Sivu: 2 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 1056:sta
  1. #31
    Lainaa (demonos @ Heinä. 03 2006,19:35) kirjoitti
    Lainaa (nappula @ Heinä. 03 2006,19:29) kirjoitti
    23 tkm ja meni vaihtoon. Piruvie kukaan sitten sanonut ettei niitä liukupaloja saa ehjänä irti... Meni viime vuonna kesäkuu osia odotellessa...
    Kyllä ne liukupalat kuulemma saa ehyenä irti, näin ne huollossa väitti kun asiasta mainitsin. Tais pojat tehdä hommat taidolla eikä voimalla

    E: vihreet
    Juu itse vaihdoin stefat kaverin kanssa jussina ja eikä siihen menny ko muutama tunti ja kaikki lähti ehjänä pois paitsi stefat.. Niin ja kilometrejä reilu 40tkm..
    Äksteeär
  2. #32
    Meikällä oli ässä oikeen merkkiliikkeessä stefojen vaihdossa (42 tkm)kun alko viime syksynä valuttaa reittä pitkin.Kaikki meni muuten hyvin,mutta unohtivat ruuvata etulokarin kiinni.Seurauksena maalit veke etuvanteesta.



    Mites ois kakspäällä??
  3. #33
    Yammulla oli jo TZR mallissa ongelmia noiden etuputkien stefojen kanssa, liekö saman valmistajan tuotteita....
    Nyt hiukan ohi aiheesta.... Aikoinaan kevariaikana oli kova vääntö meilläpäin Tetsarin ja Gamman välillä. Totta taisi olla että kamma tais ihan hiuksen hienosti kulkea paremmin, mutta... Viripalikat tasas eron eikä kummallakaan ollut asiaa Aprilian kanssa hippasille. Se mikä vieläkin vie voiton Tessulle on ulkonäkö ja ominaisuudet. Näin nimittäin männä päivänä piitkästä aikaa RGn ja TZRn ajelevan peräkkäin. No olihan ne molemmat vähän ankean näkösiä mutta varsinkin suzuki oli todella nolon näköinen, jampissa oli sentään jotain yritystä. Suizan taka-akselikin näytti lähinnä huonekaluputkesta väännetyltä ja sitä taisi ollakin, joskus gamman takana istuneena tunsi kuinka kaarteissa haarukka antoi periksi.

    Aah... oli se vaan aikaa. Olen vieläkin muuten sitä mieltä että tasapaksut pappan pojat osti isän rahoilla Honda NSR:n, wannabe urheilupojat Aprilian tai jopa Kakkivan (jotku jopa omilla rahoillaan) joita sitten joutui isolla rahalla huoltamaan, sitten oli se seurue jotka budjetin(sa) rajoissa hankki tessun tai kamman. Paljon oli 90-luvun alussa niitäkin ketkä ajoivat perintö RDllä ja joissan oli aika reilusti potkuakin (180cc). Yhdellä tutulla oli kohtalaisen harvinainen Benelli Jarnokin mutta se nyt oli lähinnä erikoisuus josta muistaakseni oli lähinnä harmia. Olihan jotkut vanhat Kawatkin joillain käytössä ja Hondan MBXiäkin tais pari pyöriä. Tällä kaikella haen sitä että kirjavaa oli kalusto ja ennen kaikkea sitä oli. Nykyään täälläpäin ei näe kuin pyörän sieltä ja pyörän täällä ja suurin syy on se että naurettavat tehorajoitukset ovat kuihduttaneet tämän hienon alun moottoripyöräilyyn.
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  4. #34
    Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli . Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
    Z1000 -08
  5. #35
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,18:42) kirjoitti
    Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli . Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
    Onneksi olkoon ässästä Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
    Äksteeär
  6. #36
    Lainaa (Midis @ Heinä. 28 2006,18:57) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,18:42) kirjoitti
    Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli . Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
    Onneksi olkoon ässästä * Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
    Mulla on boksi takana ja emäntä kyllä tykkää varsinkin kiihdytyksissä . Vielä ku sais opetettua sille ton tankkijutun niin menis varmaan paremmin.
    Z1000 -08
  7. #37
    Kestääköhän ässä koskaan Kokkolaan asti Ranualta? Kavanakkeli tais tehä liian ison reissun
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  8. #38
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,20:48) kirjoitti
    Vielä ku sais opetettua sille ton tankkijutun niin menis varmaan paremmin.
    Se voi olla vaikiaa. Meillä ainakin on ko vaimo (joka siellä yleensä istuu) on sen verran lyhyt että jarrutuksissa ensin se on mun selässä ja sitten vasta kädet ottaa tankkiin..
    Äksteeär
  9. #39
    Lainaa (Midis @ Heinä. 28 2006,20:53) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,20:48) kirjoitti
    Vielä ku sais opetettua sille ton tankkijutun niin menis varmaan paremmin.
    Se voi olla vaikiaa. Meillä ainakin on ko vaimo (joka siellä yleensä istuu) on sen verran lyhyt että jarrutuksissa ensin se on mun selässä ja sitten vasta kädet ottaa tankkiin..
    Eipä tuo minunkaan takapenkin koriste pituudella ole pilattu, mutta silti onnistuu ottamaan tankista kiinni ennen kuin selkään kolahtaa... Eilenkin Kemoraa kiertäessä ihan kivasti siinä tuntumassa, mutta ei häirinnyt ajoa (~1.26 kierros paras)...
  10. #40
    Täällä roikutaan perätelineessä oli laukku paikallaan tai ei, ilman telinettä kuskista ja tankista kiinni. Hyvin menee ja pysyy Ei paljon ajossa huomaa edes kyytiiläistä.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  11. #41
    Taas on rataa kierretty Acella ja kivasti meni... myös 2 päällä... On se vaan niin hemmetin hieni mopo... Sen kone pitää vain tehdä itse uudelleen niin siitä se lähtee... 1040 setti koneeseen ja muut pienet kikkailut niin alkaa hauskaa olemaan... Nyt pitää saada romut ylemmäs ja ne stanan jäykät tapit niin helpottuu tuo ajaminen vielä...
  12. #42
    Terveeks kaikille itse en ainakaan vielä omista moista herkkua mutta vakaa aikomus on hankkia moinen! tänään kävin koe-ajolla -98 mallilla jossa oli yoshimuran rs-3 putki kiinni ja kuulema suutinsarja!? paljonkohan kyseisillä seteillä saa irti onko kellään mitään tietoa? * pyörällä on ajettu n75000km olisko kellään mitään tarkkoja infoja mihin kannattais ainakin kiinnittää huomiota? hintaa kapistuksella oli 6900e mitä ootta mieltä onko paha hinta? todella siisti ainakin päältä ja gummit oli kunnossa samoin jarrrupalat (etupalat vinkui Pirusti vaikka pintaa älyttömästi!) Anyways heitelkää jotain infoa niin mahdolliseti liityn iloiseen/onnelliseen ässä remmiin!? *

    (niin joo ja mun pienen pieni emäntäkin jopa tykkäs) *
    ZäpäDÄp!
  13. #43
    Lainaa (eeppo @ Elo. 08 2006,20:01) kirjoitti
    Terveeks kaikille itse en ainakaan vielä omista moista herkkua mutta vakaa aikomus on hankkia moinen! tänään kävin koe-ajolla -98 mallilla jossa oli yoshimuran rs-3 putki kiinni ja kuulema suutinsarja!? paljonkohan kyseisillä seteillä saa irti onko kellään mitään tietoa? pyörällä on ajettu n75000km olisko kellään mitään tarkkoja infoja mihin kannattais ainakin kiinnittää huomiota? hintaa kapistuksella oli 6900e mitä ootta mieltä onko paha hinta? todella siisti ainakin päältä ja gummit oli kunnossa samoin jarrrupalat (etupalat vinkui Pirusti vaikka pintaa älyttömästi!) Anyways heitelkää jotain infoa niin mahdolliseti liityn iloiseen/onnelliseen ässä remmiin!?

    (niin joo ja mun pienen pieni emäntäkin jopa tykkäs)
    Itelläkin -98 ja täysin vakio ja tehoja on riitävästi (ainakin vielä) kun eka kesä on kunolla menossa. Toi putkihan ei tehoja nosta tuossa kun on se exuppi siellä, mutta suuttimet tieten nostaa. Kokeiltiin tossa kesällä samanlaisen ässän kanssa, jossa oli suutinsatsi ja vapaammin virtaava ja putki niin kyllä se pikkasen paremmin lähti kun meikän täys vakio. Mutta en toki jäänyt kuin nalli kalliolle.
    Tuolla sun mopollas on aika paljon ajettu, mutta tuossahan pitäisi olla kestävä kone, mikäli vain huollettu oikein. Mikäs siinä jos vaihteet ei pahemmin rusahtele eikä kone kolise niin siitä vaan hyvä peli alle. Nuo ässäthän sitten käy pikkasen kun soramylly, mutta siihen tottuu.. Niin minäkin tein.
    Niin ja luulen että ei sun pidä siitä tuota hintaa maksaa jos tosissaan olet sitä ostamassa.
    Äksteeär
  14. #44
    Ässä on hyvä matkakumppani ja sopii myös tällaiseen
    Sekä tähän

    Tosin tuohon käyttöön kuskin pitää olla päättäväinen otteissa
  15. #45
    Juu-u kiitoksia näistä ja lissääkin saa laitella kaikkea mitä mieleen juolahtaa! toisena vaihtoehtona mulla olis vm.1999 900cbr rr ajettu 69tkm TODELLA siisti suomipyörä erittäin hyvällä huoltohistorialla jota on kanssa kutiteltu (putki&suuttimet) dynon mukaan 136hp!? sillä olis hintaa tommonen 7500egua molemmat pyörät on siis liikkestä kun ei oikein ole köyhällä varaa cashilla ostaa niin pitää pistää rahotukseen osa... se selittää siiis osaltaan hinnan... mut saapahan ainakin loppukesäks takuun...

    (tän pyörän kyydissä taas emäntä ei viihtynyt!?) onko se nyt sitten hyvä vai huono asia sen voi jokainen päättää ite...
    ZäpäDÄp!
  16. #46
    No joo, tuo rr on tietty vähän ehkis "epämukavampi" noin niinku kyytiläistä ajatellen. Vois ainaki kuvitella...

    Ite oon jonku verran istunu tuon "ässän" kyydissä ja se kyllä on ihan OK. Pitkää matkaa siinä saattais olla hankala istua, ku siinä tulee aika korkealle ne jalkatapit, niin polvet on aika mutkalla Mut en siis hirveen pitkää matkaa oo istunu kyydissä, kokeneemmat kertokoon...

    Mut näinpäs tuossa kylillä yks päivä r6:sen, oli nimittäin kyytiläinen NIIIIN epämukavan näköisessä asennossa siinä takana. Istu ihan hirveen ylhäällä ja polvet oli käytännöllisesti katsoen suussa ;) Mutta en voi sillai tietää, ku en oo ite kokeillu, mut se ainaki näytti epämukavalta

    Toisaalta, jos sillä ei ollu hirveesti merkitystä, että onko kyytiläisellä hyvä olla vai ei, niin sittehän se on oikeestaan ihan sama kumman laitat Itse suosittelisin sitä "ässää"...
    Yamaha YZF 1000R Thunderace
  17. #47
    itellä 96:nen ässä ajettu 31250km ( kaikki mittarissa ostin ensimmäiseltä omistajalta ja täydellinen huoltokirja)
    laitoin just uudet litkut koneeseen (Valvoline 20w50) ja ainakin omassa ässässä vaihteisto toimii kun unelma kulutusta en ole vielä päässy seuraamaan mutta atellaan 1tkm:n päästä.
    ossa mun pelissä on suutinsarja+micronin hiilari vaimennin ja K&N:n vapari putsarit en tiiä onko muuta tehty mut 1vko sitten otettu takapyöräteho näyttää asettuneen tohon 139 kohalle ja ainakin vielä tuntuu riittävän
  18. #48
    Tervepä terve.. Tuli tuossa Hondasta juuri luovuttua ja seuraavaksi projektiksi talliin ilmestyikin sitten näköjään ennakkosuunnitelmista poiketen tuollainen vm.96 oleva tunturiässä.
    Tuntuu toimivan päällisinpuolin ihan hyvin, mitä nyt vapaan löytyminen on joskus parin yrityksen takana.. tiedä sit johtuuko laatikosta, öljyistä vai kytkimestä
    Mittarissa on 40000km joten se on ilmeisesti jonkinlaisen huollon paikka ja varsinkin vasemman puoleisen etustefan vaihdolla alkaisi olemaan jo pikku hiljaa kiire.. ja jos oikein olen ymmärtänyt niin ilmeisesti sieltä kannattaa stefan vaihdon yhteydessä vaihtaa myös jotkin liukuholkit..
    Jossain viestiketjussa oli maininta että Thunderacen etustefat on hieman keskimääräistä herkemmät korkkaamaan/vuotamaan joten tietääkö kukaan mitä ajettavuudelle käy jos tuonne keulaan vaihtaisi jäykemmät jouset? Pidentäisiköhän se sitten mahdollisesti noiden stefojen käyttöaikaa vai juuri toisinpäin?
  19. #49
    täällä 98 ässä ja mittarissa jo pikkuisen yli 67000 radallakin jo käyty pikkuisen koittaan, mut silloinkin pirun varovasti kun loma reissu häämötti jo edessä uusin just ketjut ja rattaat ja jopas taas kulkee kivasti kulutus kohtuullinen 5-5,8 eikä vielä voi ainakaan öljyn kulutuksesta moittia, ehkä pitkässä matkaajossa jo huomaa et juur kuluttaa hivenen. Mutta loman päätteeksi voin vain todeta että verraton ja luotettava matkakumppanihan se on 4 viikkoa lomaa ja vain 4000km takana, oli kyllä siesta päiviäkin mutta parhaina päivinä 800km taipaleita tuli ajettua
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  20. #50
    Ne Acen stefat menee yleisesti keulumisen seurauksena vaihtokuntoon ja en tiedä auttaako jäykempi jousi mitään. Liukuholkit joutuu vaihtamaan sinne keulaan lähes aina kun avaat sen (joillakin on sellainen tyyli jolla ne saa ehjänä pois, mutta noin vanhassa on hyvä vaihtaa ne holkitkin).
  21. #51
    Lainaa (LeeNa @ Elo. 09 2006,13:08) kirjoitti
    Ite oon jonku verran istunu tuon "ässän" kyydissä ja se kyllä on ihan OK. Pitkää matkaa siinä saattais olla hankala istua, ku siinä tulee aika korkealle ne jalkatapit, niin polvet on aika mutkalla Mut en siis hirveen pitkää matkaa oo istunu kyydissä, kokeneemmat kertokoon...
    no kokeneemmasta en tiedä mut sama homma oli meillä. emäntä ei pystyny istuun kun noin 20 kilsaa niin alko olla jo polvet kipeet sama mulla meni ehkä noin 50 kilsaa ja sit ahisti.. no ei muuta kun takajalkatappien siirtosarja kehiin (itsetekemä) johan helpotti. heitetty tänäkesänä ahvenanmaan reissu ja ruotsissa käyty kilsoja kertynyt 11000 ja vielä on kesää jäljellä kulutus ollut aina 4,2-4,9 litraa/satkulla. öljyä ei vie ja mittarissä 42 tkm. olen erittäin tyytyväinen ollut pyörään
  22. #52
    Lainaa (varustelija @ Elo. 13 2006,11:28) kirjoitti
    ...no ei muuta kun takajalkatappien siirtosarja kehiin (itsetekemä) johan helpotti...
    Kerroppa lissää tuosta tappien siirtämisestä ja laita pari kuvaa jos mahdollista?
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  23. #53
    Edellisen öljynvaihdon jälkeen on alkanut mun ässästä löytyä välivapaa kakkosen ja kolmosen välistä. Vaihde ei mene päälle suurilla (10000 ja yli) kierroksilla. Koneessa castrol gps litkut ja kilsoja kokonaisuudessaan 22000. Onkos muilla ilmennyt vastaavaa samalla öljyllä? Ennen öljynvaihtoa en muista että välivapaalle olisi mennyt kertaakaan. Pieni ongelma mutta ärsyttävä..

    E: Niin, muuten vaihteisto toimii ihan hyvin suuremmin kolisematta.



    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  24. #54
    Jee nyt pääsin liittymään virallisesti tähän onnelliseen yhteisöön! ostin toissapäivänä vm-99 ässän jossa yosimura ja suuttimet kilometrejä on taulussa 75tmk mutta pyörä on hemmetin siistissä kunnossa (Sini/harmaa) en ole löytänyt vielä yhtäkään häiritsevää naarmua jne! vaihteisto toimii myös aivan passelisti ja koneessa tuntuu olevan paukkuja aivan perkeleesti! noista takatappien siirrosta tahtoisin myös minä nähdä kuvia jos mahdollista kun tuo emäntä tykkää niin kovasti istua kyydissä niin voisi sen matkantekoa vähän helpottaa...
    ZäpäDÄp!
  25. #55
    Lainaa (demonos @ Elo. 17 2006,10:16) kirjoitti
    Edellisen öljynvaihdon jälkeen on alkanut mun ässästä löytyä välivapaa kakkosen ja kolmosen välistä. Vaihde ei mene päälle suurilla (10000 ja yli) kierroksilla. Koneessa castrol gps litkut ja kilsoja kokonaisuudessaan 22000. Onkos muilla ilmennyt vastaavaa samalla öljyllä? Ennen öljynvaihtoa en muista että välivapaalle olisi mennyt kertaakaan. Pieni ongelma mutta ärsyttävä..

    E: Niin, muuten vaihteisto toimii ihan hyvin suuremmin kolisematta.
    Ratkaisu ongelmaan... Laske ne Geistrollin liemet pois koneesta ja laita vaikka Shell Advance ultrat sisään tai Bell Ray EXS 5W60... Jo alkaa toimimaan... Menee vaihteet sisään ilman kytkintä heittämällä yli kybädonan kierroksilla... Monta kertaa päivässä sitä kokeilleena... Ja jopa suuremmasta rasituksesta (2 päällä radalla)
  26. #56
    Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
    Z1000 -08
  27. #57
    Pistäkäähän linkkiä jos joku tietää mistä löytys punainen ässän etukate.On ikävä halkeama tullut kun peili on kierretty liian kovin kiinni.Mahdolliset korjausniksitkin tervetulleita
    Mites ois kakspäällä??
  28. #58
    Lainaa (Jariel @ Elo. 17 2006,18:53) kirjoitti
    Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
    EMC ainakin niitä on myynyt, mutta todella helppo tehdä itsekkin...
  29. #59
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 17 2006,21:25) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Elo. 17 2006,18:53) kirjoitti
    Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
    EMC ainakin niitä on myynyt, mutta todella helppo tehdä itsekkin...
    Mut vaatis vissiin CNC-sorvin tai jonkun muun vastaavan härpäkkeen. Vai onnistuuko jollain muulla tavalla?
    Z1000 -08
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Jariel @ Elo. 18 2006,07:06) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 17 2006,21:25) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Elo. 17 2006,18:53) kirjoitti
    Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
    EMC ainakin niitä on myynyt, mutta todella helppo tehdä itsekkin...
    Mut vaatis vissiin CNC-sorvin tai jonkun muun vastaavan härpäkkeen. Vai onnistuuko jollain muulla tavalla?
    Jos ei rosterista halua tehdä niin ihan normaali lattarauta ajaa saman asian... Mittaat vain niiden paksuuden ja otat huomioon että kun reikä on (muistaakseeni 10mm) niin reijän ympärille pitää jäädä ainakin 5mm materiaali vahvuutta. Jos ei sopivan paksuista lattarautaa löydy niin sitten rälläkällä virsikirjalla hioen pois sopiva määrä... Kannattaa muistaa siinä asennus vaiheessa että pultit ei saa kiristää niitä luita liikkumattomiksi. Eli oikean paksuiset... Reikäväliä voi lyhentää 10- 15 mm ja se nostaa perää 3 - 5 senttiä... Vielä kun siihen lisää hyvin huolletun iskarin ja Dulop Sportmax GP 190/60 renkaan niin alkaa perä olemaan hyvä... Ja keula kulma riittävän jyrkkä...
Sivu: 2 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen