Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 111:een 111:sta
  1. #91
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Vuosimallit on malliltaan samanlaiset.
    Eikä ole kyse ylivuotisesta pyörästä. Pyörään on tehty huoltoja vuonna 2008 (en vain katsonut riittävän tarkasti huoltokirjaa.)

    Kyse on enemmänkin periaatteesta. Olisin saanut sen varmasti halvemmalla jos olisi kaupattu vuosimallina 2008. Ja onko kyseessä inhimillinen erehdys, ei silläkään ole vitunkaan väliä. Kyse on todellakin periaatteesta. Jos tehdään virhe, on se korjattava.
    Aiemmassa viestissäsi sanot, että luovutustarkastus on tehty 2009. Sitten kuitenkin sanot, että olet katsonut huoltokirjaa huolimattomasti, ja että huoltoja on tehty jo 2008. Ihmettelen suuresti, miten tuon voi katsoa väärin, mutta kaikki on näköjään mahdollista. Tältä pohjalta on kuitenkin erittäin epätodennäköistä, että kuluttajariitalautakunta suosittaisi hyvitystä.

    Mitä muuten tulee vuosimalliin, mallivuoteen ja käyttöönottovuoteen, niin tuossa on tosiaan erilaisia tulkintoja, käytäntöjä, oletuksia ja vedätyksiäkin sekä valmistajien että myyjien toimesta. Esimerkiksi itselläni on tuollainen aiemmin mainittu volvo-merkkinen kulkuväline, joka on tullut tehtaalta ulos heinäkuussa 2011 ja silloin myös käyttöönotettu. Kuitenkin teknisiltä ominaisuuksiltaan ja varaosayhteensopivuudeltaan se on virallisesti mallivuotta 2012, eikä siihen voi soveltaa mallivuoden 2011 osia tai huolto-ohjeita ainakaan kaikilta osin. Toisaalta tarvittaisiin aika härski kauppias, jos tuota 2012-mallisena alkaisi myymään.
  2. #92
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Aiemmassa viestissäsi sanot, että luovutustarkastus on tehty 2009. Sitten kuitenkin sanot, että olet katsonut huoltokirjaa huolimattomasti, ja että huoltoja on tehty jo 2008. Ihmettelen suuresti, miten tuon voi katsoa väärin, mutta kaikki on näköjään mahdollista. Tältä pohjalta on kuitenkin erittäin epätodennäköistä, että kuluttajariitalautakunta suosittaisi hyvitystä.

    Mitä muuten tulee vuosimalliin, mallivuoteen ja käyttöönottovuoteen, niin tuossa on tosiaan erilaisia tulkintoja, käytäntöjä, oletuksia ja vedätyksiäkin sekä valmistajien että myyjien toimesta. Esimerkiksi itselläni on tuollainen aiemmin mainittu volvo-merkkinen kulkuväline, joka on tullut tehtaalta ulos heinäkuussa 2011 ja silloin myös käyttöönotettu. Kuitenkin teknisiltä ominaisuuksiltaan ja varaosayhteensopivuudeltaan se on virallisesti mallivuotta 2012, eikä siihen voi soveltaa mallivuoden 2011 osia tai huolto-ohjeita ainakaan kaikilta osin. Toisaalta tarvittaisiin aika härski kauppias, jos tuota 2012-mallisena alkaisi myymään.
    Niin, koska rekisteriotetta ei ollut näytillä, katsoin huoltokirjasta kohdan luovutustarkastus. Siinä kohdassa oli vm 2009. Muuten en katsonut tarkemmin huoltokirjan vuosilukuja kuin vain että leimoja on joo.
    Huoltojen ajankohdat tulivat vasta esille, kun olin vienyt prätkän huoltoon ja kaivoin huoltokirjan esiin leimaa varten. Siinä iltasella hultokirjaa selaillessa, huomasin huoltoja tehneen jo vuonna 2008. Ajattelinki että wtf. Samaisena iltana kaivoin heti rekisteriotteen esiin, josta tarkastin käyttöönottopäivän. 03/2008.

    Siitä tämä rumba alkoi. Olen jo käynyt tämä asian läpi kuluttaja-asiahenkilön kanssa, ja hänen mukaansa liike on tehnyt virheen. Jää nähtäväski, mikä on virallinen päätös kunhan se joskus vuonna 2019 saadaan valmiiksi tässä pykälien viidakossa.
  3. #93
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Niin, koska rekisteriotetta ei ollut näytillä, katsoin huoltokirjasta kohdan luovutustarkastus. Siinä kohdassa oli vm 2009. Muuten en katsonut tarkemmin huoltokirjan vuosilukuja kuin vain että leimoja on joo.
    Luovutustarkastuksen päivämääräksihän pitäisi olla kirjattu suunnilleen se päivä jolloin pyörä on ensimmäistä kertaa luovutettu asiakkaalle. Jos tuossa lukee ihan puutaheinää, niin silläkin voi olla merkitystä jutun lopputulemaan, että kuka tuon väärän kirjauksen on tehnyt. Esimerkiksi oman pyöräni huoltokirjaan luovutuspäivää ei ole täytetty lainkaan myyjän toimesta...

    Toisaalta, rekisteriotteen käyttöönottopäiväkään ei ole koko totuus. Itsellä ainakin uuden harmaatuontipyörän kohdalla kävi niin, että käyttöönottopäiväksi tuli lopullisen rekisteritunnuksen antopäivä, vaikka olin ajellut tarrakilvellä jo jonkin aikaa, kun verotuspäätös viipyi. En nyt ihan tainnut ehtiä 1000km huoltoon ennen käyttöönottopäivää mutta kuitenkin...
  4. #94
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Luovutustarkastuksen päivämääräksihän pitäisi olla kirjattu suunnilleen se päivä jolloin pyörä on ensimmäistä kertaa luovutettu asiakkaalle. Jos tuossa lukee ihan puutaheinää, niin silläkin voi olla merkitystä jutun lopputulemaan, että kuka tuon väärän kirjauksen on tehnyt. Esimerkiksi oman pyöräni huoltokirjaan luovutuspäivää ei ole täytetty lainkaan myyjän toimesta...

    Toisaalta, rekisteriotteen käyttöönottopäiväkään ei ole koko totuus. Itsellä ainakin uuden harmaatuontipyörän kohdalla kävi niin, että käyttöönottopäiväksi tuli lopullisen rekisteritunnuksen antopäivä, vaikka olin ajellut tarrakilvellä jo jonkin aikaa, kun verotuspäätös viipyi. En nyt ihan tainnut ehtiä 1000km huoltoon ennen käyttöönottopäivää mutta kuitenkin...

    -Luovutustarkastaus BW 2009
    -1000km huolto BW 2008
    -6000km huolto BW 2008
    -12000km huolto eri liike 2009

    Hauskinta tässä on se, että luovutustarkastuksen ja 12000km huollon välissä on aikaa noin viikko
  5. #95
    Ja noille muutamalle kaikken tietäville tekstari hemmoille, tähän asti mun mielestä BW ei ollut mikään epämääräinen "jobbari" liike, itse ainakin luottaisin myyjän sanaan vuosimallista ym.
    Eli en rupeaisi sen kummemmin kissojen ja koirien kanssa vuotta selvittää, jos myyjä ja ilmoitus noi vuodet latelee.

    Mutta nähtävästi BW pitää laskea tuohon epämääräiseen sakkiin......

    Eli kun kaupoille menee nykyään, pitää vissiin ennen allekirjoitus sanoa, "venaas vähän, tsekkaan jahka millainen kusetus tässä on" ?
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  6. #96
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Ja noille muutamalle kaikken tietäville tekstari hemmoille, tähän asti mun mielestä BW ei ollut mikään epämääräinen "jobbari" liike, itse ainakin luottaisin myyjän sanaan vuosimallista ym.
    Siperia opettaa, kun kyseessä on kuitenkin omalla työllä hankitut rahat. Vai onko kyseessä kuitenkin niin pienet summat, ettei kannata vaivautua. Asuntokaupoissa mukana aina laillinen kaupanvahvistaja, valvomassa että kaikki paperit ovat sopimuksen mukaisia ja allekirjoitushetkellä kaikkien luettavissa, ja kuitenkin noissakin päädytään välillä käräjille.
    Kaikissa autokaupan ohjeissa mielestäni painotetaan, että ote pitää olla käsillä silloin, kun rahaa liikutetaan. Miten tästä voi poikkeuksen tehdä "luotettavassa" liikkeessä?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #97
    Ja nätiksi loppukaneetiksi (yeah right) vielä muistutus: Kuluttariitalautakunta ei sitten voi määrätä yhtikäs mitään. He antavat vain suosituksia siitä kuinka heidän mielestään asiassa tulisi toimia. Eli oli heidän päätös mikä hyvänsä, se ei takaa ylimääräistä bensarahaa kellekkään. Pakottava lausunto pitää yrittää hakea käräjäoikeudesta. Päätöslauselmissa suht usein lukee: "ostajan velvollisuus on tutkia ostettava tuote ja sen dokumentointi riittävän tarkasti ennen ostopäätöksen tekoa".

    Toivotaan silti että tämän julkisen mustamaalaamisen lopputulos on kumpaistakin tyydyttävä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #98
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Ostin prätkän reilun kuukausi sitten:

    -Myynti-ilmoituksessa vm 2009

    -Myyjä esitteli pyörän vm 2009

    -Kauppasopimuksesssa vm 2009

    -huoltokirjan luovutustarkastus 2009, joka löytyy huoltokirjasta ensimmäisenä (josta vuosimallin tarkastin kauppahetkellä, ja johon luotin)

    -Rekisteriotetta ei esitelty kaupantekohetkellä, sillä myyjän mukaan sitä ei ollut vielä heilläkään, koska pyörä oli vasta tullut heille
    .
    Noh,
    Tuon rimpsun kun on käynny läpi, ehkä siinä jo uskoo ilman tuota rekisteriotettakin tuon vuosimallin.
    Luulisin että moni muukin olisi siinä luulossa kauppaa tehdessä, että -09:hän tuo on.
    Taannoin sovittiin suullisesti kauppoja, lyötiin kättä päälle ja luotettiin mitä toinen sanoi ja se oli siinä.

    Mutta kusetushan tuo BW:n homma on.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  9. #99
    Poistettu
    Ihan koko ritirimpsua en jaksanut lukea. Mutta mieleen nousi sellainen asia, että jos peli on ollut liikeen koeajopyöränä punakilpisenä, silloinhan on ihan mahdollista että rekisteröinti on tehty esim 2009, vaikka pelillä olisi ajettu punakilvellä monta tonnia edellisenä. Eihän se toki silloin moposta 2009-mallista tee.

    Sitä en osaa sanoa, milloin luovutustarkastus pitäisi olla tehtynä, kaiken järjen mukaan silloin kun peli liikkeesä otettiin käyttöön. Ensirekisteröintipäiväksi rekisteriotteeseen tulee kuitenkin se valkokilven laittopäivä. Tästä on omakohtaistakin kokemusta kun olen koeajomopon ostanut.
  10. #100
    No, minulle on käynyt samassa firmassa aivan samalla tavalla. Eipä se silloin haitannut, mutta kuitenkin.
  11. #101
    Lainaa Mitts kirjoitti Katso viesti
    No, minulle on käynyt samassa firmassa aivan samalla tavalla. Eipä se silloin haitannut, mutta kuitenkin.
    Sama, tosin nyt jo lopetetussa Espoon liikkeessä. Vuosimallia 2009 oleva pyörä, käyttöönotettu/rekisteröity ylivuotisena 2011 ja myynti-ilmoituksessa vuosimalliksi ilmoitettiin seuraavana vuonna 2011. Eipä tuo tosiaan ole haitannut, mutta miksei voinut ilmoitukseen laittaa että MY2009/käyttöönotto 2011
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  12. #102
    Kyllä mulla ihan hyvät kokemukset liikkeestä on. Jälkimarkkinoinnissahan se liikkeen etiikka punnitaan. Itse ostin ko. liikkeestä R.T Bemarin -01. Kytkin oli mopottimessa tiensä päässä, sitä vaan ei huomannut kuin sillä perustestillä 120 vauhtia ja kaasu pohjaan. No mopo ostettu ilman koeajoa (tammikuu). Reklamaation jälkeen liike korjasi vian ilman mitään kitinää tai 50/50 % kuluehdotusta. Puimuriin kun tämä ei halvin remontti ole.
    Eli samapa se saako kupin kahvia, vai onko myyjä heti mielistelemässä. Sitten kun se mopo hajoaa, alkaa se oikea liikkeen hyvyys ja huonous tulemaan esiin. Tässä kaupassa se tehtiin paremmin kuin hyvin.
    R1100RT -01
  13. #103
    Pienenä korjauksena tuohon erääseen kommenttiin asuntokaupoista: asuntokaupoilla ei ole aina kaupanvahvistaja paikalla, vain kiinteistö-kaupoissa tarvitaan kaupanvahvistaja. Siis asunto-osakkeiden kaupassa ei. SORRY OT.
  14. #104
    Eipä ole tullut ostettua mitää kyseisestä virmasta, olin kiinnostunut yhdestä pyörästä jossa oli sopivat kilometrit, kaatumajäljet kyljessä ja etupää kiero laitteen hintaan se ei vaikuttanut eikä myöskään korjata eli myydään siinä kunnossa.Jätin suosiolla vehkeen sinne.Eikä hintakaan houkutellut kauppoihin.
    Viimeksi muokannut: lämmittäjä; 13.11.2014 klo 01:32.
    <br />
  15. #105
    Ruusuja! Löysin itselle sopivan vaihtopyörän netistä ja kerkesin sitä ihmettelemään suoraan duunista lauantaina tuntia ennen sulkemisaikaa. Pyörämyyjiä oli vain yksi paikalla, joten ehdin katsella pyörän läpi kaikessa rauhassa ja kun halusin palvelua sain sitä heti kun edellinen asiakas oli hoidettu. Kaupat sorvattiin nopeasti ja hinta saatiin neuvotellen todellakin kohdalleen. Edellisen kerran olen asioinut putiikissa n. 7 v sitten joten en ole mikään kantis.

    E. Eilen 27.04 oli sitten pyörän haku. Vakuutus tehtiin, kahvia juotiin ja toivotettiin hyvää matkaa. Ajoin 130 km kotiin, pyörä toimi todella hyvin. Ja voin kertoa että nyt oltiin siinä halvimpien vaihtopyörien luokassa. Iso kiitos O Lehto / Vantaa.
    Viimeksi muokannut: Juhana N; 28.04.2015 klo 03:05.
    CBR1100XX ´99
  16. #106
    Risuja ja roppakaupalla!
    Vartin pyörin haluamani pyörän ympäri ja rahat taskussa. Myyjä piipahti jossain vaiheessa kurkkaamassa, että en osia pyörästä irroita ja jatkoi närkästyneen näkoisenä kiirehtimistään. Myyjällä oli kiire selitellä puhelimitse, että minkä ravintolan ovella seisoo minäkin iltana. Henkilökohtaiset asiat olivat paljon tärkeämmät, kuin kaupankäynti. Kiinnostuksen kohde oli semmoinen, että olisin lyönyt pyydetyn summan käteistä kouraan, mutta ei vissiin minun rahat kelpaa. Pidin tupakkatauon siinä pihalla ja kyseinen puotipuksu tuli tatuointeineen selvittelemään mönkijän valoja, ja samalla katsoi minua hitaasti. Tuli juuri sellainen olo, että ikinä en tuolle tontille astu toistamiseen.
  17. #107
    Muistuu mieleen lauantaipäivä muutaman viikon takaa. Tuli piipahdettua emännän kanssa katsomassa löytyisikö mitään häntä innostavaa. Mahdolliset kaupantekokeskustelut loppuivat pikaisesti paikallaolevan työntekijän anteeksipyytelyyn, kun "tänään ikävä kyllä ei ole ainuttakaan (pyörä)myyjää paikalla"..talo täynnä jos minkälaista menopeliä, muttei ketään joka niistä voisi kauppoja hieroa - sillälailla pojat No, tuli sieltä silti hanskojen kanssa lähdettyä ja pyytämättäkin sai ihan asiallisesti alennusta.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  18. #108
    qnarkill:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Ei enää neekerihelsinkiin ikinä
    Etusen vaihto sovittuna aikana sovitusti 35€, reipas kaveri huuhtas pyörän päälle sekä kiristi ketjut ja tiukkas jarrun. Aivan loistavaa palvelua, todellakin tänne seuraavalla kerralla. Se mikä on ongelma ettei BW:llä ole iltaisin 16-18 välilla asentajia paikalla.
    exxtatic
  19. #109
    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Risuja ja roppakaupalla!
    Vartin pyörin haluamani pyörän ympäri ja rahat taskussa. Myyjä piipahti jossain vaiheessa kurkkaamassa, että en osia pyörästä irroita ja jatkoi närkästyneen näkoisenä kiirehtimistään. Myyjällä oli kiire selitellä puhelimitse, että minkä ravintolan ovella seisoo minäkin iltana. Henkilökohtaiset asiat olivat paljon tärkeämmät, kuin kaupankäynti. Kiinnostuksen kohde oli semmoinen, että olisin lyönyt pyydetyn summan käteistä kouraan, mutta ei vissiin minun rahat kelpaa. Pidin tupakkatauon siinä pihalla ja kyseinen puotipuksu tuli tatuointeineen selvittelemään mönkijän valoja, ja samalla katsoi minua hitaasti. Tuli juuri sellainen olo, että ikinä en tuolle tontille astu toistamiseen.
    Samankaltainen kokemus parin viikon takaa, olin uutta pyörää hankkimassa, myyjä tms huuteli että voiko auttaa, ilmoitin että kyllä, jolloin kaveri lähti menemään toisen suuntaan. Hetki odottelua ja sain saman kaverin kiinni. Kerroin asiani ja myyjä kysyi mitä olin ajatellut vaihdokin hinnaksi, kerroin oman ajatukseni ja vastaus oli "ei päästä kauppoihin". Yritin vielä kysyä että millähän hinnalla kauppaan päästäisiin, sillä olin oikeasti ostamassa uutta pyörää, mutta vastaus oli toiseen kertaan tyly, ei päästä kauppoihin. Ei edes yritystä tehdä kauppaa.... oli niin kiire tehdä kaikkea muuta...

    No kävin sitten ostamassa pyörän toisesta talosta jossa en myöskään saanut toivomaani hyvitystä mutta kauppaa haluttiin tehdä molemmin puolin.

    BW:ssä oli todella hyviä myyjiä joitakin vuosia sitten, ja olenkin ostanut heiltä useita pyöriä sekä kadulle että crossiin. Tämänhetkiset hemmot eivät voi kutsua itseään myyjiksi... Tuonne itselläni ei ole enää mitään asiaa.
    Ducati Streetfighter V4S

    Superduke 1290 x2
    BMW S1000RR
    Kawasaki Z1000 x2
    Kawasaki ZX10R x2
    Kawasaki ZX12R
    Honda CRF x5



  20. #110
    Avoimet työpaikat:
    Haemme vahvistusta joukkoomme. Pääasiallinen kohderyhmä motoristit. Otathan yhteyttä!

    Hakemus 1;
    Hei! Olen koulutukseltani merkonomi ja lisäksi olen suorittanut Myynnin ammattitutkinnon. Minulla on kokemusta b2b ja päivittäistavarakaupan myynnistä lähes 5vuoden ajalta. Osaan tunnistaa asiakkaan tarpeet ja klousata kaupan niin, että asiakas haluaa jatkossakin asioida liikkkeessämme. Olen reipas ja iloinen, asiakaslähtöinen myynnin ammattilainen. Olen myös valmis kouluttautumaan työn ohessa. Minulla on joskus ollut moottoripyörä joten harrastus on minulle tuttu.

    Hakemus 2:
    Oon harrastanu motocrossia 15vuotiaaks saakka kunnes meni olkapää paskaks. Harrastuksiin kuuluu streetfighter pyörien rakentelu ja hauskanpito kavereiden kaa. Tykkään myös Monster energiajuomista ja pidän mielelläni lippistä päässä sisätiloissa, myös töissä ollessani.

    ... 2viikon kuluttua Hakemus2:n lähettäjä aloittaa työt firmassa ja kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.

    ...paitsi asiakkaat.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  21.  
  22. #111
    Samantyylinen kokemus vuosien takaa.
    nimim. 10 vuotta sitten BW:ssä viimeksi käynyt

    Lainaa Kimixxx kirjoitti Katso viesti
    Risuja ja roppakaupalla!
    Vartin pyörin haluamani pyörän ympäri ja rahat taskussa. Myyjä piipahti jossain vaiheessa kurkkaamassa, että en osia pyörästä irroita ja jatkoi närkästyneen näkoisenä kiirehtimistään. Myyjällä oli kiire selitellä puhelimitse, että minkä ravintolan ovella seisoo minäkin iltana. Henkilökohtaiset asiat olivat paljon tärkeämmät, kuin kaupankäynti. Kiinnostuksen kohde oli semmoinen, että olisin lyönyt pyydetyn summan käteistä kouraan, mutta ei vissiin minun rahat kelpaa. Pidin tupakkatauon siinä pihalla ja kyseinen puotipuksu tuli tatuointeineen selvittelemään mönkijän valoja, ja samalla katsoi minua hitaasti. Tuli juuri sellainen olo, että ikinä en tuolle tontille astu toistamiseen.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234