Sivu: 36 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536
Tulokset 1051:stä 1056:een 1056:sta
  1. #1051
    Lainaa blåbär racing kirjoitti Katso viesti
    Joo olisi ollut snadisti helpompi diagnosoida tilanne siltä näkökulmalta että pyörä sammuu vilkuttaessa...
    Pyörä harhautti mua kyllä nyt ihan satanolla

    Onneks sitkeys lopulta palkittiin vaikka harhassa oltiin. Välillä teki mieli tuikata fiuge tuleen

    Näitä mystisiä vikoja pohtiessa pitäisi itsekin muistaa orientoitua siihen, että vanhassa kalustossa ei kaikki nykyajan lainalaisuudet päde. Meinaan eipä vilkussa olevan oikosulun ”nykyaikaisessa” pyörässä pitäisi aiheuttaa mitään muuta kuin palanut sulake tai väyläsähköissä kenties vikailmoitus ruudulle tai vikavalon syttyminen. Tässä tapauksessa kuitenkin se ilmeisesti siis riitti viemään kipinältä sähköt. Vähän toki herää samalla kysymys, että onko akku, maadoitukset, jännitteensäätimen liitännät yms ihan tikissä, vai liekö niissä myös vähän ajan patinaa joka oireen mahdollistaa. Mutta hyvä että pyörä nyt pelaa ainakin toistaiseksi.
  2. #1052
    Mielenkiintoista, tulee mieleen junnuajat ja eräs kaverin auto, joka löi töötin päälle ratti vasemmalle käännettäessä

    Joko selvisi miksi vilkku katkoo sytkää, johtosarjavika tai virtalukon pohja ehkä?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #1053
    No nyt kun sillä pystyikin ajamaan niin olen ajanut tauluun melkein 3tkm.
    Ja yhet ratapäivätkin koluttu(ekat itelle).
    Eli on vaan ajettu, vielä kun pystyy kelien puolesta. Talviteloilla sit tutkitaan taas.
    Kumminki lähes koko kesä meni tän kans melkein hukkaan.

    Mutta semmosen lisä diagnoosin kerkesin tehdä, että kun tosiaan etuvasen vilkku vilkkuu tiuhaan ja taka vasen ei yhtään.
    Aattelin et otan takavilkun johdoista pois. Ajatus oli että jos vaikka toimis niin...
    Pyörä ei käynnisty jos vilkun johdot irti!
    Pyörä ei käynnisty jos polttimo on pois!
    Eli mun pyörän käynnissä pysyminen on kiinni hehkupolttimon langassa!!

    Euroopan tournee matskua siis
    No mä oon koittanu pysyä merten tälläpuolen että riittää rahat onnibussiin jos hehkulanka katkee tai pyörä palaa.

    Aniveis. Etuvilkku ei saa samaa ilmiötä aikaiseksi.

    Pyörässä on/tai on ollut jälkiasenteinen hälytin. Kattees olevan ledivalon takaa vedetty johdot poikki. Vastakappaleita ei näkyny.
    Mutta veikkaan mutunu että sillä on osuutta asiaan.
    Mutta tosiaan kohta kun kelit ohi nii muovit pois ja tutkimaan kuinka häiriintyneet sähköt löytyy...
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  4. #1054
    Olisiko kyseessä maadotusvika, jolloin starttisolenoidin heräte löytää maansa vasta tuon vilkun kautta?
  5. #1055
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Olisiko kyseessä maadotusvika, jolloin starttisolenoidin heräte löytää maansa vasta tuon vilkun kautta?
    Sammuu siis kierroksiltakin kun nappaa polttimon käteen
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  6.  
  7. #1056
    Lainaa blåbär racing kirjoitti Katso viesti
    Mutta semmosen lisä diagnoosin kerkesin tehdä, että kun tosiaan etuvasen vilkku vilkkuu tiuhaan ja taka vasen ei yhtään.
    Aattelin et otan takavilkun johdoista pois. Ajatus oli että jos vaikka toimis niin...
    Pyörä ei käynnisty jos vilkun johdot irti!
    Pyörä ei käynnisty jos polttimo on pois!
    Eli mun pyörän käynnissä pysyminen on kiinni hehkupolttimon langassa!!
    Tää on kyllä ihan piilokameraosastoa.

    Sinänsä sen vilkun läpi ei kuitenkaan voi kulkea virtaa mitään oleellista määrää, koska muuten se vähintään hehkuisi pimeässä.

    Jos nyt yhtäkkiä alkaa asialla spekuloida, niin takavilkun maa ei nykyisellään mene oikeasti maahan vaan johonkin muualle, joka on yhteydessä johonkin mikä olettaa saavansa maita. Vilkun ollessa sammuksissa tuo ”jokumuu” maadoittuu lopulta takavilkun langan kautta vilkun plussapiiriin, josta edelleen etuvilkun hehkulangan kautta maihin ja pyörä käy sen takia. Kun vilkku syttyy, se jokumuu ei enää voi saada maata tuon ketjun läpi. Yksi teoreettinen selitys johtoja kenenkään kotisepän räpeltämättäkin voisi olla se, että takavilkun maa yhdistyy tehtaan jäljiltä useamman muun maajohdon kanssa yhteiseen maapisteeseen, josta hapettuman vuoksi ei ole yhteyttä runkoon mutta piuhat ovat edelleen keskenään yhteydessä.

    Jos tuota teoriaa haluaisi isompia purkamatta ”testata”, niin itse ottaisin vilkkupolttimon pois ja katsoisin kumpaan johtoon tulee vilkun plussapuolen pulssi runkoa vasten mitaten. Toisessa (vilkun maaksi tarkoitetussa) johdossa näkyy todennäköisesti jatkuva plussa runkoa vasten vian ollessa päällä, mutta mahdollisesti vain joku vajaa jännite joka häviää polttimon ollessa paikallaan (aina siksi aikaa kun vilkku ei pala). Jos tähänastinen pätee, niin vilkku ja pyörä ”korjaantuu” todennäköisesti maadoittamalla se vilkun miinuspuoli hyppylangalla (käytä sulaketta jos haluat olla varovainen).

    Joka tapauksessa löydöksiä mielenkiinnolla odottaen.

    Ps. Jos teoriani piirtämisestä kuvaksi on apua niin pyytäkää ihmeessä. Tarvii vaan sitä varten avata sitten tietokone niin siksi en tähän kohtaan sitä tehnyt.

    Ps2. Mietin vielä hetken miksi etuvilkun poisto ei sitten riko teoriaani, mutta onhan siellä myös vilkun merkkivalo, jonka kautta maa voi kiertää vilkun ollessa sammuksissa.
Sivu: 36 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26343536