Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 176:sta
  1. #91
    Kyseisellä laivalla on ihan loistavat liinat valmiina, niitä ei vaan kannata vetää satulan yli vaan ali jostain sopivasta kohtaa, vetää kertaalleen jalkatapin tms ympäri ja ei mopo paljoa heilu.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  2. #92
    Hienosti oli pollet mc huurteen kuvassa kiinnitetty riviin! Tosiasia on et sit kun tulee paikka et pyöriä onkin sellaset 50-100 kpl niin ei niil oo paikkoja vaan ne on vierekkäin ja/tai poikittain ja liinatkin voi loppua ja joutuu vetään sen rakkaan menopelinsä kiinni rekkaliinalla joka on kaikkee muuta kun puhdas. Silloin tosiaan viimeistään hanskat tai muuta tavaraa penkin ja liinan alle, Hyvä jutu oli tuo hanskan kiristyssnyörin käyttäminen etujarrulle, pari kertaa on oma "pyykkinaru" unohtunu kotia, ens kerralla sit haskalla kiinni
    KTM - Ready To Go
  3. #93
    Kiitokset hyvistä vinkeistä
    Suzuki GSX 1250FA
  4. #94
    Lainaa (Willys66 @ Kesä. 21 2011,00:13) kirjoitti
    19.6-11 viikarilla *venäläis-kaverukset, jotka ilmeiseti olivat ensimmäistä kertaa laivalla mopojen kera(BMW) *Kun kyselivät miten räikkä-liinat toimii ja miten kannataa sitoa kiini.
    Teinköhän mä nyt typerästi kun pari viikkoa sitten laivalla ekan kerran ollessani tein tämän saman? Eli kysyin viereen ajaneelta motoristilta, kuinka fillari kannattaa sitoa, kun henkilökunta iski viereen läjän liinoja. Tämä mies sitten laittoi liinat paikalleen ja minä katsoin vierestä, eli en vieläkään varmaan osaa räikkäliinaa edes käyttää. Poislähtiessä liinat oli irrotettu myös mun pyörästä siinä vaiheessa kun autokannelle tulin. Siljalla henkilökunta toi renkaitten taakse kiilat ja jopa laittoi ne paikoilleen, joten helpolla sielläkin selvisi.

    Kumpaankin, sekä Viking Gabriellaan että Silja Symphonyyn oli hyvin helppo ajaa sisälle ja pyörät jätettiin siihen alakertaan, ei tarvinnu minkäänmoisia ramppeja ajella kummassakaan päässä. Nyt uskaltaa lähteä kyllä toistekin!
    Yamaha FZ6-S 2004
  5. #95
    Heinäkuussa tuli ajeltua Turusta Tukholmaan Viking Linella ja molemilla suunnilla ajattivat pyörät semmoiseen paikkaan, että siellä ei ollut mitään kiinnitys mahdollisuuksia. Henkilökunta tosin toi kiilan takapyörän taakse ja käskivät tällätä etupyörän seinää vasten. Hiukan jännitti, mutta pystyssä pysyi.
  6. #96
    Elikkästä vissiin näin?



    Kyllä tuo hd-mies omaansa sitoi suuntaan jos toiseenkin. Minen jaksanu, olihan siinä pehmee hd-ottamassa vastaan.

    En usko että näillä aalloilla nuo mihinkään kaatuu. Ja ennenku kaatuu on jo rukoiltu kaikkia jumalia kuoleman pelossa ja pelkkä hengissä selviäminen kuittaa parit lommot mopossa *
  7. #97
    joo juurikin noin. ainut minnekkä se periaatteessa pääsee kaatumaan, on oikealla kyljelle. mutta eikös se laiva yleensä keinu sivuttain jos keinuu eikä menosuuntaan.
  8. #98
    Lainaa (hantsei @ Elo. 12 2011,18:25) kirjoitti
    joo juurikin noin. ainut minnekkä se periaatteessa pääsee kaatumaan, on oikealla kyljelle. mutta eikös se laiva yleensä keinu sivuttain jos keinuu eikä menosuuntaan.
    Paitti jos pyörä on suomenlinnan lautan kyydissä (vai oliko se joku muu) ja kuski päättää kokeilla laiturin kestävyyttä...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  9. #99
    Lainaa MadMax kirjoitti Katso viesti
    Joo, tosta pyörän sidonnastahan on väännetty kättä joka suuntaan mutt edelleen palautan mieliin ett mopon vaihde vapaalle ja sivuseisontatuelle, tavallinen kapea hihna/liina kiristetään etuvanteeseen ja siitä edelleen kiristetään sivuseisontatukeen. Eturengas ei pääse pyörimään = seisontajarru, ja liinan ansiosta seisontatuki ei pääse taittumaan ylös. Varma, turvallinen, helppo ja nopea tapa varmistaa että mopo on pystyssä myös määränpäässä. Ei siis tarvi mitään kiinnityspisteitä laivan rakenteista tms. J
    Jos on pinnavanteet niin muuttaako se jotenkin tilannetta? Luulisi että pinnat kärsivät jos liina kiristää niitä sivu suuntaan?
    Born to Lose - Live to Win
  10. #100
    Sivuseisontatuelle, kuminauha jarrukahvaan, rungosta liinat lattiaan kiinni niin vasemmalle kuin oikeallekkin puolelle ja aina on pyörä pysynyt pystyssä. Liinat olleet ns. pikalukitteisia eli ei mitään räikkäliinoja noikin valmistajan mukaan kestää 500 kg:n vedon.
    Kun analogiset lähetykset loppuvat...
    ... siirrymmekkö oralogisiin???
  11. #101
    Viime viikonloppuna pyörähdin broidin kanssa Viron ympäri ja sekä mennessä ( Tallink ), että tullessa (humppahelvetti ) taljat löyty paatista hienosti.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  12. #102
    Kysymys, kun en jouda koko ketjua kahlaamaan.
    Pyörä sivutuelle, vai keskiseisontatuelle?
    Perustelut.
    Kerran nostaessani pyörän keskituelle, kaveri vieressä neuvoi käyttämään sivutukea!?
    Molempia tapoja olen useat kerrat käyttänyt ja sitominen, noin muutoin on tuttua puuhaa ja kaikki laivoilla esiintyvät liinojen kiristäjät tuttuja.
    <p>.</p>
  13. #103
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ittelle tulis valistuneena arvauksena mieleen, että sivuseisontatuella eturenkaan, sivuseisontatuen ja takarenkaan muodostoman "tukikolmion" pinta-ala olisi suurtempi kuin keskiseisontatuen ja eturenkaan muodostama kolmio. Lisäksi painopiste jää alemammas sivuseisontatuella. Itte arvaisin sivuseisontatuen olevan vakaampi. Se sitten että miten paljon se seisontatuki kestää aallokon "turjuuttamista".
  14. #104
    Kaveri vieressä neuvoo edelleen että sivutuelle....
  15. #105
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Kaveri vieressä neuvoo edelleen että sivutuelle....
    Tähän, enemmänkin retoriseen kysymykseen, ORG:laisia perusteluja, oli ajatus.
    <p>.</p>
  16. #106
    Olen ORGin JÄSEN....
  17. #107
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tähän, enemmänkin retoriseen kysymykseen, ORG:laisia perusteluja, oli ajatus.
    Keskituessa ei ole joustoa, takarenkaassa on. Tärinä, iskut, heiluminen menee pyörän kumeihin ja alustaan, eikä suoraan keskituen runkokiinnikkeisiin. Kuten aiemminkin sanottiin, on sivutuella painopiste alempana, tukikolmio isompi ja pyörä näin ollen vakaampi kuin keskituella.

    Itse olen sitonut pyörän aina kun olen sen laivaan lastannut. Muutaman minuutin homma joka saatta pelastaa loppureissu ei ole mun mielestä ollenkaan paha juttu. Sitä paitsi kivempi dokata laivan baarissakin myskyn aikana kun ei tarvitse murehtia pysyykö pyörä pystyssä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  18. #108
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Sitä paitsi kivempi dokata laivan baarissakin myskyn aikana kun ei tarvitse murehtia pysyykö pyörä pystyssä.
    Kuljettajasta ei niin varmuutta
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #109
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kuljettajasta ei niin varmuutta
    Kun on pää tarpeeksi pyörällä, niin hyrrävoimat pitää pystyssä.

    Komppaan edellisiä, eli sivutuelle, etujarru lukkoon ja vähintään sinne kallistuksen puolelle liinat..
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  20. #110
    Sivutuelle, vaihde päällä, etupyörä käännettynä vasemmalle.
    + tarvittavat kiinnityshihnat (aina ei tarvi)
    Näin minä sen yleensä teen.
  21. #111
    Tämä keskustelun aihe on melko perinteikäs ja rasittava.
    Miettikääpä paljonko laivan pitää kallistua jotta moposi kaatuu sivutuelta?
    Ei siinä oikeasti ihmeellisiä sidontoja tarvita...

    Älkää silti suutuko, saahan sitä kysyä...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  22. #112
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Kun on pää tarpeeksi pyörällä, niin hyrrävoimat pitää pystyssä.

    Komppaan edellisiä, eli sivutuelle, etujarru lukkoon ja vähintään sinne kallistuksen puolelle liinat..
    Ja liinoista veto taakse päin.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  23. #113
    Kuis tuo ABS jarrullinen pelittää kun lukitsee kahvan pohjaan. Onko se jarru tiukkana. Nimimerkillä, Tekniikan ihimelaps.
  24. #114
    Joo paineet ei karkaa mihinkään ellei jarrujärjestelmäsi vuoda nesteitä ulos mistään!
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  25. #115
    Onkos muuten Finnlinesin lautoissa mahdollisuutta sitoa pyörää, eli löytyykö lattiasta koukut, johon omat sidontaliinat saisi kiinni. Olen lähdössä kesäkuun alussa Finnlinesilla Helsingistä Traveen, niin haluttais kyllä noin pitkälle matkalle laittaa pyörä kiinni, jos vaikka merenkäynti yllättää.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  26. #116
    Kyllä sen kiinni saa. Itse en tosin ole köyttäny pyörääni enää vuosiin, jättäny vaihde päällä sivutuelle. Kun olen sitä mieltä että siinä vaiheessa kun tuo iso laiva on niin menollaan kyljellään että mopo kaatuu, on jo muutakin isompaa huolenaihetta ilmaantunu laivalla oloon....
  27. #117
    On kyllä erittäin hyvät sidontamahdollisuudet noissa Finnlinesin paateissa, löytyy lattiasta koukut ja lisäksi niitä kumitalloja renkaita pönkkäämään. Mä olen ajatellut aina niin, että miksi ei sitoisi pyörää. Parin minuutin homma ja varsinkin tolla Saksan reitillä ei kyllä ole yhtään kiire minnekään. Voihan se pyörä tuolla autokannella kaatua muutenkin kuin merenkäynnistä, ahdasta kun on niin vieruskaveri vahingossa pukkaa autollaan tai mopollaan nurin jos huono tuuri käy. Eli olematon vaiva eikä tarvi miettiä. Kyllä muuten viime kesänä seitsemännen kannen tasolla keikutti niin paljon, että seinistä sai pitää kiinni kun käytävillä kulki. Ja oma mopo oli parkissa samalla kannella. Tiedä sit kaatuuko noita usein tuolla, mutta eipä ole ainakaan oma mopo kumossa...
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 17.05.2013 klo 16:16.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  28. #118
    Ketään kulkenu tänä keväänä jo Transeuropalla? Lähinnä ois kiva tietää onko ruoat edelleen parempaa tasoa kuin uudempien laivojen perushuttu jota niillä tarjotaan....?
  29. #119
    Tälläinen aihetta sivuava tyhmä kysymys: Scandlines myy kombolippua Helsingborg-Helsingor Rödby-Puttgarden. Tuo eka välihän on nostop mutta jälkimmäiselle näyttäisi olevan pakko varata paikat tiettyyn vuoroon. Onko tosiaan näin vai eikö puusilmä vaan osaa?
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  30.  
  31. #120
    Ainakin ennenvanhaan(siis jo yli 10 v.sitten) Puttgardenin lauttaan pääsi kyllä satamastakin....ilman etukäteisvarausta...
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen