Sivu: 13 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1056:sta
  1. #361
    Servo ei tosiaan ollu nollakohdassa. Nyt toimii, mutta vanhasta kakkos vaijerista loppu säätövara vähän liian aikasin joten juuri tämä avaava vaijeri jäi vähän löysälle. Säätimen hahlo on siis vähän reiän alapuolella Täytyy vielä hifistellä tohon uus vaijeri joka on muutaman millin lyhyempi..

    Servon akselissa on viiste josta näkee suunnilleen nollakohdan, kääntyy siihen kun käyttää virtoja päällä, vaijerit tietenkin löysällä..
    KTM Super Duke
  2. #362
    Täytyykin alkaa veikkaamaan...
  3. #363
    Onko ässän venttiilien säädöstä (tarkistus ja mahd. säätö) ostopalveluna kokemuksia - lähinnä hinta ja mihin kannattaa roudata pääkaupunkiseudulla...
    Ain't life a bitch!
  4. #364
    Morjens!

    Tuli tuossa eilen tehtyä elämäni ensimmäiset katupyöräkaupat. Muita kaksitahdin katkuisia metsämenijöitä on aikaisemmin ollut.

    Mukaani tarttui tuollainen sinimusta thunderace vuodelta 97 @46tkm.

    Olen harkinnut tämänkaltaisen pyörän ostoa vuosikaudet ja kolmen päivän koeajon jälkeen totesin että nyt on pyörä löytynyt. Mooppediin on joku edellisistä omistajista laittanut suutinsatsin, suotimen ja takapönttösen. Paperissa lukee että Bike Worldin penkissä kampiakselilta 144.4hp@9737 ja 94nm. Ainakaan tällä hetkellä ei tunnu olevan tarvetta lisätehoille. Riittänee kilpikonnalle kesän loppuun asti ainakin.

    Joitakin ominaisuuksia olen huomannut: Vasemman etupumpun stefa on hivenen kostea, ja vaihdelaatikko kliksuu lievästi vaihtaessa ylös. Ei liene tuon stefan kanssa kiirettä jos ei ala märehtimään tosissaan? Ja lodjakkeen ääniin ilmeisesti auttaa öljyset, kunnolliset. Mitä kannattaisi laittaa?

    Näistä ominaisuuksista huolimatta vaikuttaisi olevan hyväkuntoinen, sisäänajettu päristin enkä ainakaan vielä kadu hankintaani. Kertokaahan kokemuksen syvällä rintaäänellä, mitä kaikkea pitäisi opetella tällaisessa pyörässä tarkkailemaan etten kaikessa amatöörimäisyydessäni tuhoa sitä ensimmäisen kuukauden aikana? Varsinkin kun suunnitelmissa on kahden viikon päästä n. 3000km kiertoajelu etelästä lappiin ja takaisin.

    Kiitoksia etukäteen kullanarvoisista neuvoista ja vinkeistä.
  5. #365
    Mulla on samanlainen, paitsi 4 kiloa enemmän matkaa mittarissa. Vasen etustefa itkee itsellänikin, ja nyt on kosteus sitäluokkaa, että talvella on stefa vaihdettava. Vaihteet on äänekkäät, oli liemet mitä tahansa - mut ei ole vaarallista. Mulla on tuo venttiilien säätö edessä kun isolla vaihteella alakierroksilla väännätettäessä kuulu sellainen iloinen helinä. Kuuluu jonkun mukaan kuulemma myöskin laitteen ominaisuuksiin. 15 tonnia oon ajellut ja murheita ei oo ollut...
    Ain't life a bitch!
  6. #366
    ...niin ja öljyä joutuu lisämään kaikkiin ässiin 0.5-1 litraa/öljynvaihtoväli (4-6 tonnia)...Tanskassa kävin keväällä ja ei murheen murhetta matkalla...paitsi että kotona huomasin etupalojen olevan aivan lottu...takapalat vaihdoin ennen lähtöä, etupaloihin en vilkaissutkaan. Fiksut pärjää aina.
    Ain't life a bitch!
  7. #367
    Mikäköhän voisi aiheuttaa "naksunnan". Eli selvimmin huomaa kun vauhdissa vetää kytkimen sisään ja antaa koneen äänen kadota; takapyörän suunnalta kuuluu/tuntuu naksunta? Ketjut näyttisi olevan ok. Toisinaan myös pienestä vauhdista vedättäesssä tuntuu "tökkiminen"...

    Ei jymmärrä.
  8. #368
    onko takarattaan kaikki piikit kunnossa (suorassa)? Kuullostaa niinkun jäisi rattaalle ketju kiinni. Laakerikin saattaa päästää moisen äänen...tai mahdollisesti takarengas on ketjuja kiristettäessä vedetty vinoon, silloin ketjut jäävät rattaisiin kiinni.
    Ain't life a bitch!
  9. #369
    Lainaa (Midis @ Heinä. 28 2006,18:57) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,18:42) kirjoitti
    Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli . Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
    Onneksi olkoon ässästä * Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
    Tuota:.."nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa".

    Siis mitä?

    Istuskelen se Thunderacen takana nykysin useinkin ja olen 170 pitkä ja mies 182 joten miten minä miehen ohi "nojailen tankkiin" jarrutuksessa...?
  10. #370
    Lainaa (motusalem @ Elo. 01 2008,22:09) kirjoitti
    Mulla on tuo venttiilien säätö edessä kun isolla vaihteella alakierroksilla väännätettäessä kuulu sellainen iloinen helinä.
    Näissä venttiilin välys pienenee käytössä. Venttiilit säädetään, jotta nokat ei ala kantamaan. Joten kun helinä alkaa vaimenemaan niin venttiilinsäätö alkaa olla lähellä.
    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
  11. #371
    Lainaa (Keiju @ Elo. 08 2008,16:30) kirjoitti
    Lainaa (Midis @ Heinä. 28 2006,18:57) kirjoitti
    Lainaa (Jariel @ Heinä. 28 2006,18:42) kirjoitti
    Ässän hain uuteen kotiin pari viikkoa sitten. Viehkeä peli . Onko kellään tietoa miten helpottaa matkustajan kiinnipitämistä. Kauhukahvoja kun ei vissiin oo ja se nahkaremmi on vähä höpöhöpö-juttu.
    Onneksi olkoon ässästä * Kyllä se matkustaja siellä pysyy ko pitää vaan kuskista kiinni kiihdytyksissä ja nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa, maantiellä voi ottaa sitten pikkasen rennommin. Itsellä ei oo takaboxia, että miten se sitten auttaa takanaistujaa.. Viisaammat kertokoot siitä.
    Tuota:.."nojailee käsillään tankkiin jarrutuksissa". *

    Siis mitä? *

    Istuskelen se Thunderacen takana nykysin useinkin ja olen 170 pitkä ja mies 182 joten miten minä miehen ohi "nojailen tankkiin" jarrutuksessa...?
    Kädet vaan ukon ympäri ja tankista tukea jarrutukses
    Pyörät:Suzuki GSXR 1100 -92
    Honda cr125r -92
  12. #372
    Lainaa (GriZzLy @ Heinä. 11 2007,12:45) kirjoitti
    Itse sain pamput vedettyä irti, ja toimitettu huoltoon. Sain semmoisen kuvan, että nuo liukuholkit mennöö äkkiä rikki jos ei ole homma täysin hanskassa. Uudet jarrupalat asennettua, ja uudet kateruuvit tilattua.
    Pitäis myös mennä vetäämään sitä edellistä omistajaa/pyörän huoltajaa kuonoon...oli sitten etuakseli kiinni melkein 200 Nm väännöllä Puhumatta sitten noista kuusikoloruuveista millä etupamput ovat kiinni...
    Etupampuista puheenollen...lähteekö nuo kivuttomasti irti? Siis jos pulttien momentit ovat kohdallaan. Olisko tyhmälle ohjetta mitä tuossa irrotuksessa on syytä ottaa huomioon?? Näkyy tuo vasen stefa itkevän...Ajattelin marssia pamppu/pamput kainalossa pajalle ja jättää sen vaihdon ammattilaiselle.
    Ain't life a bitch!
  13. #373
    Ässä kävi Bike Doctorin penkissä muutaman vedon ottamassa ja säädöt aikas persiillään, eli seuraavaksi varataan aika samaan firmaan säätöjä varten.
    Väliin oli niin rikkaalla että seoskäyrä tipahti asteikoilta ja tasapuolisuuden nimissä vähän meni jossain kohtaa laihallekin että putsaa konetta Onneksi tuon saa säädettyä kuntoon, pientä suutinrallia yms.
    Mopossahan on nyt siis Acran pönttö, dynojet ja K&N härpäkkeitä.
    Vääntökäyrä oli aikas huono muodoltaan mutta ei siinä mitään sellasta mitä säätämällä saa kuntoon. Täytyy joku päivä pistää nuo käppyrät näkyville, viimestään sitten kun saa printit säädönjälkeisestä tilanteesta...

    Oli muuten eka Ässä tuossa firmassa mikä heidän uudemmalla penkillä on ajettu.

    Tehoa tuosta penkistä irtosi 121,66 hp ja vääntöä 93,83Nm.
    Ja totesivat ennen ajoa että ilmaisia heppoja ei heidän penkki anna ja pitää varmaan paikkaansa ainakin kun lukee MP-Mailman vertailun tehopenkeistä.

    Toivottavasti nyt vielä tän ajokauden aikana sais tuon säädön teetettyä, että pääsis nauttiin hieman paremmin ajettavasta moposta


    EDIT: Käppyrät näkyy täällä -> KLIK



    Honda CBR 600 F4i -05
  14. #374
    Mulla on 132 suuttimet (dynojet) yosin pönttö ja kn-ilma ja hyvin pelittää 130hp
    Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
    Yamaha FZR600 -93
  15. #375
    Lainaa (samifzr600 @ Elo. 24 2008,22:26) kirjoitti
    Mulla on 132 suuttimet (dynojet) yosin pönttö ja kn-ilma ja hyvin pelittää 130hp
    Samoja lukuja odottelin kanssa.
    Katsotaan vaikuttaako säätöihin laitto kuinka paljon, toi 130hp jää kyllä haaveeks tuossa penkissä.



    Honda CBR 600 F4i -05
  16. #376
    Morjesta.Mulla on 01-thunderace ja oon katellu 1040cc wisecoja mut ei tahdo löytyä kun 97-98.Osaisko joku sanoo et mitähän eroo noissa eri vuosimallin koneissa on vai onko mitään?
    YZF1000R
  17. #377
    Lainaa (JOLLI @ Syys. 08 2008,20:39) kirjoitti
    Morjesta.Mulla on 01-thunderace ja oon katellu 1040cc wisecoja mut ei tahdo löytyä kun 97-98.Osaisko joku sanoo et mitähän eroo noissa eri vuosimallin koneissa on vai onko mitään?
    Kysäise Orient Express:iltä

    sales@orientexpress.com

    Ainakin YZF750R:ään olisi saanut (yht $675+ postit + tullit) ihan minkälaiset ( JE Pistons) mukit haluaa...ellei luettelosta löydy niin tekevät tilauksesta
    En ole OE:n salainen agentti eikä provikka pauku, mutta aiemman kirjeenvaihdon perusteella vaikuttu hyvin joustavalta palvelulta
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  18. #378
    Joo katselin sieltä mut listalta ei ainakaan löytyny ku 97-98 ootteko laittanu wisecoja uudempiin?Vai mitä ootte laittanu?mistähän osia kannattas hommata kun laatikkokin rallattaa?kun löytys joskus aikaa niin tarvis aukasta se kone ja katsoa mitä se on syöny niin sit on talvi aikaa miettiä uusia kujeita
    YZF1000R
  19. #379
    Lainaa (JOLLI @ Syys. 10 2008,19:39) kirjoitti
    Joo katselin sieltä mut listalta ei ainakaan löytyny ku 97-98 ootteko laittanu wisecoja uudempiin?Vai mitä ootte laittanu?mistähän osia kannattas hommata kun laatikkokin rallattaa?kun löytys joskus aikaa niin tarvis aukasta se kone ja katsoa mitä se on syöny niin sit on talvi aikaa miettiä uusia kujeita
    Ei kun tarkoitin että kirjoita niille ja kysy...ei niitä YZF750:n mäntiä mistään katalookista löydy ja kun kysyin asiasta niin:

    "We can have JE make custom custom pistons. These normally take 3 weeks and $675.00. We can specify compression ratio, valve pocket sizes, ring style ( OEM or afternarket) *or any other special request"
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

    http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
  20. #380
    Jep jep ymmärsin mut ajattelin kysellä ensin muilta et mitä on laitettu kun käsitykseni mukaan koneen pitäs olla sama 96-01.Et miks niitä valmiita satseja ei oo nollaykköseen?
    YZF1000R
  21. #381
    Mulla on -00 mallissa 1040 setti Wisecoja. Ihan sama motti se on kuin nuo vanhemmat. Kohta tulis Tbo setti myyntiin... Passaa suoraan Aceen kiinni. Kaikki muut osat paketissa paitsi öljynsuodattimen siirtosarja. Tulee kummasti kulkua lisää ahtamalla
  22. #382
    Lainaa (JOLLI @ Syys. 08 2008,20:39) kirjoitti
    Morjesta.Mulla on 01-thunderace ja oon katellu 1040cc wisecoja...
    Hola
    Jos nyt satut olemaan Kiipeilijä Jolli Imatralta niin pane viestiä jos Ace bugittaa liikaa.
    Ihmetellään sitten porukalla kuinka se siitä talttuu, kun siellä päin tulee poikettua suht.usein kuitenkin.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  23. #383
    Oisko kellään kokemusta ässän mittariston purkamisesta?
    Lähinnä mittariston taustojen ja ledejen vaihto mielessä.
    Onko hankalakin homma?
    Honda CBR 600 F4i -05
  24. #384
    Mittariston taustavalon polttimet (muistaakseni) on ihan tavallisissa kumituteissa jotka saa pois paikaltaan avaamatta mittaristoa.

    Mittariston joutuu kyllä melko varmasti irrottamaan kiinnityksistään.
    [En tiedä varmaksi koska olen vaihtanut polttimoja vain Aceen jossa ei ole orggis katteita.]

    Meinasitko virittää taustavalot ledeillä toimiviksi ?
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  25. #385
    Meinaan vaihtaa nuo mittarin taustat ja oletusarvoisesti ajattelin, että siellä on ledivalot, mutta jos näin ei ole niin en tiedä mitä teen, hmm.

    Eli tälläiset ajattelin laittaa ja samalla tuli mieleen mittariston valojen värin vaihto. Tosin kai noitten kanssa kirkaskin valo toimii.
    Vinkkejä otetaan vastaan...



    Honda CBR 600 F4i -05
  26. #386
    Täältä saa melkein millä kannalla vaan ledejä. Itsekin suunnitellut jos vaihtaisi mittariston valaistuksen väriä, mutta vielä en ole saanu aikaiseksi katsoa millaiset polttimot pitäisi hommata.
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
  27. #387
    Onkohan tuo taustojen vaihto millainen homma? Mitään kokemusta ei tuollaisesta "tuunaamisesta" aikaisemmin ole.
    Honda CBR 600 F4i -05
  28. #388
    eipä ole vaikea homma tuo taustojen vaihto.
    itse tilasin tuolta www.newtacho.de valkoiset taustat,paypal maksu,tais mennä 4päivää ja taustat kotona.
    ja mittariston kimppuun,"lasi" on kiinni ruuveilla mittariston takaa,itsellä oli jo mittaristo valmiiksi irti katteista,viisarit lähtee irti helpoiten vastakkaisilta puolilta nostamalla esim.2 lusikkaa toimii hyvin(sairaan tiukassa ainakin mulla),ja ne pienet ruuvit vielä ja sitten homma selvä.
    polttimoiksi motonetin siniset ledimallit,polttimo on "iso" lasikanta,sama mikä on acen parkkipolttimo ja siis polttimot on kiinni sellasilla kumituteilla.
    ulkonäkö sinisillä valoilla makee,kirkkailla ei minkään näkönen.
  29. #389
    Miten monta polttimoa siellä mittaristossa on? Osaa sitten ostaa kerralla oikean määärän ledejä, kun Motonet on tässä ihan vieressä ja mopo 200km:n päässä.
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
  30.  
  31. #390
    4 kappaletta siel on ja hintaa oli 5€ paketti ja paketissa 2kpl.
Sivu: 13 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen