Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 168:sta
  1. #31
    Nyt on sitten fouri hankittu. Vihreä ja vuosimallia 04. Pakko todeta, että on aivan mahtava pyörä. Vakioputkellakin äänet aikas komeat. Tuntuu suorituskykykin aika rajulta ottaen huomioon, että pyörä on vielä 25kw kuristettu.
    Onkos fourikuskit radalla käyneet? Itsellä olis suunitelmissa, jos tänä kesänä koettas päästä, kun pyöräkin tuntuu sen verran jämerältä ajettavalta.
  2. #32
    onneksi olkoon loistavasta pyörävalinnasta

    Hyvin sopii fouri radallekkin pari kertaa olen itse käynyt eikä suurempia puutteita ainakaan itselle tullut mieleen. Odotas kun otat kurit irti kumminkin viikon parin päästä niin rupeaa suoritus kyky vasta rajulta tuntumaan ja vielä kun vaihtaa piikkiä pienemmän eturattaan niin alkaa ykkösellä ja kakkosella olemaan eturengas aika löysästi kiinni tiessä
  3. #33
    Lainaa (PoS @ Maalis. 19 2007,21:00) kirjoitti
    Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin.
    Eikös tossa pitäis jo olla 15/45 ratastuksena?
    Kyllä mä olen pystynyt pitämään matkavauhtina sellasta 130-140 ilma suurempia ongelmia. Kyytiläisestä en tiedä kun ei ole koskaan ollut kukaan kyydissä.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  4. #34
    Lainaa (vuohi @ Maalis. 23 2007,17:28) kirjoitti
    ja ei se nyt ainakaan rumemmalta näytä kuin vanhalla pöntöllä.
    Onkos nuo jotkin yleismalliset raiserit?
  5. #35
    Lainaa (FuturaRST @ Kesä. 28 2007,18:11) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Maalis. 23 2007,17:28) kirjoitti
    ja ei se nyt ainakaan rumemmalta näytä kuin vanhalla pöntöllä.
    Onkos nuo jotkin yleismalliset raiserit?
    Pyörän ex-omistajana voin vastata Vuohen puolesta et kyseessä on tämmöset: http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=539090#

    En nyt juuri muista mut joku suomalainen nettiputiikki se oli mistä ne tilasin aikoinaan..
    Thruxton '07
  6. #36
    Lainaa (sam_82 @ Kesä. 29 2007,16:27) kirjoitti
    En nyt juuri muista mut joku suomalainen nettiputiikki se oli mistä ne tilasin aikoinaan..
    Jep, tuollaisiin törmäsinkin vähän etsimällä:
    http://tinyurl.com/yufj72
  7. #37
    sattuisiko kukaan tietämään missä pyörässä olisi samanlainen jalkatappien kiinnitys kuin tuossa pikku riumpissa? Kun itse kasaan hitsaamani katkennut jalkatappi meni antautumaan vuoden kovan käytön jälkeen ja nyt tuntuu siltä että voisi ostaa ihan uuden jalkatapin/jalkatapit mutta oma veikkaus on että alkuperäiset riumppi jalkatapit maksavat aika reilusti ja toimitus aika muutaman viikon
  8. #38
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (BlackShadow @ Kesä. 11 2007,22:05) kirjoitti
    Onkos fourikuskit radalla käyneet? Itsellä olis suunitelmissa, jos tänä kesänä koettas päästä, kun pyöräkin tuntuu sen verran jämerältä ajettavalta.
    Juu onhan tuo meikäläisen pyörä rataa nähnyt, viimeksi juhannuksena. Ihan hyvin sillä pääsee, ajettavuus ja kallistusvarat ovat kyllä ehdottoman kohdallaan. Kun ajelin rataa ainoastaan sillä, en huomannut mitään ongelmaa, mutta nyt kun on tullut ajettua radalle tarkoitettua kalustoa, muutamia kehityskohteita löytyy kyllä.

    Jos oikein tosissasi meinaat ajaa, niin on syytä saada ruisku just eikä melkein säätöihin. Cliparit vaihtaisin toisenmallisiin, vakkareissa on liikaa pull backiä ja ovat kovin korkeat. Keulaa en saanut toimimaan siten että siihen olisi luottoa vaikka kuinka ruuvasin ja vaihtelin paineita (Pilot Power), mutta luulisin että kunnon renkailla asia on toinen. Keulaa voisi myös laskea hieman. Nuo kun hoitaa niin Fourilla pääsee TODELLA kovaa. Ja niinkuin sanoin, aikana ennen ratapyörää en pitänyt mainittuja asioita lainkaan ongelmina.

    Tuossa vielä on board kuvaa jussilta jos kiinnostaa katsoa

    Lainaa (Nelli @ Kesä. 13 2007,13:18) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Maalis. 19 2007,21:00) kirjoitti
    Niin joo ja 14-piikkinen eturatas syö ketjuohjurin aika vauhdikkaasti. Korvaava tuote (~30 euroa) olikin paljon kovepaa tavaraa, ehkä se kestää paremmin.
    Eikös tossa pitäis jo olla 15/45 ratastuksena?
    No joo, mutta liikkuu paremmin vähän tiuhemmalla, mulla on 14/47



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  9. #39
    Paas kattoen:
    http://www.t5net-forum.de/forum/index.php?act=home
    Ja sieltä linkit sivun alareunasta. Saksasta löytyy kolaripyöräosia suht edullisesti.



    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  10. #40
    Nyt olisi hieman kysyttävää huoltamisesta. Osaisiko joku neuvoa miten etuhaarukan öljyt vaihdetaan ja kuinka paljon öljyä sitten pistetään? *
  11. #41
    Lainaa (BlackShadow @ Tammi. 13 2008,15:06) kirjoitti
    Nyt olisi hieman kysyttävää huoltamisesta. Osaisiko joku neuvoa miten etuhaarukan öljyt vaihdetaan ja kuinka paljon öljyä sitten pistetään?
    Mulla olis vaihto-ohje jos tarvit vielä.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  12. #42
    Lainaa (Nelli @ Tammi. 28 2008,15:32) kirjoitti
    Mulla olis vaihto-ohje jos tarvit vielä.
    Kerkesin jo viedä ammattilaiselle huoltoon, niin saavat siellä sitten pistää alustan muutenkin säätöihin. Osaisiko joku vielä suositella jotain kaatumatappeja?
  13. #43
    Tapit kiinnostaa täälläkin. Ties vaikka tekisin kaupat fourista torstaina
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  14. #44
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on LSL:t. Näyttää hyvältä, vaikuttaa toimivalta. Käytännössä ei tosin ole vielä tarvinnut testata.

    EDIT: niin juu ja sellainen vielä että Speed Four näyttää tällä hetkellä olevan aivan mainio ostos, hinnat on to-del-la kohdillaan!



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #45
    LSL:ät löytyy täältäkin, ihan ok näköiset, helpot laittaa ja varmaankin ajavat asiansa.

    Onkelmiakin on, en saa sitten millään ilmattua etujarruja. Vaihdoin jarruletkut ja nyt on ilmattu kaikki banjot ja nipostakaan ei enää tule ilmaa mutta kahva on edelleen löysä, on se s**tana... Nesteetkin painoin ilmausnipasta ruiskulla läpi, nyt en vaan enää käsitä...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  16. #46
    Minkäslaisia kilpitelineitä porukat on väsänyt Fouriin? Ei ole tuo vakiosysteemi sieltä seksikkäimmästä päästä =)
  17. #47
    Myös minä haluaisin kuulla/nähdä jotain mielenkiintoisia ratkaisuja. Suoraan sanottuna toi takahökötys on V***n ruma, enkä ole oikein keksinyt kuinka modaisin sitä.
    Olis kiva nähdä jotain kuvia...
  18. #48
    Kertokaapa ihan mielipiteenne, olisikohan tuollainen Speed Four liian ärjy ensimmäiseksi pyöräksi? Esimerkiksi Hornettiin verrattuna..?



    If people were meant to pop out of bed, wed all sleep in toasters.

    Ducati Monster 600 Dark
    Triumph Speed Four

  19. #49
    Lainaa (Nem- @ Huhti. 23 2008,13:45) kirjoitti
    Kertokaapa ihan mielipiteenne, olisikohan tuollainen Speed Four liian ärjy ensimmäiseksi pyöräksi? Esimerkiksi Hornettiin verrattuna..?
    empä usko, "liian ärjy" on vähän sellaista urbaania legendaa, ohjastajasta se on kiinni. Laitteen fyysinen koko on enemmänkin se mitä kannattaa tutkia, että olisi pieni ja ketterä totutella. Itse kun inssistä pääsin, niin kävin koeajamassa pikku Hornettia ja se tuntui jo koeajon aikana tehottomalta omaan makuun, mutta kuten sanotaan toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Kokeilemalla se selviää.
  20. #50
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nem- @ Huhti. 23 2008,13:45) kirjoitti
    Kertokaapa ihan mielipiteenne, olisikohan tuollainen Speed Four liian ärjy ensimmäiseksi pyöräksi? Esimerkiksi Hornettiin verrattuna..?
    Ei saakeli tollanen käy, eihän siitä (mulle) v*ttulusta tule loppua ollenkaan, jos sä ostat Fourin myös Paitsi tietty jos ostat tuon mun vessan pois

    Ei vaines, oikein hyvä pyörä se on, mä olen ollut tosi tyytyväinen. Ei varmasti liian tykki ekaksi pyöräksi, mutta sen verran reipas liikkeissään, että sillä jaksaa ajella. Aika korkea se on, kannattaa testata että jalat yltää maahan.

    Tuun varmasti käymään Tampereella aina kun ehdin kunhan Kottarainen saapuu maahan, niin voit vaikka käydä tyypittämässä mun mopoa
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  21. #51
    Lainaa (PoS @ Huhti. 23 2008,22:39) kirjoitti
    Lainaa (Nem- @ Huhti. 23 2008,13:45) kirjoitti
    Kertokaapa ihan mielipiteenne, olisikohan tuollainen Speed Four liian ärjy ensimmäiseksi pyöräksi? Esimerkiksi Hornettiin verrattuna..?
    Ei saakeli tollanen käy, eihän siitä (mulle) v*ttulusta tule loppua ollenkaan, jos sä ostat Fourin myös Paitsi tietty jos ostat tuon mun vessan pois

    Ei vaines, oikein hyvä pyörä se on, mä olen ollut tosi tyytyväinen. Ei varmasti liian tykki ekaksi pyöräksi, mutta sen verran reipas liikkeissään, että sillä jaksaa ajella. Aika korkea se on, kannattaa testata että jalat yltää maahan.

    Tuun varmasti käymään Tampereella aina kun ehdin kunhan Kottarainen saapuu maahan, niin voit vaikka käydä tyypittämässä mun mopoa
    No sehän oliskin vallan mainiota! ..kun vaan se kottarainenkin tosiaan tulis!
    If people were meant to pop out of bed, wed all sleep in toasters.

    Ducati Monster 600 Dark
    Triumph Speed Four

  22. #52
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Juisba @ Huhti. 22 2008,21:13) kirjoitti
    Minkäslaisia kilpitelineitä porukat on väsänyt Fouriin? Ei ole tuo vakiosysteemi sieltä seksikkäimmästä päästä =)
    Tiedän, että mulla on kuva jossain, mutta eipä löytynyt, niin kävin nappaamassa uuden.

    Eli Dremeli käteen ja lokasuoja vek. Sitten paljastuu, että ECU:n alla oleva boksi tulee törkeän näköisesti esiin, joten sillekin vähän Dremeliä. Lokasuoja hiekkapaperilla karkeaksi, reiät sisäpuolelta lasikuidulla umpeen, pakkelia ulkopuolelle, hiekkapaperilla tasaiseksi ja mustaa maalia päälle. Kilpi on kiinni .8mm rosterilevyssä joka on pokattu muistaakseni 30 asteen kulmaan, ja kiinnitetty lapun ja takahäkin väliin. Rosteriin on pultattu yleismallin kilpiteline vilkkujen pidikkeeksi.



    Tai vaihtoehtoisesti voi ostaa Stormilta Ermaxin undertrayn

    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  23. #53
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MustaSurma @ Huhti. 18 2008,01:34) kirjoitti
    LSL:ät löytyy täältäkin, ihan ok näköiset, helpot laittaa ja varmaankin ajavat asiansa.

    Onkelmiakin on, en saa sitten millään ilmattua etujarruja. Vaihdoin jarruletkut ja nyt on ilmattu kaikki banjot ja nipostakaan ei enää tule ilmaa mutta kahva on edelleen löysä, on se s**tana... Nesteetkin painoin ilmausnipasta ruiskulla läpi, nyt en vaan enää käsitä...
    Perkule tätä kun lukee tarkemmin läpi, niin huomaa vaikka mitä jännää.

    Ongelma on kuulemma pääsylinterissä ja satuloissa. Satulan pölysuojan kumit tarttuu mäntiin ja kiskoo niitä sisäänpäin tai jotain sellaista. Olikohan Daytonassa vai missä teflonpinnotteiset männät, joilla ongelma kuulemma korjaantuu. Itse jarrutehossahan ei ole valittamista, vaikka kahva onkin vähän pehmeä.

    Jarrupalojen vaihto auttaa myös, esim EBC:n palat on paksummat kuin orggikset, ja tämä parantaa tuntumaa, kun männät vetäytyy vähemmän. Tilasin ISR:n jarrupalikkaa, Powerbikestä soittelivat, että pikapuoliin pitäisi olla noudettavissa. Katotaan miten ne muuttaa tuntumaa (vai muuttaako mitenkään)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  24. #54
    Kiitoksia kilpitelinevinkeistä. Hyvä tietää, että on bolt-on osaa saatavilla, jos ei jaksa ruveta näpertämään =)
  25. #55
    Tervehdys,

    Olen tässä ensimmäistä pyörää katselemassa (23v ikää, 183cm, 85kg ja normaalivartaloinen kaveri olen) ja tuo Speed Four tuntuisi aika asialliselta laitteelta mitä tulee hintaan ja laatuun. Toisena vaihtoehtona kummittelee Yamahan FZ6-S.

    Speed Fourista ilmeisesti löytyy Yamahaa enemmän vääntöä myös pienemmillä kierroksilla, mutta millaista tuo muuten on ajaa esim. tasaisella 100-120km/h vauhdilla? Nousevatko kierrokset kuinka korkealle? Mutkateille sopivaa pyörää tässä haenkin, mutta pitäisi kuitenkin sen verran löytyä joustavuutta että tarvittaessa voi ajaa pidempiäkin motaripätkiä.

    Epäilyttämään pisti myös aiempi kommentti itseäni lyhyemmältä kaverilta että tuossa pyörässä alkaisi jalat puutumaan kyyky(mmän) ajoasennon takia. Onko muilla normaalipituisilla ollut vastaavia ongelmia pidempään ajettaessa?

    Lähinnä pyörä tulisi minulle työmatka-ajoon, iltapäiväkruisailuun sekä hieman pidemmille viikonloppureissuille. Mitään muutamaa päivää pidempää matkaa ei ole tarkoitus tehdä, mutta tämän takia kuitenkin olisi hyvä myös jotain laukkua saada tarvittaessa mukaan (esim. tankkilaukku ja sivu/takalaukku).

    ...Ja jos joku kyseisen pyörän omistaja Helsingistä liikkuu Kampissa päin niin olisi mukava jos saisin koeistua fillarin että tulisi tuo ajoasento koettua kun näitä ei oikein liikkeissä ole myynnissä ;)

    Kyselen tässä pyöristä ja vähän muustakin täällä toisessa viestiketjussa ettei tulisi pistettyä useampaa tonnia rahaa johonkin mitä katuu muutaman viikon jälkeen.


    Kiitokset kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!
    Triumph Speed Four - 2004
  26. #56
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (irreality @ Touko. 03 2008,23:13) kirjoitti
    Speed Fourista ilmeisesti löytyy Yamahaa enemmän vääntöä myös pienemmillä kierroksilla, mutta millaista tuo muuten on ajaa esim. tasaisella 100-120km/h vauhdilla? Nousevatko kierrokset kuinka korkealle? Mutkateille sopivaa pyörää tässä haenkin, mutta pitäisi kuitenkin sen verran löytyä joustavuutta että tarvittaessa voi ajaa pidempiäkin motaripätkiä.
    Muistaakseni vakiovälityksillä kierrokset 100km/h vauhdissa oli n. 5000. Melkoisia siivuja on tullut itsekin aikoinaan työnnettyä - ilman sen suurempia ongelmia.

    Lainaa (irreality @ Touko. 03 2008,23:13) kirjoitti
    Epäilyttämään pisti myös aiempi kommentti itseäni lyhyemmältä kaverilta että tuossa pyörässä alkaisi jalat puutumaan kyyky(mmän) ajoasennon takia. Onko muilla normaalipituisilla ollut vastaavia ongelmia pidempään ajettaessa?
    Olen sinua pitempi ja mulla on pyörässä siirtosarja. Jalat ei silti pahemmin puudu. Kun orastavaa puutumista alkaa tuntumaan, onkin tankki taas tyhjä, ja pääsee vähän jaloittelemaan
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #57
    No nyt tullu omalla speed fourilla ajeltua päälle 12tkm eli jotain tuntumaa alkaa pyörään olemaan.

    Itse olen tälläinen suunilleen 180cm pitkä ja 75kg painava kaveri ja ainakin mulle ajoasento on sopinut tosi hyvin. Kyllä vika on enemmän kuskissa, jos tuon pyörän selässä paikat kovin helposti puutuu. Päälle 600km päivämatkat eivät ole mikään ongelma ja tulihan tolla pyörällä viimekesänä se rautapersekin ajettua.

    Moottorin värinä tuntuu kämmenissä aika voimakkaasti siinä 4500 kierroksen kohdalla eli noin 90km/h ajettaessa. 100 vauhdissa kierroksia on 5t ja 120km/h vauhdissa suunilleen 6t. Sopiva matkanopeus motarilla on siinä 130-140km/h tuntumassa, koska ilmavirta pitää yläkroppaa pystyssä eikä ranteet rasitu.

    Mutkateille trumppa sopii todella hienosti ja ajoasento on kyllä nakupyöräksi todella hyvä reippaaseenkin ajoon. Aika vetomies saa olla, että tulisi pyörässä rajat vastaan ennenkuin kuskilla * .

    Ostin muuten ne LSL;n kaatumatapit ja hyvältähän ne tuossa pyörän kyljissä näyttää. Toivottavasti ei tarvitse vaan käytännössä kokeilla toimivuutta.
  28. #58
    itsellä edessä piikkiä pienempi ratas ja silti matkavauhtia rajoittaa lähinnä tuuli eikä mitkään tärinät tai muu moottoriin liittyvä kiertäkööt prkl ei se ainakaan minua haittaa Itsellä tosin crossi-tanko ja suht korkeat raiserit mutta tokkopa noilla vakio clipareillakaan ihan älyttömiä matkavauhteja laskettelisi. Mutkateillä kyllä todella mukava peli jollain 3-5 vaihteilla kun laskettelee kierrokset siellä päälle 7tonnissa niin kiihtyy ihan mukavasti suoralle ja leovince pitää kivaa pörinää menee toki ihan mukavasti kutosellakin mutta itse ainakin tykkään plärätä noita vaihteita tuollaisessa puoli sporttisessa ajossa.
  29. #59
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (vuohi @ Touko. 04 2008,11:36) kirjoitti
    tokkopa noilla vakio clipareillakaan ihan älyttömiä matkavauhteja laskettelisi.
    170km/h jaksaa ajaa vielä tankillisen putkeen, mutta siitä yli alkaa olla jo vähän turhan tuulista Ja yli kahdessasadassa tuntuu että pää lähtee irti.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  30.  
  31. #60
    Onkos kukaan viritellyt laukkuja omaan S4:ään? Millaista tuohon on saatavilla ja miten vaikuttaa ajettavuuteen? Jos tosiaan lähtee muutaman päivän reissulle niin ei sitä pelkällä selkärepulla taida pärjätä ;)

    Toinen asia mikä kiinnostaa on, että onko kukaan vaihtanut tuota pikkukatetta mittareiden päällä isompaan, tai saako tuohon vakioon lisättyä jotain pientä pleksiä joka vähän auttaisi tuon tuulen suhteen ajettaessa?
    Triumph Speed Four - 2004
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen