Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 168:sta
  1. #1
    Kertoisitteko kokemuksianne Triumph Speed Four pyörästä... olen aikeissa hankkia ko. pyörän. Kävin yhtä koeistumassa ja oli mukava + ärtsyn näköinenkin.
    -millainen ajaa jos vaikka verrataan joihinkin Kawoihin esim. GPZ500 ZZR600 ZX6R?
    -keuliiko kaasulla (ei tarvitsisi) eli onko kovinkin kevytkeulainen
    -millainen pysäytettävä etujarrulla, meneekö herkästi lukkoon
    -kanttaaminen
    -moottoritieajo ts. kovaa ja kauan, puuduttaako

    Näitä tuntuu löytyvän ylivuotisia pari kappaletta seinäjoelta, onko tietoa muista jälleenmyyjistä mistä kannattaisi kysellä ylivuotisia?

    Kiitos!

    "toivottavasti tuleva trumppakuski"
  2. #2
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Keulii kaasulla haluttaessa (pikku powerwheelie silloin tällöin hymyilyttää kummasti), on ketterä ja helppo kanttailla, eikä matka-ajossakaan mitään sen kummempia ongelmia ole, kunhan vauhdit pysyy jollakin tasolla järkevinä - ts. 120+ vauhti ei ainakaan itselle aiheuta yhtään mitään ongelmia tankillisenkaan pätkissä ajettuna, mutta esim. kahta sataa ei jaksa kauaa ajella. Mutta omimmillaan pyörä on kuitenkin mun mielestä mutkateillä, nopeilla tai hitailla - ihan sama.

    EDIT: Niin ja tuo jarruttelujuttu. Jarruttelen käytännössä 95% etujarrulla. Eipä ole ollut mitään ongelmia lukkiutumisen kanssa

    Suosittelen, ehdottomasti hintansa väärti peli Saattaapi olla että myös Motomarketilta Turusta löytyy jokunen yksilö ja Oulussa Eximaken tiloissa majailee yksi.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #3
    En ole tainnut ikinä ajaa yhtäkään Kawasakia, joten siihen en osaa kommentoida mutta kerrotaan jotain muuta.
    Kakspäällä täytyi kaasua varoa, mutta ei se muuten vahingossa keulinut. Mulla oli vähän ongelmana nimenomaan toi puutuminen, mutta moottoritienopeuksissa ilmavirta pitää sen verran miestä pystyssä että siinä ei niinkään haitannut. Ajoasento vain oli pikkusen liian etukeno mulle ja hitaammilla (suorilla) maantipätkillä otti käsiin.

    Jarrut toimii hyvin, ei ole ikinä vahingossa mennyt lukkoon. Ketterä peli kaikinpuolin ja mukava ajaa nimenomaan mutkatietä. Nakupyörähän se on, että matkailuominaisuudet on sen mukaiset. Kaupungissa vähän tympii se ruiskun on/off nyppiminen pienillä kierroksilla ja vaihteilla ts. ruuhkassa matelu on tosi rasittavaa, mutta niinhän se aina on..

    Hauska pyörä kaikinpuolin, mutta on tuo Triple vielä paljon hauskempi
    Ylivuotisia näyttää olevan motopalstan mukaan ainakin Turussa motomarketissa. Sanoo vielä että olisi keltaisia ja vihreitä. Keltainen väri oli tarjolla -04, -05 ja vihreä -04 asti.

    Speedfour.org kertoo muutakin tietämisen arvoista.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
  4. #4
    Joo kiitos paljon teille kommenteista.

    Ongelma ratkesi, koeajettiin ja tehtiin kaupat.

    Nyt kotona vihreä Speed Four -04 ... Oikein Hyvältä Tuntuu!!!

    Voimaa riittää meille ihan yllinkyllin ja keuliihan se piru pikkaisen
    yksipäälläkin.

    Hyvä peli kokonaisuutena, uskaltaa suositella muillekin.

    Pitänee alkaa uutta avatarta ja nickiä järjestää....

    Turvallisia ajoja kaikille
  5. #5
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Onneksi olkoon hyvästä valinnasta
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #6
    Onnea mainion pyörän hankkimisesta! Pirulauta kun olisit vaan tajunnut ostaa minulta vimpan päälle olevan fourin kivoilla herkuilla. Olisi ollut mukavaa luovuttaa se hyvään kotiin. Itsellä meinaa aika olla sen verran kortilla ettei luultavasti muutamaan vuoteen pysty juuri ajelemaan joten on pakko pyörästä luopua jos hyvä ostaja kohdalle sattuu.
    Tatuoitu paskiainen
  7. #7
    itseäkin on vähän kutkuttanut tuommoinen riumppi kun tahtoisi vähän lisää puhtia mutta vähän mietittyttää kuinka paljon vakuutusmaksut ynnä muut kulut nousisivat nykyisestä 400cc supermotosta. kuinka usein pitää moista pyörää huoltaa ja tekeekö öljyn vaihdot ynnä muut perushuollot itse? ja paljonko köyhtyy kesän vakuutuksista?
  8. #8
    Lainaa (vuohi @ Touko. 15 2006,09:38) kirjoitti
    itseäkin on vähän kutkuttanut tuommoinen riumppi kun tahtoisi vähän lisää puhtia mutta vähän mietittyttää kuinka paljon vakuutusmaksut ynnä muut kulut nousisivat nykyisestä 400cc supermotosta. kuinka usein pitää moista pyörää huoltaa ja tekeekö öljyn vaihdot ynnä muut perushuollot itse? ja paljonko köyhtyy kesän vakuutuksista?
    Vaihdoin just vaakuutukset Pohjolaan jollon vuoden hinnaksi tuli n. 660 euroa (bonukset: liikennevakuutus 30%, kasko 70%). Triumphin päivitetyssä huolto-ohjeessa taitaa huoltoväli olla 10 000km, mutta öljynvaihto ainakin onnistuu hyvin itse. Muista huolloista en osaa sanoa koska ainakin oma pyörä on toiminut vallan mainiosti.

    edit: Niin ja tähänhän sopii pyöräni myyntilinkki Klik



    Tatuoitu paskiainen
  9. #9
    nyt olisi askelta lähempänä tuo vaihto taasen. tuli ajettua vanha pyörä ladan kylkeen. jos menee lunariin täytyy varmaan tuommoinen riumppi tai joku vastaava hankkia nooh tässä on onneksi kuukausi aikaa miettiä kun laittoivat lääkärit siistin kipsin tohon kytkinkäteen että kerkeän miettimään sitä uutta pyörää rauhassa eikä tule hätiköityä kun ei pääsisi sen nopeampaa ajamaan vaikka heti saisi pyörän
  10. #10
    Hmmm.... onhan tuokin eräs tapa päästä eroon vanhasta pyörästä,
    hieman äärimmäinen vaan. Pikaista paranemista!
    Tatuoitu paskiainen
  11. #11
    Ja pyörän huolloista sen verran että vaikka tuolta löytyy huolto-ohjelma. Se kertoo vähän että mitä ja miloin.
    Suurin osa huolloista näyttäis jotakuinkin selkeiltä, että niistä selviäis itsekin, mutta toi vikamuistien luku ja mahdollinen ruiskun säätö vaatii sitten tietty erikoisemmat laitteet.
    Mutta itse pyörää en voi oikeastaan kuin kehua. Pirun hauska laite, kiinnittää kiitettävästi huomiota minne tahansa meneekin, ja on vakionakin riittävän äänekäs
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  12. #12
    mul on kokemusta vain fourista ja zxr 750 -91. Oon tyytyväinen, four on paljon ketterämpi, kevyempi, mukavampi kuin kawani.
    do dii....
  13. #13
    nyt olis fouri vähän niin kun hankittu vielä pitää odottaa että 25kw setti saapuu liikkeeseen katsas... siis liikenteessä ajamista varten


    edititi ottaa vähän kuvia oikeen kun niin kuumottelee tuolla talissa että pakko näprätä jotain.



  14. #14
    onneks on toi ranne vielä aavistuksen liian vaiheessa ettei pysty ajamaan yhtään pidempää siivua muuten tulisi liihotettua tuolla koko ajan vaikka kortti ei riitä ennen 25kw papereita. mutta tokkopa siittä edes hirmuisia sakkoja tulisi sattui kyllä hyvä tuuri tuon pyörän kanssa kun kaikki mitä suunnitelin pyörään vaihtaa on jo vaihdettu.

    -kohtuu korkeat raiserit ja leveä tanko jolloin ajoasento on vain aavistuksen etukeno
    -teräspunosletkut vaikka vakio letkuilla ei ole jarruja päässyt kokeilemaan niin kai noista jotain hyötyä on
    -ja sit pakolliset minivilkut ja kilpiteline

    käyttö kokemuksia sitten kun on rann... eikun siis 25kw papereissa
  15. #15
    ekat tyypit on otettu ja hyvinhän tuo tuntui liikkuvan. alavääntö vaan tuntui aika olemattomalta ison ykspyttysen ja lyhkästen välien jälkeen mutta kunhan varvikellossa on tarpeeksi lukemaa niin tuntuisi menemisen riittävän omiin tarpeisiin tuo leveä tankokin sopii kyllä itselle, ei ole hyppäys supermoton sarvista kovin iso ajoasennon osalta.



  16. #16
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Itselle tuli ainakin maukkaasti lisää alavääntöä kun Power Commander saatiin säätöihin, eli suosittelen! Ja muuten, Speed Fourissa on teräspunosletkut ihan tehtaan jäljiltä, liekö olleet liian lyhyet crossistongan kanssa.

    On muuten melko maukkaan näköinen peli
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #17
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 15 2006,09:50) kirjoitti
    nyt olis fouri vähän niin kun hankittu vielä pitää odottaa että 25kw setti saapuu liikkeeseen katsas... siis liikenteessä ajamista varten


    edititi ottaa vähän kuvia oikeen kun niin kuumottelee tuolla talissa että pakko näprätä jotain.
    Kappas, täällähän se meikäläisen ex-heila liikkuu! Ei muuta kun turvallisia kilsoja uudelle omistajalle! Meikäläinen on taas ruvennu kallistumaan supermotojen puoleen ja sellaista tässä metsästellään..

    edit. Daytonaan sitä päädyttiin. ei sitä ilmeisesti osaa luopua hyvästä..



    Thruxton '07
  18. #18
    ajattelin kysäistä että mistä muut ovat hommanneet mökäpönttönsä ja ruiskunsäätely hilut kun alkaa tuo huminaa hyminää meno kyrpimään
  19. #19
    Terve. Olen tässä pyörää ostamassa ja nyt kun livenä tuo trumpan s4:sen näin niin kyllä on kaunis pyörä

    Kuinkas tuo sopii tämmöiselle 189cm kaverille? Olen kattellut myös Z750:stä ja Hornetin kuussatasta, mutta kyllä tämmöinen vähän ei-tule-joka-mutkassa-vastaan - pyörä enemmän kiinostaisi.

    Olen tässä yrittänyt käytettyjäkin katsella, mutta ei näytä tällä hetkellä olevan kuin yksi nettimotossa
  20. #20
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 15 2006,09:50) kirjoitti
    nyt olis fouri vähän niin kun hankittu vielä pitää odottaa että 25kw setti saapuu liikkeeseen katsas... siis liikenteessä ajamista varten


    edititi ottaa vähän kuvia oikeen kun niin kuumottelee tuolla talissa että pakko näprätä jotain.
    Onnea uutukaiselle. Hyvän biken ostit!!!
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  21. #21
    Lainaa (Ezkm @ Syys. 19 2006,22:36) kirjoitti
    Terve. Olen tässä pyörää ostamassa ja nyt kun livenä tuo trumpan s4:sen näin niin kyllä on kaunis pyörä *

    Kuinkas tuo sopii tämmöiselle 189cm kaverille? Olen kattellut myös Z750:stä ja Hornetin kuussatasta, mutta kyllä tämmöinen vähän ei-tule-joka-mutkassa-vastaan - pyörä enemmän kiinostaisi.

    Olen tässä yrittänyt käytettyjäkin katsella, mutta ei näytä tällä hetkellä olevan kuin yksi nettimotossa *
    itsellä mittaa vain 176 ja silti pitkissä (yli 2h) pätkissä rupeaa polvet puutumaan jyrkähkön polvikulman takia mutta jossain muistan nähneeni jalkatappeja jotka tulevat noin 5cm alemmaksi jolloin mahtuu varmaan isompikin mies ajamaan ihan hyvin.



  22. #22
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen 185, ja tilasinpa juuri siirtosarjan jalkatapeille. Siis taakse ja ylöspäin.

    Ja ilmavirta sattuu ainakin meikäläiseen kevyemmin ilman etukatetta
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  23. #23
    Lainaa (PoS @ Syys. 20 2006,16:12) kirjoitti
    Itse olen 185, ja tilasinpa juuri siirtosarjan jalkatapeille. Siis taakse ja ylöspäin.

    Ja ilmavirta sattuu ainakin meikäläiseen kevyemmin ilman etukatetta
    Mistä noita jalkatappisarjoja saa? Itselläni 180cm ilmavirtaus on aika tasainen - 90...100km/h on mukava matkavauhti. Lujempaa mennessä alkaa tulla liian tuulista...
    Englannintorvi
  24. #24
    Noniin, nyt olisi minullakin uuden pyörän osto edessä ja trumppa vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Pari juttua pitäisi kumminkin vielä saada tietää.

    Ajo-ominaisuudet ovat ilmeisesti loistavat mutkapätkille, mutta soveltuuko fouri pidemmille matkoille? Entä onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Vuosimallien välilläkään ei ilmeisesti ole suuria eroja? Pystyykö ottamaan kyytiläistä? Ja tarviiko penkittää kuristettaessa vai miten homma toimii? Tälläistä tällä kertaa * Hyvää alkanutta ajokautta vaan kaikille *
  25. #25
    Lainaa (BlackShadow @ Maalis. 16 2007,22:40) kirjoitti
    Noniin, nyt olisi minullakin uuden pyörän osto edessä ja trumppa vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Pari juttua pitäisi kumminkin vielä saada tietää.

    Ajo-ominaisuudet ovat ilmeisesti loistavat mutkapätkille, mutta soveltuuko fouri pidemmille matkoille? Entä onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Vuosimallien välilläkään ei ilmeisesti ole suuria eroja? Pystyykö ottamaan kyytiläistä? Ja tarviiko penkittää kuristettaessa vai miten homma toimii? Tälläistä tällä kertaa * Hyvää alkanutta ajokautta vaan kaikille *
    Itse ostin viime kesänä speedfourin ja 6tkm kerennyt ajamaan ja on ollut kyllä ainakin itselle loistopeli. Pidemille matkoille sopii ihan yhtä hyvin kuin muut nakupyörät eli kunhan matkavauhti on alle 100 niin kyllä sitä jaksaa pitkääkin siivua vetää. Tyyppi vioista ei itsellä onneksi ole mitään kokemusta kyytiläisenkin saa mukaan itse en kyllä osaa sanoa mitään sitten kyytiläisen viihtyvyydestä mutta ei se nyt ainakaan ihan mahdoton ole 2-päällä ajella. Kuristaminen on todella helppo homma ruiskun päälle laitetaan vain muutaman kympin maksava metalli osa joka rajoittaa kaasun liikettä huomattavasti ja kun liikkeessä tekevät tuon saat mukaasi lapun jota näyttämällä konttorilla saat sen 25kw merkinnän. Tuolla tavalla pyörästä tulee kyllä todella surkea ajettava koska tehoa puuttu koko kiarrosalueelta kun kaasu ei aukea mutta eiköhän sitä nyt katsastuskonttorille asti juuri ja juuri pääse tuollaikin
  26. #26
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (vuohi @ Maalis. 17 2007,09:03) kirjoitti
    kunhan matkavauhti on alle 100 niin kyllä sitä jaksaa pitkääkin siivua vetää.
    Tissiposki

    Itse pidän siedettävänä (=jaksaa ajaa tankkaukseen asti ja jatkaa heti kun tankki on täynnä) noin 150-160 vauhtia. Loistopeli, samaan hintaan saat kyllä parempaa etsiä. Ja suht pitkääkin siivua olen taittanut jonkin verran.

    Tyyppivikoja ei taida paljon olla, paitsi ennen -04 käytössä olleet hauraat muoviset bensaletkun liittimet, jotka saa vaihdettua ilmaiseksi jos ei ole jo tehty. Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin. Häiritsevistä ominaisuuksista merkittävin on ruiskun oudot kikkailut osakaasulla noin 3000-3500 rpm kohdilla. Mutta kukas sitä osakaasulla...
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #27
    Lainaa (PoS @ Maalis. 19 2007,21:00) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Maalis. 17 2007,09:03) kirjoitti
    kunhan matkavauhti on alle 100 niin kyllä sitä jaksaa pitkääkin siivua vetää.
    Tissiposki
    nojoo itsellä tosin noi vakiocliparit vaihdettu pois ja tilalla korkeat raiserit ja leveä tanko mikä voi rajoittaa vähän tuota matkavauhtia.
  28. #28
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Joo näin muistelinkin asian olevan. Kunhan pääsin piikittelemään
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  29. #29
    Nyt on sitten leovincen vaimennin kiinni ja riumpin oma ruiskukartta sliparia varten laitettu ja yllätyin oikein kuinka paljon vaikutti moinen operaatio. Moottorin toiminta pienillä kierroksilla parani huomattavasti ja tuntuisi ylöskin tulleen jotain lisää kun etunen kepenee entistä helpommin ja ei se nyt ainakaan rumemmalta näytä kuin vanhalla pöntöllä.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (BlackShadow @ Maalis. 16 2007,22:40) kirjoitti
    Noniin, nyt olisi minullakin uuden pyörän osto edessä ja trumppa vaikuttaa oikein hyvältä vaihtoehdolta. Pari juttua pitäisi kumminkin vielä saada tietää.

    Ajo-ominaisuudet ovat ilmeisesti loistavat mutkapätkille, mutta soveltuuko fouri pidemmille matkoille? Entä onko mitään erityisiä tyyppivikoja? Vuosimallien välilläkään ei ilmeisesti ole suuria eroja? Pystyykö ottamaan kyytiläistä? Ja tarviiko penkittää kuristettaessa vai miten homma toimii? Tälläistä tällä kertaa Hyvää alkanutta ajokautta vaan kaikille
    Itselläni on ollut Four vuodesta 2004. Kilsoja 30tkm. Viime kesänä hurautin Euroopan halki, Rostock - Garda järvi. Aikaa meni nakulla 11h yhtä soittoa. Ei minkäänlaista ongelmaa. Isommissa nopeuksissa ainakin itseni (182cm) on mukava nojailla tuleen. Sama pätkä kuukausi myöhemmin sateessa takaisin reilussa 12 tunnissa. Mikä kummallisinta, takapuolikaan ei esittänyt puutumisellaan protestia.

    Ainoa murhe on ollut tähän asti jarrujen "nypytys" mutta se korjattiin uutena takuuseen. Niin, onhan ne jarrut Japanissa tehty...
    --- Triumph Speed Four ---
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen