Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 118:sta
  1. #1
    Kävinpä koeajamassa uuden 910 cc Brutalen. Pitää sanoa, että TODELLA mahtava laite. Tämän herkempää moottoria en ole koskaan ennen käskenyt. Kone on jopa 1050 Tripleäkin virkeämpi, eikä Triple ole mikään nuhapumppu. Agusta muistuttaa Tripleä siinä, että kummassakin on moottorijarrutusta vähentävä kytkin. Tosin Agustassa se on vielä monta kertaa Tripleä "löysempi". Kun kaasun päästää irti, pyörä rullaa eteenpäin kuin kaksitahtinen. Tämä sopii erinomaisesti ainakin omaan ajotyyliini, vaikka se saattaakin houkutella ajamaan mutkat aina vain nopeammin (siis lopulta omien taitojen yli).

    Ajoasento muistuttaa paljon Super Dukea (tai kummin päin se nyt on). Mutta paketti on vielä asteen verran tiiviimpi. Satula on edestä kapea ja kivikova. Polvikulma on mielestäni tiukempi kuin Dukessa tai Triplessä. Minulle M.V. Agustan ajoasento sopi todella hyvin (178 cm/ 70kg).

    Moottoritienopeuksissa Agusta on aika samanlainen Triplen kanssa. Niskalihakset joutuvat koville lähinnä ohituksissa, sillä Agusta kiihtyy melko rajusti.

    Moitittavaa. Josko nyt puolen tunnin pyrähdyksen perusteella voi jotain sanoa, niin aurinko heijastaa suojaamattomasta LCD -mittaritaulusta siten, ettei varoitusvaloja näe kunnolla päivänvalossa. Peilit ovat käsittämättömän huonot (jopa nakupyöräasteikolla mitattuna). Ehkäpä italian insinöörit ajattelivat, että tällaisella pyörällä vilkaistaan taakse päätä kääntämällä. Ohjaustangossa tuntuu värinöitä tietyillä kierroksilla, mutta niistä pääsee yleensä eroon vaihtamalla tai kääntämällä kaasua. Tämä pyörä ei ole myöskään tarkoitettu kaksipäällä matkustamiseen - sehän on selvää.

    Ja sitten vielä suurin ongelma. Tällä pyörällä on todella, todella, todella vaikeaa ajaa rauhassa.

    Ehkäpä se hintakin (hieman yli 24.000 EUR) on pieni rajoitus, ellei nyt aivan miinus. Sehän riippuu vain ostajan kukkarosta. Oikeastaan harmittaa, että tuli ajettua. Pitäisiköhän taas vaihtaa pyörää?

    edit: typoja korjattu... vähän noloa, fillarin nimi väärin.



    K1200R '06
  2. #2


    Onhan tuo AGUSTA kamalan kaunis.. jos ihan vaan yksikseen ajelisi niin
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  3. #3
    missäköhän tiäl pääkaupunkiseurul tollast pääsis kokeileen?
    aina vähän salaa * nuita agustoja *
    04 Buell xb12s

  4. #4
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Touko. 29 2006,21:26) kirjoitti
    missäköhän tiäl pääkaupunkiseurul tollast pääsis kokeileen?
    aina vähän salaa nuita agustoja
    Enpä tiedä. Itse kävin ajamassa Moto-Raumassa myynnissä olevaa laitetta. Jostakin syystä he uskalsivat antaa sen minulle kokeiltavaksi ihan siltä seisomalta.

    Edelleenkin tuntuu siltä, että tässä oli paras moottoripyörä, mitä olen koskaan ajanut. Tiedättehän sen "pakko saada vaihtaa uusi fillari alle" -tunteen. Harmi, että se osuu tällä kertaa näin kalliiseen mopoon.

    En kirjoitellut eiliseen "arvosteluun" mitään Agustan kaarreominaisuuksista tai alustasta. Sanottakoon, että alusta toimi yllättävän hyvin jopa routavaurioisella Pyhäranta-Rauma -maantiellä.



    K1200R '06
  5. #5
    Lainaa (Speed King @ Touko. 30 2006,11:46) kirjoitti
    Edelleenkin tuntuu siltä, että tässä oli paras moottoripyörä, mitä olen koskaan ajanut. Tiedättehän sen "pakko saada vaihtaa uusi fillari alle" -tunteen. Harmi, että se osuu tällä kertaa näin kalliiseen mopoon.
    En kirjoitellut eiliseen "arvosteluun" mitään Augustan kaarreominaisuuksista tai alustasta. Sanottakoon, että alusta toimi yllättävän hyvin jopa routavaurioisella Pyhäranta-Rauma -maantiellä.
    Käyppä kokeilemassa Lahden Erikoisautossa Benellin TnT nakuja ja vertaa niihin. Olis kiva kuulla kommentit.



    Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
  6. #6
    Onko niitä Benellejä ajettavana? On ne vaan niin maukkaan näköisiä laitteita. Eipä silti Brutale on myös nakujen aatelia ja 1 suosikeistani.Nam.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  7. #7
    Lainaa (Motohtori @ Touko. 31 2006,11:38) kirjoitti
    Onko niitä Benellejä ajettavana? On ne vaan niin maukkaan näköisiä laitteita. Eipä silti Brutale on myös nakujen aatelia ja 1 suosikeistani.Nam.
    Käsittääkseni Markkinointi Mika Lehtinen (Lappi/ Rauma) on hankkinut muutaman Benellin. En tiedä, onko TNT koeajettavissa siellä, vai onko tarkoitus vain "markkinoida" niitä.

    Lehtisellä kannattanee silti käydä, sillä siellä on toinenkin Italian ihme: Moto Morinin Corsairo. En päässyt koeajolle vielä toukokuun alussa (kun eivät olleet laittaneet ainoata näytepyöräänsä rekisteriin), mutta nyt kuulema onnistuisi.

    Tietääkö kukaan Benellin huoltokustannuksista. Itse kuulin sellaista juttua, että huollon kuluja kasvattaa - ei suinkaan osien hinnat - vaan hankalasta huollettavuudesta johtuvat suuret työtuntimäärät. Aivan perushuoltoonkin menee puoli päivää. Mene ja tiedä sitten; saattavat olla niitä Esson baarin juttuja nämä.

    Käynpä poikkeamassa Lapissa ja kirjoittelen sitten kokemuksistani... puolueellisesti ja täysin amatööripohjalta tietenkin.
    K1200R '06
  8. #8
    Esson baarin juttuja
    Benelli Tornado Tre Novecento 2004
  9. #9
    Nykyään kyseistä menovedenimiää on mahdollista kokeilla myös Helsingissä, sekä maahantuojalla luonnollisesti Hyvinkäällä (mikäli nämä ovat vielä sivistyneelle .ORG kansalle tuntemattomia juttuja). En kuitenkaan menisi, yrittäjää kunnioittaakseni, kokeilemaan pyörää saadakseni vain sanoa: "olen muuten ajanut agustalla". Vakavissaan olevan kannattaa vilkaista *esim http://www.jtracing.fi/.

    Asiallisessa "koeajo" -jutussa Speed King mainitsi peilien heikkouden. Tämä on totta, peileistä ei näy muuta kuin oman rotsin hihojen väri, sekin utuisena ja epäselvänä. Selitys tähän löytyy piirrustuspöydältä, jossa Herra Legenda nämä vehkeet on suunnitellut. Peilit eivät kuuluneet tähän ideologiaan vaan ne on torpattu kiinni jälkeenpäin, miettimättä niiden käyttötarkoitusta sen enempää.

    Tärinä ja värinät ovat myös totta ja saattavat resonoida peileistä yms. ikävää sirinää. *

    Kaksi päällä matkustamiseen tämä ei ole tehty. Mutta otappa rouvasi/Miehesi ensin vaikka uuden upean sinivalkoisen kilokiksun kyytin ja sen jälkeen agustan ja kysy kummalla lähetään mökille, uskon tietäväni vastauksen.

    Kottarais yhtäläisyyksiä / vertauksia en aivan tajunnut, mutta perustunee Speed King:n kokemuksiin.

    "Pahimmassa ongelmassaan" Speed King on päässyt jo melko lähelle Agustan perusajatusta...

    sanotaanko, että kyseisessä merkissä on luonnetta....
  10. #10
    Lainaa (Speed King @ Touko. 31 2006,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Motohtori @ Touko. 31 2006,11:38) kirjoitti
    Onko niitä Benellejä ajettavana? On ne vaan niin maukkaan näköisiä laitteita. Eipä silti Brutale on myös nakujen aatelia ja 1 suosikeistani.Nam.
    Käsittääkseni Markkinointi Mika Lehtinen (Lappi/ Rauma) on hankkinut muutaman Benellin. En tiedä, onko TNT koeajettavissa siellä, vai onko tarkoitus vain "markkinoida" niitä.

    Lehtisellä kannattanee silti käydä, sillä siellä on toinenkin Italian ihme: Moto Morinin Corsairo. En päässyt koeajolle vielä toukokuun alussa (kun eivät olleet laittaneet ainoata näytepyöräänsä rekisteriin), mutta nyt kuulema onnistuisi.

    Tietääkö kukaan Benellin huoltokustannuksista. Itse kuulin sellaista juttua, että huollon kuluja kasvattaa - ei suinkaan osien hinnat - vaan hankalasta huollettavuudesta johtuvat suuret työtuntimäärät. Aivan perushuoltoonkin menee puoli päivää. Mene ja tiedä sitten; saattavat olla niitä Esson baarin juttuja nämä.

    Käynpä poikkeamassa Lapissa ja kirjoittelen sitten kokemuksistani... puolueellisesti ja täysin amatööripohjalta tietenkin.
    Kävin tuossa pari päivää sitten katsomassa Benellin Cafe Raceria Lehtisellä ja olisin kovasti tahtonut koeajaa luonnolisesti kyseistä ihmettä. YHTÄÄN pyörää ei vaan ollut minkäännäköisissä kilvissä (Cafe, Tnt, Tornado ja Moto Morini). Eli se siitä sitten. Noista Benellin korjauskustannuksista myyjä jutteli, että Tornadon katteitten poistossa menee toista tuntia, ennenkuin pääsee mitenkään edes koneeseen kiinni, josta johtuu korkeat huoltokustannukset.
    Memento Vivere

    Honda VT 750 DC1 Black Widow -01
  11. #11
    Prkl se oo mikn Augusta!
    Kawasaki VN900 Classic -06
    Kawasaki ER-5 -97
    -o.k-

    - Ad augusta per angusta -
    - Penis Minores -
  12. #12
    Lainaa (oskari121 @ Elo. 10 2006,11:44) kirjoitti
    Prkl se oo mikn Augusta!
    vaan??
  13. #13
    Lainaa (magus @ Elo. 10 2006,14:20) kirjoitti
    Lainaa (oskari121 @ Elo. 10 2006,11:44) kirjoitti
    Prkl se oo mikn Augusta! *
    vaan??
    Oiskohan Agusta...??
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  14. #14
    Lainaa (ValeRossi @ Elo. 10 2006,14:23) kirjoitti
    Lainaa (magus @ Elo. 10 2006,14:20) kirjoitti
    Lainaa (oskari121 @ Elo. 10 2006,11:44) kirjoitti
    Prkl se oo mikn Augusta!
    vaan??
    Oiskohan Agusta...??
    Bingo!
    Kawasaki VN900 Classic -06
    Kawasaki ER-5 -97
    -o.k-

    - Ad augusta per angusta -
    - Penis Minores -
  15. #15
    Lainaa (oskari121 @ Elo. 10 2006,14:36) kirjoitti
    Lainaa (ValeRossi @ Elo. 10 2006,14:23) kirjoitti
    Lainaa (magus @ Elo. 10 2006,14:20) kirjoitti
    Lainaa (oskari121 @ Elo. 10 2006,11:44) kirjoitti
    Prkl se oo mikn Augusta!
    vaan??
    Oiskohan Agusta...??
    Bingo!
    ...gusta kumminkin... ainakin loppu oli oikein
  16. #16
    Lainaa (pumppu @ Elo. 10 2006,00:19) kirjoitti
    Kottarais yhtäläisyyksiä / vertauksia en aivan tajunnut, mutta perustunee Speed King:n kokemuksiin.
    Joo, viittaus oli epäselvä. Tarkoitin ajossa syntyvää tunnetta, että istuu etupyörän kohdalla. Olikohan tämä yhtään selvemmin sanottu... ei kai.

    Ennen hankintapäätöstä minun pitää 1) opetella kirjoittamaan pyörän nimi oikein ja 2) kokeiltava kaksipäällä ajoa.
    K1200R '06
  17. #17
    Tulipa käytyä Brutalella radalla eilen. Oli kyllä varsin mukava peli luukuttaa rataa. Älyttömän vakaa ajettava ja mutkissa pystyi muuttamaan ajolinjaa äärettömän helposti myös tiukemmaksi.
    Eipä ollu takajarrulla minkäänlaista virkaa hidastettaessa, kyllä se kokoajan perä sen verran kevyenä tuli siellä mukana.
    Motoparkissa takasuoran huippunopeudeksi mittariin sain parhaimmillaan imusta 254, ilman imuapua nopeus pyöri siinä 238-242 välillä eli vitosella ihan rajoittajan tuntumassa.
    Vielä jos ehtis lomalla toistamiseen radalle nautiskelemaan.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  18. #18
    Lainaa (AVe @ Elo. 15 2006,22:41) kirjoitti
    Tulipa käytyä Brutalella radalla eilen. Oli kyllä varsin mukava peli luukuttaa rataa. Älyttömän vakaa ajettava ja mutkissa pystyi muuttamaan ajolinjaa äärettömän helposti myös tiukemmaksi.
    Eipä ollu takajarrulla minkäänlaista virkaa hidastettaessa, kyllä se kokoajan perä sen verran kevyenä tuli siellä mukana.
    Motoparkissa takasuoran huippunopeudeksi mittariin sain parhaimmillaan imusta 254, ilman imuapua nopeus pyöri siinä 238-242 välillä eli vitosella ihan rajoittajan tuntumassa.
    Vielä jos ehtis lomalla toistamiseen radalle nautiskelemaan.
    hieno peli!
  19. #19
    Sepä se. Parhaimman näköistä mitä eurolla tältä osastolta saa.
    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
  20. #20
    Tänään oli Tuusmotorilla MV Agusta -päivät ja päivän päätteeksi kävin koeajamassa Brutalen. Koeajossa oli 910S-malli.

    Huhheijakkaa! Olipas elämys. Ulkonäkö todella makea pieniä yksityiskohtia myöten. Ajoasento minulle (186cm) oli ihan ok. Aika kyykkymäinen polvikulman osalta. Hartiat ja ylävartalo oli vastaavasti varsin luontevasti normaalissa ajoasennossa. Pyörässä istutaan melko edessä, melkein pystyy näkemään eturenkaan ajossa. Kova satula ei häirinnyt yhtään, päinvastoin. Liikkuminen puolelta toiselle oli vaivatonta ja nopeaa.

    Ajossa huomiota herätti teräväliikkeinen vaihdepoljin. Jarrut olivat tunnokkaat ja tykkäsin etujarrun toiminnasta todella paljon. Ei mitenkään äärimmäisen huipputehokas, kuten myyjä esitteli mutta varmasti riittävä. Juuri sopivassa kohtaa alkoi ottamaan kiinni ja jarrutus parilla sormella onnistui helposti. Moni tuntui kehuvan herkkää ja tunnokasta kaasua. Minulla oli alkuun hankalahkoa tottua kaasuun. Muun liikenteen seassa meno vähän nykivää ja pari kertaa kesken kaarteen tuli hieman epävarma fiilis kun kaasun heitti pois ja heti perään avasi. Vilkku- ym kytkimet luonnollisilla paikoilla, alkuun uuden ja oudon tuntuiset mutta heti pääsi jyvälle niistäkin. Mittaristo oli selkeä ja riittävä. En tutustunut tarkemmin sen digitaaliosion toimintoihin yms.

    Alusta oli tuollaiseen katu- ja mutkapätkäajoon omalle painolle sopiva. Ajettavuus oli käytökseltään aika neutraali ja nöyrä. Pyörää sai kiskottua vaivattomasti minne halusi. Kevyt ja ketterä oli ensimmäinen ja päällimmäinen ajatus.

    Kone oli käytökseltään melko samanlainen kuin oman Hornetin, paitsi Brutalessa oli juuri se loppusilaus ja viimeinen potku mitä Hornetissa ei ole sekä tehontuntua oli enemmän. Onhan siinä paperillakin 26hp enemmän. Etukäteen ja ajossa en tiennyt mitään teholukemia. Ajon aikana ajattelin, että tehontuntu ja ripeä kiihtyvyys johtuu pääasiassa tiuhemmista välityksistä mutta kotona pikainen nettisurffaus osoitti sen vääräksi. Nopeudet alimmilla vaihteilla ovat melko samat. Vauhtiahan laite keräsi todella nätisti. Jopa hieman repivää oli kun esim. valoista lähetti. Ja nosti kaasulla keulaakin, kuten eräässä ohituksessa 2. vaihteella. Isolla vaihteella hiljaa ajettaessa jaksoi ihan nöyrästi alkaa vetämään, ei moitteita sen suhteen. Moottorin äänet oli jännää röpötystä. Vakioputkella ne jäi kuitenkin osittain muun melun sekaan (lisää tuonnempana).

    Jos jotain huonoa lähtisi hakemaan niin peilit. Peileillä ei tee yhtään mitään. Pysähdyin säätämään peilejä yhdessä vaiheessa mutta ei sieltä muuta nähnyt kuin käsivarret. Lisäksi värinä vei sen viimeisenkin näkömahdollisuuden taakse päin. Kaikkein ärsyttävin asia oli kuitenkin peilien värinästä johtuva sirinä. Juuri kun kone alkoi kaasua lisättäessä kuulostamaan hyvälle niin pistävä sirinä alkoi.

    Mitä jäi käteen? Mopokuume. Helkkarin mukava ja ketterä laite ajaa, tehoja sopivasti ja upea ulkonäkö. Uskoisin, että tällä taittaisi varsin miellyttävästi ihan päivittäistäkin ajoa (työmatka tms). Vuoristoteille ja radalle varmasti todella maukas.

    Hintaa taisi olla 21 900€.





  21. #21
    Mulla oli aikoinaan 750 Brutale. Kaunis peli ja mahtava ajaa. Oli vaan aika paljon laatuongelmia ja mm. kuluitus 13 l/100 km mikä oli minun asennevamma (??). Ei Benelliä voi verrata minun mielestä ollenkaan. Benellissä on monessa kohtaa niin rumia yksityiskohtia, että minusta on vaikeaa ymmärtää miksi joku haluaa semmoisen kun Triumphista saa varmempaa tekniikkaa paremmassa kuoressa, mutta sori tämä on täysin makuasia. Itse en voisi toisaalta harkita Rocketia kun kone on niin ruma, mutta speed triplessä on munaa. MV, Ducati ja Guzzi ovat oikeita itailialaisia vaikkakin MV on 4-sylinterinen ja siksi vähän eri liigassa, mutta kosiskelee japsipeleistä tykkääviä. Miksi haluta italialainen? MV on kaunis yksityiskohdissa ja koneessa kunnon soundit, mutta laatu ei ollut 2004 lähelläkään Ducatia tai japseja. Lisäksi runko oli minusta liian lyhyt ja muutenkin liian tiivis. Jos kasvattaisivat kokoa joka suuntaan 10% ja 910 kone ilman 750 ongelmia kyseessä olisi aika huippu pyörä. Hintahan alkaa olla kohdillaan, itse maksoin 2004 750:stä 26100 €.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  22. #22
    Lainaa (mikkoyli @ Heinä. 26 2007,00:29) kirjoitti
    Mulla oli aikoinaan 750 Brutale. Kaunis peli ja mahtava ajaa. Oli vaan aika paljon laatuongelmia ja mm. kuluitus 13 l/100 km mikä oli minun asennevamma (??). Ei Benelliä voi verrata minun mielestä ollenkaan. Benellissä on monessa kohtaa niin rumia yksityiskohtia, että minusta on vaikeaa ymmärtää miksi joku haluaa semmoisen kun Triumphista saa varmempaa tekniikkaa paremmassa kuoressa, mutta sori tämä on täysin makuasia. Itse en voisi toisaalta harkita Rocketia kun kone on niin ruma, mutta speed triplessä on munaa. MV, Ducati ja Guzzi ovat oikeita itailialaisia vaikkakin MV on 4-sylinterinen ja siksi vähän eri liigassa, mutta kosiskelee japsipeleistä tykkääviä. Miksi haluta italialainen? MV on kaunis yksityiskohdissa ja koneessa kunnon soundit, mutta laatu ei ollut 2004 lähelläkään Ducatia tai japseja. Lisäksi runko oli minusta liian lyhyt ja muutenkin liian tiivis. Jos kasvattaisivat kokoa joka suuntaan 10% ja 910 kone ilman 750 ongelmia kyseessä olisi aika huippu pyörä. Hintahan alkaa olla kohdillaan, itse maksoin 2004 750:stä 26100 €.
    Nyt olis melkein 18000 kilsaa 910:llä ajettu ja huolto varattu. Ainoa mitä on jouduttu tekemään on kaasuläppien säätö ekassa huollossa pyörän satunnaisen sammuilun vuoksi esim. valoihin tultaessa. Kulutus pyörii 7,5-11 välillä, keskikulutus tälle kesälle 8,5.
    Peilit on mitä on, mutta harvemmin niitä kyllä tarvitseekaan oikein tarkkaan tiirailuun.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  23. #23
    Usein on tullut brutaalista haaveiltua vähän niin kuin semmoisena, että "joskus vielä". Onneksi alan olla vähän kyllästynyt sen ulkonäköön (osittain siksi, että sitä on niin paljon kopioitu). Ja onhan toi kulutuskin aika kova kun mörkö menee alta 6l satasella järjestään. Ja kuitenkin se on rivinelonen. Eli kuulostaa japsipyörältä tehoputkella, ei kutkuta se soundi yhtään niin kuin twineissä.

    Lompakkoni onneksi himo alkaa hiipua...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  24. #24
    Lainaa (AVe @ Heinä. 26 2007,10:43) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Heinä. 26 2007,00:29) kirjoitti
    Mulla oli aikoinaan 750 Brutale. Kaunis peli ja mahtava ajaa. Oli vaan aika paljon laatuongelmia ja mm. kuluitus 13 l/100 km mikä oli minun asennevamma (??). Ei Benelliä voi verrata minun mielestä ollenkaan. Benellissä on monessa kohtaa niin rumia yksityiskohtia, että minusta on vaikeaa ymmärtää miksi joku haluaa semmoisen kun Triumphista saa varmempaa tekniikkaa paremmassa kuoressa, mutta sori tämä on täysin makuasia. Itse en voisi toisaalta harkita Rocketia kun kone on niin ruma, mutta speed triplessä on munaa. MV, Ducati ja Guzzi ovat oikeita itailialaisia vaikkakin MV on 4-sylinterinen ja siksi vähän eri liigassa, mutta kosiskelee japsipeleistä tykkääviä. Miksi haluta italialainen? MV on kaunis yksityiskohdissa ja koneessa kunnon soundit, mutta laatu ei ollut 2004 lähelläkään Ducatia tai japseja. Lisäksi runko oli minusta liian lyhyt ja muutenkin liian tiivis. Jos kasvattaisivat kokoa joka suuntaan 10% ja 910 kone ilman 750 ongelmia kyseessä olisi aika huippu pyörä. Hintahan alkaa olla kohdillaan, itse maksoin 2004 750:stä 26100 €.
    Nyt olis melkein 18000 kilsaa 910:llä ajettu ja huolto varattu. Ainoa mitä on jouduttu tekemään on kaasuläppien säätö ekassa huollossa pyörän satunnaisen sammuilun vuoksi esim. valoihin tultaessa. Kulutus pyörii 7,5-11 välillä, keskikulutus tälle kesälle 8,5.
    Peilit on mitä on, mutta harvemmin niitä kyllä tarvitseekaan oikein tarkkaan tiirailuun.
    toihan riippuu osaltaan ajosta miten kestää. Jos brutale kestäs mulla kaksi/kolme kesää, niin sitten se olis luotettava.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    Kävinpä minäkin testaamassa moisen 910Brutalen joskus 2kk sitten.
    Pirun pieni oli ensialkuun kooltaan ja akseliväliltään, mutta jahka tuohon tottui niin oksat pois!

    Laatu maksaa, pakko todeta.
    Ikinä ennen ei ole pyörä sopinut niin hyvin hanskaan kuin toi Brutale; tehdas-säädöissä!
    Etujarru, vilkunkatkaisija, vaihteet, KAIKKI toimi niinkuin MINÄ halusin ja suoraan pakasta

    Ajoasento oli ihan jees, mutta satula hiersi omituisesti(oli joko liian kapea tai muutaman sentin liian leveä; ei osaa oikeen sanoa!)
    Pituutta meikulla 173cm ja massaa 78kg ja kait jotenkin persjalkainen yksilö..)

    Meikäläisen makuun vakaa kuin mikä; ohitustilanteessa pääsi nopeus pikkasen pomppaamaan(hups!), n. 160km/h; ei tuntunut ajoviimaa, ei urat hetkauttanu, pärrä meni kuin juna..(radallahan ton ominaisuudet olis esille vasta tullu)

    Kaikki hyvä loppuu aikanaan ja 30 minsan(reilusti ylitetty ajo-aika) vein mopon takas Motorauman pihalle ja luovuin siittä liki kyynelsilmin..

    Pirun monta häristintä on tullut testattua, mutta toi Brutale vei järjen JA
    sydämmen

    ..oi kun olis ollu 22.000 ylimäärästä kässhiä..
  26. #26
    Lainaa (Ponu @ Syys. 15 2007,21:51) kirjoitti
    Kävinpä minäkin testaamassa moisen 910Brutalen joskus 2kk sitten.
    Pirun pieni oli ensialkuun kooltaan ja akseliväliltään, mutta jahka tuohon tottui niin oksat pois!

    Laatu maksaa, pakko todeta.
    Ikinä ennen ei ole pyörä sopinut niin hyvin hanskaan kuin toi Brutale; tehdas-säädöissä!
    Etujarru, vilkunkatkaisija, vaihteet, KAIKKI toimi niinkuin MINÄ halusin ja suoraan pakasta
    Peilit? F4 312R:ssa on ainakin paskimmat MP-peilit ever...
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  27. #27
    No, peileistä näkee ranteista kyynärpäihin
    Peilien muotoilukin on vähän:-o
    Huomaa kyllä ettei Tamburini niitä pyöriin halua..
  28. #28
    Nostetaas tätä brutaalitopiccia vähän ylöspäin, ei viitsi uuttakaan aloittaa.

    Onkos kenelläkään brutalistilla kokemuksia välitysten vaihdosta? Tuli mieleen, että jos vaihtais eteen pari hammasta isomman rattaan. Syynä moiseen on että ensivaikutelma välityksistä on se, että ne on aivan liian lyhyet. Eli ihan päinvastoin kuin Ducateissa... Ykkönen sais olla mun puolesta pitempi ja varsinkin kutonen. Vehje lähtee isoimmallakin aika äkäisesti kiihtymään ja kiertää 80km/h vauhdissa 4000rpm. Sais olla selkeästi pidempi, niin motarilla ajelu ois leppoisampaa ja sillä vois olla kulutukseenkin positiivinen vaikutus.

    Kaiken luetunkin jälkeen oli kumminkin toi kulutus hienoinen järkytys, kun se eka tankillinen oli 10 litran paikkeilla /satku. Vaikka kyllähän sitä kaasukahvaa on tullut näin ainakin alkuun käytettyä...

    Ottaakohan nopeusmittari muuten vauhdit vaihdelaatikosta, eli vaikuttaako välityksien vaihto mittarivirheeseen?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  29. #29
    Lainaa (wekkuli @ Heinä. 26 2007,11:17) kirjoitti
    Usein on tullut brutaalista haaveiltua vähän niin kuin semmoisena, että "joskus vielä". Onneksi alan olla vähän kyllästynyt sen ulkonäköön (osittain siksi, että sitä on niin paljon kopioitu). Ja onhan toi kulutuskin aika kova kun mörkö menee alta 6l satasella järjestään. Ja kuitenkin se on rivinelonen. Eli kuulostaa japsipyörältä tehoputkella, ei kutkuta se soundi yhtään niin kuin twineissä.

    Lompakkoni onneksi himo alkaa hiipua...
    Tämä oli ihan kuin meikäläisellä 2007 alussa. "Emmä nyt vielä sitä pyörää osta ku säästelen rahnaa ihan rauhassa. Kyllä sitä sitten kerkee ajelemaan" * Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta.

    Edittiä : Onhan se aivan helvetin hyvän näköinen mopotin ja alkuaikojen haavelistalla top vitosessa Speed Triplen kanssa.



    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  30.  
  31. #30
    Sellanen korjaus, että triplessä ei ole mitään moottorijarrutusta vähentävää kytkintä. Se on tasanen ihan luonnostaan
    premier

    emeritus
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen