Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hei,

    mulla ois nytten vähän yli vuoden vanha rengas (Dunlop 207R) jolla on ajettu n. 14tkm, mut kulutuspintaa jäljellä vielä (mitenköhän oon saanu nuo kestämään) eli ei näy kankaita tai mitään loppuun kulumisen jälkiä, keskeltä ehkä vähän kulunut, mut urat jne. ja urissa on yli 2mm(siis ei keskeltä). Näillä renkailla tuli sitten kaaduttua kans radalla kerran(syyksi laitettiin kylmät renkaat). Kysymyks kuuluu nyt näin, että voiko näitä renkaita käyttää vielä jatkossa, kun ois tarkotus lähteä radalle nyt lähiaikoina taas. Voisko tommonen kumiseos vanhentua vuodessa, että ei pidäkkään kanttailussa enää niin hyvin? Voiko renkaita käyttää vielä?
  2. #2
    Itse en välttämättä kyllä lähtisi,
    Talven seisoneet renkaat ainakin keväällä ajellessa olleet liukkaat ja epämukavat.. joten vaihtanut uudet ratakeikoille.

    Jos ajelee satunnaisesti rataa hitaasti niin ehkä kannattaisi ostaa "tuoreet" vähän käytetyt ratarenkaat joltain kisakuskilta kohtuuhinnalla
  3. #3
    Tuollainen 14tkm ajettu kumi lienee kulunut jo niin kulmikkaaksi, että se aiheuttaa enemmän murheita, kuin kumin ikä. Vuoden vanhalla kumilla ajelee kyllä ihan mukavasti, jos pitävää kumipintaa on jäljellä. Kyllä sen sitten huomaa, jos se lähtee hajoamaan.

    Kannattaa vaihtaa rengas/renkaat jo ihan pelkästään ajo-ominaisuuksien takia. Rataa enemmän ajelevilta saa ihan mukavaan hintaan vähän ajettua kelpo kumia satunnaisiin ratareissuihin ja kadulle.



  4. #4
    Juuh no tossa on vaan tuo rengaskoko vähän erillaisempi, 110/70 eteen ja 150/60 taakse. Mut jos jollain on joka tätä lukee nii ottakaa muhun yhteyttä! Toinen ongelma on siinä, että oon suunnitellut tän pyörän myyntiä nyt lähiaikoina kans.
  5. #5
    Dunloppi on tunnetusti kilsoja sietävä kumi. Ainut huono puoli on tosiaan se että se on oikeesti liukkaampi kuin moni muu, mut painavien pyörienkin alla kestää kuulemma kakskymppii ajaa...
    On ne tässä munkin pelissä...
    Ninja Wikakasa
  6. #6
    Nyt on sitten edessä BT-090 ja BT-090 Pro takana. Renkaan pitäisi esitteen mukaan race ja sportin välistä, mut saas nähä Jos kellään on kokemuksia näistä renkaista niin kertokaa kokemuksia! Näillä kait pitäisi onnistua full-lean *normi katupyörän alustan säädöillä. Toivotaan parasta

    Miten muuten te sisäänajatte uudet renkaat? Mä ajelin tänään jokusen 160km kadulla kantaten pikkuhiljaa enemmän ja enemmän, mutten kumminkaa rajoille.

    Niin ja vielä, minkälaisia paineita vois suositella piikille ratakäyttöön. Bridgestonenilta en saanut mitään suosituksia, mut Aprilia suosittelee eteen 1.8 ja 2.0 taakse normi ajossa. Oisko sitten 1.7 ja 1.9 hyvät? Tuntuis vähän liian alhasilta. Renkaan koothan on 110/70 ja 150/60 H-mallia.



  7.  
  8. #7
    Nonni! Nyt tuli radallakin(Kemora) nuo renkaat. Hyvin toimivat ja löydettiin sopivat rengaspaineet keliolosuhteille. Vielä jäi pari astetta kallistamatta vaikka polvet asfaltilla mentiikin välillä. Tässä on vaan semmonen mielessä, että paljon saa ettiä noita sopivia asetuksia renkaille että toimivat! Taino mutullahan sitä mentii, mut olipahan vähän testaamisen varassakin. Eli paineina käytettiinki 1.95bar(eteen) ja 2.0bar(taakse), kun etunen meni valmistajan suosituksilla(1.8bar) jo ihan rajoille hitaissa vauhdeissa.
    Oli muuten hieno rata tuo Kemora!