Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Niin, huvittaisi vaihtaa pyörää, kun tuo erska-5 alkaa tuntumaan vähän pieneltä.
    Kokemuksia kyseistä vehkeestä; onko tyyppivikoja, mitä kannattaisi tarkastaa jos/kun menen sopivaa pyörää katsomaan (käytettyä)
    Tuossahan on 72hv tehoa ja erkissä on 50hv. Kysyn siis onko järkeä vaihtaa 50 heppasesta 72 heppaseen? Kiinnostaisi vaan saada enemmän jarrutehoa (varsinkin 2 päällä ajaessa) sekä vähän katteita suojaamaan tuulelta....
    Ei sitten kannata ehdotella mitään kilogixxeriä en tule sellaista hankkimaan...vielä (ei olisi kyllä rahaakaan) pitää reenaa noilla pikku mopoilla eka.
    Suzuki SV 650 S
  2. #2
    Mukava pelihän tuo twini on ja ketterä menemään. Itse olen tykännyt pyörästä erittäin paljon, vaikka tehoa jo kaipaakin lisää. Etupään josusitus on aika huono ainakin tässä vanhemmassa mallissa ( itsellä 2001 ) ja siihen täytyy saada viimeistään talvellla parannusta jos tuo pyörä minulla vielä ensi kesänä on.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  3. #3
    itselläni nyt ollu tuo 650 2500km ajan ensimmäisenä pyöränä ja olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen. mökäpönttöä kiinni niin V2 äänet on kyllä jykevät ja vääntöä löytyy joka vaihteella. tiukemmin kun käskee mutkissa niin tulee kyllä jousituksen puutteet esille. etutolpat on liian löysät ja ohjausiskaria kaipaisi. no noillehan voi jotain tehdä. mulla on juuri tuo S versio jossa on vielä kaiken lisäksi kokonainen alakate. spoileripleksikin löytyy jolloin matkakin taittuu varsin mukavasti. eli kaikin puolin suositeltava peli erskan jälkeen jos ei kiloseen oo varaa ja haluja. kakspäällä voi olla vähän nihkeetä menoa mutta jos ootte erskalla pärjänny niin kyllä SV:ssä on sen verran enemmän vääntöä että se riittää. itse tein sen virheen että menin koeajamaan kaverini 10R:ää ja nyt tuo oma tuntuu tehottomalta....
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  4. #4
    Pitäs tollanen noutaa perjantaina niin mitens tohon laukkurautoja saa ? Uusiin malleihin löytyy joka kataloogista, mutta just noi vanhemmat 99-02 Onko rungossa takana niin suuret erot, että uusien ei käy ?

    Etuouset on tossa mun nykysessä GS:ssä sama ongelma, mutta iskin sinne progressive suspensionin progressiiviset jouset ja vähän jäykemmät öljyt niin jo rauhottu. Tohon SV:hen voi saman homman tehdä - tuloksista en tiedä, mutta uskoisin parantavan keulaa.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  5. #5
    Kiitoksia vastanneille.

    Yhä mietin sitä, että onko tuo 22 hv tehollisesti liian pieni lisäys? Eli onko rahan tuhlausta? Tuntuuko heti mopolta?
    Mitä luulette paljokohan tuollaisesta '04 erkistä saa euroja liikkeestä/yksityiseltä? Ajettu vasta ~5000km; ostettu uutena vuonna 2005.
    Suzuki SV 650 S
  6. #6
    Kannattaa käydä kokeilemassa. Onhan se 22 hepoa aikas paljon, jos ajattelee sen prosenteissa. Kaikkeen tottuu, että ihan sama jos hommaat 100 tai 150 hevosen kuljettimen, niin jossain vaiheessa sekin tuntuu mopolta.

    e: olipas virheitä...



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  7. #7
    Lainaa (Ruoska500cc @ Kesä. 13 2006,22:49) kirjoitti
    Kiitoksia vastanneille.

    Yhä mietin sitä, että onko tuo 22 hv tehollisesti liian pieni lisäys?
    Parhaiten sen tosiaan tiedät kun käyt koeajolla. Onhan tuo moottori varmasti ihan erilainen kun ER5:ssa joten myös tuo twinin mukava alavääntö voi olla mieleesi. Tietysti tehoon kyllästyminen riippuu myös paljon ajotyylistäsi.
    Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
  8. #8
    Lainaa (Jayded @ Kesä. 13 2006,22:58) kirjoitti
    Kannattaa käydä kokeilemassa. Onhan se 22 hepoa aikas paljon, jos ajattelee sen prosenteissa. Kaikkeen tottuu, että ihan sama jos hommaat 100 tai 150 hevosen kuljettimen, niin jossain vaiheessa sekin tuntuu mopolta.

    e: olipas virheitä...
    tämän voin allekirjoittaa. toukokuun alussa kun otin oman pyöräni ajoon ja aloin harjoittelemaan vähän rivakampaa ajoa niin tuntui että hui! eihän tuosta tarvi enää enempi tehoa. no tosiaan viikonloppuna kokeilin 2004 10R:ää jossa on akran kokotitaaniputkisto ja PC niin johan tuntu oma pyörä letkulle ja tehottomalle.

    Laukkusarjoista en tiedä mitään kun harrastan tankkilaukku ja reppu (50 l) yhdistelmää. toimii hyvin jos ei oo kyytiläistä.
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  9. #9
    Teho on todella suhteellinen käsite. Itse kokeiltuani SV:tä en pitänyt sen tasaisesta vedosta. Joku potku yläkierroksilla pitää mielestäni olla. Kuitenkin kikotin kulki aivan riittävän ripeästi ainakin yksi päällä. Vrt ZX-6R 115hp vs tuo 74hp, niin normiajossa en kyllä koe isoa eroa. Sitten kun kierrokset nousevat, eroa alkaa löytyä..

    Makukysymyksiä.
  10. #10
    TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ , TÄÄLTÄ , TÄÄLTÄ , TÄÄLTÄ , TÄÄLTÄ , TÄÄLTÄ , ja sitten vielä TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ löytyy jotain pientä. Joskus toi hakunappi on ihan jees toiminta. *

    ja sitten lainaan itseäni toisesta threadistä :

    "
    Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 17 2006,19:53) kirjoitti
    Lainaa (Kelju.K.Kojootti @ Maalis. 17 2006,18:49) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 10 2006,14:25) kirjoitti
    Eli tämmöinen vehje löytyy tallista...Tulis nyt vaan se pirun kevät joskus...
    Mitäs muuten oot S:vessasta tykännyt? Tuli meinaa samallaisella rullattua 30 000 kilsaa pitkin poikin. Ens kesänä ajelen sitten 600 Hornetilla.
    Sangen mukava pyörä. Kun on yhtä monta kautta takana kuin minulla on, niin tottakai tekee tehokkaampi ja muuten vaan parempi.
    Alkuperäinen alustahan noissa on säälittävä. Mutta kun halvan pyörän ostaa, niin pitää tietää että jossain on säästetty. Moottori on luonteeltaan ihan kiva, ja kun uus putki tuli paikalle, niin pääsi äänetkin oikeuksiinsa.
    Kevyeen oloinen, menee mutkaan kuin wanhaan. Runko on jämäkkää tekoa, ei notkea vahingossakaan, mutta valitettavasti alkuperäiskokoonpanossa ei pääse oikeuksiinsa sekään johtuen säälittävästä alustasta. 300 eurolla etupää saa kuntoon aika hyvin, tai jos jostain sattuu löytämään tellun tai gixxerin keula, joka tähän malliin sopii. Samaa pätee takaiskariin, paitsi että sen joutuu vaihtamaan.
    Pitkääkin siivua jaksaa vetää, varttikate suojaa yllättävän hyvin ajoviimasta, mutta kun vaihdoin kokokatteellisesta tähän niin tuntui siltä että lentää kyydistä pois. Siihenkin tottuu. Pyörä on yllättävän korkea, ja entinen pyörä oli matala, joten aluksi tuntui siltä että pää osuu jokaiseen sillanalustaan tai tien yli meneviin liikennetolppiin.
    Kone on mukavan pirteä, ja lisäosia löytyy roppakaupalla. Jos ei 650 kuutiota riitä, niin saatavilla on laajennuspaketteja 800 kutioon asti.
    Pieniä alkuvaivoja löytyy pyörästä, mm vedenpoisto tankin korkin kohdalla. Eli alkuperäinen hukkaputki oli vedetty niin hassusti, että ei vedet meinanut poistua. Se oli korjattavissa siirtämällä putkea. Etummaisen sylinterin vedenotto-ongelmasta olen kuullut, mutta en ole itse joutunut toteamaan sitä. Eli sadekelissä kuulemma etunakki lykkää vedet etummaisen sylinterin tulpansyvennykseen. Tämä on helposti korjattavissa extendafenderillä, eli etulokasuojan "pidennyspalalla". Ja sitten täytyy muistaa lykätä paineilmaa tulpansyvennyksien vedenpoistoreikiin, jotta nämä tyhjentyisivät roskasta ja muusta kägestä.
    Jos ei varttikate miellytä, mutta tykkää muuten pyörästä, niin lisäpalikoita löytyy vaikka kuinka paljon. kokokatteita, alakatteita, soolokoppia, huggereita, undertrayt ja helahoito...

    Kaikenkaikkiaan erittäin miellyttävä pyörä, siksi haavittelen isosiskosta seuraavaksi, eli sv1000s, joka on aika paljon enemmän kehitetty kuin pienempää sisarustaan. Säätöjä löytyy joka lähtöön alustasta, ja 350 kuutiota lisää ehkä sammuttaa suurin teho-jano. Ehkä joku kaunis päivä sellainen murisee allani, eihän sitä tiedä

    ..hmm...aika tyhjentävä vastaus, vissiin... "
    ja toinen lainaus:

    "
    Lainaa (GriZzLy @ Maalis. 18 2006,14:11) kirjoitti
    Lainaa (Kelju.K.Kojootti @ Maalis. 17 2006,21:20) kirjoitti
    Joo sieltäpä tuli kaikki, siitä etupytystä vielä mulla oli siinä lokarissa se jatkopala ilman sitä se kasteli tulpan ja muutenkin se etupytty hirvitti. Vaikka en tosiaankaan mikään mestari hytittäjä ole kuulemma liian moni on saanut kosautettu sen hajalle keulimalla. Vei meinaa aika tehokkaasti halut keulia.
    Joo, näin olen kanssa kuullut. Toisaalta en ole kuullut että tämä olisi tapahtunut sv650, vaan tl1000, mutta moottorin rakennen on samanlainen, joten ilmeisesti sama vika myös 650 (tämä ei teitysti tarkoita sitä, ettei moista olisi tapahtunut 650 mallille). Ongelma kuulemma johtui siitä, että oli kahta eri paikkaa alakerrassa, josta kone otti öljyä yläkertaan. Etummaisen sylinterin paikka sijaitsi alakerran etupäässä, ja kun hytti nousee, niin öljyt valui taaksepäin, ja etummainen rupeasti haukkamaan ilmaa ja käymään kuivana.

    Sv malleissa ainakin väitetään että vuosimalleista -01 eteenpäin (eli ne mallit missä sylinterit ovat harmaita, eikä mustia) tämä ongelma olisi korjattu. Olen lukenut sen vähemmän virallisilta sivuilta, ja enemmän virallisilta sivuilta, mutta en nyt tähän hätään löydä linkkejä viitaten asiaan. Jotkut pellepelottomat ovat itse korjanneet tämän vian asentamalla välilevyn öljypohjaan, joka estää voiteluaineet valumaat takaosaan, ja pitää osan öljystä etupuolella, jotta voitelua riittäisi vähän pidemmillekin siivuille.


    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  11. #11
    Hittolainen, ainakaan nettimotosta oo löytynyt vielä sopivaa vaihdokkia. Millos kaasari vaihtu ruiskuun noissa svessoissa? Sitäpaitti oon alkanu miettiin 600cc cebaria
    ...kele ei osaa päättää....
    Eipä taida näin keskellä kesää toi vaihdokkien tilanne olla muutenkaan kovin kaksinen ? Jos sitä jaksais sinnitellä tolla erskalla tonne syyskesään asti...
    Suzuki SV 650 S
  12. #12
    Lainaa (Ruoska500cc @ Kesä. 18 2006,00:29) kirjoitti
    Hittolainen, ainakaan nettimotosta oo löytynyt vielä sopivaa vaihdokkia. Millos kaasari vaihtu ruiskuun noissa svessoissa? Sitäpaitti oon alkanu miettiin 600cc cebaria *
    ...kele ei osaa päättää....
    Eipä taida näin keskellä kesää toi vaihdokkien tilanne olla muutenkaan kovin kaksinen * ? Jos sitä jaksais sinnitellä tolla erskalla tonne syyskesään asti...
    Muistaakseni -03 malleista alkaen on ruiskupelejä.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  13. #13
    Suosittelen, 5 kesää tuli ajeltua moisella.. ei mitään valittamista*

    Edit: Ei tarsse huutaa...



  14. #14
    Mulla oli 2003 vuoden sv650 eikä ollut mitään vikaa ajoin n.16000km. ja kun viiva otetaan 600 rr pyörien kaa niin rr tulee ohi vasta n.180km/h
    Mitä?
  15. #15
    Hyviä vekottimia, ja kestävät hienosti, siitä on todisteena SV-heebon joku miljoona kilometria ajettu äsvessa, minkä se onnnistu radalla vasta rikkomaan...
    Pientä keulimista se kestää hienosti, mutta pidemmät siivut on nou no -00 asti...
    Ja jaksaahan sillä ajaakkin, vaikka kuinka ja paljon...
    Kiva paskahuussi se on, mutkilla nöyrryttää isompansa hienosti...
    Ps. mä voin myydä edullisesti -00 ,mallisen 34tkm ajetun ;)
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
  16. #16
    Vaikka itse päädyinkin gixxeriin niin SV on ollu aina pienoinen kysymysmerkki takaraivossa, ja se taitaa olla ainut pyörä minkä mä voisin ostaa pelkästään takavalojen persuteella
    loud pipes save lives
  17. #17
    Lainaa (Fishface @ Kesä. 20 2006,13:59) kirjoitti
    Vaikka itse päädyinkin gixxeriin niin SV on ollu aina pienoinen kysymysmerkki takaraivossa, ja se taitaa olla ainut pyörä minkä mä voisin ostaa pelkästään takavalojen persuteella *
    perän perusteellahan sitä muitakin tärkeitä valintoja useasti tehdään..
    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  18. #18
    Lainaa (paradox @ Kesä. 20 2006,14:08) kirjoitti
    Lainaa (Fishface @ Kesä. 20 2006,13:59) kirjoitti
    Vaikka itse päädyinkin gixxeriin niin SV on ollu aina pienoinen kysymysmerkki takaraivossa, ja se taitaa olla ainut pyörä minkä mä voisin ostaa pelkästään takavalojen persuteella *
    perän perusteellahan sitä muitakin tärkeitä valintoja useasti tehdään..
    Makuasia, sanoi kettu kun perävalonsa nuoli, vai miten se menikään?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  19. #19
    Lainaa (GriZzLy @ Kesä. 20 2006,14:38) kirjoitti
    Makuasia, sanoi
    ...koira kun kassejaan nuoli...



    ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007

    ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>

    # 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
  20. #20
    Lainaa (Kukko @ Kesä. 20 2006,13:57) kirjoitti
    Ps. mä voin myydä edullisesti -00 ,mallisen 34tkm ajetun ;)
    No pitäs saada toi erkki poies alta ekana.... *
    Liikkeeseen en oo viemäs; maksaa varmaan 4 kiloeuroa ja pistää sit hinnaks 5500ekuu... *
    Pitää muutenkin kattella jos sitä joutuu menee koulun penkille syksyllä, niin voi olla ettei uusvanhaa konetta tulekkaan...mut pakko se olis silti saada tavalla tai toisella



    Suzuki SV 650 S
  21. #21
    SV650S sivu vai perä telineet??

    Itsellä SV650S -04. Pidemmälle reissulle ajattelin sillä lähteä. Roinaa pitäisi kyytiin saada ja perälaukku/sivulaukut pitäisi hommata. Onko kellään sivu/perä telineitä ko. pöyrässä? Kokemuksia? kummat kannattaa hommata, mitkä sopii, mistä edullisesti..

    kiitos jo etukäteen!
    Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
  22.  
  23. #22
    kertokaapas uudemman sv:n omistaja (vm03-06) että onko tuo sv:n etupää edelleen yhtä surkea mitä se ollut alusta alkaen, vai onko tullut muutoksia? ja sitä vielä että kun on tullut harkittua myös uudemman sv650:n hankkimista jtn -06 niin tarvitseeko tuo ruisku välttämättä sen powercommanderin jos vaihtaa pelkän sliparin? eli saako penkissä säädettyä säädöt kohdalleen tarpeeksi hyvin ilman commanderia? onko joku vaihtanut tuohon sv650 crossi stongan vakion tilalle, muuttuiko ajoasento kuinka paljon, parempaan vai huonompaan suuntaa? itse on tullut köröteltyä tuolla s-mallilla n.17tkm ja pirun mukava se on, tehoja en tarvitse enempää, ainut vaan että tekis mieli saada nakuversio ja sitä hieman rakennella mieleisekseen.