Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 176:sta
  1. #1
    Pyörän sidontaa on käsitelty jo tsiljoonassa eri topicissa, joten siinä asiassa ei ole mitään epäselvää, mutta muusta yleisestä toiminnasta laivalla en ihme kyllä löytänyt aiempia keskusteluita.

    Kohta pitäisi lähteä laivalla Ruåttin puolelle, mutta olen matkustanut viimeksi laivalla ajoneuvon kanssa n. 25 vuotta sitten ja silloinkin konttasin Transitin tavaratilaa ympäri pikkuauton kanssa (juu, ankea lapsuus ). Siispä homma on vähän hakusessa.

    Jotta laivaan meno ja ulostulo ei menisi ihan sähläämiseksi niin yritin etsiä jotakin ohjeita eri laivayhtiöiden sivuilta, mutta eipä tunnu kukaan tarjoavan minkäänlaista ohjeistusta ajoneuvon kanssa matkustamiseen, mp:n erityispiirteistä puhumattakaan.

    Siispä kaipaisinkin kokeneempien vinkkejä siitä, että miten laivalla pitäisi/kannattaa toimia mp:n kanssa liikuttaessa. Mitä papereita kannattaa pitää käden ulottuvilla ja missä vaiheessa joutuu esittelemään mitäkin lippulappua, mihin johoon mennään, ajetaanko laivaan kaksi päällä vai pitääkö laittaa akka kävelemään, voiko pyörään jättää osan laukuista kiinni matkan ajaksi jne.? Siis ihan perusjuttuja laivamatkaan liittyen.
  2. #2
    Tässä aluksi jotain: laivaliput käsille ennen lippuluukulle ajoa, vaikka povariin. Liput esitettyään saa pyörään kiinnitettävän lappusen josta selviää määränpää(tällä kertaa vaihtoehtoina varmaankin Tukholma tai Ahvenanmaa), arvatenkin kansimiehille tiedoksi että mihin karsinaan ohjailee. Mopot ohjataan odottamaan omaan jonoon, nykyään löytyy katos ja kaksi bajamajaakin. Kaksi päällä voi ajaa laivaan. Joskus pääsi mopot ekana mutta tänä keväänä Turussa otettiin viimeiseksi laivaan ja ohjattiin keskelle ruumaa kahden kontin väliin, lattiassa ei mitään kiinnitysmahdollisuuksia, ei muuta kuin pyörä poikittain sivutuelle ja etujarru nippusiteellä kiinni. Pystyssä pysyi. Osan laukuista voisi varmaan jättää paikalleen, itse päättäisin asia vasta kiinnitysmahdollisuudet nähtyäni, syynä että lastatun pyörän painopiste on korkeammalla. Ostin matkaa varten Biltemasta kaksi kahden euron taakkaliinaa, Superfastilla välillä Rostock-Hanko niille oli käyttöä, ja olihan ne puhtaammat kuin laivan omat, joissa kaveri rasvasi kerralla uuden punaisen Dainesen takkinsa kerralla long way round-kuntoon. Hyvää matkaa, kun ajaa ekaa kertaa ulkomailla laivasta ulos niin saattaa vähän pulssi nousta silkasta odotuksesta, happy trails, yeehaw!



    Do you have premonitions of déjà vu?
  3. #3
    Passi(t) ja liput/lippujen varausnro kannattaa olla käden ulottuvilla, kun menet laivalle menevään autojonoon.
    Yleensä siinä autoportilla ne sitten antaa maihinnousukortit sun muut kyseisiä asiakirjoja vastaan.

    Akka on näppärä setvimään näitä paappereita siellä takaritsillä, niin sunnei tarvi kuin keskittyä annetuihin ajo-ohjeisiin.
    Laivan kannet varsinkin märkinä on sitten ihan stanan liukkaita, että varovasti.

    Pyörään voi jättää laukkuja kiinni, autokannellehan ei kenenkään _pitäisi_ päästä matkan aikana, mutta laivayhtiö ei välttämättä vastaa jos laukkuun jättää jotain arvokasta. mutu™
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  4. #4
    JOVAIN...



    ....joo ja tosiaan poikittain bååtin kulkusuuntaan nähden, ja sit jos voit käyttää seinää vielä apuna niin taatusti pysyy kun eturenkaan tälläät sitä vasten. Kiila renkhaan taakse ja tiätysti laitoit vielä vaihteen päälle.

    Sitten, ite kun oun tykänny olla jäläkipään valavoja, niin älä pijä kiirutta sinne kabiiniin....net siivoaa sitä vielä kuitenkin, et immeiset laivala on kun sopulei net painaa het hirveen- kauheen-kiireesti sinne hyttilöihin et kerkiivät vielä sit sinne taksfriihin ja sit...ja sinne ja sit sinne.... Siinä tulee vaan niin hirmusen kuuma ja käytävillä tunku !

    Ite oikein viivyttelen ja naatin tuosta kun saa purkaa pyörää ja tällätä sitä paikoilleen ja vaikka lorua sille lueskelen et aamulla on sit hää virkeempi kun jää "nukkuu"....

    Ja sama sit toisinpäin: aamusell EI KOSKAAN mitää herätyksiä tms. kyllähän net hyttisiivoojat tulee moneen kertaan aina koputteloo ovel ja lopuks mätkäsee lakanoi siihen jalkopäälle, mut ou ihan rauhas vaan. Kato, kun sie oot viimosena kuitenki, nii ompi ihan somaa kävellä tyhjiä käytäviä sinne mutterpyörän luo ja alat pakkaa pakaaseja siihe. Löytyyki paremmin ku se on ainoa siellä. Huomaat miten on kovin tullu tilaa ja pääset ajammaan ihan rauhass pihal. Ja mikä parasta, ei ole häkäpilveä sielä alhaallakaan enää kun rekat ja bussit on jo Gamlastaadenis kaasuttelemas muita. Tuulettimet on kerennyt puhallella savut pihal. Ei ole pääs kipeä
  5. #5
    Ennakkoon varatuissa lipuissa on, että pitäis olla vaihtamassa
    maihinnousukortteihin tuntia ennen laivan lähtöä..no
    kerkiää sitä vähän ennen lähtöäkin.

  6. #6
    Tuossahan nuo edellä kirjoittaneet ovat suurin piirtein kaiken kertoneet. Jos nyt kuitenkin käy niin, että sinut ohjataan " kellokannelle " Bell Deck " niin anna viimeisenkin ajoneuvon edelläsi hävitä näköpiiristä ennenkuin alat nousemaan mäkeä ylös. Siinä on turhaa rasittaa kytkintä ja oikeaa kättä etujarrussa pitääkseen pyörä paikallaan ylämäessä. Meissä " autoilijoissa " kun on aina tumpuloita jotka eivät tahdo millään ymmärtää täkkimiesten antamia merkkejä autonsa paikalleen ajamiseksi. Joskus on pannu vähän vihaksi tumpuloijien katselu mutta onhan se sitten tasaantunut kun saipi huurteisen. Eipä niitä tosin kovin monia voi ottaa, ainakaan yksin kulkiessa kun ei ole kakkkoskuskia mukana.

    Lycka till !
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  7. #7
    Jos on hälytin, niin se kannattaa sulkea.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    Nuo satama-alueet ovat kanssa tarkkaan ajettavia.

    Joissakin on junankiskoja lähes ajolinjan suuntaisesti ja etupyörän upottaminen sellaiseen saattaa antaa ikävän yllätyksen.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  9. #9
    Sen verran hyviä vinkkejä että nostinpa tämän topikin ylös...
    Pyörä: Kadulla KTM 690 SMC & Rataleluna kilvetön Yamaha YZF-R6R

    Exät: BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #10
    tuo mchuurteen neuvo hidastelusta on niin hyvä neuvo että haluan sen vielä näin ikäänkuin omiin nimiini ottamalla nostaa esille varmuuden vuoksi, erittäin hyvä neuvo! Poislukien tietenkin tapaukset jolloin pyörä on sijoitettu keskelle autojonoa.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  11. #11
    Itse koitan pakata laukut (4kpl) niin, ettei joka laukkua tarvi viedä hyttiin. Samoin kun laukuissa on sisäkassit, heitän ajovermeet laukkuihin, tai niin paljon kuin niihin mahtuu. Kypärän olen toisinaan myös jättänyt vaijerilukolla kiinnitettynä pyörään kiinni.

    Siitä sitten hyttiin, suihkuun ja keulabaariin hyvin ansaitulle oluelle. *

    Ja kuten mchuurre mainitsi, ei siinä sitomisessa ym. niin kiire ole, että tarvitsisi hiki päässä riehua ja tungeksia.
  12. #12
    Lainaa (Nakke @ Touko. 26 2006,19:50) kirjoitti
    Jos nyt kuitenkin käy niin, että sinut ohjataan " kellokannelle " Bell Deck " niin anna viimeisenkin ajoneuvon edelläsi hävitä näköpiiristä ennenkuin alat nousemaan mäkeä ylös. Siinä on turhaa rasittaa kytkintä ja oikeaa kättä etujarrussa pitääkseen pyörä paikallaan ylämäessä.

    Tuossa ylempänä mainittiin että voi olla liukasta. Totta! Kertana muutamana oli superfastin hyvin maalatulle ulosajorampille roiskuttanut suolavettä ja kun liian aikaisin lähti ja edessä hidasteltiin niin ylämäkeen jäi: alkoi sutia. Siinäpä oli ihmeessä kun yritti pitää pyörää pystyssä kun mopossa (silloin 1100RT) tuota elopainoa oli ihan riittävästi. Takaperin alas ja uusi yritys, alkuvauhdin kanssa. Useimmat rekkakuskit olivat ihan pitkämielisen oloisia vaikka minuuttitolkulla oli tie tukkeessa. -Henkilökunta taas seurasi katseella. Tuskin olisivat tulleet nostaman mopoa päältä jos olisi todella nolosti käynyt.
    ET
    fluctuat nec mergitur

    BMW R1200 GSA -14, GS 650 Sertao
    (BMW R1200 GSA -10)
    (BMW R1200 RT -05)
    (BMW R1100 RT -99)
  13. #13
    Joo, tosta pyörän sidonnastahan on väännetty kättä joka suuntaan mutt edelleen palautan mieliin ett mopon vaihde vapaalle ja sivuseisontatuelle, tavallinen kapea hihna/liina kiristetään etuvanteeseen ja siitä edelleen kiristetään sivuseisontatukeen. Eturengas ei pääse pyörimään = seisontajarru, ja liinan ansiosta seisontatuki ei pääse taittumaan ylös. Varma, turvallinen, helppo ja nopea tapa varmistaa että mopo on pystyssä myös määränpäässä. Ei siis tarvi mitään kiinnityspisteitä laivan rakenteista tms. Jos ihan oikeasti ajatellaan, eihän ne laivat heilu juurikaan, vaikka olisi kovakin myteri merellä, ja sen mitä heiluu, mopon jousitus myötäilee sen verran, Atlantia ylittäessä voi sitten olla toinen tilanne. Ja tuo vaihde on tosiaan hyvä jättää vapaalle, pieni edestakainen nytkytys, jollaista koko laivamatka on, vaikkapa vain 12 tunnin ajan, ei ainakaan paranna vaihteistoa/voimansiirtoa. Ei muuta kuin matkaan, ja turvalliseen sellaiseen...




    KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  14. #14
    Tuo sivutuki / etupyörä lukitus on hyvä kikka.

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  15. #15
    Lainaa (MadMax @ Touko. 27 2006,17:21) kirjoitti
    Joo, tosta pyörän sidonnastahan on väännetty kättä joka suuntaan mutt edelleen palautan mieliin ett mopon vaihde vapaalle ja sivuseisontatuelle, tavallinen kapea hihna/liina kiristetään etuvanteeseen ja siitä edelleen kiristetään sivuseisontatukeen. Eturengas ei pääse pyörimään = seisontajarru, ja liinan ansiosta seisontatuki ei pääse taittumaan ylös. Varma, turvallinen, helppo ja nopea tapa varmistaa että mopo on pystyssä myös määränpäässä. Ei siis tarvi mitään kiinnityspisteitä laivan rakenteista tms. Jos ihan oikeasti ajatellaan, eihän ne laivat heilu juurikaan, vaikka olisi kovakin myteri merellä, ja sen mitä heiluu, mopon jousitus myötäilee sen verran, Atlantia ylittäessä voi sitten olla toinen tilanne. Ja tuo vaihde on tosiaan hyvä jättää vapaalle, pieni edestakainen nytkytys, jollaista koko laivamatka on, vaikkapa vain 12 tunnin ajan, ei ainakaan paranna vaihteistoa/voimansiirtoa. Ei muuta kuin matkaan, ja turvalliseen sellaiseen...
    Eräs sankari oli laittanut pyörän keskiseisontatuelle ja vain eturenkaasta seinään kiinni. Oli sitten matkan aikana siirtynyt ja vieressä ollut Gold Wing sai pitkät naarmut kylkeen. Tämä Hki Rostock välillä eikä ollut huono keli. Niin isoa laivaa ei ole ettei huonolla kelillä heilu aivan v..tusti.

    Aina kiinni lattia kiinnikkeisiin.
  16. #16
    Lainaa (Kontha @ Touko. 27 2006,19:48) kirjoitti
    Eräs sankari oli laittanut pyörän <span style='color:red'>keskiseisontatuelle</span> ja vain eturenkaasta seinään kiinni. Oli sitten matkan aikana siirtynyt ja vieressä ollut Gold Wing sai pitkät naarmut kylkeen. Tämä Hki Rostock välillä eikä ollut huono keli. Niin isoa laivaa ei ole ettei huonolla kelillä heilu aivan v..tusti.

    Aina kiinni lattia kiinnikkeisiin.
    Siinäpä se vika olikin. Nimenomaan sivuseisontatuella on kolme pistettä (eturengas, takarengas ja sivuseisontatuki) joka jakaa prätkän painon ja tukee sen alustaan kun taas keskiseisontatukea käyttämällä on vain eturengas ja keskiseisontatuki alustaa vasten ja painopistekin hivenen korkeammalla...

    Mitä taas tulee laivan heilumiseen, toki kovalla merenkäynnillä 15-kerroksisen laivan yläkansilla heiluminen voi tuntua hurjalta mutta toisin on autokannella...

    Mutt joo, kukin sitoo tavallaan, itse jatkan edelleen samalla helpolla ja yksinkertaisella linjalla ja Iso-Bandiittikin säilyy pystyssä...

    KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  17. #17
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Touko. 27 2006,09:30) kirjoitti
    Itse koitan pakata laukut (4kpl) niin, ettei joka laukkua tarvi viedä hyttiin. Samoin kun laukuissa on sisäkassit, heitän ajovermeet laukkuihin, tai niin paljon kuin niihin mahtuu. Kypärän olen toisinaan myös jättänyt vaijerilukolla kiinnitettynä pyörään kiinni.

    Siitä sitten hyttiin, suihkuun ja keulabaariin hyvin ansaitulle oluelle. *

    Ja kuten mchuurre mainitsi, ei siinä sitomisessa ym. niin kiire ole, että tarvitsisi hiki päässä riehua ja tungeksia.
    Laivalla tarvittavat vermeet yhteen kassiin, niin siinä se on. Potta tosiaankin lenkkilukolla motoon ja ajokamoissa hyttiin. Mukavampi pukea ne siellä kuin autokannella rantaan tultaessa. Laivakansi suljetaan yleensä 1/2 - 1 t jälkeen lähdön, että eiköhän siinä ajassa vähän hitaampikin tumpelo ehdi surrata motonsa kiinni, poikkeus tietysti nämä lyhyet yhteydet, kuten Rödby - Puttgarden tai Helsingborg - Helsingör.
  18. #18
    Lainaa (mchuurre @ Touko. 26 2006,15:32) kirjoitti
    JOVAIN...



    ....joo ja tosiaan poikittain bååtin kulkusuuntaan nähden, ja sit jos voit käyttää seinää vielä apuna niin taatusti pysyy kun eturenkaan tälläät sitä vasten. Kiila renkhaan taakse ja tiätysti laitoit vielä vaihteen päälle.

    Sitten, ite kun oun tykänny olla jäläkipään valavoja, niin älä pijä kiirutta sinne kabiiniin....net siivoaa sitä vielä kuitenkin, et immeiset laivala on kun sopulei net painaa het hirveen- kauheen-kiireesti sinne hyttilöihin et kerkiivät vielä sit sinne taksfriihin ja sit...ja sinne ja sit sinne.... Siinä tulee vaan niin hirmusen kuuma ja käytävillä tunku !

    Ite oikein viivyttelen ja naatin tuosta kun saa purkaa pyörää ja tällätä sitä paikoilleen ja vaikka lorua sille lueskelen et aamulla on sit hää virkeempi kun jää "nukkuu"....

    Ja sama sit toisinpäin: aamusell EI KOSKAAN mitää herätyksiä tms. kyllähän net hyttisiivoojat tulee moneen kertaan aina koputteloo ovel ja lopuks mätkäsee lakanoi siihen jalkopäälle, mut ou ihan rauhas vaan. Kato, kun sie oot viimosena kuitenki, nii ompi ihan somaa kävellä tyhjiä käytäviä sinne mutterpyörän luo ja alat pakkaa pakaaseja siihe. Löytyyki paremmin ku se on ainoa siellä. Huomaat miten on kovin tullu tilaa ja pääset ajammaan ihan rauhass pihal. Ja mikä parasta, ei ole häkäpilveä sielä alhaallakaan enää kun rekat ja bussit on jo Gamlastaadenis kaasuttelemas muita. Tuulettimet on kerennyt puhallella savut pihal. Ei ole pääs kipeä
    Nå jåå,
    tossakin voi mennä pitkäks. Viime kesänä ei sitten päästy Tukholmassa Siljan terminaalista ulos. Olihan siellä ovikellolla varustettu portti, muttei toiminut.
    Satamaporukka neuvoi sitten jollekin reitille rahtialueiden läpi.
    Että massan mukana voi olla helpompaa ..
  19. #19
    Itse kuskasin pyörää nyt kesälomalla monella eri tavalla. Nordic JetLinen laivoilla täytyy allekirjoittaa sopimus joka vapauttaa laivayhtiön vastuusta jos pyörälle käy jotain mutta silti eivät antaneet sitoa itse vaan tulivat hihnoineen siihen sotkemaan. Yhden pyörän penkin toppaukset meni viime vuonna paskaksi kun sedät veti liinan penkin yli. Nyt huomasinkin että penkin pois ottamalla löytyy rungosta kohta jonka yli on hyvä vetää hihna. Lisäksi vedän hihnalla sivutuen pyörän moottorin alle kiinni niin ettei se pääse missään tapauksessa luistamaan alta. Vaihde päälle ja tanko lukkoon. Kaverin pyörän sitoivat kerran samalla tavalla penkin yli ja alkoivat kiristää mutta löysäsivät kun kaveri alkoi ihmetellä miksi pyörän takarengas nousee ilmaan. Pyörä oli enää etupyörän ja sivutuen varassa keikkumassa. Tonnisessa Fasussa ei ole kovin tukeva tuo sivuseisontatuki.
    Lyhyellä avolautalla Saarenmaalle laitoin pyörän keskituelle koska laivan kanteen ei pystynyt pyörää sitomaan. Lisäksi vielä hihnalla keskituen lukitus niin ettei pyörä pääse itsestään tippumaan tuelta.
  20. #20
    Lainaa (MadMax @ Touko. 27 2006,20:03) kirjoitti
    Siinäpä se vika olikin. Nimenomaan sivuseisontatuella on kolme pistettä (eturengas, takarengas ja sivuseisontatuki) joka jakaa prätkän painon ja tukee sen alustaan kun taas keskiseisontatukea käyttämällä on vain eturengas ja keskiseisontatuki alustaa vasten ja painopistekin hivenen korkeammalla...
    Tanskan ja Saksan välisellä lautalla oli seinässä ohjeet että sidotaan keskiseisontatuella nokka menosuuntaa kohti ja liina penkin yli - tuntui se pysyvän noinkin *

    Seawindillä piti laittaa sivutuelle ja nokka kohti kylkeä - liinoja oli onneksi laivalla paljonkin eikä omia tarvinnut. Muutenkin tuo Seawind jätti hyvin positiivisen kuvan, käytän jatkossakin *
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  21. #21
    "Yhden pyörän penkin toppaukset meni viime vuonna paskaksi kun sedät veti liinan penkin yli."

    Minulle on käynyt Suomenlahden ylitysten kanssa samoin, tänä keväänä uusin satulan päällisen enkä enää anna vetää hihnoja satulan yli vaan sen alta rungon päältä.
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
  22. #22
    Ajelin viime kesänä lautalla Andenesista Senjan saarelle. Käskivät ajaa mopon poikittain menosuuntaan nähden, etupyörä seinään. Sitten kansimies kiristi sivutuella olleen pyörän neljällä liinalla paikalleen. Edestä sarvien juuresta, takaa sivulaukkujen kiinnikkeistä. Tuntui alkuun vähän hätävarjelun liioittelulta, mutta kun matka alkoi, ymmärsin kyllä. Keinuttaminen oli aikalaista, ei tahtonut kahvikuppi pystyssä pysyä. No, eipä tullut vaurioita.
  23. #23
    Ulkomaan laivoilla ei sitten kannata uskoa että laivamiehet sitoo pyörän vaikka tuleevat kädestäpitäen kertomaan.

    Tunisiasta Genovaan laivalla mies tuli kertomaan että he sitovat pyörän. Nakkasin pyörän keskituelle ja laiva kiikkui matkalla aivan h##tisti. Matkan päätyttyä ruumassa odotteli pyörä vieläkin ilman kiinnityksiä, pyörä oli pysynyt kyllä paikoillaan/pystyssä joten ei niitä pyöriä tarvitse "neuloa" kiinni ruumanseinään.

    -mika-
  24. #24
    Askarteluvinkki talvenajaksi:
    Olen kiinnittänyt katteen/pleksin sisäpuolelle metallisen "pyykkipojan"
    ruuvilla kiinni. Kun ajaa laivalle tarkastusten ym kautta, niin maihinnousukortti/laivaannousukortin voi kätevästi säilyttää siinä, ettei tarvi tunke taskuun, aina käsillä ja joskus jopa laivamies on ottanut läpyskän siitä irti, kun on ollut pykälä päällä.
    Suosittelee Emil.
  25. #25
    Minua hieman askarruttaa tuo laivaan meno mopon kanssa. Olen Toukokuussa lähdössä täältä Hollannista Suomeen, ja Rostockista-Hankoon suuntaa laivamatka. Tulevatko siellä neuvomaan, ja tarvitseeko varautua omien liinojen mukaanottoon? Aiemmin en ole laivaan mopolla päristellyt!


    Hyviä ohjeita luin tästä viestiketjusta, mutta vieläkin hieman arvelluttaa tuo. Täytyykö sittenkin ajaa Tanskan ja Ruotsin läpi ja pohjoisesta Suomeen
    MIT
  26. #26
    Lainaa (Gileros @ Helmi. 05 2007,13:53) kirjoitti
    Minua hieman askarruttaa tuo laivaan meno mopon kanssa. Olen Toukokuussa lähdössä täältä Hollannista Suomeen, ja Rostockista-Hankoon suuntaa laivamatka. Tulevatko siellä neuvomaan, ja tarvitseeko varautua omien liinojen mukaanottoon? Aiemmin en ole laivaan mopolla päristellyt!


    Hyviä ohjeita luin tästä viestiketjusta, mutta vieläkin hieman arvelluttaa tuo. Täytyykö sittenkin ajaa Tanskan ja Ruotsin läpi ja pohjoisesta Suomeen
    Ei tuossa laivahässäkässä ole mitään ihmeellistä. Kaupasta saat pari liinaa muutamalla eurolla niin ei tarttee niiden takiakaan jännittää.

    Jos pyörä ei ole pakattu tyyliin "maailmanympäri" niin ei tuota tarvitse kovin ihmeellisesti sitoa.
    Oma pyöräni oli täyspakattuna ilman mitään liinoja keskijalalla ja välimeren yli tuli pystyssä vaikka keikutti pahoinvoinnille asti

    -mika-
  27. #27
    Lainaa (Gileros @ Helmi. 05 2007,13:53) kirjoitti
    Minua hieman askarruttaa tuo laivaan meno mopon kanssa. Olen Toukokuussa lähdössä täältä Hollannista Suomeen, ja Rostockista-Hankoon suuntaa laivamatka. Tulevatko siellä neuvomaan, ja tarvitseeko varautua omien liinojen mukaanottoon? Aiemmin en ole laivaan mopolla päristellyt!


    Hyviä ohjeita luin tästä viestiketjusta, mutta vieläkin hieman arvelluttaa tuo. Täytyykö sittenkin ajaa Tanskan ja Ruotsin läpi ja pohjoisesta Suomeen
    Älä murehdi suotta, aja laivaan vain. Itse en ole koskaan mitään omia liinoja laivaan vienyt, aina on ollut henkilökuntaa (sekä laivayhtiön liinoja) kiinnittämässä mopoa...
  28. #28
    Rostockista lähtevä Superfast ajaa 01.01.2007 alkaen Helsinkiin, ei Hankoon.
  29. #29
    Lainaa (Gari @ Helmi. 05 2007,20:03) kirjoitti
    Rostockista lähtevä Superfast ajaa 01.01.2007 alkaen Helsinkiin, ei Hankoon.
    Kiitos Köpi rauhoittelusta

    Tuohan onkin hyvä juttu, että ajelevat Helsinkiin!
    Autolla menin viime kesänä Hankoon, ja se ajelureitti Hangosta oli jotenkin puuduttava laivassa olon jälkeen.
    MIT
  30.  
  31. #30
    Tsekkaa myös FINNLINESin hinnat ym. ehdot. Uudet laivat Travesta yksi vaihtoehto.
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen