Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 111:sta
  1. #61
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 29 2011,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 29 2011,09:31) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 28 2011,20:39) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 19 2009,09:35) kirjoitti
    Risuja väliin. Duellin jälleenmyyjänä veloittavat 13e rahtikuluja Puigin kaatumatateista? Kiitos ei.
    Ööö.. Meinaatko, että postikulut pitäisi bw:n maksaa? Jos erikseen tilataan Esim 5 tuotetta päivässä ja jokaiselle tulee oma rahtikulunsa niin 455e/viikko pelkästään rahteihin.. Ei kuulosta kovin järkevältä tuommoinen.
    Meinaan ja niin meinasi myös BW kun palautteeseen vastasivat. Veloittavat pk:t vain erikoistapauksissa (=jos talviaikaan toimitus halutaan seuraavaksi päiväksi). Monestiko olet maksanut erikseen postikulut kun olet noutanut tavarat tiskiltä? Tuo oli ainoa kerta kun moisesta olen kuullut.
    Monestikkin, kun duelista on kyse.. Tavaraa ei yleensä ole jälleenmyyjillä, kun postitus toimii tuolta niin hienosti niin silloin kyllä tavaran tilaaja ne postimaksutkin maksaa! Menee vähän 10e osilla pikkuiseksi tuo kate jos pitäisi siitä maksaa 14e posteja + 1e vakuutuskin (Tuo on siis duelin oikea postimaksu)
    Ei ole ikinä tarvinut postikuluja maksaa jos olen Duelilta tilannut jälleenmyyjän kautta tavaraa.
    Uskotko tosiaan, että Duelin jälleenmyyjä maksaa samanverran postimaksua kuin tavallinen pieni motoristi,NOT.
  2. #62
    Lainaa (Syke @ Heinä. 04 2011,15:09) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 29 2011,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 29 2011,09:31) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 28 2011,20:39) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 19 2009,09:35) kirjoitti
    Risuja väliin. Duellin jälleenmyyjänä veloittavat 13e rahtikuluja Puigin kaatumatateista? Kiitos ei.
    Ööö.. Meinaatko, että postikulut pitäisi bw:n maksaa? Jos erikseen tilataan Esim 5 tuotetta päivässä ja jokaiselle tulee oma rahtikulunsa niin 455e/viikko pelkästään rahteihin.. Ei kuulosta kovin järkevältä tuommoinen.
    Meinaan ja niin meinasi myös BW kun palautteeseen vastasivat. Veloittavat pk:t vain erikoistapauksissa (=jos talviaikaan toimitus halutaan seuraavaksi päiväksi). Monestiko olet maksanut erikseen postikulut kun olet noutanut tavarat tiskiltä? Tuo oli ainoa kerta kun moisesta olen kuullut.
    Monestikkin, kun duelista on kyse.. Tavaraa ei yleensä ole jälleenmyyjillä, kun postitus toimii tuolta niin hienosti niin silloin kyllä tavaran tilaaja ne postimaksutkin maksaa! Menee vähän 10e osilla pikkuiseksi tuo kate jos pitäisi siitä maksaa 14e posteja + 1e vakuutuskin (Tuo on siis duelin oikea postimaksu)
    Ei ole ikinä tarvinut postikuluja maksaa jos olen Duelilta tilannut jälleenmyyjän kautta tavaraa.
    Uskotko tosiaan, että Duelin jälleenmyyjä maksaa samanverran postimaksua kuin tavallinen pieni motoristi,NOT.
    Täytyy hieman tarkentaa tuota kun edelliseltä unohtui noi sentit... *
    Eli Duell on maahantuoja, jolta tavallinen pieni motoristi ei normaalisti voi mitään edes tilata. Sen sijaan jälleenmyyjät maksavat sen 14,60 euroa postituskuluja (Duell:llakin tulee jokaisesti toimituksesta kuluja) sekä tuo aiemminkin mainittu postivakuutus 1,00 euroa. Jokainen lähetys maksaa jälleenmyyjälle siis 15,60 euroa. Toki isommissa määrissä voi sitten olla jotain eri sopimuksia, mutta se ei koske mitään yhtä pikkunippeliä.
    Jälleenmyyjällä on siis halvan tuotteen kohdalla kaksi vaihtoehtoa, jos tuote halutaan seuraavaksi päiväksi. Joko hän myy tuotteen tappiolla tai ottaa sen toimituskulun asiakkaalta.
    Jos noita pieniä tilauksia on sitten paljon niin silloin ne vaan otetaan katteesta, jolloin pahimmassa tapauksessa ei silloinkään jää mitään käteen, mutta saadaanpahan palveltua asiakasta. Kauppiaita on paljon erilaisia ja jokaisella on oma toimintatapansa, mutta Itella ottaa aina omansa lähettäjästä ja vastaanottajasta riippumatta.



    -- Marko Laine --
    -- Team Laine --
    shop.teamlaine.fi
    Puh. 045 625 8400
    Team Laine Facebookissa
  3. #63
    Lainaa (teamlaine @ Heinä. 04 2011,19:00) kirjoitti
    Lainaa (Syke @ Heinä. 04 2011,15:09) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 29 2011,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 29 2011,09:31) kirjoitti
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 28 2011,20:39) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Huhti. 19 2009,09:35) kirjoitti
    Risuja väliin. Duellin jälleenmyyjänä veloittavat 13e rahtikuluja Puigin kaatumatateista? Kiitos ei.
    Ööö.. Meinaatko, että postikulut pitäisi bw:n maksaa? Jos erikseen tilataan Esim 5 tuotetta päivässä ja jokaiselle tulee oma rahtikulunsa niin 455e/viikko pelkästään rahteihin.. Ei kuulosta kovin järkevältä tuommoinen.
    Meinaan ja niin meinasi myös BW kun palautteeseen vastasivat. Veloittavat pk:t vain erikoistapauksissa (=jos talviaikaan toimitus halutaan seuraavaksi päiväksi). Monestiko olet maksanut erikseen postikulut kun olet noutanut tavarat tiskiltä? Tuo oli ainoa kerta kun moisesta olen kuullut.
    Monestikkin, kun duelista on kyse.. Tavaraa ei yleensä ole jälleenmyyjillä, kun postitus toimii tuolta niin hienosti niin silloin kyllä tavaran tilaaja ne postimaksutkin maksaa! Menee vähän 10e osilla pikkuiseksi tuo kate jos pitäisi siitä maksaa 14e posteja + 1e vakuutuskin (Tuo on siis duelin oikea postimaksu)
    Ei ole ikinä tarvinut postikuluja maksaa jos olen Duelilta tilannut jälleenmyyjän kautta tavaraa.
    Uskotko tosiaan, että Duelin jälleenmyyjä maksaa samanverran postimaksua kuin tavallinen pieni motoristi,NOT.
    Täytyy hieman tarkentaa tuota kun edelliseltä unohtui noi sentit... *
    Eli Duell on maahantuoja, jolta tavallinen pieni motoristi ei normaalisti voi mitään edes tilata. Sen sijaan jälleenmyyjät maksavat sen 14,60 euroa postituskuluja (Duell:llakin tulee jokaisesti toimituksesta kuluja) sekä tuo aiemminkin mainittu postivakuutus 1,00 euroa. Jokainen lähetys maksaa jälleenmyyjälle siis 15,60 euroa. Toki isommissa määrissä voi sitten olla jotain eri sopimuksia, mutta se ei koske mitään yhtä pikkunippeliä.
    Jälleenmyyjällä on siis halvan tuotteen kohdalla kaksi vaihtoehtoa, jos tuote halutaan seuraavaksi päiväksi. Joko hän myy tuotteen tappiolla tai ottaa sen toimituskulun asiakkaalta.
    Jos noita pieniä tilauksia on sitten paljon niin silloin ne vaan otetaan katteesta, jolloin pahimmassa tapauksessa ei silloinkään jää mitään käteen, mutta saadaanpahan palveltua asiakasta. Kauppiaita on paljon erilaisia ja jokaisella on oma toimintatapansa, mutta Itella ottaa aina omansa lähettäjästä ja vastaanottajasta riippumatta.
    Juurikin näin.. Elikkäs jälleenmyyjä maksaa ihan samanverran siitä, kun se pikkuinen kulujattajakin! Tai sitten se maksaa vielä vähän enemmän
  4. #64
    Vihaseksi saa. Perkele! Mopottimeen vaihdettin kytkin takuukampanjana. Tuloksena oli haljennut ja naarmuuntunut sivukate, naarmuuntunut kytkinkoppa, ruuvarin kampeamisjäljet rungossa. Kaiken kruunasi, kun ilmoitin havaituista vioista jonkin asteen päällikön kommentti: "Sen rungon jäljen kanssa sä joudut varmaan vaan elämään."
    Olin ostamassa aika läjää alkuperäisiä varusteita ja odotin saavani edes jonkinmoisen alennuksen. Ei edes prosenttia. Ostin varusteet Saksasta ja olen sen jälkeen tilannut kaiken mahdollisen ulkomailta.
    Miksi varaosamyynnistä ei saa kuittia ilman erillistä pyyntöä? Käsittämätöntä. On vaikea asioida takuutapauksissa, jos ei ole kuittia.

    Poikkeus on aivan loistava ajovarustemyynti. Olen aina saanut sieltä erittäin neuvovaa ja asiallista palvelua. Tullut ostettua tuolta potta, kengät ja useita ajoasuja ja ties vaikka mitä. Sylillinen ruusuja sinne.

    Pyörämyynti on ollut kuin skitsofreeninen kokemus. Välillä täyden kympin arvoinen ja välillä pyöreä nolla. Harmi, että talon paras, asiantuntevin ja ystävällisin pyörä-/varustemyyjä on lähtenyt pois.

