Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 118:sta
  1. #31
    Kävinpä minäkin testaamassa tuota Brutalea. Yamaha centerissä oli sellainen käytetty 10k ajettu.
    Lyhyesti: Pyörä oli pettymys. Alustan suhteen ei ihmeitä moitittavaa, mutta kone oli surkea.
    Ensimmäinen ajatus oli pyörän päälle kiivetessä että tiivis paketti. Varmaan ketterä mutkissa ja niin olikin. Mutta se kone...liikkeelle lähdettäessä ajattelin että noh, kierroskone varmaan kun ei alhaalla oikein tapahtunut. Sitten päästiin keskirekisteriin ja odottelin että kohta...mutta ei sain odotella turhaan ihan hamaan tappiin asti, eikä mitään tapahtunut.
    Ulkonäkö antaa ymmärtää jotain muuta kuin ajokokemus osoitti.
    Onko kellään tietoa valmistaako Agusta ihan itse koneensa vai käyttääkö jonkun muun valmistamaa?
    Heti perään testasin uutta Yamahan FZ1N:ää ja pidin siitä enemmän. Pienellä laitolla siitä saa soivan pelin niin kadulle kuin radallekin.
    Tällä hetkellä ajelen KTM 950 sm:ää ja ajatuksena olisi vaihtaa tuohon FZ1:een. Katsotaan mihin sillä pääsee tulosliuskoissa.
  2. #32
    Kumma miten erilaista kokemusta nyt tulee, olisko yksilöissä eroja?
    Nooh, kohtapa pääsee omaa rääkkäämään
    Yamaha centerissä kävin minäkin tota ihmettelemässä viime viikolla. Joku tuli just koeajolta ja jätti pihalle ikkunan eteen. Ettet vaan ollut sä
    Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
  3. #33
    Lainaa (Alfaholic @ Huhti. 19 2008,18:07) kirjoitti
    Kumma miten erilaista kokemusta nyt tulee, olisko yksilöissä eroja?
    Nooh, kohtapa pääsee omaa rääkkäämään
    Yamaha centerissä kävin minäkin tota ihmettelemässä viime viikolla. Joku tuli just koeajolta ja jätti pihalle ikkunan eteen. Ettet vaan ollut sä
    No yksilöeroista ei tosiaan tällä kertaa taida olla kyse sillä nyt se Yamaha centerin vehje on tosiaan mun.

    Torstaina koeajoin ja perjantaina ostin. Ja tonninen mörkö meni sinne vaihdossa siis.

    testikselle: Niin se vaan on jännä juttu miten erilaisia ne tuntemukset voi olla. Itse vastaavasti koeajoin viime kesänä Yamaha Rykkösen vm. -06, mut ei napannut. Ja kumminkin siinä taas on enempi löylyä kuin fz-1ssä tai brutalessa... Ennakko-odotuksilla ainakin on vaikutuksensa. Rykköstä koittaessa ajattelin että tämän täytyy olla täysin mielipuolinen laite, vähän sitä kaasua pelkäsinkin. Niihin odotuksiin nähden täytyy sanoa, että pettymyshän se oli.

    Brutaalia koeajoin taas odottamatta mitään. Ajattelin sen olevan ihan samanlainen kuin ne 2 miljoonaa japsirivinelkkua, joita on tullut aiemmin ajettua... Yllätti siihen nähden positiivisesti. Pakkohan se on myöntää että kyllä sillä merkilläkin on vaikutuksensa. Mutta vielä enemmän merkitystä on ulkonäöllä, muotoilulla ja laatuvaikutelmalla. Toi brutale on niiiiiin sikamakee yksityiskohdiltaan. Teollisen muotoilun virstanpylväs, taideteos.

    Ja lompakosta... hinnaltaanhan nuo eivät enää ole sillai eri kastissa kuin joskus vuosia sitten. Tuonkin pyynti oli 14ke ja risat, eli aika samoissa kuin moni uus nakujapsi. Alunperin ajattelin, että fiksuin ratkaisu olisi ollut kaupata mörkö itse ja hakea uus MV vaikka ee-speediltä. Mutta onhan se vaivalloisempaa ja aikaavievämpää. Ja jos kuume iskee niin sitä aikaa ei ole!

    Kun sitten tähän yksilöön oli tarjolla väliraha johon oli varaa ja jammusentterin antama vuoden takuu niin => naps. Brutaali on mun.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4. #34
    jepjep. kuullostaa juuri sellaiselta pyöraltä jonka minä haluan.
    Japseilla ajakoot avensismiehet
    Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
  5. #35
    Tänään koeajolenkillä oikein ajatuksella mietin noita välityksiä ja totesin niiden olevan _aivan_liian_lyhyet_

    Ykkösellä hidasajopujottelu onnistuu helposti ilman mitään kytkimen käyttöä. Kakkonen vois melkein olla ykkönen. Kutonen tuntuu "matkusteluajossa" siltä, että jo alta kahdeksankympin tekis mieli polkea isompaa. Vauhdikas ajelu kurvitiellä sujuu pelkällä kutosella kivasti. Hyvin sais pidentää välityksiä huolella. Hassua että asia on ihan toisinpäin kuin Ducateissa...

    Tommonen foorumi tuli löydettyä:
    http://www.mvagusta.net/
    Ameriikassa ovat rattaita vaihdelleet ja pidemmillä välityksillä saa selkeästi positiivista vaikutusta myös kulutukseen. Täytynee siis pistää toimeksi. Harmi että ottaa nopeuden vaihdelaatikosta, joten siihen asialla on sit vaikutusta...

    Muuten peli on aivan armottoman kiva ajella mutkapätkillä. Mutta miksi kaikki tuijottaa mun mopoa kylänraitilla?

    Mutta pieni rentous arkisiirtymässä ei olisi pahitteeksi. Nyt toi vehje huutaa koko ajan: "Hanaa - hanaa - kiihdytä - kaasua - kaasua - painapaina - käännä sitä kaaaaaasua, eikö sulta enempää irtoooooo !!!"

    Ja ens viikolla joku tehovalvonta, voi jeesus...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  6. #36
    Kiitokset Wekkulille kuvailuista. Ja haista pa*ka samalla.

    Ei yhtään helpota tollainen hehkutus kun odottaa omaa.. Ei millään ihminen malttaisi.
  7. #37
    Hauskaa kun täällä on hemmoja samassa tilanteessa
    Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
  8. #38
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 19 2008,19:02) kirjoitti
    Lainaa (Alfaholic @ Huhti. 19 2008,18:07) kirjoitti
    Kumma miten erilaista kokemusta nyt tulee, olisko yksilöissä eroja?
    Nooh, kohtapa pääsee omaa rääkkäämään *
    Yamaha centerissä kävin minäkin tota ihmettelemässä viime viikolla. Joku tuli just koeajolta ja jätti pihalle ikkunan eteen. Ettet vaan ollut sä *
    No yksilöeroista ei tosiaan tällä kertaa taida olla kyse sillä nyt se Yamaha centerin vehje on tosiaan mun.

    Torstaina koeajoin ja perjantaina ostin. Ja tonninen mörkö meni sinne vaihdossa siis.

    testikselle: Niin se vaan on jännä juttu miten erilaisia ne tuntemukset voi olla. Itse vastaavasti koeajoin viime kesänä Yamaha Rykkösen vm. -06, mut ei napannut. Ja kumminkin siinä taas on enempi löylyä kuin fz-1ssä tai brutalessa... Ennakko-odotuksilla ainakin on vaikutuksensa. Rykköstä koittaessa ajattelin että tämän täytyy olla täysin mielipuolinen laite, vähän sitä kaasua pelkäsinkin. Niihin odotuksiin nähden täytyy sanoa, että pettymyshän se oli.

    Brutaalia koeajoin taas odottamatta mitään. Ajattelin sen olevan ihan samanlainen kuin ne 2 miljoonaa japsirivinelkkua, joita on tullut aiemmin ajettua... Yllätti siihen nähden positiivisesti. Pakkohan se on myöntää että kyllä sillä merkilläkin on vaikutuksensa. Mutta vielä enemmän merkitystä on ulkonäöllä, muotoilulla ja laatuvaikutelmalla. Toi brutale on niiiiiin sikamakee yksityiskohdiltaan. Teollisen muotoilun virstanpylväs, taideteos.

    Ja lompakosta... hinnaltaanhan nuo eivät enää ole sillai eri kastissa kuin joskus vuosia sitten. Tuonkin pyynti oli 14ke ja risat, eli aika samoissa kuin moni uus nakujapsi. Alunperin ajattelin, että fiksuin ratkaisu olisi ollut kaupata mörkö itse ja hakea uus MV vaikka ee-speediltä. Mutta onhan se vaivalloisempaa ja aikaavievämpää. Ja jos kuume iskee niin sitä aikaa ei ole!

    Kun sitten tähän yksilöön oli tarjolla väliraha johon oli varaa ja jammusentterin antama vuoden takuu niin => naps. Brutaali on mun.
    R1:tä testanneena en myöskään pitänyt. Olin tottunut ajamaan kilogixulla kisoissa ja tykästynyt sen vääntöön jo keskirekisterissä. Niin Brutalessa kuin FZ1:ssä olin mieltynyt ulkonäköön ja ajoasentoon. Molemmissa vain koneet pettymyksiä, joskin FZ:ssa pienempi.
    Haenkin katukäyttöön soveltuvaa eli pystympää ajoasentoa ja samalla laitetta jolla voi käydä radalla ja Jokkiksessa kiusaamassa kyykkyjä. Kolmas kriteeri oli se että avopuoliskolla yltää jalat maahan. Molemmat täyttivät suunnilleen kriteerit, joskin Yamaha korjasi potin paremmalla koneella.
    Pienellä laitolla tuosta FZ:sta saanee tuohon käyttöön sopivan. Myös varaosien saanti/hinnat menivät Yamahan plussaksi. Elämäni valo on tyytyväinen saadessaan ajella työmatkat upouudella mopedilla ja itsekin olen suu messingillä sijoittuessani YCC:ssä kympin joukkoon.
  9. #39
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 20 2008,19:46) kirjoitti
    Harmi että ottaa nopeuden vaihdelaatikosta, joten siihen asialla on sit vaikutusta...
    Laita SpeedoHealer.
  10. #40
    Lainaa (testis @ Huhti. 19 2008,17:53) kirjoitti
    Kävinpä minäkin testaamassa tuota Brutalea. Yamaha centerissä oli sellainen käytetty 10k ajettu.
    Lyhyesti: Pyörä oli pettymys. Alustan suhteen ei ihmeitä moitittavaa, mutta kone oli surkea.
    Ensimmäinen ajatus oli pyörän päälle kiivetessä että tiivis paketti. Varmaan ketterä mutkissa ja niin olikin. Mutta se kone...liikkeelle lähdettäessä ajattelin että noh, kierroskone varmaan kun ei alhaalla oikein tapahtunut. Sitten päästiin keskirekisteriin ja odottelin että kohta...mutta ei sain odotella turhaan ihan hamaan tappiin asti, eikä mitään tapahtunut.
    Ulkonäkö antaa ymmärtää jotain muuta kuin ajokokemus osoitti.
    Onko kellään tietoa valmistaako Agusta ihan itse koneensa vai käyttääkö jonkun muun valmistamaa?
    Heti perään testasin uutta Yamahan FZ1N:ää ja pidin siitä enemmän. Pienellä laitolla siitä saa soivan pelin niin kadulle kuin radallekin.
    Tällä hetkellä ajelen KTM 950 sm:ää ja ajatuksena olisi vaihtaa tuohon FZ1:een. Katsotaan mihin sillä pääsee tulosliuskoissa.
    Kaveriltani melkein katkesi päästä verisuoni, kun näytin tuon arviosi Brutalen koneen luonteesta. Arveli, että arvostelija puhuu piruuttaan skeidaa pyörästä. Onko tosiaan niin, että Brutalessa on heikompi ala- ja keskirekisteri mitä FZ1:sessä?

    Se on totta, että tuosta jammusta saa mukavan kaverin pienellä laitolla.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  11. #41
    Lainaa (Seeber @ Huhti. 21 2008,17:10) kirjoitti
    Kaveriltani melkein katkesi *päästä verisuoni, kun näytin tuon arviosi Brutalen koneen luonteesta. Arveli, että arvostelija puhuu piruuttaan skeidaa pyörästä. Onko tosiaan niin, että Brutalessa on heikompi ala- ja keskirekisteri mitä FZ1:sessä?

    Se on totta, että tuosta jammusta saa mukavan kaverin pienellä laitolla.
    Ei ehkä huonompi, vaan kutakuinkin yhtä huono. Yamahassa taas rupesi tapahtumaan yläpäässä, mitä Brutalessa ei koskaan tapahtunut.
    Koska Brutalessa on jo valmiiksi tiheä välitys, ei auta edes niiden tiuhentaminen. Yamahassa taas saadaan välityksiä muuttamalla ripeyttä lisää.
    Alusta on Brutalessa paaaljon parempi kuin Yamahan vakio on. Siispä alusta meneekin uusiksi.
    Kaverisi tyynnytelemiseksi, nämä ovat vain minun henk.koht. mielipiteitä ja tuntemuksia koeajosta. Ne eivät perustu mihinkään muuhun kuin omaan perstuntumaan.
  12. #42
    No nyt on viimeiset sylkipisarat putsattu näytöltä. Kaverin kaveri vain osti hiljattain tuollaisen 910R:n, ja sitä testanneena kehusi sen tietty maasta taivaisiin koneen osalta. Siinä kuulemma tapahtuu heti tyhjäkäynniltä asti, kun taas jammu ei lähde liikkeelle ilman kytkimen liiraamista.

    Vielä aihetta sivuten sanoisin, että tällaiselle sunnuntai mutkapätkäsuharille riitti Wilbersin raasing takaiskari + Öhlinsin öljyt eteen.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  13. #43
    Nyt on eMoto uk:sta tilattu uusi takaratas. 40-piikkinen 43-piikkisen sijaan. Saa nähdä meneekö paikalleen ketjuja lyhentämättä ja saa nähdä myös mikä on muuten vaikutus pyörään.

    Innolla odotan...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  14. #44
    Eikös tuollaisessa katteettomassa fillarissa tiheä välitys ole vain hyvä asia..?

    Nim. omassani nämä vakiot ovat ainakin liian pitkät..
  15. #45
    Lainaa (dabster @ Huhti. 24 2008,14:47) kirjoitti
    Eikös tuollaisessa katteettomassa fillarissa tiheä välitys ole vain hyvä asia..?

    Nim. omassani nämä vakiot ovat ainakin liian pitkät..
    Liian lyhyet ne on. Ducatit (myös monsterit) on käsittääkseni yleensä vakiona välitetty pitkiksi. Tää Brutale on ihan päinvastoin. Mun tonninen monsteri kiersi suurimmalla vaihteella suunnilleen 3000rpm 90km/h vauhdissa sen jälkeen kun vaihdoin eturattaan hammasta pienemmäksi ja se oli sopiva.

    Brutale 910 kiertää 4000rpm 85km/h vauhdissa kutosella. Eli paljon lyhyemmät välitykset kuin monsterissa, vaikka tehoa on 1,5-kertaisesti. Samoin ykkönen on todella lyhyt, 12000rpm = 105km/h, mikä Brutalen tehoisessa pyörässä on mielestäni melkoisen lyhkänen.

    En näe että noin lyhkäsistä välityksistä on mitään hyötyä. Haittaa kyllä on, mm. bensaa kuluu 9,5 litraa satasella...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  16. #46
    Siinä Agustassa on punarajakin korkeammalla ku Ducatin 2-pyttysessä. Sen puoleen kierroksia tietyssö nopeudessa ei ehkä kannata tai voi ihan suoraan verrata.

    4-pyttyset ku vielä kuulostaa käyvän tuplavauhdilla twineihin verrattuna samoilla kierroksilla niin se kans ehkä vähä vääristää tunnelmaa. Siksihän se twini kuulostaa lepposalta.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  17. #47
    Lainaa (mp71 @ Huhti. 25 2008,12:26) kirjoitti
    Siinä Agustassa on punarajakin korkeammalla ku Ducatin 2-pyttysessä. Sen puoleen kierroksia tietyssö nopeudessa ei ehkä kannata tai voi ihan suoraan verrata.

    4-pyttyset ku vielä kuulostaa käyvän tuplavauhdilla twineihin verrattuna samoilla kierroksilla niin se kans ehkä vähä vääristää tunnelmaa. Siksihän se twini kuulostaa lepposalta.
    Luonnollisesti. Mutta kuten tuolla aiemmin mainitsin, kyllä se brutalen välitysten lyhyys ilmene ihan numeroinakin, eikä pelkästään "fiiliksenä". On sitä tullut useempi kymppitonni ajettua japsirivinelkuillakin ja kyllä siinä brutalessa on tosi lyhkäset välitykset niihinkin verrattuna. En minä pelkästään ducateihin vertaa.

    Molemmissa italoissa, sekä duksussa että agustassa on tehty noi välitykset selkeästi suorituskykyä maksimoiden, viis käyttöominaisuuksista. Kun agustassa on korkealle kiertävä rivi-4, niin välitykset on lyhyet ja duksussa taas keskialueella voimansa tarjoava v-2, niin välitykset on pitkät. Kyllä siinä ihan selvä, race-henkinen logiikka on molemmilla italialaisilla. Tavallaan ihailtavaa ja toisaalta rasittavaa.

    Onneksi tuosta kompromissittomuudesta selviää molemmissa tapauksilla vaihtamalla rattaita...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  18. #48
    täällä ilmottautuu uusi brutalen omistaja. kävin muutes koeajamassa enisin FZ1N:nän ja se tuntu jotenkin nuhaselta tohon brutaleen verrattuna vaikka brutale on 750s, toki suuri syy on varmasti tohon,että brutalen välitykset on melko tiheät.
  19. #49
    ^ ee-speediltäkö ostit ton? Oli tosin nettimopossa vielä.
    Noita ei tule ihan heti vastaan
    Kyselin sieltä oman 910r:n saapumisesta, eivät osanneet sanoa mitään aikataulua. Prkl.. kun polttelee
    Brutale 910R * * * *"Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee"
  20. #50
    juu sieltäpä hyvinkin,prkule saisivat ottaa jo pois sen sieltä nettimoposta ku mopo on ollu mulla jo kohta kaks viikkoa
    varmasti polttelee kaasukättä on se ärrä hieno, ne vanteetki
  21. #51
    minä taisinki sitten nähä sut kotkassa vappupäivänä. hieno moped. Räyhäkkäämmät äänet vaan tarvis.
  22. #52
    Lainaa (tn954 @ Syys. 21 2007,16:41) kirjoitti
    Lainaa (Ponu @ Syys. 15 2007,21:51) kirjoitti
    Kävinpä minäkin testaamassa moisen 910Brutalen joskus 2kk sitten.
    Pirun pieni oli ensialkuun kooltaan ja akseliväliltään, mutta jahka tuohon tottui niin oksat pois!

    Laatu maksaa, pakko todeta.
    Ikinä ennen ei ole pyörä sopinut niin hyvin hanskaan kuin toi Brutale; tehdas-säädöissä!
    Etujarru, vilkunkatkaisija, vaihteet, KAIKKI toimi niinkuin MINÄ halusin ja suoraan pakasta
    Peilit? F4 312R:ssa on ainakin paskimmat MP-peilit ever...
    Ne on tarkoitettu kellon katsomiseen. Jos siis on kiire, niin hanaa..

    Olen kuitenkin onnistunut vänkäämään MV:n peilit siten, että nyt niistä näkee tod. hyvin...

    Siis kellon. Ja hiukan taakse sivuille.

    Nopeusmittari on myös jossain siellä alhaalla, josta johtuen sekään ei näy kovin hyvin. Parempi ettei katsokaan..

    Kiekkamittari on selkeä. Ja peli kulkee kyllä tod. riittävästi, vaikkakin turbon kera voisi ajella hiukan harvemmilla välityksillä ja matalammilla saundeilla.. Siis olisiko Turbo Agusta pyhäin häväistys?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  23. #53
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 19 2008,16:03) kirjoitti
    Nostetaas tätä brutaalitopiccia vähän ylöspäin, ei viitsi uuttakaan aloittaa.

    Onkos kenelläkään brutalistilla kokemuksia välitysten vaihdosta? Tuli mieleen, että jos vaihtais eteen pari hammasta isomman rattaan. Syynä moiseen on että ensivaikutelma välityksistä on se, että ne on aivan liian lyhyet. Eli ihan päinvastoin kuin Ducateissa... Ykkönen sais olla mun puolesta pitempi ja varsinkin kutonen. Vehje lähtee isoimmallakin aika äkäisesti kiihtymään ja kiertää 80km/h vauhdissa 4000rpm. Sais olla selkeästi pidempi, niin motarilla ajelu ois leppoisampaa ja sillä vois olla kulutukseenkin positiivinen vaikutus.

    Kaiken luetunkin jälkeen oli kumminkin toi kulutus hienoinen järkytys, kun se eka tankillinen oli 10 litran paikkeilla /satku. Vaikka kyllähän sitä kaasukahvaa on tullut näin ainakin alkuun käytettyä...

    Ottaakohan nopeusmittari muuten vauhdit vaihdelaatikosta, eli vaikuttaako välityksien vaihto mittarivirheeseen?
    Ja menit sitte Brutaalin hommaamaan. Onneksi olkoon!

    MVA-kerho kasvaa.

    Ja bensankulutus siinä ohessa. Melkein vastaa BMW:n vapari-V-kymppiä Vanoksineen yms. Kulkukin samanoloista. Se laulaa korkealta ja kovaa.

    Ihan samaa olen miettinyt tuossa F4:ssa. Jotenkin ei ole tottunut niin korkeisiin kierroksiin ja ääniin työmatka-ajossa. Eturattaan vaihto olisi varmaan helpoin lääke tosiaan..

    Tosin mulla 4000 kierrosta kuutosella antaa about 95kmh mutta silti..



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  24. #54
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 04 2008,01:26) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 19 2008,16:03) kirjoitti
    Nostetaas tätä brutaalitopiccia vähän ylöspäin, ei viitsi uuttakaan aloittaa.

    Onkos kenelläkään brutalistilla kokemuksia välitysten vaihdosta? Tuli mieleen, että jos vaihtais eteen pari hammasta isomman rattaan. Syynä moiseen on että ensivaikutelma välityksistä on se, että ne on aivan liian lyhyet. Eli ihan päinvastoin kuin Ducateissa... Ykkönen sais olla mun puolesta pitempi ja varsinkin kutonen. Vehje lähtee isoimmallakin aika äkäisesti kiihtymään ja kiertää 80km/h vauhdissa 4000rpm. Sais olla selkeästi pidempi, niin motarilla ajelu ois leppoisampaa ja sillä vois olla kulutukseenkin positiivinen vaikutus.

    Kaiken luetunkin jälkeen oli kumminkin toi kulutus hienoinen järkytys, kun se eka tankillinen oli 10 litran paikkeilla /satku. Vaikka kyllähän sitä kaasukahvaa on tullut näin ainakin alkuun käytettyä...

    Ottaakohan nopeusmittari muuten vauhdit vaihdelaatikosta, eli vaikuttaako välityksien vaihto mittarivirheeseen?
    Ja menit sitte Brutaalin hommaamaan. Onneksi olkoon!

    MVA-kerho kasvaa.

    Ja bensankulutus siinä ohessa. Melkein vastaa BMW:n vapari-V-kymppiä Vanoksineen yms. Kulkukin samanoloista. Se laulaa korkealta ja kovaa.

    Ihan samaa olen miettinyt tuossa F4:ssa. Jotenkin ei ole tottunut niin korkeisiin kierroksiin ja ääniin työmatka-ajossa. Eturattaan vaihto olisi varmaan helpoin lääke tosiaan..

    Tosin mulla 4000 kierrosta kuutosella antaa about 95kmh mutta silti..
    Eturattaan vaihto 15 piikkistä isompaan on ameriikan kuulopuheiden mukaan vähän ongelmallista, 16 piikkinen ei välttämättä sovi vaan saattaa napata johonkin kiinni. Tämä siis ihan täysin kuulopuhetta, mistään en ole faktaa löytänyt, enkä tietysti itsekään kokeillut. Sopiva 16-piikkinenkin ilmeisesti löytyisi emoto.uk:sta jos joku haluaa kokeilla...

    Niinpä kuitenkin tuli tilattua 40-piikkinen takaratas tuon vakio 43-piikkisen tilalle (42 puntaa eli n. 53e toimituskuluineen enklannist). Ratas tuli viime viikolla postissa ja takarattaan vaihtohan yksipuolisella swingillä olevaan Agustaan on niin helppoa kuin se nyt ikinä voi olla. Mutta "yllättäen" kiristysvarat ei sitten ketjussa riittäneet, joten lyhennykseen... tuohon taas ei mun oma osaaminen ja ehtiminen riitä, joten käyn huomenna ammattilaisella hoidattamassa homman.

    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti. Kyllähän tuon kanssa vois elää, on se muuten niin sikamakee peli, mutta kokeillaan nyt sitä uutta ratasta ja kerrotaan sitten kui kävi.

    Pyöränvaihdon jälkeen ajattelin että vähennän pikkasen mopolla liikkumista. Eli arkisiirtymisiä ja työmatkoja hoidetaan enempi autolla ja esim ajelen vain hyvillä keleillä ja vain silloin kun se on hauskaa... Mut minkäs teet kun kelejä on pidelly ja hauskaakin on ollu niin kilometrejäkin kertyy.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  25. #55
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2008,09:16) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Touko. 04 2008,01:26) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 19 2008,16:03) kirjoitti
    Nostetaas tätä brutaalitopiccia vähän ylöspäin, ei viitsi uuttakaan aloittaa.

    Onkos kenelläkään brutalistilla kokemuksia välitysten vaihdosta? Tuli mieleen, että jos vaihtais eteen pari hammasta isomman rattaan. Syynä moiseen on että ensivaikutelma välityksistä on se, että ne on aivan liian lyhyet. Eli ihan päinvastoin kuin Ducateissa... Ykkönen sais olla mun puolesta pitempi ja varsinkin kutonen. Vehje lähtee isoimmallakin aika äkäisesti kiihtymään ja kiertää 80km/h vauhdissa 4000rpm. Sais olla selkeästi pidempi, niin motarilla ajelu ois leppoisampaa ja sillä vois olla kulutukseenkin positiivinen vaikutus.

    Kaiken luetunkin jälkeen oli kumminkin toi kulutus hienoinen järkytys, kun se eka tankillinen oli 10 litran paikkeilla /satku. Vaikka kyllähän sitä kaasukahvaa on tullut näin ainakin alkuun käytettyä...

    Ottaakohan nopeusmittari muuten vauhdit vaihdelaatikosta, eli vaikuttaako välityksien vaihto mittarivirheeseen?
    Ja menit sitte Brutaalin hommaamaan. Onneksi olkoon!

    MVA-kerho kasvaa.

    Ja bensankulutus siinä ohessa. Melkein vastaa BMW:n vapari-V-kymppiä Vanoksineen yms. Kulkukin samanoloista. Se laulaa korkealta ja kovaa.

    Ihan samaa olen miettinyt tuossa F4:ssa. Jotenkin ei ole tottunut niin korkeisiin kierroksiin ja ääniin työmatka-ajossa. Eturattaan vaihto olisi varmaan helpoin lääke tosiaan..

    Tosin mulla 4000 kierrosta kuutosella antaa about 95kmh mutta silti..
    Eturattaan vaihto 15 piikkistä isompaan on ameriikan kuulopuheiden mukaan vähän ongelmallista, 16 piikkinen ei välttämättä sovi vaan saattaa napata johonkin kiinni. Tämä siis ihan täysin kuulopuhetta, mistään en ole faktaa löytänyt, enkä tietysti itsekään kokeillut. Sopiva 16-piikkinenkin ilmeisesti löytyisi emoto.uk:sta jos joku haluaa kokeilla...

    Niinpä kuitenkin tuli tilattua 40-piikkinen takaratas tuon vakio 43-piikkisen tilalle (42 puntaa eli n. 53e toimituskuluineen enklannist). Ratas tuli viime viikolla postissa ja takarattaan vaihtohan yksipuolisella swingillä olevaan Agustaan on niin helppoa kuin se nyt ikinä voi olla. Mutta "yllättäen" kiristysvarat ei sitten ketjussa riittäneet, joten lyhennykseen... tuohon taas ei mun oma osaaminen ja ehtiminen riitä, joten käyn huomenna ammattilaisella hoidattamassa homman.

    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti. Kyllähän tuon kanssa vois elää, on se muuten niin sikamakee peli, mutta kokeillaan nyt sitä uutta ratasta ja kerrotaan sitten kui kävi.

    Pyöränvaihdon jälkeen ajattelin että vähennän pikkasen mopolla liikkumista. Eli arkisiirtymisiä ja työmatkoja hoidetaan enempi autolla ja esim ajelen vain hyvillä keleillä ja vain silloin kun se on hauskaa... Mut minkäs teet kun kelejä on pidelly ja hauskaakin on ollu niin kilometrejäkin kertyy.
    Joo, tarttee kattoo, mikä ratkaisu olis toimivin. Noin suhteessa isoin merkitys yhdellä piikillä edessä toki on ja ratas halpa kuin saippua. Jos se vielä toimii, eli mahtuu kunnolla pyörimään, niin hyvä.

    On tuo Agusta sen verran rankan tuntuinen laite menemään, että tarttee pyöräyttää se Viaberilla Piensalmen Harrin inertiadynossa, jotta näkee onks tää taas vaan kuvittelua..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  26. #56
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2008,09:16) kirjoitti
    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti.
    Karmeen janoinen peli noin pieneksi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #57
    Lainaa (valpio @ Touko. 03 2008,15:34) kirjoitti
    juu sieltäpä hyvinkin,prkule *saisivat ottaa jo pois sen sieltä nettimoposta ku mopo on ollu mulla jo kohta kaks viikkoa
    varmasti polttelee kaasukättä on se ärrä hieno, ne vanteetki
    Ja onnittelut upeasta pyörästä!

    Alkaahan tää MV Agusta-klubikin hiljalleen kasvaa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  28. #58
    Lainaa (B12 @ Touko. 05 2008,17:45) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2008,09:16) kirjoitti
    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti.
    Karmeen janoinen peli noin pieneksi.
    superduke vie saman...
  29. #59
    Lainaa (total13 @ Touko. 05 2008,22:31) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Touko. 05 2008,17:45) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2008,09:16) kirjoitti
    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti.
    Karmeen janoinen peli noin pieneksi.
    superduke vie saman...
    Karmeen janoinen Dukekin. Millä ilveellä ne saa poltettua tuollaisen määrän lientä normiajossa? Moottorin täytyy käydä törkeän huonolla hyötysuhteella osakuormalla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #60
    Lainaa (B12 @ Touko. 06 2008,08:18) kirjoitti
    Lainaa (total13 @ Touko. 05 2008,22:31) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Touko. 05 2008,17:45) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 04 2008,09:16) kirjoitti
    Se kulutus on vakiintunut 8,5-9 litran paikkeille ja pyörä tuntuu olevan aika tunnoton kulutukseltaan sen suhteen antaako hanaa vai yrittääkö ajaa rauhallisesti.
    Karmeen janoinen peli noin pieneksi.
    superduke vie saman...
    Karmeen janoinen Dukekin. Millä ilveellä ne saa poltettua tuollaisen määrän lientä normiajossa?
    Ei niillä ajeta "normiajoa".
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen