Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Käytin sitten tornadon penkissä.
    Vaihdettu LeoVincen race pönttö ja tehtaan race ruiskukartta.
    Ajettiin vaan yksi veto, ei ollut aikaa alkaa säätämään. Tarkoitus oli vaan tarkistaa, että ei mee laihalle missään olosuhteissa. Ei mennyt, vaan koko alueelta vähäsen liian rikkaalla.
    Hierotaan sitten myöhemmin tota karttaa, jahka keritään. Katotaan saadaanko vielä tasasemmaksi.

    Vähän lussu toi konehan on, mutta ihmeesti se vaan potkii. Ei oo tarvinnut hävetä. Riittää mainiosti kortin menetykseen


    Benelli Tornado Tre Novecento 2004
  2. #2
    Mitäs tuosta ilmoitetaan tehoa? 140hv? Ymmärsinkö oikein että rengasteho oli vaan 115.4hv? Alle 130hv taitaapi koneteho olla mikäli näin on.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  3. #3
    Kyseessä siis 900:n R3.
    Tehdas lupaa 136 heppaa ja olikos se nyt niin, että 100 nm max.

    Edit: 96 nm at 8500 rpm

    Vääntö siis kohillaan, mutta tehot ei ihan siinä mitä luvataan.
    Huipputehon puute ei johdu tosta pöntöstä, ei se lisääkään sinne ylös anna, mutta alas ja keskialueelle tulleepi lissää.

    Missään dynossa ei tosta ole saatu tehtaan lupaamia huipputehoja.
    Optimistisia noi italiaslaiset

    Mutta kuten vääntökäyrästä näkee, ei tarvitse kokoajan olla askia hämmentämässä.



    Benelli Tornado Tre Novecento 2004
  4. #4
    Jep! Tärkeämpää minunkin mielestä on hyvä vääntö/teho käyrä kuin se pelkkä huipputeho. Tolla keskialueellahan sitä enimmäkseen ajellaan. Asialliset käyrät kyllä,varmasti mukava moottori ajella. Siilä juuri kysyin sitä ilmoitettua tehoa kun luulin enemmän huipputehoa renkulalta irtoavan.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  5. #5
    Kommentoimatta Benellin tehoja tai Molitoria, suosittelisin myös jotain toista paikkaa penkitykseen. Pari vuotta sitten ajatin Rexini(ZRX1200) tuossa Molitorin dynossa ja pettymys oli suuri kun takapallolta löytyi vaivaset 98hv ja 9,8m.kg vääntöä....silloinkin myös yksi veto ilman säätämistä. Pyörässä oli Devilin pönttö ja Factoryn suutinsatsi. Tästä kehkeytyikin melkonen riita mulle pyörän myyneen liikkeen kanssa, koska luulin pyörän olevan kuristettu.

    Vähän myöhemmin vein pyörän Marttilaan Korpiaholle penkitettäväksi ja tehoa löytyi takarenkaan vaivoiksi 116hv ja vääntöä 119Nm! Ainoa ero koneessa oli Konnan suodatin(yksistään K&N toi tehoa todistettavasti 4hv yläpäähän lisää), jonka hommasin Molitorin penkityksen jälkeen. Eli dynopenkkien tehomittauksissa voi olla suuriakin eroja. Benellisi tehot voivat olla siis enemmänkin kuin kohillaan!

    Offtopicot muuten tainnut muutaman kerran pyöriä myös täällä kotikylässäni. Helvetin hieno pyörä ja varsin makiat soundit!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #6
    Lainaa (SenioRR @ Touko. 16 2006,11:45) kirjoitti
    Kommentoimatta Benellin tehoja tai Molitoria, suosittelisin myös jotain toista paikkaa penkitykseen. Pari vuotta sitten ajatin Rexini(ZRX1200) tuossa Molitorin dynossa ja pettymys oli suuri kun takapallolta löytyi vaivaset 98hv ja 9,8m.kg vääntöä....silloinkin myös yksi veto ilman säätämistä. Pyörässä oli Devilin pönttö ja Factoryn suutinsatsi. Tästä kehkeytyikin melkonen riita mulle pyörän myyneen liikkeen kanssa, koska luulin pyörän olevan kuristettu.

    Vähän myöhemmin vein pyörän Marttilaan Korpiaholle penkitettäväksi ja tehoa löytyi takarenkaan vaivoiksi 116hv ja vääntöä 119Nm! Ainoa ero koneessa oli Konnan suodatin(yksistään K&N toi tehoa todistettavasti 4hv yläpäähän lisää), jonka hommasin Molitorin penkityksen jälkeen. Eli dynopenkkien tehomittauksissa voi olla suuriakin eroja. Benellisi tehot voivat olla siis enemmänkin kuin kohillaan!

    Offtopicot muuten tainnut muutaman kerran pyöriä myös täällä kotikylässäni. Helvetin hieno pyörä ja varsin makiat soundit!
    Juu, siellähän minä kesät olelen.
    Tarkemmin sanottuna Sydmon lähellä Strandbyssä.

    Mennäänhän ajeleen joku kerta, kunhan nyt saan ton korttini takasin.
    Benelli Tornado Tre Novecento 2004
  7. #7
    Eiköhän mikä tahansa penkki sovellu säätämiseen, riippumatta siitä mitä numeerista maksimiarvoa se nyt sattuu näyttämään. Eipä se teho siitä lisäänny vaikka mopo ajettaisiin kuinka optimistisessa penkissä tahansa. Ainoa merkittävä asia on vertailu ennen/jälkeen muutosten samassa penkissä. Vaikka voihan siitä tulla parempi mieli kun on löytänyt sen 'parhaan' penkin.
  8. #8
    Kyllähän sitä ajelemaan vois lähteä! Ja kun mä puksutan tolla mun Härräkällä edessä, niin pysyy sulla korttikin taskussa. Kesälomaan vajaat pari viikkoo!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  9. #9
    Lainaa (Jori @ Touko. 16 2006,12:00) kirjoitti
    Eiköhän mikä tahansa penkki sovellu säätämiseen, riippumatta siitä mitä numeerista maksimiarvoa se nyt sattuu näyttämään. Eipä se teho siitä lisäänny vaikka mopo ajettaisiin kuinka optimistisessa penkissä tahansa. Ainoa merkittävä asia on vertailu ennen/jälkeen muutosten samassa penkissä. Vaikka voihan siitä tulla parempi mieli kun on löytänyt sen 'parhaan' penkin.
    Tuota mä tarkoitin. Vois olla ruuhkaa semmoseen dynoon joka tehoa lisää koneeseen tuo...Mulla palo itelläni siksi päreet, koska luulin tietämättömyyttäni eri penkkien antavan suurin piirtein samoja lukemia ja vertasin oman pyörän tehoja samanlaisiin pyöriin, jotka oli penkitetty eri paikassa. Näistä oli vaan mitattu parikymmentä hevosta enemmän tehoa. Molitorin penkkiä ja ammattitaitoa en siis moiti millään lailla.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  10. #10
    Hommasin tohon laaja-kaista lambdamittarin. Meinaan itse säädellä ruiskua, kun on siihen sopivat välineeetkin, ihan vaan omaksi huvikseni.
    Ei taida vaan kortti pysyä taskussa, jos meinaa ottaa huomioon RAM-AIR:n säätämisessä

    PS. Polkupyöräily on hauskaa, voi ajella ilman kypärää ja aina gyyn nähdessä keulia . Ei uskois, että jätkällä mittarissa jo 45 V
    Benelli Tornado Tre Novecento 2004
  11.  
  12. #11
    Kortti lähtee vehkeellä ku vehkeellä jos tykkää ajaa lätkistä piittaamatta pelkällä perstuntumalla Itellä ei tuu lätkiä paljo kateltua ja nopeudet on muutenki liian alhaiset, moottoritielläkin 100kmh täällä Oulun alueella, vaikka autot ja pyörät on ihan jotain muuta ku 70-luvulla