    PS. Takuuna vaihdettu kytkin täristää edelleen, mutta oli sen verran karmaseva kokemus, että korjaan tuon uudestaan omaan laskuun.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  5. #65
    Nyt tuli kuulkaas sellaista palvelua Vantaan BikeWorldiltä että ei paremmasta väliä.
    Meikäläisen viime viikolla hankittu vaihtomopotin alkoi kenkkuilemaan keskiviikkona sähköjen kanssa ja torstaina reissun päällä luulin saaneeni sähköt kuntoon mutta kuis ollakkaan, perjantaina kun piti matkaa jatkaa taas Hartolasta etiäpäin ei pyörä jälleen kertaalleen startannut. Akku veti sellaiset oikarit että luulin koko mopottimen syttyvän tuleen. Kaikenlaista hinauspalvelua selvitellessä päätin kysäistä BW:n jampoilta ehdotuksia miten pyörä kannattaisi tuoda huoltoon.
    Ei mennyt minuuttiakaan kun linjan toisesta päästä kysyttiin että missä sun pyörä on, lähetetään paku noutamaan?! Totesivat vielä että otetaan uusi akku mukaan varmuuden vuoksi. Ei mitään, kolmen tunnin päästä pärähti kesäesat pihaan pakun kanssa. Lyhyestä virsi kaunis... akku sisään ja päräm...It's alive.
    Suurkiitos siis BW:lle että useampaan vuoteen ensimmäinen kesälomareissu ei katkennut. Saimaalta laiturinnokalta matka jatkuu sunnuntaina eikä lauttavarauksia tarvinnut perua.
  6. #66
    Jaa.. Mulla on positiivista kokemusta huollosta, mutta erittäin negatiivista palautetta
    eräästä tietystä myyjästä, tai vaihtopyörien myynnistä yleensä.

    Ketään ei kiinnostanut myydä vaikka pyörin KAUAN pyörän ympärillä, ite piti hakea myyjä, vaikka ne käveli ohiki siitä joutilaina.
    Sekä kys. myyjä puhu niin paljon paskaa joka selkis hiukan perästäpäin, että ei mitään rajaa.
    Kusetti pyörän historiasta, ( ois pitäny tilaa historiatiedot ennen eikä jälkeen..) kunnosta ( sai huolto
    luovutushuoltoon vähän enempi hommia jonka takia luovutus kesti) sekä siitä miks kestää ( selitti
    ihan muuta minkä takia luovutuksessa kestää ku se oikee syy mikä selvis ku hain pyörää).
    Myöskään rahotusta ei voinnut tehdä, kuulema tarvii sihteerin. No kun hain pyörää kysäsin sihteeriltä tätä,
    häntä ei kuulema tarvita siihen ja ihmetteli että mitäköhän se on oikein meinannu. Ja tehtiinki rahotussopimus Victory-paitasen kaverin kaa samalla ku luovutettiin pyörä,
    ihan ilman sihteerin apua.

    Sitävasten loppufirma toimikin loistavasti, huolto että erityisesti Victory-paitaiselle ( niiden jälleenmyyjä? )
    kaverille isot plussat loistavasta palvelusta. Ja pyörä siis on ihan hyvä nytten, siinä ei mitään, mutta
    ei välttämättä tarvi kusta toista linssiin minkä ehtii, kun ne selkiää jälkeenpäin kuitenki.
    Amerikkaa
  7. #67
    Lainaa Inlinee kirjoitti Katso viesti
    Jaa.. Mulla on positiivista kokemusta huollosta, mutta erittäin negatiivista palautetta
    eräästä tietystä myyjästä, tai vaihtopyörien myynnistä yleensä.

    Ketään ei kiinnostanut myydä vaikka pyörin KAUAN pyörän ympärillä, ite piti hakea myyjä, vaikka ne käveli ohiki siitä joutilaina.
    Sekä kys. myyjä puhu niin paljon paskaa joka selkis hiukan perästäpäin, että ei mitään rajaa.
    Kusetti pyörän historiasta, ( ois pitäny tilaa historiatiedot ennen eikä jälkeen..) kunnosta ( sai huolto
    luovutushuoltoon vähän enempi hommia jonka takia luovutus kesti) sekä siitä miks kestää ( selitti
    ihan muuta minkä takia luovutuksessa kestää ku se oikee syy mikä selvis ku hain pyörää).
    Myöskään rahotusta ei voinnut tehdä, kuulema tarvii sihteerin. No kun hain pyörää kysäsin sihteeriltä tätä,
    häntä ei kuulema tarvita siihen ja ihmetteli että mitäköhän se on oikein meinannu. Ja tehtiinki rahotussopimus Victory-paitasen kaverin kaa samalla ku luovutettiin pyörä,
    ihan ilman sihteerin apua.

    Sitävasten loppufirma toimikin loistavasti, huolto että erityisesti Victory-paitaiselle ( niiden jälleenmyyjä? )
    kaverille isot plussat loistavasta palvelusta. Ja pyörä siis on ihan hyvä nytten, siinä ei mitään, mutta
    ei välttämättä tarvi kusta toista linssiin minkä ehtii, kun ne selkiää jälkeenpäin kuitenki.
    Et kai ostanu mustaa K7 kilogixxua?
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290advR
  8. #68
    Lainaa Jukka kirjoitti Katso viesti
    Et kai ostanu mustaa K7 kilogixxua?
    En ostanu
    Amerikkaa
  9. #69
    Voisivat ilmoittaa myös netissä jos pitävät putiikin lauantaisin kiinni. Ei minua harmita se, ettei liike ylipäätään ole heinäkuussa lauantaisin auki, mutta netin aukioloaikojen mukaan pitäisi olla ja vituttaa ajaa turhaan liikkeen pihaan asti lukeakseni lapun jossa kerrotaan liikkeen olevan lauantaisin kiinni.

    No maanantaina uudestaan kokeilemaan...
  10. #70
    No olipa sitten hyvä etten tänään lähtenyt käymään siellä jos kerta oli kiinni.

    Palvelun taso on ollut vuosien aikana kaikkea taivaan ja maan väliltä, riippuen kenen kanssa asioi ja mistä asiasta.

    Moneen vuoteen en edes käynyt kyseisessä liikkeessä kun risoi saamani palvelu. Nyt on sitten reilu vuoden aikana ostettu kaksi pyörää ja kerran käyty huollossa. Ekan pyörän kauppa meni kuten strömsöössä, tokan pyörän kauppa oli aika hauska tapaus mutta myyjä teki kaikkensa ja sain pyörän viimein alle. Saman myyjän kanssa tein molemmat kaupat ja jos jatkossa sieltä jotain ostan niin muiden kanssa tuskin tulen asioimaan. Aika hyvin on päässyt koeajamaan pyöriä jotka on kiinnostaneet, välillä suorastaan tyrkätty pyörä alle ja sanottu että käy kokeilemassa.

    Huollossa ei mitään ihmeellistä, pyörä toimi ennen huoltoa ja se toimi sen jälkeen joten sen perusteella huolto oli onnistunut. Mitä nyt joutui vähän ohjeistamaan huollon vastaanotossa kyseisen vuosimallin ekan huollon ohjeaikoja, tätä ei asiakkaan pitäisi tehdä vaan heidän oma koulutusjärjestelmä, en ottanut tästä mitään ongelmaa. Samalta huolon vastaanottajalta olen saanut hyvää palvelua, myös silloin kun asioin Espoossa.

    Varaosien kanssa on homma toiminut kuten kuuluu ja palvelu on ollut aina hyvää, ei ongelmia.

    Rättikaupan puolella en ole paljoa asioinut joten siltä puolelta ei kommenttia.

    Khyyl mä siellä jatkossakin asioin, ei välttämättä 5 tähden hotelli mutta en mäkään ole 5 tähden asiakas
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #71
    Kiitos BW vantaan huolto. Olette onnistuuneet vääntään etujarrusatulan pultit niin tiukkaan, että eihän niitä auki saa. Juu, kiitos myös siitä, että olette aukoessanne ja kiristäessännä pyöritellyt kuusikolot ~kymmenenkoloiksi joten eihän niitä ilman pulttipyssyjä auki saa jos silläkään? Sain onneksi toisenpuolen pultit irti, ja renkaan vaihdettua.

    btw: jos asiakas soittaa samanpäivän aikana kahdesti ja ensimmäisellä kerralla kysyy, että: "paljon maksaa oman renkaan asennus irtovanteelle?" niin miten se voi olla ensin 25e ja toisella soittokerralla 50e? jeps jeps..

    sain muuten orom-setille asennuksen irtovanteelle muualta hintaan 20e.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  12. #72
    Pyörä alkoi pätkiä aina pidemmillä reissuilla ikään kuin bensa loppuisi.
    Purin katteita, ja bongasin bensalinjastosta ylimääräisen bensansuodattimen joka
    sinne on liki varmasti lisätty samassa yhteydessä kun kaasuttimet oli puhdistettu liikkeessä 1300km sitten.
    Purin sitten pidemmälle, ja polttoainehanan sisältä löytyi havu, eikä alipainehana edes auenut kokonaan.
    Myös tankissa oli moskaa. Pesin itse tankin, poistin ylimääräisen suodattimen sekä
    asensin korjaussarjan polttoainehanaan, ja puhdistin siinä yhteydessä olevan alkuperäisen polttoainesuodattimen.

    -> Enää ei puudu pitkiäkään matkoja kovilla kierroksilla ajaessa

    Vielä oli jäljellä ongelmat ettei kaasuläpät palautunu joka kerta kunnolla sekä
    kierrokset seilasi välillä tyhjäkäynnillä ja röpötti pienillä kierroksilla.

    Läpät ei palautuneet siksi että kaasuvaijeri jolla avataan kaasuläpät oli liian kireä, löysäämällä sen
    ohjearvoon, nyt palautuu aina alas.

    Alla on kuvatodiste miksi pyörä hiukan röpötti ja kierrokset heitteli tyhjäkäynnillä.

    1300km sitten kuulema puhdistetut kaasarit, tyhjensin kohokammiot:


    Ps. Olisi varmaan kannattanut puhdistaa koko polttoainelinjasto eikä vain kaasareita ja lisätä väliin ylimääräistä suodinta..

    Ilmansuodatin mallia:



    Ja puhaltamalla siihen suulla, näyttikin jo tälläiseltä:



    Eli hajosi pelkästään puhaltamalla..

    No, ajoin 35km suuntaansa autolla hakemaan ilmansuotimen, sekä imin uudet 98:t kohokammioon
    ja kaadoin purkin Fortea perään, niin nyt tuntuu vihdoinkin toimivan pyörä täysin puhtaasti
    joka kierrosalueella.

    Jos pyörä on ollut minulla 1300km/ viikon ajossa, niin luovutushuolto on kyllä
    tehty enemmän kuin huonosti..

    Eli purkamalla tankki pois, putsaamalla koko linjasto, korjaamalla polttoainehana, vaihtamalla
    ilmansuodin, tyhjentämällä kohokammiot, ja kaatamalla purkki fortea perään,
    sain täysin toimivan pyörän.
    Tein siksi itse että totesin jos haluan ajaakkin tuolla pyörällä pääsen huomattavasti nopeammin itse tekemällä.

    En varmana osta täysitehoista pyörää tästä liikkeestä kun sen saan ostaa, niin paskan maku
    suuhun kirjaimellisesti jäi tuosta liikkeestä, kunnon rahat pois-meininki
    Viimeksi muokannut: Inlinee; 27.07.2013 klo 19:49.
    Amerikkaa
  13. #73
    Jos antaa negatiivista palautetta, pitää pystyä antamaan hyvääkin.
    Kys. pyörästä hajosi piakkoin myös vaihdelaatikko sen jälkeen kun sain sen käymään.

    Avasin koko moottorin, ja otin yhteyttä liikkeeseen samalla.
    Ystävällisesti selvitettyäni osien hinnan lupautuivat he maksamaan osat,
    työllehän ei tule hintaa kuin oma vaiva.

    Lopputulema liikkeestä on tällä hetkellä aika neutraali.
    Jotkut asiat/ työntekijät eivät miellyttäneet lainkaan, toiset asiat taas meni hyvin ja
    toiset työntekijät taas olivat asiallisia.

    Mutta tämänkertaisesta ehdottomasti iso +
    Amerikkaa
  14. #74
    Inlinee:

    Oliko kyseessä uusi pyörä minkä olet ostanut?

    Ajattelin vain kun luettelet minun silmissäni asioita jotka kuuluvat vanhemman pyörän ominaisuuksiin.

    Tuskin mikään kauppias käy vaihdokkejaan läpi kuin entisöinnissä.
    Voisin kuvitella että tekevät perustarkistuksen että kaikki on kuten edellinen omstaja on sanonnut ja näkyvät/huomatut jutut fiksataan.
    Useinhan nämä tämäntyyppiset viat ovat edellisen omistajan jättämiä juttuja...vaikka mahdollisesti myyjälle kehunut omaansa maasta taivaaseen ja kuinka hyvin huollettu ja hoivattu

    Tosin jos pa linjassa ollut roskaa niin toki hiukan huolellisemmin sen voisi puhdistaa.
    Mutta toisaalta vanhoissa on aina jotain mössöä tankissa, jos ei muuta niin vaikka pientä pintaruostetta jos paljon seissyt ulkona/kylmässä talvet.

    Itse yleensä aina kun olen ostanut uuden (lue. minulle uusi utta vanha) prätkän tai auton. Vaihdan siihen ensitöiksi.
    -öljyt
    -suodattimet
    -tulpat
    -virranjakajan kannen ja pyöriän, mahd tulppajohdot oikein vanhoissa (nämä kun kyseessä auto)
    Tarkistus + mahd vaihto
    -ketjut hammaspyörät
    -vaimentimien öljyt

    Tämä riippumatta onko ostettu liikkeestä tai yksityiseltä.
    Liikkeen kanssa toki osan voi yrittää tinkiä kauppaan jotta tekisivät peliin em. huollon ja vaihdot.
    Itse en juuri luota edellisten omistajien myyntipuheisiin kun kokemuksen mukaan ne on useammin myyntipuheita kuin totta. Tosin positiivisia poikkeuksiakin on.

    Harvassa vaan ovet ne yksityiset jotka tekevä/teettävt huollon tai muuten uhraavat yhtään euroa laitteeseen josta on luopumassa.
    Ja itse ajattelen ettei siitä luopuisi jos ei siinnä olisi jotain vikaa
    Tällä asenteella on tullu vältyttyä ylläreistä ja kaupan jälkeisestä krapulasta.

    Käytetty pyörä on usein halvempi...ja sitä enemmän itse jotuu puuhastelemaan sitä halvempi se on hinnaltaan.

    Ja HUOM !
    En ole BW:llä töissä enkä missään muussakaan alan liikkeessä.
    LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE

    * *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
    -joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-

    www.gamblerracing.eu
    www.bombermagazine.com
    www.riding.fi
  15. #75
    Terve.

    Ei ollut uusi pyörä, eikös se kuvistakin näy?

    Itse suhtaudun asiaan siltä kannalta että olin ennen töissä tunnetulla ja isolla ketjulla,
    tämä tosin autopuolella ( vaihdoin alaa koska ne ei tienaa mitään).
    Meille myös tuli yllättäen vaihtoautoja, myöskin niitä vanhempia. Ja aivan saman lailla ne tarkastettiin
    kun uudemmatkin, ja jos jotain korjattiin, ei tehty puolittain, vrt. putsataan kaasarit mutta jätetään tankki putsaamatta. Ja meille tuli huutia jos niistä luistettiin.
    Tekniikkaa ymmärtämätönkin jo varmasti tajuaa esim kuinka pieni vaiva on kaasarien putsauksen
    ohessa putsata tankki joka on jo valmiiksi jouduttu irrottamaan, ja samalla
    siinä on yhden kannen alla piilossa ilmansuodatinkin jo jonka tarkistaa jo ohessa.
    Ylimääräisten osien lisääminen "korjauksena" on muutenkin erittäin epäilyttävää vrt. pa-suodin,
    jota ei olisi tarvinnut edes asentaa kun olisi putsannut sen tankin, jonka yhteydessä oli myös alkuperäinen pa-suodin. Kertoo jotain, jossei nyt liikkeen, niin asentajan ammattiylpeydestä.
    Amerikkaa
  16. #76
    Ostin prätkän reilun kuukausi sitten:

    -Myynti-ilmoituksessa vm 2009

    -Myyjä esitteli pyörän vm 2009

    -Kauppasopimuksesssa vm 2009

    -huoltokirjan luovutustarkastus 2009, joka löytyy huoltokirjasta ensimmäisenä (josta vuosimallin tarkastin kauppahetkellä, ja johon luotin)

    -Rekisteriotetta ei esitelty kaupantekohetkellä, sillä myyjän mukaan sitä ei ollut vielä heilläkään, koska pyörä oli vasta tullut heille

    -Rekisteriote tuli minulle jälkikäteen postitse, jossa vm 2008


    Liikkeen kädenojennus: "myisivät" minulle tuotteen (sliparin) nettohinnalla, ei yhtään halvemmalla. Mielestäni tämä ei ole vastaantuloa, vaan vastaantulossa liike ottaa kustannuksia itselleen. Nettohinnalla myydessä, liike ei ota kustannuksia itselleen missään muodossa.

    Ehdotin hinnanalennusta keskiarvohinnan mukaan. vm 2008 ja 2009 välillä ero on 1242,3€

    Tietenkään eivät tule vastaan. No asia on nyt kuluttajariitalautakunnalla...

    Enpä olisi uskonut, että tämän kokoinen ketju alkaa huijaamaan asiakasta.

    Onneksi sosiaalisen median voima on valtava.
  17. #77
    Eikä tullut tekstiviestillä tarkistettua Trafista käyttöönottoa? Ilmeisesti olit kuitenkin hintaan/kuntoon tyytyväinen, kun kaupat teit. Oliko kyseessä "halpa" 09, josta tuli "kallis" 08? Samoilla kilometreillä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #78
    Kyseessä on ongelma jota esiintyy konekaupassa aika-ajoin. Yleensä jos 2008 ja 2009 mallit eroavat toisistaan selvästi ja tuote täyttää 2009 mallin määreet, on se mallivuodeltaan 2009. Rekisteriotteen merkintä on rekisteröimispäivä, ei vuosimalli. Mikäli taas 2008 ja 2009 mallit ovat täysin identtiset, on syytä olettaa että on tapahtunut kömmähdys. Tahalliseen vuosimallin "väärentämiseen" ei syyllisty yksikään ns hyvin tunnettu firma. Asiasta saatava hyöty on olematon verrattuna siitä saatavaan kaupalliseen haittaan.

    Melko usein uutta tuotantovuotta myydään jo edellisen vuoden loppupuoliskolla. Esimerkiksi Volvo on kuuluisa siitä että seuraavan, uuden mallivuoden, kalustoa on saatavilla markkinoilta jo vanhan vuoden lopussa. Toinen hyvä esimerkki on vaikkapa Hayabusa, jota on myyty koko sen elinkaaren ajan milloin ylivuotisena uutena, milloin kyseisen vuoden mallina.

    Kuluttajalautakunnan päätös siitä että vuosimallin ja käyttöönottovuoden eroavaisuus tulisi olla esillä hintalapussa, tai se tulee tuoda selkeästi esille kaupantekohetkellä, löytyy (edellyttäen että se on myyjäliikkeen tiedossa).

    Tärkeintä on muistaa että vuosimalli EI ole sama asia kuin käyttöönottovuosi !

    Toinen hyvä seikka muistaa, on se että sosiaalisen median voima on aika usein kääntynyt myös parkujan lisäharmiksi... (tässä ei siis syytetä kirjoittajaa parkujaksi, vaan se oli vain ensimmäinen mieleentullut sana kuvaamaan asiasta kantelua tekevää henkilöä)
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 06.10.2014 klo 16:14. Syy: tarkennuksia
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #79
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eikä tullut tekstiviestillä tarkistettua Trafista käyttöönottoa? Ilmeisesti olit kuitenkin hintaan/kuntoon tyytyväinen, kun kaupat teit. Oliko kyseessä "halpa" 09, josta tuli "kallis" 08? Samoilla kilometreillä.
    Sieltä nosti päätään ensimmäinen viisas

    Ei ole "kallista" eikä "halpaa", vaan on kyseessä periaate. Jos liike tekee virheen, on liikkeen siitä vastattava.
  20. #80
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Ostin prätkän reilun kuukausi sitten:

    -Myynti-ilmoituksessa vm 2009

    -Myyjä esitteli pyörän vm 2009

    -Kauppasopimuksesssa vm 2009

    -huoltokirjan luovutustarkastus 2009, joka löytyy huoltokirjasta ensimmäisenä (josta vuosimallin tarkastin kauppahetkellä, ja johon luotin)

    -Rekisteriotetta ei esitelty kaupantekohetkellä, sillä myyjän mukaan sitä ei ollut vielä heilläkään, koska pyörä oli vasta tullut heille

    -Rekisteriote tuli minulle jälkikäteen postitse, jossa vm 2008


    Tietenkään eivät tule vastaan. No asia on nyt kuluttajariitalautakunnalla...

    Enpä olisi uskonut, että tämän kokoinen ketju alkaa huijaamaan asiakasta.

    Onneksi sosiaalisen median voima on valtava.
    Onko se pyörä nyt -08 vai -09 mallinen ja onko eri vuosimalleilla jotain eroa keskenään? Joskus seuraavan vuoden malleja rekisteröidään jo edellisen vuoden puolella ja vastaavasti ylivuotisia malleja myydään jatkuvasti. En nyt olisi varma että sinua on huijattu kun huijaaminen vaatisi että tuo edellä mainittu olisi tapahtunut tarkoituksen mukaisesti. Voin vain kuvitella kun BW:llä polvet tutisee huutelustasi jossain netin keskustelupalstalla.

    Kannattaa myös varautua siihen että kuluttaja-asiamiehen ratkaisu ei välttämättä ole sinun mielesi mukainen. Mä olen pariin otteeseen sanonut asiakkaalle että ottaisi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kun minä sitä myyjänä en voi tehdä vaikka haluaisinkin. Nämä kummatkin tapaukset ovat päättyneet asiakaan "tappioksi" eli kuluttaja-asiamies on ratkaisussaan ollut samaa mieltä kuin minä.
  21. #81
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Sieltä nosti päätään ensimmäinen viisas
    No vaikka kuinka liikeestä ostit, niin jo pelkkä otteen puuttuminen pitäisi herättää kummastusta! Tiedä monenko konkurssipesän kautta tuollaista on kierrätetty, ja kuka on todellinen omistaja.
    Tietysti, jos se Trafin tekstiviesti kaataa budjetin...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #82
    Pirukseen kiinnostais tietää mikä pyörä ja malli on kyseessä ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  23. #83
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä on ongelma jota esiintyy konekaupassa aika-ajoin. Yleensä jos 2008 ja 2009 mallit eroavat toisistaan selvästi ja tuote täyttää 2009 mallin määreet, on se mallivuodeltaan 2009. Rekisteriotteen merkintä on rekisteröimispäivä, ei vuosimalli. Mikäli taas 2008 ja 2009 mallit ovat täysin identtiset, on syytä olettaa että on tapahtunut kömmähdys. Tahalliseen vuosimallin "väärentämiseen" ei syyllisty yksikään ns hyvin tunnettu firma. Asiasta saatava hyöty on olematon verrattuna siitä saatavaan kaupalliseen etuun.

    Melko usein uutta tuotantovuotta myydään jo edellisen vuoden loppupuoliskolla. Esimerkiksi Volvo on kuuluisa siitä että seuraavan, uuden mallivuoden, kalustoa on saatavilla markkinoilta jo vanhan vuoden lopussa. Toinen hyvä esimerkki on vaikkapa Hayabusa, jota on myyty koko sen elinkaaren ajan milloin ylivuotisena uutena, milloin kyseisen vuoden mallina.

    Tärkeintä on muistaa että vuosimalli EI ole sama asia kuin käyttöönottovuosi !

    Toinen hyvä seikka muistaa, on se että sosiaalisen median voima on aika usein kääntynyt myös parkujan lisäharmiksi... (tässä ei siis syytetä kirjoittajaa parkujaksi, vaan se oli vain ensimmäinen mieleentullut sana kuvaamaan asiasta kantelua tekevää henkilöä)

    Vuosimallit on malliltaan samanlaiset.
    Eikä ole kyse ylivuotisesta pyörästä. Pyörään on tehty huoltoja vuonna 2008 (en vain katsonut riittävän tarkasti huoltokirjaa.)

    Kyse on enemmänkin periaatteesta. Olisin saanut sen varmasti halvemmalla jos olisi kaupattu vuosimallina 2008. Ja onko kyseessä inhimillinen erehdys, ei silläkään ole vitunkaan väliä. Kyse on todellakin periaatteesta. Jos tehdään virhe, on se korjattava.

    Me kaikki tiedämme, että ajoneuvon hintaan vaikuttaa eniten vuosimalli, sitten vasta kilometrit

    Kun liike myy tuotetta, on asiakkaan kyettävä luottamaan myyjän antamiin tietoihin , jotka vaikuttavat merkittävästi ostopäätökseen. Asiakkaan ei tarvitse tarkastaa tietojen oikeallisuutta rekisteriotteesta liikkeen ja kuluttajan välisessä kaupassa.
  24. #84
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Onko se pyörä nyt -08 vai -09 mallinen ja onko eri vuosimalleilla jotain eroa keskenään? Joskus seuraavan vuoden malleja rekisteröidään jo edellisen vuoden puolella ja vastaavasti ylivuotisia malleja myydään jatkuvasti. En nyt olisi varma että sinua on huijattu kun huijaaminen vaatisi että tuo edellä mainittu olisi tapahtunut tarkoituksen mukaisesti. Voin vain kuvitella kun BW:llä polvet tutisee huutelustasi jossain netin keskustelupalstalla.

    Kannattaa myös varautua siihen että kuluttaja-asiamiehen ratkaisu ei välttämättä ole sinun mielesi mukainen. Mä olen pariin otteeseen sanonut asiakkaalle että ottaisi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kun minä sitä myyjänä en voi tehdä vaikka haluaisinkin. Nämä kummatkin tapaukset ovat päättyneet asiakaan "tappioksi" eli kuluttaja-asiamies on ratkaisussaan ollut samaa mieltä kuin minä.
    Hauska huomata, kuinka puolustat liikettä noinkin voimakkaasti.

    Kuluttaja-asiamiehen päätökseenkään ei tarvitse kenenkään regoida. Sekin on vain suositus. Minun tappionihan on jo tapahtunut. Hävisin hieman rahaa, tyhmyyttäni. Luotin liikkeen perutietoihin. En luota tulevaisuudessa. Opinpahan jotain itsekin.

    Palataan asiaan kunhan kuluttaja-asiamies saa jonkinlaisen päätöksen aikaan.
  25. #85
    Et ole -SAS- ainoa jolle näin on Vantaan Bike Worldissä käynyt. Tein talvella kaupat uudesta pyörästä, jota miesmyyjä myi vuosimallina 2014. Siitä huolimatta hän kertaalleen mainitsi, että pyörä tuli heidän myymälään maahantuojalta jo edellisen vuoden puolella ja kun hain pyörän keväällä liikkeestä, niin ihan yhdessä katsottiin rekisteriotettakin, josta näki että on vuosimallia 2013, mutta senkin jälkeen mies vakuutti pyörän olevan vuosimallia 2014. Mansplainingia parhaimmillaan.. No minä olin kuitenkin välirahatarjoukseen sen verran tyytyväinen, että tein kaupat, tosin viimeiset kyseisen liikkeen kanssa, kun tuollainen paskanjauhaminen on vähän rasittavaa.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  26. #86
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä on ongelma jota esiintyy konekaupassa aika-ajoin. Yleensä jos 2008 ja 2009 mallit eroavat toisistaan selvästi ja tuote täyttää 2009 mallin määreet, on se mallivuodeltaan 2009. Rekisteriotteen merkintä on rekisteröimispäivä, ei vuosimalli. Mikäli taas 2008 ja 2009 mallit ovat täysin identtiset, on syytä olettaa että on tapahtunut kömmähdys. Tahalliseen vuosimallin "väärentämiseen" ei syyllisty yksikään ns hyvin tunnettu firma. Asiasta saatava hyöty on olematon verrattuna siitä saatavaan kaupalliseen haittaan.

    Melko usein uutta tuotantovuotta myydään jo edellisen vuoden loppupuoliskolla. Esimerkiksi Volvo on kuuluisa siitä että seuraavan, uuden mallivuoden, kalustoa on saatavilla markkinoilta jo vanhan vuoden lopussa. Toinen hyvä esimerkki on vaikkapa Hayabusa, jota on myyty koko sen elinkaaren ajan milloin ylivuotisena uutena, milloin kyseisen vuoden mallina.

    Kuluttajalautakunnan päätös siitä että vuosimallin ja käyttöönottovuoden eroavaisuus tulisi olla esillä hintalapussa, tai se tulee tuoda selkeästi esille kaupantekohetkellä, löytyy (edellyttäen että se on myyjäliikkeen tiedossa).

    Tärkeintä on muistaa että vuosimalli EI ole sama asia kuin käyttöönottovuosi !

    Toinen hyvä seikka muistaa, on se että sosiaalisen median voima on aika usein kääntynyt myös parkujan lisäharmiksi... (tässä ei siis syytetä kirjoittajaa parkujaksi, vaan se oli vain ensimmäinen mieleentullut sana kuvaamaan asiasta kantelua tekevää henkilöä)

    Ymmärrän. Sosiaalisessa mediassahan toki on paljon oikeaa ja väärää informaatiota. Minä tässä vain itken omaa kurjuuttani ja halusin jakaa harrastajien kanssa kokemukseni yhdestä alaan kuuluvasta liikkeestä. Ottakaa se miten haluatte. Toivottavasti kokemukseni estää muita sortumasta vastaavaan virheeseen muualla.

    Älkää siis olko yhtä luottavaisia kuin minä, vaan epäilkää kaikkea.
    Viimeksi muokannut: -SAS-; 06.10.2014 klo 17:25.
  27. #87
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti

    Melko usein uutta tuotantovuotta myydään jo edellisen vuoden loppupuoliskolla. Esimerkiksi Volvo on kuuluisa siitä että seuraavan, uuden mallivuoden, kalustoa on saatavilla markkinoilta jo vanhan vuoden lopussa........
    Samaa harrastaa myös KTM & Polaris.
    04 Buell xb12s

  28. #88
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Vuosimallit on malliltaan samanlaiset.
    Eikä ole kyse ylivuotisesta pyörästä. Pyörään on tehty huoltoja vuonna 2008 (en vain katsonut riittävän tarkasti huoltokirjaa.)
    Jätit sitten käyttämättä ostajan velvollisuuden tutustua tuotteeseen ja asiapapereihin huolella.
    Tiedän, mitä kuluttaja-asiahenkilö vastaa, jos tieto on ollut noinkin helposti saatavilla...
  29. #89
    Nyt ei voi ymmärtää aikaisempaa ajatuksenjuoksua vuosimalleista? Itse olen ostanut useita krossipyöriä, jossa myyjä ilmoittaa jonkun vuosimallin jonka joku aikaisempi myyjä on ilmoittanut kun on sen jostain saanut. AINOA keino saada selville todellinen malli, on ottaa rungonnumero ylös ja soittaa maahantuojalle, joka kertoo milloin pyörä on tehty ja mikä malli se on, rekisteriotteessa oleva vuosiluku on vain käyttöönottopäivämäärä joka nykyisin esim. autoissa määrittelee katsastuspäivämäärän EI muuta.
  30.  
  31. #90
    Lainaa jokizen kirjoitti Katso viesti
    rekisteriotteessa oleva vuosiluku on vain käyttöönottopäivämäärä joka nykyisin esim. autoissa määrittelee katsastuspäivämäärän EI muuta.
    Juuri näin.
    varaosia ei kannata sillä tiedolla mennä ostamaan tai voi käydä niin, että asiakkaalla on oikeaan varaosaan käymätön auto
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen