan selkää johtuen rankasta ajoasennosta(tod.kyykky). myös isoa tankkilaukkua on hakala virittää pyörään johtuen siitä että se peittää koko pyörän etuosan ei näe mittareita ja joutuu pitämään kypärän leukaosaa siinä sen t.laukun päällä kun ei mahdu muuten ajamaan,tämä siis tällä mun 173cm varrella. firebladeen ei myöskään saa oikeen mitään laukkuja,en ole nähnyt kun yhdessä bladessa perälaukun ja sekin näytti aika kamalalta. tollasen matkasäkin sais varmaan jotenkin viriteltyä siihen patalapulle mutta sillon mamma jääkin pois matkasta täytynee ruveta hakitsemaan xx:ää,pistin bladen eilen myyntiin

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  8. #8
    Eräs vaihtoehto on hommata niin pieneen pakettiin menevä teltta, että se sopii takalaukkuun. Tai ottaa pelkät telttakepit ulos paketista, nehän sen pituuden määrittävät ja sitoa ne ritsiin kiinni ja loput sinne takalaukkuun. Tankkilaukkua jos käyttää, niin se on myös hyvä makuusäkille, pehmeä nojata. Jos tarpeeksi pieniä, menevät sinne molemmat.
    Eli, sivulaukku/henkilökohtaiset romut (vaimo valittaa, tiedän), takalaukkuun teltta ja mahd. toinen ruumispussi sekä muut leirintäroippeet (kumiveneet, lepotuolit, petankkipeli ja grilli...), kannukassiin ruumispussi, kartat yms. pikkuroipe. Tällä periaatteella kun aloitatte, sitä voi soveltaa niiltä osin, mihin tilaa jää.
  9. #9
    Onko enää nautinto lähteä prätkällä telttaretkelle, kun mukaan tarvitaan kuitenkin alustat, makuupussit ja teltta? Itse kannatan motelli, hotelli, retkeilymaja tai mökkimajoitusta. Nautinto ajamisesta katoaa, kun tavaraa ja painoa on mukana liikaa ja lisäksi pakkaamiset vaatii aikaa ja hermoja. Tuntuu, ettei autoonkaan meinaa millään mahtua telttaretken vaatimat tavarat, saati sitten pyörään.
    ©
  10. #10
    Pitää juhannuksen pyhinä treenata tuota pakkailemista ja katsoa miten käy
    Ei paljon oikeasti nuo 65 euroa / yö -yöpymiset rahapussia lämmitä, joten jotain on keksittävä...
    Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa!
  11. #11
    Samaa hommaa oon ite pähkäilly. Pakkohan se on hommata pienimmät mahdolliset nukkupussit ja pienin mahdollinen teltta...kuinkahan pieniä alustoja niitä ois saatavilla?

    1-päällä ku tein telttareissun entisellä pyörällä, näytti paketti tältä. Aika hankalaa oli...
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  12. #12
    Lainaa (Ulpe @ Kesä. 20 2006,13:43) kirjoitti
    1-päällä ku tein telttareissun entisellä pyörällä, näytti paketti tältä. Aika hankalaa oli...
    Ja ilme kertoo tuossa kuvassa kaiken...

    Ehkäpä mä jätän ukon kotiin, ei tarvii niin paljon tavarata
    Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa!
  13. #13
    Lainaa (Petri12r @ Kesä. 20 2006,11:56) kirjoitti
    Onko enää nautinto lähteä prätkällä telttaretkelle, kun mukaan tarvitaan kuitenkin alustat, makuupussit ja teltta? Itse kannatan motelli, hotelli, retkeilymaja tai mökkimajoitusta. Nautinto ajamisesta katoaa, kun tavaraa ja painoa on mukana liikaa ja lisäksi pakkaamiset vaatii aikaa ja hermoja. Tuntuu, ettei autoonkaan meinaa millään mahtua telttaretken vaatimat tavarat, saati sitten pyörään.
    Kun on kaikki tarpeeksi pientä, niin kyllä mopolla telttamatkailukin onnistuu. Viime kesänäkin reissattiin leirivarusteet mukana ja ihan kohtuu hyvin kaikki mahtui mukaan.

    Makuupussit 2 kpl mallia mahdollisimman pieni (kohtuuhinnalla motonetistä), 2 kpl pieneen tilaan meneviä puhallettavia makuualustoita (melontakamaa myyvästä liikkeestä) + 12 v minipumppu (tarjoustalo), 2 pientä retkityynyä (mallia motonet), kunnollinen kevyt teltta (partioaitta). Lisäksi mukana oli jopa trangia+retkievästä ja vielä mahtui mukaan kahden hengen vaatteet, pyyhkeet yms.. ja jopa muijan meikkipussi.

    Kaikki muu, paitsi teltta mahtui laukkuihin, käytössä tankki-, sivu- ja perälaukut. Teltan sidoin toisen sivulaukun päälle ja se mahtui olemaan siinä vallan mainiosti, vaikka ensin toivottomalta näyttikin.
    Eikä nuo ihmeesti bemun ajettavuuteen vaikuttaneet, vaikka pikku vauhdissa painon toki huomaa.. Jokunen pätkä ajettiin sorallakin ja ihan hyvin onnistui sekin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Meillä teltta, 2 x makuupussit, 2 x alustat ja 2 x tyynyt vie takalaukun tilasta vasta noin puolet, kaikki siis laukun sisällä. Eli ei tossa nyt mitään suurempaa ongelmaa pitäs olla. Kamoja hankkiessa tosin huomaa että koon/kilojen pienentyessä kilohinta kasvaa.

    Ja kysyy budjettia olla 4 viikkoa pelkästään hotellimajoituksessa. Ero leirintäaluemaksuihin on helposti yli 1000 €.

    PS. Siis aivan ton J@ckin kanssa samoilla linjoilla paitsi että se telttakin on laukussa.



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  15. #15
    Kävin kattoo salon partioaitassa oman teltta varustuksen ja kyllä saan mahtuun teltan,makuupussit(kesämallit),puhallettavat alustat noihin laukkuihin jotka meidän zx-10:s on(aika isot).
    Varmaan noi motonetin alustat ja pussitkin ajaa asiansa.
  16. #16
    Olen suunnitellut pakata teltat ym majoituskamat 70 cm pitkään ja halkaisijaltaan 30 cm:n muoviputkeen (ohut ponttooniputki), jonka toinen pää on hitsattu umpeen ja toiseen päähän lukittava kierrekorkki. Putkilon saa sopivilla "jalustoilla" lukittua Givin takatelineeseen. Jalkojen lujuus tehdään sellaiseksi, että pysyy vauhdissa mukana. Kunhan saan tekeleen valmiiksi laitan kuvat.
    Lisäpoitti on se, että kun telttoja ei enää matkalla tarvitse niin paketin voi lähettää postitse kotiin.
    Kesä 2010 oli juhlavuosi: 50. kesä kahdella pyörällä!
  17. #17
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Mä oon huomannut että selkäsuojaa käyttäessä ei sitä selkäreppua meinaa edes huomata.

    Tänään pitäis pakata supermotoon juhannuskamppeet. Hiukan jännittää että mitä siitäkin tulee. Yks iso reppu pitäs sitoa varta vasten ostettuun tavaratelineeseen kiinni ja pienempi reppu selkään. Katotaan nyt.
  18. #18
    Lainaa (Karban @ Kesä. 22 2006,12:27) kirjoitti
    Mä oon huomannut että selkäsuojaa käyttäessä ei sitä selkäreppua meinaa edes huomata.

    Tänään pitäis pakata supermotoon juhannuskamppeet. Hiukan jännittää että mitä siitäkin tulee. Yks iso reppu pitäs sitoa varta vasten ostettuun tavaratelineeseen kiinni ja pienempi reppu selkään. Katotaan nyt.
    Pakkaa kamat taksiin ja ajele "tyhjällä" mopolla jussin viettoon.



  19. #19
    kaikki kamppeet reppuun ja menoks
  20. #20
    Kuin kohtalon oikusta löysin kellaristani entisen asukkaan jättämään Jotoksen 2 hengen harjateltan. Paino 2 kg.

    Jussina pitää vähän treenailla pakkaamista, kun viikon päästä pitäis eka isompi kiekaus suorittaa
    Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa!
  21. #21

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Niin ja kannattaa ennen matkalle lähtöä harjoitella teltan pystytystä, jos on ihan uusi teltta. Jos määränpäässä alkaa jo hämärtää tai satelee, on tosi hauskaa alkaa miettiä teltanpystytysohjeita. Monet teltat ovat aika mutkikkaita kaarineen ja sisätelttoineen. Ja kaikkien teltan osienkin olisi hyvä olla mukana.
  22. #22
    Lainaa (Maalaistollo @ Kesä. 20 2006,10:38) kirjoitti
    Teltta, makuupussit ja -alustat ovat isoja tilanviejiä, mutta selkeitä sidottavia. Kannattaa miettiä vaihtoehtoja, joko yksi iso rulla kaikista, tai monta pientä rullaa. Takalaukun tilallle voi kiinnittää isonkin tavararullan, tai sitten sitoa pieniä rullia laukkujen päälle. Sitoessa on hyvä tehdä välillä koeistunta, kaksi henkeä kaipaa kuitenkin hyvin tilaa, ahdistavassa kolossa ei ole kiva matkustaa.

    Minä olen ratkaissut tilaongelman toisella tavalla. Pyörän perään reilun viidensadan litran umpikärry, jossa on lisäksi taakkateline kannen päällä isomman tavaran kuljetukseen.


    näin mulla kulukee puoli ommaisuutta yksitteen ja kahelleen ajaessa pötkylät sivulaukkuin päällen , huomijoijen mamman takapuolen levveys

    voitko kertoo Maalaistollo mimmonen 500 kg:n kärri o kyseessä



    Triumph Tiger 800 XRX

  23. #23
    Mulla on kanssa huomenna edessä pyörän piilotus eli Ducati Monsterin kyytin reissukamat. Juhannusreissulle olis tarkoitus lähteä ja kaikki tarpeet, ruoat ja juomat (poisluettuna oluet) on tarkoitus saada kyytiin

    Apuvälineinä on vedenpitävä 40l reppu, Louisin 50l matkasäkki ja muutama kpl kiinnistysremmejä a 100cm Ainoa asia mikä vielä mietityttää on se matkasäkki. Pyörässä kun on yläputket niin pitänee keksiä jotain kevyttä jäykistystä säkin pohjalle ettei ala roikkumaan ensimmäisien kilometrien aikana

    Yhtä kaikki, Juhannus tulee kumminkin. Toivotaan ettei matkan aikana tarvitse kovin montaa kertaa pysähtyä säätämään
    "Life sounds like a V-Twin"
  24. #24
    Vaatteet tiukalle rullalle kaikki SA-int tyyliin.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  25. #25
    Lainaa (Missa @ Kesä. 19 2006,20:07) kirjoitti
    Mulla on kolme isoa laukkua, mutta minne te olette teltan ym. romppeet kiinnittäneet?
    Jos ihan nopeasti laskee, niin mukaan tarvitaan teltta, 2 makuupussia, 2 makuualustaa, omat vaatteet ym. kamat...
    Kun teitä on kaksi telttailemassa näin kesäisin, niin ette edes tarvitse makuupusseja, yksi hyvä feelecehuopa riittää. Jos on kylmä yö niin sen päälle vetäisee mukana olevan sadeviitan.

    Sadeviitta on siitä näppärä että sen saa pingoitettua puihin pyörän päälle sadekatokseksi ja sitten tarpeen vaatiessa käpertyä pyörän alle nukkumaan ajopuku päällä.

    Pitemmillä sadepäivä reissuilla voi nukkua myös leirintäalueella jossakin 20E mökissä. Jopa heinäkussa saa joskus mökkejä tuohon hintaan kun saapuu yksin ryytyneenä ennen puoltayötä vastaanottoon. Jos ei paikkoja ole niin äkkiä lähimmän umpimetsäautotien perään ja telttapydeen ja hirveen roihun tekemisen ja kamojen kuivatteluun.

    Tai sitten sitä voi olla vain velli**rse ja makustella hotellista toiseen.

    Riku
  26. #26
    Lainaa (Petri12r @ Kesä. 20 2006,11:56) kirjoitti
    Onko enää nautinto lähteä prätkällä telttaretkelle, kun mukaan tarvitaan kuitenkin alustat, makuupussit ja teltta? Itse kannatan motelli, hotelli, retkeilymaja tai mökkimajoitusta. Nautinto ajamisesta katoaa, kun tavaraa ja painoa on mukana liikaa ja lisäksi pakkaamiset vaatii aikaa ja hermoja. Tuntuu, ettei autoonkaan meinaa millään mahtua telttaretken vaatimat tavarat, saati sitten pyörään.
    Minusta on juuri osa nautintoa yhdistää prätkäily ja telttailu. Prätkäilyyn kuuluu IMO myös retkikeittiöllä kokkaaminen. Katon alle tietenkin ehdottomasti, jos märkä keli, mutta muuten pyrin nukkumaan teltassa. Pakkaaminen on kyllä ikävää, mutta kaikki tarvittava mahtuu aina yksin matkatessa mukaan.

    Halvat hostellit / pensionit / motellit löytyvät erittäin näppärästi turisti-infosta ja infot löytyvät ainakin tomtomin navigaattorin avulla hyvin. Esim. Espanjassa yö yhdelle hostellissa halvimmillaan 15 eur.



  27. #27
    Lähes kaikki oleellinen parin viikon reissulle; mm. yhdeksän t-paitaa takapenkkiläiselle. Huomaa kahvipannu.
    Ensam ryttare.
  28. #28
    Lainaa (räpätin @ Kesä. 27 2006,09:30) kirjoitti
    Lähes kaikki oleellinen parin viikon reissulle; mm. yhdeksän t-paitaa takapenkkiläiselle. Huomaa kahvipannu.
    Vähän on turhan pieni kahvipannu.
    Dixi et animam levavi
  29. #29
    Oltiin just kahden viikon reissussa mopolla ja hyvin mahtu kamat mutkaan. 3x52 l laukut ja tankkilaukku. Takalaukun päällä ritilä, johon meni teltta, makuualustat ja onkivapa. * . Toiseen sivulaukkuun isännän kamat ja toiseen emännän. Takalaukkuun kengät ja makuupussit. Tankkilaukussa kaikkee sälää. Kaikki tarpeellinen mahtui mukaan ja vähän tuliaisiakin mahtui kyytiin. Kyllä matka-ajossa osaa arvostaa matkapyörää, johon saa kunnon laukut. *
    " Tuuli huokaa, hongat humajaa... ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen! "
  30.  
  31. #30
    Joko nyt olis koko oikea...
    Ensam ryttare.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen