Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Himottaisi käydä harjoittelemassa ajoa jossakin tilaisuudessa, mutta mistään en ole keksinyt millaisia mahdollisuuksia säilyttää tavaroitaan rata-alueella on.

    Voiko ottaa pyörälaukun mukaan ja säilyttää jossain turvallisesti?

    Olisiko vinkkejä siitä mitä muuta tilpehööriä kuin tietysti itse ajovarusteet kannattaa ottaa mukaan?

    Teippiä peilien teippaukseen ainakin ilmeisesti pitää olla. Millainen teippi ei sotke pyörää mutta pitää riittävästi?

    Etukäteen kiitellen..
    Kawasaki Z750S/2005
  2. #2
    Lainaa (slowride @ Touko. 29 2006,22:36) kirjoitti
    Himottaisi käydä harjoittelemassa ajoa jossakin tilaisuudessa, mutta mistään en ole keksinyt millaisia mahdollisuuksia säilyttää tavaroitaan rata-alueella on.

    Voiko ottaa pyörälaukun mukaan ja säilyttää jossain turvallisesti?
    Siellähän ne on varikolla hyvin säilyneet tähän asti.. Ei siellä mitään tallelokeroita tarvita.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
    omatkin oli roskiksen vieressä viimeksi .....ei näyttäny kelpaavan kellekkään.... ......rehellistä porukkaa siellä on,ei niitä ketään vie
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  4. #4
    ....voit kuitenkin kysyä aina ratavastaavalta jemmaa tavaroillesi jos paikalla on kovinkin hiljaista. *itse ainakin toimisin näin*


    ....tosin omat on aina levällään pitkin varikkoa.....eikä vielä ainakaan ole kelvannut.

    ....älä tee niin kuin minä teen, tee niin kuin minä sanon....
    Ex hippi!
  5. #5
    Ratakeikoilla on mukana orgin toimesta pakettiauto, johon voi arvokkainta omaisuuttaan laittaa... mutta muistaako kukaan sitä autoa lukita, on sitten jo ihan eri tarinansa.
    ©
  6. #6
    Joo, ei ole tavarat, eikä edes kännykkä kelvannut kenellekään. Lompakon sentään olen pitänyt taskussa.
    Kemorassa ainakin kahvilaan voi jättää arvokkaammat roinat.
    Mutta uskaltaa sinne pilttuuseenkin jättää melko turvallisesti.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  7. #7
    Tähän asti on tavarat uskaltanu ainakin jättää levälleen mutta nyt tietenkin joku kriminaali lukee tän ja lähtee kiertää ratoja...
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  8. #8
    Varikollahan nuo säilyy.. aina siellä on sen verran porukkaa varikolla ettei siellä kenelläkään oo pokkaa ruveta toisen kamoja kurkkimaan tai räpeltämään.... Tosin mun kokemukseni on ainoastaan Ahvenistolta, siellä tulee varikolla rupateltua aika usein sillä aikaa kun isäntä on radalla
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  9. #9
    Hyvinhän nuo ovat tavarat säilyneet varikolla tähänkin asti, vaikka aina olleet levällään kuin Jokisen eväät.

    Ota mukaan teippiä, ketjuöljyä, pyörän työkalut ja ilmanpainemittari. Omat eväät on hyvä olla mukana, sekä riittävästi juotavaa Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  10. #10
    Lainaa (Make80 @ Touko. 30 2006,20:35) kirjoitti
    Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet Kawan koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku *
    Lisäsin tuon unohtuneen sanan tuonne . Ikinä ei oo mulla ~50%:sti ratakäytössä (nykysin 100%) ollut merkin H kone öljyä syönyt radalla eikä muualla. "Jos kone syö öljyä, se on rikki", sanoi merkkihuollon mies...



    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  11. #11
    Lainaa (tn954 @ Touko. 30 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Touko. 30 2006,20:35) kirjoitti
    Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet Kawan koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku *
    Lisäsin tuon unohtuneen sanan tuonne . Ikinä ei oo mulla ~50%:sti ratakäytössä (nykysin 100%) ollut merkin H kone öljyä syönyt radalla eikä muualla. "Jos kone syö öljyä, se Honda on rikki", sanoi merkkihuollon mies...
    suzukille ja hondalle tosiaan harvemmin maistuu öljy.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  12. #12
    Lainaa (Cterror @ Touko. 31 2006,00:54) kirjoitti
    Lainaa (tn954 @ Touko. 30 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Touko. 30 2006,20:35) kirjoitti
    Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet Kawan koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku *
    Lisäsin tuon unohtuneen sanan tuonne . Ikinä ei oo mulla ~50%:sti ratakäytössä (nykysin 100%) ollut merkin H kone öljyä syönyt radalla eikä muualla. "Jos kone syö öljyä, se Honda on rikki", sanoi merkkihuollon mies...
    suzukille ja hondalle tosiaan harvemmin maistuu öljy.
    Tjaa... en ole hirveästi seuraillut oman vessan öljynkulutusta, mutta kyllä sitä jonkun verran aina menee radalla. Sen jälkeen kun kerran satuin radalla vilkasemaan öljyikkunaa joka oli alamerkissä (milloin lie olin edelllisen kerran tarkistanut), olen pitänyt öljyä mukana. Harvoin sitä joutuu lisäämään, mutta musta on parempi täyttää öljyvajaus kuin luottaa siihen että "ei se pinta tosta enää laske." Voipa hyvillä mielin antaa laitteelle happea, kun tietää että voitelu pelaa.

    Pidän ilmiötä aika normaalina, kun huomioi, että radalla on täys rääkki päällä jatkuvasti ja lämmöt korkeella. Öljy on ohutta kuin vesi, paineet kovat ja kierrokset hirmuiset. Kyllä se aina jostain vähän falskaa. Tai ehkä se on vaan rikki Kone ei ole ollut levällään, joten ei mitään käsitystä miltä se ehkä näyttää.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  13. #13
    Lainaa (Make80 @ Touko. 31 2006,02:26) kirjoitti
    Pidän ilmiötä aika normaalina, kun huomioi, että radalla on täys rääkki päällä jatkuvasti ja lämmöt korkeella. Öljy on ohutta kuin vesi, paineet kovat ja kierrokset hirmuiset. Kyllä se aina jostain vähän falskaa. Tai ehkä se on vaan rikki * Kone ei ole ollut levällään, joten ei mitään käsitystä miltä se ehkä näyttää.
    Hondallahan on huhujen tuollainen 24h "endurance" testi noille padoille enneku sarjatuotanto alkaa eli esituotantokone huutaa 24h putkeen about rajottajaa vastaan ja vasta sitten kun design tuollaisesta selviää niin sarjatuotanto alkaa. Karulta kyydiltä kyllä kuulostaa, mutta huomioiden noiden ärräpyörien koneiden jatkuvasti kasvavan litratehon ja siihen nähden käsittämättömän hyvän luotettavuuden ja jatkuvasti harvenevan huoltovälin täytyy kyllä nostaa hattua japanin pojille (koskee kyllä pitkälti kaikkia made in Japan merkkejä) tuotekehityksen ja testauksen toteutuksesta *
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  14. #14
    Radallahan toimitaan tietenkin niin että tutustutaan avoimesti ja ilomielisesti pariin viereisen pilttuun hurjapäähän. Näitä pirteitä veitikoita voi sitten pyytä vahtimaan tavaroita sillä aikaa kun itse on radalla hitaammalla/nopeammalla vuorolla.

    Toinen vaihtoehto on että tuo koko perheen, niin vaimo ja lapset saavat sitten harrastaa yhdessä isin kanssa koko päivän (eli vahtia niitä tavaroita..)

    Kolmas vaihtoehto on tulla isolla pakettiautolla, joka on täynnä vihaisesti haukkivia koiria, ja jättää tavarat pakettiautoon..

    Jooh, itsekin olen jättänyt romppeet aina maahan / katokseen levälleen, eikä kyllä ole ollut asian suhteen mitään ongelmia. Varmaan kuitenkin on viisasta aina vähän kameraa, kännykkää ja lompakko jemmata laukun pohjalle jo ihan sateenkin varalta.. Monilla on myös lukittava, kova laukku jonka voi jättää rauhallisin mielin lojumaan..
  15. #15
    Lainaa (Cterror @ Touko. 31 2006,00:54) kirjoitti
    Lainaa (tn954 @ Touko. 30 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Touko. 30 2006,20:35) kirjoitti
    Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet Kawan koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku
    Lisäsin tuon unohtuneen sanan tuonne . Ikinä ei oo mulla ~50%:sti ratakäytössä (nykysin 100%) ollut merkin H kone öljyä syönyt radalla eikä muualla. "Jos kone syö öljyä, se Honda on rikki", sanoi merkkihuollon mies...
    suzukille ja hondalle tosiaan harvemmin maistuu öljy.
    Paskapuhetta Kyllä mun Suzukiin ja Hondaan on öljyä saanut lisäillä ihan normiajossa, mutta Kawaan ei ratakeikallakaan.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
  16. #16
    Lainaa (tn954 @ Touko. 30 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Touko. 30 2006,20:35) kirjoitti
    Jos olet useamman päivän, myös moottoriöljyä on hyvä pitää mukana, monet Kawan koneet syö sitä radalla yllättävän paljon.

    Ei muuta ku
    Lisäsin tuon unohtuneen sanan tuonne . Ikinä ei oo mulla ~50%:sti ratakäytössä (nykysin 100%) ollut merkin H kone öljyä syönyt radalla eikä muualla. "Jos kone syö öljyä, se on rikki", sanoi merkkihuollon mies...
    Juueikato...
    Vehkeethän on oikeesti rikki jos ei öljyä pala. Mut paljoa sitä ei saa palaa.
    TL1000R
  17. #17
    Olisko mahollista, että joku asiaan vihkiytyny pistäis vaikka tonne ylösliimattuihin jotain näistä vehkeistä, joita on hyvä / pitää itse tuoda mukanaan.

    Itte viikonpäästä ekaa kertaa radalle ja kaiken moisia kyssäreitä on mielessä liikkunu, tosin moneen on löytyny vastauksia foorumilta hienosti, jotta kiitosta kaikille nyypiöitä auttaneille.

    Teippiä, eväitä jne. mukaan. Onko noissa ratasessiossa yleensä menovettä mopoon ostettavissa paikanpäältä konstilla tai toisella (järjestäjä, muut paikallaolijat...)?? Eipä sillä, että ekalla kerralla tulis varmaankaan takillista jyrättyä, mutta kuitenki.
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  18. #18
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 05 2006,16:02) kirjoitti
    Onko noissa ratasessiossa yleensä menovettä mopoon ostettavissa paikanpäältä konstilla tai toisella (järjestäjä, muut paikallaolijat...)?? Eipä sillä, että ekalla kerralla tulis varmaankaan takillista jyrättyä, mutta kuitenki.
    Eipä oo ollu menovettä kellään myynnissä missään setissä jossa itse olen ollut.. Sen tähden noihin pidempiin setteihin pakulla mennäänkin, että saadaan kanisterit, työkalut, varikkotelineet yms. mukaan. Tankillisella kyllä ajaa melko pitkään.. ei siellä kovin paljoa ehdi kilsoja kertymään.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  19. #19
    Itellä lompakko ja kännykkä kulkee takin povitaskussa ajaessa, tosin gore-tex varusteisiin vielä mahtuukin taskuun jotain, nahkapuvut taitaa olla pikkusen tiukempia... Turvallisuudesta en sitten tiedä, haittaavatko taskussa jos kaatuu.

    Muut tavarathan voipi jättää sinne pilttuuseen, niinkuin moni on jo sanonutkin. Reilua porukkaa on vielä tähän asti ollut eikä tavaraa ole kadonnut.

    Kemorassa on ainakin bensa-asema aika lähellä 10-20km, eli jos ottaa esim. litran pullon varmuuden vuoksi mukaan niin pääsee asemalle hakemaan lisää menovettä... Helpompaa tietenkin olisi tankata paikan päällä...
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  20. #20
    Mikäs muuten on hyvä teippi lamppujen ja peilien peittämiseen? Jeesusteipillä varmaan saa pysymään, mut jättääkö liimat katetisiin tms.?
    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  21. #21
    Lainaa (flamedragon @ Kesä. 05 2006,21:19) kirjoitti
    Mikäs muuten on hyvä teippi lamppujen ja peilien peittämiseen? Jeesusteipillä varmaan saa pysymään, mut jättääkö liimat katetisiin tms.?
    Rakennusteippi.

    50mm tai 75mm leveä ja väriltään yleensä musta muoviteippi.
    Paljolti muistuttaa sähkärinteippiä mutta hieman kovempaa.
    Löytynee lähes jokaisesta rautakaupasta?
    Lähtee nätisti irti useammankin päivän ratasessioiden jälkeen.

    Maalarinteippikin käy (etenkin päivän ajeluihin) tosin pitempään ollessa saattaa
    auringossa liima sulaa ikävästi ja on sitten ikävä puhdistella.
    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  22.  
  23. #22
    Ite käyny muutaman kerran kurvaamassa Ahvenistolla. Aina tavarat varikkopilttuussa niinkuin muidenkin eikä kukaan oo pölliny koskaan.Rahnapussi piän littiä ajotakin taskussa.. Kyl tää porukka kattelee toisten tavaroitten perään.
    Hayabusa -07