Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Moni varmaan kaipaa tietoja edullisista motoristeille soveltuvista hotelleista/motelleista näkemisen arvoisten kaupunkien sydämessä tai tuntumassa.

    -"Lähellä" tarkoittaa etäisyyttä, niin että kaupungin keskustaan pääsee jalan tai se sijaitsee lyhyen metro/ratikka/bussivuoron päässä.

    -"Edullisuus" on suhteellinen käsite, mutta rahallisesti se tarkoittaa 30-70€ kaupungista ja sen hintatasosta riippuen. Ja siitä vit***ksesta, kun on ajopuku märkänä helteessä etsinyt kohtuuhintaista yösijaa.

    -"Motoristille soveltuva" taasen tarkoittaa, että mopon saa lukittuun/valvottuun tilaan tai muuten pois kadun varresta.

    -Hotelleja löytyy kyllä pilvin pimein netistä, mutta usein niiden hintahaitari on asteikon yläpäässä. Mielestäni se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa tai etsiä edullista hotellia pitkään, kun tuota aikaa voisi käyttää itse lomailuun.

    Jatkakaa listaa, mikäli mieleenne on jäänyt sopivia majoituksia.
  2. #2
    Pari kohtuullista esimerkkiä:

    Lübeck/Saksa ( 10°41’44’’/53°52’9’’):
    Rucksack-Hotel For Backpackers, Werkhof Lübeck - Kanalstraße 70, Motelli, jossa yhteiset kokkaustilat, vain muutaman sadan metrin päässä itse keskustasta. Hinta 25€/1henk. Hyvä yöpaikka, jos tulee illalla laivalla Saksaan tai laiva Suomeen lähtee seuraavana aamuna. Ei aamiaista, kaffet keittelin itse ennen lähtöä. Pyörän sai sisäpihalle.

    Berliini/Saksa (13°22’57’’/52°31’49’’):
    Neues Tor, Invalidenstr. 102,
    Itäpuolella (aivan entisen itä/länsirajan tuntumassa) sijaitseva hieman rähjäinen hotelli, pyörän sai lukittavaan porttikongiin. Itäpuolen keskustaan ~2km, länsipuolelle ~3km, bussi kulki vierestä. Hinta 60€/2henk, naapurin Ibis maksoi toista sataa euroa.

    Praha/Tsekki (14°25’9’’/50°3’59’’):
    Hotel u Semika, Vratislavova 36, keskustasta etelään ~2km, Pyörän sai sisäpihalle, loistava aamupala, ratikka kulki 200m päästä. Hinta 65€/2henk ullakkohueneistosta, josta näkymä Prahan kattojen ylle.

    Edit: Lisäsin koordinaatit Tourenplaner-ohjelmasta. Niiden paikkaansapitävyydestä en voi antaa takuuta.



  3. #3
    Ja ne joilla on gps niin kordinaatit kans talteen.
  4.  
  5. #4
    Etap-hotellit. Näitä löytyy monesta maasta Länsi-Euroopassa, etenkin Ranskassa ja Saksassa niitä on satoja. Mestat ovat joka puolella saman näköisiä steriilejä kasettihotelleja, mutta aina siistejä. Sijaitsevat usein kaupunkien ulosmenoteiden varsilla ja ovat siten helppoja löytää. Kaupunkikeskustoissakin näitä on, esim. Pariisissa monta kymmentä.

    Hintataso on useimmissa maissa 30-40€ ja huoneet ovat aina kolmelle.

    No, katsokaa itse tuosta kotisivulta.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen