Omistan VT 600 vm 1995, Saksasta tuotu peli. Titystikään pyörän mukana ei tullut mitään manuaalia. Onko tietoa mistä sellaisen voisi vaikka ímuroida netistä?
Akuutit kysymykset on tällä hetkellä mikä on tulppien kärkiväli ja kuinka tarkistan (ja lisään) jäähdytinnesteet?
Laitos kulkee vaatimattomat 130 km/h (sateen jälkeen 140) mikä lienee merkki kuristetusta versiosta. Hankittu on jo K&N ilmansuodatin ja jotkut saksanmaalla tehdyt (ainakin ohjeet oli saksaksi) tehoputket. Mitä muuta viel pitäisi tehdä, että laite saavuttaisi tehtaan lupaamat 160-170 km/h ja ohituksissa olisi tällöin riittävästi pelivaraa nopeuden suhteen?
Kaasarit oli irti ja niistä en mitään kuristuslaippoja löytänyt. Pakoputket oli irti viime kesänä ja selvästi suuremmat röörit on näissä tulevissa.
Tankin alta, edestä vasemmalta löytyi 2 liitintä irti. Kun tökin piuhat paikalleen, niin etuvilkut alkoivat palaa jatkuvasti, mutta niin, että vikut kuitenkin toimivat. Takana oli pimeää. Ilmeisesti joku jenkkiviritys. Olisiko takavilkkujen kuulunut myös palaa samalla lailla? *Olisi kiva kikka, jos laittaisi kytkimen, että voisi olla "joulukuusi" ilalla kruisailessa ja tarpeen vaatiessa myös lainkuulianen!
Noista "jenkkivilkuista", mulla ne on ollu melkein uudesta asti (vt 750 c2), eikä kukaan ole koskaan irvistelly mitään. Otin aikoinaan virran suoraan ajovalon parkki polttimosta, takana mulla ei pala muuta kuin takavalo...
http://www.partspartners.com/html/vt600c.html
Tuolta löytyy jotain arvoja. Mm tulppien kärkiväli 0.9 mm. Sitä siis käytän ja nyt lähden vaihtamaan tulpat. (google jeesaa)
Hei, vielä tarvitaan neuvot tuohon jäähdytysnesteen tarkastamiseen. Outo on vehje, joten neuvoa kaivataan. Korkkeja kys järjestelmään olen löytänyt 2 eli oikealta puolelta molempie sivupanelien alta. Toinen on ylhäällä stongan vieressä ja toinen keskellä alhaalla ja siinä lukee coolant. Aiheuttaa hiukan hämmennystä.
Huuto.netissä oli joku manuaali myynnissä, juurikin tänään sitä kurkkasin, tais vaan olla saksankielinen enkä millään muista (enkä jaksa kurkata) mitkä vuosimallit siinä oli....
Mulla on tuossa hyllyssä servicemanuaali 88-2000 vt 600 &vt 750 josta voisin skannailla jossakin vaiheessa sulle sivuja, jos vaan laitat vaikka yv:nä maililootaa....
Itsekin tuota jäähdytinnestepuolta ihmettelin juuri viimeviikolla mutta kun tuo tekniikkalontoo on sen verran heikoilla kantimilla niin tyydyin kurkkaamaan stongan vierestä löytyvästä luukusta tason *
sit vielä noista nopeuksista, kyllä sen tosiaan pitäisi kulkea mittarin tappiin, ainakin omani sen liikahtaa ja kahvassa on vielä varaa *
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Tuossa lukaisin nopeasti emännän Shadowin omistajan käsikirjaa, painattajana Brandt.
Jäähdytysnesteen tason tarkistus
"Irroita oikea sivukotelo, jonka takana paisuntasäiliö sijaitsee.
Tarkista jäähdytysnesteen taso paisuntasäiliössä, kun moottorissa on normaali käyttölämpötila. Moottoripyörän pitää olla pystysuorassa nestetasoa tarkistaessa. Jos nestetaso on ALARAJA-merkin alapuolella, avaa paisuntasäiliön korkki ja lisää jäähdytysnestettä YLÄRAJA-merkkiin asti. Älä avaa jäähdyttimen korkkia."
Eli sieltä sivukopan alta tsekkaus ja lisäys, syylärin kautta sitten kun järjestelmä on tyhjennetty ja huuhdeltu tms. Ja myös Hondahan suosittelee käyttämään tislattua vettä jäähdytysnesteseokseen...
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H2312
Hyviä ja turvallisia "Varjo"kilsoja.
t. Heli
Heli
Saksankielinen ei käy, on oltava toisella kotimaisella eli amerikaksi tai maailman ainoalla sivistyskielellä eli suomeksi.
Taidan hommata tuon Alfamerin opuksen.
Sairasta, että pelkällä sivujalalla varustetusta pyörästä pitää joku asia, esim jäähdytysneste, tarkistaa suorassa.
Heippansaa vielä!
Jäi sen verran kaivelemaan tuo itseltäkin puuttuva omistajan käsikirja että soitin sitten Brandtille Vantaalle. -yksi puhelinsoitto sekä mailiosoitteen antaminen ja nyt minulla on omassa lootassani tuo puuttunut omistajan käsikirja
Joten suosittelen...
Tuo Alfamerin myymä Haynesin opus on aikas täyden tiedon kirja, kunhan lontoo vain taittuu...
Pikainen vilkaisu muihin foorumeihin tuotti muuten TÄLLAISEN tuloksen, eli kannattaa kurkata, sieltä löytyy myös VT 600 manuaalit lontooksi....
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Soitin Brandille ja kappas, suostuivat lähettämään käyttiksen eemelinä. Tosin varoin visusti sanomasta mitään harmaatuonnista.
Huomenta!
Tämmöinen sivusto osui eteen surffaillessa, kenties sieltä löytyy jotakin lukasemisen arvoista... *VT 600 Cn manuaaleja * *![]()
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()
Alfamerin manuaali tuli hankittua.
BSM:n V-line putket on asenettu. Saundit parani heti ja huiputkin pari kilsaa. Vaan mitkä suuttimet olisi kohdallaan? Ilmansuotimena on K&N.
Nuo putket muuten kulkevat muutaman sentin ylempänä kuin orkkikset, sivulaukkuja voi joutua nostamaan. Kiinnikkeisiin sopi hyvin. Etummaisesta pytystä joutui yhtä "jäähdytysripaa" hieman viilaamaan, ehkä millin, että sopi laippa paikoilleen. Muistin jopa pyyhkiä rasvaiset sormenjäljet putkista pois ennen päräytystä...
löytyy näköjään täältä eli brandtin sivuilta omistajan käsikirjoja pdf-formaatissa, että jos tulevaisuudessa joku tarvitsee.
Kuka edustaa BSM-putkia?
Iski pieni rakentelupiru..
Olisiko kenelläkään kokemuksia Silvertail-putkista?
Koetin hakuakin-huonolla menstyksellä..
elekee elekee
Jyrki65:
Joko valitsit suuttimet? Mihin päädyit?
Taitaa tosin olla turhaa täällä kysellä.
Ei tunnu hirveästi olevan mielenkiintoa Varjo-miehillä vinkkien jakoon.
elekee elekee
tai sitten varjomiehissä on vähemmän askartelijoita(pentti hirvonen @ Heinä. 24 2006,21:35) kirjoitti
![]()
Niin tuntuu olevan.Tai sitten kun pyörä on rakennettu,niin keskitytään ajanmiseen niin antaumuksella,että ei ehditä netissä pyörimään
Harmi vaan,kun ei viitsisi p*rse edellä puuhun kiivetä,mut minkäs teet -kun muukaan ei auta.
![]()
elekee elekee
Joo, eipä ole ollut ongelmia, perushuoltoa vaan ja ajoa. Ja mulla nappaa tauluun kaikki mitä siin on, et kulkupuolikin on kunnossa(pentti hirvonen @ Heinä. 24 2006,21:35) kirjoitti
Et sitten ole kattellu ulkomaisista foorumeista, sieltä varmaan saa paljonkin nippelitietoa.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kiitti vinkistä-pitänee verrytellä Lontoon murteen taitoja.
BSM:n V-line putket tuli laitettua,kun kohdalle moiset sattui.
Seuraavana listassa suuttimet ja ilmanputsari.
Minun mopotin ei kyl ota mittaria pohjaan-pitänee ruveta dieetille,jos ei muu auta..![]()
elekee elekee
Juuh,nyt on parisen kuukautta ajokokemusta Shadowista Dynojetin suuttimilla,K&N:nputsarilla ja BSM:n putkilla.
Vekoitin piristyi kivasti.Mutta yksi miinus on tullut matkaan.
Satasen vaudissa jos kaasun pudottaa pois päältä,ja kääntää tuppea vain vähän,niin kone miettii luvattoman kauan ennen kuin lähtee vetämään. Reilulla kaasun käytöllä vekotin pelaa mahtavasti.
Olisiko kaasareiden neuloja nostettava/laskettava vai mikähän olisi avuksi?
elekee elekee